eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀سلوک سماع‌محور آزمایش ✴️تمرد آشکار مأذون فرقه از دستوالعمل‌های فقری
روشنگر مدیا
🌀سلوک سماع‌محور آزمایش ✴️تمرد آشکار مأذون فرقه از دستوالعمل‌های فقری
✍️گویا انزوای حاصل از برای مأذون خارج‌نشین با دستاوردهایی شخصی همراه بوده که هر روز از بٌعدی نوین در طرح تازه اش رونمایی می‌کند؛ چنانچه این‌بار از تئوری خود در باب «سماع» و خاصیت آن در سلوک، پرده برداشته. «»، ضمن اختصاص دادن سلسله مباحثی به ذکر تاریخچه سماع، از خواص و آثار آن در معنوی یاد کرده و به مثابه امری نه‌فقط کاربردی که «لازم» در این مسیر مطرح می‌سازد؛ گویا دوری از مجالس و مراسم و مرام درویشی در فرقه نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی، تأثیری نسبتاً شدید بر افکار وی داشته که اینچنین –خواسته یا ناخواسته- بر قول و فعل اقطاب گذشته، چشم بسته و سعی در پراکندن مرام ابداعی خویش دارد. 🔍مروری بر سوابق آزمایش، باور فرضیه فراموشی در مورد وی را دشوار می‌سازد و فرض بی‌تفاوتی به دستورالعمل‌های سنتی را متحمل. چندان دور نیست، ‌آنجا که «نورعلی تابنده»، قطب سابق فرقه ابراز می‌دارد: ⬅️«بعضی‌ها گفتند که «» هم در درویشی همین خاصیت را دارد. البته سماع این خاصیت «به اضافه» را دارد- آن سماع قدیم- و آن اینکه در عین حال که از یک طرف موسیقی ذهن را آماده می‌کند، دریچهٔ مغز را باز می‌کند که یک مطالبی توی آن برود.‌‌ همان وقت یک شعری خوانده می‌شود که هزار مطلب دارد گو اینکه خیلی‌ها به آن شعر توجه ندارند ولی ناخودآگاه آن شعر وارد مغز آن‌ها می‌شود. این است که این فایده را دارد ولی منتهی این ضرر را هم دارد که آن فکر را ارادی نمی‌کند. ما می‌خواهیم؛ درویشی می‌خواهد که هر فکری، هر زحمتی، با اراده و بعد از فهمش وارد مغز بشود. نه اینکه در باز شود و یک افکاری بیاید.» (1) ⭕️یا سخن «ملاسلطانحسین گنابادی»(از اقطاب مطرح فرقه) در باب وجد: ⬅️«وجد و ذوقی که از باطن شخص خیزد خوب است ، نه آنچه به واسطه آلات صوری غنا و امثال آن پیدا شود . و باید حالاتی که بر اثر سماع یا امثال آنها که مخالف ظاهر شرع است پیدا می شود ، سالک کوشش کند که آنها را بر اثر مراقبت و مداومت بر ذکر خدا در وجود خود پیدا کند که آنچه خود دارد از بیگانه مانند سماع و امثال آن تمنا نکند .» (2 ) 🔸با این اوصاف به نظر می‌رسد یکی از شاخص‌های -مد نظر آزمایش- تمرد از دیدگاه و دستور مراد است؛ امری که در مرام درویشی –با قرائت سنتی- جایی ندارد و چه‌بسا موجب خروج از آن مرام است. 📚پی‌نوشت: 1. مکتوب فرمایشات نورعلی تابنده " مجذوبعلیشاه " ، عصر شنبه جلسهٔ پزشکان ۹۵/۷/۱۰ 13 مهر 1395، مجذوبان نور. 2. برخی کلمات بزرگان سلسله (۴) / حاج سلطانحسین تابنده گنابادی رضاعلیشاه ( بخش دومhttp://soltanalishahi2.blogspot.com/2007/01/blog-post_12.html. 🌐https://feraghvaadyan.com/?p=2205 @feraghvadayn
⭕️ مروری بر رفتار محافل و چهره‌های مذهبی در دهه های 30 تا 50 🔹بررسی آثار مذهبی دهه های 30 تا 50 بدون پرداختن به ابتر است .این انجمن که بنیان گذارآن مرحوم شیخ محمود حلبی است، در ابتدا با هدف مبارزه با پدید آمد. حلبی ابتدا چهره ای مبارز و مخالف با رژیم پهلوی بود اما بعد از وقایع سال های 42 و 43 و تبعید امام خمینی به این نتیجه رسید که مبارزه مشت بر سندان کوبیدن است . به همین دلیل او و انجمنش که نام کامل آن "انجمن حجتیه مهدویه" بود راه فرهنگی را در پیش گرفت. بیشتر بخوانید:👇🏻 khabaronline.ir/news/571198 @feraghvadayn
