eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️مدعیان دروغین مهدویت از دیرباز، باورهای آخرالزمانی مورد سوء استفاده افراد منحرف بوده و برای رسیدن به اهداف و اغراض مسموم خود، احساسات دینی مردم را بازیچۀ خود قرارداده‌اند. بیشتر این افراد در شرایطی مثل سختی، فقر مردم، جنگ و خونریزی، ظلم و نبود عدالت اجتماعی در جامعه ظهور و بروز می‌کنند تا از فرصت ایجادشده، نهایت استفاده را ببرند. مهدویت نیز از این قاعده مستثنا نبوده، همواره با ادعاهای گوناگونی، چون ادعای امامت و مهدویت، سفارت، نیابت خاص، خراسانی بودن، یمانیت و مانند اینها، مورد سوء استفاده قرار گرفته است. هر کدام از این مدعیان، در برهه‌ای از تاریخ ظهور و برای اثبات ادعاهای واهی خود به آیات و روایات متعددی استناد کرده‌اند و گروهی از مسلمانان را فریب داده‌اند. با صرف نظر از همۀ مدعیان دروغین از صدر اسلام تاکنون، موضوع مدعیان معاصر امام دوازدهم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) این مسئله را پیچیده‌تر کرده‌است؛ تا جایی که با بررسی توقیع‌های مبارک امام دوازدهم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) میزان بیزاری ایشان از تبار این مدعیان به دست می‌آید. یکی از روش های مبارزه جبهه کفر با باور مهدویت و منجی آخرالزمانی، معرفی مهدی های دروغین و مدعیان امام زمانی است تا اعتقاد افراد به مهدی را سست و این باور مقدس را به سخره بگیرند تا با ایجاد شک و شبهه به مقاصد پلید خود برسند. کلیپ فوق در فضای مجازی در حال انتشار است که یکی از همین مدعیان دروغین را به نمایش گذاشته آیت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠ادعای گزاف صلاحی درباره معروف کرخی 🔸«معروف کرخی» یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های تاریخ تصوف است که بسیاری از فرقه‌های صوفیه سلسله خویش را به معروف کرخی می‌رسانند. 🔹از آنجا که معروف کرخی مورد نقد بسیاری از علما و مورخین قرار گرفته است، لذا هر فرقه‌ای در راستای اعتباربخشی و صحت بخشی به سلسله خویش، اقدام به صحبت درباره معروف کرخی و تأیید او کردند. 🔻فرقه صوفیه گنابادی نیز که سلسله آن‌ها به معروف کرخی می‌رسد، اقطاب و مشایخ آن‌ها بارها به مسئله معروف کرخی و اسلام آوردن و دربانی او اشاره کرده‌اند. 🔻ازجمله اظهارنظرهای عجیبی که تاکنون از سوی اقطاب و مشایخ این فرقه شده است نظر محمد اسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی است که ادعا می‌کند سلسله اجازه روایت بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت به معروف کرخی می‌رسد. 🔰هیچ‌یک از متصوفه تاکنون چنین ادعای بزرگی را درباره معروف کرخی نکرده بود، چراکه به اذعان بسیاری از علما و رجال شناسان، نام معروف کرخی در بین اصحاب ائمه اطهار (علیهم السلام)، رجال و بزرگان شیعه نیست و در کتب معروف و معتبر رجالی نیز نامی از معروف کرخی به میان نیامده است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نامه‌ای با سه گلوله برای پاپ✝️ 🔷ایتالیا روز دوشنبه ۱۸ مرداد‌ماه جاری از کشف سه گلوله اسلحه کمری درون یک پاکت نامه در اداره پستی در نزدیکی شهر میلان خبر داد که آدرس پاپ فرانسیس به عنوان گیرنده روی آن نوشته شده بود. 🔶به گزارش روزنامه ایتالیایی «ایل مساجرو»، کارکنان اداره پست شهر «پسکیرا بورومئو» در نزدیکی شهر میلان، شب هنگام و در جریان فرآیند جداسازی نامه‌های ورودی به اداره پست آن را پیدا کردند، در حالی که برای آدرس گیرنده نیز روی پاک نامه به صورت دست نویس نوشته شده بود: «پاپ، شهر واتیکان، میدان سن پیترو». کارمندان اداره پست پس از رهگیری این پاکت با پلیس تماس گرفتند. پلیس ایتالیا به رویترز گفت که این نامه از فرانسه به آدرس «پاپ، شهر واتیکان، میدان سنت پیتر» ارسال شده است. خبر کشف این نامه مشکوک برای پاپ، در حالی منتشر شده که روز گذشته نیز «ژرالد دارمنن»، وزیر کشور فرانسه از قتل «فجیع» یک کشیش کاتولیک در غرب این کشور خبر داده بود. سخنگوی تاکنون در خصوص این خبر، اظهارنظری نکرده است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
☮️معنویت‌‌های نوپدید و ترویج سیاست تساهل و تسامح ✍️یکی از آفات ، سیاست و است که از نفی واقع‌گرایی ارزشی، سرچشمه می‌گیرد و مدعی‌اند بدی یا خوبی رفتارهای اختیاری انسان، بستگی به میل افراد و یا نهایتاً قرارداد و خواست جمعی دارد. ↩️به‌طور طبیعی، اگر کسی ارزش‌ها را واقعی نداند به لوازم آن، از قبیل پذیرش کثرت‌گرایی، نسبی‌گرایی و استدلال‌ناپذیری، نیز باید ملتزم باشد. تئوری‌پردازان آیین‌های نوظهور معنوی گاه با صراحت این مسئله را گوشزد کرده و ارزش‌ها را نسبی دانسته‌اند. ⭕️همانند سرکردگان عرفان در پاسخ به پرسش یکی از پیروان مبنی بر اینکه «آیا اکنکار با سقط‌جنین یا همجنس‌بازی مخالفت می‌کند؟» می‌گویند: «اکنکار، موضوعاتی از قبیل سقط‌جنین، طلاق یا گرایش جنسی را تصمیماتی شخصی در نظر گرفته و به‌عنوان یک سازمان نظری نمی‌دهد». ➕ و یا شخصی مانند ، ارزش‌ها را واقعی نمی‌داند و آنها را سلیقه‌ای و قراردادی می‌پندارد و پافشاری می‌کند هرکسی باید به هرگونه‌ای که می‌خواهد راه را بپیماید: «واجب است که ارزش‌هایی، مانند تساهل و تسامح و این باور که برای همه فضایی وجود دارد رواج پیدا کند. چه در مذهب، سیاست و یا در و اینکه هیچ‌کس نباید دیدگاه خود را از جهان به دیگران تحمیل کند. هر باوری خلاف این بی‌شک منجر به جنگ‌های مذهبی خواهد شد. چون این معنا را می‌دهد که آنکه متفاوت است دشمن است». ⚠️این طرز تلقی عرفان‌های نوظهور، آموزه‌های مهم اسلامی را مخدوش کرده و به آن آسیب می‌رساند. 📚*برگرفته از مقاله «آسیب‌های نظام سلطه از ناحیه عرفان‌های نوظهور بر جامعه ایران اسلامی»، نوشته «فرشاد توحیدنیا»، 28 بهمن 1394. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
دوباره محرم و دوباره وحشت و طعنه‌زنی های رسانه https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
‌ ⭕️ بهائیت و حرمت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) 🔹 «طاهره قره العین» زنی که به او افتخار می‌کنند کسی است که کمتر از 180 سال پیش در همین ایام محرم الحرام، مجلس شادی به پا و شیرینی پخش و اظهار سرور می‌کرد و از آن طرف به دلیل افکار پوچ و انحرافی این زن، پیروان جناب شیخ احمد احسائی و کاظم رشتی (همان عدّه که در سالروز به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالحسین علیه السلام مراسم ماتم سرایی به پا می‌کردند و نسبت به این مسئله به حق تعصب داشتند) با او مخالفت کرده و کنارش گذاشتند. 🔻ایّام تسعه (نه‌گانه) بهائیت را هم به این ستیز و عداوت با شعائر حسینی علیه السلام بیفزاییم که تا همین چند سال گذشته به مناسبت ایاّم میلاد باب و بهاءالله در روز اول و دوم محرم، مراسم شادی و جشن به پا می‌کردند ولی بنابر دستور تشکیلاتی از طرف بیت العدل آن هم در اسرائیل، تاریخ قمری به تاریخ میلادی تغییر یافت تا حکومت‌های اسلامی نسبت به این اقدام ضد دینی و ضد انسانی بهائیت، عکس العمل نشان ندهند. ◽️دفاع بهائیت از معاندین دین ، شرکت طاهره قره العین در سپاه یزیدیان و ایام تسعه بهائیت و ده‌ها مورد دیگر از جمله نشانه‌هایی است که بیان می‌کند فرقه‌ی بهائیت، در برابر مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شمشیر را از رو بسته است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ وقتی مجرم، دست پیش میگیرد! 🔺 تهمت زدن به دیگران، یکی از شگردهای نخ نمای فرار از پاسخگویی و انکار است؛ و این رویه ای است که تشکیلات بهائیت سالهاست به کمک حامیان رسانه ای خود، و شبکه های معاند فارسی زبان دنبال می کند. فرقه بهائیت، بعنوان ابزارضداجتماعی مهم و موثر کشورهای غربی، روند ایجاد فساد و تخلف در ایران را پیش می برد و ثروت و سرمایه ناشی از تخلف و انحصار را به جیب تشکیلات خود می ریزد. 🔶 در این میان، مشکلات متعدد، کمبودها و تحریم های حقوق بشری است که نصیب مردم ایران می شود؛ و عده ای نیز سنگ اعضای این سازمان سیاسی ضدایرانی را به سینه می زنند./بشرا @roshangarmedia
(۱) جریان شناسی نفوذی ✍️امین امین یکی از سرمایه داران بزرگ بهائی بود که با بخشش اموال خود به ، سهم بسزایی را در ورود بهایان به فعالیت‌های کلان اقتصادی ایفا کرد. فضل‌الله صبحی مهتدی (منشی عباس افندی که به اسلام برگشته)، خصوصیات اخلاقی حاج امین امین را چنین معرفی می‌کند: « از خصوصیات حاج امین امین بود که به هیچ وجه حالت رقت قلب و رأفت نداشت. هر کس از فقر و تنگدستی شکایتی بر او می‌برد و کمکی می‌خواست، اگر مرد بود می‌گفت برو حمالی کن و اگر زن بود به اختیار شوهر دلالتش می‌کرد و در صورتی که آن عذر ناتوانی می‌آورد می‌گفت: گوشه‌ای بگیر و بخواب، بعد از سه شبانه روز خواهی مرد...» (1) 🔶حاج امین امین میلیون‌ها تومان موجودی نقدی خود در بانک‌های مختلف داخل و خارج کشور را به شوقی افندی بخشید. میراث وی شامل صدها خانه، دهها کارخانه، اراضی وسیع زراعی، باغ‌های مشجر در تهران و سراسر کشور و میلیون‌ها متر اراضی امیرآباد و جمشید از ابتدای خیابان کارگر شمالی تا انتهای خیابان امیرآباد شمالی بود. پس از واگذاری این ثروت کلان و جمع آوری دیگر وجوهات و اموال و املاک که در دست دیگر بود که «بنیاد امناء» رسماً پا به عرصه تجارت و فعالیت‌های کلان اقتصادی گذاشت. بهائیان ایران که نتوانستند اراضی موقوفه و اعتبارات وقفی خود را رسماً به ثبت برسانند، با تأسیس شرکت‌هایی همچون «امناء» و «بانک نونهالان» سرمایه‌های مادی خود را متمرکز کردند. (2) شرکت امنا که در سال 1337ش، در ایران رسماً به ثبت اداره ثبت شرکت‌ها رسید، در حقیقت یکی دیگر از سازمان‌های نیمه مخفی بهائی بود که برای معاملات، قبول موقوفه و هدیه و ضبط ماترک بهائیان بدون اولاد و احفاد و به طور کلی ثروت‌های بلاوارث به وجود آمد و اعضای هیئت مدیره آن به این شرح معرفی شدند: سرلشکر بازنشسته شعاع الله علایی (رئیس هیئت مدیره)، هادی رحمانی (مدیرعامل)، ذکرالله خادم (3) (هیئت مدیره))، عباسقلی شاهقلی (عضو هیئت مدیره). این شرکت در ساختمانی که در خیابان ارباب جمشید تهران خریداری شد، آغاز به کار کرد و بانک نونهالان نیز در همین محل فعالیت داشت. قابل توجه آنکه اکثریت اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت ایفا نیز عضو محفل روحانی ملی بهائیان بودند: سرلشکر علایی (ایادی امرالله) رئیس، علی محمد ورقا (ایادی امرالله و امین حقوق‌الله) نائب رئیس، سلیم نونو (امین صندوق)، عباسقلی شاهقلی (منشی)، بهیه نادری (معاون منشی)، حبیب ثابت پاسال، هادی رحمانی، ادلید شارپ، سرتیپ هدایت‌الله سهراب. (4) ایجاد شرکت امنا باعث شد که بهائیانی نظیر حبیب ثابت پارسال و هژیر یزدانی و... با استفاده از امکاناتی که این شرکت در اختیارشان قرار داد، به سرعت در عرصه اقتصاد رشد کنند. پی‌نوشت‌ها: 1-فضل‌الله صبحی مهتدی، خاطرات صبحی درباره بهائی گری، ص 76. 2 - احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، ص 41. 