eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه ابراز وجود کرد؟ 🔍ریشه‌یابی بروز درویشی مدرن و مجذوبان نور ◾️حوادث تأسف‌بار 30 بهمن در پاسداران تهران، ماهیت حقیقی و خوی تبرج‌خواهانه گروهک «مجذوبان‌نور» را آشکار ساخت. اعلام برائت قطب فرقه از این جریان و عناصر حامی‌اش، تیر خلاصی بود بر پیکر مجذوبانی‌ها و دیگر جایی برای مماشات و توجیه باقی نگذاشت. 🔘 با گذشت بیش از دو ماه از این وقایع، گمانه‌ها و تحلیل‌های زیادی از چرایی ظهور این جریان نوخاسته در دل فرقه گنابادی و کم وکیف رشد و توسعه‌اش عرضه شد. در این میان، شاید یکی از ابعاد مغفول‌،‌ اشاره به ریشه‌ها و عوامل زمینه‌ساز ظهور جریان مزبور است. بی‌تردید تکیه فرقه گنابادی بر اصل تبعیت و پیروی تمام‌وکمال مرید از مراد(قطب)، نقش مهمی در شکل‌دهی به الگوهای رفتاری و عملی مریدان خواهدداشت. به عبارت دیگر، رفتارهای مراد یا قطب،‌ در ایجاد و بروز جریان‌های فکری تازه‌ای مانند مجذوبان‌نور تأثیری انکارناپذیر دارد. ✖️🔺 سوابق سیاسی «نورعلی تابنده» و تعلق خاطرش به برخی جریان‌ها(جبهه ملی و نهضت آزادی)، عدم طی مدارج طریقتی(در هنگام رسیدن به قطبیت)، گرایش به مدرنیته در قول و فعل(از پوشش ظاهری –پیش از رسیدن به قطبیت- گرفته تا بی‌تفاوتی به برخی سنت‌های طریقتی)، ورود به حوزه سیاسی(حمایت از یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری در انتخابات سال 88)، تأیید تحرکات اعتراضی و مخل امنیت دراویش در جامعه(در وقایعی مانند سوم اسفند 87، غائله کوار شهریور 90، تحصن مقابل اوین و دولتسرا در زمستان 96) و مواردی از این‌دست، فضا را برای شماری از مریدان فراهم ساخت تا جسارت یافته و در سایه –اگر نگوییم تأیید- بی‌تفاوتی و سکوت معنادار قطب، از مدرن‌سازی درویشی‌گری دم زده و با تمرکز بر فعالیت‌‌های رسانه‌ای، به‌تدریج جریانی با خط‌فکری و منویات متفاوت ایجاد نمایند؛ جریانی که مدعی است نام خود را از لقب قطب (مجذوب علیشاه) برگرفته اما مروری بر رویه‌ و اقداماتش نشان می‌دهد، فراتر از آن، مانفیست و منش رفتاری‌‌اش هم الگویی است از قول و فعل مراد در وجهی افراطی‌. افراط‌گرایی‌ که در نهایت، نتایج ناخوشایندی برای فرقه و جامعه رقم زد.✖️🔻 @feraghvaadyan
🔺اهل‌حق با ملت ایران، ممزوج است 🔻باید حساب افراط‌گرایان را از قاطبه اهل‌حق جدا کرد ✔️گزیده‌ای از سخنان «سیداحمد حسینی»، از سادات اهل‌حق در مصاحبه با نشریه «روشنا» 🔹«خودسوزی‌های سال92 را خوب به یاد دارم؛ همه حماقت است، نادانی است، تعصب خشک است. وقتی رئیس‌جمهور به کرمانشاه رفتند، افراطیونی مثل «سیاوش حیاتی»، لب و دهانشان را به نشانه اعتراض دوختند، اما اعتراض به چه چیز؟! سادات اهل حق، همه با این کار مخالف بودند. هیچ کس از اهل‌حق این اقدامات افراطی را قبول ندارد. آن چند نفری که بعد از خودسوزی‌ها، دور هم جمع شدند و با سوءاستفاده از این واقعه، «مجمع –غیرقانونی- فعالان مدنی» را تشکیل دادند، مورد تأیید هیچ‌یک از بزرگان اهل حق نیستند. مردم اهل حق هم چون تابع سادات هستند، قبولشان ندارند. آن‌ها یک مشت نادان هستند و تنها افراد ناآگاه و نادان، گرد چنین گروهی جمع می‌شوند. کسانی که اهل حق واقعی هستند، هیچ وقت دنبال این‌ها نمی‌روند. 🔹من با برخی دوستان درباره این مجمع و تحرکاتش مشورت می‌کنم. اکنون بنا به مصالحی، برخورد سلبی چندان به صلاح نیست، لذا سعی می‌کنیم با پند و اندرز، هدایتشان کنیم. همان سال که این برنامه پیش آمد، بنده دو مرتبه آن‌ها را به اینجا دعوت کردم، میهمانان زیادی آمدند، برایشان خرج دادم و نصیحتشان کردم اما قبول نکردند. دیگر از آن تاریخ، آن‌ها را ندیدم، به نظرم آن‌ها از جایی دیگر (به احتمال زیاد، خارج از کشور) پشتیبانی و خط‌دهی می‌شوند. به ضرر دولت و نظام حرف می‌زنند. می‌گویند چرا دولت به ما[اهل‌حق] نمی‌رسد؟ چرا به ما کمک نمی‌کند؟و...، اما دروغ می‌گویند. شکر خدا، در این سال‌های حکومت جمهوری اسلامی ایران، وجداناً وضعیت ما خیلی بهتر شده‌ چون در دوره شاه به شارب اهل‌حق ایراد می‌گرفتند، اما الحمدلله جمهوری‌اسلامی، به این اعتقاد اهل‌حق احترام می‌گذارد.» ♦️«تأکیدم می‌کنم که جامعه اهل‌حق به هیچ حزبی وابسته نیست. همه اهل حق، جمهوری اسلامی را قبول دارند و با آغوش باز می‌پذیرند. جامعه اهل‌حق، رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور و کارکنان جمهوری اسلامی را قبول دارند و محترم می‌شمارند، به جز آن هفت‌هشت نفر عضو مجمع –غیرقانونی- فعالان مدنی که عرض کردم. همه اهل حق خوشحالند که تحت سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و انتخابشان همین است. فرافکنی‌ها و جوسازی‌های این گروه افراطی را نباید با رویکرد قاطبه اهل‌حق، جمع زد؛ این‌ها حسابشان از هم جداست.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️آرنود فاندور سازنده فیلم ضد پیامبر اسلام امروز به همراه خانواده‌اش مسلمان شده ومدافع اسلام است 🔻سازنده فیلم فتنه "fitna" سر سختانه معتقدبود تهدید دنیای امروز، خشونت ذاتی اسلام است/صراط
و جریان فرقه ها در راستای خود همواره از راهکارهای متنوعی استفاده می کنند. یکی از این راهکارها برای بهتر و ماندگارتر، باورپذیری و به در آوردن آموزه های خود در ذهن مخاطبانشان است. این کار در فرایند شستشوی مغزی اتفاق می افتد. به کار گرفته شده این است که برنامه و ، به صورت یک گام در هر نوبت به پیش برده می شود به گونه ای که فرد متوجه خود نشود. این گام ها در هر نوبت با برنامه ریزی و هوشمندی خاصی صورت می گیرد./فرقه نیوز
🚩 قاری روشندل مالاویایی: قبل از حضور در مسابقات ایران، این ترس را داشتم که از ما استقبال نشود؛ وهابی‌های کشورم القاءکرده بودند که شیعیان رفتار خوبی با شما نخواهند داشت./رهیافته
10.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آتئیست داستان #مسلمان_شدن یه آتئیست به روایت تصویر
🔴 سوالی که بسیاری از افراد نا آشنا با یوگا می پرسند در مورد ادعاهایی است که در یوگا در مورد هفت بدن ، هفت چاکرا ، نادی ها و کندالینی آمده است. این سوال به ذهن هر خواننده و ناظر بی طرفی می رسد. براستی با کدام پشتوانه این ادعاهای به ظاهر روحانی و فلسفی به اثبات رسیده است؟ اگر این گونه عقاید به علوم تجربی متکی است در چه علمی و کدامین آزمایشگاه علمی، این ایده ها به اثبات رسیده است؟ تاکنون هیچ دانشمندی در حوزه علوم تجربی ادله ای بر اثبات آن اقامه ننموده است و هیچ کس مدعی وجود ۷۲ هزار نادی و ۸۸ هزار چاکرا در بدن نبوده است. یکی از دلایل اختلاف نظردرمورد تعداد نادی ها وچاکرا ها در بین یوگی ها همین امر است. از طرف دیگر دلیل عقلی و برهانی قابل قبولی هم در کتاب های مربوط به یوگا ارائه نشده است. روشن است که دلایل عقلی باید چنان روشن باشند که درک آن برای هر عقلی بدیهی وخالی از شک و تردید باشد . اگر دلیلی برای اکثر مردم قابل قبول باشد و تعدادی را به اقناع نرساند این دلیل به ظاهر دلیل بوده است ولی در واقع در شکل یا محتوا دچار اشکال بوده است؛ به همین جهت برهان فلسفی و استدلال منطقی محسوب نمی شود، در نتیجه یقین و علم نمی آورد و حداکثر برای مخاطب گمان آور است. 👇👇👇