⭕️ بده بستان فرقه‌ها در ایران 🔽بدون شک در همه کشورهای جهان با مخالفت حاکمیت مواجه و غیرقانونی قلمداد می‌شود تا جاییکه برخی از کشورها اقدام به تنظیم و تدوین قانون ضد فرقه نموده‌اند. پس طبیعی است هر فردی که فعالیت اینچنینی داشته باشد طبق قانون با وی برخورد می‌شود. ⏺ در روزهای گذشته شاهد این هستیم که جریان‌های فرقه‌ای با هم‌پوشانی سعی در فشار به دستگاه قضا برای ازادی اتباع خود به بهانه شیوع بیماری کرونا هستند. در حالیکه چند روز پیش کانال خواستار ازادی عضو وابسته به جریان شد روز گذشته نیز کانال‌های تبشیری مطالبه آزادی دو عضو عرفان حلقه را منعکس کردند. @feraghvaadyan
❎ کرونا نگاه به دین و معنویت را تقویت کرده است 🔻 رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد:‌ البته عواطف و روابط اخلاقی بین ملت‌ها را تقویت کرده و احساس همبستگی جهانی ایجاد شده است و اگر حکومت‌ها بخواهند به مطالبات مردم خود در بحران کرونا توجه کنند به طور طبیعی باید نگاه خود را به سایر ملت‌ها نیز تغییر دهند که همین امر مانعی بر سر اصلاحات و تغییرات بنیادین در رفتارها و برنامه‌های حاکمان و سیاستمداران در نظام‌های مادی و استبدادی خواهد بود. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://b2n.ir/626369 @feraghvaadyan
🔻 جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می‌گردد. 🔸شرایط شرکت در جشنواره: کتابها، پایانامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های مقطع ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از 1396/01/01 تا 1398/12/29 نوشته یا دفاع شده باشند. 🔹مهلت ارسال آثار: تا 31 خرداد 1399 📞 02532928970 _ 09107625204 🏢 آدرس: قم - 45 متری شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم، طبقه 5 - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب 📬 کدپستی: 3713114964 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ از تکفیری های لندن نشین تا های خنثی 🎥نگاهی به مشی جریان های انحرافی شیعی و خطرات آنها در این سال‌ها @feraghvadayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سیامک مره صدق؛ نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی: همواره در میان جوامع شیعی زندگی بهتر و راحت‌تری نسبت به جوامع دیگر داشته‌اند. @feraghvadayn
♨️ برگزاری جلسات مجازی نقد کتاب به همت مفام ✅ روشنگر به نقل از شفقنا/ مجمع فعالان فرق،ادیان اقوام و مذاهب (مفام) با توجه به محدودیت های کرونایی و کمپین در خانه بمانیم، جلسات نقدِ کتاب خود را به صورت مجازی در دستور کار قرار داده است. تاکنون سه جلسه از این جلسات با حضور مولف،ناقدین و پژوهشگران برگزار شده است. 1️⃣نقد کتاب راه راستی کتاب راه راستی نوشته استاد سید حسن فاطمی به بررسی و نقد باورهای زرتشتیان و باستان ستایان پرداخته است. جلسات نقد این کتاب با حضور ۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران عرصه نقد برگزار شد. 2️⃣نقد کتاب ناقوس گمراهی کتاب ناقوس گمراهی نوشته استاد نصر الله آیتی به نقد و بررسی باورهای مدعی دروغین احمد بصری می پردازد.جلسات نقد این کتاب با حضور ۱۵ نفر از اساتید و پژوهشگران عرصه نقد مهدویت برگزار شد. 3️⃣نقد کتاب لعن های نامقدس کتاب لعن های نامقدس نوشته استاد مهدی مسائلی به تبیین محدودیت ها و قوانین اشاره نموده است. جلسات نقد این کتاب با حضور ۱۴ نفر از اساتید و پژوهشگران برگزار و ۲ نقد مکتوب به دبیرخانه برگزاری این جلسات ارائه شده است. @feraghvadayn
