🔈تاریخ اسلام(۴)
✅دکتر رجبی دوانی
✅موضوع: دوران حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #صوتی
@rouyesh_andishe
Rajabi Davani-P4.mp3
16.89M
🔈تاریخ اسلام(۴)
✅دکتر رجبی دوانی
✅موضوع: دوران حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #صوتی
@rouyesh_andishe
📝درباره کتاب📝
📚📚📚 کتاب حاضر ترجمه فارسی کتاب «? IS THERE A GOD» نوشته ریچارد سوین برن است. کتاب دارای یک مقدمه، یک خاتمه و هفت فصل است و موضوع اصلی آن اثبات وجود خداوند است.
📜📜📜 سوین برن، در این کتاب استدلال میکند که علم دلایل خوبی برای اعتقاد به خدا، فراهم میآورد.
وجود جهان، نظم آن، وجود انسانها، معجزات، تجربه های دینی و پدیده های بسیار دیگر، شواهدی هستند که نظریه «وجود خداوند» را در برابر نظریه های رقیب (مانند نظریه های ماتریالیستی و اومانیستی) به نحو چشمگیری تقویت میکنند.
✅✅✅ سوین برن خود در ابتدای کتاب می گوید:
«فیلسوفان بریتانیا و ایالات متحده، در بیست یا سی سال اخیر بحث جدی پیرامون وجود خداوند را رواج دوباره داده و به مرتبه ای عالی از غور عقلی رسانده اند. آنان اذعان کرده اند که بحث پیرامون وجود خداوند نه تنها از بالاترین اهمیت بلکه از جاذبه عقلی زیادی نیز برخوردار است...»
#e_book
@rouyesh_andishe
Aya Khodayi Hast [www.ReadBook.ir](1).pdf
2.86M
📚 «آیا خدایی هست؟» اثر استاد ممتاز فلسفه دین مسیحی در دانشگاه آکسفورد انگلستان؛ ریچارد سوین برن📚
📝 مترجم: محمد جاودان
✅ انتشارات مفید
#e_book
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
💠 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه پنجم ✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی #فلسفه_جمه
🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه پنجم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐http://www.aparat.com/v/VzD4X
🆔 @rouyesh_andishe
bedoone tavaghof-P05_audio.mp3
23.82M
🔊گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » جلسه پنجم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
#کلاس_مجازی #فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کارآمدی_نظام_اسلامی #صوتی
@rouyesh_andishe
📝گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه پنجم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی #متنی
⬅ادامه بحث رضایت یا عدم رضایت مردم از حکومت
❓❓ عده ای از مردم می گویند ما در انتخابات مجبوربودیم و شرایط بهتری برای رای دادن نداشتیم؟
🔸ما دو نوع جبر داریم یکی جبر دیکتاتوری و یکی جبرقانون است. جبر دیکتاتوری یعنی برای قانون و نظر مردم ارزشی قائل نیستم. قانون نیز جبر است. مثلا می گوید باید قوانین راهنمایی ورانندگی را رعایت کنید یا باید مالیات بدهید . ولی جبرقانون مشروع است واگر کسی بگوید این قانون را قبول ندارم میگوییم نظر شما در اقلیت است و قابل قبول نیست چون اکثریت این قانون را قبول دارند.
🔸وقتی بعد 40سال 70درصد مردم درانتخابات ها شرکت می کنند یعنی ما چارچوب قانون راقبول داریم و در رای ما تقلب نمی شود و شناخت رضایت یا عدم رضایت درهمه جای دنیا از طریق انتخابات انجام می شود.
❓❓ معیار سنجش این موضوع که اگر کسی انتخاب شد درست حرکت می کند چه کسی است؟
در تمام دنیا یک ساختار حکومتی برای نظارت بر حاکمان تعیین می شود مثلا برای ما ، مردم مجلس خبرگان را انتخاب می کنند و مجلس خبرگان بر رهبری نظارت می کند. خود مردم نیز با رعایت ادب و احترام می توانند انتقاد کنند.
❓❓ چرا در ایران انتقاد از دولت تبدیل به انتقاد ازحکومت می شود در حالیکه در کشورهای دیگر اینطور نیست مثلا در کشور آمریکا اعتراض به دولت برای بهبود وضعیت معیشت تبدیل به اعتراض به مبانی لیبرالیسم نمی شود؟ آیا این موضوع به خاطر ایراد در قانون اساسی یا مبانی کشور است ؟ و در آن نقد مسولین ممنوع است؟
🔸خیر در مبانی شیعه و قانون اساسی همچین موضوعی نداریم
امام علی(ع) می فرمایید که از حقوق ماست که مردم به ما انتقاد کنند.
و در قانون اساسی که مردم به آن رای دادند این موضوع نیامده است.