از سوی دیگر در یوگا برای اثبات این گونه ادعاها، دلیل نقلی که برخوردار از پشتوانه وحیانی باشد هم وجود ندارد. چرا که در یوگا اساسا وحی به معنای رایج که خبر از غیب و عالم معنا منظور باشد هم وجود ندارد و آن چه هست حداکثر وجود تجربه ادعا شده از جانب یوگی هاست. بدیهی است که این گونه تجربیات مادامی که برهانی از جانب عقل به کمک آن نیاید و یا دلیلی از منبع غیبی که متکی به پشتوانه عقلی است به تایید او برنخیزد، حجیت ندارد و قابل قبول نخواهد بود . بگذریم که اثبات این ادعاها تاثیری در اثبات حقانیت یوگا در دیگر حوزه ها نخواهد داشت. بعضی امروزه به خاطر شباهت بعضی از تکنیک های یوگا با رکوع و سجده و تشهد و قیام، سوگوارانه ندای پیوند اسلام با یوگا سر می دهند و شعار یکی بودن عرفان اسلامی و معنویت یوگی ها را تبلیغ می کنند وبه عنوان مرامی برآمده از متن اسلام و حتی به عنوان عرفان اصیل اسلامی از یوگا نام می برند. « آیین یوگا با عرفان اسلامی چنان با هم آمیخته است که تفکیک آنها از هم مشکل است.» 🔵 / پایگاه تخصصی مقابله با حلقه
♦️ماجرای اهدای به نگار ایرلندی در رم! 📌دو سال قبل بود که برای شرکت در دوره آموزشی "واتیکان شناسی" به یکی از دانشگاه های رفتم که در آن، حدود 40 نفر از رسانه های مختلف جهان حضور داشتند و من، تنها مسلمان حاضر در دوره بودم و همین سبب شده بود که با سوالات مختلفی از و مکتب اهل بیت مواجه شوم که به لطف خدا، گفتگوهایی خوبی انجام گرفت. 📌یادم هست که آخرین روز از دوره و هنگام ، چند جلد صحیفه سجادیه به زبان انگلیسی به همراه داشتم و به تعدادی از همدوره ای ها که بیشتر از بقیه سوال می رسیدند هدیه دادم که همان موقع، شاهد شگفتی روزنامه نگاران مسیحی از وجود یک کتاب غنی با تاریخ هزار ساله و با مضمون و نیایش بودم. 📌یک هفته بعد از دوره، "مارتین" از روزنامه نگاران و مدیرمسئول یک خبرگزاری کاتولیکی به من ایمیل داد و دوباره از اهدای این کتاب تشکر کرد و نوشت: این کتاب، یادگاری از دوستی ام با شماست؛ کتابی که همراه همیشگی ام شده است. ملاقات با شما یک اتفاق ناگهانی دوست‌داشتنی و دلپذیر بود و از امروز به بعد هرگاه خبری درباره ایران ببینم به یاد شما، و رابطه خاصی که با دوستی شما داشته‌ام خواهم افتاد." 📌این ماجرا گذشت تا اینکه چند روز قبل، آیت الله مکارم شیرازی نامه ای به پاپ فرانسیس نوشتند؛ من هم فرصت را مناسب یافتم و لینک نامه به را به تمام همدوره ای ها فرستادم و آنها از این نامه استقبال کردند اما جواب "مارتین" برایم متفاوت و قابل تامل بود. 📌مارتین در که امروز صبح به من رسید نوشت: "متشکرم من ارزش کتابی را که شما در رم به من دادید خواهم دانست. من تازه از تعطیلات برگشته‌ام و این نامه را مطالعه خواهم کرد و به همکارانم در میز خارجی در خواهم داد. رحمت و برکت بر شما و دوستان و همکارانتان در ایران / مارتین" 📌برایم خیلی جالب بود که هنوز از صحیفه سجادیه برایم می نویسد و با اینکه ایمیل من به او درباره موضوع دیگری بوده است، اما قبل از هر چیز به یادگار امام سجاد اشاره می کند و این تجربه ای برایم بود که اولا خودم با این کتاب شریف انس بیشتری پیدا کنم و ثانیا از بالای این کتاب شریف برای ارتباطات و تعاملات بین المللی بهره بگیرم. و امید که مبلغان و چهره هایی که تردد بین المللی و بین الادیانی دارند، از "صحیفه" غافل نشوند. ان شاء الله 🌈 حسن صدرایی عارف @feraghvaadyan @rahyafte_com
