eitaa logo
روشنگر مدیا
922 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
580 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ یهودیان که پایگاه اجتماعی نداشتند، به مدد استفاده‌ی ماهرانه از پول قرض دادن، توانستند فئودال‌های قدرتمند زمانه را تحت کنترل خود درآورند!
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (4) ✡️ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1️⃣ رخدادهای بعدی، کار پول را به یهودیان آموخت و آنها را به خبرگان این کار بدل ساخت. آوارگی‌های پیاپی ایشان این الزام را به دنبال آورد که یهودیان همواره دارایی‌های خود را به صورت اموال ساده و قابل حمل و نقل درآورند و چه چیزی قابل‌حمل‌تر از و پیدا می‌شد؟ 2️⃣ یهودیان یاد گرفتند که پول را عاشقانه دوست بدارند. می‌دیدند که فقط به مدد پول است که می‌توانند قدرت‌های جهان را خود گردانند. مردمی که پایگاه اجتماعی نداشتند، به مدد استفاده‌ی ماهرانه از پول قرض دادن، توانستند فئودال‌های قدرتمند زمانه را تحت خود درآورند. 3️⃣ خب، این از نقش پول در توسعه و گسترش موقعیت اجتماعی و اقتصادی یهودیان. حال به مورد دیگری می‌رسیم که برخی آن را حتی از پول هم مهم‌تر می‌دانند. منظورم یا محله‌های یهودی‌نشین است. 4️⃣ زندگی در گتوها پی‌آمدهای محسوسی به جا نهاد و رفتارهایی در آنها پدید آورد که همواره با آنها باقی ماند و بر فعالیت‌های اقتصادی آنها اثر نهاد. مثلاً می‌توان به کلک‌های حقیرانه، مزاحمت، فقدان غرور فردی، بی‌ملاحظگی و نظایر آن اشاره کرد. این عادات در فتح سنگرهای اقتصادی نقش مهمی ایفا کردند. 5️⃣ گتو تأثیر دیگری هم به جا نهاد و بر نیروهای دوگانه‌ای که در ثبات و یکنواختی ویژگی‌های یهودیان نقش داشتند، تأکید نهاد. این ویژگی‌های دوگانه عبارت بودند از: دین و تولید نسل‌های خالص. 6️⃣ و دو زنجیر آهنینی بودند که یهودیان را به هم پیوند می‌دادند و آنها را در طی سده‌ها یکپارچه نگاه داشتند. 7️⃣ اگر این زنجیرها شل می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ کار من در اینجا پاسخ دادن به این پرسش نیست. چون تا زمانی که می‌بینیم یهودیان خاص خود را بر حیات اقتصادی اعمال می‌کنند که کماکان چنین می‌کنند، می‌توانیم فرض را بر این بگذاریم که این زنجیرها همچنان قوی و پابرجا هستند. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ ...و این‌گونه یهود از هیچ خلق ثروت کرد! 🎬 کلیپ کوتاه آشنایی با روش کار بانک‌ها @feraghvaadyan
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ایمان (لئو تولستوی) به اسلام، در سانسور صدساله 🖊📖 🔰حتما ببینید... @feraghvaadyan
فرافکنی رسانه های معاند در خصوص حکم «ثلاث»
روشنگر مدیا
فرافکنی رسانه های معاند در خصوص حکم «ثلاث»
📡شبکه معلوم الحال «من و تو» در واکنشی سازمان یافته به حکم راننده اتوبوس دیوانه(ثلاث)، با مصاحبه با عناصری معلوم الحال تر به انتشار اکاذیب در خصوص حکم صادره و فرافکنی در این زمینه پرداخت تا خوراک خبری خوبی را برای شبکه هایی چون «در تی وی» و مدیرانش فراهم نماید. این دروغ ها راجع به حکم صادرشده، هیچ نوع وجاهت قانونی و حقوقی نداشته و در راستای انحراف افکارعمومی صورت می گیرد. @feraghvaadyan
