1_1375379453.mp3
16.97M
📖 رمان سال های عطا
روایت داستانی از سرگذشت عطاء الله قادری یک نجات یافته از بهائیت شامل ١١ فصل
✅ فصل پنجم
🎙 علیرضا تابان
#بهائیت
#فرقه_بهائیت
#نجات_یافته
#سالهای_عطا
#رمان_سال_های_عطا
🆔 @RoshangarMedia
روشنگر مدیا
🔺اینترنشنال دست به دامان شبکه وهابی «کلمه» شد ✖️ائتلاف افراطیون درویش و وهابی
✍️وقتی با انتشار گزارش مغرضانه شبکه اینترنشنال درباره واقعه تأسفبار #گلستان_هفتم اسفندماه ۹۶ و ناکام ماندن تلاش برای مظلومنمایی و لاپوشانی جرایم طیف افرطی #دراویش نعمتاللهی گنابادی، صدای اعتراض قاطبه دراویش این #فرقه بلند شد و با انتشار پستهایی در شبکه های اجتماعی در مسیر روشنگری و اعلام برائت از این موضوع گام برداشتند، کار برای این شبکه معلومالحال، بسیار سخت شد و اینبار راه فراری مقابل خود ندید.
↙️به همینخاطر در روزهای بعد کوشید با سر و سامان دادن میزگردهای هدفمند بر این رسوایی سرپوش گذارد که باز هم مثمرثمر واقع نشد و واکنش مدیر رسانه #دراویش را -به سبب عدم مراعات جوانب انصاف در گفتگو- به همراه داشت. اینبار مدیران رسانه مزبور برای بازپسگیری اعتبار از دسترفتهشان نزد بهویژه ریزش شدید مخاطبان درویش، دست به دامان #شبکه_وهابی و معاند «کلمه» شدند که به واسطه انجام مصاحبه با « #وحید_بهشتی »(از عناصر افراطی خارجنشین #فرقه و مدیر رسانه «در تی وی») بهاصطلاح به روشنگری این موضوع بپردازد؛ حال آنکه رویکرد تفرقهافکن، معاند و اندیشههای ضدشیعی این شبکه بر همگان آشکار بوده و اساساً این پرسش را به ذهن متبادر میسازد چرا یک #فرقه_درویشی که خود را شیعه میداند، با شبکهای وهابی (حامی اندیشههای افراطی منتسب به تسنن) ائتلاف کرده و به اساس اختلاف خود نمیاندیشد؟ گویا هرجا منافع اقتضا کند، اختلافات بهراحتی نادیده گرفته شده و تنها عنصر «افراط» است که باقی میماند و تصمیمگیری ميکند؛ هرچند این امر نیز به سبب آمیختگی با عصبیت، بینتیجه و چهبسا بدنتیجه بوده و ماهیت باطل و عنادورزانه ایشان با حقیقت اسلام را بیش از پیش آشکار میسازد.
@RoshangarMedia
🔴سناریوی بهاییت برای #کودکان_جهان
🌐روشنگر به نقل از خبرگزاری تسنیم/ #بهائیت به زیرمجموعههای خود در جهان، توصیه میکند که بر #آموزش بهائیت به کودکان، به طور ویژه سرمایهگذاری کنند.
✴️یکی از بزرگترین اهدافی که فرقه تشکیلاتی بهائیت به اعضای خود دیکته میکند، تبلیغ و جذب هر چه بیشتر افراد به بهائیت است، چراکه نفوذ حدکثری را شاهکلید سلطه بر هویت و فرهنگ و در نهایت منابع و جغرافیای ملتها میدانند. این سازمان برای رسیدن به اهدافش، مدام در حال طرحریزی نقشه و ارائه برنامههای مدتدار به زیرمجموعههای #فرقه است. نقشههایی که از مرکز اصلی فرقه واقع در #فلسطین اشغالی، ارائه و ارسال میشوند.
