7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میلاد مولا امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر و روز مرد مبارک باد.
🌹هر شب لباس پدرش را به تن میکند و می خوابد
🌹بلکه بوی پدر جواب دلتنگی هایش باشد...
❤️حال و روز فرزندان شهدای مدافع حرم این چنین است.
#عشق قیمت نداره
#روز_پدر_مبارک
محمد مهدی_فرزند شهید مسلم خیزاب
🌍 https://eitaa.com/roshana_bushehr
𝒎𝒐𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅:
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️ فرزند آوری از نگاه اسلام (بخش اول)
🔶برای ازدواج، اهداف بسیاری یاد شده که از همه مهمتر #فرزند_آوری است، که با آمدن فرزند زندگی ها رنگ و بوی محبت بیشتری به خود میگیرد. #داشتن_فرزند یکی از #اهداف_مهم_ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته ها و هدفهای خود در زندگی مشترک مد نظر دارند؛ در این بخش نوشتار و بخش بعدی آن، به مواردی مرتبط با این بحث پرداخته میشود.
💠بارداری از روی آگاهی و اختیار زوجین
🔷آنچه که در #فرزند_آوری باید به عنوان یک #اصل_اساسی مورد توجه قرار گیرد این است که هر #بارداری و تولد در پی آن باید #مسئولانه، #آگاهانه و #آزادانه بوده و زوجین با در نظر گرفتن شرایط لازم، نسبت به فرزنددار شدن اقدام نموده و برای #تربیت_فرزندان نیز همه توان خود را به کار گیرند.
💠فرزند صالح
🔷 #فرزند_صالح نعمتی است که خداوند به زوجین ارزانی میدارد، بنابراین باید زوجین قدر این #نعمت را دانسته و در #حراست و پاسداری از او همه سعی خود را به کار گیرند. «پروردگارا به ما از همسران و #فرزندانمان آن ده که مایه روشنی چشمان ما باشد». [ترجمه آیه ۷۴، سوره فرقان] «ای پروردگارمن، مرا #فرزندی از شایستگان بخش». [ترجمه آيه ۱۰۰ سوره صافات] احادیث و روایات بسیاری نیز از #رسول_اکرم (ص) و #ائمه_اطهار (ع) نقل شده، که نمایانگر #نگرش_مثبت آن بزرگواران به #فرزندان_صالح و سالم می باشد. رسول اکرم (ص) میفرمایند: #فرزند_صالح، گلی از گلهای بهشت است.
💠آرامش و آسایش در زندگی
🔷 #دین_مبین_اسلام هدف اصلی تشکیل زندگی و خانواده را «ایجاد #آرامش در انسانها و پیدایش #محبت و #مودت در زوجین دانسته»، [ر.ک: سوره روم، آيه ۲۱] و تاثیرات مثبت و سازنده ای را در زندگی آنان ایجاد میکند.
#فرزند_آوری میتواند زندگی زوجین را متحول کند و #روح_زندگی و شادی را در آن بدمد و شادی و #نشاط را به زندگی آنان ببخشد.