👁‍🗨آسیب های 🔻مرگ«شخصیت» در روابط مرید و مرادی ✍مرید یک جریان و از آن مهم تر، «شخص» بودن، در درجه نخست، نیروی «اراده» را از فرد لب مب کند. ارادت محض،‌مرگ تدریجی اراده و نیوری اندیشه را به دنبال خواهدداشت که البته منظور و هدف مراد و مرشد نیز هست. همین آسیب، مهم ترین صدمه و ریشه بسیاری از آسیب های روانی به شخصیت مرید است. مصادیق بسیاری برای این نوع آسیب(شخصیتی-روان شناسی) برشمرده شده، مانند عدم اعتماد به نفس، ترس، اختلال هویت و... . برای ملموس تر شدن این مقوله اشاره ای داریم به یکی از سخنان «کیوانعلی قزوینی»(از بزرگان فرقه گنابادی که با درک تناقضات درونی،‌ از این فرقه تبری جست). وی در کتاب «رازگشا» می نویسد: «یک لیره انگلیسی و انگشتر یاقوت طلا و دستمال ابریشمی دولا و جوز مخروطی و یک من نابات خریدم. ملاسلطان خلوت کرد. همه بیرون رفتند..گفتند عبا بینداز، جوراب بکن، یقه و بندهایت را باز کن و سر ار برهنه نما...پول را از من گرفت به دست راست خود و با دست چپش بند دست راست مرا گرفت و گفتند با دست چپت دامن راست مرا بگیر...گفت رو به ملاسلطان به زمین بیفت و سجده کن ، کردم . حالا ملاسلان هم سجده های مرا با آن دست‌بستگی و یقه و بندهای باز با فلاکت و اسیری می دید و حظ می کرد... او وقت تلقینذکر با تغیر حرف می زد و عبارت «تو» را به جای «شما» به کار می برد.»(۱) این عبارات، به خوبی شکست شخصیت و هویت فرد را آشکار می سازد.🔚 📚پی نوشت: 1 قزوینی، کیوانعلی، رازگشا، تهران: نشر راه نیکان، ذیل پرسش ۳۹. @feraghvaadyan
#گردشگری/محراب اولجایتو در مسجدجامع اصفهان از شگفتیهای معماری است.این محراب گچی دارای رنگهای مختلفی است و مفاهیم گوناگون از جمله اعتراف اولجایتو (پادشاه رهیافته مغول) به تشیع را داراست
«الجایتو» برادر «غازان » با لقب «سلطان محمد خدابنده » در سالهای (703 - 716ه . ق) جانشین غازان شد . وی ابتدا بت پرست و سپس مسیحی و بعد بودایی شد و آنگاه از مسلمانان اهل سنت گردید و سپس به وسیله علمای شیعه مخصوصا «علامه حلی » (متوفای 676ه . ق) که بحث های وی در مجلس «الجایتو» با علمای سنی معروف است، شیعه شد و با قدرت او مغولان اسلام را پذیرفتند (2) . وی ابتدا سنی حنفی مذهب و سپس شافعی شد ولی روح مضطرب و تشنه او آرام نگرفت تا این که مذهب شیعه دوازده امامی را پذیرفت و در این عقیده ثابت قدم گشت . نقش علامه حلی را در این باره نمی توان نادیده گرفت، وی کتاب های «منهاج الکرامة » و «کشف الحق » را به منظور اثبات حقانیت تشیع نوشت، ولی «ابن تیمیه » سنی (متوفای 727ه . ق) که کینه و حسادت و تعصب بی جایی به علامه داشت، او را به جای «ابن مطهر» ، «ابن منجس » می خواند (3) . «الجایتوا» شیعه شد و دستور داد نام دوازده امام را بر روی سکه ها ضرب کنند (4) . «ابن بطوطه » داستان شیعه شدن الجایتو را چنین نقل می کند: «الجایتوا (سلطان محمد خدابنده) به قضات همه شهرهای ایران دستور داد که مطابق میل او (در حمد و ستایش خلفا) خطبه بخوانند (5) قضات برخی از شهرها امتناع کردند . الجایتو قضات شهرها از جمله «مجد الدین » قاضی شیراز را احضار و تنبیه کرد و رسم او بر این بود که آنان را در برابر سگ های گرسنه می افکند تا بدرند (6) سگ ها قاضی مجدالدین را ندریدند . الجایتو چون شنید، او را احترام کرد و به پایش افتاد و پایش را بوسه زد»/رهیافته
