eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همایون سامه یح؛ منتخب کلیمیان دریازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی: احترام به جامعه موجب دلگرمی و همدلی میان مردم ایران می‌شود. @feraghvaadyan
⭕️ بهائیت در عراق (4) 🔹 با فلسفه‌بافی و ترویج تفکراتش ذیل مؤسسات آموزشی و گفتمان‌های اجتماعی، در تلاش است تا انحرافات نامشروع را به رفتاری در چارچوب آزادی فردی تبدیل کند تا تحت این عنوان، بی‌بند و باری و ضدارزش‌ها، ترویج و عادی گردد که در نتیجه آن، امنیت اجتماعی مردم عراق در معرض خطرات زیادی قرار می‌گیرد. به طور مثال، در طرحی ارائه‌شده توسط یکی از رهبران ارشد بهائی، نیروهای اعزامی، با استفاده از ابزارهایی چون جاذبه‌های جنسی اقدام به افزایش شمار خود می‌کنند ▪️تلاش بهائیان برای تأثیرگذاری در گفتمان‌های مختلف، در سطوح محلی تا بین‌المللی دنبال می‌شود. یکی از پوشش‌های فعالیت ، مراکز نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق است. همچنین با پیشنهاد یک عنصر بهائی مقیم آمریکا به مرکز تشکیلات در حیفا، این فرقه پس ازایجاد آرامش نسبی در مناطق شیعه‌نشین عراق، اقدام به ساخت مکان‌های بهائی در آنجا می‌کند. @feraghvadayn
⭕️ همه جا خوب است جز ایران! 🔹 رسانه‌های ، که مدعی صلح، دوستی و راستگویی هستند همواره از کم و کاستی‌ها در ایران گلایه‌مند هستند و قطعا مشکلاتی در کشور وجود دارد که تحریم ها سختی‌ها را بیشتر ساخته اما سوال اساسی اینجاست که چرا تاکنون هیچ رسانه‌ فرقه‌ای از مشکلات و معضلات کشورهای اروپایی و غربی حرفی نمی‌زنند؟ ♦️ در این روزها که با شیوع بیماری کشورهای آمریکا، ایتالیا و اسپانیا درصدر جدول تلفات ناشی از کرونا هستند و در روزهایی که این کشورها اقدام به دزدیدن ماسک و تجهیزات پزشکی می‌نمایند و مردم درصف‌های طولانی در انتظار خرید کالا و لوازم بهداشتی حضور دارند و برای حفاظت از جان خود از ترس قحطی، اسلحه می‌خرند، رسانه‌های فرقه‌ای همچنان نگاهش به سوء مدیریت در ایران است و خبری از انتشار اخبارمشکلات فوق‌الذکر نیست! البته از رسانه هایی که کارکرد اصلی آنها سیاه نمایی علیه اسلام و جمهوری اسلامی است نمی‌توان توقع راستگویی، و بیان حقیقت داشت. @feraghvadayn
🛑 صهيونيسم و ترويج خرافات ديني ❗️با کمي تامل و مروري بر اسناد و مدارک و بررسي عملکرد صهيونيست‌ها خواهيم يافت که بين المللي به کمتر از تصاحب کامل جهان قانع و براي رسيدن به اين هدف از هيچ عملي رويگردان نيست. ترويج خرافات ديني يکي از اين راه‌ها است و عمدتاً ترويج اين خرافات از طريق فيلم‌هاي سينمايي صورت می‌گیرد و همين امر باعث شده تا حجم گسترده‌اي از فيلم‌هايي که به ظاهر ديني و در باطن خرافي با سرمايه و مديريت صهيونيست‌ها تولید شوند. ❎در سال 2005 اسقف اعظم کليساي گرين ويل در مراسم سوزاندن کتاب‌هاي هري پاتر نوشته «خانم رولينگ»- که مجموعه فيلم‌هاي هري پاتر براساسي اين کتاب‌ها توليد شده است- گفت: کتاب‌هاي هري پاتر مروج جادو و جادوگري است که مردم را به مي‌کشاند. 💢مبناي وجودي دنياي سحر و جادو صرفاً جهت دسترسي به قدرت و دانش پنهان است و اين همان آييني است که براي تضعيف (در غرب به عنوان نماد دين مسيحيت) پا به عرصه وجود گذاشت. با توليد و پخش گسترده مجموعه‌هايي چون هري پاتر با پررنگ نشان دادن جشن‌هاي‌هالووين، گرايش به و شيطان پرستي و علاقه به جادو و جادوگري به طور روزافزون بويژه در غرب در حال گسترش است. به گونه‌اي که پس از پخش و انتشار اين مجموعه از تلويزيون و فيلم‌هاي مشابه، گرايش به جادو و جادوگري بشدت رواج پيدا کرده است. بديهي است به دليل جذابيت تخيلي و هنري در فرم و محتوا تاثيرگذاري آن در قشرهاي کودک و نوجوان بيشتر خواهد بود. @feraghvadayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هارون یاشایایی؛ فعال اجتماعی و فرهیخته کلیمی: جامعه ایران تنها جامعه متشکل و سازمان‌یافته در میان جوامع است. @feraghvaadyan
🔴 خطر شبه معنویت‌ها بر فرهنگ دینی جوانان 🔘 مشکلات روحی و روانی و بحران هویت در تلاقی سنت و مدرنیته یکی از مشکلات فرهنگی و اخلاقی جوامع در حال توسعه است. در چنین حالی است که هر ندای رهایی‌بخش و آرامش آفرینی که شنیده شود، افراد به سوی آن متمایل می‌شوند. با اینکه بعضی از آموزه‌های آن‌چنان سطحی و بی‌محتوا است که بطلان آن‌ها بدیهی به نظر می‌رسد ولی شخصیت‌های اصلی این فرقه‌ها آن‌چنان با جادوی کلام و بازی با کلمات ذهن مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهند که به راحتی جذب آثار مکتوب این فرقه‌ها می‌شود و چه بسا متوجه انحراف آموزه‌های آن‌ها نشود در حالی که این آثار مملو از انحراف است. ♨️ وجود جریانات ضد فرهنگ اصیل و پذیرفته شده هر کشور و ملت امری انکارناپذیر است که در طول تاریخ هر ملتی به سهم خود با آن دست و پنجه نرم کرده است در کشورهایی که گرایشات دینی در آن شدید است یکی از آسیب‌های مهم وجود فرقه‌های متفاوت شبه مذهبی است. براساس آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده «چهار هزار فرقه شبه مذهبی در جهان وجود دارد که دو هزار و پانصد به طور رسمی به ثبت رسیده است. از این تعداد تن‌ها در ایالات متحده آمریکا بیش از هزار فرقه، در انگلستان هفتصد فرقه، در سوئد و نروژ بیش از صد فرقه به ثبت رسیده است »(1) در سال‌های اخیر فرقه‌های نوظهور معنویت‌گرا در ایران رشد قارچ‌گونه‌ای داشته‌اند که خاستگاه بیشتر آن‌ها خارج از ایران بوده است. بعضی از این فرقه‌ها خاستگاه شرقی دارند مانند اشو، دالائی لاما، سای‌بابا و راما... و بعضی خاستگاه غربی دارند ماننده آکنکار، سرخپوستی ساحری، ، کابالا، تی اس‌ام، . 📚1.شفیعی سروستانی، «فرقه‌سازی در جهان معاصر»، فصلنامه پیام، بهار 1388. @feraghvadayn