💠ارکان خانواده
🔷از نظر #اسلام، #فرزندان از ارکان مهم خانواده محسوب میشوند و در آیات و روایات از #فرزند با تعبیری چون میوه دل، نور دیده، #مایه_خوشبختی، مایه ثواب و #پاداش_اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است. خداوند کریم در وصف مؤمنان میفرماید؛ «آنها کسانی هستند که در مناجات خویش با پروردگارشان میگویند: از همسران ما مایه های نور و روشنایی چشم قرار ده». [ترجمه آيه ۲۴ سوره فرقان]
💠فرزند پسر باشد یا دختر
🔷آفتی که بعضیها به آن گرفتار هستند، #جنسیت_فرزند است، بطوری که بعضیها گویا هنوز در #دوران_جاهلیت به سر میبرند؛ اگر بعد از گرفتن جواب آزمایش بفهمند که فرزندشان دختر است و همسر آنها فرزند پسر بدنیا نمیآورد، از چشم شوهر و خانواده شوهر میفتد، در حالی که نباید جنسیت مهم باشد، بلکه باید دعا کرد که فرزند سالم باشد و عاقبتش ختم به خیر شود. [۱] #امام_باقر (ع) میفرمایند؛ «خداوندا به من فرزندی عطا کن و او را پرهیزگار و پاک قرار ده که در آفرینش کم و زیاد نباشد و سرانجامش را نیکو گردان». [۲] #امام_صادق نیز میفرمایند؛ «#دختران خوبی ها و #پسران نعمت اند، به خوبی ها ثواب میدهند و از نعمت ها سوال میشود». [۳]
💠احساسی ترین تجربه انسان
🔷بدون هیچگونه تردیدی، #فرزند_آوری و پدر یا مادر شدن یکی از پر احساس ترین تجربیات انسانی، مطابق با #تمایل_فطری_انسانها برای تداوم نسل و بقاء آنان و نیز #مورد_توصیه #شرع_مقدس_اسلام است. فرزند سالم و صالح میتواند موجب افزایش عشق، #نشاط و سلامت روانی و تعالی شخصیت والدین شود. #ادامهدارد...
پی نوشت:
[۱] اصول کافى، ج ۶، ص ۳
[۲] تهذیب الاحکام، ج ۷، ص ۴۱۱
[۳] تحف العقول، ص ۳۸۲
نویسنده: سجاد رستمی چورتی
منبع: راسخون
#فرزند #فرزند_آوری
🌖روشنا_بوشهر
🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️ فرزند آوری از نگاه اسلام (بخش دوم و پایانی)
🔶برای ازدواج، اهداف بسیاری یاد شده که از همه مهمتر #فرزند_آوری است، که با آمدن فرزند زندگی ها رنگ و بوی محبت بیشتری به خود میگیرد. #داشتن_فرزند یکی از #اهداف_مهم_ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته ها و هدفهای خود در زندگی مشترک مد نظر دارند؛ در ادامه بخش قبل، در این بخش نوشتار نیز به مواردی مرتبط با این موضوع پرداخته میشود.
💠عامل نشاط والدین
🔷 #داشتن_فرزند و نگاه به او میتواند موجب #نشاط_والدین و #سلامت_روانی آنها شود. «پژوهش ها نشان داده است که یکی از بزرگترین عوامل شادی آفرین برای والدین، اولین ملاقات آنها با فرزندان سالم خویش پس از تولد بوده است. هم زمان با تولد فرزند، به زن و شوهری که صاحب فرزند شده اند، پدر و مادر خطاب میشود و لذا آنها زندگی خود را معنادار تر از گذشته می یابند و بعدها نیز شنیدن الفاظ «مامان» و «بابا» از کودک برای آنها لذت بخش است. #تولد_فرزندان، هم، فی نفسه #موجب_نشاط_والدین میشود و هم زوجین از دیدن فعالیت های شیرین و دل انگیز آنها و نگاه به چهره های بشّاش و تبسم آفرین فرزندان احساس شادمانی میکنند. بنابراین، همانگونه که تولد فرزندان میتواند موجب نشاط و سلامت روانی والدین شود، نگاه به چهره فرزند نیز میتواند نشاطی وصف ناشدنی برای آنان به ارمغان آورد و موجب سلامت روانی شان شود». [۱] لذا وقتی که از امام صادق (ع) سؤال میکنند که: بهترین چیزها برای آدمی چیست؟ میفرمایند: «داشتن فرزند جوان، وقتی سوال میشود بدترین و تلخ ترین حالت برای انسان چیست؟ میفرمایند: از دست دادن فرزند». [۲]
💠نقش فرزند صالح
🔷در ایام پیری دستگیر والدین میشوند و پس از مرگ والدین، سبب رشد و تعالی معنوی آنها میگردند.
