eitaa logo
روشنگر مدیا
966 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
👈بیانیه تازه «نورعلی تابنده»؛ پاسخی به شایعه‌سازی جریان افراطی در خصوص « عزل» نمایندگان قطب ♦️معرفی
✍🏻شایعه‌سازی و پروپاگاندای رسانة‌ای طیف افراطی فرقه گنابادی در دو هفته اخیر در خصوص هجمه به نمایندگان قطب و به‌ویژه تلاش برای «معزول» نمایاندن آن‌ها از وظایف محوله بر اساس -تحریف- سخنان روز تاسوعای نورعلی تابنده، در نهایت قطب سالخورده فرقه گنابادی را مجبور به صدور بیانیه‌ای تازه ساخت تا درواقع، تکذیبیه‌ای باشد بر شایعات و تبلیغات رسانه‌ای افراطیون و تأکید مجدد بر تداوم کار نمایندگان تعیین‌شده. 👈🏻با توجه به رویکرد متفاوت نمایندگان با منش جریان افراطی، از زمان تصدی مسئولیت تاکنون، از طرق مختلف -از ترور شخصیت تا زیر سؤال بردن اعتبار بیانیه‌های آن‌ها- هدف حملات تخریبی عناصر افراطی قرار گرفته‌اند. با شدت گرفتن این مسئله در روزهای اخیر و آثار آن بر فضای درون‌فرقه‌ای، دست‌آخر قطب گنابادی با صدور بیانیه فوق‌الذکر، به‌اصطلاح حجت را بر افرطیون تمام کرد. ♨️البته شاید این بیانیه نیز نتواندنگرانی‌های تابنده را در این زمینه فرونشاند، چراکه با انچه از افراطیون در خصوص تمرد از فرامین قطب سراغ داریم،‌ به احتمال زیاد نسبت به بیانیه اخیر نیز واکنش نشان خواهند داد. 📚بخش تحلیلی روشنگر
گزارش ساواک از جاسوسی بهائیان به نفع اسرائیل هرچند در دوران دیکتاتوری پهلوی، بهائیان از نفوذ بسیاری در ارکان حکومت برخوردار بودند، اما در همان زمان هم فعالیت‌های جاسوسی و کارشکانه‌ی خود در ایران به پیش می‌بردند. اما به راستی، تصریح نهاد اطلاعاتی رژیمِ حامی بهائیت، به جاسوسی بهائیان برای صهیونیست‌ها، حکایت از ماهیت پلید رهبران این فرقه و عمق رابطه‌ی آنان با اسرائیل دارد. @n_bahaiat @Feraghvaadyan
🚸مدارس مذهبی، کمپ‌های 🎓 سالیان سال است، آغاز با بازگشایی مدارس گره خورده و هر یک تداعی‌گر دیگری است. به این مناسبت مسئله انجمن‌حجتیه در کشور را بررسی می‌کنیم. 🎤اگرچه در مورد این موضوع کم و بیش صحبت شده اما این بار از نگاه که از کودکی در این فضا رشد یافته و هم‌اکنون نیز در مدارسی با حضور مشغول به تدریس است، به آن می‌پردازیم. البته این معلم مطلع و فعال، به دلیل مسائل شخصی و برخی موانع اجتماعی در محیط کار، از درج مشخصات شخصی خودداری کرده‌اند. آنچه در ادامه می‌خوانید، اختصاصی روشنا با یکی از معلمان و پرورش‌یافتگان در محیطی با تفکرات انجمن‌حجتیه است: ❓ظاهراً تشکیلات انجمن‌حجتیه سال‌هاست اعلام شده، اما همچنان ردپای فعالیت‌هایش به چشم می‌خورد، نظر شما در این زمینه چیست؟ این فعالیت‌ها در چه حوزه‌ای بیشتر است؟ 👤بله، انجمن همچنان فعالیت دارد و فعالیت‌ها به این صورت است که مثلاً می‌گذارند و از بچه‌ها در سنین مختلف، تست‌هایی می‌گیرند و بنابر نتیجه می‌گویند در چه کلاس‌ها و جلسات قرآنی شرکت کنند. این جلسات قرآنی و اعتقادی با چارچوب مشخصی پیش می‌رود و در روان‌خوانی یا ترجمه قرآن خلاصه نمی‌شود. به جز جلساتشان که از قدیم بوده و هست، مدرسه هم دارند، چون وقتی از بچگی روی افراد کار کنند، در بزرگسالی طوری می‌شوند که انجمن می‌خواهد. پس بعد از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه، باز هم جلساتشان ادامه‌ دارد. ❓همانطور که فرمودید به جز جلسات مختلف، در مدارس -یعنی در حوزه آموزش و پرورش- هم فعالیت دارند، شما با توجه به شغلتان (معلمی) در این‌باره چه می‌دانید؟ 