🔸برگزاری مراسم بزرگداشت یکصد و پنجمین سالگرد کشتار ارامنه, پشت در های بسته 👈ارامنه ایران, سالروز ۲۴ آوریل را بدون برپایی تجمع, گرامی داشتند 🔹صد و پنجمین سالگرد کشتار ارامنه, صبح امروز جمعه ۵ اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل), با حضور جمعی از روحانیون کلیساهای ارمنی گریگوری و کاتولیک تهران, "آرتاشس تومانیان", سفیر ارمنستان در ایران و تنی چند از مسیولان جامعه ارامته تهران در محوطه کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد. 🔹اگرچه این مراسم همه ساله به شکلی گسترده و با حضور جمعی از ارامنه انجام می شد و از ماه ها پیش نیز کمیته ای از سوی خلیفه گری ارامنه تهران جهت تدارک ویژه برنامه های سالروز کشتار ارامنه تشکیل شده بود, لیکن علیرغم هماهنگی های صورت گرفته, به سبب شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی, این مراسم به صورت محدود و پشت درهای بسته برگزار گردید. 🔹مراسم امسال به صورت زنده از شبکه های اجتماعی اینستاگرام, فیس بوک , تلگرام و واتس آپ پخش شد. 👈همچون سال های گذشته, بیانیه ای نیز در محکومیت این کشتار و لزوم توجه اذهان انسانی بدان قرایت شد. تاکنون کشورهای زیادی, کشتار ارامنه را به رسمیت شناخته اند . این مراسم, همه ساله با حضور خیلی از جامعه ارامنه برگزار می گردد و امسال با توجه به محدودیت های ناشی از ویروس کرونا با ساز و کاری متفاوت انجام گرفت. @feraghvaadyan
🛑 ضربه زدن به دین هدف اصلی زورگویان جهان 🔹«ضربه زدن به «دین» و «وفاداری مردم» را دو هدف اصلی زورگویان جهانی است. اگر عنصر نبود، ممکن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخی امتیازات، در مقابل دشمن کوتاه بیایند اما دین اسلام اجازه تسلیم در برابر ظالم را نمی دهد و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به همراه می آورد، به همین علت، مسئولان نظام تاکنون در مقابل استکبار کوتاه نیامده اند و از این به بعد نیز، به برکت دین، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد. 🔸تضعیف و انکار حقایق دینی از توطئه های جبهه استبداد بین‌الملل است؛ ماجرای سلمان رشدی، برخی فیلم های ضد دینی غربی، کاریکاتورهای موهن و قرآن سوزی از جمله تلاشهای ناکام دشمنان دین است ضمن اینکه در داخل کشور هم، دنباله روی آنان اشاعه، بی بند و باری، اباحی گری، و حرکات مشابه درصدد سست کردن عقاید دینی مردم به ویژه نسل جوان هستند.»(1) 1.بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم مردم قم، 1389/7/27. @feraghvadayn
35.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هویک بهبو حقوقدان آشوری: پس از انقلاب اسلامی اکثر مشکلات حقوقی ایران مرتفع شد و حتی امتیازهای خاصی به این قشر تعلق گرفت. @feraghvaadyan
