eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
روایتی از ضرورت خوداتکایی اقتصادی [صفحه ۳ از ۳] 7_ در پرتو جهل و بی خبری عوام‌الناس، کار و بار «جریان تحریف» و «نفوذی‌های فرصت‌طلب» تا آنجا رونق گرفت که در دوران «روحانی مچکریم!» رمز عبور از تحریمها و تهدیدها را منوط به «غلتیدن در آغوش مهاجم از ترس هجوم» تلقین نمودند و همه چیز را موقوف به «توافقات برجامی» ساختند!. «اندوخته‌هاي ملّی» و «دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای» را در مذاکراتِ بی‌حاصل فروختند تا به خیال خام خودشان «معیشت روزمرّة مردم» را برآورند و «چرخ اقتصاد» را با «چرخ سانتریفیوژ» هم‌زمان به گردش درآورند. اما در عمل چوب حراج به ذخایر «اورانیوم با غنای بیست درصد» زده، کثیری از سانتریفیوژها را از حیّز انتفاع ساقط ساختند و چرخ کارخانجات داخلی را هم از حرکت انداختند! پیامد دیپلماسی «التماسی استرحامی انظلامی» و «تکدي‌گري سیاسی» و «خود‌کم‌بینی» و «کوک کردن ساز سازش» و «منفعت‌گرایی» و «وادادگی» و «بیگانه‌گُزینی» این شد که چرخ‌هاي ملّی را شکستند، «بی‌اعتمادِ سیاسی»، «ناامیديِ اجتماعی»، «ناراضی تراشی» و نهایتا «دلزدگی و دلسردی» توده‌های مردم از انقلاب و اسلام را به ارمغان آوردند. اندوخته‌هاي راهبردي را فروختند و مشتی وعده‌هاي سرخرمن برجامی و پیروزی روی کاغذ خریدند. چشم‌های نمک‌نشناس خود را بر پیروزی‌های جریان مقاومت در منطقه بستند و نانجیبانه و طلبکارانه از ترجیح «میدان» بر «دیپلماسی» سخن‌سرایی کردند. با اینکه همچون دراز‌گوشان در برجام 1 در گِل تپیدند و چوب حرف گوش نکردن به توصیه‌های رهبری را خوردند و از ندانم‌کاري و شتابزدگی و اعتماد نابجا به کدخدا ضربه‌ها دیدند، اما متوهمانه باز هم سوداي برجام 2 و 3 را در سر داشتند تا باز هم سرمایه‌فروشی نموده و این بار بازوان اقتدار موشکی و منطقه‌ای ملت را قطع نمایند تا تبدیل به کودن ترین سیاستمداران قرن گشته و برنده مدال سیمرغ بلورین ساده‌لوح‌ترین پینوکیوی زمانه شوند. 8_‌ بحمدالله در آستانه انتخابات 1400 مردم بیدار شدند و فهمیدند که هشدارها و توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های ناخدا باخدای انقلاب صحیح و صریح و واقعی و مبتنی بر تجربیات تاریخی بود، نه متوهمانه و خیالبافانه. آری؛ تنگ‌تر ‌شدن سفره معیشت مردم در هشت سال گذشته و تداومِ توقفِ چرخ اقتصاد و چرخ هسته‌ای و مشاهده خنده‌های مستانه و تحقیرآمیز آمریکا به ریش دولتمردان غربزده بعد از آنکه خرش از پل گذشت، سبب شد که عقل سیاسی و حافظه تاریخی برخی خواص گمراه و عوام اغوا‌شده سر جا بیاید. صبر مثال‌زدنی و روشنگری‌های مداوم رهبر انقلاب برای بصیرت پیدا کردن ملت بالاخره جواب داد و سبب شد که انتخابِ سیاسی مردم چرخشی 180 درجه‌ای پیدا کرده، عقربه قطب‌نمای سیاسی که روی غرب قفل کرده بود به سمت داخل تغییر وضعیت داده، و باعث شد که خواب‌زده‌ها تجدید نظری در رای و انتخاب و سلیقه سیاسی خود کنند. مردم این‌بار تلاش کردند که «تفکر انقلابی» با رویکرد «مقاومت، استقلال، خودباوری، نگاه به درون، اعتماد به جوانان وطن» را بر «تفکر لیبرال» با رویکرد «سازش، وابستگی، خودتحقیری، نگاه به بیرون، اعتماد به کدخدا» ترجیح دهند. خدا را شکر مردم از عمق جان دریافتند که : «آبادی این خونه، به دست خودمونه / کِی دیدی غریبه، واسه ما، دل بسوزونه؟ با دست کسی این گره‌ها باز نمی‌شه / بالی نزنی، فرصت پرواز نمی‌شه دیدی که به گرگ و توبه‌هاش نیست امیدی / همراهیِ بیگانه، همون بود که دیدی دامِ، توی هر دونه که می‌ریزه برامون / می‌ترسه یه وقت، باز بشه، بال و پرامون» رسول رضایی/ طلبه حوزه علمیه تذکر: ادبیات متن مربوط به نویسنده است و به جهت مراعات امانت تغییر نیافته است. @rozaneebefarda
سیری در فضایل شهید دارایی رضوان الله تعالی علیه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 روحانیت در طول مبارزات انقلابی و در طی سال‌های انقلاب، بارها و بارها از همه توان و سرمایه خود و حتی جان خود در راه هدایت و خدمت به مردم گذشته‌اند. آمار شهدای روحانیت در دفاع مقدس، در ترورهای دهه 60، در دفاع از حرم، در خدمت‌رسانی دوران کرونا و... خود شاهدی بر این امر است و اینک، گشوده شدن فتح باب شهادت روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی و در عرصه جهاد تبیین، بار دیگر شاخص حقیقی حق و باطل و نقطه تمرکز دشمن را نشان داده است و چه افتخاری از این بالاتر... هم چنان که امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی مسیر شهادت اکثر امامان معصوم علیهم السلام را عرصه جهاد تبیین دانستند، و این شهادت، یعنی خار چشم دشمن بودن و زدن گلوگاه حساس دشمن... و اینک صدق این فرمایش را به چشم می بینیم. اما نکته اینجاست که در گام دوم انقلاب، جهاد تبیین را منحصر در نوشتن و گفتن ندانیم، این گفتن و نوشتن هم ارزشمند است، اما ناظر به عمل صحبت کنیم و خود در میدان باشیم... امروز حرم، جمهوری اسلامی است، هر چه موجب رشد و تعالی این حرم شود و از آسیب‌ها و آفات آن را حفظ کند، مبارزه با دشمن است؛ و شهادت در جنگ نیست، بلکه در مبارزه است... ✨و دومین شهید پاک رمضان رضوی، شهیدی منحصر به فرد و به واقع ممتاز است. عملکرد این شهید می‌تواند برای جوانان طلبه و غیر طلبه‌ای که به دنبال مجاهدت در این زمانه هستند الگوی کاملی باشد. با تاسیس گروه‌های مزین به نام مبارک "شهید دارایی" می‌توانیم قیام کنیم و تشکیلات بسازیم و دراطراف خود تحول بیافرینیم تا انقلاب و معارف و اهدافش را در شعاع تاثیرگذاری‌مان تبیین کنیم، نه فقط بیان بلکه در عرصه مبارزه تمدنی با کفر. هر قدر حقیقت انقلاب اسلامی و کارآمدی آن را بیشتر به عیان آوریم، بیشتر با تمدن باطل مبارزه کرده و آن را وادار به عقب نشینی کرده‌ایم، مهم نیست در یک محله دورافتاده باشیم یا مسئول کشوری... 🏴💫 برخی از فضایل ایشان که تاکنون شناخته‌ایم، از این قرار است: *جوان دهه هفتادی (متولد 76) که خود را به قافله شهدای مدافع حرم رساند. *مبلغ برتر در مناطق حاشیه شهر و نیز مناطق سنی‌نشین *امتثال کامل فرامین امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی در مباحث فردی (داشتن 2 فرزند در اوان جوانی) و اجتماعی (مواسات مومنانه در مسجد) *درک درست نسبت به آموزه‌های دین؛ امامت مسجد را در خواندن نماز خلاصه نکرد. *محوریت دادن به مسجد در فعالیت‌های اجتماعی مومنانه *کار شبکه‌ای و تشکیلاتی به همراه شهید اصلانی و دیگر روحانیون مجاهد *دلسوزی و کار جهادی خالصانه برای رفع حوائج مردم، هرچند در محله‌ای دورافتاده *ایجاد تعاونی برای اشتغال‌آفرینی که نشان از درک درست اقتصاد مقاومتی و اسلامی دارد. *تاسیس تعاونی مسجدِ محله، برای نشان