eitaa logo
روشنگر مدیا
971 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
563 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
(۱) جریان شناسی نفوذی ✍️امین امین یکی از سرمایه داران بزرگ بهائی بود که با بخشش اموال خود به ، سهم بسزایی را در ورود بهایان به فعالیت‌های کلان اقتصادی ایفا کرد. فضل‌الله صبحی مهتدی (منشی عباس افندی که به اسلام برگشته)، خصوصیات اخلاقی حاج امین امین را چنین معرفی می‌کند: « از خصوصیات حاج امین امین بود که به هیچ وجه حالت رقت قلب و رأفت نداشت. هر کس از فقر و تنگدستی شکایتی بر او می‌برد و کمکی می‌خواست، اگر مرد بود می‌گفت برو حمالی کن و اگر زن بود به اختیار شوهر دلالتش می‌کرد و در صورتی که آن عذر ناتوانی می‌آورد می‌گفت: گوشه‌ای بگیر و بخواب، بعد از سه شبانه روز خواهی مرد...» (1) 🔶حاج امین امین میلیون‌ها تومان موجودی نقدی خود در بانک‌های مختلف داخل و خارج کشور را به شوقی افندی بخشید. میراث وی شامل صدها خانه، دهها کارخانه، اراضی وسیع زراعی، باغ‌های مشجر در تهران و سراسر کشور و میلیون‌ها متر اراضی امیرآباد و جمشید از ابتدای خیابان کارگر شمالی تا انتهای خیابان امیرآباد شمالی بود. پس از واگذاری این ثروت کلان و جمع آوری دیگر وجوهات و اموال و املاک که در دست دیگر بود که «بنیاد امناء» رسماً پا به عرصه تجارت و فعالیت‌های کلان اقتصادی گذاشت. بهائیان ایران که نتوانستند اراضی موقوفه و اعتبارات وقفی خود را رسماً به ثبت برسانند، با تأسیس شرکت‌هایی همچون «امناء» و «بانک نونهالان» سرمایه‌های مادی خود را متمرکز کردند. (2) شرکت امنا که در سال 1337ش، در ایران رسماً به ثبت اداره ثبت شرکت‌ها رسید، در حقیقت یکی دیگر از سازمان‌های نیمه مخفی بهائی بود که برای معاملات، قبول موقوفه و هدیه و ضبط ماترک بهائیان بدون اولاد و احفاد و به طور کلی ثروت‌های بلاوارث به وجود آمد و اعضای هیئت مدیره آن به این شرح معرفی شدند: سرلشکر بازنشسته شعاع الله علایی (رئیس هیئت مدیره)، هادی رحمانی (مدیرعامل)، ذکرالله خادم (3) (هیئت مدیره))، عباسقلی شاهقلی (عضو هیئت مدیره). این شرکت در ساختمانی که در خیابان ارباب جمشید تهران خریداری شد، آغاز به کار کرد و بانک نونهالان نیز در همین محل فعالیت داشت. قابل توجه آنکه اکثریت اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت ایفا نیز عضو محفل روحانی ملی بهائیان بودند: سرلشکر علایی (ایادی امرالله) رئیس، علی محمد ورقا (ایادی امرالله و امین حقوق‌الله) نائب رئیس، سلیم نونو (امین صندوق)، عباسقلی شاهقلی (منشی)، بهیه نادری (معاون منشی)، حبیب ثابت پاسال، هادی رحمانی، ادلید شارپ، سرتیپ هدایت‌الله سهراب. (4) ایجاد شرکت امنا باعث شد که بهائیانی نظیر حبیب ثابت پارسال و هژیر یزدانی و... با استفاده از امکاناتی که این شرکت در اختیارشان قرار داد، به سرعت در عرصه اقتصاد رشد کنند. پی‌نوشت‌ها: 1-فضل‌الله صبحی مهتدی، خاطرات صبحی درباره بهائی گری، ص 76. 2 - احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، ص 41. 3- ذکرالله خادم در سال 1238ش در طهران به دنیا آمد. پدرش که بهاءالله او را نصرالله خطاب می‌کرد، لقب خادم را از الواح بهائی برای خود انتخاب کرد. ذکرالله خادم از تربیت شدگان و مربیان مدرسه تربیت و ترجمه اداره مالیه تهران بود. او به عنوان متصدی او فرهنگی شرکت نفت در جنوب و منشی سفارت عراق از سال 1310-1323ش، مشغول به کار بود. وی در بسیاری از کنفرانس‌های قاره‌های اروپا، آمریکا و... شرکت داشت و مسافرت‌های تبلیغی بسیاری برای بهائیان انجام داد. 4- اخبار امری، شماره 3و4، سال 1341. به نقل از احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، ص 42. منبع مقاله : صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⛔️⛔️ تقابل معنویت کاذب با قدرت مرجعیت شیعه 🔻 یکی از نیازهای فطری بشر حق جویی و کمال یابی است و برای دستیابی به آن همیشه کوشیده است؛ ولی در عصر حاضر عوامل متعدد باعث شده است تا بر این عطش معنوی افزوده شود و همین امر موجب شده است تا عرفان های کاذب و آیین های نوظهور به اصطلاح معنوی، حربه ای فرهنگی در دست استعمار جهانی قرار گیرد تا با آن، فرهنگ حقیقی و معنویت راستین را تحت الشعاع قرار دهد و اهداف سلطه جویانه و دین ستیزانه خود را در قالب عرفان و معنویت به اجرا گذارد. 🔻 یکی از این اهداف مهار قدرت مرجعیت است. دشمنان تشیع نقش مرجعیت را در خنثی کردن توطئه های خود به وضوح در سده های اخیر دیده اند. نقش حکم یک سطری مرحوم آیت الله میرزای شیرازی، دربارة تحریم توتون و تنباکو، در از بین بردن همة نقشه های استعمار پیر انگلستان؛ نقش فتاوای بنیانگذار جمهوری اسلامی در شکل گیری و پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی در ایران؛ نقش آیت الله سیستانی در ناکارآمد گذاشتن نقشه های شیطانی آمریکا برای ملت عراق، این حقیقت را به آنان نشان داده است که در مقابل اقتدار مرجعیت تشیع و با توجه به بیداری مرجعیت هر نقشة ظالمانه ای در مناطق شیعی نشین نقش برآب خواهد شد. 👈 بر این اساس آنها با ترویج فرقه های دروغینی به نام معنویت و عرفان و با محوریت دادن به نقش پیر و استاد در حقیقت می خواهند بدیلی برای مرجعیت ایجاد کنند. به ویژه آن که اغلب قریب به اتفاق سران و رهبران این فرقه ها در اختیار خود آنان و وابسته به غرب هستند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. 🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.{1} 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2} 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3} 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استقبال پیروان مذاهب مختلف از نشست «جلوه‌های عاشورایی از عالم وحیانی مسیحیت» در لبنان 🔺کلیسای ارتدوکس سریانی در منطقه جبل لبنان و طرابلس با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع)، نشست هم‌اندیشی با حضور علما، اندیشمندان و نویسندگان لبنانی، با عنوان «جلوه‌‎های عاشورایی از عالم وحیانی »، برگزار کرد. 🔺این مراسم با استقبال بی‌نظیر پیروان مذاهب مختلف روبرو شد، که این خود بر رسالت انسانی و جهانی نهضت امام حسین(ع) دلالت دارد. آزدی‌خواهان و پیروان و مذاهب مختلف فارغ از تعلقات و وابستگی‌های خود به دین، مذهب یا جریان خاصی، در مراسم گرامیداشت حماسه حسینی شرکت کرده و در فضایی دوستانه و برادرانه به گفتگو و بیان نقطه نظرات خود درباره شخصیت و نهضت سالار شهیدان، همبستگی انسانی، و وحدت ادیان و مذاهب پرداختند. 🔺«جرج صلیبا»؛ اسقف اعظم کلیسای ارتدکس سریانی در منطقه جبل لبنان و طرابلس، کاردینال «عصام یوحنا درویش»؛ اسقف اعظم روم کاتولیک شهرهای فرزل، زحله و منطقه بقاع لبنان، «انتوان بارا»؛ نویسنده و اندیشمند اهل سوریه، از جمله سخنرانان نشست بودند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. 🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.{1} 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2} 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3} 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️تلاش عیلام برای پرورش رهبران تبشیری 🔳گسترش فعالیت‌های میسیونر‌های جدید،تقویت و تجهیز کلیساهای خانگی را می‌طلبد.مهمترین رکن تقویت کلیساها،تربیت افرادی است که زبان انجیل را بشناسند،الهیات را درک کنند و به طور همزمان بتوانند فعالیت را به انجام رسانند.آموزش رهبران جدید تبشیری قلب فعالیت‌های مؤسسه است. عیلام از سال 1990 برنامه‌های متعددی برای دست یابی به این امر و اجرایی کردن اهداف خود اجرا کرده است. 👈🏻علاوه بر مؤسسه عیلام برخی از آموزشگاه‌ها و مؤسسات دیگر تبشیری با حمایت های مالی سعی در آن دارند تا با قاچاق کتب مقدس و تربیت میسیونر‌ها گام مؤثری برای تبشیر در ایران بردارند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
شناسایی افراد انجمن حجتیه(1).mp3
1.31M