👤در این زمینه معمولاً فردی کار می‌کنند؛ یعنی اگر به مدرسه خاصی بروید و بگویید آیا کار انجمنی انجام می‌دهید؟ می‌گویند نه. اما در یکسری مدارس خاص، بالأخره یک نفر هم شده، اهداف انجمن را پیش می‌برد که البته همین یک نفر خیلی قوی است. به عنوان مثال، معلم را به صورت قراردادی جذب می‌کنند و اصلاً اسم و رسمش را به گزینش نمی‌فرستند. موارد زیادی وجود دارد (مثلاً برای درس دینی و...) که معلم انجمنی به راحتی تدریس می‌کند و اسمش هم در جایی ثبت نیست. در مدارس بسیار ماهرانه عمل می‌کنند به گونه‌ای که خانواده‌های -که بدون هیچ گرایش انجمنی- در مدرسه مذهبی ثبت نام کرده‌اند، وقتی تحصیلات ابتدایی‌شان تمام شد، به خاطر گرایش‌هایی که معلم در آن‌ها ایجاد کرده به جلسات انجمن می‌روند. خانواده هم فکر می‌کند یک جلسه مذهبی است. هم که زیادی می‌تواند داشته باشد، پنج‌شنبه‌ها، محرم، تاسوعا، عاشورا، میلادها و شهادت‌ها جلسه دارند. حتی روزهای عادی هم کلاس می‌گذارند. پدر و مادرها هم می‌گویند است دیگر، چرا نرود؟ برود یک چیزی یاد بگیرد. البته از نظر مذهبی خیلی خوب کار می‌کنند، اما را هم به سمت خود تغییر می‌دهند. یک وقت می‌بینیم بچه‌ای با توانایی بالا در فن بیان و اطلاعات زیاد در مورد شئونات شیعی، فعال انجمنی شده‌است. انجمن‌حجتیه، قوی کار می‌کند حتی اگر گزینش صلاحیت معلم انجمنی، نیاز به بررسی داشته باشد، کاملاً می‌دانند چطور قبول شوند، چون هر سؤالی بپرسند، بلدند. از آن طرف، چیزهای دیگری هم بلدند که رو نمی‌کنند و به وقتش، آن‌هایی که نیتشان است، خود را نشان می‌دهند. البته بعضی‌هایشان آن اول از بزرگان بودند که با نیت مبارزه با بهائیت، انجمن را راه انداختند، اما حالا در مدارس نیروهایی به عنوان معلم می‌فرستند که با تأثیرگذاری تدریجی، بچه‌ها را جذب کنند. @Feraghvaadyan
📄برگی تازه از اسناد تمرد و نافرمانی جریان افراطی #فرقه_گنابادی از نورعلی تابنده؛ بیانیه اول مهرماه،‌نتیجه توطئه نمایندگان خمسه برای اعاده مسئولیت‌ها صادر شده و ارزشی ندارد! @Feraghvaadyan
❌تناقضات حقوق‌بشری 👈اتهام‌ دوباره ایران در نشست شواری حقوق‌بشر ‌ ↙️همزمان با جنایت تروریستی 31 شهریورماه در اهواز، مجموعه نشست‌های حقوق‌بشری سازمان ملل متحد نیز در حاشیه اجلاس سالانه آن برگزار شد تا مباحثی در آن مطرح شود که پرده از بسیاری حقایق بردارد و پوشالی بودن شعارهای حقوق‌بشری نهادهای مدعی این مفهوم را عیان سازد. 