دادن ابزاری بودن اقتصاد برای دین‌داری مردم و محوریت مسجد *داشتن ارتباط خوب و روحیه مردمی *زندگی با خانواده سنّی‌مذهب همسر خویش و الگوی کامل شیعه را نمایش دادن. *نماد وحدت حقیقی(و نه تاکتیکی) شیعه و سنی *ساده زیستی و زی طلبگی کامل *اهتمام به کار رسانه‌ای مومنانه *هجرت به حاشیه شهر و عدم مرکز نشینی 💫زیبایی‌های شهادت او که نشان دهنده قبول خدای متعال است(بقبولٍ حَسَن)، و ضرورت تاسی به ایشان را نشان می‌دهد و غبطه هر دل عاشق ولایت را بر می‌انگیزد، عبارت است از: -جراحت در حرم مطهر رضوی -جراحت ماه مبارک رمضان در حال روزه -تحمل درد چند روزه و درک فیض جانبازی -کتمان درد که در آخرین ویدئوی باقی مانده مشهود است -شهادت در شب جمعه زیارتی حضرت ارباب روحی فداه -حضور پیکر مطهرش در مراسم مناجات حرم مطهر رضوی (که شاید بارها علاقه قلبی خود برای شرکت در این مراسمات را به خاطر خدمت به مردم زیر پا نهاده باشد) -تشییع باشکوه از مهدیه مزین به نام فرمانده‌اش حضرت صاحب الامر ارواحنافداه در روز جمعه - وفور نمادهای زیبا در مراسم تشییع مانند بارش مختصر باران در زمان تشییع -نماز بر پیکر مطهرش پس از نماز عبادی-سیاسی جمعه -خاک سپاری در حرم مطهر رضوی در قبر بازمانده از حادثه عاشورای حرم 🕊️در یک کلام، امام رئوف علیه السلام برای این طلبه - که با یتیمی بزرگ شد و اینگونه زیر سایه امامش مَرد شد- پدری فرمود... اللهم ارزقنا... تذکر: ادبیات متن مربوط به نویسنده است و به جهت مراعات امانت، ویرایش نشده است. @rozaneebefarda
تجربه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در دنیا @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ✅ مقام معظم رهبری امسال را سال « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین » نام‌گذاری کردند. از جمله مواردی که چشم اندازی را در مقابل روی ما قرار داده و اهمیت و ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را برای ما روشن می‌کند توجه به تجربه کشورهایی است که از دانش محور کردن اقتصاد برای خود مزیت ایجاد کرده‌اند. 🔹چنانکه انقلاب کشاورزی در انگلستان سبب افزایش بهره‌وری در محصولات و افزایش راندمان تولید مزارع شد و به تبع آن میزان درآمد نیز افزایش یافت. توجه به این مزیت داخلی و حرکت به سمت کشاورزی نوین ، به طور نسبی رفاه اجتماعی را ایجاد کرد و جمعیت را نیز افزایش داد و نهایتاً زمینه را برای انقلاب صنعتی فراهم کرد به طوری که افراد آزاد شده از صنعت کشاورزی، وارد انقلاب صنعتی شدند و این زمینه ای شد برای رسیدن به اقتصاد مبتنی بر نوآوری. 🔹اقدام دیگری که در سال ۲۰۱۸ در هندوستان رخ داد، اجرای طرحی بود که در ذیل صنعت کشاورزی دیجیتال، با دسترسی کشاورزان به موبایل و امکان ارسال اطلاعات از طرف پایگاه های مطالعاتی کشاورزی به صورت تخصصی پیام هایی در مورد زمان کشت و نکات مهم کشاورزی به کشاورزان ارسال می شد نتایج اجرایی این طرح به صورتی بود که در طول یکسال راندمان تولید مزارع آنها ۱۰ درصد رشد پیدا کرد این در حالی بود که انتظار می رفت در سال اول اجرای این طرح که استقبال زیادی هم از آن نشده بود تولید و رشد محسوسی نداشته باشد.