eitaa logo
روشنگر مدیا
953 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کریدور جنوب به شمال برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. 🔹نماینده ارامنه در مجلس توضیحاتی در خصوص «رزمایش ایران مقتدر» و «افتتاح کنسولگری ایران در ارمنستان» به خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری دانشجو ارائه داد و گفت: کریدور جنوب به شمال برای ایران از بعد تجاری و سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. 🆔@RoshangarMedia
🔺دستگیری لیدر وابسته به فرقه ضاله بهائیت در اغتشاشات اخیر استان البرز ▫️یک منبع آگاه از دستگیری یکی از لیدرهای اغتشاشات اخیر وابسته به فرقه ی ضالّه بهائیت در استان البرز خبر داد. ✍️به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در ادامه ی برخورد با با یکی از عناصر فرقه ی ضالّه در استان البرز به واسطه ی تهییج مخاطبین خود در فضای مجازی با انتشار مطالب ترتیب کننده برای حضور در اغتشاشات که حاصل آن حضور برخی اراذل و اوباش و تخریب اموال عمومی شد توسط یکی از نهادهای امنیتی دستگیر شد. ✖️فرد مزبور سابقاً با پوشش فعالیت های بشر دوستانه و همچنین جذب مخاطبین در صفحات مجازی سعی در ایجاد پایگاه های اجتماعی و مردمی داشته است . فرقه ی ضالّه بهاییت یک فرقه ی صهیونیستی است و سران آن در فلسطین اشغالی توسط دولت آن رژیم جعلی کودک کُش مدیریت می شود. 🆔@RoshangarMedia
🔺انحراف در انتظار ⏯برای درک بهتر مفهوم و تببین هدف اصلی آن، جا دارد متون اصیل اسلامی و لحن گوناگون روایات انتظار را مورد اشاره قرار داد؛ شخصی از امام صادق(ع) درباره کسی که انتظار ظهور حکومت حق را می‌کشد و در این حال از دنیا می‌رود، سؤال کرد. ایشان فرمودند: او همانند کسی است که با پیامبر اکرم در مبارزاتش همراه بوده‌است.(1) این مضمون در روایات بسیاری با تعابیر مختلف نقل شده‌است. 🔹در روایات دیگری آمده: مرگ در راه انتظار فرج، همانند شمشیرزنی در راه خداست و در روایاتی دیگر شخصی که در راه انتظار فرج بمیرد، همانند کسی است که در زیر پرچم قائم بوده است(2)، عنوان شده‌است. در دسته‌ای دیگر از روایات چنین شخصی همانند کسی است که پیش روی پیامبر جهاد کند.(3) 🔸چنانچه مشاهده می‌شود، تشبیه‌های بسیار دقیق و عمیق روایات، روشن می‌سازد که نوعی رابطه و تشابه میان مسئله انتظار، و مبارزه با دشمن در آخرین شکل خود وجود دارد. در روایات متعددی نیز داشتن انتظار چنین حکومتی، به عنوان بالاترین عبادت معرفی شده‌است، این مضمون در بعضی از احادیث پیامبر و امام علی(ع) نقل شده‌است که أفضل‌ُ العبادةِ إنتظارُ الفرجِ. این احادیث، اهمیت انتظار و منظور از انتظار فرج و منتظر واقعی را تبیین نموده و تنها درخواست‌کننده فرج و ذاکر و عجّل فرجهم را منتظر نمی‌شمارد، بلکه تعابیر روایات یاد‌شده، همگی حاکی از انقلابی توأم با جهاد وسیع و دامنه‌دار است. 🔰https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09🔰 ⏳اما انتظار در دیدگاه جمعی از شیعیان معاصر که از بارزترین مصادیق آن است، مفهومی منفعل و منفی دارد. طبق این دیدگاه، انقلاب امام عصر، به دو چیز بستگی دارد: ۱. زمینه‌های منفی موجود در جامعه، مثل تبهکاری‌ها و ستم‌ها‌. ۲. ایمان و اعتقاد مردم به اسلام. 