eitaa logo
روشنگر مدیا
915 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
582 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ایجاد جنبش‌های فمینیستی علیه اسلام(1) 👈🏻تبشیر به روش حمایت از زنان 🔘دهه‌های 30 تا 50 شمسی را به جرأت می توان دهه جولان مستشاران خارجی نامید که به بهانه آموزش و ایجاد مراکز فرهنگی و بهداشتی اقدام به تبشیر مسیحیت می کردند. یکی از روش‌هایی که میسیونرهای مسیحی در ایران پیش از انقلاب از آن بهره‌ می‌بردند حمایت از زنان آسیب‌دیده بود. جریان تبشیر با ایجاد جنبش‌های فمینیستی سعی در آن داشت که نظربانوان مسلمان را به به عنوان حامی آنها جلب کند. ♦️«از زمان ورود اولین مبلغ زن پروتستان تا اولین تغییر دین زن زاده به مسیحیت، حدود بیست سال طول کشید. در این زمان با ایجاد مراکز فرهنگی و آموزشی و بهداشتی برای زنان ایرانی ساخته شد. سکینه اصفهانی اولین زن ایرانی گرویده به مسیحیت پروتستان است، او نه بخاطر ادله کلامی و اعتقادی بلکه به خاطر اختلاف خانوادگی به مسیحیت گروید. او مسیحیت پروتستان را مدافع حریم می‌دانست. وی بعد از ایمان به مسیحیت توسط دکتر تیزدال معارف مسیحی را آموخت»(1) 📚1.Bird,Mary.PersianWomen and Their Creed. London: Church missionary society, solibory square.E.C1899. P81. @FERAGHVAADYAN
⭕️ برگزاری نمایشگاهی با موضوع پول و عقاید مذهبی در آلمان ♨️موزه فرهنگ مذهبی ریلیجیو در شهر تلگته ایالت وستفالن آلمان نمایشگاهی با موضوع پول و برگزار کرده است. در این نمایشگاه نقش پول در سه دین توحیدی اسلام، مسیحیت و یهودیت نشان داده می شود. در این نمایشگاه موقت تا تاریخ ۳۰ آگست امسال، این مسأله مطرح است که پول و ثروت با عقاید دینی چگونه پیوند و همخوانی دارند و به این سوال پرداخته شده که بر اساس اصول این سه دین توحیدی آیا ثروت کار و فقر خواست خداست، یا برعکس آن. 🔻مجریان نمایشگاه «پول و عقاید مذهبی» می گویند حتی در کتاب‌های مقدس نیز احکام و ممنوعیت های در مورد پول وجود دارد. در این کتاب ها نه تنها موضوع زندگی مرفه نقش دارد، بلکه احکامی در رابطه با ممنوعت "سود" و تجارت نیز موجود است ▪️ گرافیک های تاریخی و اشیای دیگری که پیوند پول و عقاید دینی را نشان میدهند بخش دیگری از این نمایشگاه هستند. مثلاً جملات روی واحد پول کشورهای مختلف یا سکه و طلا و دیگر فلزات و سنگهای قیمتی. @feraghvaadyan
🌸دیده به جهان گشود و در بوستان معنویت، نسیم سبز بشارت وزیدن گرفت. سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مبارک باد.🌺 @feraghvaadyan
⭕️ایجاد جنبش‌های فمینیستی علیه اسلام(2) ♨️«اولین در مدارس دخترانه مسیحی آمریکایی توسط «آنی استوکینگ بویس» ایجاد شد. او معلم و سرپرست مدرسه دخترانه مسیحی آمریکایی و موسس مجله «عالم نسوان» بود. وی با ایجاد انجمن«کانون بانوان» در مورد جایگاه و حقوق زنان سخنرانی می‌کرد. معلمان مدارس دولتی به اجبار باید در این سخنرانی شرکت می‌کدند و در ادامه هفته نامه‌ زبان زنان از محصلین این مدرسه چاپ شد. در بررسی محتویات این نشریات به طور نمونه می توان به دو مورد زیر سوال بردن آداب اسلامی و تلاش برای رفع حجاب اشاره کرد: 1️⃣ مجله عالم نسوان در شماره ششم سال نهم خود با زیرسؤال