☮🕉☸☯☦♌️♍️♋️♐️♓️♈️♉️
⛔️ یکی از ویژگی های #فرقه_ها ، ذات شکاف زی آنهاست. این حقیقت را زمانی بهتر و به عینه می توان درک کرد که شاهد عملکرد آنها در شرایط مختلف اجتماعی بود. برای مثال، شرایط کنونی که کشور تحت انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی، حقوقی و...، اوضاع نسبتا پیچیده و حساسی را سپری می کند، شاهد حجم عظیم تبلیغات جریان های فرقه ای در راستای ایجاد تنش یا دامن زدن به جو منفی از طریق شایعه پراکنی، بزرگ نمایی برخی تحرکات، دروغ پراکنی و تخریب وجهه مسئولین مملکتی هستیم. این امر از فرق #سنتی گرفته تا جریان های معنوی #نوپدید را شامل می شود. جریان #آتئیسم، گروهک #التقاط_شیعی ، طیف افراطی #دراویش_گنابادی ، جریان #سلطنت_طلب و #مسیحیت_تبشیری ، فعال ترین جریان ها در این زمینه هستند که مروری سطحی بر فعالیت های مجازی شان، حکایت از تلاش شبانه روزی برای تبلیغ و در برخی موارد، اقدامات میدانی دارد. اینجاست که ذات شکاف زی فرق و تلاششان برای تعمیق شکاف ها و خلأهای اجتماعی به مثابه فرصتی برای زیست و توسعه، نمایان می گردد.
✅ بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
⏳انتظار در نظرگاه امام خمینی(ره)
↙️ یک دستۀ دیگری بودند که می گفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند...به بعض روایاتی که وارد شده است بر این امر که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات[اشاره دارد]که هر کس علم بلند کند با علم مهدی، به عنوان «مهدویت» بلند کند،[باطل است.]
🔻حالا ما فرض می کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که تکلیف مان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟ حضرت صاحب که تشریف می آورند برای چی می آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را، برای اینکه حکومت را تقویت کنند، برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما برخلاف آیات شریفۀ قرآن دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای اینکه حضرت بیایند؟ حضرت بیایند چه می کنند؟ حضرت می آیند، می خواهند همین کارها را بکنند. الآن دیگر ما هیچ تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد، بلکه تکلیفش این است که دعوت کند مردم را به فساد؟ به حسب رأی این جمعیت، ...این است که ما ... باید دعاگوی امریکا باشیم و دعاگوی اذنابشان ... باشیم و امثال اینها تا اینکه اینها عالم را پر کنند از جور و ظلم و حضرت تشریف بیاورند. بعد حضرت تشریف بیاورند، چه کنند؟ حضرت بیایند که ظلم و جور را بردارند؛ همان کاری که ما می کنیم و ما دعا می کنیم که ظلم و جور باشد! حضرت می خواهند همین را برش دارند. ما اگر دستمان می رسید، قدرت داشتیم، باید برویم تمام ظلم و جورها را از عالم برداریم. تکلیف شرعی ماست، منتها ما نمی توانیم. ...
🔻...چون نمی توانیم ..، باید او بیاید ... اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت ـ سلاماللّه علیه .»(۴)
🔻امام (ره) در سال ۱۳۶۷، درسخنرانی در جمع روحانیون و طلاب، ضمن تعیین استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه های علمیه، از رویارویی دو تفکر مثبت و انحرافی از انتظار فرج در جریان انقلاب اسلامی سخن گفته اند.
🔴 ۱۵خرداد ۱۳۴۲؛ رویارویی دو تفکر
🔻«شعار گمراه کنندۀ حکومت قبل از ظهور امام زمان ـ علیه السلام ـ باطل است و هزاران «إن قُلت» دیگر، مشکلات بزرگ و جانفرسایی بودند که نمی شد با نصیحت و مبارزۀ منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت؛ تنها راه حل، مبارزه و ایثار خون بود که خداوند وسیله اش را آماده نمود. علما و روحانیت متعهد سینه را برای مقابله با هر تیر زهرآگینی که به طرف اسلام شلیک می شد آماده نمودند و به مسلخ عشق آمدند.
🔻اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در عاشورای ۱۵ خرداد رقم خورد. در ۱۵خرداد ۴۲ مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان می نمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودی گلولۀ حیله و مقدس مآبی و تحجر بود؛ گلولۀ زخم زبان و نفاق و دورویی بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می سوخت و می درید. در آن زمان روزی نبود که حادثه ای نباشد، ایادی پنهان و آشکار امریکا و شاه به شایعات و تهمتها متوسل شدند حتی نسبت تارک الصلوة و کمونیست و عامل انگلیس به افرادی که هدایت مبارزه را به عهده داشتند می دادند. واقعاً روحانیت اصیل در تنهایی و اسارت خون می گریست که چگونه امریکا و نوکرش پهلوی می خواهند ریشۀ دیانت و اسلام را برکنند و عده ای روحانی مقدس نمای ناآگاه یا بازی خورده و عده ای وابسته که چهره شان بعد از پیروزی روشن گشت، مسیر این خیانت بزرگ را هموار می نمودند.
🔻آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پروندۀ تفکر این گروه همچنان باز است...»(۵)
📚منابع:
۱-حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) و استراتژی انتظار در اندیشه امام خمینی (ره) ،سیدغلام رضا حسینی ص۱۱
۲- مهدویت در منظر امام خمینی (ره) ،ابوالفضل هدایتی فخر داود،ص۱۲۶ به نقل از صحیفه امام ج۱۸ص۲۶۹
۳-مهدویت در منظر امام خمینی (ره) ،ابوالفضل هدایتی فخر داود،صص۱۲۶-۱۲۵
۴-صحیفه امام،ج۲۱،ص۱۶
۵-پرتال امام خمینی(ره)،صحیفه امام ، ج۲/ سایت جماران
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📛تلاش #مجذوبان_نور برای ساماندهی مجدد تحرکات اعتراضی
🔺طیف افراطی دراویش گنابادی ، موسوم به گروهک مجذوبان نور با گذشت حدود پنج ماه از غائله گلستان هفتم، در تلاشی مجدد با دامن زدن به آنچه 'حصر قطب' می خواند، از طریق تبلیغات بسیار در فضای مجازی در باب "آغاز کمین های اعتراضی"می کوشد با تحریک احساسات و تشجیع مریدان، حوادثی مشابه را رقم زده و با سواستفاده از تنشهای حاکم، منویات خویش را در سهم خواهی و قدرت طلبی درون فرقه ای از یک سو و تقابل با حاکمیت از سوی دیگر، دنبال نماید.
🔺به همین خاطر است که این روزها با شایعه وخامت حال قطب و لزوم از سرگیری مجالس فقری و رفع حصر -ادعایی- موج تبلیغاتی تازه ای را آغاز نموده است. با عنایت به شرایط خاص و حساس این فرقه، این قبیل تنش هایی ها-صرف نظر از وجه تهدیدآمیز بیرونی_ چه بسا نتایج و آثار بلندمدتی برای آینده فرقه در پی خواهدداشت.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
☯توطئه و تلاش طرفداران #عرفان_حلقه برای خدشه به دادگاه تجدیدنظر سرکرده
◀️پس از شکست تحرکات میدانی روزهای اخیر حلقه ای ها در توزیع پوستر در سطح شهر و تجمعات غیرقانونی، در کنار تبلیغات وسیع مجازی برای جوسازی و مظلوم نمایی سرکرده، با هجمه به دادگاه تجدیدنظر ، آن را به فرمایشی بودن متهم ساخته و سعی در سرپوش نهادن بر اتهامات و برایم طاهری(سرکرده)نمودند.
@Feraghvaadyan
📝آشنایی با فیلسوف عاشق اسلام
ویلیام چیتیک (به انگلیسی: William Chittick؛ زادهٔ ۲۹ ژوئن ۱۹۴۳ در میلدفورد، کنتیکت) فیلسوف، اسلامشناس و متخصص عرفان مولوی و ابن عربی در آمریکا است.او هم اکنون استاد دانشگاه استونی بروک است.
وی مدتی نزدیک به ۳۰ سال از ویرایشگران دانشنامه ایرانیکا بودهاست.
چیتیک می گوید : همه موجودات عالم، خدا را به حق میشناسند. همه اشیاء در هر نقطهای از عالم که باشند به صدق و واقعیت خدا آگاهند و حق او را ادا میکنند.
او عمری را عاشقانه در کشورهای اسلامی از جمله ایران برای فهم اسلام سپری کرده و نهایتاً عقلاً و قلباً اسلام آورده است. متون دشوار اسلامی از جمله فتوحات ابن عربی را خط به خط شرح میدهد. در ادبیات عرب چنان تسلطی دارد که عرب زبانها برای فهم متون سنتی عربی نزد او میآیند. او تمام عمر خود را صرف معرفی معارف اسلامی در غرب کرده است. اسلام را چنان ظریف و معقول و آسمانی شرح میدهد که بسیاری از شاگردان مینیژوبیاش، حجاب بر سر کرده و مسلمان میشوند. همیشه لبخند به لب و جذبهای مثالزدنی دارد. او را در اسلامش بارها محکم تر و اخلاقیتر از مدعیانی است که تنها فریاد میزنند. او در وسط «غرب» زندگی میکند، اما خدا میداند که در غربت غربی است و روحی شرقی دارد.
برخی آثار او عبارتند از :
The Sufi Path of Love: The Spiritual Teachings of Rumi
Faith and Practice of Islam
The Self-Disclosure of God
The Heart of Islamic Philosophy
و....
@naghde_elhad
@feraghvaadyan
🔮🍃 نقدی بر پروژه ی اسلام هراسیِ غربی ها و افراط گراییِ وهابی ها :
📖 پروفسور مشهور "کارل ارنست" در کتاب اقتدا به محمد (ص) میگوید :
💎 از یک سو در اروپا و آمریکا نوعی جهل و بدبینی عمومی نسبت به اسلام وجود دارد که با حادثه 11 سپتامبر به نحو چشمگیری افزایش یافته است، و از سوی دیگر در کشورهای اسلامی افراط گرایانی وجود دارند که سعی کرده اند کشتارهای جمعی هولناک را به نام اسلام توجیه نمایند.
💎 در این میان، آن که پایمال می شود صدها میلیون مسلمانی هستند که در جهان امروز به سر می برند و نه در فهرست اردوگاه تمدن غرب قرار می گیرند و نه در بینش خشونت آمیز و افراطی امثال بن لادن سهیم اند.
💎 در میان ما آنان که متن قرآن، آثار شعرای بزرگ اسلام و تاریخ تمدن اسلامی را مطالعه کرده اند، انحراف و فساد نمادها و رفتارهایی را که این افراطیان به اسلام نسبت می دهند، عمیقا احساس می کنند.
💎 اینجاست که می توان فهمید اکثریت گسترده مسلمانانی که از اعمال تروریستی نفرت دارند و در عین حال گرفتار تداوم تحميل استعمار نو بر کشورشان هستند چه رنجی میکشند.
📕📔 منبع ؛ اقتدا به محمد ص _ نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر _کارل ارنست_ترجمه : قاسم کاکایی_چاپ چهارم 1394_چاپخانه انتشارات سروش _ صفحه 5
🗞 اسکن از کتاب :
🌐 yon.ir/ZCTpj
➖➖➖➖➖➖➖
✍ پ ن : بارها به آتئیست ها و معاندین گفته ایم که داعش و وهابیت قطعا محکوم هستند و رونق اسلام هراسی، همه از دسیسه های غربی هاست،،،ولی چون منافعشان در گرو اسلام هراسی میباشد بر جهل خود تاکید میکنند !
#باشد_که_بیاندیشیم.
➖➖➖➖➖➖➖
📌 بیوگرافی مختصر از پروفسور کارل ارنست:
✍ ایشان در سال 1950 در آمریکا به دنیا آمده است . مدرک کارشناسی خود را در سال 1973 در رشته ی دین تطبیقی از دانشگاه استفورد آمریکا اخذ کرد و تحصیلات تکمیلی خود را در همین رشته در دانشگاه هاروارد پی گرفت و در سال 1981 به اخذ درجه دکتری از دانشگاه نائل آمد در همین دانشگاه شاگردی مرحوم ماری شیمل را کرده است و بعدها به عضویت هیئت علمی دانشگاه کارولینای شمالی درآمد🍃
🇺🇸 رجوع به دانشگاه کارولینای شمالی
🌐https://www.unc.edu/~cernst/
🌐https://religion.unc.edu/_people/full-time-faculty/ernst
⚠️ دروغ ها و خرافات ملحدین
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر تیاتر «ترنج» نوشتهی افسانه زمانی و نسرین خنجری، نویسنده و کارگردان زرتشتی
@ZoroastrianAmordad
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✴️اشاعه #تناسخ باوری با تبلیغ کتاب سفر روح
☯اشاعه تناسخ باوری با تبلیغ کتاب سفر روح
✍کانال های مروج #قانون_جذب و روانشناسی موفقیت با تبلیغ و انتشار رایگان کتاب سفر روح، عملا تفکرات خرافی و بی منطق فردی به نام مایکل نیوتن را اشاعه می دهند ضمن ارائه قرائت تازه ای از جهان برزخ و زندگی پس از مرگ، مراتب و توانایی هایی خاص برای ارواح قایل بوده و با دسته بندی آنها به چند نوع، تعریف تازه ای از جهان پس از مرگ و به ویژه معاد و عدل الهی عرضه می دارد که عصاره همه آنها را باید در اعتقاد ضمنی وی به تناسخ دانست که نوعی معادگریزی آشکار و ابزار اهل تسامح جهت ارضای وجدان خویش در پرداختن به گناهان و عدم التزام به اخلاقیات و تقیدات دینی می باشد. و صد البته، مطلوب جریان هایی چون مروجان قانون جذب که با تلخیص قدرت در آدمی و انرژی کیهانی ، درصدد تنزل جایگاه خداوند و در نهایت، اشاعه #اومانیسم هستند.
@Feraghvaadyan
🌀 انزوا؛ زندگی به سبک #فرقه
↙️ یکی از ویژگی های فرقه ها ، خودبرتربینی و تقسیم جهان به "ما"و "آنها" است که قاعدتا تحت سیستم #مغزشویی و #فریب فرقه ای، جهان ما (مریدان) تنها دنیای برتر و یگانه مسیر رسیدن به کمال است.
↩️ همین باور موجب می شود اعضا تحت فرامین فرقه، ارتباط خود را با بیرونی ها حتی #خانواده قطع کرده و تمامی روابطشان تحت کنترل قرار گیرد.
↩️ این کنترل، در واقع روشی برای حفظ اعضا و تسلط بیشتر جهت نهادینه ساختن مبانی فکری در آنهاست.
↩️به همین خاطر است که اغلب اعضای فرقه ها با مشکلات عدیده هویتی، ارتباطی و روانی دست و پنجه نرم کرده و حتی در صورت خروج، سالها با این مسایل درگیر هستند.
↩️ به این ترتیب، فرقه ها با تحمیل سبک زندگی انزوا گرایانه، روابط #اجتماعی و #شخصی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. و این یکی از بارزترین آسیب های فِرَق است.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ با اینکه مرکز تشکیلات بهائیت در اسرائیل است، اما بهائیان حق تبلیغ و بهائی کردن اسرائیلیها (حتی اسرائیلیهای خارج از اسرائیل) را ندارند!
@jscenter
@feraghvaadyan
🔮🍃 تحقیقات معتبر علمی راجع به دینداری و معنویت گرایی چه میگویند ؟
📌 September 8, 2017
🔹طبق تحقیقات دانشگاه پورتموث انگلستان مشخص شده است که دینداری و معنویت گرایی یک عامل مهم برای پیشرفت در زندگی است. دکتر دنیل براون دانشمند علوم ورزشی ، تحقیقات آکادمیک را بررسی میکند تا لیستی از فاکتورهای موفقیت و پیشرفت در زندگی را بدست آورد .
🔹براساس این تحقیقات یک فرد برای پیشرفت در زندگی باید خوش بین، دیندار یا معنویت گرا ، با انگیزه، فعال، عاشق یادگیری، انعطاف پذیر، قابل انطباق، دارای صلاحیت اجتماعی و اعتماد بنفس باشد.
🇬🇧 خبرگزاری تلگراف (2017)
🌐http://www.telegraph.co.uk/science/2017/09/08/religious-spiritual-beliefs-can-help-thrive-say-scientists/
🌸 اللهم صل علی محمد و آل محمد عجل فرجهم 🌸
➖➖➖➖➖➖
⚠️ دروغ ها و خرافات ملحدین
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🕶عینک #تعصب را برداریم
👈عینک تعصب را برداریم
🔸به بهانه دومین یادداشت سرگشاده آقای "باقی" درباره #دراویش #افراطی
✍یادداشت اخیر عمادالدین باقی در باب اعتراض و محکومیت احکام ۳۹ تن از مجرمان دراویش افراطی در غائله گلستان هفتم بهمن ۹۶، همچون یادداشت قبلی اش در بحبوحه آن وقایع و در دفاع از اقدامات سبعانه و آسیب زننده _امنیتی، جانی و مالی_ طیف افراطی دراویش گنابادی، با استقبال رسانه های منتسب به جریان مزبور ازجمله مجذوبان نور، در تی وی، اینفوصوفی و...، همراه شد تا مهر تایید و هماهنگی با معیار ها را از آنها اخذ نماید.
1⃣آقای باقی که سالهاست سنگ زندانیان را به سینه زده و در این راه متحمل دردسرهایی نیز شده اند، بد نیست کمی در خصوص مصادیق موردنظر برای پیگیری آرمان های خود دقت و تجدیدنظر نمایند تا ناخواسته مرتکب نقض غرض نگردند.
🔸دفاعیات ایشان از مجرمین با جرائم محرز در ابعاد مختلف که اتهامات امنیتی در راس آن قرار دارد، همراه با بارزترین شواهد و اسناد موجود که با یک کلیک ساده در فضای آشکار در دسترس قرار دارند، در کنار خاطرات تلخ شهادت سه تن از نیروهای انتظامی، حاکمیت فضای ارعاب در شهر، آسیب به اموال عمومی و خصوصی، تهدید و ایستادگی در برابر حاکمیت و متولیان دستگاه امنیتی و...، علامت سوال بزرگی در اذهان عدالت خواه در باب اغراض ایشان از این دست حمایت ها ایجاد میکند.
اگر آقای باقی حقیقتا به دنبال تحقق حقوق انسانی است، پس حقوق پایمال شده _مادی و معنوی_ جامعه و قربانیان حوادث گلستان هفتم و اسناد پیش گفته در باب جرایم متهمان را نیز در گوشه ای از ذهن خود لحاظ نمایند تا خدای ناکرده به تعصب و غرض ورزی متهم نگردند.
2⃣ایشان از عدم امکان نقد آزادانه و حقوقی احکام دم زده اند، پرسش این است که : اولا یادداشت منتقدانه سرکار و دیگران(حتی زندانیان) را که اینروزها فراوان منتشر می گردد، باید در زمره نقد آزادانه قرار داد یا نه؟
ثانیا، اگر منقدان محترم، استدلال و احتجاجات حقوقی در چنته دارند،بسم الله! بی تردید ، ارایه آنها در دادگاه و پیگیریهای حقوقی، اثرگذار خواهد بود. استالینی خواندن دادگاه ها و عدم حضور متهمان، یادآور فرار رو به جلو است. همین امروز نیز پرونده سرکرده یکی از فرق انحرافی، بارها به درخواست وی و وکلای مورد رسیدگی قرار گرفته و باب شکواییه نویسی او هم باز بوده است.
3⃣ در پایان ، توجه آقای باقی را به تجربه ایشان در باب نگارش یکی از جنجالی ترین کتاب ها در باب یکی از جنجالی ترین جریان های انحرافی معاصر یعنی انجمن حجتیه جلب می کنیم که گویا در گذر زمان، در ذهنشان کمرنگ گشته. چطور است که ایشان در آن کتاب با اتخاذ نگرشی متعادل تر و در نظر گرفتن واقعیت، اسناد و شواهد جاری، تحلیلی منطقی انحرافات خزنده یک جریان خاص و خطرات آن ، با ظرافت قلم زده اند لیکن اقدامات سبعانه و مخاطرات آشکار افراطیون را که از قضا به فرقه ای سنتی (نعمت اللهی گنابادی) تعلق دارند، ندیده یا نادیده می انگارند؟ فرقه ای که اقدامات جریان افراطی برآمده از آن موسوم به گروهک مجذوبان نور، سالهاست مخاطراتی برای جامعه ایجاد نموده؛ از تجمعات غیرقانونی و تبلیغات سو گرفته تا غائله آفرینی در کوار و قم و بروجرد و اینک، پاسداران تهران. البته اینها، صرف نظر از انحرافات عقیدتی این فرقه درویشی است که دامنگیر مبانی اعتقادی است.
◀️کوتاه سخن آنکه، از فردی با سابقه انتقادی جریانی خزنده چون انجمن، این حجم اغفال و اهمال در باب فرقه مزبور، بعید است.
هرچند، شواهد موجود از تغییرات مبانی فکری و ارزشی وی در طول این سالها، شائبه تحول و تغییر رویه شان را دوچندان می سازد،وگرنه این حجم از تعصبات توجیه دیگری نخواهد داشت.
به امید هدایت تمامی ابنای بشر...
✅بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🅰عیان شدن باطن حقیقی جریان #آتئیسم ؛همسویی آتئیستها با جریان های برانداز و تبلیغ جهت متشنج ساختن فضا
⬅️یکی از ویژگی های فرقه ها، لزوم سرسپردگی محض به سرکرده است. این شاخصه میان فرق سنتی و مدرن، مشترک بوده و می توان نمود آن را در روابط مرید و مرادی فرقه های درویشی و رابطه استاد و شاگردی در جریان های معنوی نوپدید نظیر #اکنکار مشاهده کرد.
👈در واقع، سرسپردگی به سرکرده، راهی است برای تسلط کامل بر جسم و ذهن فرد تا نهادینه ساختن مبانی فکری فرقه در وی، با سهولت و سرعت بیشتری صورت گیرد. به همین خاطر است که در اغلب فرقه ها بر اطاعت بی چون و چرا به عنوان یکی از شروط ایمانی و پذیرش عضو تاکید می شود.
@Feraghvaadyan