🌐سی‌ونهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، مصداق بارز این مسئله است. در این اجلاس که دوم‌ مهرماه جاری در ژنو برگزار شد،‌ همچون سال‌های گذشته شاهد طرح مباحثی در خصوص «نقض حقوق‌بشر اقلیت‌های قومی و مذهبی» در ایران بودیم. این‌بار سازمان «سودویند»، تریبون داعیه‌داران حقوق‌بشری را به دست گرفت و ضمن ادعای «حصر» و «خطر جانی نورعلی تابنده»(قطب فرقه گنابادی)،‌ ایران را به نقض‌حقوق و اعمال فشار بر دراویش‌ و اعضای فرقه مسیحیت تبشیری متهم ساخت. ⭕️نماینده سودویند، اما هیچ اشاره‌ای به علت دستگیری دراویش مجرم و حوادث تأسفبار غائله گلستان هفتم (اسفند96) که به کشته و زخمی شدن چند تن از نیروهای انتظامی و اخلال امنیت عمومی انجامید، نکرد. این جلسه به‌اصطلاح حقوق‌بشری، بدون اشاره به حادثه تروریستی اهواز و نقش گروه‌های تکفیری در آن، به پایان رسید تا خوراک خبری خوبی برای رسانه‌های جریان‌های فرقه‌ای، به‌ویژه دراویش افراطی گنابادی فراهم کند. ⭕️در قبال این رویکرد مغرضانه، این پرسش مطرح می‌شود که آیا قربانیان حوادث آشوب‌های غائله گلستان هفتم یا شهدای حادثه تروریستی اهواز، مشمول نقض حقوق‌بشر نمی‌گردند؟ اینجاست که قرائت‌های غربی مفهوم «حقوق‌بشر» و وابستگی معنایی آن به سیاست‌های سازندگانش کاملاً آشکار می‌شود. ⭕️سازمان سودویند و دیگر مجامع به‌اصطلاح حقوق‌بشری که پیش‌تر، سنگ بهائیت را به سینه می‌زدند و این‌روزها دراویش را علم کرده‌اند، هیچ‌گاه به برخورداری‌های حقوقی دراویش گنابادی و دیگر فرقه‌های درویشی فعال در ایران، اشاره‌ای نمی‌کنند. علاوه بر زندگی عادی و برخورداری مساوی از حقوق‌ شهروندی، هم‌اکنون –با مساعدت نیروهای امنیتی - ده‌ها خانقاه (مکان منتسب به فرقه) در نقاط مختلف کشور دایر بوده و به برگزاری مجالس درویشی می‌پردازند؛ امری که همواره در این‌قبیل گزارش‌ها مسکوت باقی می‌ماند. سکوت دیگر این مجامع در خصوص اعمال قوانین «ضدفرقه‌ای» در اغلب جوامع شرقی، اروپایی و امریکاست که تحت آن، ‌محدودیت‌های زیادی برای حضور و فعالیت جریان‌های فرقه‌ای اعمال می‌گردد. مصداق بارز این امر، حادثه «ویکو» است که طی آن صدها تن از اعضای فرقه «دیویدیه» در امریکا به آتش کشیده شدند، چراکه مطابق قوانین ضدفرقه‌ای، تهدیدی برای امنیت عمومی آن کشور تلقی می‌شد. ⭕️در مردادماه گذشته، دست‌کم شش تن از اعضای یکی از جریان‌های فرقه‌ای («آئوم شینریکو») در ژاپن اعدام شدند. همچنین، مقرراتی برای محدودیت فعالیت فرقه‌های «شیطان‌پرستی» در امریکا تصویب و اجرایی شده‌است. نمونه‌های زیادی از این امر در شرق و غرب عالم وجود دارد که هیچ‌یک مصداق «نقض‌حقوق‌بشر»، خوانده نمی‌شوند اما دستگیری آشوبگران و قاتل سه نیروی انتظامی در ایران، یکی از بندهای گزارش سازمان‌های حقوق‌بشری علیه نظام را تشکیل می‌دهد. با این تناقضات، مفهوم «حقوق‌بشر»، این آرمان ابنای بشری را چگونه باید معنا کرد؟ 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
⭕️سرسپردگی بهائیت به آمریکا ♦️هرچند که در تلاش است تا خود را به عنوان دینی الهی معرفی کند، اما شواهد بسیاری از سرسپردگی این ساخت استعمار به قدرت‌های بزرگ دارد. 🔹از این‌رو در گزارش محرمانه‌ی نماینده‌ی ایران در آمریکا (مورخ 30 رمضان 1318 قمری)، حضور و فعالیت بهائیت در شهر شیکاگوی آمریکا به اطلاع مقامات ایرانی رسید. در گزارش 12 جمادی الأولی سال 1319 نیز نمایندگی ایران خاطرنشان ساخت که بهائیان، اخبار ایران را به دقت پیگیری کرده و از تحت فشار قرار دادن دولت ایران در محافل سیاسی فرهنگی آمریکا، به منظور آزادی بیشتر بهائیان در ایران فروگذار نمی‌کنند.[1] 🔰اما به راستی چگونه فرقه‌ای که ادعای الهی بودن دارد، برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، به دامن آمریکای جنایت‌کار (به عنوان تنها استفاده کننده‌ی سلاح مرگ‌بار هسته‌ای، عامل کودتا، قتل‌عام و جنایت در ایران، ویتنام، عراق، افغانستان و...) چنگ می‌زند؛ حال آن‌که خدای تعالی صراحتاً فرموده است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ [هود/113]؛ و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمی‌شوید». 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: مؤسسه‌ی مطالعات تاریخ معاصر ایران، فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، سال 13، بهار 1388، ش: 50، ص 60. @n_bahaiat @feraghvaadyan
✍🏻یادداشتی از محمدتقی سبحانی؛ فرقه های صوفی با دنیای سیاست یک ساز نبوده اند/ چهره چندگانه تصوف فرقه های صوفی با دنیای سیاست نیز یکدست و یک‌ساز نبوده اند و بسته به شرایط و زمینه ها، واکنش‌های مختلفی از خود بروز داده‌اند. نخستین «همایش ملی تصوف؛ شاخصه‌ها و نقدها» در ۱۹ مهرماه ۹۷، برگزار می شود. لذا از سوی رئیس این همایش حجت الاسلام محمد تقی سبحانی، مقدمه ای بر ویژه نامه همایش نگاشته شده که در ادامه می خوانید. در این نوشتار کوتاه، با مروری به تاریخ تصوف، به مهم‌ترین شاخصه‌ها و آسیب‌های صوفیه اشاره شده و چارچوبی برای تحلیل کلان تصوف به دست می دهد./مهر 🔗ادامه: mehrnews.com/news/4412510 @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
‍ 👩🏻‍💼همشیره‌های ! 🎥در این کلیپ چندقسمتی، با شاخصه‌ های مدرن از ابداعات گروهک مجذوبان‌نور آشنا می‌شویم. 🔰نخستین قسمت از این مجموعه به بررسی و نقش و جایگاه آن‌ها در درویشی اشاره دارد. 🔰بی‌تردید، مشاهده این کوتاه می تواند اطلاعاتی از پشت‌پرده زنانی به دست دهد که این‌روزها رگ را برآورده‌اند! @Feraghvaadyan
⛔️ خدا در اکنکار‼️ @Feraghvaadyan
🔰ساختار و ماهیت #‌الأذکار 🔻یکی از مراکزی که بهائیان تحت نظر محافل ملّی و محلی از آن برای تبلیغ و فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، مکانی به نام «مشرق‌الأذکار» یا معبد بهائیان است. ساختمان مشرق‌الأذکار دارای نُه ضلع و یک گنبد است که در آن، به مراسم‌هائی مانند اجرای موسیقی، سرود و آوازهای دسته جمعی پرداخته می‌شود. ساخت بناهای هنری از ابزارهای مهم اغواگری بهائیت به شمار آمده و تشکیلات بهائیت ضمن درآمدزایی از آن، تبلیغ مسلک خویش را به پیش می‌برد. ♻️اساساً معبد در تمام ادیان محل عبادت و اجرای مراسم دینی است؛ اما از آن‌جایی که بهائیت نتوانسته جایگاه دینی و مذهبی محکمی میان مردم داشته باشد، معبدهای منسوب به آن، تنها ماهیت سیاسی و تشکیلاتی دارند. این‌که در هر قاره‌ای فقط یک یا چند مشرق‌الأذکار بیشتر وجود ندارد، شاهد بر این مدعاست.[ر.ک: دیانت بهائی، ص 220] 📚پی‌نوشت: ویلیام هاچر دوگلاس مارتین، دیانت بهائی، ترجمه: سمندری، بی‌جا: مؤسسه معارف بهائی، بی‌تا، ص 220./نقد و بررسی بهائیت @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اسلام‌شناس ایرلندیِ مسیحی از امام حسین علیه‌السلام می‌گوید. @Allah4all @Feraghvaadyan