بردن آداب اسلامی چنین بیان کرد که بهتر است به جای کلمه سلام علیکم که حاصل سلطه عرب بر عجم است از واژه «شادزی» که یکی از دیپلمه های کالج آمریکایی تهران پیشنهاد داده استفاده کنیم. 2️⃣موضوع دیگری که در نشریات زنان آن عصر بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند تلاش جدی برای رفع حجاب است. این نشریات در تلاش بودن به طور کلی بر فرهنگ، ادبیات و هنر زنان ایرانی تأثیرکذار بوده و رفته رفته آنان را به سمت فرهنگی غربی و آموزه‌های سوق دهند. »(1) 📚1.سید جعفر هاتف‌الحسینی، میسیولوژی (اجتهاد تبشیری کلیسا) ، اندیشه مولانا، 1398،ص36. https://eitaa.com/feraghvaadyan/5467 @feraghvaadyan
♦️تقابل تحجر و انفعال با امام تحول خواه
روشنگر مدیا
♦️تقابل تحجر و انفعال با امام تحول خواه
🔸در مقابل تحول‌خواهی و تحول‌سازی، جمود و تحجر وجود دارد، انسان‌های به دلیل عدم پذیرش و درک درست از تحولات، همواره رفتارهای منفعلانه از خود بروز می‌دهند و هیچگاه به مدیریت تحولات ورود پیدا نخواهند کرد و تمام سعی خود را بر حفظ شرایط موجود متمرکز می‌نمایند امّا اگر در جامعه‌ای تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی ارزش شود و مردم بپذیرند تحولات را، به سمت مدیریت تحولات خواهند رفت، چنین جامعه هیچگاه به عقب برنخواهد گشت و همواره به افق‌های تازه و بلند فکر خواهد کرد. 🔘یکی از این جریان‌های معتقد به نگاه حداقلی به قلمرو دین « » است که در تقابل با حرکت رو به جلوی حضرت امام(ره)، همسو با سکولاریسم دینی و استکبار و استبداد داخلی ظهور یافته است. همه عوارض منفی یاد شده در نوع نگاه حداقلی به دین، در اعمال و افکار و رفتار اعضای انجمن حجتیه قابل مشاهده می‌باشد. اصل جدایی دین از سیاست در رویکردهای اجتماعی انجمن، از نمونه‌های عینی حداقلی دانستن قلمرو دین است. همکاری انجمن حجتیه با رژیم طاغوت و ساواک در به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی و سعی در منصرف کردن مردم از همراهی با امام(ره) و انقلاب و همچنین نامشروع معرفی کردن هر حکومت و قیام قبل از ظهور حضرت بقیه الله الاعظم و شبهه افکنی درباره بیهوده بودن جهاد در راه خدا و مبارزه با ظلم و ستم و هم‌چنین لزوم فسادگستری برای زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله کج‌فهمی ایشان از دین می‌باشد، در تاریخ فعالیت انجمن حجتیه به وفور یافت می‌شود. 🔻نتیجه نگاه حداقلی به دین انفعال، ناامیدی، خمودگی، شکست و اضمحلال در مقابله با جبهه کفر و نتیجه نگاه حداکثری به دین اعتلای کلمه ، افزایش عزت نفس مسلمین، امیدآفرینی،امیدبخشی، پیروزی، پیشرفت و حرکت است. بیشتر بخوانید: https://tn.ai/2288736 @FERAGHVAADYAN
⭕️سیلی مبارک ↩️اندر احوالات تحمل مخالفان در بهائیت ▪️یکی از ادعاهای ، تحمل دگراندیشان، منتقدان و مخالفان است در حالیکه هرگز بهائیان به برخود های شدید و زننده رهبرانشان با مخالفان چیزی نمی گویند. خلیل شهیدی روایت می کند:« روزی در بیرونی مبارک در حیفا فرمودند: دستمالم را فراموش کرده ام یک نفر از احبا معروف به استاد محمدعلی بنا به ان مضمون عرض کرد چگونه می‌شود مظهر حق چیزی را فراموش کنند؟ عبدالبهاء فوراً یک سیلی به او زد و گفت: مردک (خدا) با یک دستمال فراموش کردن صدنفر را امتحان می‌کند»(1) 👈🏻احتمالا آقای فراموش کرده بودند که پدرشان در کتاب اقدس گفته که شما در کتاب منع شده‌اید از جدال و نزاع و زدن و همانند آن! 📚1.خاطرات خلیل شهیدی، نسخه انگلیسی، ص101. @feraghvaadyan
