6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️حقوق بشر و محیط زیست حوزه های مورد علاقه #بهائیان برای جاسوسی و فعالیت ضد نظام اسلامی
@feraghvaadyan
♦️راههای صحیح برای کمک به قربانیان فرقهها
🔘یکی از مهم ترین مسائل در مسیر کمک به قربانی #فرقه، مشارکت و درک عمومی است. در یک جلسه مداخله هر تعداد از اعضای خانواده و دوستانی که عضو را با آنها احساس راحتی میکند شرکت دهید.
🔻با #کارشناسان_مذهبی آگاه و مطلع، متخصصان سلامت ذهن، اعضای سابق فرقهها، خانواده هایی که مشکلات فرقه ای داشتهاند، به طور کلی هر کسی که قادر است به شما در این زمینه کمک کند، تماس برقرار کنید. همکاری، کارهای گروهی و روابط عمومی خوب، همه اجزای موفقیت هستند.
🔸یکی از مهم ترین عواملی که موفقیت کار را بالا میبرد، برقراری ارتباط مناسب خانواده با فرزند و گرفتن آموزشهای لازم در زمینه عملکرد فرقهها و نحوه ارتباط با عضو سابق است.
@feraghvaadyan
💢بهائیت و تروریسم
🔘در زمان حکومت قاجار بابیت یک جریان ترویستی بودند و دوبار سعی کردند ناصرالدین شاه را ترور کنند که در مرتبه اول موفق نبودند و سران آنها به همین دلیل دستگیر و اعدام شدند. اما در مرتبه دوم بابیت ناصرالدین شاه را ترور کردند و او به قتل رسید. اینها خیلی از نیروهای ایران را ترور کردند و به عنوان #تروریست شناخته شدند. مهمترین پرونده امنیتی دوران قاجار این جریان بودند و وقتی گفته می شد کسی بابی است به چشم یک انسان تروریست خیلی خطر ناک به او نگریسته می شد.
🔸در زمان حکومت پهلوی چون خود حکومت پهلوی یک جریان غربگرا است فضا برای رشد بهایی ها فراهم می شود و آنها با استفاده از این فضا سعی می کنند در ساختارهای اداری و نظامی و دربار نفوذ پیدا کنند.
در مورد اعضای بهایی که وارد سازمان اداری اقتصادی پهلوی شدند باید گفت که خیلی از اینها نمی پذیرند که #بهایی بودند هرچند در خلوت خودشان به این امر مباهات می کنند. پدر امیر عباس هویدا از کسانی بوده است که نزدیک به سران این تشکیلات بوده است اما خود هویدا این را به گردن نمی گیرد.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای همسایگی نهاد رهبری در دانشگاهها با یک کنیسه #یهودی!
@feraghvaadyan
♨️«نورعلی تابنده» در ایستگاه پایانی
🔸اینروزها حال و هوای خاصی برفرقه نعمتاللهی گنابادی حاکم گشته که با گذشته تفاوت دارد؛ بستری شدن «#نور_علی_تابنده»، قطب دراویش در بخش مراقبتهای ویژه و وخامت حال وی، خبر از نزدیک شدن قطب سالخورده به ایستگاه پایانی میدهد.
▫️تمام تلاش بزرگان و مشاوران فرقه، به حاکمیت فضای آرامش بر مریدان معطوف شده تا تحت شرایط خاصی که بهواسطه تحرکات برخی طیفهای درونی بر فرقه، حاکم گشته، #دراویش نعمتاللهی بتوانند به سلامت از این پیچ تاریخی عبور نمایند.
🔻در پیچ و تابهای پرتنش گمانهزنیها برای تعیین جانشین، اقدامات افراطیون در مسیر «اعتصاب غذا»، «وارد ساختن هجمه به نمایندگان قطب»، «جوسازی در خصوص وضعیت زندانیان حادثه #گلستان_هفتم» و مانند آن که نوعی دهانکجی به وضعیت قطب و فرامین وی -مبنی بر لزوم حفظ اتحاد درونی، پرهیز از اختلافافکنی و در نهایت، قانونگرایی است- نگرانیهای دغدغهمندان و بزرگان فرقه را دوچندان ساخته.
👈🏻در شرایطی که میطلبد قطب فرقه، ساعات پایانی عمر خود را در آرامش و احترام مریدان بسر برد، ایندست تحرکات و چنددستگیهای درونی #مدعیان_جانشینی و قدرتطلب، ایستگاه پایانی نورعلی تابنده را متلاطم ساخته؛ پایان قطب گنابادی و سرنوشت آغاز پیشرو، در گروی چند و چون فضای حاکم بر فرقه است که با وجود تلاشهای بزرگان، همچنان طوفانی مینماید.
📚بخش تحلیلی روشنگر
https://www.instagram.com/p/B5pryD0Bdan/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
⭕️ انحراف فکری در مدارس انجمنی
🔷انحراف از بحث مهدویت و قرائت انفعالی از مفهوم انتظار که به مشی سیاستگریزی انجمنیها باز میگردد، از جمله انحرافات فکری است که در مدارس منتسب به #انجمن_حجتیه به دانشآموزان آموزش داده میشود. «فریدالدین حدادعادل» مدیر مدرسه «فرهنگ» در اینباره میگوید: «چقدر لطمه است برای جمهوری اسلامی که کسی نماز بخواند، روزه بگیرد، برای امام زمان(عج) جانفشانی کند اما برای سربازان امام زمان از حیث سیاسی و اجتماعی دل نسوزاند و چقدر بد میشود اگر اینها بچههای خانواده پولدار، متدین و باشخصیت باشند. در مدارسی که تحت سلطه فکری انجمنحجتیه، است بچهها از لحاظ فکر سیاسی-اجتماعی کاملاً تخریب و بیاستفاده میشوند.»(1)
📚1.«فضای مدارس غیرانتفاعی دست حجتیه است»، گفتگوی فریدالدین حدادعادل با خبرگزاری دانشجو(ایسنا) کد خبر: 12414، 19/08/1392.
@feraghvaadyan
♨️پیدایش «معنویت های نوپدید» و عرفانهای کاذب
🔘امروز زیر سایه «جهانی شدن» و انتقال گسترده اطلاعات، بسیاری از نکات فلسفه و ادیان شرق به صحنه جامعه جهانی عمومی وارد شدهاست. علاوه بر این، علوم غریبه موجود در غرب، #تصوف و انواع عرفان (عرفان یهودی، اسلامی و مسیحی)، همچنین رشد و توفیق دانش روانشناسی در زمینه شناخت خودآگاه و ناخودآگاه انسان، همه و همه دست به دست هم داد تا جریانی جدید، موسوم به پدیده «معنویت نوپدید» یا «معنویت سکولار یا پستمدرن» شکل گیرد که: دقیقاً سوار بر نیازهای پستمدرن انسان، با استفاده از نوعی التقاط حداکثری از منابع مختلف و بازتفسیرهای پستمدرن از منابع سنتی، با کارکرد «اینجایی-اکنونی» میباشد؛ که همین میتواند تعریف ما از پدیده «#معنویت_نوین» باشد.
❗️در جهان امروز، خدمت به «اینجا و اکنون»، دیگر آخرتگرا نیست؛ به تعبیر بهتر، مسئله، آن است که اینجا و اکنون، شما چه نیازی دارید؟ انسان دیگر حوصله ندارد با مشقت و زحمت طولانی -مثلاً بعد از ۲۰ سال ریاضت- به مقامی خاص برسد، بلکه میخواهد همین الآن و امروز در زندگی کاری خود، یک ریلکسیشن انجام دهد و اموری چون: آرامش، موفقیت، بهرهوری والا، کارایی زیاد، خلاقیت، موفقیت در ساحات مختلف زندگی و... را با زحمت اندک به کف آورد؛ و این جریانهای معنوی مدعیاند، قادر به ارائه این امر هستند اما در واقع این چنین نیستند.
https://www.instagram.com/p/B5r-e5PhHWf/?igshid=t8i79lz2agzk
@feraghvaadyan
💢ظهور سرکردگان بهائی و صلح جهانی
🔸رهبران و مبلغان فرقه #بهائیت معتقدند که با ظهور«باب» و «بهاء» وعده الهی برای ظهور منجی محقق شده چنانکه ابوالفضل گلپایگانی ازمبلغان بهائی چنین گفته: «تمام ملل متفقاند بر اینکه در آخرالزمان به واسطه طلوع دو نیّر أعظم (باب و بهاء)، عالم قمیص جدید بپوشد و جنگ و جدال مرتفع شود»(1)
↩️اما جالب اینکه پس از ظهور این دو نفر نه تنها جنگ و جدال مرتفع نشد بلکه جنگ جهانی در گرفت و حاصل آن کشته و آواره شدن میلیون ها انسان بود حال آنکه ادیان الهی معتقد بودند با آمدن منجی حقیقی، امنیت و صلح جهانی محقق خواهد شد.
1. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل (3 جلدی)، ج 2، ص 106.
@feraghvaadyan
💠پالان انجمن حجتیه کج است؛ حلبی وابسته به سازمان امنیت بود
♦️در مورد #انجمن_حجتیه همه افرادش را نمیشود به یک چوب برانیم. اما کسانی که این روزها عنوان میکنند «نایبالامام» و تحاشی دارند از اینکه امام امت بگویند، و رهبر انقلاب را مرتب نایبالامام میگویند اینها کمی پالانشان کج است. اینها در مغازههای خود مینویسند: «ای امام زمان بیا و کارها را اصلاح کن.» اگر امام زمان ظهور کنند میگویند دنبال امام خمینی حرکت کنید. من عقیدهام این است. عنوان کردن اینکه «ای امام زمان مشکلات را حل کن» یعنی میخواهند بگویند که این ارگانهای انقلابی و امام امت نمیتوانند مشکلات را حل کنند.
