eitaa logo
روشنگر مدیا
946 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ملحدان و ادعای تناقض در قرآن با ما همراه باشید!
💠 پیامبر و ادعای نبوت 🔻شبهه: ملحدان مدعی شده اند که هنگاميكه از نبی اکرم ص درخواست معجزه می شود ایشان از ادعای خود دست می کشد و خود را انسانی شبيه انسانهای ديگر می داند! و به آیه زیر استناد کرده اند: «أوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِنْ زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَى فِي السَّمَاءِ وَلَنْ نُؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَابًا نَقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنْتُ إِلَّا بَشَرًا رَسُولًا ﴿۹۳ اسرا﴾ ترجمه: (در آيه ي قبل از او طلب معجزه مي كنند و در دنباله) يا براى تو خانه اى از طلا باشد يا به آسمان بالا روى و به بالا رفتن تو اطمينان نخواهيم داشت تا بر ما كتابى نازل كنى كه آن را بخوانيم بگو پاك است پروردگار من آيا جز بشرى پيامبر هستم؟» و ملحد می نویسد: «ولی هنگاميكه قدرت مطلق سياسی را در مدينه بدست مي گيرد برتری طلبی و غير قابل مقايسه بودن خود با ديگران را مطرح می كند، آيه نازل مي كند و خود را مثل خدا، بطور مطلق واجب الطاعه ميكند....» و «می گويد من را مثل يكي از انسانها مپنداريد.» آتئیست آیه 40 سوره احزاب را به عنوان شاهد خود می آورد. 🌱پاسخ: ملحد می خواهد چنین القاء کند که پیامبر اکرم در دوره ای از نبوتش ادعای معجزه نداشته است. در پاسخ می گوییم در همین صفحه از قرآن که آتئیست به آن استناد کرده آمده: «قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ- عَلى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ- وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرا» (اسراء 88) بنا بر این اولاً ایشان در این دوره ادعای معجزه داشته است، ثانیاً کافر ادامه آیات را ناقص آورده است. در ادامه آیات مشرکان چند درخواست از پیغمبر ص می کنند: 1- جاری کردن چشمه ای از زمین، (آیه 90) 2- داشتن خانه ای جواهر نشان، (آیه 91) 3- عذاب آسمانی و آوردن خدا!! (آیه 92) 4- گفتند «يا در آسمان بالا روی؛ و براى بالا رفتن تو (هم) ايمان نمىآوريم، تا اينكه کتابی بر ما فرود آورى كه آن را بخوانيم!» 👌دو مورد نخست که اصلا اعجاز نیست، و درخواست آوردن ثروت انگیزه های دیگری را نشان می دهد. در مورد سوم، عذاب نیز البته مورد خواست خود پیامبر رحمت ص نبوده است. و شرط عذاب نیز یاس از هدایت مردم است. هم چنان که در آیات متعددی اشاره شده است. (نمونه: انفال 33، انعام 8) آوردن خدا نیز امری محال است. خداوند از سنخ اجسام و محدود نیست. (در آیات دیگر این درخواست توسط بنی اسرائیل از موسی ع طرح و بعد رد شده است. نمونه: نساء 153) در مورد چهارم مشرکان اعتراف به بهانه تراشی کرده اند که می گویند «با بالا رفتن ایمان نمی آوریم مگر آنکه کتاب بیاوری!» آخر مگر ایشان کتاب و معجزات نیاورد؟! نکته اینکه اعجاز کتاب ربطی به تدریجی و دفعی بودن نزول آن ندارد. جهت اعجاز قرآن چیز دیگری است. و اگر دفعی هم می آمد چیزی بر ایمان آنان نمی افزود. ✅ آیه شریفه در نهایت با تأکید بر اینکه کار ها دست خداوند و نه مخلوقات است، به نحوی می گوید که خداوند تابع پیشنهادهای نامعقول شما نیست. «بشر» بودن پیامبر نیز لازمه الگو پذیری از او است. و لذا در ادامه می فرماید اگر فرشتگان پیامبری نیاز داشتند آن پیامبر نیز فرشته می بود. ديگر اينكه اصولاً آوردن معجزات كار بشر نيست، و لذا می فرماید: من بشرى هستم همچون شما، با اين تفاوت كه رسول خدايم، ارسال معجزات كار او است، و به اراده و فرمان او انجام مىگيرد، من حقی از خود ندارم، خداوند خود در وقت لازم براى اثبات صدق دعوت پيامبرش هر معجزهاى كه لازم باشد مىفرستد. ✖️اینکه ملحدان دعوت به اطاعت از رسول اكرم ص در مدينه را به عنوان تغيير رویکرد ایشان معرفی می کنند، بسیار عجیب است؛ زیرا ولایت و اطاعت جزء جدا ناپذیر ادعای نبوت است. و هیچ شکی نیست که نبوت رسول اکرم ص 13 سال پیش از هجرت به مدینه و آغاز حکومت ایشان شروع شده. هم چنین از سویی به طور خاص نیز ادله ای بر وجوب اطاعت از رسول اكرم ص از همان ابتدا وجود دارد، (مانند جریان مشهور عشیره اقربین) و ابداً طرح آن در مدینه به خاطر تغییری در رویکرد نیست. ✖️اما عجیب تر از همه این است که کافر خرد ستیز آیه شریفه «ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ» (احزاب: 40) را نشان بر ریاست طلبی رسول اکرم و ادعای فرابشری بودن حضرت دانسته است!! اینکه آیه گوید «محمد ص پدر هیچ یک از مردان شما نیست» براى رد كسانى است كه ميگفتند زيد پسر پيغمبر است و مراد پدر بلا واسطه است و الا حضرت پدر چند دختر بودند و فرزندان فاطمه س پسران پيغمبر هستند. (در این زمینه به تفاسیر مختلف شیعه و سنی مراجعه بفرمایید.)
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
〽️انتقادات راجر پن رز، ریاضی #فیزیکدان و فیلسوف علم انگلیسی از کتاب «طرح بزرگ» هاوکینگ. 📝زیرنویس فارسی @feraghvaadyan
سابقه سیاسی قطب و تغییر ماهیت فرقه ✍آیا ریشه گروهک را باید در سوابق رفتاری قطب جستجو کرد؟ نورعلی تابنده، به عنوان آخرین قطب فرقه گنابادی، سوابقی در خور توجه دارد که غوری در آن‌ها می تواند سرنخ هایی از چگونگی بروز تحولات ماهوی در فرقه گنابادی و ظهور جریان های تازه ای چون «مجذوبان نور» به دست دهد. ↙️ برای درک این مسئله، اشاره ای تیتروار داریم به برخی سوابق تحصیلی و عملیاتی پیش و پس از زمان تصدی قطبیت : 1⃣ حضور در خارج از کشور(پاریس) و تحصیل در رشته حقوق قضایی تا مقطع دکتری. تابنده تا این زمان هیچ سابقه ای در طی مدارج طریقتی رایج در فرقه نداشته و به اذعان برخی، حتی در مجالس فقری نیز شرکت نداشت. بعضی به سبب همین مسئله، اعطای مقام قطبیت به وی را مورد انتقاد قرار داده و ار پذیرش –به اصطلاح- بیعت با وی سر باز زدند. 2⃣ گرایش به برخی گروه ها و احزاب سیاسی؛ نورعلی تابنده سابقه عضویت در برخی گروه ها و احزاب سیاسی مانند «جبهه ملی» و «نهضت آزادی» را در کارنامه خود دارد که حتی پس از جدایی –تا به امروز- نیز تعصب و علاقه خود را بدان حفظ نموده است. ادای احترام به برخی اعضای باقیمانده این گروهک در سال های اخیر. نمود بارز این مسئله است. 3⃣ حمایت از یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸؛ تابنده طی اطلاعیه‌ای ضمن حمایت آشکار از آقای «کروبی»، از تمامی دراویش خواست در انتخابات به وی رأی دهند. این امر، مخالف مرام درویشی، مبنی بر عدم مداخله در سیاست بود. 4⃣ موج‌آفرینی و ایجاد برخی حرکت های اعتراضی؛ تابنده نقش انکارناپذیری در ایجاد برخی جریان های اعتراضی مانند سوم اسفند داشت که از دل آن روز –خودخوانده- درویش را ابداع نمود. همچنین است اعتراض به تخریب اماکن منتسب به فرقه در قم و برخی شهرهای دیگر. ⏺ موارد فوق، محوری ترین و بارزترین مصادیق رفتاری تابنده در جایگاه قطبیت است که تأثیر انکارنشدنی در بروز جریان های بعدی و زمینه‌سازی تدریجی برای تحول ماهیتی فرقه داشته‌است. ↙️ بی‌تردید، گرایش‌ ها و رفتارهای سیاسی وی، به عنوان الگوی تمام عیار دراویش، امکان حضور در عرصه سیاسی و بیدار شدن تمایلات قدرت طلبانه را در برخی مریدان به وجود آورد و در روندی تدریجی، ریشه های شکل گیری جریان هایی نوظهور و افراطی مانند مجذوبان نور پدید آمد. بی تفاوتی و حمایت ها ی آشکار و ضمنی تابنده از افراط ‌گرایی‌های مجذوبانی ها نیز مسیر را برای رشد آن ها هموار ساخت و کار به جایی کشید که جمنایات و حوادث زمستان ۹۶ رقم خورد. @feraghvaadyan
✅ پاسخ به یکی از اساسی‌ترین و بحث برانگیزترین مسائل حال حاضر: 1: آیا انسان‌ها همانگونه که در کتب مقدس آمده است از خاک ایجاد شده‌اند و یا طبق گفته‌ی بخشی از دانشمندان به مرور و از طریق فرگشت ایجاد شده‌اند؟ آیا فرگشت با از خاک به وجود آمدن حضرت آدم و حوا در تناقض است یا تناقضی ندارد؟ 2: آیا انسان‌ها و شامپانزه‌ها جد مشترک دارند؟ آیا انسان‌ها از تکامل حیوانات پست‌تر ایجاد شده‌اند و یا همه‌ی انسان‌ها از نسل حضرت آدم و حوا هستند؟ آیا از نسل شامپانزه بودن با از نسل حضرت آدم و حوا بودن در تناقض است یا تناقضی ندارد؟ 3: آیا همانگونه که ریچارد داوکینز و آتئیست‌ها ادعا میکنند، شواهد فرگشت نشان‌دهنده‌ی جهانی بدون طراح است؟ آیا طبق ادعای آتئیست‌ها انتخاب طبیعی فرآیندی ناآگاه و کور است و از این رو فرگشت بی‌هدف است؟ یا بر خلاف ادعای آتئیست‌ها حتی فرگشت و انتخاب طبیعی نیز نشان‌دهنده‌ی وجود هدف در جهان است؟ ⚠️تذکر: هدف این متن تایید و یا رد فرگشت نیست، بلکه در این متن با استفاده از معتبرترین منابع علمی دنیا به شما نشان میدهیم که حتی با پذیرش فرگشت باز هم انسان‌ها از خاک ایجاد شده‌اند و میتوانند از نسل حضرت آدم و حوا باشند و فرگشت لزوما به معنای تناقض با قرآن نیست و آتئیست‌ها در فرگشت نیز جایگاهی ندارند. در این متن مقاله‌ای را ارائه میکنیم که به تازگی(2017) در انجمن فرگشت و اکولوژی ژورنال نیچر(معتبرترین منبع علمی دنیا) منتشر شده و در آن ادعای آتئیست‌ها مبنی بر اینکه غیرممکن است در دوره‌ای از تاریخ فقط و فقط دو انسان(یک مرد و زن) روی زمین وجود داشته باشد را رد کرده و اعلام میکند که این امکان وجود دارد که در دوره‌ای از تاریخ فقط و فقط یک مرد و یک زن(آدم و حوا) روی زمین وجود داشته باشند که از طریق فرگشت ایجاد شده‌اند و نشان میدهیم که با وجود پذیرش فرگشت باز هم انسان‌ها دقیقا از خاک ایجاد شده‌اند. همچنین مقاله‌ی دیگری را ارائه‌ میکنیم که به تازگی(2017) در ژورنال و سایت‌های علمی مختلف منتشر شده و در آن ادعای ریچارد داوکینز مبنی بر بی‌هدف بودن فرگشت و انتخاب طبیعی رد شده است و اعلام میشود که حتی فرگشت و انتخاب طبیعی نیز نشان‌دهنده‌ی وجود هدفمندی در جهان و پیدایش موجودات است. 🔰به مخاطبان عزیز توصیه میشود مقاله‌ی کوتاه زیر را دانلود و تا انتها بخوانند که دیگر آتئیست‌ها نتوانند از فرگشت بر علیه کتب آسمانی استفاده کنند.👇👇👇 @feraghvaadyan
🌹پاسخ به شبهه ای رایج در مورد آفرینش الهی ✖️این شبهه که فراوان با بیان مشابهی نیز از ملحدان شنیده می شود، به صورتی علمی تر نیز قابل طرح است و آن اینکه اگر خداوند توانایی خلق هر چیزی را به بهترین حالت آن دارد چرا به نظر می آید برخی از موجودات کاستی هایی دارند؟! ✅ اما پاسخ: 1- نخست آنکه کمال موجودات حد توقفی ندارد. توضیح مطلب آنکه خلقت خداوند ناگزیر یا محدود است و یا نامحدود؛ اما اگر یک مخلوق را نامحدود بپنداریم این اشکال به وجود می آید که تفاوت او با خداوند چیست؟ نامحدود بودن لوازمی دارد مانند اینکه همیشه وجود داشته باشد، محدودیت به مکان و زمان و اجزای خاصی نداشته باشد و... که این موارد در مخلوقات ممکن نیست پس ناگزیر مخلوق باید محدود باشد اما موجود محدود نیز در سیر تکامل خود حد مشخصی ندارند بنابراین هر حد از امکانات که داشته باشد باز بیش از آن قابل تصور است. پس می توان گفت محدودیت‌های مخلوقات و موجودات مادی از لوازم خلقت آنهاست. و این مسئله‌ای است که عقل ضرورت آن را اثبات می کند. 2- نکته بعد اینکه ملاک بهتر بودن در ذهن شبهه کننده چیست؟! بسیار اتفاق می افتد که یک شخص به خاطر اینکه در کاری تخصص و به جوانب آن احاطه ندارد؛ حالتهای دیگری را نسبت به محصول آن کار می پسندد. مثلاً شخصی که مهندس نیست بعضی از کارهای تخصصی مهندسان را اضافی می پندارد و این مسئله برای عموم غیرمتخصصان اتفاق می افتد. در حالی که البته مهندسان گاه واقعاً هم خطا می کنند. حال در نظر بگیرید خداوند عالم که به همه جوانب مخلوقات آگاه است، آن را به شکلی خاص آفریده است در این صورت آگاه نبودن ما نسبت به بعضی از ویژگی‌های آن آفریده ضربه‌ای به نیکو بودن خلقت آن نمی زند. 3- برای نیکو بودن و حکیمانه بودن یک مخلوق لازم نیست همه جوانب آن از نظر ما درست باشد؛ ماشینی را تصور کنید که بسیار خوب کار می کنند در عین حال گوشه ای از بدنه آن آسیب دیده و یا بوق آن ضعیف است. این کاستی ظاهری دلالتی بر حکیمانه نبودن ساخت آن ماشین ندارد. وضعیت دنیا نیز نهایتاً چنین است. یعنی آنکه ما با نگاهی کوچک به اطراف خود مظاهر بیشماری از نظم و حکمت را می بینیم. این همه سیارات، بدن انسان، حرکت ذرات مولکول ها و... همه بر اساس نظمی آشکار صورت می گیرد. بنابراین ندانستن حکمت آفرینش برخی از موجودات و یا کاستی های ظاهری، هرگز به اعتراف وجود نظمی کلی در عالم ضربه نمی‌زند. 4- از آنجا که ملحدان عقیده‌ای به جهان آخرت ندارند، برخی از کمبودهای این دنیا را حمل بر بی عدالتی خالق می کنند و آن را متناقض با وجود خداوند می پندارند. در حالی که در نگاه توحیدی خداوند در آخرت تمامی کمبودها را جبران می کند و هر کس به جزای خود به بهترین شکل می رسد. در این نگاه دنیا مزرعه آخرت است، و نباید بذرهای این مزرعه را با میوه آخرت مقایسه نمود. بدیهی است که چنان که در آموزه های دینی آمده، در بهشت از محدودیت‌های این دنیا مانند گرسنگی، تشنگی، خستگی، ضعف، بیماری و... وجود ندارد. و هر چیز خیری که مؤمنان بخواهند فراهم می آید. این مطلب با نکته عقلی پیش گفته نیز سازگار است. @feraghvaadyan
نمونه ای از دلیل های یک ملحد برای اینکه بگوید 👈خدا وجود ندارد.... 👌و البته از این سخنان عامیانه در میان آنان بسیار است. @feraghvaadyan
شبهه_بی‌شرمانه_غارت_کاروان_یزید_توسط_.pdf
961.5K
✖️ نقد مستند نسبت های ناروای ملحدان به سید الشهداء ع در تصاحب کاروان یزید @feraghvaadyan
📸 اربعین شهادت شهید محمدعلی بایرامی با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ،معاون نیروی انسانی ناجا و رییس ایثارگران ناجا در مسجد ابوذر تهران هم اکنون در حال برگزاری است @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️ ادعای ملحد: اگر حجاب نباشه، جذابیت بانوان عادی شده وکسی مزاحمشان نمیشه ✅پاسخ این چند ثانیه فیلم دخترآمریکایی با لباس عادی برای جواب کافیست @feraghvaadyan
👈 خانم کونیکو یامامورا #رهیافته ژاپنی 🍃همسرم آرام آرام مرا با دین اسلام آشنا کرد.... @feraghvaadyan