30.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ادعای سرکرده در ارتباط با روح القدس و دریافت وحی! @FERAGHVAADYAN
⭕️ رسانه تبشیری بلندگوی نابخردی 🔹 طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت، برای قطع زنجیره شیوع باید از هرگونه تجمعی پرهیز شود اما با این حال رسانه‌های تبشیری این روزها به بلندگوی سخنان غیرعقلانی و خطرناک مقامات سیاسی و مذهبی مختلف برای از سرگیری فعالیت ها و تجمعات مذهبی شده است. 🔻این در حالی است که در ابتدای شیوع کرونا، تلاش‌های برخی در ایران برای بازماندن اماکن مقدس را غیرعقلانی توصیف کرده بودند و را حامی خرافات معرفی می کردند. گویا اظهارنظرهای مسلمانان فقط غیرمنطقی است و سخنان مسیحیان برای بازگشایی و اصرار بر تجمع منطقی است! @feraghvadayn
✅ممنوعیت اجتماعات مذهبی و ناخشنودی کلیساهای آلمان 💢 روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ شماری از کسب و کارها در آلمان به زودی به روال قبل برمی‌گردند اما مراسم و کماکان ممنوع خواهند بود. شورای مرکزی مسلمانان مخالفتی با تعطیلی مساجد‌ ندارد اما کلیساهای کاتولیک و پروتستان خواهان بازگشایی شده‌اند. مارکوس گروبل، نماینده ویژه دولت آلمان در امور دینی، پیشنهاد گشایش‌های فوری را داده و گفته است: «امور مذهبی هر چه زودتر باید به ساحت آزاد قبلی باز گردند. قابل توجیه نیست که فروشگاه‌های لوازم ساختمانی باز باشند اما رفتن مردم به کلیسا ممنوع بماند.» ♦️کاردینال ولکی، اسقف اعظم شهر کلن، به شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان گفته است کلیساها بر حقوق تضمین شده خود اصرار دارند: «قانون اساسی حق شهروندان در به جا آوردن آداب دینی را تضمین کرده است. وقتی مغازه‌های تک فروشی حق بازگشایی دارند، در کلیساها و سایر ادیان نباید به روی مومنان و معتقدان بسته بماند.» 🔹همه کلیساهای آلمان، طبق تصمیم دولت، در تعطیلات عید پاک بسته ماندند اما از نظر اصولی، این تصمیم با حق آزادی عقیده مغایرت داشت. فرانک برویتی‌گام کارشناس حقوقی تلویزیون سراسری آلمان می‌گوید: «بر همین اساس، دیوان عالی قضایی خواستار آن شده بود که وضعیت مرتبا بررسی شود که آیا ممنوعیت سراسری مراسم در کلیسا اقدامی مناسب است یا این که در بعضی مناطق و ایالات می‌توان انعطاف به خرج داد.» 🔻ایمان مازیک، دبیر شورای مرکزی آلمان می‌گوید: «در شرایط کنونی، سلامتی و زندگی مردم اولویت دارد. بسته ماندن مساجد به خصوص در ماه مبارک رمضان برای ما شدیدا ناگوار است، اما باید به وظیفه دینی و شهروندی خود در جهت این اولویت عمل کنیم.» 🔸پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، پیش‌تر در زمینه تداوم ممنوعیت حضور در ابراز نگرانی کرده است. او گفته که مردم در نیایش‌های رایج در فضای مجازی "با همند و با هم نیستند". پاپ محدود شدن مناسک مذهبی مومنان به رسانه‌ها را یک "خطر" خوانده است. @feraghvadayn
