13.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پیوند بهائیت و صهیونیسم از زبان رئیس جمهورِ رژیم اشغالگر قدس
🆔@RoshangarMedia
24.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 رمان سال های عطا
روایت داستانی از سرگذشت عطاء الله قادری یک نجات یافته از بهائیت شامل ١١ فصل
✅ فصل یازدهم(قسمت آخر)
🎙 علیرضا تابان
#بهائیت
#فرقه_بهائیت
#نجات_یافته
#سالهای_عطا
#رمان_سال_های_عطا
🆔 @RoshangarMedia
⏪۸ نفر از اعضای کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در نامهای به «آنتونی بلینکن»، وزیر امورخارجه این کشور، حمایت از آزادیهای دینی مسیحیان در #قدس_شریف را خواستار شدند.
✴️نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه، نگرانی عمیق خود نسبت به تشدید حملات علیه جامعه #مسیحی قدس را ابراز کردند. قانونگذاران آمریکایی در این نامه از وزیر امور خارجه آمریکا و «رشاد حسین»، سفیر کبیر آمریکا در امور آزادی مذهبی بینالمللی خواستند که از #اسرائیل بخواهند که به تعهد خود در زمینه آزادی دین و عبادت برای پیروان همه #ادیان و مقابله با گروههای افراطی که در حملات مداوم علیه روحانیون مسیحی و تخریب اموال #کلیسا دست دارند، پایبند باشد.
📨در این نامه آمده است که اقدامات گروههای افراطی مستقیماً آزادی دینی جامعه مسیحی قدس را تهدید و تاریخ غنی همکاری میان ادیان را در داخل این شهر تضعیف میکند. در این نامه قانونگذاران آمریکایی تأکید شده که کاهش حضور مسیحیان در قدس نه تنها ضربهای به آزادی دینی است، بلکه پیامدهای انسانی نیز دارد، زیرا کلیساهای مسیحی در قدس نیازهای پزشکی، آموزشی و بشردوستانه بسیاری از محرومان را برآورده میکنند.
⚖️قانونگذاران آمریکایی در حالی خواهان حمایت از مسیحیان قدس و آزادیهای دینی آنها هستند، که آمریکا حامی اصلی جنایات #رژیم_صهیونیستی علیه مسلمانان در قدس شریف و مسجدالاقصی است.
🆔 @RoshangarMedia
📕نگاهی فلسفی به عرفانهای نوظهور در «رهگذر پر آشوب»
📄کتاب «رهگذر پر آشوب» به نقد مبانی و رویکردهای فرقههای نوظهور از منظر فلسفه و حکمت میپردازد.
✍️رهگذر پر آشوب، تألیف سید محمدعلی دیباجی (دانشیار دانشگاه تهران)، عبدالرضا آتشین صدف (کارشناس ارشد فلسفه دین دانشگاه تهران) و قادر حافظ (دکترای عرفان دانشگاه ادیان) به نقد مبانی و رویکردهای #فرقههای_نوظهور از منظر فلسفه و حکمت میپردازد و عنوان کتاب از شعر حافظ عاریت گرفته شدهاست که گفت:
💠به چشم عقل در این رهگذار پرآشوب /// جهان و کار جهان بیثبات و بیمحل است
📎ادامه: https://b2n.ir/u95030
🆔 @RoshangarMedia
3.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به رشد جمعیت پیروان #ادیان در جهان
از گذشتهتاکنون
@roshangarmedia
✅جان باختن یازده هندو در جشنی مذهبی
#روشنگر بهنقل از گفتگوی ادیان
🔸در یکی از فستیوالهای هندوها در جنوب هند، یکی از کامیونهای حاضر در کارناوال که به شکل معبد تزیین شده بود با کابل انتقال برق برخورد کرد و در این تصادم ۱۱ نفر کشته شدند.
تلویزیون دهلی نو در بیانیهای اعلام کرد، کامیونی که به شکل "معبد" تزئین شده بود و به شکل نمادی برای حمل خدایان هندو است، با کابلهای برق برخورد کرد.
🔸به گفته پلیس این حادثه در شهر تانجاور در ایالت تامیل نادو رخ داده است که یازده نفر جان خود را از دست دادند
سه مجروح نیز در این حادثه به بیمارستان منتقل شدهاند
@roshangarmedia
عرفان اجتماعی چیست؟
@ROSHANGARMEDIA
💠وجود برخی قرائتهای عرفان و سیر و سلوک و کنشگریهای عارفان و اهل #خلوت، حتی برخی خبط و خطاهای علمی و عملی سلوکی که بیشتر در جریانها و #فرقهـهایـصوفیانه شکل گرفت، عاملی شد تا عرفان از حیث اجتماعی بودن، جهادی و حماسی شدن، در ابهام فرورفته و مورد اتهام واقع شود و داوریها نسبت به عرفان و عارفان به گونهای شکل گیرد که عرفان و عارف، تافتهای جدابافته از حضور در متن جامعه و سیاست بوده، حتی به #سکولار بودن متهم شده و #عرفان و اجتماعی بودن، با هم ناسازگار تلقی شوند.
🔵این در حالی است که عارفان راستین، رسالت هدایت، تربیت و حتی در صورت امکان، ولایت اجتماعی را برای احقاق حق و اقامه عدالت بر عهده دارند. عرفان اهلبیتی، عرفانی جامع و کامل بوده و عارفان شیعی نیز در طول تاریخ، نقشآفرین و حتی احیاگران فرهنگ و #تمدنـاسلامی و در برخی مواقع، قیامکنندگان بر علیه #طواغیت بودند.
🔷در عرفان ناب اسلامی، وظیفهی عارف، اولاً خداجویی و ثانیاً خداجو کردن جامعه و حاکمیت بینش و گرایش توحیدی بر آن است.عارف با خلق خدا همان میکند که خدا با بندگانش؛ یعنی وظیفهی #عارف در بعد اجتماعی، خدمت به خلق، اصلاح امور جامعه و سوق دادن آن به سمت زندگی اخلاقی و معنوی و احقاق حق است.
↩️عرفان اسلامی_شیعی در درون خود، عرفان اجتماعی را تولید و عارفان اجتماعی را تربیت کرده است که بعضی از آنها در نقش احیای معرفت اسلامی، برخی در نقش اصلاح اجتماعی و شماری در هر دو نقش، ظهور کرده و در مرتبهی خود تحولات معرفتی_اجتماعی ایجاد کردهاند.¹
۱. محمدجواد رودگر، مبانی عرفان اجتماعی، جلد ۱، صفحه۲۲.
🔴 یک سیلی برای اسلام
یکی از موضوعاتی که انجمن حجتیه سعی دارد تا با تکیه بر آن خود را تطهیر کند، حمایت برخی از مراجع و علما از این گروه است. پیرامون فلسفه این حمایتها به دفعات در آثار کتبی و شفاهی توضیح داده ام و اکنون بنای طرح مجدد آن را ندارم.
اما چون یکی از علمایی که انجمنی ها مدعی حمایت ایشان هستند، مرحوم آیت الله کوهستانی(رحمت الله علیه) است، تصمیم گرفتم در ایام سالگرد رحلت ایشان و فرزندشان، خاطره ذیل را تقدیم نمایم.
💠 در تابستان سال ۹۶، توفیق داشتم که به منزل مرحوم آیت الله کوهستانی رفته و دقایقی در محضر آقازاده شان باشم. خواستم از مواضع سیاسی ایشان و نگاهشان به نهضت حضرت امام بیشتر آگاه شوم. آقازاده شان فرمودند:
✅ "من خودم دیدم که وقتی شهید هاشمی نژاد[که از شاگردان ایشان بود] از زندان آزاد شد و خدمت ایشان آمد، ایشان گفتند: "چیزی نشده. یک سیلی هم تو برای اسلام خوردی."»
⁉️ به راستی اگر این عالم بزرگ که همراهی با نهضت امام را همراهی با اسلام میدانسته، مطلع بود که سران انجمن حجتیه، این نهضت را در تقابل با مبانی اسلام و تشیع میدانند، باز هم از آنان تمجید مینمود؟
پ.ن: اسناد و خاطرات مهمی از حمایت آیت الله کوهستانی از نهضت امام موجود است.
@ROSHANGARMEDIA
🔸حقوق بشر و حقوق #اقلیتها در کشوری مانند سوئد، در چه وضعیتی بهسر میبرد؟
🔹آیا انتقاداتی به روند اجرای حقوقی آن وجود دارد؟
🔸وضعیت نژاد پرستی در چه وضعیتی است و...
🌐در سایت روشنگر،مطالعه کنید.
♦️پیچیدگی تبلیغ #مسیحیت در دوران معاصر
@roshangarmedia
⭕️در گذشته، مبلغان یا مبشران اصالتاً مسیحی بوده و اکثراً به فرقههای رهبانی تعلق داشتند و با باور درونی دست به #تبشیر میزدند اما متأسفانه امروزه تعداد زیادی از کسانی که فعالیتهای تبشیری میکنند، مسلمانزاده هستند که آسیب ناشی از آنها بیشتر است؛ چون عموماً افرادی هستند که که به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، سرخوردگیهای فردی و اجتماعی و... تغییر دین دادهاند و فعالیتشان جنبهی دشمنی پیدا میکند. در عینحال، مترصدند از حمایتهایی هم برخوردار شوند و گاهی دست به خوشخدمتی برای حامیان غربی میزنند.
🔴اینافراد با تکیه بر یکسری اطلاعات، از دینداری عوامانه سوءاستفاده کرده و شبهاتی را با هدف تضعیف #اسلام مطرح میسازند. اینها موجب میشود که جریان تبشیر در زمان کنونی حالت کینهتوزانه پیدا کند.
نکتهی دیگر آنکه در زمان قاجار و پهلوی، تبشیر در ایران، حالت رسمی داشته و آزاد بودهاست یعنی مبشران به صورت رسمی فعالیت میکردند اما بعد از #انقلابـاسلامی و ممنوعیت فعالیت جریانهای تبشیری، فعالیتهای این گروهها از پیچیدگی بیشتری برخوردار شد. امروزه علیرغم ممنوعیت قانونی، جریانهای تبشیری به واسطهی ماهوارهها و سایتهای اینترنتی و #کلیساهایـخانگی به صورت مخفیانه به تبلیغ و فعالیت مشغول هستند.
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#کلیپ| شیطان پرستی در جلسه دولت #آلاسکا
@ROSHANGARMEDIA
در جلسه دولت آلاسکا؛ نمایندگان پیش از شروع جلسه رسمی، از شیطان طلب یاری و استدعا میکنند...
#شیطان_پرستی
💠عوامل گسترش #تصوف در #غرب
@ROSHANGARMEDIA
روند نفوذ تصوف به غرب طی دهههای اخیر با رشدی فزاینده همراه بوده است و باید اذعان داشت امروزه تصوف در غرب به مرحلهای از فراگیری رسیده که هدف برخی در تبدیل آن به مفهومی جانشمول تا حد زیادی به تحقق پیوستهاست. در سالهای اخیر، گرویدن گروه قابل توجهی از نویسندگان، متفکران و هنرمندان اروپایی به تصوف همچنان ادامه داشته و تفکر صوفیانه بسیار مورد توجه میباشد و هر ساله کنفرانسهای متعددی در این خصوص برگزار میگردد. در خصوص عوامل مؤثر در اشاعهی تصوف در غرب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
🔸ترجمه متون تصوف در محیطهای مطالعاتی و دانشگاهی
ترجمه متون صوفیان با ترجمه اشعار فارسی که بخش اعظم آنها آکنده از مفاهیم عرفانی است، شروع شد و با ترجمه سایر متون کهن ادامه یافت. این ترجمهها باعث شد شاعران غربی، همچون گوته و والتویتمن، درصدد جستجو و کشف مضامین عرفانی شرقی در آثار آنها برآیند.¹
🔸 استعمار سیاسی
این پدیده، زمینههای تعامل میان غربیان با فرهنگ و آموزههای اعتقادی شرق را فراهم آورد. پس از اشغال جوامع مسلمان توسط فرانسه، انگلیس و دیگر قدرتهای اروپایی، محققان اروپایی و کارگزاران مستعمرات، به این موضوعات علاقمند شدند. با گسترش صنعت چاپ در اروپا و پس از آن در خاورمیانه، امکان انتشار و اشاعه متون صوفیه به زبانهای رایج در کشورهای اسلامی و ترجمههای اروپایی آن بیشتر شد.²
🔸 مهاجرت مسلمانان به غرب به ویژه در نیمه سده اخیر
مهاجرت مسلمانان و مخصوصا برخی سران طریقتهای صوفیه به غرب در آشنایی و گسترش تصوف در غرب نقش بهسزایی داشته است. به عنوان مثال از رهبران تصوف غرب، عنایتخان چشتی است. وی را اولین استاد صوفی میدانند که از شرق به غرب وارد شد. او به کشورهای مختلف غربی مانند فرانسه، انگلیس و آمریکا سفر کرد و با تشکیل طریقت صوفیانه خاص، پیروان بسیاری در غرب یافت.³
۱. ویکی فقه، دانشنامه جهان اسلام، مقاله تصوف اسلامی در غرب، شماره ۳۵۸۹
۲. همان
۳. سیدمهدی طاهری، تصوف در دنیای غرب، نشریه پویشهای منطقهای، زمستان ۱۳۸۷.