⭕️ گفتگوی ادیان و «دیگریِ دینی» در ادیان ✅ گفت‌وگوی جلوه‌ای از پذیرش تکثّر دینی است و مهم‌ترین مؤلفه‌ی آن گفت و شنود حقیقی میان ادیان مختلف و هم سخنی میان سنت‌های دینی متفاوت است. گفت‌وگوی ادیان دست‌کم در سطح الهیاتی آن، همواره در بستر یکی از پارادایم‌های الهیاتی صورت می‌پذیرد. «آگوستین دی‏نویا»، در گونه‌شناسی مفیدی که از مواضع الهیاتی نسبت به «دیگریِ دینی» ارائه کرده است، سه رویکرد انحصارگرایی، شمول‌گرایی و کثرت‌گرایی را بر شمرده است. هر یک از این سه پارادایم که در الهیات ناظر به ادیان دسته‌بندی می‌شوند، تفسیر الهیاتی متفاوتی از «دیگریِ دینی» ارائه می‌دهد که زمینه‌ی متفاوتی برای گفت‌وگوی ادیان فراهم می‌آورد. ♦️با استفاده از گرامرهای هویّت/ غیریت و تطبیق آن‌ها بر الگوهای الهیات ناظر به ادیان چنین استفاده می‌شود که رابطه‌ای معنادار میان گفت‌وگوی ادیان و چگونگی تفسیر «دیگریِ دینی» برقرار است. به‌گونه‌ای که هر چه الهیات مسیحی به سوی گشودگی نسبت به «دیگریِ دینی» و به رسمیت شناختن دیگر ادیان پیش می‌رود، امکان تحقق گفت‌وگوی ادیان به معنای مصطلح آن بیشتر است. این ویژگی به موازات آن‌که میزان گشودگی نسبت به «دیگریِ دینی» را افزایش می‌دهد و گفت‌وگوی ادیان را به سمت گفت‌وگویی حقیقی پیش می‌برد، را از حالت ایستایی و خودبسندگی به سمت تکثر و یا پویایی سوق می‌دهد. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://b2n.ir/651326 @feraghvaadyan
✝️گلایه «سعید عابدینی» از «صدای امریکا» 🔹عصبانیت عنصر تبشیری از به حاشیه رفتن
روشنگر مدیا
✝️گلایه «سعید عابدینی» از «صدای امریکا» 🔹عصبانیت عنصر تبشیری از به حاشیه رفتن
👈«سعید عابدینی»، عنصر شاخص جریان مسیحیت‌نبشیری در تازه‌ترین اظهارنظرها، نسبت به بی‌توجهی شبکه معلوم‌الحال «صدای امریکا»(وی.او. ای فارسی) در قبال خود، واکنشی تند ابراز داشته، ضمن تاختن به این رسانه امریکایی، آن را «ابزار دست رژیم ایران» خوانده‌است. 🔹این عنصر تبشیری کشیش‌نما، اعلام کرده: من بارها به هزینه خود به واشنگتن دی‌سی سفر کرده و در ساختمان کنگره امریکا با بسیاری از اعضای مجلس سنا ملاقات داشته‌ و برای آن‌ها روشن نموده‌ که رسانه صدای فارسی امرکیا با مالیات ما در امریکا به ابزاری در دست رژیم تبدیل شده.» 🔹وی درادامه، با اشاره به توجهی شبکه مذکور نسبت به خویش، اینچنین گلایه می‌کند: »صدای امریکا بارها از بازداشت و زندانی شدن...من در طول سال‌ها خبر داده، اما به علت حمایت‌ علنی من از اسرائیل و احزاب مخالف دولت ایران، خصوصاً طیف مجاهدین خلق و سلطنت‌طلب‌ها، رسانه صدای فارسی امریکا، هرگز با من مصاحبه نکرده‌است.» 🔹این عصبانیت نسبت به بی‌توجهی صدای امریکا در حالی صورت می گیرد که اخیراً اختلافات عابدینی با سران گروه‌های مسیحیت جماعت ربانی که به مضروب شدن و در نهایت، طرد وی از کلیسای مذکور انجامید، شرایط خاصی را برای این عنصر تبشیری رقم زده و به نظر می‌رسد واکنش‌های اعتراضی وی نسبت به صدای امریکا نیز متأثر از همین امر باشد. 