📌از نظر این افراد، باید این دو عامل تقویت اسلام به توده‌ها شناسانده شود و یک رشته اصلاحات اعتقادی صورت گیرد. ازاین‌رو، رسالت انسان منتظر در دوران غیبت، عبارت است از: تلاش برای سازندگی خود و دیگران، اصلاح محیط و به‌ راه‌ آوردن منحرفان از اسلام؛ البته، نه در بعد سیاسی، حکومتی و اقتصادی، بلکه صرفاً در بعد عقیدتی، آن هم محدود و منحصر در مبارزه با مصلح‌نماها و کسانی که فریب آنان را خورده‌اند. انسان منتظر باید فراهم‌سازی کند؛ یعنی نیرو و امکانات خود را بالقوه نگه دارد و آماده باشد تا فرمان فرمانده کل قوا، یعنی امام عصر صادر شود، نه اینکه با این امکانات در عصر غیبت با ستمگران و مفسدان، ستیز کنند. 👁‍🗨این دیدگاه‌ها و بدفهمی مفهوم انتظار، عوارض بسیاری به دنبال دارد، برخی از آن‌ها عبارتند از : قانع بودن به وضع موجود، عدم کوشش برای تحقق وضعی بهتر، عقب‌ماندگی توده مردم مسلمان، تسلط بیگانگان و زبونی در مقابل آن‌ها، حاکمیت روحیه ناامیدی و پذیرش شکست در حوزه فرد و اجتماع، فراگیر شدن ستم، انفعال و بی‌تحرکی در برابر ظلم، مشکل‌تر ساختن حرکت و قیام امام زمان(عج) چرا که هر چه فساد و تباهی بیشتر، کار امام هم در مبارزه، سخت و طولانی‌تر خواهد شد. 📚پی‌نوشت: ۱. محمد بن یعقوب کلینی، اصول کافی، جلد ۱، صفحه۲۷۳ ۲. همان، صفحه۳۷۱ ۳. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه۱۴۲ 🆔@RoshangarMedia
📃بیانیه مشترک ادیان کلیمی، زرتشتی و مسیحی شیراز در محکومیت حادثه تروریستی 🔰پیروان ادیان توحیدی، ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان جنایت تروریستی اخیر در محل حرم مطهر (ع) این اقدام هولناک تروریستی و هرگونه اقدام مشابه در جای جای این کره خاکی، به خصوص در اماکن مذهبی و دینی را محکوم نموده و مراتب تسلیت خود را به حضور مردم شریف ایران اعلام می نمایند. 💠دبیرخانه ادیان توحیدی شیراز (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) / فارس 🆔@RoshangarMedia
🔺رژیم غذایی ابزاری برای کنترل 💠«فلینظر الانسان الی طعامه»(1)💠 ✍️طعام برای انسان، تنها از بعد تغذیه‌ای مورد توجه نیست، بلکه بخشی از اجتماعی و اخلاقی او را در برمی‌گیرد. به همین دلیل است که در سنن فرهنگی و دینی مختلف، آداب و قوانین خاصی بر نحوه تهیه و مصرف غذا وجود دارد. به عنوان مثال، در تأکید بر غذای کاشر و در اسلام، غذای حلال را شاهد هستیم. 🔸در جریان‌های معنوی نوظهور، از آنجا که سران فرقه‌ها انتظار دارند تمامی سرمایه‌های مادی و معنوی اعضا را تحت کنترل و در راستای منافع خود داشته باشند، یکسری تکنیک‌ها را بر اعضا به کار می‌گیرند و آن‌ها را به سرسپردگانی تام تبدیل می‌کنند. به بیانی دیگر، فرقه‌ها سبک خاصی از زندگی را به اعضا تحمیل می‌کنند که در راستای منافع سودجویانه خود است و در این سبک زندگی به افراد القا می‌کنند که چگونه فکر، زندگی و معاشرت نمایند. 🔹در فرآیند مجاب‌سازی، از دو دسته تکنیک‌های روانی و جسمی استفاده می‌شود. افراد تحت مجموعه‌ای از شرایط و نمرین‌های جسمی و روحی، به تدریج آمادگی پذیرش سبک زندگی فرقه‌ای و تبعیت تام از سرکرده را کسب می‌کنند. انجام برخی حالت‌های بدنی، تمرین‌های تمرکزی و رژیم‌های غذایی خاص که منتج به واکنش‌های خاصی در بدن و مغز می‌شود، در فرقه‌ها به عنوان یکی از مناسک یا مراحل آیینی معرفی می‌شود و افراد با پایبندی به این سیستم، در واقع به لحاظ جسمی و روانی همانند مومی در دستان هستند که به هر شکلی می‌توانند دربیایند. 🔸گیاهخواری و وگانی، از متداول‌ترین رژیم‌های مورد توجه در فرقه‌هاست. این رژیم‌ها که خوردن گوشت و لبنیات را منع می‌کنند، حائز ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند را در کنترل و سرسپردگی اعضا یاری رساند. توصیه به این به این دلیل است که گیاهخواران به لحاظ جسمی و روانی، خوی سلطه‌پذیرتری دارند و راحت‌تر تسلیم می‌شوند. بنابراین دستکاری ذهنی در آن‌ها با سرعت و سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. 🔹افرادی که هستند، کم‌کم دچار نقصان برخی مواد لازم برای بدن می‌شوند که سیستم عملکردی جسمی و مغزی را مختل می‌کند: آهن، پروتئین، کراتین بی ۱۲، اسیدهای چرب امگا۳ ، کلسیم، زینک و ویتامین دی۳ موادی هستند که در رژیم غذایی مذکور به میزان کافی موجود نیست. کمبود این عناصر باعث رخوت و اغتشاش در مغز می‌شود و تمرکز کم، عدم وضوح ذهنی، خستگی، افسردگی، ضعف حافظه، اختلال عاطفی و‌ زوال عقل در دراز مدت را به دنبال دارد. رژیم غذایی که عملکرد ذهن، وضعیت عاطفی و خلق و خو را مختل می‌کند، برای تحمیل یک عقیده و نظر و پذیرشاز سمت مقابل، بسیار مناسب است. در فرقه‌هایی که رژیم غذایی خاصی توصیه می‌شود، اعضا از استفاده از مکمل‌ها، حتی انجام آزمایش‌های سنجش خون و... منع می‌شوند و معمولا‌ً دچار فقر غذایی هستند. 🔸در برخی فرقه‌ها رژیم غذایی بدون گوشت، از ضروریات و بنیان‌های عملی و اعتقادی به حساب می‌آید، تا جایی که رسیدن به غایت و رستگاری در گرو این پرهیزهای غذایی تعریف می‌شود 📗‍پی‌نوشت: ۱. سوره عبس، آیه ۲۴ 🆔@RoshangarMedia
🔺نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم شاهچراغ تاکید کردند که جنایت خونبار و مشمئز کننده در حرم شاهچراغ شیراز، ملت، حاکمیت، دین، برادری دینی و وحدت ملی را هدف گرفته است.
روشنگر مدیا
🔺نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم شاهچراغ تاکید کردند
🔹متن بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ به شرح زیر است: 🔹«ملت شریف ایران همیشه با دسایس خارجی و داخلی مواجه بوده که شریرترین جلوه آن‌ها اعمال تروریستی است که قربانیان و شهیدان بسیاری را به جای نهاده است اما اراده راسخ ملت که بر استقلال خواهی، آزادگی و ایمان دینی مبتنی بود، پابرجا و استوار ماند و مانده است. 🔹تروریسم در دو دهه اخیر نمادی لگام گسیخته به خود گرفته و با بهره‌گیری از پیچیدگی‌های منطقه‌ای و اعتراضات و دغدغه اجتماعی، به ابزاری جدید برای فشار بر ایران عزیز و مقاومت آن و رهپویی و توسعه خواهی مردم گشته است. اما تروریسم کور و حقیر، عقده‌گشا و آلوده به تعصبات بی‌بنیان دینی آن‌چنان کریه المنظر و ضدانسانی است که حتی به کودکان، زنان و مردان بی‌گناه نیز رحم نمی‌کند و مردم دل‌خسته و مومن را که در خلوت خود از بن جان با خدای یکتا راز و نیاز می‌کنند، دیو صفت و ددمنشانه به خاک و خون می‌کشد. 🔹جنایت خونبار و مشمئز کننده روز چهارشنبه، چهارم آبان ماه جاری در حرم شاهچراغ شیراز، ملت، حاکمیت، دین، برادری دینی و وحدت ملی را هدف گرفته است؛ خباثتی از سر عجز و زبونی و بی‌هویتی که آلت دست دشمنان ملت بزرگ ایران است. 🔹ما نمایندگان جوامع ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی از سوی خود و جوامع ادیان توحیدی، این جنایت شوم را به شدت محکوم کرده و از مقامات مسئول کشور می‌خواهیم هرچه سریع‌تر عاملان، مصوبان و طراحان این سبعیت را شناسایی و به مجازات قانونی برسانند. 🔹در اینجا مراتب تسلیت قلبی خود را به ملت بزرگ ایران و خانواده های داغدار این شهیدان ابراز نموده و از درگاه خداوند یکتا علو درجات و آمرزش و آرامش برای این شهیدان مسئلت می‌نماییم. 🔹همایون سامه یح نجف آبادی نماینده ایرانیان کلیمی روبرت بگلریان نماینده ایرانیان مسیحی ارمنی اصفهان و جنوب کشور اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی شارلی انویه تکیه نماینده ایرانیان مسیحی آشوری و کلدانی آرا شاوردیان نماینده ایرانیان مسیحی ارمنی تهران و شمال کشور» 🆔@RoshangarMedia
🔺تحرّی حقیقت در بهائیت ✍️تحرّی حقیقت به معنای تلاش برای یافتن حقیقت است و به این معناست که انسان تأمل نموده و بدون شتابزدگی در پی تحصیل حقیقت و درستی و اصل دین به کاوش بپردازد. سران بهائیت برای تبلیغ افکار و نظریات خویش، اصولی را با نام تعالیم دوازده‌گانه مطرح نموده‌اند که اولین و مهمترین آن اصول، می‌باشد. عباس افندی در توضیح این اصل می‌نویسد: اما بهاءالله فرمود تقلید جائز نیست تحرّی حقیقت باید بشود.(1) و در جایی دیگر می‌گوید: اول اساس بهاءالله تحرّی حقیقت است یعنی باید نفوس از تقالیدی که از آباء و اجداد موروث مانده، منزه و مقدس گردند.(2) ▫️بهائیان معتقدند اصل تحرّی حقیقت و یافتن حقیقت یک امر بدیع است، چون مؤسّس حقیقت است و این در ادیان دیگر نبوده است. رهبران بهائی برای تحرّی حقیقت و رسیدن به حق شرائطی را نیز متذکر شده‌اند: 🔸 تمایل شخص 🔸 نداشتن حب و بغض 🔸 صاحب بصیرت بودن 🔸 فراموشی تقلید گذشته 🔸 انصاف در قضاوت ↙️رهبران بهائی باوجود اینکه تاکید بسیاری بر تحرّی حقیقت دارند، اما این اصل مهم در آثار و گفته‌های خودشان و یا در احکامی که برای وضع نموده‌اند اصلا جایگاهی ندارد و با مطالعه آثارشان در کمال تعجب شاهد تناقضاتی هستیم که به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: #️⃣عباس افندی (عبدالبهاء) در الواح وصایا می‌گوید: ایادی امر الله باید بیدار باشند به محض اینکه نفسی بنای اعتراض و مخالفت با ولی امرالله گذاشت فورا آن شخص را اخراج از جمع اهل‌بهاء نمایند و ابداً بهانه‌ای از او قبول ننمایند چه بسیار که باطل محض بصورت خیر در آید تا القای شبهات کند.(3) *️⃣اگر تحرّی حقیقت راه وصول به حقیقت است حتما در ابتدای راه شبهاتی پیش می‌آید و اگر صرف داشتن شبهه، مرتد شناخته شود چگونه راه وصول به حق را طی کند ضمن اینکه این سخن یک تهدید است و کسی با دیدن آن از ترس اخراج از جمع به دنبال حقیقت نخواهد رفت. ⬅️یکی دیگر از مصادیق نقض تحرّی حقیقت در بهائیت، جریان است به این معنا که در احکام بهائیان آمده است که اگر کسی در جامعه بهائی به سن شانزده سالگی برسد و به جامعه بهائی اعلام نکند که بهائی است از جامعه طرد شده و به شدت با او برخورد می‌شود تا جائی که تمام ارتباطات با او قطع شده و مانند یک فرد جزامی مورد نفرت جامعه بهائی قرار می‌گیرد. 