eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ادامه تلاش‌های رسانه های تبشیری وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی برای هجمه به فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی 👈🏻دشمنان خشم خود را از اجتماع بزرگ مسلمانان این چنین ابراز می‌کنند. https://t.me/feraghvaadyan/6631 @feraghvaadyan
⭕️روش‌های معنویت‌های نوپدید برای جذب ✅روشنگر به نقل از فارس/ حجت‌الاسلام کربلایی کارشناس فرق و ادیان با تأکید بر اینکه پیشینه معنویت‌های نوپدید، عموماً برای ما مجهول است و تنها کتاب‌هایشان در این سال‌ها ترجمه و چاپ شده ابراز داشت: معنویت‌های نوپدید عموماً از ادیان اصیل توحیدی مطالبی را گلچین کرده‌اند و مجموعه‌ای دست کاری شده را تحویل مخاطب می‌دهند. نمونه‌هایی مانند اوشو، پائولو کوئیلو و ... از اسلام تا هندوئیسم و یهودیت و آموزه‌هایی را گلچین کرده و بسته‌ای به نام دین یا مذهب و جریان معنوی را شکل دادند. ‌ 🔻اولین روش حاکم بر غالباً این است که قوه وهم مخاطب را تقویت می‌کند و در نتیجه او احوالی پیدا کند! حتی گاهی شخص به کشف‌های مثالی به اصطلاح عرفانی می‌رسد. دومین روش آن‌ها این است که اخلاق را حذف می‌کنند و هیچ محدودیت اخلاقی برای پیروان خود تعریف نمی‌کنند. 🔹مسئولیت‌‌گریزی یکی از پیامدهای نفی اخلاق است و مسأله مسئولیت‌گریزی و بهره‌مندی بدون مسئولیت از غریزه جنسی، ارتباط بدون حد و مرز زن و مرد همه در این بخش است. مورد بعد اینکه در این عرفان‌واره‌ها بسیاری از اعمال خلاف عقل و منطق به گونه‌ای توسط سران اینها مطرح می‌شود که مورد استقبال مخاطبان خود به ویژه جوانان قرار می‌گیرد. 🔸روش دیگرمعنویت‌های نوپدید این است که همه این ادیان جدید وارداتی یک نقطه مشترک دارند و آن اعتقاد به ادغام و یکی کردن تمامی با هم است و در نهایت ایجاد نظم نوین جهانی و سلطه بر کل جهان! از سوی دیگر در ادیان توحیدی مسأله اخلاق و شریعت و عقل مطرح است و همین، ادیان توحیدی مانع جریان‌های معنوی نوپدید است. @feraghvaadyan
❌جوسازی رسانه تبشیری برای اغتشاش و آشوب ↩️رسانه‌های تبشیری هم‌صدا با جریان معاند کشور، درصدد هستند تا با جوسازی، مردم را به اغتشاش و آشوب تهییج کنند. این‌گونه هجمه‌سازی جکایت از داشتن ماهیت ضد ایرانی این شبه رسانه های و ابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی دارد. @feraghvaadya
♨️ نظرات اوشو خلاف فطرت انسان 🔘از مهمترین محورهای اندیشه ایی #اوشو به عنوان یکی از بنیانگذاران معنویت های نوپدید، نظریه او راجع به «انسان کامل» است. اوشو با تصویری که از ماهیت انسان مطلوب و ایده آل ارائه می دهد، مدل خاصی از نهایت فرجام بشر در عرفان خودساخته خویش ترسیم می کند. اوشو می کوشد تا با استفاده از اصطلاحات مثبت و ارزشی، معنی و مفهوم کاملا غیرارزشی ارائه دهد او شاخصه های انسان کامل را در عشق، آزادی، تنهایی و در حال زندگی کردن می داند. مفاهیمی که به ظاهر پسندیده است اما او با ارائه تعریف جدید و متناسب با اهداف خود بار معنایی خاصی برای واژگان وضع کرده است. ↩️آنچه راجع به شاخصه های انسان کامل در به اصطلاح معنویت اوشو اساسا خلاف فطرت و طبیعت انسانی است که پایبندی به آنها نتیجه ای جز افتادن درسکس و #ابتذال و مادی‌گرایی نیست. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ پرسش از «آزادی» و دوپهلوگویی‌های دوباره «نورعلی تابنده» 🔻انتشار متن آخرین مصاحبه «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی، پیش از سفر ناگهانی به تهران و بستری شدن در بیمارستان، بازتاب متعددی در میان و بیرونی‌ها داشت. از حواشی گوناگون مربوط به تأکید مجدد وی بر یکی از مشایخ به عنوان جانشین خود و نقش «نمایندگان قطب» در می‌گذریم که سر و صدای زیادی میان گروه های رقیب ایجاد نمود؛ برخی را به صدور بیانیه‌های حمایتی، شماری را به تخریب چهره فرد تعیین‌شده و عده‌ای از -قربا و منتسبان- را به سکوت وادار ساخت. 🔘نکته قابل اشاره دراین مختصرتحلیل، اشارات کنایه‌آمیز و سخنان دوپهلوی تابنده در باب «آزادی» است. وی همچون همیشه با دوپهلوگویی، جملاتی به کار برده که راه را برای برداشت‌های مختلف، باز گذاشته است. در پاسخ از پرسش دراین زمینه می‌گوید: «همه مشکلاتی که داشتیم، روانی، در خودم احساس می‌کردم که من آزاد نیستم و من را می‌گیرند. بااینکه این احساسِ عدمِ آزادی غلط بود و غلط است، ولی مع‌ذلک احساس از این دارم که دست‌هایی، بالایی سرنوشت من را می‌تنند و سرنوشت من را تعویض می‌کنند و در اختیار می‌گیرند. ولی البتّه در اینجا من به هیچ‌وجه احساس ناآرامی نکرده‌ام، ولی می‌خواهم آزاد باشم»(1) 💢 « خودِ آزاد بودن یا نبودن، احساسی است که در درون شخص وجود دارد، در بیدخت هم آزاد هستم، چرا، ولی آزادی که بیدخت دارم، ربطی به آزادی کلّ جهان است. الان آرامش دارم، منتها آرامشی که پر از هیجان است، هرلحظه می‌خواهم وضعم بهتر باشد، سخت‌گیری کمتر باشد، همۀ چیزهایی که می‌خواهم دراختیارم باشد و اینها نیست، باز هم در آن سختی هست. من احساس اینکه در زندگی من و سرنوشت من دخالت می‌شود، خوب یا بدش کاری ندارم، یک دخالتی تقدیری و دخالتی که دراختیار من نیست، در اینصورت من احساس می‌کنم که آزادی ندارم، آزادی کم دارم. ولی الحمدلله الان وضع مزاجیم خوب است.»(2) بدین‌سان، نمی‌توان دریافت –چنانچه اشاره داشته- هم‌اکنون از عدم آزادی ناشی از درونیات رنج می‌برد یا از ممنوعیت‌های خارجی؟ 👈🏻این مدل دوپهلوگویی در اظهارات تابنده، مسبوق به سابقه است و پیش‌تر نیز برای فهماندن منظور خود به فقرا از آن بهره جسته. به هر روی، رندی و اشاره‌گویی و کنایه‌افکنی، راه را برای انواع تحلیل‌های ازجمله تحلیل کنونی باز می‌گذارد. 📚بخش تحلیلی روشنگر 1. مصاحبه با مسعود رخشان، خبرگزاری مهرتابنده، سه‌شنبه، 9 مهر 1398. 2. همان. https://www.instagram.com/p/B3XAuiuhs_q/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه عکس برگردان بهائیت ▪️ اعضای فعال انجمن‌حجتیه، در سال‌های مبارزه با بهائیت و پیش از انقلاب اسلامی، تأکید می‌کردند که به لحاظ ظاهری انجمن ضدبهائیتِ آن زمان، عکس برگردان بود و هر آنچه در مجالس بهائی‌ها دیده می‌شد، انجمنی‌ها هم در همان سمت و سو حرکت می‌کردند: «یعنی می‌گفتند در مقابل بهائی‌ها باید مثل آن‌ها لباس شیک بپوشیم، خانه شیک داشته باشیم و مجالسمان ظاهر زیبا و جذابی داشته باشد تا بتوانیم جوان‌ها را جذب کنیم. توی باغ منازل صندلی می‌چیدند، جلسات خیلی مرتب، به شکل ظاهری خیلی متجددمآبانه برگزار می‌شد. بستنی می‌دادند. شیرینی می‌دادند. شربت می‌دادند. در مقایسه با مجالس مذهبی که در حسینیه‌ها و مساجد سنتی برگزار می‌شد آنجا خیلی جوان‌پسند بود» (1) که البته این نوع روش مبارزه برای نیروهای مذهبی، چندان موردپسند نبود کمااینکه هاشم آقاجری یکی از اعضای سابق که با هدف مبارزه سیاسی جذب انجمن شده بود، در کتاب خاطرات خود می نویسد: «ما چون روحیه انقلابی و خلقی پرولتری پیدا کرده بودیم، دیدن این فضاهای شیک و زندگی‌های اشرافی و ظاهر تجملی، برایمان قابل قبول نبود.»(2) 📚1.میرزایی، حسین، از انجمن حجتیه تا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، تهران: کویر،1397، ص40. 2.همان. @feraghvaadyan