👈یادآور می‌شود، سعید عابدینی، از سران گروه های تبشیری فارسی زبان و عناصر شاخص جریان مسیحیت‌صهیونیستی است که حواشی مربوط به زندانی شدن و آزادی وی در سال‌های گذشته، خبرساز شده و وی را به چهره‌ای رسانه‌ای در جریان مزبور مبدل ساخت، لیکن طی ماه‌های گذشته با وجود تندروی‌های وی در ارتباط مستقیم با سران امریکا، حمایت از «دونالد ترامپ» و همگرایی با جریان‌های ضدانقلاب و سلطنت‌طلب، به چهره‌ای منزوی و به حاشیه ‌رفته،‌ مبدل شده که اختلافاتش با کلیسای جماعت ربانی نیز در این امر، بی‌تأثیر نبوده‌است. 🔹به نظر می‌رسد، عابدینی با هراس از دست دادن حمایت‌های رسانه‌ای و مادی ومعنوی غرب و جریان‌تبشیری،‌ بیش از هر زمان دیگری دست و پنجه نرم می‌کند که وی را به چنین مواضع تندروانه‌ای واداشته.🔹 @feraghvaadyan
🛑 لزوم حضور بهائیان در مراسم‌های فرهنگی برای تبلیغ 🔘 سرکردگان بهائی برای تبلیغ بیشتر برای پیروان خود این‌چنین نسخه می‌پیچند: «بهائیان می‌توانند و می‌بایست در مراسم و آیین‌های سنتی و فرهنگی بی‌ضرر شرکت نمایند؛ در اتخاذ تصمیم که آیا در چنین فعالیت‌هایی مشارکت نمایند یا خیر؟ احبا باید احتیاط لازم در رعایت اعتدال را نموده و از دو بی‌نهایت احتراز نمایند: یکی دوری و جدا کردن بی‌جهت خودشان از مراسم و آیین‌های بی‌ضرر فرهنگی و بیگانگی خودشان از خانواده‌ها و دوستان غیربهائی و دیگری، ادامه عادت و عرف منسوخ آیین‌ها و رسوم ظهورات قبل و بنابراین تضعیف استقلال دیانت و ایجاد امتیاز نامطلوب مابین خودشان و دوستان و پیروان بهائی.»(1) 🔷اینکه «باید» شرکت کنند، به دلیل امکان فرصت تبلیغی و دیده شدن در بین سایرین است و کلمه «بی‌ضرر»، معطوف می‌شود به عدم‌تأثیرپذیری که به طور کلی به منفعت‌طلبی و ابن‌الوقت بودن این تشکیلات اشاره می‌کند. منظور تشکیلات از به کار بردن لفظ «بی‌ضرر» آن است که ماهیت مذهبی مراسم، نمود چندانی نداشته باشد. 1. هورنبی، هلن، انوار هدایت،، بند 183. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی: ما مخالفیم با طرح‌های آمریکایی چون وعده‌های که از مبتکرین طرح «» دیده ایم، همگی دروغ بوده است. @feraghvaadyan
📣افشاگری عنصر تبشیری؛ 🔺فساد در کلیساهای فارسی ‌زبان موج می‌زند
روشنگر مدیا
📣افشاگری عنصر تبشیری؛ 🔺فساد در کلیساهای فارسی ‌زبان #ترکیه موج می‌زند
✍️در پی مشکلات به‌وجود آمده برای پناهجویان ایرانی که با توسل به «کیس » مقیم ترکیه شده‌اند، یکی از عناصر فعال کلیسای فارسی‌زبان آن کشور، اقدام به انتشار نامة‌ای افشاگرانه در فضای مجازی نموده،‌ نسبت به فساد حاکم بر جریان مزبور، زبان به اعتراض گشود. 👤«م.ق» که در سال 1395 به همراه همسرش از ایران متواری و به ترکیه پناهنده شده ‌است، پس از انتشار ویروس و وخیم‌تر شدن اوضاع پناهجویان تبشیری در شرایط قرنطینه، مراتب اعترض خود را اینچنین در فضای مجازی ابراز داشت و از فساد حاکم بر کلیساهای فارسی‌زبان ترکیه پرده برداشت: ⛪️«کلیساهای فارسی‌زبان ترکیه که تعدادشان حدود 50 عددمی‌باشد، اکثر آن‌ها با بودجه های ماهانه بین 10 تا هزار تا هزار و پانصد پوند اداره می‌شوند، شبانانشان حقوق‌های چندهزار پوندی دارند و با این حال، هیچ محموله مواد غذایی یا پوشاک به سمت مرز ارسال نکردند! در صورتی‌که زمانی بود که کلیساهای داخل ایران واقعاً نور و نمک بودند...ولی چه بر سر کلیسا آمد؟ پول و بودجه های سرسام‌اور و اسپانسرهای امریکایی، مسیح را از کلیسا بیرون کردند و شبنان پولکی جای شبانان واقعی را گرفتند.» ➕وی می‌افزاید: «شبانانی داریم با آخرین مدل‌های آیپد و‌آیفون و اپل و چند خانه در جاهای مختلف دنیا از تهران و ارمنستان تا لندن و اروپا و هرکدام چند ماشین و پروازهای مختلف، فرس کلاس و گردش دور دنیا ...بحران قرنطینه در ترکیه نشان داد که کدام کلیساها درصدی از بودجه ‌اش را به اعضایش (نورچشمی‌هایش) اختصاص داد و از اینجا شبانان را خواهید شناخت.» 📌به نظر می‌رسد، حاد شدن مشکلات پناهجویان ترکیه طی سال گذشته و بروز اختلافات میان عناصر تبشیری در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه سوءاستفاده‌های مالی سران، به روحیه یأس و ناامیدی در میان پیروان جریان مزبور دامن زده و با افشای ماهیت واقعی آن، کیس‌های پناهندگی تبشیری در کشورهایی مانند ترکیه با چالشی بزرگ مواجه است که بی‌تردید، برنامه‌ها و اهداف آن را تحت‌الشعاع قرار خواهدداد. @feraghvaadyan
♨️ دین زدایی به سبک بی بی سی ❎بی شک بی بی سی یکی از پرمخاطب‌ترین بنگاه های خبرپراکنی در سطح جهان است که در راستای اهداف سردمداران سکولاریسم غربی فعالیت می‌کند. یکی از اهداف این رسانه، تقدس‌زدایی از و سوق دادن جامعه جهانی به سمت سکولاریزه شدن جوامع0بویژه جوامع سنتی- است. در همین راستا اقدام به اجرای برنامه های متعدد گفتگو‌محور می‌کند که نمونه بارز این رویکرد، برنامه‌ «پرگار» در بی بی سی فارسی است. 🔸محــورایــن گفتگو‌ها در فضــای اســتعاری گفتمــان سکولاریستی غــرب، با هدف صورتبندی ، ترتیب داده می‌شود. برای این امر ایتدا مشروعیت زدایی از فقه انجام می‌شود،سپس مناسک نیز به عنوان اموری تاریخی و واردشده به دین تلقی می‌گردد. درواقع اجرای مراسم‌هایی دینی امری دنیوی و اجتماعی، برای با هم بودن و فرار از تنهایی عنوان می‌شود. به جای دین حقیقی نسخه این رسانه برای دینداری، دین سکولار است. دینی کـه فقـه و شـریعت و مناسـک در آن نقشی ندارد و فارغ از هرگونه مرجعیت طلبی، محدود به یک تجربۀ معنویِ شخصی می‌شود کـه شکل واقعی‌اش را با شیوع «عرفانهای نوظهـور» شـاهد هسـتیم؛ عرفـانهـایی کـه بـر انتخـاب شخصی و خودبیانگری فردی تأکید میکنند و نه تبعیت از مراجع یا مـتن مقـدس. ایـن دیـن‌ورزان، نه تنها مذهب خویش را از مرجعیت نمیگیرند؛ بلکه مـیکوشـند باورهـایی متفـاوت از آنها داشته باشند. بدین ترتیب، سرانجام، اصـلاحات در دیـن، بـا کنـار نهـادن عرفـان سنتی به نفع ، به انکار دین می‌رسند. @feraghvadayn
❗️به اسم ورزش به کام شبه عرفان!
روشنگر مدیا
❗️به اسم ورزش به کام شبه عرفان!
