eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️شیطان‌پرستی،سرگرمی اشراف اروپایی 🔘بسیاری از ثروتمندان اروپایی- خصوصاً فرانسوی و انگلیسی- در محافل خصوصی خود، دست به اعمال جادوگری می‌زدند. این محافل، بعد از دوران «رنسانس» اوج دوباره‌ای گرفت و جادوگری، طرفداران بیشتری پیدا کرد. «بسیاری از ثروتمندان برای اینکه از شیطان نیرو بگیرند یا نامیرا شوند، خون دختر بچه‌ها را می‌گرفتند و می‌نوشیدند. یا خون دوشیزگان زیبا را در استخر می‌ریختند و هر شب در آن شنا می‌کردند، با این عقیده که این کار، باعث خشنودی شیطان می‌شود و به آنها خواهد بخشید. 📌در آن دوران، شعبده بازان زیادی به محافل سلطنتی و اشراف رفت و آمد می‌کردند و از این طریق به درآمد بالایی هم می‌رسیدند. البته، هیچ کدام از آنها نه به جوانی بازگشتند و نه عمر جاودان گرفتند. بنابراین بدیهی است که هیچ کدام از آن کتاب‌های جادوگری، اعتباری نداشتند. 🔹آن چیزی که به عنوان در جادوگری رواج پیدا کرده بود، در درجه اول، چیزی جز سرگرمی جدیدی برای درباریان و اشراف نود و در درجه دوم، راهی بود برای خالی کردن کینه و نفرت عده‌ای که برای رفع عطش شهوت و قدرت، به هر جنایتی دست می‌زدند.»(1) 1. Real History of Satanism. By: Lyndon LaRouche. www.larouchepub.com @Feraghvaadyan
💢«مسیحیت انجیلی؛ بررسی گسترش اونجلیکالیسم در جهان امروز»، 🔹کتاب «مسیحیت انجیلی: بررسی گسترش اونجلیکالیسم در جهان امروز»، تألیف مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد مسجدجامعی و مصطفی مشتمل بر چهار فصل و پیوست‌های آماری و توضیحی، انتشار یافت. بخش اول کتاب با کنکاش در تاریخچه و الهیات اونجلیکالیسم (مسیحیت انجیلی یا تبشیری) به بازیابی و رمزگشایی از معانی پوشیدۀ برخی از گفته‌های #اسرائیل‌دوستانۀ سیاسیونی غالباً آمریکایی، نظیر مایک پِنس و مایک پامپِئو، که همگی پیرو این نوع از مسیحیت و بالطبع صهیونیست می‌باشند، می‌پردازد. ♦️بخش‌های دوم تا چهارم مشتمل است بر مصاحبه‌ با سفیر اسبق ایران در #واتیکان و مراکش. که با واکاوی زمینه‌ها و یا موانع عمدتاً فرهنگی و روانشناختی و سیاسی-اجتماعیِ موجود در جوامع مختلف جهان امروز، امکان گسترش این نوع مسیحیت را ارزیابی می‌نماید. 👈🏻بخش چهارم کتاب به طور ویژه به آسیب‌پذیری‌ها و نیز مصونیت‌های کشورها و نیز مهاجران مسلمان در برابر این نوع از #مسیحیت پرداخته است. شایان ذکر است که این کتاب جدید در نوع خود نخستین به شمار می‌آید. @Feraghvaadyan
⭕️«انجمن‌حجتیه» و «انجمن‌های ایالتی و ولایتی» ✅ابوالفضل توکّلی‌بینا، یکی از فعّالان با سابقه‌ی حزب مؤتلفه‌ اسلامی در خاطرات خود می نویسد: غائله انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کار بود و نتیجه‌ی نیکش این بود که مردم را در سراسر کشور بیدار و آماده ساخت. در همان ایّامی که نهضت روحانیت شور گرفته بود، حجّت‌الاسلام فلسفی را دعوت کرده بودند و قرار بود ایشان به اصفهان و کرمان و رفسنجان مسافرت کند. امام برای ایشان پیغامی فرستاد که شما وقتی به این چند منطقه تشریف می برید، خوب است مردم را با مسائل روز آشنا کنید و وظایف‌شان را به آنان گوشزد نمایید. 💢بنده با شهید عراقی و آقای عسگراولادی به قم رفته بودیم تا امام را از مضمون یک بخش‌نامه‌ی سرّی آگاه کنیم. ماجرا مربوط به آن بند از لایحه‌ی انجمن‌های ایالتی و ولایتی بود که در آن، قید اسلام در شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان برداشته شده بود و در مراسم سوگند، به جای قرآن، کتاب آسمانی قید شده بود. ️این بند به صورت یک بخش‌نامه‌ی سرّی به ارتش ابلاغ شده بود و یک نسخه از آن را شهید عراقی از طریق بعضی افسران ارتش که با او در ارتباط بودند، به‌دست آورده بود. وقتی بخش‌نامه را به امام دادیم و ایشان آن را خواند، برایشان بسیار جالب بود و همان‌جا فرمود: این را ببرید و به آقا شیخ محمود نشان دهید. ↩️بعداً که بخش‌نامه را برای آقای حلبی رهبر بردیم، به ایشان گوش‌زد کردیم که این‌ها دارند اساس اسلام را از بین می‌برند و شما علما توان خود را صرف مبارزه با کرده‌اید و دارید سرشاخه‌های این درخت را هرَس می‌کنید. این‌کار موجب رشد آنان خواهد شد، امّا ایشان فقط اظهار داشت که این را از کجا آورده‌اید؟.... هر چند که متن این لایحه در روزنامه‌های ۱۶مهر۱۳۴۱ منتشر شد، اما باز هم از سوی رهبر انجمن موضعی گرفته نشد. 📚خاطرات ابوالفضل توکلی بینا، تدوین محمود طاهر احمدی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول بهار ۱۳۷۴، ص۴۰. @Feraghvaadyan
🔴 بهائیت و رادیو تلوزیون پهلوی ♨️بهائیان تشکیلات منجسم و قدرتمندی را در رادیو و تلویزیون داشتند. حبیب ثابت پاسال تلویزیون ایران را در اواخر دهه‌ی 30 شمسی با کمک آمریکایی‌ها و مساعدت رژیم پهلوی راه اندازی کرد. در اصل تأسیس تلویزیون پایگاهی برای تبلیغ به نفع #بهائیت محسوب می‌شد. اکثریت قریب به اتفاق کارکنان تلویزیون از مدیر کل تا نگهبان در ورودی، باغبان و کارگران مسئول نظافت بهائی بودند. 🔷«متخصصان سازمان تلویزیون ایران (تحت نظر حبیب ثابت) عموماً بهائی بودند. (1) خود ثابت در نامه‌ای که در تاریخ 44/2/10 به #محفل_ملی_بهائیان ایران نوشته متذکر می‌شود: «هدف اصلی از تشکیل تلویزیون در ایران ایجاد کار برای جمعی از یاران [بهائیان] بوده و به تدریج امکاناتی برای نشر افکار روحانی و معارف حکم الهی [افکار بهائی] به وجود آید و به هیچ وجه برخلاف نظریات امرالله [دستورات بهائی] اقدامی نخواهد شد.» (2) 📚1- مسعود بهنود، از سیدضیاء تا بختیار، دولتهای ایران از سوم اسفند 1299 تا بهمن 1357، ص 531.2 2- سندهای بدون شرح، فصلنامه مطالعات تاریخی، س5، ش20، بهار 1387، ص 232. @Feraghvaadyan
‌ ⭕️اومانیسم و لذت جویی در اندیشه اوشو ‌ ▪️اوشو و به اصطلاح معنویت او مملو از اندیشه‌های اومانیستی وانسان محوری است و دائم از عشق سخن می گوید و آن را به لذت‌جویی تنزل می دهد.پنج ويژگي امانيستي «انسان محوري» در آيين اوشو به وضوح ديده مي شود: الف) محوريت انسان ب) تأكيد بر آزادي و اختيار انسان ج) اعتقاد به توانايي فوق العاده ي انسان د) طبيعت گرايي هـ) مدارا با اينكه #اوشو در هند تا كسب درجه ي استادي، به تحصيل فلسفه پرداخت ولي دركلِ مكتبش، جايگاهي از عقل ديده نمي شود.نبود عقل و تفكراز ويژگي عرفانهاي شرقي است و مهمترين مخالف طريق خويش را، عقل و بهترين راهكار را نفي عقل مي دانند. آنجا كه قواعد و قوانين عقل برداشته شود و هيچ معيار تشخيصي نباشد مريد را به هر كجا و هركاري مي توان واداشت. ‌ @Feraghvaadyan
♨️ «کوفای» اتحادی علیه ایران 🔹سازمان‌هایی چون کوفای، ‌نمود بارز نفوذ اندیشه صهیونیستی در عمیق‌ترین لایه‌های سیاست راهبردی ایالات‌متحده‌ و همراهی تمام ‌قد آن با است. امریکا البته حمایت خود از مسیحیان با گرایش‌های صهیونیستی را بارها به اثبات رسانده؛ پشتیبانی مادی و معنوی از فرقه‌هایی چون «مورمونیسم» در قلب ایالات‌متحده –با وجود تمام انتقادهایی که پیرامون زندگی تشکیلاتی و فرقه‌ای قربانیان آن وجود دارد- مصداق بارزی است از این امر. 🔻کوفای را باید تجلی و زبان صریح این‌ رویکرد همدلانه ایالات‌متحده با دانست که محتویات آخرین نشست آن نشان داد بیش از گذشته، رنگ و بوی سیاسی گرفته و می‌رود که از پوسته –ظاهری- دینی خود فاصله بیشتری بگیرد. بررسی مواضع، اهداف و تحولات این‌دست سازمان‌ها، به منظور دریافت شناختی جامع –در ابعاد وسیع‌تر- از اهداف، ماهیت و تحولات رویکردی جریان مسیحیت‌‌صهیونیستی، ضروری می‌نماید. 🔸ضدایرانی شدن کوفای 2019، در نخستین ‌نظر، حکایت از تمرکز و جدیت بیشتر جریان مزبور در تحرکات خود علیه ایران دارد، لذا در مطالعات راهبردی و مدیریتی،‌ می‌بایست مد نظر قرار گیرد. برخی اسناد افشاشده از طرح‌ها و نقشه‌های جریان مسیحیت‌صهیونیستی –طی ماه‌های گذشته- که جزئیات آن در رسانه‌های کثیرالانتشار منتشر گردید نیز تأییدکننده این موضوع بود. برنامه‌های کوتاه و بلندمدت در راستای افراد و توزیع اقلام مسیحی در جوامع هدف، محوری‌ترین طرح‌های مکشوفه بود که سر و صدای زیادی در محافل و رسانه‌های تبشیری برپا کرد و با فرافکنی‌ در افکارعمومی درصدد رفع و رجوع آن برآمدند. حقیقت، آن است که نقشه‌های جریان مسیحیت‌صهیونیستی در جهان‌اسلام، به‌ویژه ایران از گذشته تا به امروز تداوم داشته و سمت و سوی آن با توجه مقتضیات روز تغییر می‌یابد. ‌ @feraghvaadyan
🔴 انجمنی‌ها خوره های انقلاب ❗️تفکر انجمن حجتیه نقطه مقابل انقلاب اسلامی است و این مهم را بسیاری از اندیشمندان، سیاستمداران و دلسوزان نظام اسلامی بارها گفته‌اند. شهید رجایی در خصوص #تفکر_حجتیه‌ای چنین می‌گوید: «یک دسته ای پیدا می شوند می گویند که بله امام رهبر سیاسی، ما در مسائل مذهبی از دیگری هم می توانیم تقلید کنیم، اینها دقیقاً منحرفند. تازه هم نیست که پیدا شدند،آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد می کشیدند، این ها می رفتند ثابت کنند که #بهائیّت بر حق است یا باطل است. و دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند. باز دو مرتبه سرو کلّه شان پیدا شده، جلسه تشکیل می دهند و حرف می زنند. انحراف قطعی صد درصد هست.اگر کسی در رابطه با انقلاب مسأله دیگری غیر از امام را مطرح کند خواه ملّی گرا باشد، خواه #مقدّس_مذهبی باشد. برای ما مسئله انقلاب منفک از امام امکان ندارد. از هرطرفی یک خوره به جان این انقلاب افتاده، من هشدار می دهم... این ها خوره های انقلابند. خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمی کند.»(1) 📚1. روزنامه جمهوری اسلامی، ۲۹/۳/۶۱، ص7. @feraghvaadyan
💢عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(2) 🔻احسان یارشاطر یکی از اعضای تشکیلات بهائیت است و این موضوع را در نوشته‌ها و آثارش به وضوح می‌توان مشاهده کرد. او در نوشته‌های خود اکثراً از اصلاحات رایج در میان بهائیان استفاده می‌کند و می‌کوشد تا از رهگذر استخدام و به کارگیری این اصطلاحات و عبارات، آن‌ها را نوشته‌های فارسی پاکیزه قلمداد کند و بویژه این شیوه نگارش و نثر را در میان شاگردانش رواج دهد. یارشاطر بهائیت را در شمار ادیان الهی و باب و بهاء را در زمره‌ی پیامبران قرار می‌دهد و در هر جا که فرصت بیابد، در اطراف این و سران وابسته آن تبلیغ می‌کند و از رهبران آن تمجید به عمل می‌آورد:«ایران سرزمین دین‌ها و دین آوران نیز هست و تنی چند از نامورترین دین آوران جهان چون زرتشت و مانی و باب و بها از این سرزمین برخاسته‌اند.» 🔸وی در شمار مبلغان رواج بهائی گری در سطح جهانی است و خود را ملزم به تلاش و تکاپو در این عرصه می‌داند و همیشه در صفوف مقدم تبلیغات، برای حضور می‌یابد. در اوایل دهه 1340ش، زمانی که تشکیلات جهانی بهائیان نشریه ویژه‌ای را با هدف تبلیغ این آیین استعماری انتشار می‌داد، یارشاطر به کادر تحریریه آن، که نشریه اندیشه و فرهنگ نام داشت، پیوست. (1) 1. دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، ج12، ص 46. @Feraghvaadyan
⭕️ ۷ کتابی که شما را وارد دنیای عرفان‌های نوظهور می‌کند! ↩️کارشناسان عرصه #معنویت‌های_نوپدید برای آشنایی علاقه‌مندان به عرفان‌های نوظهور، ۷ کتاب را پیشنهاد کرده‌اند تا با ماهیت و خطرات این معنویت‌های کاذب بیش‌تر آشنا شوید. https://www.farsnews.com/news/13980924000347 @Feraghvaadyan
⭕️ انتقاد شهید بهشتی از انجمن حجتیه ▪️« دچار یک خودبزرگ بینی ضد اخلاق اسلامی بود. اگر این خودبزرگ بینی هنوز هم وجود دارد و این آقایان خیال می کنند بالاترین عبادت عبارت است از شرکت در فعالیت‌های ضدبهایی، اشتباه می کنند. مغرورند و خداوند آن ها را از این غرور نجات بدهد.اگر ملت ما می خواست فرمایش های آقایان را گوش بکند،هنوز زیر یوغ شاه بود. بهترین خدمت را به امام زمان(سلام الله علیه) انقلابیون مسلمان کرده اند که راه آن حضرت را به روی امت و به روی دنیا گشوده اند.»(1) 📚1.سخنرانی آیت الله بهشتی،دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و رئیس دیوانعالی کشور در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷ @feraghvaadyan
❌برچیدن پایه های خانواده در تفکرات اوشو 🔸خانواده یکی ازنهادهایی است که در تمامی ادیان الهی به تشکیل و حفظ و انسجام آن تأکید شده است. اما در اندیشه #اوشو این نهاد جایگاهی ندارد. اوشو از عشق حرف مي زند و آنرا تا سر حد سكس تنزل مي دهد. انسجام كانون خانواده را زير سوال مي برد و انسان را دعوت به عيش و خوشي مي كند، آزاد، رها می‌کند. برخی گزارشات حاکی از آن است «دانشجويانی که برای تحصیل هند سفرمی‌کنند در«اوشو پارک‌ها» با يكديگر آشنا شده و با تشكيل گروه‌هاي ده نفري هم قسم مي شوند، هرگز ازدواج نكنند و تا پايان عمر روابط #سكس با يكديگر داشته باشند.»(1) 1. عرفان های نو ظهور حاصل معنویت یا رهایی از معنویت، راسخون،1390/02/18. @Feraghvaadyan
⭕️رسانه‌های تبشیری تریبون اسرائیل ▪️رسانه های وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی در ماه‌های اخیر به‌طور واضح مطالب رسانه های اسرائیلی را بازنشر می‌کنند و در واقع خط اصلی سیاه نمایی و هجمه رسانه ای را از رسانه های رژیم غاصب صهیونیستی می‌گیرند. ↩️رسانه های تبشیری در واقع تریبون اصلی اسرائیلی‌ها محسوب می شوند که دعوت مسیحیت اولویت چندم آن‌هاست و هدف آن‌ها صرفاً مخالفت با #اسلام و نظام اسلامی است. @feraghvaadyan
⭕️ زنان در جنبش‌های معنوی نوپدید ▪️در بررسی نقش و جایگاه زنان در نوپدید، باید به یکی از بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در همان مباحث هویت‌یابی و روان‌شناسی شخصیتی دارد. خلاصه شدن شخصیت زنان در نقش‌های کلیشه‌ایِ «دختر، همسر و مادر» و وظایف و مسئولیت‌های مرتبط با این نقش‌ها، در تقابلی سنگین با تعارضات ناشی از زندگی در هزاره‌ای به‌شدت شبکه‌ای و سرمایه‌زده، آنان را به سمت کشف راه‌هایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق می‌دهد. ♦️«یکی از علل گرایش زنان به جنبش‌ها، یافتن موقعیت اجتماعی جدید در این فرقه‌هاست. در جریان ، اکثر مبلغان و حلقه اولیه وی را زنان تشکیل می‌دهند. وی با اینکه تربیت‌شده در نظام کاستی هند است و نگاه بسیار تحقیرانه‌ای نسبت به زنان در متون هندو و بودایی وجود دارد، اما برای پیشبرد اهداف خود نقش رهبری را به زنان می‌دهد و از مفاهیمی چون «انرژی زنانه» به عنوان ویژگی بارز معنویت‌های نوپدید نام می‌برد. شاید جالب توجه باشد که همزمان با پیدایش جنبش‌های نوپدید معنوی در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه تئوصوفی و رهبری جنبش تفکر نوین به عنوان مهم‌ترین جنبش‌های عصر جدید هستیم. ↩️نمونه بارز این ادعا را می‌توان در کتاب «صد رهبر معنوی جهان» مشاهده کرد. این کتاب، معرفی و شرح حال 24 تن از رهبران معنوی زن جهان را در کنار رهبران معنوی دیگر مطرح کرده‌است. هر کدام از این شخصیت‌ها با تشکیل مؤسسات و انجمن‌‌ها، همچنین چاپ کتاب و برگزاری سمینارهای متعدد، نقش مهمی در هدایت جنبش‌های معنوی نوپدید ایفا می‌کنند. در این راستا باید به حضور 50 تن از رهبران معنوی زن در جنبش رهبران تکاملی یا نقش خانم باربارامارکس هابرد در هدایت جهان و نقش محوری وی در پروژه 2012 نیز اشاره داشت».(1) 📚1.ظهور «انرژی زنانه» در عرفان‌های نو ظهور، تبیان، 12/1/1392. @feraghvaadyan
🔴 اوج منازعات روحانیت با بهائیت 🔸اوج منازعات روحانیت و دولت بر سر موضوع #بهائیت در عصر پهلوی و در سال 1334 ش، روی داد که افزون بر درگیر شدن آیت‌الله بروجردی و آقای فلسفی و همین طور سید نورالدین شیرازی در این ماجراها، بسیاری از روحانیون و شخصیت‌های دیگر نیز وارد عرصه مبارزه علیه بهائیت شدند. (1) ↩️در آن سال حجت الاسلام فلسفی با توافق آیت‌الله بروجردی در ماه مبارک رمضان، مسئله #بهائی‌ها را در سخنرانی‌های مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش می‌شد، مطرح کرد. البته وی برای ایراد این سخنرانی‌ها توافق محمدرضا پهلوی را نیز کسب کرده بود. (2) او در یک سخنرانی می‌گوید:«اعلیحضرت! مملکت ما این همه طبیب مسلمان دارد، مردم ناراحت هستند از این که دکتر ایادی بهائی طبیب مخصوص شماست. او را عوض کنید.» با پخش سخنان مهیج و افشاگرانه‌ی فلسفی از رادیو، مردم یکباره خروشیدند و تظاهراتی علیه بهائیان به راه انداختند. 📚1.رسول جعفریان، جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی- سیاسی ایران، ص 188. 2.- علی دوانی، خاطرات حجت الاسلام فلسفی، ص 190. @feraghvaadyan
⭕️ ذوق زدگی تبشیری‌ها از آشوب و فتنه در ایران ↩️جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی که رسالت خود در سیاه‌نمایی و انتشار اخبارکذب به خوبی انجام می‌دهد با ذوق‌زدگی هر گونه آشوب در ایران را برجسته می کند. @feraghvaadyan
🔴 مسیر انحرافی به جای صراط مستقیم ▪️یکی از معضلات جامعه امروز شناخت و درک مسیر درست زندگی و سیدن به کمال است. در غياب حقيقت، دروغ‌ها و ادعاها سربرمي آورد و گرايش هاي معنوي مردم در لباس اخلاق و معنويت به بازي گرفته ميشود. وقتي عرفان حقيقي و شريعت راستين در ميان مردم نباشد، نياز مردم به و اعمالي كه انديشه و روح معنوي را در آنها تثبيت كند، از بين نمي رود و اين گرايش فطري به عبوديت و بندگي باقي است، پس به هر خسي دست دراز ميكنند تا گمشده خود را بيابند و كساني كه نيرنگي برتر و حيله اي كارگر دارند، هوس هاي خود را در قالبي مردم پسند عرضه كرده و مردمان را به سوي خود فراميخوانند. 💠خداوند متعال در سورۀ مبارکۀ «ذاریات» آیه 50 می فرمایند:« فَفِرُّوا إِلَى اللَّه...» به سوى خدا فرار کنید. «فرار به سوى خدا، توجه به خداست و اطاعت و تر‌ک مخالفت از اوست، زیرا هر عبادتى، چه واجب چه مندوب، است و هر معصیتى بعد من‌اللَّه است‌‌.»(1) 📚1. طیب، سید عبدالحسین، اطیب البیان فی تفسیر القرآن، 1378، ج12، ص 285. @feraghvaadyan
⭕️ تأکید بر گفت‌وگو بین اسلام و دیگر ادیان در یازدهمین اجلاس ایسیسکو 🔹یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با هدف تدوین سیاست‌های فرهنگی در جهان اسلام با حضور شماری از وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان آیسیسکو و برخی کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های اسلامی، عربی و بین‌المللی که در زمینه امور فرهنگی فعالیت دارند، برگزار می‌شود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رییس جدید سازمان آیسیسکو گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای اجرایی کردن مصوبات اجلاس دهم وزرای فرهنگ کشورهای عضو آیسیسکو اقدامات مهم و مؤثری را به انجام رسانده که در قالب کتابچه‌ای مصور جهت عرضه در اجلاس یازدهم به چاپ رسیده است. 🔸وی همچنین ایجاد مرکز گفت‌وگوهای فرهنگی جهان اسلام در چارچوب آیسیسکو را از نیازهای ضروری عصر حاضر دانست و بیان کرد: لزوم توجه و تقویت گفت‌وگو بین از ضروریات اولیه عصر کنونی بوده و آیسیسکو با توجه به جایگاه رفیع فرهنگی خود می‌تواند نقش بسزایی را در تحقق این مهم ایفا کند. 🔻او اظهار کرد: تاکنون گفت‌وگوهای متعددی با ، یهود، بودیسم و شینتوئیسم به انجام رسیده که نتایج بسیار مهمی نیز در جهت آشنایی هر چه بهتر ادیان از یکدیگر و تقویت تعاملات دینی حاصل شده است. @feraghvaadyan
✅ طریقت‏ ها در ترکیه امروزى 🔘 حرکت مذهب، در سیاست داخلى ترکیه را مى‏توان، از طریق جریان طریقت‏ها یا سایر گروه‏هاى مذهبى محافظه کار در داخل ترکیه بررسى کرد. این نکته شایان توجه است که اسلام در ترکیه، یک مسئله انحصارى نیست و موضوعى ‏فراتر از احزابى نظیر رفاه، یا... در آینده است. حضور شفاف و آشکار اسلام در جامعه ترکیه، از طریق وجود برخى نهادهاى واسطه‏اى که خط مشى خاصى را دنبال مى‏کنند نیز قابل شناسایى و مشاهده است. براى فهم اسلام سیاسى در ترکیه باید از سایر #طریقت ‏ها و جماعات موجود در سطح این کشور تحلیلى به دست آورد، زیرا آگاهى نسبت به فرایند شکل‏گیرى، مستلزم آگاهى نسبت به این احزاب و طریقت‏هاست؛ به عبارت دیگر اسلام گرایى‏بر شانه این احزاب و طریقت‏ها ظهور کرده و به قدرت رسیده است. ♨️مسئله طریقت‏هاى مذهبى و میزان نفوذى که مى‏توانند در جامعه اعمال کنند، موضوعى مربوط به زمان حاضر نیست، بلکه از دوران عثمانى اهمیت آن براى سیاست مداران کشور شناخته شده بود. طریقت‏هاى مذهبى یا گروه‏هاى متصوفه در جامعه امروز ترکیه که از نمادهاى غیر دینى استفاده مى‏کند، در صحنه سیاسى و بخش‏هاى اقتصادى، حضور فعال دارند. اختلاف نظر و تنوع اندیشه این گروه‏ها به اندازه‏اى است که برخى اوقات عده‏اى از آنها را در مقابل دیگران قرار مى‏دهد. به طور کلى اضمحلال امپراطورى عثمانى، ضربه شدیدى به این گروه‏ها وارد ساخت و حیات آنها را به زندگى مخفیانه و توام با ترس و هراس تبدیل کرد.از جمله مهم‏ترین این طریقت‏ها مى‏توان به طریقت نور، بکتاشیه ، تیجانیه ،نقشبندیه، عجزمندیه، طریقت #فتح‌اله_گولن و.. اشاره کرد. @feraghvaadyan
🛑 اشراف ساواک بر فعالیت‌های انجمن حجتیه 🔘رهبران به ویژه شیخ محمود حلبی به جهت بیم داشتن از تعطیلی انجمن و خنثی شدن تبلیغات آنان در مقابل فرقه بهائیت و برای استمرار حیات فرهنگی انجمن، به فکر به دست آوردن امتیازهایی از نظام شاهنشاهی بودند و بر این اساس، گاهی فعالیت ها و سخنرانی های خود را به اطلاع مأموران ساواک می رساندند. ↕️برای نمونه: در نامه ارسال شده در تاریخ 20 /2 /43 از سوی تهران به مدیریت کل اداره سوم، آمده است: «در حال حاضر سرپرست این قبیل جوانان که چند سال است با بهائی ها در داخل و حومه تهران مباحثه می کنند، آقایان فلسفی و شیخ محمود واعظ می باشند. شیخ محمود حلبی، روزهای جمعه هر هفته پیش از ظهر، چند نفر جوان را در منزل خود برای بحث با بهایی ها آموزش می دهد و بدون سر و صدا و خودنمایی در محیط کاملاً محرمانه و مؤدبانه با بهایی‌ها جر و بحث می کنند و تاکنون دیده نشده که در محافل عمومی و یا منبر، این موضوع را مطرح یا تنقید نمایند و با این که از وعاظ درجه یک تهران و طرف توجه عموم هستند و چندین هزار از جمعیت در مسجد مروی در ماه های رمضان و محرم و صفر هر سال، پای منبر از سخنان او استفاده می کنند تاکنون دیده نشده که در زمره دیگر وعاظ مخالف درآید و یا در جلسات آن ها شرکت کند و یا برعلیه مقامات، سخنرانی و تنقید نماید و با این که چند سال قبل، عضو مؤثر جبهه ملی بوده و درخراسان فعالیت می کرد، به کلی مراوده خود را با آن ها قطع کرده و روی همین اصل، و وعاظ برای او احترام خاصی قایل می شدند.»(1) 📚1. آرشیو مرکز انقلاب اسلامی، پرونده محمدتقی فلسفی، شماره بازیابی 1027، ص 42. @feraghvaadyan
♨️ماهیت فرقه های انحرافی 🔘همه #فرقه‌ها مجمع الجزايري از صحبت‌هاي خوب، زيبا و عامه پسند هستند و حتي مباحثي که مطرح مي‌کنند اما آنچه در بررسي فرق از ديد پنهان مي‌ماند، نه عقايد آنان بلکه روابط و عملکرد تشکيلاتي آنان است که عموماً و بلا استثناء بر پايه مريد و مرادي است. اغلب فرق فعاليت‌هايشان را با ظاهري زيبا و جذاب حتي در پوشش مؤسسات رسمي و قانوني و داراي مجوز در جامعه ارائه مي‌دهند اما با ورود به مراکز فعاليتي و بررسي روند کارها و برنامه‌هايشان مي‌توان به ماهيت فرقه‌اي آنان پي برد. بسياري از فرق در پوشش‌هايي مانند انجمن‌ها، مراکز هنرهاي رزمي، مؤسسات يا سازمان‌هاي زيست محيطي، آموزش علوم باطني، آموزش تفکر، علم موفقيت، مؤسسات فرهنگي، ان. جي. او.‌ها، مراکز اقتصادي، گروه‌هاي سياسي و مذهبي فعاليت مي‌کنند. آنها داراي رفتارهاي دوگانه مي‌باشند، در ظاهر به مسائلي تظاهر کرده و در باطن به چيز ديگري عمل مي‌نمايند، به ظاهر در فلان راستا تبليغ مي‌نمايند ولي در باطن آنها روابط تشکيلاتي فرقه‌اي حاکم است، روابطي از بالا به پايين يا همان مريد و مرادي، #قطب و قطب بازي. @feraghvaadyan
💢 عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(3) ↩️ از دیگر عناصر سرشناس #بهائی که در عرصه فرهنگی و #مطبوعات فعالیت می‌کرد، دکتر #شاهپورراسخ می‌باشد. که استاد مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران بود. وی در سال 1303ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات عالی را در دانشگاه تهران در رشته اقتصاد و ادبیات فارسی به پایان برد. در سال 1325ش، با دکتر مهری راسخ (خواهر زاده ایادی) ازدواج کرد. ارتباط نزدیک با #عبدالکریم_ایادی پزشک مخصوص شاه و تعصب بسیارش در مرام #بهائیت موجب شد تا در رژیم #پهلوی جایگاه و پایگاه مناسبی بدست آورد. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، آموزشگاه عالی و حضور در مراکز دولتی، موقعیت او را به عنوان یک دولت مرد بالا برد. (1) 🔻راسخ در سی و ششمین دوره انجمن شور #بهائیان در سال 1350ش، به عنوان نائب رئیس انجمن برگزیده شد. (2) وی نقش فعال در تبلیغ بهائی گری در مطبوعات است. به طور نمونه می‌توان از مقالاتی که با نام وی در واسط دهه‌ی چهل شمسی در مجله‌ی راهنمای کتاب به صاحب امتیازی #احسان_یارشاطر و مدیریت ایرج افشار درج می‌شد، یاد کرد. 1. حسن قریشی، چهره‌های آشنا، صص 232--231. 2. اخباری امری، سال 1350، ش4، صص 144--143. @feraghvaadyan
♦برگزاری نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان ⬜ عصر روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با حضور آیت‌الله محسن اراکی، رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خانم رونیکا فاضلی، تازه مسلمان آلمانی، مرضیه هاشمی، رهیافته آمریکایی و تعداد زیادی از تازه مسلمانان کشورهای مختلف جهان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. 🔽این مراسم با سخنرانی آیت‌الله اراکی همراه بود و وی ضمن تأکید بر ضرورت معرفی سه شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان متحول شدند، گفت: این سه نفر انصافا افراد برجسته و ستارگان درخشانی هستند که رسانه‌های غرب می‌خواهند آن‌ها فراموش شوند. ⏺آیت‌الله اراکی تصریح کرد: یکی از دلایل تشویق جوانان مسلمان غرب به پیوستن به سازمان‌هایی نظیر داعش و القاعده، هدایت نسل تازه به اسلام گرویده به سمتی دیگر و جایگزینی اسلامی دروغین به جای اسلام (ره) است. 🔸وی گفت: نیمه پنهانی در جهان غرب داریم که همان تحول ایدئولوژیک، اخلاقی و بنیادی است، راز پیدایش تهدیدی است که غربی‌ها از این لایه و نیمه پنهان احساس می‌کنند، جامعه مسلمانان امروز در جهان غرب با دیروز متفاوت است، در جهان پیش از انقلاب، نسل پیر و قدیم اسلامشان را حفظ می‌کردند؛ اما امروز پس از انقلاب نسل جوان ساکن در غرب به اسلام رو آورده و رویکرد اسلامی و انقلابی دارد. ⁦☑️⁩آیت‌الله اراکی در پایان با تأکید بر گسترش همکاری‌های علمی ایران با دانشگاه‌های خارج از کشور به منظور نشر انقلاب و اندیشه‌های امام و رهبری گفت: ما باید کاری کنیم که این نوع همکاری به ویژه با دانشگاه‌های اروپایی برای تبیین اندیشه‌های امام و رهبری صورت گیرد، اگر چنین شود، شاهد پاسخگویی خوبی از سوی اندیشمندان غربی خواهیم بود. @feraghvaadyan
❗️عقل ستیزی در شبه معنویت «کارلوس کاستاندا» 🔹در –به اصطلاح-عرفان کاستاندا، همانند بسياري ديگر از عرفان‌واره‌ها، نه تنها عقل به عنوان فضل و کمال عارف معرفي نمي شود، بلکه مانع رسيدگي سالک به حقيقت ناب عرفاني است. در اين شبه معنویت، تفکرات عقلي ـ فلسفي بزرگترين مانع در مسير «کسب معرفت» و «توقف گفتگوي دروني» است. از اين رو، فعاليت هاي عقل را متوقف کرده، صرفاً به تعاليم استاد عمل مي کند در واقع سالک همچون برده‌ای در اختیار استاد خواهد بود. 🔻دون خوان مي گويد: «دشمنان روحي نيستند، اهل عمل اند. مردم آنان را عموماً نامعقول و ديوانه تلقي مي کنند. آري، چنين به نظر مي رسند. براي آنکه همواره مي کوشند چيزهايي را شرح دهند که نمي تواند توضيح داده شود. »(1) «سالک مبارز، با عمل کردن زندگي مي کند و نه با درباره ي آن يا فکر کردن درباره ي چيزي که پس از انجام دادن عمل به آن فکر خواهد کرد.» (2) 📚1. کاستاندا، کارلوس، حرکات جادويي، ترجمه: کندري، مهران، ص 13. 2. کاستاندا، کارلوس، چرخ زمان، ص 46. @feraghvaadyan
⭕️ نفوذ بهائیت در رسانه‌های عصر پهلوی ♨️فعالیت بهائیان در عرصه مطبوعات را باید از زمان روی کار آمدن حکومت پهلوی و آزادی عملی که بهائیان در این دوران بدست آوردند، دانست. بهائیان در این زمان با انتشار مجلهای اخبار امری و سپس آهنگ بدیع قدم دراین راه نهادند. آن‌ها بعدها با روی کار آمدن دولت هویدا، فعالیت در این عرصه را گسترش دادند. هویدا خود یکی از فعالان در عرصه بود به طوری که در زمان معاونت شرکت ملی نفت به انتشار مجله کاوش پرداخت و در زمان نخست وزیری‌اش مجله دیگری به نام تلاش را منتشر کرد که سردبیری آن را مجید رهنما برعهده داشت. (1) 🔹هویدا که همواره می‌کوشید روابط دوستانه‌اش با روشنفکران و نویسندگان برقرار کند، داوود رمزی را مجری برنامه‌های ادبی و معرفی کتاب در ثابت پاسال بود مأمور کرد تا به طریقی نویسندگان نامدار را برای گفتگو به نخست وزیری بکشاند. (2) ▪️داوود رمزی ضمن بهره گیری از امکانات دفتر نخست وزیری، عده‌ای از نویسندگان و خبرنگاران را گرد خود جمع کرد و به یاری بودجه و اعتباری که در اختیار داشت گروهی از نویسندگان را تحت نفوذ خود گرفت. پس از داوود رمزی، مسئولیت کارگزاری در مطبوعات به ستار لقایی سپرده شد. او به عنوان یک جوان پرانرژی، فعالیت خود را تحت نظارت یک بهائی دیگر به نام فرهاد نیکخواه که از مشاوران و دوستان نزدیک امیرعباس هویدا و معاون وزیر اطلاعات بود، در عرصه مطبوعات ایران آغاز کرد. 📚1. دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، امیرعباس هویدا، ج14، صص 48-47. 2. همان، ص 283. @feraghvaadyan