eitaa logo
روشنگر مدیا
953 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
📈عناصر اقتصادی #بهائیت در رژیم پهلوی(3) ✍️«حبیب‌ا... ثابت پاسال» در یک خانواده بهائی یهودی‌تبار، در
📈عناصر اقتصادی در رژیم پهلوی(4) ✍️ثابت پاسال(عنصر بهائی دربار پهلوی) کمک‌های نقدی بسیاری به رژیم اشغالگر اسرائیل می‌کرد. به طور نمونه می‌توان به کمک هنگفت وی به بیت‌العدل بهائیان در تابستان 1346ش، (چندی پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل) اشاره کرد که طبق گزارش ساواک، علی‌الظاهر برای بیت العدل بهائیت در حیفا فرستاده شد، اما مقصود اصلی از ارسال آن کمک به ارتش اسرائیل بود. در سند ساواک، مورخ 10 مرداد 1346ه.ش آمده است: «... مبلغی که حدود 120 میلیون به وسیله بهائیان ایران جمع‌آوری گردیده و تصمیم دارند این مبلغ را در ظاهر به بیت العدل در حیفا ارسال نمایند، ولی منظور اصلی آنان از ارسال این مبلغ، کمک به ارتش اسرائیل می‌باشد. مقدار قابل ملاحظه‌ای از این پول به وسیله‌ حبیب ثابت، تعهد و پرداخت شده است...» (1) به نوشته‌ پژوهشگران، ثابت مراتب وفاداری خود را به صهیونیسم بین‌الملل اثبات کرده بود، به طوری که رژیم اشغالگر قدس پس از مرگش، یکی از خیابان‌های شهر تل‌آویو را به نام او نامگذاری کرد و رادیو اسرائیل در بخش خبر خود، مرگ او را ضایعه بزرگ دانست. (2) 📝1. منصوری، جواد، تاریخ قیام 15 خرداد به روایت اسناد، ص 322، سند 2/96. 📝2. دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، معماران تباهی، ج3، ص 45. @feraghvaadyan
🔺دلیل شیوع و ترویج ✍️«باید پذیرفت که در خلاً تأمین نیاز‌ها و درمان یک فرد در عصر اضطراب و افسردگی‌، معنویت‌ها به‌تدریج جای آن‌‌ها را پر خواهندکرد. بنابراین، ابتدا باید بپذیریم که کم کار کرده‌ایم؛ در واقع، نتوانسته‌ایم به حدیث شریف «نحن معاشر الانبیا نکلم الناس علی قدر عقولهم»(1) عمل کنیم و معارف عمیق دینی را در بسته‌های متناسب با سطوح فکری، علمی، ایمانی، سنی و جنسی افراد ارائه دهیم. معنویت‌های کاذب نیز با سوءاستفاده از این فضا و خلأها سر برمی‌آورند. ما در جامعه‌ای رقابتی زیست می‌کنیم؛ جامعه‌ای که اگر در آن کار نکردی، بلافاصله شخصی دیگر جای تو را می‌گیرد. این، قاعده بازی و سنت خداوند است که اگر شما کار نکردی، کفار صحنه را پر می‌کنند.»(1) 1. گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا، شماره 82. @feraghvaadyan
🔴سیاست‌گریزی و مخالفت با نظام اسلامی در ✍🏻سرد‌مداران انجمنی‌ به نقطه‌ای از پیش تعیین‌شده رسیده‌اند مبنی بر: نامشروع، بلکه محال دانستن حکومت دینی در عصر غیبت. وصول به چنین فرجام نظری، برگرفته از برخی متون روایی با تکیه بر شیوه‌ ظاهرگرایی و نگاه یک‌جانبه آنان می‌باشد. ⭕️ گویا روایاتی اندک با مضمونی از قبیل «هر پرچمی در زمان برافراشته گردد، طاغوتی است»، لحظه‌ای ذهن این پیش‌قراولان انجمنی‌ را آرام نمی‌گذارد و آنان را پیش از آنکه به اصلاح بیندیشند، به انتقاد و منفی‌بافی در برابر نظام اعتراض و سیاه‌نمایی، همسو با دشمنان معاند و برانداز، وادار می‌سازد. @Feraghvaadyan
📩نامه سپاس و قدردانی نمايندگان #فرقه نعمت‌اللهی #گنابادي از مسئولان و متوليان امر بابت آزادي جمعی از زندانيان #درويش. ➕و همچون هميشه، سكوت و بی‌تفاوتی جريان‌های مدعی حقوق‌بشر در اين خصوص! @feraghvaadyan
🔕اهداف پنهانی از برگزاری مراسم یادبود سرکردگان ✍️به برخی فعالیت‌های فرقه مانند سالگرد تولد «» و «»، نمی‌توان به عنوان مراسم یادبود یا بزرگداشتی عادی نگاه کرد، بلکه تمام اجزای این تشکیلات، برنامه‌هایش را در راستای کسب قدرت در جوامع مختلف به کار می‌گیرد. در حقیقت، این‌گونه جشن‌ها و اطلاعات فریبنده‌ای که در ضمن آن به ناآگاهان -اعم از مسئول و غیرمسئول- ارائه می‌شود، زمینه را برای ایجاد مشارکت با پروژه‌های بهائی، حمایت از اقدامات این گروه و بعضاً تمایل به بهائی شدن فراهم می‌کند که با کسب قدرت و نزدیک شدن به حکومتی بهائی، همراه خواهدبود. البته باید خاطرنشان کرد، سرعت و موفقیت چشمگیری در هیچ یک از اقدامات باطل این در هیچ کشوری دیده نمی‌شود، اما این امر دلیلی بر بی‌توجهی و عدم آگاه‌سازی در این باب نیست، چراکه همین حرکات خزنده و آهسته، در صورت پیوستگی و بی‌توجهی مسئولان، می‌تواند تبعات نامناسبی در پی داشته باشد. @feraghvaadyan
⏳مفهوم در روایات ✍️برای درک بهتر مفهوم انتظار و تبیین تبیین هدف اصلی آن، جا دارد متون اصیل اسلامی و لحن گوناگون روایات انتظار مورد اشاره قرار گیرد؛ شخصی از امام صادق(ع) درباره کسی که انتظار حکومت حق را می‌کشد و در این حال از دنیا می‌رود، سؤال کرد. ایشان فرمودند: «قَالَ هُوَ كَمَنْ كَانَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وآله؛ او همانند کسی است که با پیامبر اکرم(ص) در مبارزاتش همراه بوده‌است.»(1) این مضمون در روایات بسیاری با تعابیر مختلف نقل شده‌است. 🔹در روایت دیگری آمده: «إِنَّ الْمَيِّتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا الْأَمْرِ بِمَنْزِلَةِ الضَّارِبِ‏ بِسَيْفِهِ‏ فِي سَبِيلِ‏ اللَّهِ‏: مرگ در راه انتظار فرج، همانند شمشیرزنی در راه خداست.»(2) همچنین: «كَمَنْ قَارَعَ مَعَهُ بِسَيْفِهِ: همانند کسی است که درخدمت قائم(ع) بر مغز دشمن بکوبد.» (3) یا:«بِمَنْزِلَةِ مَنْ قَعَدَ تَحْتَ لِوَائِهِ: همانند کسی است که در زیر پرچم قائم بوده‌است.»(4) دسته‌ای دیگر: «بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ‏ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم‏: همانند کسی است که پیش روی پیامبر جهاد کند.»(5) در بعضی نیز آمده: «بِمَنْزِلَةِ مَنِ‏ اسْتُشْهِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ: همانند کسی است که با پیامبر شهید شود.» (6) 🔹چنانچه مشاهده می‌شود، تشبیه‌های بسیار دقیق و عمیق روایات روشن می‌سازد که نوعی رابطه و تشابه میان مسئله «انتظار»، «» و «مبارزه با دشمن» در آخرین شکل خود وجود دارد. 📚1. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج 1، ص 273. 📚2. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۶. 📚3. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۴۲. 📚4. کلینی، محمد بن یعقوب، همان، ص۳۷۱. 📚5. مجلسی، محمدباقر، همان، ص۱۴۲. 📚6. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۱، ص۳۷۱. @feraghvaadyan
▫️شاخص‌های عرفان‌های کاذب(2) 👤انسان‌خدایی و عقل‌بسندگی ✍️برخی #فرقه‌های_انحرافی عرفانی یا غیرعرفانی، سخن از #خدا بودن #انسان می‌گویند و انسان را معیار حق و باطل می‌دانند و اساساً نیاز به خدایی متعالی از هر موجودی را انکار می‌کنند. به اعتقاد ایشان، انسان خود واجد و معیار همه ارزش‌هاست و عقل آدمی برای هدایت و تمشیت امور مادی و معنوی انسان و جوامع، کافی است. ➕بدیهی است، این اعتقاد نیز باطل بوده و انسان، تنها در پرتو هدایت الهی و تعالیم انبیاء(ع) می تواند مسیر حق را از باطل تشخیص داده و به صراط مستقیم هدایت شود. عقل آدمی، ظرف و بستری برای دریافت تعالیم انبیاست و عقل بدون وحی و هدایت انبیاء مانند چشمی است که در تاریکی طی مسیر می کند و این نور وحی است که باید در پیشاپیش چشم عقل تابانده شود تا راه را از چاه تشخیص دهد. البته معلوم است که اگر آدمی فاقد چشم عقل بود، نور و نور افکن وحی و انبیاء برای او سودی نداشت و مانند کوری بود که نور و چراغ برایش سودی ندار. از همین‌روست که در #قرآن و روایات برای عقل، مقام والا و بلندی ترسیم شده اما این بدان معنا نیست که عقل، مستقل از هدایت‌های وحیانی بتواند انسان را به مسیر سعادت رهنمون سازد. اگر چنین بود اساساً خداوند نباید انبیاء را مبعوث و انسان‌ها را به اطاعت از آنان امر می فرمود. @feraghvaadyan
📛 و «عدم دخالت در سیاست» ✍️انجمنی‌ها بر اساس اساسنامه خود، تا حضرت حجت(عج) در دخالت نخواهندکرد. همچنین بر مبنای تبصره بعدی، این اصل در اساسنامه انجمن، لایتغیر است. بر این اساس، انجمن‌حجتیه و پیروان آن در مسائل سیاسی دخالت نمی‌کنند؛ اولاً، خودِ اعراض از دخالت در سیاست، یک منش سیاسی-اجتماعی است. ثانیاً، لازمه این امر، واگذاری مسائل سیاسی و اجتماعی کلان اجتماع به غیر مذهبی است. ثالثاً، نتیجه چنین تفکری، تعطیلی بخش قابل‌توجهی از دستورهای دینی نظیر: باب قضا، شهادات، حدود، دیات، جهاد، شهادت، یاری مسلمین و مستضعفان در سطح کلان است. همچنین به مثابه مصداق بی‌توجهی به برخی آیات مانند «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ » می‌باشد. @feraghvaadyan
✝️مسیحیت تبشیری، پیشگام تبلیغ در فرقه‌های نوظهور ✍️فرقه‌های و معنویت‌های نوپدید به طور گسترده دست به و عضوگیری می‌زنند اما دراین میان فعالیت‌های گروه‌های تبشیری، بیشتر به چشم می‌خورد. آن‌ها در و شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت گسترده ای دارند. بیش از ده‌هزار صفحه در اینستاگرام به تبلیغ مستقیم می‌پردازند یا به نوعی در برنامه‌های مسیحی مشارکت دارند و سه برابراین رقم در فیس‌بوک و هزاران کانال و گروه در تلگرام. به این ترتیب، یکی از پیشرو ترین تشکل‌های فرقه‌ای در شبکه های اجتماعی، است. @feraghvaadyan
🔺بهره‌برداری از برای مقاصد 📆در تاریخ دوم آبان‌ماه 1382، مرکز بین المللی «» در واشنگتن، میزبان اجلاسی در خصوص بررسی ارتباط سنت‌های معنوی اسلام با اهداف سیاست خارجی آمریکا بود. یکی از دستاوردهای این نشست، تأکید بر بخش مغفول اسلام تحت عنوان «اسلام فرهنگی» یا «» بود. به اعتقاد شرکت‌کنندگان در این نحله: «این نحله که میلیون‌ها مسلمان پیرو در جهان دارد آثار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیادی داشته است. این اجلاس را می‌توان سرآغاز مجموعه طرح ها و برنامه های ایالات متحده با محوریت تصوف قلمداد کرد.» @feraghvaadyan
⬜ناراحتی تبشیری‌ها از نپذیرفتن پزشکان بدون مرز 🔽گروهی که از سازمان که قرار بود به ایران سفر کنند با مخالفت مسؤلان به کشور خود بازگشتند که این امر موجب ناراحتی گروه‌های تبشیری شده است. ♦حال انکه طبق انکه گفته شده اکثر افراد این گروه پزشک نبوده‌اند و جالب‌تر اینکه کشورهایی چون فرانسه با گسترش شیوع کرونا با حجم وسیعی از مبتلایان مواجه است نیز از پذیرش این گروه سرباز زده حال انکه در این برهه با توجه به کمبود پزشک انها بیشتر نیازمند این گروهها هستند.اما فقط با نپذیرفتن ایران مشکل دارند! @feraghvaadyan
📛خطر حجتیه در کمین ↙️ در دو دهه نخستین انقلاب، برای نفوذ در رده‌های بالای آموزشی و نهادهای متولی در این بخش، ناکام مانده بود، اما با گسترش مدارس غیرانتفاعی پس از و بیشتر در دهه‌های 70 و80 شمسی، همچنین غفلت نهادهای مسئول در اعطای مجوز‌ تأسیس این‌گونه مدارس، مجال مناسبی برای جولان انجمنی‌ها در بخشی که بسیار راغب به فعالیت در آن بودند، فراهم شد. 🔺در همین راستا، با تأسیس مدارس غیرانتفاعی و به‌کارگیری معلمان وابسته به تفکر حجتیه، این تشکیلات به ذهن و فکر دانش‌آموزان مطابق با استانداردهای حجتیه پرداخته و به‌‌تدریج و با مدنظر قرار دادن معیار‌های مشخص، آن‌ها را به عضویت در شبکه انجمن،‌ راهنمایی کرد. 🔺حساسیت نیروهای دلسوز نظام و افشاگری برخی رسانه‌ها، باعث شد تا در ابتدای دهه 90، نام مدارس منتسب به تفکر انجمن‌حجتیه در برخی رسانه‌ها منتشر شود و شماری از فعالان آموزشی و رسانه‌ای، اقدام به افشای تحرکات در مدارس نمودند به این ترتیب این خطر که «امروز فضای مدارس غیردولتی کشور در دست مدارس انجمن‌حجتیه است که عالمانه و عامدانه، کسانی را تربیت می‌کنند که نگاه اجتماعی ندارند.»(1) بیشتر شنیده و موجب شد از آن پس، انجمنی‌ها دست به عصا‌ و پنهانی‌تر از قبل، اقدامات خود را دنبال کنند. 🔰1. «فضای مدارس غیرانتفاعی دست حجتیه است»، گفتگوی فرید‌الدین حدادعادل با خبرگزاری دانشجو(ایسنا) کد خبر: 12414، 19/08/1392 @Feraghvaadyan