در واقع کشاورزانی که از اطلاعات دیجیتال استفاده کرده بودند توانستند راندمان تولید خود را افزایش داده و درآمد بیشتری کسب کنند افزایش تاب‌آوری آنان در برابر شوک هایی که کسب و کارشان را هدف قرار می‌دهد فاکتور مثبت دیگر بود؛ پس از آن نشریه «ساینس» نیز بر این مبنا در یک مقاله علمی نوشت:کشاورزانی که پیشنهادات دیجیتالی را به صورت روزانه دریافت و اجرا می‌کنند به ازای هر یک دلاری که هزینه می‌کنند ۱۰ دلار درآمد کسب می‌کنند. تقریباً دو برابر کشاورزان دیگر. 🔹ژاپن نیز از دهه ۱۹۷۰ به سمت اقتصاد سرمایه محور و دانش‌بنیان حرکت کرد به طوری که در زمینه انرژی و دارا بودن شدت پایین مصرف انرژی در زمره موفق ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. شدت مصرف انرژی در سال ۲۰۰۵ برای این کشور حدود ۶۵۳۹ بی تی یو در ازای تولید ناخالص داخلی بوده است که در مقایسه با میانگین جهانی حدود ۱۹ درصد پایین‌تر است. در واقع مهمترین نکته در ارتقای کارایی انرژی کشور ژاپن وجود زیرساخت‌های لازم سیاستگذاری نظارت و برنامه‌ریزی منسجم در به کارگیری فناوری های جدید در جهت کاهش مصرف انرژی است. 💠 بنابر مصادیقی که در بالا اشاره شد می‌توان به نتایج زیر دست یافت: ۱- ضرورت های رقابت در دنیایی که به دهکده جهانی تبدیل شده است ایجاب می‌کند که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم زیرا اگر به این سمت حرکت نکنیم نمی‌توانیم از ظرفیت ها و مزیت های خود در جهت افزایش بهره‌وری استفاده کنیم آنگاه کشورهایی با منابع کمتر از ما پیشی خواهند گرفت. ۲- تداوم رشد، در اقتصاد دانش بنیان است؛ زیرا دانش هیچگاه تمام نمی شود، بنابراین رشد اقتصادی همواره ادامه خواهد داشت و دچار رکود نخواهد شد. ۳- حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان منحصراً مربوط به کشورهای توسعه یافته نیست بلکه کشورهایی همچون هند ، برزیل ، کره و... با اتکا به دانش محور کردن اقتصاد توانسته‌اند جایگاه قابل توجهی را برای خود کسب کنند. ✅ بنابراین آنچه را حکیم انقلاب به عنوان شعار سال مطرح کردند یک ضرورت انکارناپذیر بر سر راه اقتصاد کشور است که به عنوان قوه پیشران در اقتصاد، تولید، افزایش بهره‌وری و رفاه اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. محمد حکیمی تذکر: ادبیات متن مربوط به نویسنده است و به جهت مراعات امانت، ویرایش نشده است. @rozaneebefarda
اقدامی قابل تقدیر و فسادسوز اعلان اسامی ابربدهکاران بانکی که در دوران تصدی جریان غربگرا بر قوه مجریه به یک آرزو درآمده بود، اکنون محقق شده و امید است گامی موثر در تقابل با رانت‌خواری و فساد اقتصادی باشد. @rozaneebefarda
متن کامل نامه نمایندگان به رییس جمهوری درباره توافق وین.pdf
296.2K
نامه 250 نفر از نمایندگان خطاب به رئیس‌جمهور در خصوص مذاکرات وین 🔹در بخشی از این نامه خطاب به رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده برای رفع تحریم‌ها و با تاکید بر اصول عزت، حکمت و مصلحت و تجارب گذشته، چند تذکر ارائه شده است. 🔸در این نامه تاکید شده است که تجربه‌ها نشان می‌دهد عدم تمایل آمریکا برای ارائه تضمین‌های کافی به طرف ایرانی، نمی‌تواند حقوق ملت ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کند؛ همچنین با یادآوری تحریم‌های جدید وضع‌شده علیه برخی اشخاص و شرکت‌ها از سوی آمریکا و در حین مذاکرات، خاطرنشان شده است که این تحریم‌ها نیت تخریبی آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد و لازم است در توافق نهایی به آن توجه شود. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را ابلاغ کردند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوّب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج – ۱» الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاههای مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاستها را شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم، در مدت شش ماه ارائه کند. سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن به‌عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است. متن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ایجاد رفاه عمومی، بر طرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروههای هدف خدمات اجتماعی از جمله بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، معلولان و سالمندان و آنچه از اهداف رفاه و تأمین اجتماعی که در اصول ۳، ۲۱، ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی آمده است، اقتضاء می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت‌بنیان، کرامت‌بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگوهای اسلامی- ایرانی و مبتنی بر نظام اداری کارآمد، حذف تشکیلات غیر ضرور و رفع تبعیض‌های ناروا و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی باشد، طراحی و اجرا شود و ترتیبات زیر در آن رعایت گردد: ۱- استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه. ۲- ایجاد یک ساز و کار تخصصی و فرابخشی به منظور حفظ انتظام و انسجام امور مربوط، لایه‌بندی و سطح‌بندی خدمات، ایجاد وحدت رویه، اِعمال نظارت راهبردی در تکوین و فعالیت سازمانها و صندوق‌ها و نهادهای فعال در قلمروهای امدادی، حمایتی و بیمه‌ای و شکل‌دهی پایگاه اطلاعات، با رعایت ملاحظات امنیتی مربوط به نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی کشور. ٣- پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین نسلی، تأمین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمه‌ای و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی به عنوان اموال متعلّق حق مردم با تأکید بر امانت‌داری، امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد ساز و کار لازم. ۴- اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی در جهت تأمین عدالت و یکسان‌سازی قواعد و مقررات بیمه‌ای و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت و رعایت قواعد بیمه‌ای و تأمین بار مالی تضمین شده و بین نسلی. ۵- لایه‌بندی امور امدادی، حمایتی و بیمه‌ای و سطح‌بندی خدمات با رویکرد فعال دولت بر اساس وسع و استحقاق، به ترتیب ذیل: - امور امدادی از محل پوشش بیمه‌ای، مشارکت‌های مردمی و مساعدت دولت. - امور حمایتی با هدف رفع فقر و آسیب اجتماعی و تضمین سطح پایه خدمات از محل منابع دولتی، عمومی و مردمی. - امور بیمه پایه برای آحاد جامعه متناسب با وضع آنان از محل حق بیمه سهم بیمه‌شدگان، کارفرمایان و دولت. - امور بیمه‌های مازاد و تکمیلی از محل مشارکت بیمه‌شدگان و کارفرمایان با مشوق‌های مالیاتی و پشتیبانی حقوقی دولت در فضای رقابتی. - حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب‌سازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران. - اعمال رویکرد مناسب برای زدودن جلوه‌های آشکار فقر و آسیب اجتماعی از محلات کم‌برخوردار شهری و مناطق روستایی و عشایری. ۶- بسط و تأمین عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی با هدفمندسازی یارانه‌ها، دسترسی آحاد جامعه به خدمات تأمین اجتماعی، توانمندسازی، کارآفرینی و رفع تبعیض‌های ناروا در بهره‌مندی از منابع عمومی. ۷- استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی و دستگاههای موظف. ۸- ارائه خدمات لازم به منظور تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری. ۹- الزام به تهیه پیوست تأمین اجتماعی برای طرح‌ها و برنامه‌های کلان کشور. 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت بانوی فلسطینی به دست جانیان صهیونیست 🔹نظامیان صهیونیست با یورش به شهر بیت لحم در کرانه باختری، یک زن فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند. 🔹جهاد اسلامی اعلام کرده که مبارزان فلسطینی در برابر این جنایت سکوت نخواهند کرد. @rozaneebefarda
هدایت شده از شجرطوبی
شهادت صیاد شیرازی و روسیاهی تاریخی حسینعلی منتظری ۲۱ فروردین ماه سالگرد ترور ناجوانمردانه سردار دلاور ارتش اسلام شهید صیاد شیرازی است که در سال ۷۸ به دست منافقین کوردل صورت گرفت. نکته مهم ماجرا این است که طراح عملیات شهادت ایشان، شخصی بنام زهره قائمی بود که از اعضای با سابقه منافقین بود که پس از انقلاب در غائله سال ۶۰ دستگیر و به زندان افتاد، اما جالب این است که در ماجرای هیئت های عفو زندانیان که در سال ۶۵ با اصرار و نظارت آقای منتظری تشکیل شد، با اظهار توبه منافقانه مورد عفو واقع شد و از زندان آزاد شد و در دی ماه همان سال با سازمان منافقین ارتباط گرفته و به عراق اعزام شد و در چند علمیات از جمله چلچراغ و فروغ جاویدان بر علیه کشور شرکت کرده و پس از جنگ هم ترور شهید صیاد را طراحی کرده و در نهایت در سال ۹۲ به دست مجاهدین عراقی به درک واصل شد. یکی از موضوعاتی که آقای منتظری به بهانه آن برای نظام مساله سازی کرده و در سالهای پایانی عمر شریف حضرت امام خون به دل ایشان کرد، مساله زندانیان و در نهایت اعدام آنان بود که بخش اعظم آن را نیروهای سازمان مجاهدین خلق تشکیل می داد و منتظری با القائاتی که در این باره به او می شد، بر سر این مساله تهمت های زیادی را به نظام روانه کرد که امام خمینی در نامه ۶ فروردین به آن اشاره می نمایند. منافقین از ابتدای انقلاب غائله های بسیاری را برای انقلاب اسلامی ساختند و در سال ۶۰ هم بطور رسمی وارد فاز مسلحانه بر علیه نظام و مردم شدند و کادر اصلی آن از کشور فراری شده و اعضای آن در کشور به خرابکاری و ترورهای بسیاری دست زدند و پس از ورود رجوی به عراق و استقرار در پادگان اشرف بطور رسمی در جبهه بعث علیه ایران قرار گرفته و نیروهای داخلی شان هم نقش ستون پنجم را ایفا می کردند، تا اینکه در تابستان ۶۷ و پس از اجرای آتش بس در عملیات فروغ جاویدان به غرب کشور حمله کردند و آن جنایات را در اسلام آباد آفریدند، در این برهه امام خمینی هم بخاطر شرارت ها و خیانت های چندین ساله این سازمان علیه ملت مسلمان ایران، طی حکمی تاریخی آنان را محارب اعلام کرد، حکمی که شامل زندانیان این سازمان که در زندان های کشور که احیانا هنوز علقه سازمانی خود را به این گروهک پلید انکار نکردند، هم می شد و بخشی از آنان با تشخیص هیئت