۱۴ فروردین سالگرد درگذشت آرسن میناسیان، خیر ارمنی- گیلانی و موسس اولین داروخانه شبانه روزی ایران و نخستین خانه سالمندان و معلولین کشور بود. @feraghvaadyan
🔺نسیم نجفی اقدم، عامل تیراندازی در ساختمان دختری ایرانی-امریکایی از خانواده های ثروتمند فرقه است که در شبکه های اجتماعی فضای مجازی به شدت فعال بود. 🔸او چند سایت، کانال و صفحه در اینستاگرام، ، و ... داشت که در آنها به روش خاص خود، گیاه خواری را تبلیغ می کرد و در کنار آن و گاهی بیشتر از تبلیغ گیاه خواری، به آنچه که تبعیض، سرکوب، سانسور و فیلتر سیستماتیک این رسانه ها می دانست اعتراض می کرد. 🔹کانال او در تلگرام که پرمخاطب ترین و فعالترین صفحه اش بود تا پیش از حادثه امروز حدود هزار کاربر داشت اما پس از حادثه و تا ظهر امروز به بیش از 2500 کاربر رسید. 🔺آخرین پست های او دو عکس شخصی است که ظهر جمعه به وقت امریکا ارسال شده اند. در ویدیویی که از نسیم نجفی اقدم، عامل تیراندازی شب گذشته در آمریکا منتشر شده است، او خود را اهل ارومیه و ساکن مهرشهر کرج معرفی می کند. پلیس سان برونو ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که عامل تیراندازی در مقر یوتیوب زنی ۳۹ ساله به نام نسیم نجفی اقدم و ایرانی تبار بوده است. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا نیز به نقل از چند مقام ارشد پلیس، هویت ضارب را «نسیم نجفی اقدم» اعلام کرد. طبق گزارش رسانه‌ها، حدود هزار و صد نفر در ساختمان یوتیوب در سان برونو کار می‌کنند. این ساختمان حدود ۲۰ مایل با ساختمان گوگل فاصله دارد. پلیس می‌گوید انگیزه نسیم نجفی اقدم از انجام این حمله، تروریستی نبوده و احتمالا پای اختلافات داخلی یا خصومت شخصی در میان است. مهاجم هنگام حمله به ساختمان یوتیوب یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری به همراه داشته است. طبق گفته پلیس، نسیم نجفی اقدم سه نفر را زخمی کرده و در اثر گلوله‌ای که به خودش شلیک کرده، جان باخته است. وی که ساکن سن‌دیگو (در جنوب کالیفرنیا) بوده، طبق برخی گزارش‌ها چندی پیش با انتشار یک ویدئو در یوتیوب، این سایت را به اعمال تبعیض علیه خود و سانسور ویدئوهایش متهم کرده بوده است. @feraghvaadyan
🚩احتمال بهائی‌بودن عامل حمله به ساختمان یوتیوب 🔹بررسی اینترنتی برخی سوابق «نسیم نجفی‌اقدم»، عامل تیراندازی به ساختمان یوتیوب در آمریکا، حاکی از آن است که او احتمالا پیرو فرقه ضاله «بهائیت» بوده است. 🔹او همچنین در برخی از شبکه‌های اجتماعی، مطالبی درباره این فرقه ضاله هم منتشر و خود را پایبند به آن اعلام کرده بود. 🔹طبق این گزارش که برگرفته از وبسایت خود اقدم است، او از دیدارش با اعضای این فرقه ضاله در سال ۲۰۱۵ خبر داده است./تسنیم