eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
📃بيانيه شوراي خليفه گري ارامنه تهران ⭕️یادداشت انقلاب چهل ساله یکی از پدیده های منحصر بفرد و ویژه حیات بشری جنبش و حرکت مستمر است که موجب تحول در زندگی شده، زمینه تفکرات جدیدی را فراهم آورده و شیوه و الگوی نویی برای زندگی ایجاد می نماید. این جنبش که مایه پیروزی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و معنوی شده و چشم اندازی جدید و امید را برای انسان به ارمغان می آورد زمانی تبدیل به جریان واقعی می شود که منشاء و مبداء آن ملت و گذشته، حال و آینده آن باشد و یا به معنایی دیگر هدف آن جریان بهبود وضعیت زندگی مردم و توسعه و همچنین تقویت و عدالت باشد. جریان اصلاح گر به انقلاب تبدیل شده و سپس با ایجاد به تحول به جنبشی مستمر در حیات اجتماعی تبدیل می شود. تحول مستمرهمواره موجب نوسازی و تجدید حیات می شود. انقلاب ها در طول تاریخ همواره نقطه عطف و مبدایی برای حیات و رسالت جدید بوده اند. انقلاب اسلامی یکی از ویژگی های سال 2019 میلادی است. انقلابی که تکیه بر ملتی داشت که نسبت به آن ایمان داشته و با رویای آن زندگی می کرد. آری این انقلاب مردمی، کشور را به سوی دموکراسی واقعی رهنمون شد. انقلابی که از سال 1978 میلادی آغاز شده و در سال 1979 تبدیل به قیامی عمومی گردید با ساقط نمودن حکومت استبدادی نظامی مبتنی بر اصول دموکراسی را پایه گذاری کرد که هدف عمده آن رفاه و آسایش برای مردم بود. حضرت امام خمینی (ره) مدیریت انقلاب عدالت مدار اسلامی را از محل اقامت خود در پاریس بر عهده گرفته و پس از بازگشت به ایران نیز رهبری این مردمی را که با الهام از تعلیمات اسلامی تبدیل به انقلاب اسلامی شد، تدوام بخشید. انقلاب اسلامی ایران در فاصله اندکی پس از پیروزی مواجه با دشمنانی شد که درصدد شکست آن با حمایت قدرت های امپریالیستی بر آمدند. نمونه آشکار این دشمنی جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران می باشد. اما دشمن عاری از توانایی درک این واقعیت بود که کلیه اقشار ملت ایران از کودک درون گهواره گرفته تا افراد سالخورده، نوجوان و جوان، معلم و پزشک، مهندس و خانه دار با یکپارچگی و وحدت خود همچون سدی محکم مانع از تحقق اهداف دشمن خواهند شد. دین و میهن دو اصل مقدس برای ملت ایران بشمار می آیند. شهروندان ایران همواره با جانفشانی و ایثار آماده دفاع از این دو اصل مقدس بوده اند زیرا این گفته ارزشمند قرآن را سرلوحه خود قرار داده اند که می فرماید:" هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند." حضرت امام خمینی (ره) پایه گذار انقلاب اسلامی ایران با انقلاب خود هویت ملی و دینی را به ملت ایران بازگرداند و به همین دلیل نیز محبوب قلب های ملت خود شد. با وقوع انقلاب اسلامی، ایران و شهروندان ایران بدون هیچ استثنا دچار تحول شدند. برای نخستین بار در تاریخ کشور حقوق اقلیت های دینی و قومی جنبه قانونی به خود گرفت. بدون شک این را می بایست یکی از بزرگترین دستآوردهای انقلاب دانست. به عنوان شاهدی بر این مدعا اقلیت های دینی و قومی در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار برادران و خواهران ایرانی خود ایستاده و با ایثار جان خود از مرزهای ایران دفاع کرده و پس از پایان جنگ نیز با کار و تلاش فیزیکی و معنوی خود ضمن تحکیم پایه های صلح در ایران در راستای اعتلای هر چه بیشتر ایران در زمینه های مختلف هنری، صنعتی، تولیدی و حمل و نقل بین المللی به فعالیت پرداختند. رهبری و آحاد اعضای جامعه ارامنه ایران در کنار رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران ایستاده و نقش عمده ای در کلیه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده و از این پس نیز ایفا خواهند کرد. روح پر فتوح حضرت امام خمینی (ره) قرین رحمت الهی باد. از درگاه خدواند برای رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله علی خامنه ای آرزوی سلامتی و طول عمر داریم. برای رئیس جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم از خدواند متعال توفیق مسئلت می نمائیم. 