های سه نفره که طبق همان حکم امام تشکیل شد، محارب اعلام شده و اعدام شدند. اما منتظری در این ماجرا با ژست انسان دوستی و حق مدارانه با این حکم به مخالفت برخاست و آن را غیر عادلانه نامید، همان منتظری که تا چند سال پیش منافقین و تجزیه طلب ها را در تریبون نماز جمعه به اعدام محکوم می کرد، و همان منتظری که از خون امثال آیت الله شمس آبادی ها که توسط برادر دامادش به زمین ریخته شده بود، گذشته بود و حتی در ماجرای دستگیری مهدی هاشمی قاتل بر امام و وزارت اطلاعات شورید، حالا دلسوز یک مشت منافق کوردل شده بود. اما فارق از همه این مسائل که بازگو کردن شان در این مجال نمی گنجد، سرگذشت فردی همچون زهره قائمی به عنوان قاتل شهید صیاد و رفتاری که نظام اسلامی در قبال او داشت، برای روسیاهی منتظری کافی است، چرا که همانگونه که امام در حکم خود تصریح کردند: «منافقین خائن به هیچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه می گویند از روی حیله و نفاق آنهاست»، وقتی شخصی همچون زهره قائمی پلید در سال ۶۵ توسط هیئت عفوهای منتظری بخاطر آنچه که منافقانه از خود ابراز کرده است شامل عفو می شود و پس از آن هم در عملیات های فروغ جاویدان علیه کشور اقدام می کند، آن هم به همراه بیش از ۳۰۰ نفر دیگر از عفو شدگان هیئت های عفو که در لشگر منافقین حضور داشتند؛ قطعا افرادی که در تابستان ۶۷ پس از آن همه جنایت هنوز علقه سازمانی خود را انکار نکرده بودند و طبق تشخیص هیئت عفو هم در سال ۶۵ شامل عفو نشده بودند، موجوداتی کوردل تر از زهره قائمی بودند که به حکم اسلام و فرمان ولی فقیه زمان سزایی جز اعدام و مرگ نداشتند. @shajartooba 🌿
سالگرد وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها تسلیت باد @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 ببينيد | حقايقی درباره حضرت خديجه(س) در بيانات رهبر انقلاب ▫️ايشان مظلومه است؛ غريب است 💻 مطالب‌درباره‌رهبرانقلاب👇 @Khamenei_ir
بانیان وضع موجود و دولت انقلابی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ریاست محترم جمهوری در موضعی اصولی و درست تصریح کرده که: ▫️ دولت به همه احترام می‌گزارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تأکید دولت است. 🔻این سخنان که پیش از این نیز مشابه‌اش بیان شده در شرایطی مطرح گردیده که به دلیل عدم تغییر محسوس در بدنه مدیریتی کشور و حضور عناصر فشل و غرب‌زده در مناصب مهم، خرابکاری‌ها و حسارت‌های زیادی به بار آمده که از آن جمله می‌توان به کارشکنی، سستی، تحول‌ستیزی و از همه مهم‌تر کاهش بدنه حامیان دولت و فاصله‌گذاری طیفی از نیروهای انقلابی با بدنه دولت، اشاره کرد. دولت انقلابی اما در تغییر ریل مدیریتی و تحول جدی، هم نیازمند ارزیابی دقیق از واقعیت‌های موجود (از آن جمله شناسایی دقیق عناصر بدسابقه و کارنابلد و غربزده) است و هم نیازمند برای تغییر این عناصر و از همه مهم‌تر نیازمند شناسایی و به خدمت گرفتن ! دولت اما در هر سه سطح با کاستی جدی روبروست و مهمتر از همه، همین مورد آخری است که ناشی از روی آوردن به حلقه‌های بسته و احیانا به جای است که اگرچه شخص رئیس‌جمهور محترم از چنین انگاره و رویکردی گریزان باشد، مع الاسف طیفی از دولت‌مردان و حلقه‌های تصمیم‌ساز نزدیک به ایشان به این آسیب دچارند! این امر (که البته در تذکرات اولیه مقام معظم