خود رهبری نیز بیشترین انتقاد را به مسولین کشور می کنند.
این مسئله به خاطر بحران اجتماعی –فرهنگی وسیاسی جامعه است.
⬅ ادامه این موضوع در جلسه ششم
@rouyesh_andishe
#سازش_هزینه_دارد (۳)
💥سرگذشت ملت فلسطین و رهبران #سازش کار؛
🔹یاسر عرفات با تشکیل دولت خودمختار فلسطین در ژوئيه ۱۹۹۴ مسیر #مذاکره را بیشتر از پیش طی نمود و دور دوم مذاکرات را که او مکمل توافقنامه اسلو و تداوم حکومت خودگردان فلسطین میدانست، در سپتامبر ۱۹۹۵ در واشنگتن آغاز کرد که منجر به امضای #توافقنامه_اسلو۲ یا #طابا بین اسحاق رابین و عرفات شد. طبق این قرارداد حاکمیت بر شهرهای جنین، طولکرم، نابلس، قلقیلیه، رام الله و بخشی از شهر الخلیل به تشکیلات خودگردان سپرده شد. در مقابل عرفات متعهد شد، بندهای مربوط به نابودی اسرائیل را از #منشور_ملی_فلسطین و اساسنامه سازمان آزادیبخش فلسطین حذف کند.
🔸اما این توافقنامه ها به دلیل عدم پایبندی رژیم اسرائیل بی نتیجه ماند و عرفات که راه مذاکره را در پیش گرفته بود، تصمیم گرفت برای بار دیگر در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۸ توافقنامه دیگری را با عنوان #وایریور و این بار با #بنیامین_نتانیاهو و با حضور کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا برساند. یکی از محورهای این توافقنامه، عقبنشینی اسرائیل از ۱۳% سرزمینهای کرانه باختری بود.
✴️صهیونیستها با بهره گیری از راهبرد به تاخیر انداختن عمل به توافق نامه ها،به آنان پایبند نبوده و آنها را عملا بی نتیجه می گذاشتند و از سوی دیگر با استفاده ازاین راهبرد و با امضای توافقنامه های بیشتر، امتیازات بیشتری از مذاکرات به نفع خود میگرفتند. راهبردی که بی نتیجه نماند و سبب شد تا اجلاس #کمپ_دیوید_2 در سال 2000 در آمریکا برگزار شود. موضوعات مورد بحث این نشست سرنوشت قدس، وضعیت آوارگان 48 و 67 ، اعلام موجودیت کشور مستقل فلسطینی،مرزهای حکومت خودگردان و وضعیت شهرکهای صهیونیستی در کرانه باختری و نوارغزه بود.
🔻اما این دور ازمذاکرات نیز با شکست روبه رو شد چرا که #ایهود_ باراک، چهار موضوع را جزو #خطوط_قرمز_اسرائیل برای مذاکره در دو روز پایانی مذاکرات صلح عنوان نمود: حاکمیت اسرائیل بر قدس، عدم بازگشت به مرزهای 1967، عدم دادن اجازه داشتن ارتش به تشکیلات خودگردان و حفظ شهرکهای صهیونیستنشین کرانه باختری و نوارغزه. باراک قبل از شروع مذاکره دور آخر نیز اعلام کرد که اجازه بازگشت به آوارگان 48 و 67 را نخواهد داد.
◀️اینگونه شد که ملت فلسطین با دیدن نتایج سوء این مذاکرات و توهین به مقدسات دینی خود که با دیدار #شارون از مسجدالاقصى رخ داد، #انتفاضه_الاقصی را در 28 سپتامبر 2000 به راه انداختند تا با #مبارزه و #چالش واقعی با رژیم صهیونیستی حقوق خود را بازیابند.
✅این سرگذشت دردناک و تاریخی ملت مظلوم فلسطین به خوبی نشان میدهد که نشستن پای میز مذاکره با دشمنی که از هر وسیله و راهی حتی #مذاکره و #سازش به نفع خود بهره برداری نموده و آن را به گونه ای برنامه ریزی و سازماندهی میکند که خود بیشترین نتیجه را ببرد، هیچ نتیجه نداشته بلکه بیشترین ضرر را دارد. چرا که دشمن هیچ گاه زمانی که در موضع قدرت باشد، دست از منافع خود بر نمی دارد. این بزرگترین درس برای تمام ملت های مبارز جهان است که بدانند #سازش_هزینه دارد و شاید هزینه های آن جبران ناپذیر باشد. درسی که #خمینی_کبیر (ره) با اعلام #روز_جهانی_قدس به تمام مسلمین جهان دادند تا مسئله فلسطین را مسئله همگان و راهکار حل آن را #مبارزه ولو با شعار و راهپیمایی عنوان نمایند.
#محسن_کاشانی
#فلسطین #تحلیل
@rouyesh_andishe