eitaa logo
مرکز مشاوره روشنان
5.3هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
65 فایل
با شماییم با تخصصی‌ترین و متنوع‌ترین مطالب روانشناسی تا نیاز‌های مشاوره‌ات به‌راحتی رفع بشه☺️ راه‌ ارتباطی ما: 📞۰۹۳۷۱۴۶۶۵۵۷_۰۲۵۳۲۹۱۶۱۷۴ قم،بلوار صدوقی،بلوار فردوسی،نبش‌کوچه۱۲📮 ساعت کاری‌ما:۱۱ صبح الی ۲۱ آیدی مدیریت: @aramm61 آیدی ادمین: @roshanan98
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ تنبيهات غير بدنى ⬅️ بعضى از پدران و مادران براى تربيت فرزندان خويش، از غير بدنى استفاده مى‌كنند، مانند: حبس كردن بچه در اتاق تاريک يا در زيرزمين يا انبارى يا گاهى دستشویی و گاهى فحش و تندى و عصبانيت. نبايد ترديد كرد كه اين قبيل تنبيهات وحشيانه، ضررشان كمتر از تنبيهات بدنى و كتک زدن نيست و شايد زيان بخش‌تر باشد. 💠 حضرت على عليه السلام فرمود: « ربّ قولٍ أشدُّ من صَوْلٍ» بسا سخنى كه شديدتر از حمله است. 📚 غرر الحكم، ص 380 https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🧐 سوال کردیم: چطور میشه یک به قدری کنه که نه تنها گیر مسائل کوچک نباشه، که مشکلات بزرگ رو از جلوی پای خودش و دیگران برداره🧐 ✍ چطور میشه مسأله های یه نوجوون از گیم و اوقات فراغت و ... عبور کنه و برداشتن بار یک امتی دغدغه شب و روزش بشه❓ ♦️ ♦️♦️ ♦️♦️♦️ ⭕️ ارائه چند راهکار 👇 1⃣ باید برای نوجوون از صحنه مبارزه تاریخی و گفت، از امام حسین و یزید تا امام خمینی و آمریکا تا من و نفس خودم🤔 2⃣ باید صحنه جنگ رو تو زندگی خودش و اطرافیانش ترسیم کرد و از گفت، از نقش او نسبت به خواهر و برادرش تا رفقای مدرسه و محله ... 3⃣ اصلا آیا باید گفت⁉️ یا با صحنه های ساختگی او را به مبارزه کشاند، با طراحی فضاهایی و اردوهایی، او را با مسأله ها مواجه کرد. 4⃣ یا بالاتر او را به صحنه جنگ برد، به مرز اسرائیل، به اردوی جهادی و به مناطق محروم برد، میدان مبارزه اقتصادی و امنیتی و فرهنگی را به او نشان داد 5⃣ باید در خود تحولی را رقم زد؛ کسی که خودش در متن زندگی اش اثری از مبارزه و جنگیدن نیست، چطور می تواند تحول آفرین باشد⁉️ 💫 به قول شاعر ذات نایافته از هستی، بخش کی تواند که شود هستی بخش ⭕️ نقد و نظر👇 هریک از راهکارهای مذکور می‌تواند در برخی از افراد تاثیرگذار باشد و در بعض دیگر نه❗️ ولی ترکیبشان در حد شرایط و امکانات می تواند تاثیر حداکثری داشته باشد، انتظار تغییر همه با هر روحیه و شرایطی هم با اصل ناهمخوان است. پ ن: عکس نوجوانی که حس مبارزه گرفته در کنار نوجوانی که بازی می کند🤔 https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
❌⁣کودک را موقعی که گرسنه نیست مجبور به‌ غذا خوردن نکنید. 🔺کودکان از کنترل طبیعی اشتها برخوردارند. باید به‌آنها اجازه داد موقعی که احساس گرسنگی می‌کنند غذا خورده و زمانی که احساس سیری نمودند متوقف شوند. ✅ اجازه دهید کودک‌تان به‌صدای بدنش گوش دهد. اگر کودک‌تان را ملزم کرده‌اید که ظرف غذای خود را تمیز کند از بشقاب کوچکتر استفاده کرده و در آن غذای کمی بریزید. 🔹یک نکتۀ قابل ذکر وجود دارد: کودکتان ممکن‌است بین شیرینی و غذای سالم تمایز قائل نشود، بنابراین لازم است انتخابهای سالم غذایی را شما انجام دهید.⁣ https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
✅فرصتی مناسب برای هم‌صحبتی با کودکان 💎 هنگامی که برای کودک می‌خونیم، فرصت مناسبیه تا با اون صحبت کنیم؛ اجازه بدیم درباره هر تصویر و هر تفکری که درباره کتاب و موضوع اون کتاب داره، باهامون صحبت کنه. ❌ هرگز به اون نگیم «صبر کن کتاب تموم بشه، بعد به سؤالت جواب میدم» یا «ساکت باش و ببین آخر داستان چه می‌شه»! 🔰 این کودکه که تو و خودش به‌صورتی کاملاً خلاقانه انتهای داستان رو مشخص می‌کنه. ⬅️بهش فرصت بدید تا در مورد شخصیتها صحبت کنه، ازش بپرسید آخر داستان چی می شه، تحلیل کار شخصیتها را ازش بخواهید. 🤔فکر کردن به همین سادگیه، هیچ وقت لقمه حاضر و آماده بهش ندید، بذارید تا تفکرکردن را از همین جاها تمرین کنه. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️تاثیر و بر زبان بدن و ظاهر فرزندان(قسمت سوم) 🎤حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر همتی https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨این کارها با تلویزیون ممنوع است... ☑️ غذا خوردن ☑️ درس خواندن ☑️ مشق نوشتن ☑️ انجام بازی فکری ❌وقتی یکی از کارهای بالا مقابل انجام می‌شود، نه تنها توجه و تمرکز کودک کاهش می‌یابد، بلکه او هیچ کدام از فعالیت‌های بالا را به درستی درک نمی‌کند و لذتی نیز از انجام آنها ندارد. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 رابطه ظاهر و باطن در تربیت فرزند 🔻 ما گاهی در حیطه تربیت بچه‌ها، ادب ساختارگرایانه یا ادب گربه‌ای یاد می‌دهیم. ادب ساختارگرا غیر از ادب منافقانه است. ادب منافقانه یعنی فرزند جلوی و سلام الله است و جایی که خانواده نیست به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند. 🔹 اما تفاوت ساختارگرا و ادب ربانی این است که در ساختارگرا فقط یک ساختار را به او یاد داده‌ایم تا به خود و دیگران آسیب نزند، اما اصل موضوع را نه ما شناخته‌ایم، نه به او شناسانده‌ایم. برای همین فرزند دچار خطا می‌شود. ⁉️ حال کجا امکان دارد این اتفاق بیفتد؟ وقتی ما یاد می‌دهیم ظاهر مهمتر از باطن است. اینجا ریزش‌ها شروع می‌شود. مثلا به بچه بگوییم خانواده ما چادریست و تو هر کاری می‌خواهی بکن، ولی چادر را حق نداری برداری. وقتی بچه با عمق چادر ارتباط نگیرد چادر به سر می‌شود، اما چادری نه! یعنی ۵ متر پارچه روی سر دارد اما با نامحرم می‌گوید و می‌خندد و آرایش متناسب با حجابش ندارد. 🔸در شریعت ما ظاهر مهم است و نباید آن را نفی کرد اما چیزی اگر به باطن نرسیده باید اجازه دهیم در حداقل بماند و بعد رشد کند. 🎤خانم نیلچی‌زاده https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا