روشنگر مدیا
♦️تداوم نفوذ خزنده فرقه "ذهبیه"
✅ روشنگر به نقل از فارس/ یکی از فرق سنتی درویشی فعال در کشور, فرقه "ذهبیه" است که شاید برخلاف سایر جریان های درویشی مانند نعمت اللهی گنابادی یا نوربخش, سیاستی نامریی و خزنده دارد.
🔹درک ملموس تر این امر از طریق رفتارشناسی فرقه مزبور میسر است؛ اساسا ذهبیه هموراه خود را جریانی بی حاشیه جلوه داده تا بیشتر توجهات بر جریانهایی چون نعمت اللهی سلطانعلی شاهی و تحرکاتشان مانند فاجعه #گلستان_هفتم معطوف گردد. این در حالی است که ذهبیون با بهره گیری از این فرصت, فضا را برای کادرسازی تشکیلاتی و افزایش قدرت در حوزه های اقتصادی و حتی سیاسی مساعد دیده و اقداماتی خزنده در دستورکار قرار داده اند.
🔽مصادیق در این باب بسیار است:
کارخانه های چای "احمد" و "محمود"، نامی نسبتا آشنا برای اغلب ماست که یکی از سران فرقه, موسس آن می باشد.
🔸چند سال پیش , افشای حضور چند تن از منتفذان ذهبیه در برخی مناصب و پست های سیاسی و حقوقی, خبرساز شد که با حواشی بسیاری همراه بود.
اقدامات و تحرکات ذهبیه در برخی شهرها به ویژه دزفول در باب نفوذ فرهنگی از رهگذر پوشش اقدامات خیرخواهانه در ساخت و ساز مدارس, مراکز آموزش عالی و... نیز مبرز است.
❎ به این موارد به ترتیب اقتصادی, سیاسی و فرهنگی باید نفوذ رسانه ای و تبلیغاتی را نیز افزوذ. چنانچه در فواصل زمانی مختلف شاهد تبلیغ در قالب بزرگداشت موسس کارخانه چای احمد در یکی از جراید بودیم و قص علی هذا.
بدین سان ذهبیه , نفوذی خزنده, مدام و تدریجی را پیشه ساخته تا با منشی متفاوت با سایر فرق سنتی #درویشی , ضمن تلاش برای تداوم حیات , دامنه نفوذ خود را توسعه و تعمیق بخشد.
♨️ با عنایت به تمرکز نسبتا جدی #فرقه_ذهبیه بر تحقق این مهم و خطرات دوچندان توطیه و پنهان کاری , جا دارد و چه بسا لازم است متولیان و مسیولان نسبت به این امر, توجهی بیشتر مبذول دارند تا دست کم شاهد جولان ذهبیون در فضای رسمی رسانه ای نباشیم.
http://fna.ir/ex5a9o
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
]
💢 فرقه مسیحی آدونیست
🔸ادونتيستها (ظهورگرايان) يكي از سه گروه هزارهگراي #مسيحيت هستند كه اعتقاد به رجعت مسيح دارند. اين گروه و دو گروه شاهدان يهوه و ديسپنساشناليستها (مقطع باوران) با خواندن كتاب مكاشفه يوحنا معتقدند كه مسيح يك دوره سعادت هزارساله ايجاد خواهد كرد. نهضت ادونتيسم با پيشگوييهاي ويليام ميلر درباره پايان جهان آغاز شد.
♦️ميلر ابتدا سال1843 وبعد 1844 را براي رجعت مسيح و پايان دنيا پيشبيني كرد. اما این پيشبيني تحقق نيافت. این فرقه با ادعای برخی افراد تاثیر گذار مبنی بر زنده شدن عیسی مسیح در سر زمینی نامرئی احیا شد و با این استدلال جدید دور هم جمع شدند و به انتظار قریب الوقوع عیسی نشستند ولی اینبار تاریخی برای آن مشخص ننمودند.
🔷وسيعترين ومعروفترين ادونتيستها ، #فرقه_ادونتيست روزهفتم است كه جوزف بيتس، جيمز وايت و همسرش النگوله وايت آن را تاسيس كردند. . نخستین مجمع این کلیسا در باتل کریک درایالت میشیگان در سال۱۸۶۳ برپا گردید. این فرقه روز شنبه را ر(به جای روز یکشنبه) روز هفتم و مناسب تعطیلی از کار و عبادت خدا می دانند. آنان کتاب مقدس را یگانه اصل معتبر ایمان می دانند و آنرا به صورت تحت اللفضی تفسیر می کنند . آنهاهیچ یک از اعتقادنامه ها را قبول ندارند، روح نبوت را درشخص «الن وایت» و پیش گوییهای او ظاهرشده می پندارند، از قوانین رژیم غذایی عهدقدیم تبعیت می کنند یعنی از خوردن گوشت و افیونها پرهیز می کنند.
👈🏻آدونتیستهای روز هفتم در تهران، کلیسایی واقع در ابتدای خیابان رشت، تقاطع خیابان (ولی عصر) به نام کلیسای«ادونتیس» داشتند. این #فرقه_مسیحی در سالهای 1340 تا 1343 به نشر و توزیع جزوات تبلیغی به نامهای «راه مریم» و«راه عیسی» نمود.
@feraghvaadyan
⭕️محدودیت مصلحتی
👈🏻فرار روبه جلو فرقه بهائیت برای خلاصی از شبهات
🔷 دبیر خانه تشکیلات #فرقه_بهائیت واقع در اسرائیل در یکی از پیامهای خود، به صدور بیش از 70 هزار اثر از پیشوایان بابی و بهایی اشاره می کند(1) اما با طرح مسائلی چون مثمر ثمر نبودن این آثار برای عموم و محدودیت منابع مالی و انسانی اعتراف میکند تنها درصد معدودی از این تعداد تا کنون ترجمه شده است.
👈🏻این اعتراف نشان می دهد که خود تشکیلات این فرقه نیز به خوبی درک میکند که انتشار آثار نامطلوب، بیمحتوا و نقیض یکدیگر قطعاً موجب رسوایی آنان خواهد شد و دنبالکردن #اهداف_سیاسی فرقه را با خطر مواجه خواهد ساخت.
❓سوال اساسی از بیتالعدل این است که چگونه آنها برای احداث ساختمانهای خود زیربار هزینههای سرسامآور میروند اما برای انتشار کتاب و محتوای ارزنده سرکردگان فرقه به جهانیان با محدودیت روبرو هستند؟ تشکیلات فرقه بهائیت به خوبی میداند که نمیتواند پاسخگوی شبهات وارده به همین تعداد از آثار بهائی باشد بنابراین ترجیح میدهد هزینه ها در جای دیگری خرج شود.
1. دبیرخانهی بیت العدل، پیام مورخ: 6 ژوئن 2013 م.
@feraghvaadyan
23.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❎وقتی صدای مبلغ تبشیری هم در میاید
🔸اولین و شاید اساسیترین اصل در بین مبلغان جریان #مسیحیت_تبشیری، عناد و بدگویی از اسلام است. انها به خوبی دریافتهاند که تا فرد اسلام را دین مهربانی و عقلانیت بداند هیچگاه به مسیحیت متمایل نخواهد شد.
🔹لذا از هر حربهای برای سیاهنمایی بهره میگیرند.این اقدام تبشیری این چنان مشمئزکننده شده که صدای برخی مبلغان تبشیری نیز در امده است.
@feraghvaadyan
⭕️ حمایت رسانه تبشیری از اهانت دختر تونسی به قرآن
❗️ آمنه شرقی دانشجو وبلاگنویس تونسی، متنی وقیحانه را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. این متن، آن هم در ماه مبارک رمضان، موجی از واکنشها را در شبکههای مجازی برانگیخت.
💢 حال رسانه وابسته به جریان #مسیحیت_تبشیری با بیان اینکه « عده ای بر آزادی بیان تأکید دارند و از تشکیل پرونده قضایی علیه آمنه شرقی انتقاد میکنند و میگویند که این اقدام، نقض آشکار این نوع آزادی است.» از این اقدام توهین آمیز علیه اسلام استقبال می کند.
رسانه های تبشیری به این رویکرد بیش از پیش ماهیت ضداسلامی خود را عیان میسازند.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ طی الارض یک زن تا زندان! ✅ روشنگر به نقل از روزنامه خراسان/ زنی که درصدد سوءاستفاده از اعتقادات
🔻این باند چهارنفره ادعای ارتباط با ائمه(ع) داشتند ضمن سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم، با راه اندازی یک تشکیلات سازمان یافته و برگزاری جلسات صدها نفری خانگی در مشهد، #اعتقادات_مذهبی مردم را دستاویزی برای کلاهبرداری های میلیاردی شبکه ای قرار داده بود و مبالغ کلانی را نیز از آنها اخاذی میکردند. معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته با تایید دستگیری مروجان افکار انحرافی برای زراندوزی با سوءاستفاده از عقاید مذهبی گفت: سرکرده این متهمان که زنی حدود 50 ساله به نام «زهرا-ق» است با ادعاهای حیله گرانه، بسیاری از افراد را فریب داده و مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری کرده است.
🔹 قاضی سیدجواد حسینی افزود: ترفندهای فریبکارانه این زن با توجه به اظهارات شاکیان، تا آن جا پیش رفته بود که داماد خود را فرمانده سپاه #امام_زمان(عج) در زمان ظهور آن حضرت معرفی می کرد او نه تنها ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و اولیاءا... را داشت بلکه حتی مدعی طی الارض بود. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: او چنان افکار و عقاید خطرناک خود را در میان افراد به اصطلاح مریدش گسترش داده بود که حتی یک زن شهروند، منزل بزرگی را در خیابان ابوذر غفاری منطقه احمدآباد مشهد، وقف سرکرده این باند کرده بود.
❗️قاضی سیدجواد حسینی؛ معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در این زمینه اظهار داشت: این زن مدعی ارتباط با امام زمان(عج) و ائمه(ع) بوده و حتی ادعای #طیالارض نیز میکرده و از این طریق دست به انتشار افکار انحرافی زده و مخاطبان خود را سرکیسه میکرده است.
@feraghvaadyan
🚫 توجه به فرعیات به جای اصلیات در قاموس انجمن حجتیه
🔹 «از اجتماع مسلمانان غفلت پیشهکردن، و فقط اجتماع را در جام عبادت و نماز بیهیاهو و بیتنش به حال خودکامگان دیدن، دشمن خطرناک و اصلی را فراموش کردن، و راه هزینهی نیروها به جای دیگر پرداختن و ... بر چه مبنا راست میآید؟ جز بر باورهای خمودگرا و اشعری گرا و یکجانبه و سطحیگرا و ...؟
🔻 شکی نیست که اگر در مقیاس خُرد، #انجمن_حجتیه در کارنامهی خود خدماتی داشتهباشد، و به آن مباهات کند، اما در مقایسهی اهم و مهم، و جابهجایی این دو، یقینا نسبت ارزشی معکوس خواهد بود، و پرداختن به مهم در موضع اهم، ارزش صفر خواهد داشت.
↩️ در همین راستا یکی از دفاعیههای پر طمطراق انجمنیها از عملکرد خود، دفاع از #باورهای_مذهبی متدیّنان در قبال هجوم فرقهی بهاییت است، البته نه برای ریشهکنی آن! بلکه برای کُند کردن لبهی تیز تبلیغات علیه جوانان! آن هم نه این که خود را به هر قیمت، به هر آب و آتش زده باشد، بلکه با کسب مجوز و بستن پیمان با ساواک، در این راه توفیق هوشمندانه کسب کردهاست!.»(1)
📚 1. تقیه سیاسی، گفتاری از محمدرضا ارشادی نیا، فصلنامه روشنا، شماره 82.
@feraghvaadyan
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عرفان حلقه ربطی به دین ندارد!
🔹محمدعلی طاهری بارها اعلام کرده هدف او از ترویج آموزههای #عرفان_حلقه، اعتلای عرفان اسلامی است و به اصطلاح عرفان خود را یک عرفان ایرانی_ اسلامی معرفی میکند.
◽️علاوه بر تأکید بر این سخنان که در کتب طاهری آمده، استفاده سرکرده عرفان حلقه از آیات #قرآن مبین این است که وی سعی داشته با استناد به قرآن به عرفان پوچ خود وجهه علمی و الهیاتی دهد.