بیشتر بخوانید:👇🏻
https://plink.ir/kdoYw
@feraghvaadyan
♨️پایان قطبی سیاسی
⁉️آیا جانشین «تابنده»، ادامه دهنده رویکرد وی خواهد بود؟
✍تداوم وخامت حال «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی، گمانه زنی ها برای نزدیک شدن وی به ساعات پایانی عمر نسبتا طولانی اش را نزدیک ساخته.
هرچند وی در آخرین مصاحبه های خود برای رسیدن به یکصد و بیست سالگی، ابراز امیدواری کرده بود، لیکن مشکل بتوان این چشم انداز را داشت.
🔹به هر حال، دوران تکیه وی بر اریکه قطبیت سلسله دراویش گنابادی، بسر رسیده و در چنین لحظاتی است که عموما، کارنامه عملکرد و تاثیر و تأثرات یک شخص، در نظر می آید.
🔹تابنده را با آن مدل روی کارآمدن ناگهانی، در حالی که حتی مراحل طریقتی را طی نکرده و بیشتر سرگرم تمایلات سیاسی و اجتماعی خویش بود، باید یکی از سیاسی ترین اقطابی دانست که گنابادی ها به خود دیده اند.
🔹منش سیاسی وی به عنوان یک وکیل دادگستری و عضو گروهک جبهه ملی، به طرزی آشکار در نوع قطبیتش اثر گذاشت؛ تاثیری که در درازمدت، ماهیت فرقه را نیز متاثر ساخت و طی روندی تدریجی، به صورت فرایندی تربیتی در نهاد مریدان نیز جای گرفت.
🔹همین رویکرد بود که طی دو دهه اخیر، بسترساز ظهور جریانی متفاوت در فرقه گردید. جریانی نوظهور که مدعی ابداع مدل تازه ای از درویشی گری شدند؛ «درویشی مدرن» ، محصول بذری است که خاک آن را مدل قطبیت تابنده، آبیاری کرد . هرچند، شاید به زعم برخی بزرگان و دغدغه مندان فرقه، بیشتر به علفی هرز شباهت داشت که آفات زیادی را دامنگیر دراویش ساخت.
🔹به هر روی ، مروری بر افکار، اقوال و اعمال تابنده ، به ویژه طی چند سال بحرانی اخیر_ از غایله گلستان هفتم ۹۶ به این سو_ حکایت از تاثیر آن بر شکل گیری جریان فوق الذکر و در بعدی وسیع تر، استحاله ماهوی_ ساختاری فرقه گنابادی دارد.
بررسی جزیی تر این مهم را به پست های آتی و به ویژه سرنوشت قطبیت در فرقه گنابادی موکول می نماییم.
📚بخش تحلیلی روشنگر
t.me/joinchat/AAAAAECeE_cMUbA46Q1Gfg
@Feraghvaadyan
♨️چگونه معنویت گرایی و عرفان های کاذب را نقد کنیم؟
🔹«نقد #معنویتگرایی باید رنگ و بوی معنوی بدهد. به عبارت سادهتر، وقتی نقد «اشو» را میخوانی، باید احساس معنوی به تو دست دهد. پس سبک نگارش و کلمات مورد استفاده، اهمیت دارند؛ چیزی به نام ژانر معنوی و نویسندگی معنوی که غربیها تجربه خوبی در آن دارند و گوی سبقت را در این باب از ما ربودهاند.
💢مسئله دیگر اینکه، منصفانه نقد نماییم. در روانشناسی تبلیغ به این امر، «دو وجهی» اطلاق میشود؛ یعنی خوب و بد را با هم مورد بررسی قرار دهد. تمرکز صرف بر نکات منفی، نتیجهای درخور نخواهدداد. اگر چهرهای خشن و روسپیگرا از آنها نشان دهیم، بسیاری از مخاطبان که این آثار را مطالعه کرده و طعم اجزای معنوی موجود در آن را چشیدهاند، پذیرای نقد ما نخواهندبود. بنابراین در عین اینکه باید همدلانه وارد شویم، فراموش نکنیم که اینها –بالذات- باطلاند. در نهایت، باید همواره این مسئله را مدنظر داشته باشیم که ملاک تمیز حق از باطل در معنویتها، آن است که عرفان مدنظر، انسان را به سمت خداوند، مطالعه، تعبد و شریعت، ترغیب کند و صرف وجود عناصری از عرفان و مبانی دین مبین اسلام در برخی #جنبشهای_معنوی، دلیلی برای برحقبودنشان نیست.»(1)
📚1.گرفتار« افراط» و «تفریط» نشویم، گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا،شماره 82.
@feraghvaadyan