📚‍‍پی‌نوشت: ۱. فرج الله ذکی الکردی، خطابات عبدالبهاء، جلد ۱، صفحه ۲۵۱ ۲. خطابات حضرت عبدالبهاء، جلد ۲، صفحه ۱۳۹ ۳. عباس افندی، الواح وصایای مبارکه، صفحه ۱۳ 🆔@RoshangarMedia
میلاد امام حسن عسکری (ع)🌺 بر همگان مبارڪ باد✨🌺🌟 🆔@RoshangarMedia
🔺حکم ارتداد برای یکی از حامیان فرقه بهائیت 🔻حکم ارتداد برای «م.ج.ی.د» که در فضای مجازی اقدام به حمایت مالی و معنوی از افراد مخالف اسلام و کمک به جریان های فکری مخالف اسلام در حمایت از می‌نمود صادر شد. ✍️او تابعیت ایرانی-بریتانیایی دارد و بنابر گزارش‌ها از اواخر سال ۱۳۹۲ در قالب موسسه فرهنگی حقوقی در تهران به حمایت مالی،معنوی و آموزشی از طریق مشاوره حقوقی و برگزاری سمینار و آموزش رایگان اعضای فرقه ظاله و تکثیر کتب آموزشی و مبلغ ادیان و بهائیت و عضوگیری و تشویق مردم به فساد و از طریق تشکیل کلاسهای ادبی و حقوقی نموده و درسال ۱۳۹۷ از ایران خارج شده که به کشور بازنگشته. 🔹بنابر استفتاء مراجع عظام شیعه،با توجه به گستردگی عمل این شخص و ورود ضرر مالی و حیثیتی ازطریق فعالیت های وی به دیگران و به نفع اعضای فرق ضاله و منحوسه و به جهت جلوگیری از سهل‌انگاری دیگران و عدم تضعیف باورهای دینی حکم به مهدورالدم بودن «محمد جعفر.ی.د» صادر گردیده. ⚖️با توجه به گسترده بودن فعالیت تبلیغی نامبرده و دو متهم دیگر جهت شناسایی دیگر افراد متصل به این شبکه، پرونده همچنان در شعبه ویژه دادسرای انقلاب در حال رسیدگی است. / جام جم آنلاین 🆔@RoshangarMedia
🔺پاپ فرانسیس و پروژه صلح و عادی‌سازی در خاورمیانه ▫️پاپ نه «مرد خدایی» است که دغدغه سیاست نداشته باشد و نه آزادی‌خواه و طرفدار دموکراسی است تا از نشستن با حاکمان خودکامه‌ای چون پادشاه بحرین ابا داشته باشد. ✍️چه چیزی پاپ را به کشانده است؟ پاپ فرانسیس که ماه‌ها است به دلیل عارضه‌ای در ناحیه زانو ویلچرنشین شده و بسیاری از سفرهای مهم و درانتظار خود را در این مدت لغو کرده است، چرا این بار زحمت سفری چهاروزه را به خطه‌ای که تنها ده‌ها هزار کارگر مسیحی دارد، به جان خریده است؟ چرا پاپ برخلاف انتظارهای ما، مهمان دیکتاتوری می‌شود که بیشترین سرانه زندانی‌ها را در جهان عرب دارد؟ چرا پاپ چشم بر همه جنایت‌های این رژیم بسته و به دروغ این کشور را «الگویی از گشایش و هم‌زیستی بین گروه‌های مختلف اجتماعی» خوانده و از پادشاه برای «ترویج فرهنگ گفتگو و تساهل و گسترش اصول همزیستی و برادری» قدردانی کرد ؟ چرا پاپ ارزش آزادی‌خواهی را بار دیگر به بهای نشستن با یک حاکم مستبد زیر پا گذاشت؟ 🔰پاپ آزادی‌خواه نیست! 