⭕️توهم رسانه تبشیری ↩️تبشیری‌ها سیاسی تر از همیشه 🔻رسانه وابسته به جریان که همواره سعی بر آن داشته تا از فرصت ها سوءاستفاده کرده و بر روی افکار عمومی موج سواری کند این بار نیز طرح پیشنهادی (و نه مصوب شده) مجلس برای فیلترینگ اینستاگرام را مستمسک قرار داده تا بتواند به اصطلاح مردم را همراه کند. 👈🏻این رسانه با ادعاهای واهی و بدون سند و مدرک فقط با توجه به داغ بودن مسئله فوق الذکر در افکار عمومی سعی دارند تا از آن بهره جسته و نگاه های را علیه عملکرد مجلس و نظام بدبین کند. 🔸رسانه یکی از بازوهای جریان استکبار برای ایجاد اغتشاش و ناامن کردن فضای جامعه است و مشکلات اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی فرصت خوبی برای این رسانه‌ها برای برانگیختن احساسات مردم است. @feraghvaadyan
♦️آزادی کامل یهودیان در ایران 👈🏻برخلاف اروپا، یهودیان در ایران امنیت دارند ✅روشنگر به نقل از المانیتور/ یهودا گرامی، خاخام ارشد ایران با اشاره به تعداد یهودیانی که داخل ایران زندگی می‌کنند، اظهار کرد: من برآورد می‌کنم که بین ۲۰ تا ۲۵ هزار یهودی در ایران زندگی می‌کنند که بیشتر آنها در تهران، شیراز، اصفهان و کرمانشاه زندگی می‌کنند. 🔹ما آزادی عقیده کامل داریم. تمامی کنیسه‌ها (عبادتگاه یهودیان) باز بوده و آموزش‌های تورات در آنجا صورت می‌پذیرد. ما تمامی انواع موسسات آموزشی از جمله ابتدایی و متوسطه را داریم. فعالیت‌های مذهبی در ایران به صورت آزادانه و بدون هیچگونه محدودیت صورت می‌گیرد. 🔻همسایگان مسلمان ما احترام زیادی برای ما به عنوان یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند قائل هستند. بر خلاف اروپا، در ایران نیازی به حضور نیروهای امنیتی برای حفاظت از کنیسه‌ها و وجود ندارد و امنیت شخصی ما عالی است. اغلب مردم به ما احترام می‌گذارند و با ما در صلح زندگی می‌کنند. 🔸تفاوت بزرگی میان و یهودیت وجود دارد. یهودیت دینی با پیشینه ۳۳۰۰ سال بوده حال آنکه صهیونیستم یک جنبش سیاسی با سابقه‌ای تنها ۱۰۰ سال است. کابینه اسرائیل بر اساس اقداماتش بسیار از دین یهودیت دور است. کابینه اسرائیل در کل اهمیتی به یهودیت نمی‌دهد. @feraghvaadyan
❌ بهائیت و رسانه‌های برون مرزی 🔸حوزه‌های فعالیت بهائیت در ایران ⚪️ قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران: امروز از بیرون و از طریق نشریات و رادیو فعالیت تبلیغی و ضد ایرانی دارد. در یک دوره آمریکایی‌ها طرحی را اجرا کردند که این‌ها غیاباً درس بخوانند و به آنها مدرک فوق لیسانس و دکترا بدهند. البته بعد از مدتی، این طرح تعطیل شد و جلوی آنها را گرفتند. کتاب‌هایی را هم که منتشر می‌کنند، بخشی در سایت‌ها هست و بخشی توسط افراد پخش می‌شود. در دو مرحله هم قصد انتقال اسناد رکن‌ها و جاسوسی داشتند که جلوی آنها هم گرفته شد! در واقع حاکمیت در جایی که رفتار آنها ماهیت سیاسی پیدا ‌کند، جلویشان را می‌گیرد، ولی در حالت عادی، برخوردی با آنها ندارد. ناگفته نماند که ما با