🔘 اینکه گفته می‌شود «یوگا» تنها یک ورزش است ادعایی ساده‌لوحانه است که حتی مبلغانش آن را به کلی رد می کنند و به نظر می‌رسد به عنوان یک استراتژی برای گسترش این شبه معنویت در ایران به‌کار برده شد. اما آنچه در شرایط امروز واضح است، ‌شبکه گسترده‌ای از یوگیست‌ها که خیلی شفاف یوگا را یک سبک زندگی برای رسیدن به و آرامش معرفی می‌کنند و بهترین گزینه برای تبلیغ را فضای‌مجازی می‌دانند. 🔻از آنجا که حرکات یوگا کمی عجیب و سخت به نظر می‌رسد و با توجه به مقولات شبه عرفانی مطرح شده در این عرفان کاذب، به جهت متفاوت و خاص بودن نسبت به آموزه های معنوی دیگر، نوعی جذابیت را برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد. نگاهی به کانال‌ها و پیج‌های مربوط به یوگا و طرفدارانش در ایران، کاملا مشخص می‌کند که نه تنها ورزش نیست بلکه سبکی از زندگی است این مقوله را هشتگ‌های متعدد تحت عناوینی چون «تغییر سبک زندگی به وسیله یوگا» تأئید می‌کند. افرادی که در فضای مجازی خود را مربی یوگا معرفی می‌کنند، کتاب‌های عرفان های شرقی را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. آنها حتی به تازگی همانند برخی از رهبران شبه معنویت‌های دنیا، یوگا و مدیتیشن را راهی برای مقابله با می‌دانند. 👈🏻خلاء موجود در سبک زندگی مدرن موجب شده انسان ها به طور کلی دچار شوند و به هر مکتب و جریانی که حرفی از معنویت و فطرت انسانی بزند، مراجعه کنند. در این بازار تشنگی نسبت به عرفان و معنویت و بازگشت به خدا عدم ارائه صحیح معنویت اسلامی سبب گرایش افراد به مسیرهای انحرافی از جمله یوگا شده است. @feraghvaadyan
❗️نسخه مرگبار منجی آمریکایی 🔘بسیاری از اوانجلیست‌های آمریکایی یا همان ، ترامپ را منجی برای نجات آمریکا و تحقق الهیات آخرالزمانی می‌دانند و برخی او را فرستاده خدا تلقی می‌کنند و به رئیس جمهور آمریکا هویت الهی بخشیده اند. این امر که با تبلیغات گسترده صورت گرفته موجب شده برخی افراد این القائات را باور کنند. 🔻چند روز پیش ، در اظهار نظری عجیب گفت: مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه کرونا را ناکار می‌کند. راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن ریه‌ها را شستشو دهیم؟ که در پاسخ مسئول هماهنگی دولت در موضوع شیوع کرونا ترجیح داد در این باره سکوت کند اما شماری از پزشکان آمریکایی درخصوص تزریق این مواد هشدار دادند. ⭕️ حالا خبرها حاکی از آن است که پس از این اظهار نظر، دهها نیویورکی به دلیل مصرف مواد ضدعفونی‌کننده روانه بیمارستان شدند و این امر سروصدای زیادی در رسانه‌های آمریکایی به دنبال داشته؛ ترامپ حتی مجبور شد -به دلیل جنجال رسانه ای که پیرامون این موضوع اتفاق افتاده- کنفرانس‌های خبری روزانه خود را لغو کند. @feraghvaadyan
⭕️ انجمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ↩️ مشی انجمن حجتیه پیش و پس از انقلاب اسلامی کاملاً‌متفاوت بود. تمام سنگ‌اندازي‌ها و مخالفت‌كردن‌هاي انجمن، نتوانست انقلاب را از مسير نهايي‌اش منحرف كند بلكه عده‌اي از اعضاي انجمن هم با انقلاب اسلامي همراه شدند و انقلاب اسلامي با رهبري هوشمندانه امام(س)، لطف و عنايت خداوند و به همت مردم به پيروزي رسيد.