💠فرزندان موهبت الهی هستند
🔷از نظر شرع مقدس اسلام، #فرزندان، #موهبت_الهی هستند که به امانت در اختیار والدین قرار گرفته اند و والدین در دنیا و آخرت در برابر اعمال آنان مسئولند. امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود میفرمایند: «فرزند هرگونه که باشد، چه نیک چه بد، در دنیای گذرا به تو منسوب است و تو در آنچه به او سرپرستی داری مسئول هستی، در #ادب_نیکو و #راهنمایی به سوی #پروردگار. پس بر این کار پاداش میگیری اگر درست عمل کنی، و کیفر می بینی اگر نادرست عمل نمایی». سعادت و شقاوت فرزند در درجه اول بستگی به #تربیت_والدینش دارد که او را چگونه تربیت کنند. پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: «خداوند متعال فرزند را با فطرت سعادتمند به انسان عطا میفرماید و این والدین هستند که او را بدبخت و گمراه میکنند».
💠جواب قرآن به کسانی که بهانه میآورند که ما بچه نمیخواهیم
🔷امروزه اکثر افراد جامعه به بهانه هایی همچون وضعیت اقتصادی و تربیت صحیح فرزندان از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند و زندگی دو نفره را به مشغله هایش ترجیح میدهند. این یکی از #فتنههای_شیطانی برای جلوگیری از #فرزند_آوری است که: آیا اگر بچه دار شوم، میرسم تربیتشان کنم یا نه؟ اصلا با این مخارج سنگین مگر میشود بچه دار شد؟! درست است که #فرزند_آوری هم تربیت میخواهد هم حداقل مخارجی برای تامین معاش را، اما آدمی برای رشد و رزقش باید تلاش کند و خیالش راحت باشد که کسی پشتش ایستاده است. مگر شده است کسی به خدا اعتماد کند و جواب نگیرد؟
🔷مردی به نام بکر ابن صالح گوید به امام کاظم (ع) نوشتم که پنج سال است که از بچه دار شدن خودداری کرده ام، زیرا خانواده ام بچه نمیخواهد و میگوید: بزرگ کردن ایشان به خاطر فقر و تنگدستی مشکل است، شما چه میفرمایید؟ حضرت در جواب نامه مرقوم فرمود: بچه بخواه که خداوند به آن ها روزی میدهد. همچنین خداوند در آیه ۱۵۱ سوره انعام میفرماید: «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ؛ فرزندانتان را از بیم فقر نکشید، ما شما و آنها را #روزی میدهیم».
پی نوشت ها
[۱] با کودکان خود رشد کنید، جوزف براگا، لوری براگا (مترجم پروین عظیمی) ص ۱۶ و ۲۵
[۲] من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۱۸۸
منبع: راسخون
#فرزند #فرزند_آوری
🌖روشنا_بوشهر
🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش اول)
🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با #ارکان_انقلاب_اسلامی قلمفرسایی کرده و مجموعهای گسترده از نوشتهها دربارهی انقلاب شکل دادهاند. اما فاصلهی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به #معرفی و #ارزیابی_دقیق #ارکان_انقلاب_اسلامی از خلال #فرمایشات و #دیدگاههای #رهبر_معظم_انقلاب را ضروری میسازد.
🔷براى شکل گیرى هر #انقلابى، #یک_عنصر_فکرى و #دو_عامل_انسانى مورد نیاز است، که بدون حضور و دخالت هر یک از آنها #انقلاب به معنای حقیقی و کامل کلمه شکل نمیگیرد، و تحقق خارجی نخواهد یافت. این #سه_عنصر، که عناصر موجدهی انقلاب هستند، #ارکان_انقلاب نامیده میشوند. این عناصر عبارتاند از #عنصر_فکرى که همان #ایدئولوژى و #مکتبى است که انقلاب بر پایهی آن استوار مى گردد و #عنصر_انسانى نیز یکى #مردماند و دیگرى #رهبرى. هرگاه این #سه_عنصر در کنار هم قرار گیرند و #جهتگیرى_یکسان داشته باشند، #انقلاب شکل مى گیرد و واقعیت خارجی مییابد. بدیهى است هر چه قوت این سه رکن بیشتر باشد، سرعت شکل گیرى و پیروزى انقلاب نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه، به بررسی #ارکانعمدهانقلاباسلامی از دیدگاه #مقام_معظم_رهبری میپردازیم.