آنکه الان در ایران تشکیلات نداریم، اما فرهنگ و تفکر فراماسونری داریم. به طوری که وقتی آدم بعضی از روزنامه‌ها را می‌خواند، می‌بیند دنباله همان تفکر میرزا ملکم‌خان، سیدحسن تقی‌زاده، محمدعلی فروغی، ولی‌اله نصر، احمد هومن، جعفر شریف‌امامی و ... است. حتی می‌بینیم به دنبال احیای بعضی از چهره‌های ماسونی مثل ملکم‌خان، تقی‌زاده، فروغی و... هم هستند. بالاخره استعمار پشت مانع نمی‌ایستد. جنگ انواع مختلف دارد. بهائی‌ها هم در حال حاضر، جنگ فرهنگی را انجام می‌دهند و هم فعال است. @FERAGHVAADYAN
♨️ معنویت و استعمار فرانو ↩️ترویج معنویت بدون دین 🔷استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و نوین، امروزه در چهره ای فرانو و در قالب پروژه «جهانی سازی» ، به دنبال مصادره منافع ملت‌ها در جهت اهداف خویش هستند. مهم ترین دغدغه سلطه‌گران در روند جهانی‌سازی، همسان‌سازی ارزش‌های فرهنگی موجود در جوامع مختلف، در راستای ارزش‌های نظام سرمایه داری است، چراکه در صورت پذیرش گفتمان سرمایه‌داری از سوی توده‌ها، این ملت‌ها هستند که منبع قدرت نظام سلطه خواهند بود. از جمله مهم‌ترین منابع تعریف و تولید ارزش در جوامع مختلف، ادیان و آموزه‌های معنوی آنان است، اما همسان‌سازی باورهای موجود در مختلف که در مواردی همچون اسلام، متضمن ارزش‌هایی چون عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است. 🔶 یکی از نسخه‌های نظام سلطه برای پاسخگویی به این نیاز، بهره گرفتن از مدل «معنویتِ بدون دین» است. در بدون دین، افراد با عبور از سطح مناسک و بدون در نظرگرفتن چارچوب حقایق دینی و سنجه‌هایی چون وحی و تفسیر عالمانه آموزه‌های دینی، صرفاً بر ابعاد اخلاقی و معنوی و در مواردی، تجربیات معنوی موهوم، تمرکز می‌کنند. @feraghvaadyan
⭕فرقه آمیش در آمریکا ❎ پایه گذار ، شخصی به نام ژاکوب آمان (۱۷۲۰-۱۶۴۴) بوده است. این فرقه در واقع در ادامه و نوعی نگرش اصلاحی به فرقه Mennonite (مخالفان غسل تعمید) بوجود آمد. پیروان اولیه آن در سوئیس و کناره جنوبی رود راین ساکن شدند. این افراد از اوایل قرن ۱۸ میلادی شروع به مهاجرت به ایالات متحده کردند و بیشترشان در پنسلوانیا اسکان گرفتند. ◽ یک هفته در میان، یکشنبه‌ها دارند و در یکشنبه‌های بین دو هفته به دیدار یکدیگر می‌روند و در خانه‌های هم به انجیل خوانی و سرودهای مذهبی می‌پردازند. به عنوان یک قانون، محل تجمع یا کلیسا نمی‌سازند و به جای آن در خانه‌های اعضا برای انجام امور مذهبی گرد هم می‌آیند. 🔽ازدواج خارج از کیش آمیش مجاز نیست. زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند، در اواخر اکتبر قصد ازدواج خود را اعلام می‌کنند و ازدواج در یکی از خانه‌هایشان در طول نوامبر یا اوایل دسامبر (در یک پنجشنبه) انجام می‌گیرد. 🔸پوشش در آمیش‌ها کمی عجیب است.مردها کت‌های ساده تیره رنگ با کلاه لبه دار می‌پوشند و زن‌ها معمولاً لباس‌های رنگی ساده با آستین بلند. زن‌ها باید سر خود را با چیزی شبیه یک کلاه کوچک بی لبه (Bonnet) یا روسری کوچک (که پشت سرشان گره می‌زنند) بپوشانند. معمولاً روی لباس خود از نوعی پیش‌بند (رودامنی) استفاده می‌کنند. استفاده از دکمه، جیب و زیپ در لباس‌های پیروان آمیش (مرد و زن) ممنوع است @feraghvaadyan