🇮🇷پاینده باد ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. 🇮🇷زنده و پاینده باد ملت شجاع و صبور ایران. 🇮🇷پاینده باد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران ✝️اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان - خلیفه ارامنه تهران 29 ژانویه 2019 میلادی (9 بهمن ماه 1397 شمسی ) - تهران @feraghvaayan
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅«اردشیر خورشیدیان»، رئیس انجمن تهران: ، عامل سربلندی و رمز پیروزی ما بوده و خواهدبود. @feraghvaadyan
animation.gif
40.1K
🎞تمامی ویدیوهای ما را می‌توانید در آپارات مشاهده بفرمائید. 🎥. APARAT.COM/FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
⭕️مبارزان منفعل ▫️در روزهایی که تمام آحاد ایران، اختلافات جناحی و حزبی را کنار گذاشته ، یکدل و یکرنگ برای مقابله با ظلم و بیداد ستم شاهی بسیج شده بودند، شماری با ادعای دینداری، رویه ای دیگر پیش گرفته و مبارزه را پیش از ظهور معصوم(ع) باطل می پنداشتند.‌ اینان با سوق دادن ظرفیت و نیروی قشر جوان و‌ جامعه به سمتی انحرافی، با قاطبه جامعه، سر ناسازگاری گذاشتند. ▪️از نظر این جرگه، مبارزه با ، آنهم نه بهائیانی که در پست های مهم و حساس مملکتی با رژیم پهلوی همکاری داشتند، از هر امر دیگری مهم تر بود. این بود که تلاش های مبارزان و امام خمینی (ره) را مذموم دانسته و ‌امید چندانی به پیروزی انقلاب نداشتند. شاید به سبب همین رویکرد‌شان بود که از سوی ، نه تنها مانعی جهت اقداماتشان _به عنوان انجمنی دینی_ به وجود نمی آمد بلکه حتی مورد مساعدت نیز قرار می گرفتند. ♦️«»، عنوان جریانی است که در روزهای سخت این نظام، اعم از بحبوبه انقلاب و ایام دفاع مقدس، با آن همراه نبوده و مشی مبارزاتی اش، ماهیتی انفعالی دارد و جالب آنکه، خود را منتظر واقعی می خواند. راستی شاخصه های منتظر واقعی چیست؟ 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️دبیر انجمن کليمیان: این افتخار ماست که جان خود را در راه وطن فدا کنیم. @Feraghvaadyan
✝️⭕️نگاهی به نيم قرن فعاليت يکی از مراکز تبشيری در ايران "آموزشگاه کتاب مقدس ايران"، از مهمترين مراکز تبشيری در تاريخ معاصر ايران بوده است که پيش از انقلاب با اهداف خاصی توسط مأموران سازمان سيا تأسيس شد. گزارش زير با استفاده از خاطرات عينی برخی از آسيب ديدگان اين مرکز و همچنين کتب منتشر شده در آن، تهيه و تدوين شده است. ♦️بنيان گذاری و تأسيس آموزشگاه کتاب مقدس ايران (آکما) را بايد همزمان با تأسيس #کليسای_جماعت_ربانی مرکز دانست. نگاهی به اسناد به جای مانده نشان می‌دهد که جيم نيلی و مارک بليس (دو ميسيونر مسيحی و از کارگزاران سيا) با همراهی ست يقنظر و لئون هايراپطيان در دهه 50 شمسی، اين آموزشگاه را در کنار #دانشگاه_تهران بنيان گذاشتند تا مرکزی باشد برای جذب دانشجويان اين دانشگاه. آموزشگاه در سال 1966ميلادی/ 1345هجری شمسی فعاليت خود را آغاز کرد. نخستين مدير آن، مارک بليس(ميسيونر امريکايی) و ناظم آن هم "سموئيل يقنظر" (فرزند ست) بود. فعاليت آن‌ها تا سال 1350، ساختار تشکيلاتی خاصی نداشت. در اين سال با تأسيس کميته آموزشگاه، اين مرکز به عنوان يکي از زيرمجموعه‌های کليسای جماعت ربانی از ساختار برخوردار شد. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️اسفندیار اختیاری، نماینده در مجلس شورای اسلامی: 🇮🇷 ایران، سراپا یکپارچه است @Feraghvaadyan