💠الف. مکتب اسلام (۱)
🔷 #انقلاب_اسلامى_ایران بر پایهی #اندیشه و #جهان_بینى_اسلامى استوار است. تفسیر انسان، تفسیر تاریخ، تحلیل حوادث حال و گذشته و آینده، تفسیر طبیعت، تبیین همهی علایقى که انسان را با دنیاى بیرون از وجود او، یعنى جهان، اشیا و انسانها مرتبط مى کند و نیز فهم و درک آدمى از وجود خود و خلاصه همهی چیزهایى که نظام ارزشى جامعه را مى سازد و آن را بر ادارهی مطلوب خود قادر مى سازد، از این #جهان_بینى_الهى ریشه و مایه مى گیرد و منشعب مى شود. [بیانات در مجمع عمومی سازمان ملل، ۶۶/۶/۳]
🔷نظر به اینکه دو برداشت انحرافى و متضاد از اسلام در جامعه وجود داشت، که یکى فهم کوته نظرانه، تعصب آمیز و متحجّرانه و دیگرى برداشت متجددانه و تساهل آمیز، #رهبر_معظم_انقلاب برداشت صحیح را با نام #اسلام_ناب معرفى میکنند. مقام معظم رهبرى در این باره مى فرماید: «در #انقلاب_اسلامى، #اسلامکتابوسنت، جایگزین اسلام خرافه و بدعت؛ #اسلامجهادوشهادت، جایگزین اسلام قعود و اسارت و ذلت؛ #اسلامتعبدوتعقل، جایگزین اسلام التقاط و جهالت؛ #اسلامدنیاوآخرت، جایگزین اسلام دنیاپرستى یا رهبانیت؛ #اسلامعلمومعرفت، جایگزین اسلام تحجّر و غفلت؛ #اسلام_دیانت و #سیاست، جایگزین اسلام بى بندوبارى و بى تفاوتى؛ #اسلامقیاموعمل، جایگزین اسلام بىحالى و افسردگى؛ #اسلامفردوجامعه، جایگزین اسلام تشریفاتى و بى خاصیت؛ #اسلامنجاتبخشمحرومین، جایگزین اسلام بازیچه ی دست قدرت ها و خلاصه #اسلام_ناب_محمدى (ص) جایگزین اسلام آمریکایى گردید». [بیانات، ۶۹/۳/۱۰]
🔷اساسى ترین مبناى #جهانبینى_الهى و #اسلامى، #اصل_توحید به معنى اعتقاد به وجود خدا و قدرت غیبى او و حاکمیت علم، قدرت، عزت، جلال، جمال مطلق، اراده و مشیّت او بر هستى است، [بیانات، ۷۷/۱۰/۲۲] و همهی امور دیگر به نحوى از انحاء به #توحید باز مى گردند. یکى از نکات برجسته و قابل توجه در زمینهی #انقلاب_اسلامى_ایران این بود که #دین_اسلام #سازنده_فرهنگ_ملّى شد و به همین جهت امورى نظیر #جهاد، #شهادت، پیروى از انسان باتقوا و عادل، بیزارى از ظلم و ظالم، #اتحاد و همبستگى، #توکل_به_خدا و... در متن این #فرهنگ قرار گرفت و خمیرمایهی حرکت انقلابى مردم شد و پیروزى را براى مردم به ارمغان آورد. [بیانات، ۶۴/۴/۱۴]
منبع: پرسمان
#انقلاب_اسلامی
🌖روشنا_بوشهر
🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
𝒎𝒐𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅:
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش دوم)
🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با #ارکان_انقلاب_اسلامی قلمفرسایی کرده و مجموعهای گسترده از نوشتهها دربارهی انقلاب شکل دادهاند. اما فاصلهی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به #معرفی و #ارزیابی_دقیق #ارکان_انقلاب_اسلامی از خلال #فرمایشات و #دیدگاههای #رهبر_معظم_انقلاب را ضروری میسازد.
