eitaa logo
روشنگر مدیا
953 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹اظهارات اسقف‌اعظم #ارامنه تهران در گفتگوی خبری شبکه تلویزیونی «شانت» ارمنستان: 🔸اسقف‌اعظم سبوه سرکیسیان: ما در ایران در بهشت نیستیم، اما در جهنم هم نیستیم
روشنگر مدیا
🔹اظهارات اسقف‌اعظم #ارامنه تهران در گفتگوی خبری شبکه تلویزیونی «شانت» ارمنستان: 🔸اسقف‌اعظم سبوه سرکی
👈مجری: تحولات اخیر درخصوص ایران، این روزها در کانون توجه جهان قرار گرفته است و به طبع اوضاع و احوال ایران و ارمنیان این کشور برای ارامنه(ارمنستان) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.برای اطلاع از جزئیات این مسئله امروز از اسقف‌اعظم سبوه سرکیسیان دعوت کرده‌ایم. 🎤 اخبار ضد و نقیضی درباره اوضاع ایران و بحران‌های داخلی موجود در آن به گوش می‌رسد.واقعیت چیست؟ امروز در ایران چه اتفاقی افتاده است؟ 👤 اسقف سرکیسیان: امروز کل جهان در انواع بحران از اقتصادی تا سیاسی و اجتماعی به‌سر می‌برد و طبیعی است که ایران هم از این بحران‌ها بی‌نصیب[مستثنی] نیست، اما قبل از هر چیز می‌خواهم بر یک مسئله تأکید کنم و آن اینکه ایران کشوری قدرتمند با پیشینه و تمدنی چند هزار ساله است که اقوام مختلفی را در خود جای داده. جامعه ما(ارمنیان) از قدیمی‌ترین جوامع ساکن در ایران هستند که سابقه حضور آن‌ها در ایران به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. مشکلات برای همه جوامع بشری وجود دارد و همه جا هم هست، اما باید بگویم آن‌قدرها هم که می‌گویند مشکلات، بزرگ نیست. در کل منطقه، نوعی بلاتکلیفی و سردرگمی وجود دارد که همه را نگران کرده‌است. این بلاتکلیفی، به نوعی ایجاد نگرانی می‌کند، اما به طور کلی مردم زندگی عادی خود را دارند و ارامنه هم در حالت عادی زندگی می‌کنند. بنابراین، مشکلاتی وجود دارد اما در حدی نیست که در جامعه ما ایجاد نگرانی کند. 🎤پس یعنی این مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند؟ 👤 اسقف‌سرکیسیان: متأسفانه، خبرها همیشه بیش از حد اغراق‌شده‌اند، یک مسئله کوچک را بسیار بزرگ می‌کنند. 📄گروه ترجمه روشنگر ✅منبع: سایت خلیفه‌گری ارامنه تهران @Feraghvaadyan
🔺 ائتلافی دیگر از #مسیحیت_تبشیری و رژیم‌صهیونیستی
روشنگر مدیا
🔺 ائتلافی دیگر از #مسیحیت_تبشیری و رژیم‌صهیونیستی
🔺 ائتلافی دیگر از و رژیم‌صهیونیستی 🔻 نامگذاری شهرکی در بلندی‌های جولان به نام «ترامپ» ⭕️ انتشار خبر نامگذاری شهرکی در بلندی‌های جولان فلسطین‌اشغالی به نام «دونالد ترامپ»، نمود دیگری از پیوند یاران دیرین یعنی طرفداران فرقه با مهد خود، است. ⭕️ نفوذ تمایلات شدید مسیحیت‌صهیونیستی در سیاست‌داخلی و خارجی ایالات‌متحده و رؤسای جمهور آن، به‌ویژه جرج‌بوش و دونالدترامپ، حقیقتی انکارناپذیر است که با انتشار این خبر، بیش از پیش آشکار شد. ⭕️ همسویی فرقه مسیحیت‌صهیونیستی در تمایلات آخرالزمانی خود با اعتقادات افراطی، همواره راهبردی‌ترین سیاست‌های امریکا و متحدانش را تحت‌تأثیر قرار داده و پیوندی دیرین میان آن ها وجود دارد. @Feraghvaadyan