♦️پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک جهان، 10 دستگاه تنفس مصنوعی به سوریه هدیه داد 🔹اولین جشنواره کتاب سال فرق، ، اقوام و مذاهب برگزار می‌شود 🔸سپاسگزاری سازمان زنان از کادر درمانی مبارزه با بیماری کرونا 🔻حریم قانونی سرکیس مقدس تهران توسط سازمان میراث فرهنگی تعیین می‌شود @feraghvadayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همایون سامه یح؛ منتخب کلیمیان دریازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی: احترام به جامعه موجب دلگرمی و همدلی میان مردم ایران می‌شود. @feraghvaadyan
⭕️ بهائیت در عراق (4) 🔹 با فلسفه‌بافی و ترویج تفکراتش ذیل مؤسسات آموزشی و گفتمان‌های اجتماعی، در تلاش است تا انحرافات نامشروع را به رفتاری در چارچوب آزادی فردی تبدیل کند تا تحت این عنوان، بی‌بند و باری و ضدارزش‌ها، ترویج و عادی گردد که در نتیجه آن، امنیت اجتماعی مردم عراق در معرض خطرات زیادی قرار می‌گیرد. به طور مثال، در طرحی ارائه‌شده توسط یکی از رهبران ارشد بهائی، نیروهای اعزامی، با استفاده از ابزارهایی چون جاذبه‌های جنسی اقدام به افزایش شمار خود می‌کنند ▪️تلاش بهائیان برای تأثیرگذاری در گفتمان‌های مختلف، در سطوح محلی تا بین‌المللی دنبال می‌شود. یکی از پوشش‌های فعالیت ، مراکز نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق است. همچنین با پیشنهاد یک عنصر بهائی مقیم آمریکا به مرکز تشکیلات در حیفا، این فرقه پس ازایجاد آرامش نسبی در مناطق شیعه‌نشین عراق، اقدام به ساخت مکان‌های بهائی در آنجا می‌کند. @feraghvadayn
⭕️ همه جا خوب است جز ایران! 🔹 رسانه‌های ، که مدعی صلح، دوستی و راستگویی هستند همواره از کم و کاستی‌ها در ایران گلایه‌مند هستند و قطعا مشکلاتی در کشور وجود دارد که تحریم ها سختی‌ها را بیشتر ساخته اما سوال اساسی اینجاست که چرا تاکنون هیچ رسانه‌ فرقه‌ای از مشکلات و معضلات کشورهای اروپایی و غربی حرفی نمی‌زنند؟ ♦️ در این روزها که با شیوع بیماری کشورهای آمریکا، ایتالیا و اسپانیا درصدر جدول تلفات ناشی از کرونا هستند و در روزهایی که این کشورها اقدام به دزدیدن ماسک و تجهیزات پزشکی می‌نمایند و مردم درصف‌های طولانی در انتظار خرید کالا و لوازم بهداشتی حضور دارند و برای حفاظت از جان خود از ترس قحطی، اسلحه می‌خرند، رسانه‌های فرقه‌ای همچنان نگاهش به سوء مدیریت در ایران است و خبری از انتشار اخبارمشکلات فوق‌الذکر نیست! البته از رسانه هایی که کارکرد اصلی آنها سیاه نمایی علیه اسلام و جمهوری اسلامی است نمی‌توان توقع راستگویی، و بیان حقیقت داشت. @feraghvadayn
🛑 صهيونيسم و ترويج خرافات ديني ❗️با کمي تامل و مروري بر اسناد و مدارک و بررسي عملکرد صهيونيست‌ها خواهيم يافت که بين المللي به کمتر از تصاحب کامل جهان قانع و براي رسيدن به اين هدف از هيچ عملي رويگردان نيست. ترويج خرافات ديني يکي از اين راه‌ها است و عمدتاً ترويج اين خرافات از طريق فيلم‌هاي سينمايي صورت می‌گیرد و همين امر باعث شده تا حجم گسترده‌اي از فيلم‌هايي که به ظاهر ديني و در باطن خرافي با سرمايه و مديريت صهيونيست‌ها تولید شوند. ❎در سال 2005 اسقف اعظم کليساي گرين ويل در مراسم سوزاندن کتاب‌هاي هري پاتر نوشته «خانم رولينگ»- که مجموعه فيلم‌هاي هري پاتر براساسي اين کتاب‌ها توليد شده است- گفت: کتاب‌هاي هري پاتر مروج جادو و جادوگري است که مردم را به مي‌کشاند. 