💠الف. مکتب اسلام (۲)
🔷 #رهبر_فرزانه_انقلاب دربارهی #نقش_اسلام به عنوان یکی از #ارکان_انقلاب_اسلامی میفرمایند: «در همهی این حوادث و با نگاهى وسیعتر در سرگذشت یازدهسالهی #نظام_اسلامى و اساساً در پیدایش این نظام و مقدمات آن و مبارزاتى که به آن منتهى شد، صحنه پرداز اصلى و #عامل_حقیقى، همانا #اسلام و عقیده و #ایمان و #تربیت_اسلامى است. هم #ملت_ایران، که با قیام شجاعانهاش در برابر #نظام_سلطه_جهانى و برضد ابرقدرتهاى شرق و غرب، #کارى_عظیم و بىسابقه انجام داد، هم #رهبر و #قائد_عظیم_الشأن این #انقلاب که مثل کوه در برابر همهی بادهاى مخالف ایستاد و هجوم طوفانها را شکست، اما خود کمترین تکانى نخورد؛ هم #نظام_نوین_اسلامى که توانست کشور را بدون اندک تکیهاى به #بیگانگان اداره کند، و #جنگى را که محل تلاقى نیروهاى شرق و غرب بر ضد او بود و نزدیک به سهچهارم سالیان پس از پیروزى را فرا گرفت، بدون گرایش به هیچ طرف و فقط با تکیه بر خود، شرافتمندانه و با عزت و #پیروزى به پایان بَرَد، همه و همه توان خود را از #اسلام گرفتهاند و #اسلام #جوهر_اصلى این حوادث شگفتآور و #مایه_حقیقى_قدرت و صلابت و عزتى است که #ایران و ایرانى و ملت و رهبر و #انقلاب و نظام ما، در تاریخ معاصر از خود بروز دادهاند». [۱]
🔷ایشان #مشروعیت_انقلاب_اسلامی و نظام برخاسته از آن را به #تفکر_اسلامی و استواری این بنا بر پایهی #اسلام میدانند و معتقدند مردم در جریان انقلاب اسلامی، #امام را با اسلام شناختند و به خاطر فداکارى و عظمت او در راه اسلام پشت سر ایشان راه افتادند و از ایشان تبعیت کردند. [۲] از دیدگاه #رهبر_معظم_انقلاب، #رکن_اسلامی_انقلاب بزرگترین مانع در مقابل #نفوذ_خائنانه_بیگانگان و همچنین سلطهی غیرمشروع و غیرمنطقی #افراد_فاسد است. ایشان در تبیین چرایی این امر میفرمایند: « ... #اسلام، در وهلهی اوّل #دو_عنصر_بزرگ در درون خود دارد، که یکى عبارت است از #احترام_به_شخصیت و #اهتمامبهرشدانسان و دوم #جلوگیرى از #نفوذ_غارتگران و #طاغوتها و قدرتمندان نابحق و ظالم و ستمگر جهانى. در کلمهی توحید، اینها وجود دارد؛ لا اله الا الله». [۳]
🔷در جمعبندی #رکن_اسلامیت_انقلاب، میتوان گفت از دیدگاه معظمله: « ... آنچه که ما داریم، #به_برکت_اسلام داریم. به وجود آمدن #انقلاب، به برکت اسلام بود. اگر #ایمان_اسلامى و عمق این ایمان در دلها نبود، امکان نداشت بعد از آن سوابقى که همه از گذشتههاى این کشور ـ به خصوص در قرن اخیر ـ مىدانید، هیچ دست نیرومندى بتواند این #مردم را به حرکت در بیاورد... #پایدارى این مردم بعد از پیروزى انقلاب و تشکیل و بقا و ریشهدار شدن جمهورى اسلامى تا وضع کنونى و پیشرفتها در جهات مختلف و سرنوشت جنگ تحمیلى و سرنوشت جنگهاى فراوانى که ما تاکنون در دنیاى سیاسى و اقتصادى داشتهایم و همه به سمت #پیروزى_حق بوده است (اگرچه در بسیارى از آنها در نیمهى راه قرار داریم) همهی آنها مرهون #ایمان_اسلامى ما و #اعتقادات_اسلامى این مردم است؛ ما باید آن را حفظ کنیم...». [۴] #ادامهدارد...