ادامه در وبسایت: https://b2n.ir/a67387
@RoshangarMedia
#بهائیت و ازدواج با محارم
🔴بهاء میگوید:« زنهای پدران بر شما حرام است و ما حیا میکنیم که حکم پسرها را ذکر کنیم.»¹با اینحال، از حرمت ازدواج با سایر محارم در کتب ااحکام باب و بهاء سخنی به میان نیامدهاست.
🔶عبدالبهاء در توضیح این مطلب، اصلی را ذکر میکند: عدم ذکر حکم حرمت، دلیل بر جواز است² و بیتالعدل هم در پاسخ به اغنامالله میگوید:«ازدواج با اقارب به عهدهی خود نفوس شدهاست و آن معهد اعلی هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمیداند.»³
بنابراین ازدواج با سایر محارم در بهائیت نهی نشده و جایز است.
🔺حال آنکه قوانین و قواعد ازدواج در ادیان الهی، بر اساس فطرت انسانی بنا نهاده شدهاست و جواز ازدواج با محارم با احکام هیچیک از ادیان الهی و آسمانی مطابق نیست بلکه خیانتی است که تمام ارکان خانواده را متزلزل و اباحیگری مطلق را برای جامعه به ارمغان میآورد.
🔻با اینوجود، از سال۲۰۱۱میلادی، سازمان بیت العدل، تحت فشار افکار عمومی، ته توقیف این حکم پرداختهاست، امید که انگشت اتهام به فساد اخلاقی از شبکه بهائیت، پاک گردد.
۱.حسینعلی نوری،اقدس،صفحه۱۰۴
۲.عبدالحمید اشراق خاوری،مائده آسمانی،جلد۲،صفحه۴۲
۳.شوقی افندی،انوار هدایت،صفحه ۴۸۷
@ROSHANGARMEDIA
روشنگر بهنقل از ایسنا
جایگاه مسیحیان در گذشته تاریخی #مشهد؛
«رضا سلیماننوری»، خراسانپژوه در خصوص نقش ۳ارامنه در هویت تاریخی مشهد اظهار کرد:
🔹نادرشاه برای بهبود شرایط سکونت در مشهد به عنوان پایتخت سلسله اف
شاریه، زمینه مهاجرت بخشی از یهودیان گیلانی و ارامنه ساکن جلفا به مشهد را فراهم کردد و با افزایش جمعیت ایشان در سال ۱۳۱۷، کلیسای ویژه ارامنه در میدان ده دی مشهد ساخته شد.
🔷وی افزود: مسیحیان بهویژه ارامنه در این دوران، نهتنها در ساختار فرهنگی و اجتماعی مشهد پذیرفته شدند، بلکه بازوان قدرتمندی برای اجرای برنامههای فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی حکومت در شهر بودند. آرسن و هاراند مانگاساریان پدر و پسری که بزرگترین سینماداران مشهد در سالهای پیش از انقلاب به شمار میرفتند.
💠ملکن هارتوانیان نیز صنعت نساجی و برق را برای مشهد به ارمغان آورده و مهندس یفرم توماس، آسفالت بلوار وکیلآباد را از خود به یادگار گذاشتهاست.
🔰لبته النا درمگردپچیان در دوران خود، برترین معلم پیانو در مشهد به شمار میرفت. همچنین پول ژولیا و بادالیان، از پزشکان معروف مشهد بودند.
وی در پایان اظهار داشت: مسیحیان مشهد سالها در کنار مسلمانان زندگی میکردند و حتی یکی از آنان (آلبرت بیله عیوض) نیز در جریان جنگ تحمیلی شهید شد. شایسته است برای حفظ هویت مشهد به عنوان شهری که به پیروی از امام(ره)، محل گفتگوی پیروان مذاهب مختلف بوده و از ظرفیتی بزرگ در بازگو کردن واقعیت اسلام رحمانی گفتوگو محور برخوردار است، ضمن حفظ بناهای تاریخی و مذهبی مسیحیان، حضور ارامنه و مسیحیان و جایگاه آنان در گذشته مشهد برای مردم بیان شود.
#یادداشتـروز
✍️کودکان و فرقهها
🔴مکانیسم فرقهها در قربانی سازی کودکان
🔻عملیات فرقهای و جذب کودکان
🔺مرحله به مرحله، فرقهها به دنبال فروپاشی خانوادهها
🔸یادداشت تحلیلی جدید در سایت روشنگر؛
https://b2n.ir/f70618
@ROSHANGARMEDIA
#میرزای_قمی و مواجهه با #تصوف
🔴عصر قاجار به واسطهی فعالیت نسبتاً گستردهی مکاتب و جریانهای عرفانی و #صوفی منشانه، فصل خاصی در دفتر تاریخ معاصر ایران بهشمار میرود. در اوایل دورهی قاجار، به دلیل فعالیت و تبلیغات گستردهی برخی صوفیان مانند معصوم علیشاه و نورعلیشاه، عدهی زیادی به این جریان پیوستند و جریانهای صوفی رواج یافتند.
🔰میرزای قمی که یکی از علمای طراز اول عصر قاجار بود، برای مقابله با این جریانات به نقشآفرینی پرداخت.میرزا ضمن تلاش برای شناخت و رسیدن به عرفان حقیقی، به سالکان واقعی بسیار احترام میگذاشت و با عرفای همعصرش رابطهی نزدیکی داشت. میرزای قمی اگرچه از اصولیون بزرگ شیعه محسوب میشود اما در عینحال عارف عاملی بود و #عرفان حقیقی در ادوار زندگیش نمود عینی داشت.
💠زهد، سادهزیستی، توکل، دنیاگریزی و دائمالمراقبه بودن از ویژگیهای زندگی وی است.
🔹بهاین ترتیب میرزا با شناخت معرفت حقیقی، تلاش خود را برای بازشناساندن اجناس بدلی آغاز کرد. نگارش چند اثر به زبان فارسی و عربی پیرامون تصوف و عرفان، نشاندهندهی کوشش او در این زمینه است.¹
⚪️ میرزا در این آثار سخت به صوفیه میتازد و عقاید آنها را خلاف شرع عنوان میکند. وی صوفیان را از غلات و غلات را از شیطان صفتان میداند که به فریب عوام مردم مشغولند.²
۱.آثاری مانند رساله جوابات رکنیه، سه رساله در نقد عرفان، التقریرات.
۲.نقد و نظرهای میرزای قمی درباره عرفان اسلامی،ایبنا،۲۲اسفند۱۳۸۸
@ROSHANGARMEDIA
به همت #شهرداریـتهران صورت گرفت:
💠تجلیل از خانواده #شهید_آشوری و زیباسازی انجمن آشوریان
🔷مراسم تجلیل از خانواده شهید آشوری، «آلفرد سرگیس اردوشاهی» روز ۱۸ دیماه جاری با حضور شهردار منطقه 5 ناحیه ۱ تهران، اعضای انحمن آشوریان و خانواده آن شهید بزرگوار در محل انجمن #آشوریان تهران برگزار شد.
🔻همچنین در راستای طرح «تحول در نگهداشت شهر مزین به نام و یاد شهید معظم و گرانقدر» شهردای تهران، خانه انجمن آشوریان تهران نیز با نام شهید اردوشاهی مورد مرمت و دیگر خدمات زیباسازی از جمله عملیات تعمیرات، نظافت، جوشکاری،هرس و رنگآمیزی محوطه انجمن توسط نیروهای شهرداری قرار گرفت.
@roshangarmedia
نشست هماندیشی وزیرامورخارجه با رهبران و نمایندگان ادیان توحیدی
🔻در این دیدار، وزیر امور خارجه ضمن تبریک سال نو میلادی، از همزیستی نمونه #ادیان_توحیدی در طول تاریخ در جغرافیای ایران به عنوان نمونه و مدلی منحصربفرد از فرهنگ شمولگرای ایرانی و مقوم بخشی از هویت مردمان این مرز و بوم نام برد و با اشاره به قوانین و مقررات آمره در جمهوری اسلامی ایران در حمایت و صیانت از ادیان الهی و کرامت و حقوق پیروان آنان، بر ظرفیت عظیم اقلیتهای دینی در داخل و خارج از کشور تاکید کرد.
🔻وی تسهیل ترددهای ایرانیان خارج از کشور به میهن خود را جزو اولویتهای دولت سیزدهم و وزارت امورخارجه بر شمرده و در این رابطه بر تعاملات روان کلیه هم میهنان خارج از ایران با سرزمین مادری خود، فارغ از کیش و آیین آنها، تاکید کرد.
🔹در این دیدار، رهبران دینی حاضر در جلسه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامیبا قدردانی از ابتکار وزارت امور خارجه در برگزاری این نشست مشترک، این اقدام را نوید بخش رویکرد تعاملی دولت سیزدهم دانستند.
@roshangarmedia
#تقیه در نظام فکری #حجتیه
🔰روایات بسیاری، از اهلبیت(علیهمالسلام)در خصوص مراعات و التزام به تقیه وارد گردیدهاست. علاوه بر آن در روایات دیگری مانند روایت مفضل از امام صادق(ع)، امام، تقیه را بستگی به قیام قائم(عج) میداند.¹ یعنی امتداد تقیه تا زمان ظهور امامعصر پابرجاست و باید رعایت شود. بعی نیست که #انجمنـحجتیه نیز با استناد به این دسته از روایات، معتقد باشذ که مخالفت علنی با حکومت ظالم و ستمگر، خلاف تقیه میباشد و بنابراین جایز نیست و حرام است.²
💢در نقد این برداشت، روایتی از امام صادق(ع) خطاب به ابوحمزه ثمالی، کافی به نظر میرسد.امام(ع) در رابطه با معنی تحریف شدهی تقیه که چیزی جز فرار از مسئولیت و رفاهطلبی نیست، میفرماید:« به خدا سوگند، اگر ما شما را به یاریمان علیه حکومت ستم، فرا خوانیم، رد میکنید و به تقیه تمسک میجویید. تقیه در نزد شما از پدران و مادرانتان دوستداشتنیتر است. اگر قائم(عج) قیام کند نیاز به پرسش از شما ندارد و دربارهی بسیاری از شما که نفاق پیشه کردید حد الهی را جاری میکند».³
🟢این روایت، با تأیید اعتبار اصل تقیه و لزوم رعایت آن، برخورد ابزاری و بدون حجت و دلیل نسبت به تقیه را مردود میداند.
بر همین اساس موضع انجمن حجتیه، پیش از انقلاب، در قبال رژیم پهلوی، برخورد آکنده از تقیه بودهاست. هنگامی که امام خمینی در سالهای ۴۲ و ۴۳ فریاد میزدند: والله گنهکار است کسی که سکوت کند، انجمن حجتیه قائل بود تنها در صورتی تقیه از میان میرود که امام معصوم امر به جهاد کند.
همین موضعگیریها بود که انحرافات بعدی حجتیه را رقم زد. انحرافاتی از قبیل مخالفت با وحدت اسلامی، مخالفت با هرگونه حرکت اصلاحی یا حکومت و انقلاب پیش از ظهور حضرت مهدی(عج)، بیتفاوتی در قبال دشمنان و مخالفان نظام اسلامی و گرایش به مسائلی چون رؤیت امام زمان و غفلت از مسائل روز و جهان.
۱.وسائلالشیعه، جلد۱۱، صفحه۴۶۷
۲.عمادالدین باقی، در شناخت حزب قاعدین زمان، صفحه۱۳۴
۳.وسائلالشیعه، جلد۱۱، صفحه۴۸۳
@ROSHANGARMEDIA
📚نگاهی به ابزارهای تبلیغی #مسیحیت_تبلیغی
📓 #روانشناسیـموفقیت، ابزاری برای مبلغان حرفهای
🔺مبلغان استخدامی تبشیری یا جاسوسانی برای نفوذ؟
✝️میسیونرهای حرفهای چگونه از هر نیازی برای تبلیغ مسیحیت صهیونیستی استفاده میکنند؟
یادداشت جدید از شبکهتحلیلیروشنگر
📎پیوند به متن کمل این یادداشت در سایت روشنگرمدیا
https://b2n.ir/f33833
@ROSHANGARMEDIA