3- ذکرالله خادم در سال 1238ش در طهران به دنیا آمد. پدرش که بهاءالله او را نصرالله خطاب می‌کرد، لقب خادم را از الواح بهائی برای خود انتخاب کرد. ذکرالله خادم از تربیت شدگان و مربیان مدرسه تربیت و ترجمه اداره مالیه تهران بود. او به عنوان متصدی او فرهنگی شرکت نفت در جنوب و منشی سفارت عراق از سال 1310-1323ش، مشغول به کار بود. وی در بسیاری از کنفرانس‌های قاره‌های اروپا، آمریکا و... شرکت داشت و مسافرت‌های تبلیغی بسیاری برای بهائیان انجام داد. 4- اخبار امری، شماره 3و4، سال 1341. به نقل از احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، ص 42. منبع مقاله : صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⛔️⛔️ تقابل معنویت کاذب با قدرت مرجعیت شیعه 🔻 یکی از نیازهای فطری بشر حق جویی و کمال یابی است و برای دستیابی به آن همیشه کوشیده است؛ ولی در عصر حاضر عوامل متعدد باعث شده است تا بر این عطش معنوی افزوده شود و همین امر موجب شده است تا عرفان های کاذب و آیین های نوظهور به اصطلاح معنوی، حربه ای فرهنگی در دست استعمار جهانی قرار گیرد تا با آن، فرهنگ حقیقی و معنویت راستین را تحت الشعاع قرار دهد و اهداف سلطه جویانه و دین ستیزانه خود را در قالب عرفان و معنویت به اجرا گذارد. 🔻 یکی از این اهداف مهار قدرت مرجعیت است. دشمنان تشیع نقش مرجعیت را در خنثی کردن توطئه های خود به وضوح در سده های اخیر دیده اند. نقش حکم یک سطری مرحوم آیت الله میرزای شیرازی، دربارة تحریم توتون و تنباکو، در از بین بردن همة نقشه های استعمار پیر انگلستان؛ نقش فتاوای بنیانگذار جمهوری اسلامی در شکل گیری و پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی در ایران؛ نقش آیت الله سیستانی در ناکارآمد گذاشتن نقشه های شیطانی آمریکا برای ملت عراق، این حقیقت را به آنان نشان داده است که در مقابل اقتدار مرجعیت تشیع و با توجه به بیداری مرجعیت هر نقشة ظالمانه ای در مناطق شیعی نشین نقش برآب خواهد شد. 👈 بر این اساس آنها با ترویج فرقه های دروغینی به نام معنویت و عرفان و با محوریت دادن به نقش پیر و استاد در حقیقت می خواهند بدیلی برای مرجعیت ایجاد کنند. به ویژه آن که اغلب قریب به اتفاق سران و رهبران این فرقه ها در اختیار خود آنان و وابسته به غرب هستند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. 🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.{1} 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2} 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3} 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استقبال پیروان مذاهب مختلف از نشست «جلوه‌های عاشورایی از عالم وحیانی مسیحیت» در لبنان 🔺کلیسای ارتدوکس سریانی در منطقه جبل لبنان و طرابلس با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع)، نشست هم‌اندیشی با حضور علما، اندیشمندان و نویسندگان لبنانی، با عنوان «جلوه‌‎های عاشورایی از عالم وحیانی »، برگزار کرد. 🔺این مراسم با استقبال بی‌نظیر پیروان مذاهب مختلف روبرو شد، که این خود بر رسالت انسانی و جهانی نهضت امام حسین(ع) دلالت دارد. آزدی‌خواهان و پیروان و مذاهب مختلف فارغ از تعلقات و وابستگی‌های خود به دین، مذهب یا جریان خاصی، در مراسم گرامیداشت حماسه حسینی شرکت کرده و در فضایی دوستانه و برادرانه به گفتگو و بیان نقطه نظرات خود درباره شخصیت و نهضت سالار شهیدان، همبستگی انسانی، و وحدت ادیان و مذاهب پرداختند. 🔺«جرج صلیبا»؛ اسقف اعظم کلیسای ارتدکس سریانی در منطقه جبل لبنان و طرابلس، کاردینال «عصام یوحنا درویش»؛ اسقف اعظم روم کاتولیک شهرهای فرزل، زحله و منطقه بقاع لبنان، «انتوان بارا»؛ نویسنده و اندیشمند اهل سوریه، از جمله سخنرانان نشست بودند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. 🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.{1} 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2} 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3} 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09