💢مبناي وجودي دنياي سحر و جادو صرفاً جهت دسترسي به قدرت و دانش پنهان است و اين همان آييني است که براي تضعيف (در غرب به عنوان نماد دين مسيحيت) پا به عرصه وجود گذاشت. با توليد و پخش گسترده مجموعه‌هايي چون هري پاتر با پررنگ نشان دادن جشن‌هاي‌هالووين، گرايش به و شيطان پرستي و علاقه به جادو و جادوگري به طور روزافزون بويژه در غرب در حال گسترش است. به گونه‌اي که پس از پخش و انتشار اين مجموعه از تلويزيون و فيلم‌هاي مشابه، گرايش به جادو و جادوگري بشدت رواج پيدا کرده است. بديهي است به دليل جذابيت تخيلي و هنري در فرم و محتوا تاثيرگذاري آن در قشرهاي کودک و نوجوان بيشتر خواهد بود. @feraghvadayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هارون یاشایایی؛ فعال اجتماعی و فرهیخته کلیمی: جامعه ایران تنها جامعه متشکل و سازمان‌یافته در میان جوامع است. @feraghvaadyan
🔴 خطر شبه معنویت‌ها بر فرهنگ دینی جوانان 🔘 مشکلات روحی و روانی و بحران هویت در تلاقی سنت و مدرنیته یکی از مشکلات فرهنگی و اخلاقی جوامع در حال توسعه است. در چنین حالی است که هر ندای رهایی‌بخش و آرامش آفرینی که شنیده شود، افراد به سوی آن متمایل می‌شوند. با اینکه بعضی از آموزه‌های آن‌چنان سطحی و بی‌محتوا است که بطلان آن‌ها بدیهی به نظر می‌رسد ولی شخصیت‌های اصلی این فرقه‌ها آن‌چنان با جادوی کلام و بازی با کلمات ذهن مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهند که به راحتی جذب آثار مکتوب این فرقه‌ها می‌شود و چه بسا متوجه انحراف آموزه‌های آن‌ها نشود در حالی که این آثار مملو از انحراف است. ♨️ وجود جریانات ضد فرهنگ اصیل و پذیرفته شده هر کشور و ملت امری انکارناپذیر است که در طول تاریخ هر ملتی به سهم خود با آن دست و پنجه نرم کرده است در کشورهایی که گرایشات دینی در آن شدید است یکی از آسیب‌های مهم وجود فرقه‌های متفاوت شبه مذهبی است. براساس آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده «چهار هزار فرقه شبه مذهبی در جهان وجود دارد که دو هزار و پانصد به طور رسمی به ثبت رسیده است. از این تعداد تن‌ها در ایالات متحده آمریکا بیش از هزار فرقه، در انگلستان هفتصد فرقه، در سوئد و نروژ بیش از صد فرقه به ثبت رسیده است »(1) در سال‌های اخیر فرقه‌های نوظهور معنویت‌گرا در ایران رشد قارچ‌گونه‌ای داشته‌اند که خاستگاه بیشتر آن‌ها خارج از ایران بوده است. بعضی از این فرقه‌ها خاستگاه شرقی دارند مانند اشو، دالائی لاما، سای‌بابا و راما... و بعضی خاستگاه غربی دارند ماننده آکنکار، سرخپوستی ساحری، ، کابالا، تی اس‌ام، . 📚1.شفیعی سروستانی، «فرقه‌سازی در جهان معاصر»، فصلنامه پیام، بهار 1388. @feraghvadayn
🔸برگزاری مراسم بزرگداشت یکصد و پنجمین سالگرد کشتار ارامنه, پشت در های بسته 👈ارامنه ایران, سالروز ۲۴ آوریل را بدون برپایی تجمع, گرامی داشتند 🔹صد و پنجمین سالگرد کشتار ارامنه, صبح امروز جمعه ۵ اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل), با حضور جمعی از روحانیون کلیساهای ارمنی گریگوری و کاتولیک تهران, "آرتاشس تومانیان", سفیر ارمنستان در ایران و تنی چند از مسیولان جامعه ارامته تهران در محوطه کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد. 🔹اگرچه این مراسم همه ساله به شکلی گسترده و با حضور جمعی از ارامنه انجام می شد و از ماه ها پیش نیز کمیته ای از سوی خلیفه گری ارامنه تهران جهت تدارک ویژه برنامه های سالروز کشتار ارامنه تشکیل شده بود, لیکن علیرغم هماهنگی های صورت گرفته, به سبب شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی, این مراسم به صورت محدود و پشت درهای بسته برگزار گردید. 🔹مراسم امسال به صورت زنده از شبکه های اجتماعی اینستاگرام, فیس بوک , تلگرام و واتس آپ پخش شد. 👈همچون سال های گذشته, بیانیه ای نیز در محکومیت این کشتار و لزوم توجه اذهان انسانی بدان قرایت شد. تاکنون کشورهای زیادی, کشتار ارامنه را به رسمیت شناخته اند . این مراسم, همه ساله با حضور خیلی از جامعه ارامنه برگزار می گردد و امسال با توجه به محدودیت های ناشی از ویروس کرونا با ساز و کاری متفاوت انجام گرفت. @feraghvaadyan