🔚اما عدم آموزه های عرفانی و اسلامی در آموزه های حلقه مشهود است و این بار یکی از شاگردان طاهری و از مروجان عرفان حلقه اعتراف می کند که این به اصطلاح عرفان هیچ ربطی به دین بویژه #اسلام ندارد.
@feraghvaadyan
♨️برگزاری نشست مجازی آینده معنویت های انحرافی در پسا کرونا
🔹نشست آینده معنویت های انحرافی در پسا کرونا روز گذشته( 24 اردیبهشت 1399) به صورت مجازی برگزار شد.
🔸حجج اسلام حمیدرضا مظاهری رییس مؤسسه بهداشت معنوی، وحید حاجی آقازاده مدیر گروه نقد #عرفان های_نوظهور از ارائه دهندگان این نشست مجازی بودند؛ حجت الاسلام دکتر احمدکوهی پژوهشگر و استاد آینده پژوهی نیز دبیری علمی این جلسه را برعهده داشت.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️برگزاری نشست مجازی آینده معنویت های انحرافی در پسا کرونا 🔹نشست آینده معنویت های انحرافی در پسا کر
⭕️ از احتمال پوست اندازی جریان های معنوی نوظهور تا کنار رفتن آنها در پساکرونا
👤حجت الاسلام حاجی آقازاده :
🔻بحران کرونا سخت ترین بحران در قرن اخیر است، حتی در جنگ جهانی دوم نیز بحرانی همانند کرونا وجود نداشته است؛ کرونا موجب شد تمامی کشور ها و همه اقشار درگیر شوند.
💢در هر بحرانی رویکرد به معنویت افزایش پیدا می کند به عبارت دیگر پس از هر بحرانی نگاه الهیاتی وجود دارد و در کرونا نیز چنین موردی وجود دارد؛ فرقه ها در این گونه موارد بر شکست های روحی و روانی سرمایه گذاری می کنند زیرا فرقه بر خلاف دین، فرد محور است نه #عقاید محور؛ بنابراین اکنون در حال مدیریت آینده است و شاید امروزه شکست خورده اما در آینده خود را به روز رسانی خواهد کرد.
🔹فرقه از تاثیرات آخرالزمانی، برداشت حداکثری خواهند داشت زیرا امروزه بشر اسیر یک ویروس است که می تواند برای خود یک نگاه #آخرالزمانی ایجاد کند؛ همچنین فرقه ها به دلیل این که مسائلی همانند ایمن سازی بشر در مقابل بحران ها و وعده های درمانی، بازار دارند برای آنها سرمایه گذاری می کنند.
بیشتر بخوانید: 👇🏻
https://b2n.ir/655956
👤حجت الاسلام مظاهری سیف:
❗️کرونا توجهات مردم جهان را به امور معنوی افزایش داده البته جریانات نوظهور نیز فعالیت هایی داشته اند اما کمتر از حد انتظار بود. معنویت های جدید بر مسائل و فعالیت های اجتماعی بسیار تأکید دارند و همیشه در قالب کمک های خیرخواهانه وارد می شوند به عنوان مثال جریان #عرفان_حلقه که کمک به خلق را در اساسنامه خود مطرح کرده و در سیل کرمانشاه فعالیت های بسیاری داشتند اما در ماجرای کرونا چنین فعالیتی مشاهده نشد.
معنویت های نوظهور برای عرضه خود از سه مؤلفه تکرار، تنوع و جذابیت استفاده کرده و به عرضه آموزه اکتفا نمی کنند بنابراین آموزه های خود را به شکل های متنوع و با جذابیت، تکرار می کنند در نتیجه عرضه به استراتژی قدرتمند تبدیل می شود که البته این ابزار در رویداد کرونا آسیب دیده است.
👈🏻امروزه در جامعه، اسلام منهای معنویت تبلیغ می شود یعنی بر تبلیغ #اسلام با تأکید بر باورها و دستورالعمل های فقهی اکتفا می شد اما کرونا موجب شد معنویت دینی نیز خود را نشان دهد.
بیشتر بخوانید: 👇🏻
https://b2n.ir/406569
@feraghvaadyan