🔘روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی؛ پیش‌درآمد بخش پنجم 👈🏻«عذر بدتر از گناه»؛ نمایش مجذوبانی‌ها برای لاپوشانی بی‌اخلاقی‌ها 🔻پس از نارفتارهای طیف افراطی فرقه گنابادی در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه 1396 و به راه انداختن (مقابل منزل قطب)، ایجاد تشنج در منطقه، حمله به نیروهای امنیتی و تخریب موتورسیکلت‌های پلیس، مجذوبانی‌ها برای کاستن زشتی‌های این کژرفتاری‌ها و رو شدن ماهیتشان، نمایشی در منطقه به راه انداختند. 🔻آن‌ها با پخش کردن گل و شیرینی در میان ساکنان محله و ساخت کلیپ از این نمایش، کوشیدند اعمال و تعصب خود را لاپوشانی کنند. هرچند، اسناد موجود از اقداماتشان با این‌دست نمایش‌ها، قابل رفع و رجوع نبود. 🔻درواقع، مجذوبانی‌ها کوشیدند چهره خشنی که با اقدامات خود از نشان دادند،‌ قدری تعدیل گردد تا در کنار تبلیغات رسانه‌های وابسته به جریان‌های برانداز(آمد نیوز، ایران‌وایر، بی.بی.سی و امثالهم) پیرامون ایشان، همچنان در رأس افکارعمومی باقی بمانند و ادامه سناریوی خود را دنبال نمایند. 🔻به این ترتیب، در حالی‌که ملت ایران در تدارک گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب‌اسلامی بود، عناصر افراطی دراویش گنابادی، همسو با گروه‌های معاند –در فضای ملتهب حاکی از آن برهه زمانی- بر طبل اختلاف و عناد کوبیدند و بدین‌سان، ماهیت حقیقی و به دور از مرام درویشی و سلوک خویش را به منصه ظهور رساندند تا بر همگان آشکار گردد این گروهک را حتی با درویشی‌گری و عرفان مورد ادعای جریان‌‌های صوفی‌مسلک نیز کاری نیست. ↩️حقیقت، آن بود که روحیه تبرج‌خواهانه و افراط‌گری‌های مجذوبانی‌ها، با حوادث رخ‌داده در دی‌ و بهمن‌ماه 1396، تعمیق و توسعه یافت، جسورتر از قبل، درصدد تحقق منویات خویش در روزهای آتی برآمدند. ادامه دارد... 📚بخش‌ تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
🌍جهانی شدن و جنبش های معنوی نوپدید 🔸یکی از پدید های انکارناپذیر عصر حاضر، «جهانی شدن» است که تاثیر و تاثراتی را بر امور مختلف، موجب شده. ظهور و ترویج #معنویت_گرایی و جنبش های معنوی نوپدید، از آن جمله است. 🔹اگر در یک تعریف ساده، جهانی شدن را به معنای تقریب بیشتر و رفع مرزها بیان کنیم، در این دیدگاه، دین و معنویت دو واکنش خواهد داشت؛ اول، تلاش برای حفظ موجودیت خویش در مواجهه با فرهنگ ها و افکار تازه است که در قالب #بیناد_گرایی_دینی رخ می نماید؛ آنچه در برخی جوامع، شاهد هستیم. 🔸دوم، تلاش برای همگون سازی خویش با افکار و فرهنگ های دیگر و هماهنگی با تحولات ناشی از تقریب و #جهانی_شدن است که تحت عنوان عام گرایی فرهنگی نیز شناخته می شود. بروز جنبش های معنوی نوپدید گاه در این نگاه، تعریف و تحلیل می گردد. البته نباید از آثار مدرنیته بر جهانی شدن و متقابلاً تاثیر آن بر دین و معنویت گرایی، غافل شد که نمود آن را در شاخص های مشترک میان این دو جریان می توان مشاهده کرد. مسائلی چون تکثرگرایی، سکولاریسم، اومانیسم و ... . ↩️به این ترتیب در مطالعات #فرقه_شناسی و تحولات دینی می توان و باید به سایر پدیده های اجتماعی و ارتباطی نیز نظر داشت تا به دریافتی درخور دست یافت. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan