❌تمجید پائولوکوئیلو از شیطان گرایی
⭕️آنچه در #شیطان_گرایی به نام جادو و اعمال جادویی مطرح است برای درک تجربه اقتدار است.« الیسترکرولی» پدرشیطان گرایی مدرن برای گسترش جادو انجمنی تشکیل داد و کتابی در این زمینه نوشت.#پائولوکوئیلو که تجربه ای در عالم جادو داشته کرولی و این انجمن را چنین توصیف می کند:
« شخصیت بسیار شگفت انگیزی در تاریخ جادو... من وارد انجمن سری او شدم که نامش را فاش نخواهم کرد... آن وقت من رائول(خواننده معروف برزیلی) را به انجمن سری بردم که در آنجا آزادی کامل حکم فرما بود.هیچ قانونی نداشت.می توانستی موجود وحشتناکی باشی یا آدم دوست داشتنی.#آزادی_جنسی کامل،هرجور آزادی،حتی آزادی ظلم کردن.تنها هدف،دنبال کردن تجربه اقتدار تا آخر بود.»(1)
📚1.آریاس.اعترافات یک سالک،صص124-128.
@feraghvaadyan
🔹پیام تبریک و قدردانی
📣روشنگر به نقل از کانال خلیفهگری ارامنه تهران/ ارتش شجاع و رزمنده تضمین کننده امنیت، زندگی توام با آرامش و ثبات یک کشور و ملت آن می باشد.
ارتش شجاع جمهوری اسلامی ایران با ایثار، جانفشانی و نظم و انضباط و بویژه توانایی های خود از قدرتمندترین ارتش های منطقه بشمار آمده و همواره همچون نگهبانی هوشیار از ایران عزیزمان حراست کرده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران از نعمت حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار خود به عنوان مهم ترین و قدرتمندترین نیروی نظامی انقلاب اسلامی بهره مند است. تاریخ ایران گواه این واقعیت است که در دوران پادشاهی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان نیز همواره گردانی متشکل از سواره نظام در کنار ارتش نقش مهمی در دفاع از کشور بر عهده داشته است که از آن تحت عنوان سپاه جاویدان نام برده شده است.
در این ایام که در اثر وقوع سیل و طغیان رودها صدها خانوار سرپناه خود را از دست داده اند شاهد آن هستیم که ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار نهادهای مدنی و بشردوستانه در نهایت ایثار و جانفشانی در تلاش برای کاستن از دردها و آلام شهروندانی هستند که دچار مصیبت شده اند.
شایسته است این ایثار و جانفشانی را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا، ارتش شجاع وهمچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفته و مراتب قدردانی خود را اعلام نماییم.
از خداوند متعال برای ارتش و سپاه و فرماندهان و اعضای آن اراده و توان مضاعف مسئلت داریم.
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ همایش های آموزشی تبشیری در ترکیه
✔️یکی از مستبصرین، در افشاگری های خود از پشت پرده تشکیلات تبشیری در خصوص تجربه اش از حضور در همایش های آموزشی کشور ترکیه و #غسل_تعمید اشاره علاوه بر تأیید شگرد مبلغان تبشیری در اغوای افراد از طریق دادن وعده های فریبندهای چون گشت و گذار در کشورهای خارجی(ترکیه و ارمنستان)، اخذ پناهندگی، اعطای کمک های مالی و نظایر آن، از جزئیاتی پرده برمی دارد که نمایانگر تاکتیک های تشکیلاتی تبشیری ها در فرایند جذب میباشد:
♨️«در کلیه سفرهای خارجی مربوط به برگزاری دوره های آموزشی، مثل دانشگاه «کانون الهیات پارس» در ترکیه، هزینه های سفر اعم از هتل، گشت و گذار و خرید و...، از سوی مسئولان تبشیری تأمین می شد. تأکید زیادی بر لزوم رعایت الزامات حفاظتی و امنیتی در تمام مراحل سفر وجود داشت؛به طور کلی، محتوای عرضه شده در این کلاس ها یک هدف را دنبال می کرد؛ «خادم سازی و تعلیم افراد برای تبدیل شدن به #مبلغان_تبشیری.»
♨️مسئله دیگر در خصوص دوره های آموزشی خارج از کشور، حضور -هدفمند- در اماکن توریستی بود. مثلاً، برای مقایسه میان جو کلیسای کاتولیک و پروتستان، افراد را در یک روز به هر دو کلیسا میبردند تا با مشاهده فضای سنتی و خشک کلیسای کاتولیک در قیاس با جو شاد و پر انرژی #کلیسای_پروتستان، به شاخه اخیر که مورد تأکیدشان بود، علاقه و تمایل بیشتری پیدا کنند.
♨️آخرین و مهمترین نکته در خصوص دوره های خارجی، مسئله #اباحیگری و روابط بی قید و بند میان افراد بود که به ویژه برای جوانان و برخی گروه های سست ایمان، جذاب می نمود. شرکت در انواع و اقسام برنامه های جشن و تفریح(دیسکو و...)، به عنوان حاشیه سفر مطرح بود اما شاکله اصلی شگردهای جذب مبلغان تبشیری بر آن قرار داشت و از این تاکتیک برای جذب افراد، به خصوص نسل جوان، بهره زیادی میبردند.
👈🏻ضمن اینکه با اشاعه همین روابط، هدف نهایی خود را در آماده سازی مهره های تبشیری-که خادم خوانده می شوند- دنبال می کردند.
📚مصاحبه با خانم «غ.ح»، بریده تبشیری، آرشیو مؤسسه روشنگر، اردیبهشت 1397.
@feraghvaadyan
♦️بیت العدل، فضای مجازی و تحری حقیقت
🔹آئین بهائیت را با صراحت می توان آئینی ساختگی و سراسر تناقض دانست. با گسترش و فراگیری فضای #اینترنت و #فضای_مجازی طبیعی است که تشکیلات بهائی از فعالیت سایت ها و کانال هایی که حقایق پوچ بهائی را بیان می کنند بهراسد.
👈🏻به همین دلیل #بیت_العدل در پیامی چنین عنوان می کند:« یاران عزیز الهی با توجّه به این امور باید هر سایت اینترنتی حاوی اطّلاعات و اخبار دربارهی آیین بهائی را با دقّت بررسی نموده با بذل توجّه به نکاتی چون محتوا، لحن و شیوهی ارائهی مطالب و سؤالات مطرح شده و غیره در مورد معتبر بودن آن تعمّق کنند. در صورت عدم اطمینان از اعتبار یک رسانهی خاصّ میتوانند با افراد باتجربه و معتمد و یا با محفل روحانی ملّی کشور خود مشورت نمایند».(1)
🔺این پیام تلویحا بهائیان را از بررسی و مشاهده سایت هایی #غیر_بهائی منع می کند و این در حالی است که تشکیلات فرقه بهائیت بارها پیروان خود را به تحری حقیقت و جستجو راه درست و حق فرخوانده.تناقض آشکار اینجاست چگونه تشکیلات به دنبال تحری حقیقت پیروان خود است و از سوی مشاهده سایت ها و کانال های نقد و بازگوکننده حقایق بهائی را منع می کند!
📚1.پیام بیت العدل، مورخ: 18 فوریه 2018.
@feraghvaadyan
❌تکبر تشکیلاتی در انجمن حجتیه
▫️ #خود_محوری و انحصار گرایی از جمله آسیب های برخی افراد و انجمن حجتیه است چنانکه مهدی طیب درخصوص این ویژگی چنین می گوید:« از ویژگی های انجمن که باید از آن اسم ببرم این خصوصیت خودمحوری و خودمعیاری است و البته این منحصر به انجمن(حجتیه) هم نیست ؛ یک بیماری تشکیلاتی است.. #انجمن_حجتیه خودش معیار ارزشیابی و تولی و تبری برای خودش است.یعنی انجمن آن کسانی را تأیید می کند که انجمن را تأئید کنند و آن کسانی را نفی می کند و بی اعتبار می داند که انجمن را نفی می کنند.»(1)
📚1.سید حمید روحانی، نهضت امام خمینی(ره) دفتر سوم،ص195.
@feraghvaadyan
♨️نگاه ابزاری به انسان در فرقه ها
▪️در بسیاری از #فرقه ها اعضا کاملا در اختیار رهبر قرار می گیرند و طبق میل و عقیده او رفتار میکنند.«نگاه رهبر فرقه به اعضا،کاملا #ابزار_انگارانه است؛یک ابزار برای رسیدن به اهدافش!در یکی از محافل فرقه ای رهبر فرقه،اعضا سابق را به حیوانات باربری تشبیه کرده که وظیفه شان صرفا این بوده که با خدمات خود رهبر رقه را به اهدافش نزدیکتر کنند وپس از پایان ماموریت دیگر هیچ کارایی برایشان نمانده.به همین منوال اعضا باقیمانده نیزکارگرانی هستند که باید بارهای #رهبر_فرقه را حمل کنند.واضح است که در این نوع نگاه،افراد تاریخ مصرف دارند و تا هنگامی که خوب کارکنند و پول می دهندبه کار میآیند و و قتی که لب به چون و چرا باز می کنند تاریخ مصرف آنها تمام می شود.»(1)
📚احمدی، احسان و شاهحسینی، سمیه، در قلمرو سایهها، نشرنارگل، 1394، ص 92.
@feraghvaadyan
⭕️تقویم عجیب بهائی ها
🔸پیشوایان #بهائیت در حرکتی ابداعی دست به خلق تقویم جدید کرده اند به دین گونه که هر سال را به 19 ماه و هر ماه را به 19 روز تقسیم کرده اند.اگر چه این تقویم به نظر نوین، جدید و مطابق با تقویم شمسی است؛اما کاملا خلاف سنت الهی است چرا که هر سال 365 روز است و با چنین تقویمی سالانه 4الی 5 روز اضافه در تقویم وجود خواهد داشت.
🔹این ابداع فرقه بهائیت برای مقدس کردن عدد 19 ابداع شده اما بعید است خود بهائی ها هم از این #تقویم غیر علمی که بر هیچ منطقی استوار نیست استفاده کنند.
🔺هر یک از ماه های تقویم بهائی نامی عربی دارد و سوال اینجاست که اگر بهائی ها،حضرت #بهاء الله را پیامبری برانگیخته شدن پیامبری از ایران می دانند چرا انقدر بر استفاده از لغات عربی تاکید دارند؟
@feraghvaadyan
⭕️میزان وتعداد فرقه ها و عرفان های بدلی
♨️تاکنون آمار واقعی و دقیقی در خصوص تعداد #فرقه ها عرضه نشده است چرا که تحقیق میدانی در تمام کشورها در عرضه جهانی به سهولت انجام پذیر نیست اما آمارهای حداقلی نشان از ده ها هزار فرقه جدید فقط در اروپا دارد. «گاردون ملتون محقق معروف در این زمینه که #معنویتهای_جدید را در چارچوبی محدودکننده تعریف کرده و گروه های فعال مردمی را حذف کرده،وجود بیش از هزار فرقه را فط در آمریکا پذیرفته است»(1)
♨️در ایران به دلیل پایبندی عمومی به شریعت #اسلام فرقه های وارداتی چندان توفیقی نداشتند اما به این معنی نیست که در کشور فرقه ای وجود ندارد و آنچه امروز با نام معنویت های جدید مطرح است برآمده از رصد دقیق فضای فرهنگی ایران است.حضور این جنبش ها ضمن این که نشان از حیات معنوی دینی و تمایلات معنوی مردم را دارد،خطر مسموم کردن فضای عمومی و جایگزینی کالاهای بدلی به جای عرفان ناب را گوشزد می کند.
📚1.جنبش های نوین دینی،برایان ویلسون،ص36.
@feraghvaadyan
✳️ تبریک و شادباش به ایرانیان عزیز کلیمی"
🌺🌿موعود #پسح (عید #فطیر) که عید آزادی از بندگی مشرکان است را به همه ایرانیان عزیز کلیمی و مومنان یکتاپرست یهودی، تبریک و شادباش می گوییم.
این عید، که یکی از سه عید بزرگ یهودیان جهان است بر همه پیروان ادیان توحیدی، به خصوص ایرانیان یکتاپرست کلیمی، مبارک باشد.☘🌹
@feraghvaadyan
✅پیام #اسقفاعظم ارامنه تهران، مبنی بر کمک به هموطنان سیلزده
🔺در این روزهای عید، که ایام "هفته مهتر" (هفته بزرگ)را میگذرانیم، از هموطنان عزیزم میخواهم در طرح جمعآوری کمک برای #سیلزدگان نقاط مختلف ایران مشارکت نمایند.
🔺خلیفهگری و همچنین انجمنهای ورزشی، فرهنگی و خیریه مختلفی اقدام به جمعآوری کمکها نمودهاند.وظیفه شرعی ما این است که نه تنها از این عزیزان حمایت کنیم، بلکه عملاً هم دست یاری به سوی خواهران و برادران آسیبدیدهمان دراز کنیم.در این ایام سرور و شادی، خوشحال کردن سیلزدگان، و کاستن از آلام آنها، بالاترین سعادت است.
اسقفاعظم سبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران
📚گروه ترجمه روشنگر
@feraghvaadyan
انتظار؛ فاعل یا منفعل؟.pdf
2.44M
💢انتظار؛ فاعل یا منفعل؟
👈🏻بررسی مفهوم انتظار از منظر مکتب امامخمینی(ره) و انجمنحجتیه
♦️میان دیدگاه امامخمینی(ره) و انجمنحجتیه در خصوص مقوله #انتظار، تفاوتی آشکار وجود دارد. در ساحت فکری انجمن، انتظار بیشتر در پرداختن به ظواهر خلاصه شده و تأکید بر صبر و تقیه؛ این دیدگاه منفعلانه، نهتنها تشکیل حکومت در دروان غیبت را نفی میکند بلکه برای پیشبرد کارهای خود، اعتقاد به موافقت زبانی با حکومت جور نیز دارد.
♦️حال آنکه از نگاه حضرت امام(ره)، مهمترین هدف انسان منتظر، تشکیل حکومت عدل در دوران غیبت است؛ چراکه از نظر ایشان با تشکیل حکومت عدل است که میتوان زمینه ظهور حضرت را فراهم آورد. ایشان میفرمایند: «اسلام، دین افراد مجاهدی است که به دنبال حق و عدالتند» و این عدالت جز در سایه #حکومت_اسلامی تحقق نمییابد، از اینرو تشکیل حکومت عدل را از مقدمات ظهور میدانند: « لزوم حکومت به منظور بسط عدالت... از بدیهیترین امور است، بیآنکه بین زمان حضور و غیبت امام و این کشور و آن کشور فرقی باشد».(1)
↩️به این ترتیب، شاید بتوان دلیل مخالفت #انجمن_حجتیه را با نهضت امام –پیش از پیروزی انقلاب اسلامی- و زاویه کنونیشان را با ولایتفقیه، از رهگذر همین تفاوت معنایی در مفهوم انتظار به عنوان بنمایه و شالوده تفکر انجمن، ارزیابی نمود.
📚1.خمینی، روحالله، شئون و اختیارات ولی فقیه، ترجمه مبحث ولایت فقیه از« کتاب البیع»، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات، چاپ دهم، ص23.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔻نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: هموطنان #مسیحی ارمنی با علاقه به طرح «هر مسجد یک خانه» برای کمک به سیلزدگان میپیوندند و کلیساهای کشور نیز این موضوع را دنبال میکنند.
🔻برگزاری آیین گهنبار و جشنواره خیرین مدرسهساز و گرامیداشت هفتادویکمین سالروز بنیادگذاری دبستان گیو #زرتشتیان
🔻مقاله پاپ بندیکت شانزدهم درباره بحران سوء استفاده های جنسی #کلیسا؛ وی در این مقاله معتقداست انقلاب جنسی دهه 60 میلادی اروپا و قوانین حمایتی برخی از کلیساها از کشیشها باعث رسوایی های اخیر شده است.
@feraghvaadyan
🌺میلاد تو، قصیده بی انتهایی است که تنها خدا بیت آخرش را می داند؛ بیا و حُسن ختام زمان باش!🌸
💐میلاد با سعادت منجی بشریت،مهدی موعود (ارواحنا له الفداه) بر منتظران واقعی و عدالتخواهان جهان مبارک باد💐
@Feraghvaadyan
A.R:
همجنس بازی و بی بندوباری اخلاقی در بهائیت
⭕️علاوه بر آنکه موسس فرقه #بهائیت از دادن حکم در مورد همجنس بازی (لواط) حیا کرده و آن را مسکوت باقی گذاشته،برخی رهبران این فرقه دچار مشکلات اخلاقی و بی بندوباری بوده اند.
1️⃣صبحی از نزدیکان شوقی افندی او را دچار #مشکلات_جنسی می داند و می گوید: «در میان نواده های #عبدالبهاء در روزهای نخست من با شوقی آشنا شدم و او دارای سرشت و نهاد ویژه ای بود که نمی توانم درست برای شما بگویم! خوی مردی کم داشت و پیوسته می خواست با مردان و جوانان نیرومند دوستی و آمیزش کند.(1)
2️⃣وی همچنین در جای دیگر می نویسد: «من چند بار شاهد عمل شنیع لواط از #شوقی بودم که یکبار وقتی او مورد تجاوز دکتر ضیاء بغدادی در عکا قرار گرفت به شوقی اعتراض کردم، شوقی با وقاحت مرا مسخره کرد»(2)
📚1.فضل الله مهتدی (صبحی)، پیام پدر ، ص 273.
2.کتاب خاطرات صبحی صفحهی 144.
@feraghvaadyan
⭕️انجمن حجتیه،ظهور و تفکر انقلابی!
👈🏻به مناسبت نیمه شعبان و تقابل انجمن حجتیه و امام خمینی(ره)
🔻در حالیکه بسیاری از مناطق کشور درگیر سیل شده و هموطنانمان خانه و زندگی خود را از دست دادند برخی از هیئات مذهبی و جوانان انقلابی در اقدامی پسندیده هزینه برگزاری جشن #نیمه_شعبان امسال را برای کمک به این عزیزان اختصاص دادند،کمااینکه بسیاری از متدینین و افراد مذهبی به این مناطق رفته و به یاری همنوعان خود شتافتند.این نوع تفکر در نسل جوان کشور ماحصل تفکر ناب اسلامی و انقلابی امام خمینی(ره) است و روز به روز این اندیشه در رگ و خون مردمان ایران اسلامی ریشه می دواند.
🔹در مقابل این تفکر غنی و مبارک، برخی از افراد با ژشت #تقدس_مآبی و تاکید بر ظواهر اسلام و تشیع، هر ساله بر طبل برگزاری جشن های پرسروصدا با هزینه های گزاف می کوبند البته با نیت قرب به امام عصر(عج) و دعا برای تعجیل فرج حضرتشان. از نظر آنها همین که جشن باشکوهی برای ولی زمان گرفته شود و دعای برای آمدنش صورت گیرد افضل اعمال است که البته لازم اما کافی نیست. این تفکر در همان سالهای اول انقلاب و حتی پیش از آن مسیر خود را جدا و دچار انحراف شد و در تقابل با نظام اسلامی قرار گرفت و امروز هم توقعی برای داشتن دست خیر و کمک به همنوع از آنها نمی رود.
🔻تاریخ هیچ گاه از یاد نخواهد برد همین افراد در زمانی که مردم انقلابی در برابر ظلم حکومت ستم شاهی قدعلم کرده بودند چگونه می اندیشیدند. در حالیکه در سال 57 به گفته امام خمینی(ره) «دست حکومت طاغوت تا مرفق به خون جوانان این سرزمین آغشته بود و ما روزي را عيد ميگيريم كه بنيان ظلم و ظالم را منهدم كنيم و دست دودمان ستمكار پهلوي را از كشور قطع نماييم و آن روز انشاءالله تعالي نزديك است و روز عيد اسلامي است»؛ همین افراد عنوان کردند: «اعلامیهای را بهنام یکی از مقامات مقدس منتشر ساختهاند تا مسلمانان و دوستان علی و آل علی علیهالسلام را از افتخار برگزاری این #جشن_بزرگ، این جشن مذهبی، این جشن ملی و این جشن انسانی محروم سازند. زهی تصور باطل، زهی خیال محال»(1) وانجمن حجتیه غرق در بی بصیرتی و انحراف تئوریک بر خلاف دستور امام برای هرچه گسترده تر برگذار کردن جشن نیمه شعبان تلاش می کند. رژیم پهلوی نیز از این اقدام خرسند شده است؛ این دقیقا یعنی تقابل با مردم و انقلاب!
↩️#انجمن_حجتیه جریانی انحرافی است که سال هاست مسیر خود را از مردم و #انقلاب جدا کرده ودر این مدت با نقاب تقدس و نفاق، ادامه حیات داده؛ کمااینکه در روزهای اوج نهضت انقلاب با نفاق بعضاً به همکاری با ساواک می پرداخت.
♨️نیمه شعبان بهانه ای شد تا یادآور شویم انجمنی ها در جزوه«به سوی نور» در تیر 1357، برخلاف اعلامیه #امام_خمینی(ره) در خصوص برگزاری جشن سالروز ولادت امام زمان (عج) گفتند:« بار دیگر همه جا را شادی فرا گرفته است و هیجان و سرور و نشاط و شور،همراه با جلوه دوباره شکوفه های امید ... و این همه فریادی است که از قلب های مشتاق شیعیان برمیآید که دیگر بار نیمه شعبان فرا رسیده است...»(2) حال آنکه فجر امید منتظران واقعی #امام_زمان(عج) چند ماه بعد در بهمن 1357 دمید و خیزش خونین مسلمانان درخت پرشکوفه انقلاب اسلامی را به ثمر نشسته دید و امروز این درخت چنان بارور شده که همدلی و همبستگی برای ظهور منجی عالم امکان نه فقط در برگزاری جشن (که صد البته با شکوه هرساله انجام می شود) خلاصه نمی شود،بلکه با قلب و فکر خود به دنبال زمینه سازی ظهورشان هستند.
📚1.مواضع امام خمینی و انجمن حجتیه در خصوص چراغانی نیمه شعبان، فصلنامه تخصصی تاریخ پژوهی ایران«پانزده خرداد»، ص359.
2.آرش محبی،نقد و بررسی انجمن حجتیه،کانون اندیشه جوان،تهران،1395.
@feraghvaadyan
⭕️در آستانه برگزاری مراسم 24 آوریل(سالروز کشتار ارامنه)، خلیفهگری ارامنه تهران اقدام به برپایی غرفه جمعآوری کمکهای مردمی برای سیلزدگان مینماید.
♨️به گزارش روزنامه «آلیک»، «روبرت بیگلریان»(رئیس شورای خلیفهگری #ارامنه تهران) در گفتگویی تلفنی، از تصمیم این شورا مبنی بر برپایی غرفهای در محل برگزاری مراسم ویژه روز 24 آوریل، برای جمعاوری کمکهای هموطنان ارمنی خبر داد.
♨️روبرت بیلگریان دراینباره گفت:«غرفه جمعآوری کمک به #سیلزدگان، عصر روز 23 آوریل و صبح روز 24 آوریل در حیاط #کلیسای سرکیس مقدس برپا می شود و آماده دریافت کمکهای نوعدوستان خواهد بود.»
وی اظهار داشت: «تمامی کمکهای جامعه ارامنه از انجمنها و نهادهای مختلف، نهایتاً تجمیع و به نهادهای متولی امر تحویل داده خواهد شد.»
📚گروه ترجمه روشنگر
@feraghvaadyan
✅روشنگر به نقل از مشرق/سخنگوی وزارت امور خارجه عملیات تروریستی امروز در پایتخت سریلانکا بویژه حمله به #کلیسا ها در روز عید پاک که صدها کشته و مجروح بر جای گذاشت را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت #سریلانکا عمیقا ابراز همدردی کرد.
🔻سید عباس موسوی خاطر نشان کرد: جنایت امروز بار دیگر نشان داد پدیده نفرت انگیز #تروریسم به معضلی جهانی، فارغ از هرگونه مرز و نژاد و ملت و مذهب تبدیل شده که جز با اراده پولادین همه کشورها و استفاده از تمام ظرفیت ها، بدون برخوردهای دوگانه با آن قابل ریشه کن شدن نیست.
@feraghvaadyan
🔴 کارویژه های تبشیری کانون شادی
▪️اساساً شادی در #کلیسا، چهار عملکرد محوری داشت: جذب، تعلیم، صید و مراقبت. این ماهیت چهارگانه کانون شادی در یکی از روایات عهد عتیق بیان شدهاست که اغلب در مراسم تاریخی کانون شادی، به آن اشاره میکنند: «تمام مردان، زنان، بچه ها و غریبانی را که در میان شما زندگی میکنند، جمع کنید تا قوانین خداوند را بشنوند و یاد بگیرند که خداوند خدایتان را احترام نمایند و دستوراتش را اطاعت نمایند».:(1)
▫️با توجه به این کار ویژهه ها، #کانون_شادی، عملاً بازوی جذب کننده کلیسا محسوب میشد. فرایند جذب، حتی از تبلیغ و تبشیر نیز مهمتر است، چراکه تا جذب صورت نگیرد بشارت هم بی معنا خواهدبود. این مسئله، نمایانگر اهمیت نقش و جایگاه کانون شادی در نگاه فرقه ای #مسیحیت_تبشیری است.
📚1.لمیر.ال، تاونز، آنچه که معلمین کانون شادی باید بدانند، ترجمه آرمینه سپانیان، کمیته کانون شادی شورای کلیساهای جماعت ربانی، 1387، ص17.
@feraghvaadyan
❌دیدگاه فرقه ها در مقابل دیگران
📌«فرقه ها احساس می کنند به طور غیرمنصفانه ای در حق آنها ظلم شده بدین لحاظ به اعضای جدید این گونه گفته می شود؛شیطان باعث می شود که دوستان و خانواده شما چیزهایی غیرواقعی در رابطه با گروه بیان کنند؛در صورتی که حقیقت و رستگاری نزد #فرقه است و فرقه،جایگاه امنی است که باید به آن اعتماد کرد. ماباید بخاطر حقیقت،سختی و گاهی #شکنجه را تحمل کنیم.در مسیحیت،مسیحیان واقعی،شکنجه و آزار را به عنوان آزمایش صحت ایمان قبول دارند و بر این باورند که این شکنجه ها،ایمان آنها را مورد آزمایش قرار می دهد»(1)
📚1.شهبازنژاد،امید،فرقه های نوظهور و آسیب ها،معجزه،1390،ص90.
@feraghvaadyan
⭕️ شعار پوچ تساوی حقوق زن و مرد در بهائیت
♨️یکی از شعارهای تو خالی فرقه بهائیت ادعای تساوی و برابری حقوق رجال و نساء است که بر آن تاکید دارند اما با این وجود هنوز پاسخی برای چرایی اینکه زنان نمی توانند عضو #بیت_العدل – مرکز رهبری بهائیت- باشند ارائه نکرده اند.
👈در همین خصوص از #شوقی_افندی نقل است:« مردم باید بپذیرند که نساء صلاحیت عضویت را در بیت العدل عمومی ندارند ... نمی توانیم برای فرونشاندن اعتراضات حامیان نهضت زنان توجیهی ارائه دهیم.»(1)
📚1.انوار هدایت،فصل پنجاه و یکم(نسوان)،بحث شماره 2073.
@feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه و نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج)
♨️آقای حلبی موسس #انجمن_حجتیه ضمن سخنرانی بسیار تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 یعنی اوج نهضت حضرت امام(عج)، تأکید دارد که جهاد، کشته شدن، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً صحیح نیست و میگوید درست این است که «رهبر معصوم پیدا کنید».(1) وی در توجیه آورده: «عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمیتوان داد به کسی که خطا میکند.»(2) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید اما از درون به تلخی زهر مار است. قصد نداریم امکان اشتباهِ ولی عادل را رد کنیم، اما باید در نظر داشته باشیم که ما در زمان غیبت به سر میبریم. آقای حلبی به نوعی سخن گفته که گویی امام عصر(عج) ظهور کردهاند و اکنون میان ایشان و امام خمینی(ره) یا آیت ا... خامنهای مردد ماندهایم، حال آنکه بحث در واقعیت امروز یعنی #غیبت_کبری امام زمان(عج) است، پس باید انتخاب کرد امام عادل باشد یا محمدرضا پهلوی، ملک فهد و امثالهم.
♨️در ظاهر میگوید جامعه، #امام_معصوم میخواهد و عادل بودنِ تنها، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. این نکته را باید مد نظر داشت که عادل در مقابل معصوم قرار نمیگیرد، یعنی هم در عالم واقع و هم در عالم نظر، امام عادل، در طول امام معصوم است. ارادت مردم به امام عادل دقیقاً به خاطر لیاقت یافتن آن از امام معصوم است. ضمن اینکه آنچه مبتلابه روزهای انقلاب، بحث معصوم یا عادل نیست بلکه انتخاب میان امام عادل و فردی چون #محمدرضا_پهلوی است! لذا وقتی به بطن سخن میرویم، انحراف کاملاً مشهود است.
♨️انجمنیها اهل بیت(علیهم السلام) را خوب نشناختهاند. راه مبارزه، ، راهی است پر بلا و برای سیر در آن، باید همه سختیهایش را هم پذیرفت. آنها که از آن میگریزند، همانانیاند که اینطور یاد میشوند: «وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِكَ فَرَضِيَتْ بِه» و «لُعِنَتْ أمةٌ ... شهدت ولم تستشهد».
📌پس اولاً، میان ولی عادل و طاغوت، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش میکند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد.
امام صادق(ع) تأکید دارند «الراد عليهم كالراد علينا و الراد علينا كالراد علي ا... و هو علي حد الشرك با... هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(علیهم السلام) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه (ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(3) امام(ع) نفرمودند «من» ، میفرمایند هرکس #حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است.
📚1. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
2.همان.
3. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
👈🏻بدعتهای انجمن حجتیه،فصلنامه روشنا،شماره 76.
@feraghvaadyan
💢قانون جذب تسهیل گر اهداف نظام سلطه جهانی
🔺در قانون جذب گفته می شود هر چه در ذهن انسان بگذرد،مثبت یا منفی اتفاق می افتد،طرفداران این ایده مدعی می شوند زندگی باید با تفکرات مثبت اداره شود و نه تفکرات منفی،به همین دلیل توصیه می کنند: « به جای اینکه علیه #تروریسم و جنگ اعلام انزجار کنیدو طرفدران صلح باشید...علیه هر چه بایستید،همان چیز علیه شما خواهد ایستاد.به جای ابراز انزجار درباره مواد مخدر و مبارزه علیه آن،کودکان را در انتخاب راه صحیح زندگی یاری دهید.»(1)
🔹شعار یاد شده خواسته و یا ناخواسته در خدمت آمال و نقشه های متجاوزان و جنگ طلبان ونظام #سلطه_جهانی است. امروزه در #قانون_جذب شعار« حمایت از صلح،نه مخالفت با جنگ» راهبردی اساسی مبدل شده و این ایده که « بر ضد هیچ چیز جبهه گیری نکنید» دست تبهکاران را در چپاول و ظلم بازتر کرده است.
📚1.وین دایر،عرفان،دارو دردهای بی درمان،ص228.
@feraghvaadyan
🔴 تعهد و وفاداری در فرقه بهائیت
▫️یکی از مهمترین انتظارات رهبران فرقه،تعهد و وفاداری اعضا است. بدین گونه که تمامی قوانین #فرقه و دستورات را فراگرفته و رعایت کرده همچنین فرامین رهبر را بدون چون و چرا عمل کند.
▪️یکی از نمونه های بارز این امر در فرقه ضاله بهائیت است؛ «در #بهائیت هر کسی مسئولیت بیشتری داشته باشد-اگر کثیف ترین افراد روی زمین باشد- برای همه قابل احترام و ارزش است. از این رو، همه به ویژه جوانان و نوجوانان سعی می کنند بیانات بیشتری از سخنان باب،بهاء و #عبدالبهاء و شوقی افندی را که موسسان این فرقه هستند به یاد بسپارند یا در کلاسها و جلسات بیشتر شرکت کنند.»(1)
📚1.مهناز رئوفی،نیمه پنهان،سایه شوم:خاطرات یک نجات یافته از بهائیت،ص11.
@feraghvaadyan