💢 رسانه‌های تبشیری و تحلیل‌های ضد ایرانی ✖️ شبه رسانه های وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که تمام توان خود را بر اخبار ضد اسلامی و ضد ایرانی متمرکز کرده اند با جوسازی و تحلیل‌های خلاف واقع سعی دارند اعتراضات عراق را ضد ایرانی جلوه دهند. 👈🏻آن‌ها که هدفی جزمخالفت با #اسلام ندارند، این اعتراضات را مجالی برای ایجاد اختلاف افکنی میان دو ملت مسلمان یافته‌اند و در تلاش هستند که این آشوب‌ها را اعتراض ملت عراق علیه ملت ایران جا بزنند. @feraghvaadyan
‌ ♨️بهائیت فرقه ای دست‌ساخته و صهیونیستی ‌ 👤مهشید ضیایی متبری بهائی: از کودکی سؤالات زیادی در مورد این #فرقه برایم پیش می آمد اما وقتی با افراد بالادستی در میان می‌گذشاتم پاسخی نداشته و با برخوردی شدید می‌گفتند این نص صریح کتاب اقدس است و شما باید بدون چون و چرا همه این احکام را بپذیرید. از طرفی تناقض های زیادی در همه کتب و حتی اعمالشان می‌دیدم. بنابراین تحقیق کردم و متوجه شدم که دین اسلام کامل ترین دین است و #بهائیت فرقه‌ای است دست‌ساخته و صهیونیستی! که تمام احکامش بر مبنای بت‌پرستی بوده و حتی قبله شان هم به سمت جسد مؤسس فرقه است. ‌ @feraghvaadyan
💢تعارض فرقه‌ها با سبک زندگی اسلامی 🔻جریان‌های فرقه‌ای، دو ویژگی مهم دارند؛ اول، برابر مبانی اعتقادی شرقی، بویژه به ظهور رسیده و دوم، در آمریکا و غرب رشد و اعلام موجودیت کرده‌اند. بنابراین عمده این فرقه‌ها امتزاجی بین باور و فرهنگ هندوئیسم و غرب هستند. به این ترتیب سبک زندگی فرقه‌ها متأثر از جهان بینی هندوئیسم با اصالت تناسخ و فرهنگ غربی-آمریکایی است و نمی‌تواند با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی تناسبی برقرار کند. ↩️برون‌داد چنین سبکی در جریان های فرقه‌ای در نوع بینش،شعائر، رسوم و روابط اجتماعی و حتی طرز لباس پوشیدن پیروان ،تأثیرگذار بوده و با سبک زندگی اسلامی مغایرت جدی دارد. @feraghvaadyan
⭕️قهرمان سازی از خائن 🔘در دو دهه اخیر سران فرقه بهائی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای بازسازی چهره‌های سیاسی متعلق به بابیت و #بهائیت نموده‌اند. اولین بار هم درخواست مرمت و بازسازی مکانی به نام و یاد «ملک‌المتکلمین» از تریبون متواری معروف، «شیرین عبادی» اعلام شد. گرچه بهانه این جریان مرموز برای برجسته‌کردن این‌چهره‌ها، با تأکید بر سیاه و سفید نبودن آدم‌ها این است که سازندگی و نقش مثبت شان بیشتر از اشتباهات و ضعف‌هایشان بوده است اما جالب آنکه دقیقاً سراغ چهره‌های شاخص کانون مالی، سیاسی، فرقه‌ای خاصی رفته اند و اشخاصی معین،‌منتسب به جریانی خاص را بازسازی می‌کنند. @feraghvaadyan
♨️ جامعه هدف تبشیر در مرزهای ایران ▪️ ایرانیان مسلمان به عنوان هدف اصلی و کلان مبلغان در کشورهای هم مرز با ایران هستند که مهم‌ترین اقشار این جامعه هدف را می توان به شرح ذیل برشمرد: -دانشجویان ایرانی ساکن در ارمنستان،گرجستان و ترکیه -اقشار آسیب‌دیده، به ویژه افرادی که با مشکلات عاطفی و احساسی دست و پنجه نرم می‌کنند. -افراد دارای زاویه با نظام و منتقدان عملکرد سیستم حکومتی -گردشگران ایرانی، به خصوص افراد دارای فقر اعتقادی -ایرانیان شاغل و مقیم کشور ارمنستان -پناهندگان سیاسی و درخواست‌کنندگان اقامت @feraghvaadyan