پی نوشت ها
[۱] پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) ۶۹/۳/۱۰
[۲] بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى ۸۲/۳/۷
[۳] بیانات در دیدار اعضاى اتحادیهى انجمنهاى اسلامى دانشآموزان ۸۲/۶/۲۶
[۴] بیانات در دیدار با اعضاى ستاد پیگیرى قطعنامهى ۵۹۸ شوراى امنیت سازمان ملل متحد ۷۰/۹/۳۰
منبع: پرسمان
#انقلاب_اسلامی
🌖روشنا_بوشهر
🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️ارکان انقلاب اسلامی (بخش سوم)
🔶نویسندگان بسیاری تاکنون در داخل و خارج از کشور در رابطه با #ارکان_انقلاب_اسلامی قلمفرسایی کرده و مجموعهای گسترده از نوشتهها دربارهی انقلاب شکل دادهاند. اما فاصلهی زیاد بسیاری از این مکتوبات با واقعیت و ماهیت انقلاب اسلامی و عدم تجانس و حتی وجود تعارض میان خیلی از این آثار، نیاز به #معرفی و #ارزیابی_دقیق #ارکان_انقلاب_اسلامی از خلال #فرمایشات و #دیدگاههای #رهبر_معظم_انقلاب را ضروری میسازد.
💠ب. رهبری
🔷 #قدرت و قوت #رهبرى در #انقلاب_اسلامى با اتکاى به #اسلام، ناشى از #موقعیت_دینى اوست، که مشروط به برخوردارى از ویژگیهایى نظیر #فقاهت، #عدالت، #علم، #معرفت، #زهد، #مدیریت، #شجاعت، #بینش_سیاسى و #تدبیر است؛ بر خلاف انقلابهاى دیگر که غالباً انسانهایى بهعنوان سیاستمدار حرفه اى با تکیه بر زر و زور و تزویر در جایگاه رهبرى قرار مى گیرند. [۱] #امام_راحل، با برخوردارى از همهی ویژگیهاى مورد نیاز براى رهبرى دینى و الهى، #سکانِ_انقلاب_اسلامى را به دست گرفت و هدایت پیامبرگونهی خود را بر جهانیان آشکار ساخت. یکى از تفاوت هاى عمدهی ایشان با دیگر مصلحان تاریخ اسلام این بود که ضمن حضور در صحنه، #اصول_مکتب_سیاسى خود را براى مردم تبیین نمود و آنان را به ایمان روشن بینانه و آگاهانه رساند [۲]
🔷و پس از اثبات #حقانیت_مکتب_سیاسى خود، توانست #ملت_ایران را آرامآرام وارد #میدان_مبارزه کند، به همراهى این اقیانوس عظیم پرتلاطم، #انقلاب_بزرگ_اسلامى را شکل دهد و در نتیجه، آثار شوم تسلط #قدرتهاى_طاغوتى را در این کشور برطرف و دنیا را متحول کند؛ به گونه اى که حرکت او با هیچ حرکتى از صدر اسلام تاکنون قابل مقایسه نیست. [۳] #امام_خمینی (ره) بهعنوان معمار و رهبر این حرکت در انقلاب خود به مردم با همان چشمى نگاه مىکرد که پیامبران نگاه کرده بودند. پیامبران دنبال آدمهاى برجسته و ممتاز نبودند؛ بلکه در پى #انسانهاى_مؤمن و #توده_مردم مىگشتند. امام هم در این انقلاب دنبال خواص نمىگشت، بلکه به تودهى مردم دل مىداد، با آنها حرف مىزد و با آنها رابطه داشت.
