#خودنماییـبدونـمرز
🔰بهتازگی فیلمی مربوط به یکی از #دراویش پناهنده در کشور #بوسنی مننتشر شده است که در آن خبر از اعتصاب غذا و اعتراض به ایجاد نا امنی برای خود توسط حکومت ایران داده شده است، اما در فیلم منتشر شده هیچ سندی جهت اثبات ادعای این درویش پناهنده وجود ندارد و صرف صدای ضعیف و نالههای مظلومیتنما خبری از استنادات و شواهد نیست.
🔺فراموششدگی معضل بسیاری از پناهندگان سیاسی است که با آرزوی توسعه اهداف خود از ایران خروج میکنند و پس از مدتی متوجه بی تفاوتی اذهان عمومی نسبت به خود میشوند. در نتیجه، پادزهر کم محلی بهخود را حرکت های #شانتاژی میدانند که توسط آن میتوان مورد عطوفت!!! نهادهای صلحطلب بین المللی قرار گرفت.
@feraghvaadyan
#واکسیناسیون_علیه_بهائیت
❌مقامات کشور #قطر اخراج #بهائیان را در دستور کار خود قرار دادند.
💠پس از پیگیریهای متعدد فعالان مدنی و سیاسی علیه اقدامات امنیتی شبکه بهائیان در منطقه، مقامات قطری تصمیم بهاخراج و افزودن بهائیان به لیست سیاه گرفتند . لازم بهذکر است که استدلال مقامات قطری در پی این اقدام، مخالفت با اعتقادات بهائیان نبوده بلکه عامل این تصمیم، اقدامات و جرائم امنیتی شبکه بهائیان عنوان شده است.
@feraghvaadyan
✴️ریشههای مدرن معنویتهای نوین
✍️برخی شاخصههای #مدرنیته تأثیری مستقیم بر محصولات برخاسته از خود، از جمله معنویتهای نوظهور دارند.
شکلگیری #جنبشهای_معنوی_نوپدید را باید بعد از نیمه دوم قرن بیستم دانست؛ عصری که الزامات و شاخصههای مدرنیته، شرایطی متفاوت بر حیات بشری مستولی و نیاز به #معنویت را بار دیگر پررنگ ساخت. احاطه بشر توسط عناصر مادی، رویکردهای پراگماتیسمی و مطرح شدن فرهنگ و ارزشهای مصرفی، باعث شد ذات معرفتجو و معنویتخواه انسان، بار دیگر بیدار شود و برای پاسخ به این عطش معنوی، جریانهای معنوی نوپدید –همسو با ارزشها و هنجارهای مدرنیته- سربرآوردند.
⏪در واقع در نیمه دوم قرن بیستم و پیش ازظهور یا تثبیت فرهنگ مصرفی، شاهد ایجاد پارادیم دینداری تازهای بودیم. «در این پارادایم، #اومانیسم، فردگرایی و حاکمیت عقل ابزاری، مهمترین مؤلفههای فرهنگی هستند. دین نزد گروههای مرجع، امری عرفی(غیروحیانی، غیر عقلانی، قوتزدوده و خصوصی) تلقی میشود و دینورزی الگو، از نوع دینورزی اسطورهزدایانه و پراگماتیستی است که در آن بخشهایی که قلبیتر و فردیتربه نظر میرسند، شانس بقای بیشتری مییابند.»(۱) همین پیشزمینهها بود که رفتهرفته شرایط را برای ظهور «دین شخصی» یا «فرقهای» به جای «دین رستگاری»(دین سنتی) فراهم ساخت و متعاقب آن جریانهای معنوی نوین، ظهور و بروز یافتند.
📕پینوشت:
1. حمیدیه، بهزاد، معنویت در سبد مصرف، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۱۳۹۱، ص۱۵۵.
@feraghvaadyan
🌐محاصره فرقهای و اصطلاح (BITE)
🔺استیونحسن، یکی از متخصصان امور فرقهای و نویسنده کتاب گسستن بندها، درباره کنترل اعضاء توسط فرقه، اصطلاح BITE را عنوان میکند.
🔵ادامه مطلب: https://b2n.ir/j69846
@FeraghVaAdyan
🌐برگزاری نشست تخصصی بررسی مجموعه۳جلدی شناخت کلیسای #کاتولیک، #ارتدکس و #پروتستان با حضور مولفین کتاب.
🖥وبینار مجازی، امروز چهارشنبه از ساعت۱۴
@FeraghVaAdyan
🔵رونمایی از تمبر کلیسای تادئوس مقدس
🔸همزمان با برگزاری نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و ارمنستان از تمبر یادبود #کلیسای_تادئوس_مقدس رونمایی میشود.
🔸نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و #ارمنستان با همکاری #موزه_ارتباطات و موزه ملی ارمنیان (اسقف ارداک مانوکیان) در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در موزه ملی ارمنیان برگزار می شود.
⭕️ادامه خبر: https://b2n.ir/m72293
@Feraghvaadyan
👿ویژگی شیطانگرایی نوین
✍یکی از تازهترین یافتههای محققان #ادیان_نوظهور در خصوص #شیطان_گرایی نوین، تلاش این جریان برای همسانسازی اجتماعی است؛ بر اساس این پژوهشها: «شیطانگرایی دینی نوین ، خود را با جامعهای که به آن تعلق دارد، هماهنگ کرده است. بدین ترتیب، بروز صریح رویارویی با ساختارهای حکومتی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.
🔺همه شیطانگرایان با #مسیحیت سکولار غربی و بنیادگرایان مسئله دارند اما واکنشها بر حسب زمان، مکان و شرایط ، شکلهای گوناگونی به خود گرفته است.»
📕منبع: لوئیس، جیمز آر و پترسون، یسپر اویور، ترجمه سمیه عبداللهی، ادیان چالشانگیز نوظهور، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات،۱۳۹۹، ص ۳۳۵.
@Feraghvaadyan
#عرفان_پولی
💵مسئله درآمدزایی های عجیب آکادمی جریان #حلقه، در ابتدا بهعنوان یک نقد و طنز مطرح شده بود،حتی منتقدان هم فکر نمیکردند که عرفان طاهری اینگونه به پول شهریه دانشپژوهان(فریب خوردگان) گره بخورد اما با معرفی دوباره سایت های پولی در کانال محمدعلـی طاهری، اینبار مشخص شد که درآمدزایی بهنام عرفان نهتنها باعث شرمساری طاهری نیست که یکی از پایههای بقاء جریان انحرافی #حلقه، همین پول سازی بهبهانه عرفان میباشد.
🔺#بخش_رصد_روشنگر
@feraghvaadyan
بسته خبری #ادیان
🔷 نشست منجی #آخرالزمان از دیدگاه ادیان و مذاهب با عنوان #المهدی بزرگ مردی که همه جهان در انتظار اوست به میزبانی مؤسسه دارالزهرا(س) در پاتالونگ برگزار و موضوع منجی آخرالزمان از منظر کتب آسمانی از سوی جمعی از علمای برجسته #مسلمان، #بودایی و #مسیحی بررسی شد.
🔷به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ #آرا_شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
"پیشنهاد می کنم دولت،عوارض خروج از کشور برای سفر به کشورهای با ریسک بالای کرونا را بطور چشمگیر افزایش دهد.
پذیرفتنی نیست تفریح یک عده به بهای سلامتی عده دیگر تمام شود".
🔷 تیزر فیلم #احضار، با موضوع جن گیری و عرفان های کاذب به کارگردانی #علیرضا_افخمی منتشر شد. این سریال در ماه مبارک رمضان به روی آنتن تلوزیون می رود.
🔷رونمایی از تمبر کلیسای تادئوس مقدس همزمان با برگزاری نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و ارمنستان.
@FERAGHVAADYAN
✍️درباره موسس انجمن حجتیه:
#آنارشیسم_سیاسی مرحوم حلبی در #آنارشیسم_معرفت_شناسانه او ریشه دارد که خود محصول «بحران معرفتشناسی» اوست. «بحران معرفتشناسی» درد مشترک جریانهای مختلف دینی اعم از #اخباریگری، #شیخیه، انجمن #حجتیه و #سلفیهاست. مسأله همه آنها «فهم درست از دین»؛ و پاسخ همگی اتخاذ رویکرد شدید علیه علم و فلسفه بوده است؛ چه علوم دینی و چه غیردینی.
🔷اخباریها با طرد معارف دیگر، تنها به روایتها پناه بردهاند. شیخیه برای اینکه مطمئن شوند فهم آنها از دین درست است مفهوم «رکن رابع» را مطرح کردند.
🔷سلفیها ایده بازگشت به «سلف صالح» را به میان کشیدند.
🔷مکتب معارفیها نیز با رد فلسفه و هر نوع منبع شناختی غیرمرتبط با معصوم طریق دیگری را مطرح کردند؛ که اندیشه و ایدئولوژی حلبی محصول همین طریق دیگر است.
ایدئولوژی شیخ محمود حلبی پیش از هرچیز یک نهضت ضدروشی است که به مقابله با انواع روشهای علمی و معرفتی پرداخته است؛ علیه علم، فلسفه، عرفان و حتی نحو. از منطق عبور کرده و ناقد آن است، اما به منطق و قواعد فکری و علمی جدیدی نرسیده و از اینرو به #التقاطی معرفتشناسانه دچار شده است. او به شدت علیه فلسفه و عرفان سخن میراند و از نمادهای فلسفه و عرفان همچون «ملاصدرا» و «ابنعربی» با توهین و فحاشی یاد میکند، تا علاوه بر مخالفت با عرفان و فلسفه، احساس عمیق منفی خود علیه آنها را نیز نشان دهد. او همچنین فقهای بزرگ شیعه همچون شیخ مفید و طوسی را از طعن و تحقیر بی نصیب نگذاشته است.
این همه گریز برای آن است که نمیخواهد به قالبها و روشهای هیچ علمی تن دهد. این ایدئولوژی با آن مخالفخوانیهای ضدروشی، در حقیقت به آنارشیسمی روشی ـ معرفتی میرسد. عدم دانش عمیق در هر یک از علوم و نیز وجود برخی روحیات را میتوان از عوامل این رویکرد دانست.
✍️متن کامل یادداشت در لینک: https://b2n.ir/w73860
@FERAFGVAADYAN
🔴نماز خواندن در دانشگاههای فرانسه ممنوع میشود
🌐مجلس سنای فرانسه مجموعهای از پیشنهادات جدید در پیوند با دانشگاهها را تصویب کرد. یکی از این قانونهای پیشنهادی، قانون «منع نماز خواندن در دانشگاه» بود.
↩️ادامه در لینک: https://b2n.ir/g85526
@FERAGHVAADYAN
🔵پانسیون مطالعاتی یا دامی برای صید نخبگان!
🔺روشنگر به نقل از مفاز، مجتمع آموزشی وابسته به انجمن #حجتیه در شهر #زاهدان با راه اندازی پانسیون مطالعاتی اقدام به جذب دانش آموزان نخبه نموده تا بتواند در آینده از ظرفیت آن ها برای بهره برداری این تشکیلات استفاده نماید.
🔺در این پانسیون مطالعاتی فردی به عنوان مشاور در کنار دانش آموزان قرار دارد که از طریق ارتباط با نوجوانان و خانواده آن ها در صدد تأثیر گزاری منفی بر فرآیند فکری اعضای خانواده می باشد.
🔺گفتنی است پس از روشنگری های پایگاه خبری مفاز در زمینه فعالیت های آموزشی و تبیین انحرافات مراکز وابسته به تشکیلات انجمن حجتیه در شهر زاهدان؛ این مدارس اقبال عمومی مردم انقلابی زاهدان را از دست داده اند و برای اصلاح چهره خود و کسب منافع مادی به دنبال بهره مندی از شیوه های جدید هستند.
👈ان شاالله به زودی پایگاه خبری مفاز به عنوان دیده بان فعالیت های فرق ضاله و ادیان انحرافی در استان سیستان و بلوچستان ابعاد دیگری از تخلفات مالی مراکز وابسته به انجمن حجتیه در استان سیستان و بلوچستان را به اطلاع مخاطبین گرامی خواهد رساند.
@FERAGHVAADYAN
@mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پوست_اندازی_درویشی
در میان دراویش چهخبر است؟
#مصطفی_آزمایش،ماذون خارجنشین خبر از راه عرفانی صحیح خود میدهد و اینبار دراویش مدعی عرفان باید پاسخگو باشند کهاگر آزمایش حرف از طریقت صحیح خود میزند،پس تا بهامروز،سلسله دراویش،عرفان کاذب را به مریدان خود آموزش میدادند.؟
@FERAGHVAADYAN
🔴فتنهای که از اعدام علیمحمد باب شروع شد
✍️بارها با علمای مسلمان بحث کرد و بارها توبه نامه نوشت؛ اما هیچگاه از عقاید خود دست برنداشت و حتی در اواخر عمر که در زندان بهسر میبرد، کتابی را برای پیروان خویش تحت عنوان بیان به جای گذاشت. بهائیها با وجود اینکه مظلوم نمایی میکنند، هیچگاه پاسخگو نبودهاند که چرا مخالفان خود را به قتل میرسانند و اگر آزادی بیان بهحق و خوب است، چرا آنها برای علمای شیعه از جمله شهید ثالث آزادی بیان قائل نشدند؟
این است داستان فتنهای که از اعدام علیمحمد باب شروع شد:
🌐ادامه مطلب در لینک زیر: https://b2n.ir/y65216
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تئوری #روح_زدگی یکی از تکنیک های جریان #مسیحیت_تبشیری است که نه تنها با سنت کلیسایی موافق نیست که نمادی از خرافهگراییهای جریان تبشیر است.