«با پيروزي انقلاب اسلامي كه در حيرت پيروزي انقلاب اسلامي بود تضعيف شد زيرا آنها اعتقادي به پيروزي نداشتند، لذا پنج شش ماه در حالت ترديد بودند. انجمني‌ها كه تا واپسين روزهاي پيروزي انقلاب مي‌گفتند امام سيزدهم در پاريس نشسته و مردم را جلوي گلوله مي‌فرستد در نيمه شعبان سال اول انقلاب عكس همه مراجع را زد و بعد از چندماهي به تأييدات خود از رهبر انقلاب اشاراتي داشت و خود آقاي حلبي از مضاميني چون عظيم‌الشأن و رهبر كبير براي امام خميني(س) استفاده كرد.» https://b2n.ir/412733 @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ انحراف در #قانون_جذب 🎥حجت الاسلام عرب پژوهشگر عرفان‌های نوظهور @feraghvaadyan
♨️ انحراف در درون 🔸جریان «تفکرنوین» یکی از جریان‌های معنوی نوظهوری است که با معرفی کتاب‌های روانشناسی و موفقیت و آموزش‌های مهارتی در جامعه ایرانی رخنه کرد. «نیروی ذهن» ایده اساسی است. که با عنوان «قانون جذب» مشهور شده است. ادعای می این است که به هرآنچه فکر کنید و احساس کنید، به آن خواهید رسید. این جریان همواره بر این اصل تأکید دارد که خدا در درون انسان است و باید به ندای آن گوش داد وحال که خدا در درون شماست پس شما باید به ندای قلبت و درونت گوش کنی و این مقوله با توحید در تضاد است. 🔹این در حالی است که خواسته های درونی و قلبی انسان آمیخته با امیال و هواهای نفسانی است و ندای درون در عالی‌ترین کارکرد خود انسان را موفقیت مادی می‌رساند و نتیجه چنین تفکری کنار گذاشتن بعد و فطرت انسانی است که به نظر می‌رسد هدف غایی چنین جریانی هم همین است. @feraghvaadyan
⭕️ مسیحیت انجیلی در آمریکا ✅ دامنه (انجیلی) یا بنیادگرا طی دهه‌های اخیر در ایالات متحده توسعه و نفوذ زیادی یافته.جمعیت مسیحیان صهیونیست در آمریکا گاه تا 100 میلیون نفر تخمین‌زده می شود.20 درصد جمهوری‌خواهان دارای اندیشه انجیلی هستند. گاه 25 درصد تا یک چهارم جمعیت آمریکا را مسیحی صهیونیست می‌دانند. براساس نظرسنجی مجله تایمز در سال 1998، 51 درصد مردم آمریکا دارای این اندیشه اند. 🔻نفوذ جریان بنیادگرای انجیلی در حزب جمهوری‌خواه، امری آشکار است. اما «جورج دبلیو بوش» را باید از رؤسای جمهوری دانست که اعتقاد خود به بنیادگرایی را نه تنها در سیاست خارجی بلکه در ادبیات خویش به کار گرفت. استفاده از عبارت«جنگ مذهبی» برای حملات ایالات متحده به افغانستان و عراق، نقطه اوج این بی‌پردگی بود. 📚1.صهیونیسم ترامپی؛نوبنیادگرایی مسیحی، فصلنامه روشنا،شماره 83. @feraghvaadyan
⭕️ ناتوانی عرفان حلقه در شناخت خدا 🔹محمد علی طاهری سرکرده که ادعا می کند این عرفان نوعی عرفان ایرانی اسلامی است در کتاب عرفان کیهانی چنین بیان می‌کند: «انسان نمی تواند عاشق خدا شود؛ چون انسان از هیچ طریقی قادر به فهم او نیست.»(1) 🔻این در حالی است که هدف در عرفان اسلامی شناخت و معرفت به خداوند متعال و لقاء الهی است. در نه تنها معرفت و شناخت خداوند میسر است بلکه درک شهودی آن نیز از اهداف عارف الهی است. امام علی علیه السلام دراین مورد می فرمایند: «من پروردگاری را که ندیده ام عبادت نمی کنم.... دیدگان او را به چشم سر نبینند بلکه دلها او را با ایمان حقیقی دریابند.»(2) 👈🏻در کتاب مجموعه آثار شهید مطهری نیز در اسلام را فرض اولیه است و چنین آمده: «نقطه شروع و پایه اساسی [دین] معرفت ذات اقدس الهی و شناسایی حضرت احدیت است.» 📚1.محمد علی طاهری، عرفان کیهانی، ص 124. 2.اصول کافی، ترجمه مصطفوی، ج1، ص 189. @feraghvaadyan