🔷دل دادن به توده و #متن_مردم و همان کسانى که سنگینترین بارهاى #دفاع از #انقلاب و کشور بر دوش آنهاست، از ویژگیهاى رهبری امام (ره) بود. مردم هم به آن بزرگوار پاسخ مناسب دادند و به همینخاطر توانستند این #انقلاب را از راههاى صعبالعبور و خطرناک عبور دهند و بگذرانند. [۴] #عاملاصلیموفقیتامام در حرکت خود در درجهی اول ناشی از #اخلاص_بینظیر او و در درجهی دوم در پرتو #توکل و حسن ظن او به خدا بود. در نظر امام (ره)، پیروزى این نبود که بتواند آن کارى را که مىخواهد، انجام بدهد، بلکه #پیروزى این بود که بر #طبق_تکلیف خود عمل کند. با این روحیه و احساس و انگیزه، او کار را پیش برد و ادامه داد. #امام (ره) دو خصوصیت دیگر هم داشت، که این هم جز با نورانیت الهى ممکن نبود و آن عبارت بود از: #دشمن_شناسى و #دوست_شناسى. او در شناخت دشمنان و دوستان اشتباه نکرد. او همیشه بر مردم و ملتها تکیه مىکرد. [۵]
🔷 #مقام_معظم_رهبری، در توصیف نقش و جایگاه #امام_خمینی (ره) در #انقلاب_اسلامی و نظام اسلامی، میفرمایند: «اگر #نظام_جمهورى_اسلامى و این #انقلاب_بزرگ و جهانى را و رستاخیز عظیمى که در دنیا به وجود آمده و رستاخیز عظیمترى که در درون انسانها پدید آمده و این تحولى که مسها را طلا کرده است، کلمهی طیبه و شجرهی طیبه بدانیم ـ که هست ـ ریشهی این شجرهی طیبه، همین #شخصیت_عظیمى است که همه چیز از او رویید. او بود که این درخت مبارک را رویاند. او همه چیز بود و اگر نبود، ما هیچ چیز نداشتیم». [۶] #ادامهدارد...
پی نوشت ها
[۱] پیام به نشست دانشجویان در آمریکا و کانادا، ۶۷/۱۰/۸، بیانات ۶۷/۱۱/۱۲
[۲] بیانات در سالگرد ارتحال امام راحل، ۸۲/۳/۱۴
[۳] پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینى، ۶۹/۳/۱۰؛ بیانات، ۷۰/۳/۲۸؛ بیانات ۸۲/۳/۱۸
[۴] سخنرانى در مراسم بیعت قشرهاى مختلف مردم سمنان ۶۸/۴/۴
[۵] خطبههاى نماز جمعهی تهران، ۶۸/۴/۲۳
[۶] سخنرانى در مراسم بیعت گروه کثیرى از جانبازان و نیروهاى جهادى احداث ساختمان مرقد مطهر حضرت امام ۶۸/۴/۲۸
منبع: پرسمان
#انقلاب_اسلامی
🌖 روشنا_بوشهر
🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr
شما زنان باید دائماً زینب را در پیش چشم داشته باشید...
او سرور و رهبر و اسوۀ زندگی شماست و اوست که حق را به شما میآموزد.
آن که به شما میگوید اسلام گوشه گیری و فرار است، حرف نادرست میزند.
اسلام راستین در زینب مجسم میشود: زینب را در دارالاماره ببینید،
در برابر یزید ببینید،
در جنگ ببینید.
این است زن مؤمن، این است زن مسلمان... 👌
باب ایمان در برابر شما مفتوح است.
هر کدام از شما میتواند زنی مؤمن و صالح باشد.
اما چگونه میتوانیم مؤمن شویم؟
آن هنگام که گناهان کوچک را ترک میکنیم و آن هنگام که وقتمان را عملاً در راه تقویت ایمان به کار میگیریم.👌
اکنون ما در ۲۴ ساعت چه میکنیم؟
آیا برنامۀ روزانۀ خود را ملاحظه کردهاید؟
چگونه آن را سپری میکنیم؟
چند ساعت را صرف شکممان و خودمان میکنیم؟
چند ساعت را در راه تقویت ایمانمان صرف میکنیم؟ 😔😭
مشکل اینجاست.
ما باید آماده شویم.
زینب پیش روی ماست.
حسین پیش روی ماست.
ما باید یاریگر آنان باشیم.
ما باید زینب و حسین را در راه تحقق اهدافشان یاری کنیم.👌
امام موسی صدر
#حضرت_زینب_س
#الگوی_سوم
#وفات_شهادتگونه
🌖روشنا_بوشهر
🌎https://eitaa.com/roshana_bushehr