📆در سال ۲۰۱۳میلادی که فرانسیس جانشین بندیکت شانزدهم شد، تحلیلگران به سرعت او را به عنوان یکی از طرفداران الهیات رهایی‌بخش معرفی کردند. داستان اما به این سادگی نبود. جنبش الهیات آزادی‌بخش (Liberation Theology) در دهه ۱۹۷۰میلادی در آمریکای لاتین قدرت یافت. این جنبش الهیاتی بر حضور دین در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی تأکید داشت و مهمترین ریشه‌های ناکامی و بدبختی جوامع فقیر منطقه آمریکای لاتین را حکومت‌های خودکامه و نظامی وابسته به ابرقدرت‌های بزرگ و وظیفه را حمایت از محرومان و مقابله با ظالمان می‌دانست. این الهیات، برخلاف الهیات رایج در مسیحیت، بر مظالم دیکتاتورها سرپوش نمی‌گذاشت و راه رهایی و رسیدن به ملکوت آسمان را «تلازم عدالت و معنویت» می‌دانست. ⬅️به دلیل این رویکرد استعمارستیزانه و آزادی‌خواهانه، الاهیات آزادی‌بخش اغلب هم به طور رسمی، از درون کلیسای کاتولیک روم و هم به طور غیررسمی، به عنوان حامیان ساده‌لوح مارکسیسم و مدافعان فعالیت‌های اجتماعی چپ‌ها مورد انتقاد قرار گرفتند. واتیکان، تنها سلطنت مطلقه باقی‌مانده در غرب است و هیچ‌گاه با دموکراسی و آزادی‌خواهی سر سازگاری نداشته و آن را تهدیدی برای حکومت استبدادی خود بر ایالت‌های پاپی (بیشتر در میانه ایتالیا) و رهبری جهانی کلیسای کاتولیک دیده است. به همین دلیل، در دهه ۱۹۹۰، واتیکان، تحت رهبری ژان پل دوم، شروع به مهار نفوذ جنبش از طریق انتصاب اسقف‌های محافظه‌کار در برزیل و سایر نقاط آمریکای لاتین کرد.‍ ... ادامه مطلب: http://fna.ir/1sdtoh 🆔@RoshangarMedia
🔺مجمع فعالان مدنی یارسان ✍️طیف افراطی اهل‌حق، موسوم به مجمع فعالان مدنی ، تشکلی غیرقانونی است که خود را نماینده جامعه می‌خواند.اعضای این تشکل، دیدگاهی تندرو داشته، ضمن پشت کردن به سنت‌های آیینی_اعتقادی خود، دست‌اندازی در حوزه سیاسی‌_اجتماعی و در تعبیر کلان، دنیاگرایی را دستمایه اقدامات قرار داده‌است. شاخص‌های فقر مطبوع مجمعی‌ها نیز تا حد زیادی به معیارهای مدرنیته، تنه می‌زند؛ هویت‌طلبی سیاسی، اغماض در آداب و مناسک سنتی اعتقادی اهل‌حق، بی‌تفاوتی نسبت به سادات و بزرگان که از جایگاه مهمی در مرام اهل‌حق برخوردارند، تحرکات مدرنی_ سیاسی مغایر با مرام اهل‌حق(مانند برگزاری تجمعات اعتراضی غیرقانونی، دوختن لب و دهان، نامه‌نگاری با سران مملکتی، تحریک عناصر افراطی در حوادث خودسوزی سال‌های گذشته و امثالهم) از آن جمله است که مدلی تازه و همسو با سبک زندگی مدرن عرضه می‌دارد. ✖️مجمعی‌ها، هرچند صراحتاً دم از نمی‌زنند، لیکن خط فکری_عملی‌شان در همان مسیر بوده، تا حد زیادی از قاطبه اهل‌حقی‌ها فاصله دارند. شاید تنها وجه‌ مشترک از سنت‌های باقیمانده در این طیف تندرو، شارب باشد که بنا به اعتقادات آن مرام، لاجرم از حفظ و مراقبت از آن می‌باشند و چه‌بسا با زدودن این نماد از ظواهر، دشوار بتوان نسبت ایشان با اهل‌حقیون را دریافت. 📌در حالیکه حفظ سنت‌ها- از آداب و مناسک گرفته تا صلح‌طلبی- در میان اهل‌حق در محوریت قرار دارد، تندروها مسائل مبتلا‌به جهان مدرن را جذاب‌تر دانسته، درصدد ایجاد پیوند میان حوزه‌های سیاسی با مبانی آیینی خویش هستند؛ هویت‌طلبی به عنوان یک حزب مستقل و رسمیت یافتن در قانون اساسی به عنوان یک دین، نمود این مطالبه سراسر دنیاگرایانه است. ↩️ارتباط‌گیری مجمعی‌ها با جریان‌های سیاسی داخلی و خارجی، مانور در محافل به اصطلاح حقوق بشری و فعالیت گسترده رسانه‌ای، شباهت بسیاری به سبک رفتاری احزاب قدرت‌طلب در جهان معاصر دارد. 🆔@RoshangarMedia