راهکار شناسایی افراد انجمن حجتیه : ⭕️پاسخ: از جناب ابراهیم_افشاری کارشناس مهدویت و... https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠تعارض ادعای صوفیه با روایات و متون کهن 🔸برخی از متاخران صوفیه سعی می‌کنند سلسله بزرگان خود را به اهل‌بیت (علیهم السلام) برسانند. 🔹اما ادعای مولفان صوفیه کاملا واهی و بی اساس و کذب محض است و مخالف روایات فراوانی است که ائمه اطهار (علیهم السلام) در مذمت و نکوهش صوفیه رسیده است. 🔻ضمن آنکه متقدمین صوفیه چنین ادعایی را در تالیفات خود نداشتند. 🔻مرحوم شیخ حر عاملی صاحب کتاب "وسائل الشیعه" کتابی دیگر به نام "الاثنی عشریه فی الرد الصوفیه" نوشته و در آن صدها روایت در مذمت و انکار صوفیه نقل کرده و در آن نوشته است: «تمام شیعیان، فرقه‌های صوفیه را انکار نموده‌اند و از امامان خویش بسیاری در نکوهش آنان نقل کرده‌اند که از جمله کتاب شیخ مفید در رد بر اصحاب حلاج است.» (۱) 🔰بنابراین ادعای اتصال بزرگان صوفیه به اهل‌بیت (علیهم السلام) نادرست است و تالیفات صوفیه قدیم و روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) شاهد بر مدعای ماست. 📚پی‌نوشت ۱. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، 1390، ص 32 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲) 🔶ارتشبد ، فرزند محمود جم از مهره‌های اساسی و نزدیک حکومت رضاشاه و محمدرضا ، متولد 1293ش، در تبریز می‌باشد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و پاریس به اتمام رسانید. پس از گذراندن دوره‌ی افسری در دانشکده افسری سن سیرپاریس و دانشکده افسری تهران و دانشگاه جنگ انگلستان و چند دوره‌ی کوتاه مدت در آمریکا در سال 1316ش، به درجه‌ی افسری رسید و یک سال بعد با شمس پهلوی ازدواج کرد که این پیوند با مرگ رضاشاه از هم گسیخت و فریدون جم با فیروزه (رفیقه سابق شاه) ازدواج کرد. ↩️ او این را با دانستن سابقه فیروزه انجام داد و همیشه وجود به نفع وی بود، چون محمدرضا هر چه جم می‌خواست انجام می‌داد ولی نه برای حجم بلکه به خاطر فیروزه! (1) 🔷فریدون جم درجات خود را در ارتش پیمود و با درجه سرتیپی، فرمانده دانشگاه افسری شد. پس از آن درجه‌ی سرلشکری و بعد سپهبدی گرفت، مدتی معاونت ارتش غرب با او بود و چندی فرماندهی ارتش شرق را تصدّی می‌کرد. بعد از ارتشبد آریانا، با درجه ارتشبدی رئیس ستاد بزرگ ارتشتاران شد اما به طور ناگهانی از ریاست ستاد برکنار و به عنوان سفیر راهی اسپانیا گردید. 🔴در سال 1357ش، که اوضاع کشور نابسامان شد، چند بار برای عضویت در هیئت دولت دعوت شد ولی وی نپذیرفت. در اسناد بدست آمده از لانه آمریکا، فریدون جم از وابستگان به بهائیت قلمداد شده است. در گزارش اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا مربوط به سال‌های1346-1344ش، به نقل از یک فرد نظامی ایرانی می‌خوانیم که: «از نظر تعدد، مذهب بهائی گری قابل ازدیاد است و در سطح تصمیم گیری در دولت ایران در حال اعمال نفوذ است. از اعضاء مذهب بهائی گری می‌توان سرهنگ تمام پزشک شخصی شاه ایران، سرهنگ تمام فریدون جم (بازنشسته) سفیر ایران در اسپانیا، معلم پیشین فرزند شاه که یک بهائی متعصب و دوست صمیمی سرهنگ ایادی است و حداقل یکی از فرماندهان نیروی سلطنتی هوایی ایران و چند تن از کارکنان عالی رتبه و معمولی نیروی هوایی، می‌توان نام برد». (2) ⏺پی‌نوشت‌ها: 1- امیرعباس هویدا به روایت اسناد ساواک، ج2، ص 496. 2- دانشجویان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی، ش 37، ص 7. 📚منبع: صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نقش امام حسین (علیه‌السلام) در رشد معنوی انسان مدرن و پست مدرن 🔷سال 61 هجری قمری است کاروانی از به راه می‌افتد با کودکان و زنان، به سرپرستی حسین بن علی. خودش را طلایه‌دار و و ظلم ستیزی می‌داند و علت حرکتش را نه شورش و بلکه دفاع از انسان و حریم او بیان می‌کند. با کسی قصد جنگ ندارد، با مظلومیت تمام تلاش می‌کند خانواده و خودش را حفظ و حراست نماید. می‌خواهد که مستقل و آزاد و مختار باشد همان چیزی که انسان در عصر به دنبال آن است و مطلوب همه انسان‌هاست... ادامه مطلب: https://b2n.ir/h31538 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09