eitaa logo
روشنگر مدیا
915 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
582 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
📖هشتاد و پنجمین شماره فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «» منتشر شد 📍نوبت تابستان فصلنامه روشنا با تازه‌ترین و به‌روزترین مطالب در حوزه‌های ادیان و جریان‌های فرقه‌ای منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. در این شماره از نشریه نیز همچون شماره‌های پیشین شاهد مجموعه مقالات، گزارش‌، مصاحبه و یادداشت‌هایی در زمینه‌های بهائیت، انجمن‌حجتیه، تصوف، مسیحیت‌تبشیری، فرق نوظهور، ادیان وعرفان هستیم. ▫️آنچه در این شماره می‌خوانیم: : «علم دینی یا دین علمی؟ »| یادداشت «نفوذ فرقه‌ها جدی است »| مصاحبه مارهای در آستین | مقاله اقلیت محترم| یادداشت نمایندگان اقلیت‌های دینی در یازدهمین مجلس شورای اسلامی|داده‌نما : بهائیت کرونایی| مقاله بهائیت در هندوستان | مقاله نقدی بر تعالیم بهائی | یادداشت : ولایت فقیه در عین ناباوری به ولایت فقیه| مقاله درمسیر اعوجاج و انحراف| مصاحبه خون دل | یادداشت هنرمندان و نقد انجمن حجتیه | گزارش : «ت» سرنوشت ساز | مقاله تصوف سنتی و غربالیزه شدن| یادداشت سلسله یادداشت‌های سبک زندگی عارفانه انقلاب معنوی با پیاده سازی عرفان نهج البلاغه | مصاحبه پیوریتانیسم و صهیونیسم سیاسی| مقاله روای ساواک از تبشیر| گزارش شبهات صلیبی(سوم)| یادداشت : سارقان هویت| مقاله مدعیان دروغین(قسمت سوم)| یادداشت ذهن بودیستی| یادداشت درآمدی بر مطالعات معنویت | یادداشت فرقه‌های نامرئی| یادداشت @feraghvaadyan
16.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ انواع مدعیان دروغین مهدویت 🔶هر دین و مسلکی که در آن بحث موعودباوری مطرح است همواره شاهد مدعیان دروغین بوده که برخی خود را موعود نامیدند و برخی دیگر ادعای ارتباط و یا نائب خاص کرده‌اند. 🎥 حجت‌الاسلام شهبازیان استاد و پژوهشگر @feraghvaadyan
⭕️ مدافعین و مخالفین انجمن حجتیه در دهه شصت 🔹به رغم گوشزدها و هشدارها برخي از دولتمردان و كارگزاران نظام مبني بر حفظ وحدت و يكپارچگي در صفوف جامعه اسلامي باز هم در عرصه اجتماع و سياست گرفتار پرسش‌هاي فراوان بود و البته از تمام توان خود براي پاسخگويي استفاده مي‌كرد. اين تشكل همواره مي‌كوشيد كه مشروعيت و مقبوليت خود را ثابت كند. از اين روز از حضور ابوالقاسم خزعلي به عنوان نماينده امام نهايت استفاده را برد و اين مسأله را دليل بر رضايت امام خميني از عملكرد اعضاي انجمن مي‌دانست. 💢 در بين دولتمردان نظام جمهوري اسلامي نيز در مورد نحوه برخورد با اين جريان فكري وحدت رويه وجود نداشت. در حالي كه افرادي نظير شهيد هاشمي‌نژاد، و ناطق نوري انتقادهاي تند و تيزي را عليه حجتيه ابراز مي‌داشتند (آرشيو مركز اسناد انقلاب اسلامي،‌كد ۵۳۲۷) شخصيت‌هايي مثل ابوالقاسم خزعلي از آنان حمايت و در ديدارهاي خود با امام از صلاحيت ديني آنها صحبت كرده واز ايشان مي‌خواستند كه جلوي موج مخالفت‌هايي كه عليه حجتيه برخاسته بود، بگيرند. (عبور از بحران، خاطرات هاشمي رفسنجاني سال۶۰، ص۲۷۷). بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/318133 @feraghvaadyan
💢برخی شاخص‌های معنویت‌های نوپدید 1️⃣رهبری، تشکیلات و قانون سه اصل مهم در ایجاد یک به شمار می آیند. تمامی اعمال موجود در یک فرقه بر اساس گفته های رهبر فرقه تنظیم می شوند، بر این اساس رهبر بنا به قدرتی که دارد می تواند قانون فرقه را به راحتی تغییر دهد. 2️⃣رسول اکرم(ص) هیچ گاه برای جذب مردم به دین اسلام از روش های عوام فریبانه استفاده نکردند. روش های تبلیغ دینی از هر ابزاری برای تبلیغ استفاده نمی کنند، در حالی که از هر وسیله ای با هر پیامد مثبت یا منفی در جهت رسیدن به هدف بهره می برند. 3️⃣شخص گرایی در معنویت های نوظهور یک ترفند به حساب می آید، در جریان حق و الهی، حق محور همه چیز است؛ در حالی که معنویت های نوظهور معنویت را خودمحور می دانند.معنویت یعنی اتصال به عالم غیبِ حقیقی که از راه عقلانی شناخته شده و شواهد صحیح دارد. @feraghvaadyan
📚«تاتیک» روی پله دوم نشست/داستانی با محوریت شهدای مسیحی ایثارگری‌های رزمندگان مسیحی در طول جنگ تحمیلی، جلوه با شکوهی از همگرایی ادیان در نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته است.
روشنگر مدیا
📚«تاتیک» روی پله دوم نشست/داستانی با محوریت شهدای مسیحی ایثارگری‌های رزمندگان مسیحی در طول جنگ تحمی
🌐به گزارش روشنگر به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، دفاع مقدس ۸ ساله ایران و ایرانی، و و و نمی‌شناخت. همه آمدند، پیر، جوان، زن و مرد به میدان آمدند تا صدام و یاران غربی وی نتوانند یک هفته‌ای به تهران برسند و این یک هفته ۸ سال طول بکشد و سرانجام نیز شکستی مفتضحانه را قبول کند. ایرانی بار‌ها نشان داده که بیعتش ایمانی است و تا پای جان پای قول و قرار خود می‌ایستد. ✝️با نگاهی به تعالیم «حضرت (ع)» در می‌یابیم که در این دین نیز همچون سایر الهی مقام والایی برای کسانی که در راه دفاع از آرمان‌های الهی جان خود را فدا می‌کنند ذکر شده و به در راه دین و ایمان بسیار تاکید شده است؛ ماریتر (ماتیروس) یاناهاتاک را می‌توان معادل واژه شهادت در زبان دانست که به معنای سرباز خط مقدم، قهرمان، دلیر و بی باک است. ↙️بی شک در کنار غیرت ایرانی برای دفاع از خاکشان، این تعالیم نیز در حضور فعال آنان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اثر بسزایی داشته است، تا جایی که پس از فراخوان شورای خلیفه گری ایران در مراکزی، چون و و خیل عظیمی از جوانان و اقشار مختلف مسیحی برای این وظیفه ملی اعلام آمادگی کردند. 📝اینبار قلم نویسنده کتاب سقف سفید برای رزمندگان اقلیت‌های مذهبی و بخصوص مسیحی که در هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر هموطنان ایرانی حضور داشتن به رشته تحریر در می‌آید و رشادت‌های شهدای مسیحی را به تصویر می‌کشد. بی شک حضور این کتاب در بین رمان فارسی و در بین کتاب‌های شهدای ، یک اثر منحصر به فرد می‌باشد. 📔کتاب تاتیک در قطع رقعی در ۹۶ صفحه به قلم حسن شیردل و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. ✅علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات (nashreshahidkazemi.ir) و یا از نمایشگاه مجازی دفاع مقدس روشنای خاطره‌ها (https://sooremehr.ir/tour/shelf/۴۲) با ۲۰ درصد تخفیف کتاب را تهیه نمایند. @feraghvaadyan