♦️برخی از شخصیت‌های (آتئیست) ایرانی♦️ ✍️ افراد زیادی در ایران از گذشته تا امروز، با اندیشه الحاد و شکل نوین آن یعنی خداناباوری، قرابت فکری داشته و برخی صراحتاً خود را آتئیست خوانده‌اند که از آن جمله می¬توان به: ابن راوندی، گلبرگ باشی، احسان جامی، شاپی خرسندی، هادی خرسندی، آرامش دوستدار، اشرف دهقانی، شجاع‌الدین شفا، فریبرز شمشیری، علی سینا، افشین الیان، راضیه غلامی شعبانی، رضا فاضلی، مسعود احمدزاده، شاهین نجفی و مریم نمازی اشاره داشت. آگاهی از سوابق اندیشه‌ای و اقدامات آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی نمایانگر ماهیت اقشاری باشد که به این جریان می‌پیوندند. ▫️ goo.gl/FEtQen @feraghvaadyan 👤گلبرگ باشی گلبرگ باشی، متولد شهر اهواز (ایرانی-سوئدی)، فمینیست و استاد ایران‌شناسی در دانشگاه راتگرز امریکا است. وی در موضوعاتی ازجمله، حقوق بشر در خاورمیانه و وضعیت زنان ایرانی نیز فعالیت‌ها و سخنرانی‌هایی داشته‌است. او همسر «حمید دباشی»، استاد ادبیات تطبیقی و مطالعات ایرانی دانشگاه کلمبیا است که رویکرد خاصی در پژوهش‌های اسلام‌شناسی دارد. ↙️ گلبرگ باشی، در بحبوحه حوادث فتنه 88، ضمن حمایت از اقدامات عناصر فتنه،‌ رضایت خود را از زنانی که در این تحرکات حضور داشته ابراز نمود و آن را جنبش «زنان ضد پدر سالاری اسلامی» خواند. وی برای تحلیل این مسئله، مصاحبه‌ای با «ژیلا. ر. آیزنشتاین»، نظریه‌پرداز فمینیست امریکایی انجام داد و تلاش کرد از فضای حاکم برای تبلیغ مبانی فکری اسلام‌ستیز خود و تحریک افکارعمومی بهره گیرد. از دیگر اقدامات وی در این زمینه، تلاش برای معرفی چهره‌ای به عنوان «مادر معنوی جنبش سبز[فتنه 88]» می‌باشد.
✅ باب گفتگوی منطقی، باز است 🎤گزیده‌ای از مصاحبه «روشنا» با آیت‌ا... «محمدعلی تسخیری»، مشاور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امور جهان اسلام🌐 🔰«معتقدم گفتگو، منطقی انسانی است. هر دو انسان، باید راه گفتگوی منطقی را طی کنند. حتی انسان اولیه که به یک انسان دیگر می‌رسید، اولین چیزی که به ذهنش خطور می‌کرد این بود که مشترکات بین خود و طرف مقابل را بشناسد. بنابراین ما هم باید مشترکات را بیابیم، سپس زمینه‌های همکاری بر مبنای این مشترکات را مشخص کنیم و راههای اجرای آن را یافته و برای تحقق آن‌ها همکاری نماییم. پس گفتگو مخصوص مسلمانان نیست. مخصوص ادیان الهی و ابراهیمی نیست، بلکه همه ادیان، نحله‌ها و حتی همه فرهنگ‌ها را شامل می‌شود. همه فرهنگ‌ها می‌توانند گفتگو کنند و زمینه‌های مشترک را به دست بیاورند. معتقدم نباید گفتگو را تنها به زمینه اسلامی یا ادیان الهی محدود کنیم. پس مهم این است که گفتگو منطقی باشد. واقعاً باید دنبال شناخت روش منطقی گفتگوی انسانی باشیم. قرآن روش گفتگوی منطقی را به ما آموخته است. خیلی از آیات قرآن به زیبایی این روش‌ها را بیان کردهاند. 💠گفتگو بر اساس ارزش‌های فطری مشترک، حتی با غیر متدین‌ها و افرادی که اعتقاد به دین هم ندارند قابل انجام است چرا که همه انسانند. مسئله اصلی این است که آیا دو طرف به فطرت ایمان دارند؟ اگر کسی بخواهد ایده‌هایش انسانی بوده و معنای حق را درک کند، باید به فطرت ایمان داشته باشد. در غیر این صورت، نه‌تنها معنی حق، بلکه معنای عدل، انسانیت، اخلاق و دین را نیز نمیفهمد. حتی هنرها هم ریشه فطری دارند پس آنها را نیز درک نمیکند. اگر کسی ایمان به فطرت داشته باشد (حتی اگر ایمان به دین نداشته باشد) گفتگوی منطقی بر اساس ارزش‌های مشترک فطری صورت میگیرد. اینجا عدالت، انسانیت و حقوق بشر، معنا پیدا میکند و بر این اساس می‌توان با افراد غیر متدین هم برای شناخت نقاط مشترک، گفتگو کرد.» 📖 کامل را در فصلنامه ، شماره 74 مطالعه بفرمایید.📍