♨️تناسخ از منظر ادیان الهی 🔘کسانی که به معتقدند به عالم برزخ و رستاخیز اعتقادی نارند و بدون اینکه به قیامت و رستاخخیز و حساب و کتابی نیازی باشد به زندگانی مداوم روح در دنیا دل می‌بندد. در کتاب‌های با اشاره به تناسخ ، از تولدهای پی درپی به عنوان فرصتی بیشتر برای داشتن جسمی قابل انعطاف تر برای بیداری کندالینی یاد می شود. ❗️تناسخ از آموزه‌هایی است که از منظر ادیان الهی مردود است. در دین اسلام قائل به تناسخ در حکم است. بزرگان و متکلمان و فلاسفه اسلامی دلایل متعدد عقلی و نقلی در رد و ابطال تناسخ آورده اند. @Feraghvaadyan
👤موبد پدرام سروش پور عضو انجمن زرتشتیان تهران: انقلاب اسلامی 🇮🇷در حقیقت آرمان همه پیامبران بود که به دنبال برقراری عدالت در جامعه بودند و مردم ایران به دنبال این امر مهم بودند. در واقع فرهنگ ایرانی همواره #یکتاپرست بوده است. ▫️پس از انقلاب اسلامی نیز پایه‌های همزیستی #ادیان_توحیدی به درستی بنا نهاده شد. مهم‌ترین دلیل این همزیستی هم ، دیدگاه‌های معمار انقلاب بود که وحدانیت را عامل اشتراک همه انسان‌ها تعریف کردند. 👈رمز پیروزی انقلاب همبستگی توام با برابری و برادری بود. ملت ایران همیشه باور داشت که #آزادی حق مسلم همه انسان‌ها است. @Feraghvaadyan
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️در میان پروپاگاندای رسانه‌‌های طیف افراطی در سالگرد اعدام راننده اتوبوس مرگ(محمد ) برای تکمیل پروژه «شهیدسازی»، «مظلوم‌‌نمایی» و «تحریف واقعیت»، شواهد و اسناد موجود،‌گویاتر از هر چیز خواهدبود و رنج ناشی از این زخم معنوی، تا مدت‌ها از خاطر ملت ایران زدوده نخواهدشد. 👈🏻با آروزی علو درجات برای شهدا و قربانیان این فاجعه انسانی.🙏🏻🌹 @Feraghvaadyan
👤اسقف «گریگور چیفتچیان»، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان: 👈ما ارامنه در ايران، بزرگترين اقليت ديني و الگويي براي ديگر اقليت‌ها در ايران و نيز جوامع #اقليت ساکن در ديگر کشورها هستيم. ما به اين آب و خاک، وفاداريم و به قوانين اين کشور احترام ميگذاريم. ✅به جرئت ميتوان گفت تعهد و دلسوزي کشور ايران در قبال #مسيحيان، در تمام دنيا بي‌نظير است. در برخي کشورهاي مسلمان به ما اجازه نمي‌دهند بر روي گنبد کليساها #صليب نصب کنيم، حتي در بعضي کشورهاي مسيحي، به صدا درآوردن ناقوس کليسا -مطابق قانون- ممنوع است. اين در حالي است که در جمهوري اسلامي ايران، گنبد کليساهاي ما مزين به صليب اند، ناقوس کليساها بدون هيچ منعي، نواخته مي‌شوند و در انجام مراسم آييني خود، آزادي و اختيار کامل داريم. اين پيام بزرگي است از جانب #جمهوري_اسلامي ايران به تمام جهان. @Feraghvaadyan
⭕️مبانی اعتقادی مورمونیسم 👈🏻مروری بر مبانی اعتقادی و فکری مورمون‌ها، نشان میدهد که در جوهر و ذات خود از فاصله دارند. همین بُعد و دوری است که نقدهای فراوانی را از سوی جامعه مسیحیت متوجه این فرقه ساخته و بسیاری از روحانیون و جریانهای مسیحی در سراسر جهان، آن را «فرقه ای انحرافی» خوانده اند. ♨️مورمونها به ✝️تثلیث معتقدند اما معنای آن با تثلیث رایج در مسیحیت، متفاوت است. یکی از مهمترین جنبه های این تفاوت را می توان در جنس اعتقاد مورمون‌ها به «تثلیث» مشاهده کرد. در گستره فکری مورمون‌ها، خداوند -آنگونه که مسیحیان اعتقاد دارند- (یعنی یک موجود در سه شخص) نیست، بلکه سه شخصیت مستقل برای آن قائل هستند. به اعتقاد آنها، نیز در روزگاری، انسان بوده و بعد به مرتبه الوهیت رسیده است. جوزف اسمیت چنین گفته است: «اگر قرار بود خدای پدر را امروز ببینید، او را به شکل یک انسان می‌دیدید… او زمانی انسان بود مانند ما؛ آری… خودِ خدا، پدر همگی ما، بر روی زمین ساکن بود.»(1) 📚1. رشدی، آرمان، «دینی نوین به نام دین مورمون». @Feraghvaadyan