🛑 ضربه زدن به دین هدف اصلی زورگویان جهان 🔹«ضربه زدن به «دین» و «وفاداری مردم» را دو هدف اصلی زورگویان جهانی است. اگر عنصر نبود، ممکن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخی امتیازات، در مقابل دشمن کوتاه بیایند اما دین اسلام اجازه تسلیم در برابر ظالم را نمی دهد و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به همراه می آورد، به همین علت، مسئولان نظام تاکنون در مقابل استکبار کوتاه نیامده اند و از این به بعد نیز، به برکت دین، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد. 🔸تضعیف و انکار حقایق دینی از توطئه های جبهه استبداد بین‌الملل است؛ ماجرای سلمان رشدی، برخی فیلم های ضد دینی غربی، کاریکاتورهای موهن و قرآن سوزی از جمله تلاشهای ناکام دشمنان دین است ضمن اینکه در داخل کشور هم، دنباله روی آنان اشاعه، بی بند و باری، اباحی گری، و حرکات مشابه درصدد سست کردن عقاید دینی مردم به ویژه نسل جوان هستند.»(1) 1.بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم مردم قم، 1389/7/27. @feraghvadayn
35.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هویک بهبو حقوقدان آشوری: پس از انقلاب اسلامی اکثر مشکلات حقوقی ایران مرتفع شد و حتی امتیازهای خاصی به این قشر تعلق گرفت. @feraghvaadyan
⭕️ گفتگوی ادیان و «دیگریِ دینی» در ادیان ✅ گفت‌وگوی جلوه‌ای از پذیرش تکثّر دینی است و مهم‌ترین مؤلفه‌ی آن گفت و شنود حقیقی میان ادیان مختلف و هم سخنی میان سنت‌های دینی متفاوت است. گفت‌وگوی ادیان دست‌کم در سطح الهیاتی آن، همواره در بستر یکی از پارادایم‌های الهیاتی صورت می‌پذیرد. «آگوستین دی‏نویا»، در گونه‌شناسی مفیدی که از مواضع الهیاتی نسبت به «دیگریِ دینی» ارائه کرده است، سه رویکرد انحصارگرایی، شمول‌گرایی و کثرت‌گرایی را بر شمرده است. هر یک از این سه پارادایم که در الهیات ناظر به ادیان دسته‌بندی می‌شوند، تفسیر الهیاتی متفاوتی از «دیگریِ دینی» ارائه می‌دهد که زمینه‌ی متفاوتی برای گفت‌وگوی ادیان فراهم می‌آورد. ♦️با استفاده از گرامرهای هویّت/ غیریت و تطبیق آن‌ها بر الگوهای الهیات ناظر به ادیان چنین استفاده می‌شود که رابطه‌ای معنادار میان گفت‌وگوی ادیان و چگونگی تفسیر «دیگریِ دینی» برقرار است. به‌گونه‌ای که هر چه الهیات مسیحی به سوی گشودگی نسبت به «دیگریِ دینی» و به رسمیت شناختن دیگر ادیان پیش می‌رود، امکان تحقق گفت‌وگوی ادیان به معنای مصطلح آن بیشتر است. این ویژگی به موازات آن‌که میزان گشودگی نسبت به «دیگریِ دینی» را افزایش می‌دهد و گفت‌وگوی ادیان را به سمت گفت‌وگویی حقیقی پیش می‌برد، را از حالت ایستایی و خودبسندگی به سمت تکثر و یا پویایی سوق می‌دهد. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://b2n.ir/651326 @feraghvaadyan
✝️گلایه «سعید عابدینی» از «صدای امریکا» 🔹عصبانیت عنصر تبشیری از به حاشیه رفتن