⭕️ علل گرایش به معنویت‌های کاذب ◽️جریان های عرفانی نوپدید در جوامعی رشد می کنند که فاقد هستند. در یک جامعه دینی عرفان های نوظهور افکار خودشان را به اسم دین و معنویت جعل می کنند و به مردم معرفی می کنند. 🔘 اگر مردم جامعه شناخت دقیقی از شاخصه های دین نداشته باشند، ناخواسته جذب می شوند و به تلقی دین آن ها را قبول می کنند. جریان های عرفانی نوپدید منحصر به جغرافیای ایران نیستند، در حال حاضر عرفان های نوپدید در بسیاری از کشورهای مدرنِ اروپایی و آمریکایی رشد کرده اند. 🔺امروزه حدود ۷ هزار فرقه در کشورهای اروپایی و آمریکایی فعالیت می کنند. بسیاری از علاقه مندان به عرفان های نوپدید در جهان غرب از جریان های مدرنیته و تفکرات مادی گرایانه خسته شده اند و در واکنش به سرافکندگی خود به سمت این عرفان ها آمده اند. ♨️عرفان های نوپدید انسان را به سمت حقیقت واحد رهنمون نمی کنند، معنویت های ما همیشه نگاه اثباتی و مثبت دارند، در حالی معنویت های عرفانی نوپدید جریان های غیر مادی را پدیده ای معنوی تعریف می کنند. عرفان های نوپدید انسان را به بیراهه می کشانند، معنویت های حاضر در ایران با معنویت های موجود در کشورهای غربی تفاوت ماهوی دارند.اعمالی مانند جادو و سِحر در ‌ بخشی از معنویت به شمار می آیند که اگر شناخت دقیقی از آن وجود نداشته باشد موجب جذب افراد به آن می‌شود. @feraghvaadyan
💢 محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط علمای شیعه وسنی ✅روشنگر به نقل از مهر/ در پی فراخوان مجمع جهانی تقریب برای امضای بیانیه محکومیت عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، علما و فرهیختگان شیعه و سنی با امضای خود این بیانیه را تایید کردند. 🔻دربخشی از این بیانیه چنین آمده است: قطعاً بزرگترین خطای استراتژیک، ساده انگاری این قرارداد ننگین است. سازش ذلیلانه حکام این کشورها با رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی خیانت به ارزشهای انسانی، مصالح امت اسلامی و آرمان فلسطین است. خائنانی که قصد ملحق شدن به پروژه مورد نظر ترامپ و ها را دارند باید بدانند که فلسطین و قدس شریف پاره تن اسلام و اولویت اصلی امت اسلامی است و اراده محور مقاومت، جز با آزادی کامل سرزمین فلسطین و قدس شریف متوقف نخواهد شد. بیشتر بخوانید: mehrnews.com/xSR7c @feraghvaadyan
11.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زاویه نگاه انجمن حجتیه با نهضت امام خمینی(ره) 🔹انجمن حجتیه از جمله تشکیلاتی بود که به دلیل مخالفت با فلسفه و با تفکر عدم مداخله در امور سیاسی با نهضت انقلاب و مبانی فکری حضرت امام(ره) مخالفت داشت و این مشی در سخنان و رفتار موسس و سایر افراد منتسب به این تشکیلات وجود داشت. 🎥 حجت‌الاسلام سید حمید روحانی رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی @feraghvaadyan
💢 تهدید و ارعاب در فرقه‌ها 🔘 بسیاری از فرقه ها کوچک بوده، کوچک هم میمانند، و صرفا تأمین هوس ها و تمایلات مقطعی و منحصر به فرد رهبر خود را به عنوان هدفشان مد نظر دارند. چنین گروه هایی معمولا به دنبال حکومت بر جهان نیستند. اما بسیاری دیگر از فرقه ها بزرگ و رو به رشد بوده، شعبات بین المللی داشته، و از راههای اغفال کننده، برای افزایش ابعاد، ثروت، و قدرت خود با استفاده از شیوه های اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی اقدام مینمایند. آنان در راه رسیدن به قدرت روش های مختلفی را به خدمت میگیرند. 🔻یک تاکتیک مشخص، عضو گیری و استثمار متخصصین، و جذب همکاری کسانی است که بوسیله استفاده از آنان میتوان اهداف را برآورده نمود. تاکتیک دیگر ترساندن منتقدین، از محقق و روزنامه نگار گرفته تا شهروند معمولی، بوسیله تهدید، ارعاب، شکایات قانونی، و سایر اقدامات تهاجمی است. و یک تاکتیک دیگر هم البته گسترده شدن در سطح جامعه و کسب نفوذ و اقدام به نگاه داشتن خود در فوق قانون است. این گروه ها با کسب جای پایی در دولت، رسانه ها، و سیستم آموزشی اعتبار و قدرت کسب نموده و در اجتماع برای خود وجاهت دست و پا مینمایند. 🔸از استادان دانشگاه و دانشجویان گرفته تا خبرنگاران، گزارشگران، نویسندگان، و تمامی آنهایی که در خصوص فرقه ها مطالعه میکنند، مستمرا با یک وجه خاص ناراحت کننده در جهان فرقه ها روبرو میگردند. در طول زمان بارز شده است که وقتی محققین نسبت به عملکردها یا وجوه مختلف فرقه های بخصوصی نظر انتقادی دارند، برخی از این گروه ها سعی در چنین یافته ها و عقایدی کرده و منتقدین خود را با ارعاب، هم بصورت نامحسوس و هم به شکل آشکار، به انحاء مختلف وادار به سکوت مینمایند. @feraghvaadyan
⭕️وبینار گفت‌وگوی بین ادیانی؛ «اخلاق الهی، هنر متعالی در اسلام و مسیحیت» ❇️ وبینار اخلاق الهی، هنر متعالی در و مسیحیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین زارعان معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و کشیش میگوئل پرازو دبیرکمیته فرهنگی کاتولیک برای وحدت مسیحیان و آنیلو ارتیکو کارشناس ارشد وزارت فرهنگ ایتالیا به همت اداره کل هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بصورت مجازی برگزار شد. ♦️دبیر کمیته فرهنگی کاتولیک برای وحدت با بیان اینکه زبان هنر که همان زبان زیبایی است بسیار رساتر و متقاعد کننده تر از بیان حقیقت و ارزش ها در قالب جملات و قانون ها است گفت: با استفاده از هنر می توان معنویات را بهتر انتقال داد و به قلب انسان ها نفوذ کرد. بیستر بخوانید: https://b2n.ir/445131 @feraghvaadyan
⭕️ نگاه انجمن حجتیه به مقوله مرجعیت 🔸انجمن در خلال مبارزات به واسطه دید بسته خود نسبت به مرجعیت، حضرت امام خمینی(ره) را با سایر مراجع، یکسان می‌دید، لذا خود را شرعاً ملزم به حضور در مبارزات نمی‌دانست و حتی در جهت استحکام پایه‌های نظام طاغوتی شاهنشانی به تقابل و تمسخر مبارزات نیز می‌پرداخت. 🔹از ادله‌ای که برای سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات و سکوت در قبال جنایات رژیم پهلوی می‌آورد بحث مرجعیت است. آن‌ها خود را پیرو مرجعی می‌دانند که به مبارزه حکم نداده است. شهید مطهری در قبال این گونه تقلید می‌فرماید: «تقلید بر دو نوع است: ممنوع و مشروع. یک نوع تقلید است که به معنای پیروی کورکورانه از محیط و عادت است که ممنوع است. اخیراً در بعضی از مردم که در جستجوی مرجع تقلید هستند می‌گردیم کسی را پیدا کنیم که آنجا سر بسپاریم، می‌خواهم بگویم تقلیدی که در اسلام دستور رسیده است سر سپردن نیست، چشم باز نگه داشتن است، تقلید اگر شکل سرسپردگی پیدا کرد هزارها مفاسد پیدا می‌کند. 🔻امام خمینی(ره) نیز در بخشی از کتاب ولایت فقیه خود می‌فرمایند: «اسلام را به مردم معرفی کنید تا نسل جوان تصور نکند که آخوندها در گوشه نجف یا قم دارند احکام حیض و نفاس می‌خوانند و کاری به سیاست ندارند و باید سیاست از دیانت جدا باشد. این را که باید از سیاست جدا باشد و علمای اسلام در امور اجتماعی و سیاسی دخالت نکنند، استعمارگران گفته و شایع کرده‌اند @feraghvaadyan