⭕️مغزشویی در فرقه های درویشی 🔹از آسیب‌های جدی فرقه ها، «مغزشویی» و «کنترل ذهن» است. تعالیم فرق درویشی با توجه به در بر گرفتن کلیه ابعاد زندگانی فردی و اجتماعی مرید، با نوعی مغزشویی خزنده همراه است که اندیشه و روان مریدان را بر اساس مبانی فکری فرقه و مراد، شکل داده و در حقیقت در خدمت اهداف فرقه ای می‌گیرد. برخی فرق درویشی، با عنایت به کادرسازی تشکیلاتی، گاه این جنبه را با شدت و حدت بیشتری دنبال می نمایند. شاهدش، شاخه آقاخاینه فرقه اسماعیلیه است که تأکید زیادی بر فرقه در مدارس خاص فرقه ای داشته و در این راستا اقدامات تشکیلاتی گسترده ای را در نقاط مختلف صورت داده، به گونه ایکه امروز در تمامی مناطق تحت نفوذ این فرقه، مدارس در کنار جماعت خانه ها و دیگر مراکز فرهنگی-آموزشی آن، دایر و مشغول فعالیت هستند. 🔸این فرقه همچنین از طرح هایی نظیر «مادر یاری» (قرار گرفتن مربیانی در کنار مادران برای تعالیم کودکان از بدو تولد) نیز در این زمینه بهره می جوید. این امر به صورت های دیگر در سایر نیز مشاهده می شود، نظیر لزوم حضور روزانه مریدان در جلسات سخنرانی قطب در ، تمرین های روزانه در فرقه اویسیه و آداب و مراسم آیینی فرقه . بی تردید، رشد و تربیت تحت تعالیم فرقه ای، سیستم فکری مریدان را بر اساس تمایلات اقطاب و فرقه شکل داده و روزنه ای برای اندیشه صحیح باز نمی گذارد. @Feraghvaadyan
💢دیدگاه شهید مطهری نسبت به انجمن حجتیه 🔘علما و انقلابیون پس از انقلاب اسلامی نسبت به #انجمن_حجتیه غالباً نظر مثبتی نداشتند.امام خمینی(ره) چند ماه پیش از ارتحال خود در منشور روحانیت به صراحت انجمن حجتیه را محکوم کردند و نه تنها آنهارا نپذیرفتند بلکه همواره خطر انجمن را به همگان گوشزد کردند. ♦️استاد #شهید_مطهری نیز انجمن حجتیه و سران آن را به خوبی می‌شناخت . انتقادهای بنیادینی به انجمن و سران آن داشت اما اعتقاد داشت انجمن از یک هسته تشکیل شده و یک پوسته.هسته آن جوانان متدین هستند و پوسته آن سران انجمن‌حجتیه و باید هسته از پوسته جدا شود تا جوانان در خدمت انقلاب قرار گیرند. @Feraghvaadyan
♨️«خود خدایی انسان» در قانون جذب 🔸در نگرش قانون جذب خدا به ظاهر انکار نمی‌شود،اما انسان‌ها به بی نیازی از و آموزه‌های وحیانی دعوت می شوند و استمداد از قدرت الهی و تمسک به دستور‌های دینی جای خود را به «خود خدایی انسان» می‌دهد.چارلز برودی پاترسن می‌گوید: ❗️«از هیچ چیز پروا نداشته باشیم و بدانیم که خود ما ذره‌ای از آن نیروی بزرگ الهی هستیم که قادر به رفع تمام نیازها‌ی خویشیم.به این نکته توجه داشته باشیم که سلامتی،قدرت و خوشبختی حقوق مشروعی است که به طور به ما داده شده است»(1) 📚1.ماردن،پیروزی فکر،ص156. @Feraghvaadyan