↩️مدعی میشوند که این مبلغ مسیحی حامل روح قدسی است و با ارتباط با افراد، انتقال آها به روح قدسی انجام شده و آن ها از هوش میروند!!!
@FERAGHVAADYAN
📸رونمایی از تمبر یادبود کلیسای ارامنه تادئوس مقدس
🔵مراسم رونمایی از تمبر یادبود کلیسای ارامنه #تادئوس_مقدس و نخستین نمایشگاه ایران و ارمنستان روز یکشنبه با حضور رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست و آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری #ارمنستان در ایران در موزه ارامنه #آرداک_مانوکیان برگزار شد.
@FERAGHVAADYAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥افتتاح عبادتگاه برای پیروان #ادیان در موزه لوور ابوظبی
🔴اداره توسعه جامعه #ابوظبی با همکاری وزارت فرهنگ و جهانگردی امارات، عبادتگاهی را برای #غیرمسلمانان در #موزه_لوور ابوظبی راهاندازی کرد.
@FERAGHVAADYAN
💠درگفتگو با حجتالاسلام #همایون مطرح شد:
🔺علی محمد باب چه عقیده ای درباره مهدویت داشت؟
🔺نقش استعمار در شکل گیری و ادامه دار بودن بابیت چه بود؟
آیا پیروان بابیت در قتل #امیرکبیر به بهانه انتقام از او نقشی داشتند؟
🔺پس از مرگ علی محمد شیرازی سرانجام این فرقه ضاله تا به امروز چه شد؟
#استعمار در پیدایش بابیه شاید نقش کلیدی و اصلی ایفا نکرد اما بیشترین تاثیر را در گسترش بابیت و گسترش بهائیت داشت.
ما دو مقوله جدا از هم داریم که بصورت ناخواسته بهم وابسته هستند، یعنی در حالی که ناچاریم بین این دو فرق بگذاریم اما منکر وابستگی این دو هم نمی توانیم بشویم، یک مسأله بهائیت است و یک مسأله بابیه؛ بهائیت در #امتداد بابیه شکل گرفته است و...
🌐ادامهمطلب در لینک زیر: https://b2n.ir/s49976
@FERAGHVAADYAN
🔴آدمربایی ۱ میلیون دلاری؛ هفت روحانی کاتولیک در هائیتی ربوده شدند
▫️هفت #کشیش و راهبه #کاتولیک شامل دو فرانسوی در کشور #هائیتی ربوده شدند.
✍️آدمربایان پس از دزدیدن این ۷ نفر گفتهاند در ازای دریافت ۱ میلیون دلار گروگانها را آزاد خواهند کرد. از این ۷ نفر ۲ زن که یکی فرانسوی است در میان گروگانهاست.
🗓عملیات #آدم_ربایی روز یکشنبه ۱۱ آوریل در این کشور واقع در آمریکای شمالی و در همسایگی #جمهوری_دومنیکن اتفاق افتاده است.
🚨#پلیس هائیتی میگوید به یک گروه مسلح تبهکار به نام «ماووزو ۴۰۰» مظنون است. در ماههای اخیر و به دنبال افزایش اعتراضات ضد دولتی در این کشور، ناآرامیها به شدت در #هائیتی افزایش یافته و گروههای تبهکار بسیاری، دست به انجام عملیاتهایی چون آدم ربایی زدهاند.
↙️هائیتی، فقیرترین کشور در قاره #آمریکا در یک ماه اخیر به شدت درگیر ناآرامی و خشونت بوده است. پلیس میگوید تمام تلاش خود را برای پیدا کردن و آزادی این ۷ کشیش و #راهبه کاتولیک به کار خواهد بست.
@FERAGHVAADYAN
📊رشد آتئیسم و اسلام،رقابتی در جامعهانگلیس
🔎روشنگر بهنقل از روزنامه گاردین/ ✍️چند سال پیش یکی از جامعهشناسان برتر #انگلیس مقالهای درباره ظهور و رشد بخشی به نام #بیدین در نظرسنجیهای عمومی نوشت. به گفته پروفسور لیندا وودهد “بیدینها” در قالب انقلابی آهسته و بدونبرنامهریزی حضور خود را اعلام کردند؛ اکثریت فرهنگیای که خود را با هیچ دین رسمی تعریف نمیکنند.
📋نظرسنجی جدید در انگلیس نشان میدهد که برای اولین بار است میدهد که تعداد انگلیسیهایی که خود را #مسیحی مینامند بهکمتر از۵۰ درصد رسیدهاند. در سال ۲۰۰۱ ، در پاسخ به سوال “دین شما چیست؟” ۷۲ درصد در بریتانیا خود را “مسیحی” دانستند. این رقم تا سال ۲۰۱۱ به ۵۹٪ کاهش یافت. در مقابل، نسبت پاسخ “بیدین” یا “هیچ دین خاصی” ، از ۱۵ به ۲۵ درصد رسیده است.
همچنین هنگامی که در نظرسنجیهای سال ۲۰۱۸ از انگلیسیها پرسیده شد که ” آیا خود را معتقد به دین خاصی میدانید؟” ۳۸ درصد خود را مسیحی و ۵۲ درصد خود را معتقد به هیچ دین خاصی دانستند.
🔺به دلیل #رشدجمعیتی یا دلایل دیگر تعداد افرادی که در انگلیس خود را متعلق به اقلیتهای دینی مانند اسلام میدانند در حال رشد است.
🔰رشد دینداران غیرمسیحی یا بیدینها برای مسیحیان این کشور ملاحظات هشداردهندهای دارد؛ چرا که نسل جدید و هزاره مسیحیان در جهشی قابل توجه از پیوستن به جمع دین سازمانیافته سرباز میزنند.
پروفسور وودهد در سری تحقیقاتی که آن را به نام ریچارد داوکینز، آتئیست مطرح بریتانیایی نامگذاری کردهاست، دریافته است که اکثر بیدینها در انگلستان از نظر اجتماعی لیبرال هستند و فقط اقلیت کوچکی از آنها طرفدار افراطی سکولاریسم و کمتر از نیمی از آنها آتئیست هستند.
🔺بخش اکثریت گروه بیدینها افرادی هستند که پاسخ آنها به سوال درباره دین “شاید، شک دارم و نمیدانم” است. همچنین بخشی از آنها شامل افرادی است که به خدا یا نیرویی برتر اعتقاد دارند.
@FERAGHVAADYAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ خاخام ها به دنبال منجی، پروژه ای کاملا مشکوک...
🎥 ویدیوی کامل از مراسمی که خاخام های یهودی طی آن از شخصی رونمایی کردن که به گفتهی خودشون منجی و یا از گزینه های منجی بودنه که با مراسم فراماسونری چندین روز پیش در مصر میتوان به این نتیجه رسید که صهیونیست ها و سلطه جهانی به دنبال ایجاد یک حاشیه جدید برای دنیا هستند ...!!
@Feraghvaadyan
@ResanehEDU
*شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآن*
🌙حلول ماه مبارک رمضان را بر همه مخاطبین ارجمند تبریک عرض مینمائیم.
@Feraghvaadyan
✝️اسقف اعظم #سيبوهـسرکيسيان خليفه #ارامنه تهران از سوی خود، جامعه ارامنه، شورا و مجمع خليفه گری پيامهای تبريکی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک #رمضان، به مقام معظم رهبری حضرت آيت الله العظمی سيدعلی خامنه ای، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران جناب آقای دکتر روحانی، رياست محترم مجلس شورای اسلامی دکتر قالیباف، رياست محترم قوه قضائيه حضرت آيت الله رئيسی و ديگر خادمين سرزمين مقدسمان #ايران، ارسال نموده و و طی آن برای آنان، علی الخصوص ملت شريف ايران آرزوی طول عمر، بهروزی و صلح و آرامش و سالی پربار از درگاه خداوند مسئلت نموده است.
منبع: روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال
@FERAGHVAADYAN