رهبری به دولت فعلی نیز نشانه های انذار نسبت به‌ آن قابل مشاهده است) اگر علاج نشود، کارآیی و کارآمدی دولت انقلابی را به شدت کاهش می‌دهد و محرومیت دولت از سرمایه‌های انسانی کشور را به دنبال خواهد داشت. چنانچه دولت محترم در اسرع وقت نسبت به جایگزینی حساب شده عناصر مردمی و انقلابی و کاردان با عناصر غرب‌زده کارنابلد و ناکارآمد اقدام نکند، دیری نمی‌پاید که امپراطوری دروغ و عمال رسانه‌ای بیگانه، دولت فعلی را به عنوان عامل وضع موجود جابزنند و فجایع هشت ساله گذشته را به دلیل عدم تغییر ریل مدیریتی و کارشکنی‌ها و ناکارآمدی ناشی از آن، به نام دولت انقلابی القا کنند. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: امروز جوانهای فلسطینی در سرزمینهای ۱۹۴۸ بیدار شده‌اند و پیروزی با مردم فلسطین خواهد بود 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات شب گذشته‌ی رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای و حرکت دیپلماسی کشور 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
49.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام. ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 📥 نسخه با کیفیت: https://khl.ink/f/50036
رگ غیرت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام جنبیده یا ماجرا چیز دیگری است؟! جماعتی که در سال‌های اخیر در مقابل تحریفگری‌ها و توهین‌های سریالی مخالفان امام روزه سکوت گرفته‌اند و بعضا از عناصر زاویه‌دار و مخالفان فکری امام و رهبری به عنوان مفسر اندیشه امام یاد می‌کنند، حالا زورشان به جوانان غیور و انقلابی و فرزندان معنوی امام رسیده که چرا نام امام در سرودتان نیست! یاللعجب! آخرالزمان شده است! عجب رویی دارند این جماعت! 🔹پی‌افزود ۱. کتاب پرتحریف چند سال است منتشر شده و تمام جوایز مهم کتاب کشور را درو کرده‌ ولی دریغ از یک اعتراض ساده توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام! آیا آقایان محتوای آن کتاب کذایی را قبول دارند؟ ۲. در مستند برخی از مهم‌ترین مبانی فکری و سیاسی امام مورد هجمه هنرمندانه قرار گرفته است! آری! این است ! @rozaneebefarda
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه ۱ از ۴] 🔹 روز جمعه ۲۷ رمضان ۱۳۴۶ قمری ساعاتی پیش از تحویل سال ۱۳۰۷ شمسی، زوار بسیاری از نقاط مختلف طبق معمول هر ساله به سوی شهر قم روی آورده بودند تا هنگام تحویل سال در کنار مرقد مطهر کریمه اهل بیت عصمت حضرت معصومه(س) باشند و به قدری جمعیت و ازدحام در صحن حرم و رواق ها بود که جای سوزن انداختن نبود. 🔻 اعضای خانواده رضاخان از جمله همسر (مادر محمدرضا) به قم آمده و در غرفه بالای ایوان آیینه، ، با سر و صورت باز نشسته بودند و این موضوع به طوری جلب نظر می‌کرد که صدای از هر سو بلند شد و بسیاری می‌گفتند اگر از مردم شرم نمی‌کنند دست کم از حضرت معصومه(س) شرم کنند و بالأخره صدای اعتراض مردم کم کم اوج گرفت. ⭕️ در این بین عده‌ای خود را به سیدناظم واعظ که از شاگردان حاج و برای ادای مراسم تحویل سال در بالای منبر نشسته و دقایقی قبل از تحویل سال مشغول دعا بود، رساندند و از پای منبر، جریان بی حرمتی به حرم و حجاب اسلامی را برای او بیان کردند. سیدناظم بی‌درنگ مسئله را بر سر منبر برای مردم مطرح و لزوم مقابله با آن را گوشزد کرد و گفت: 🔻 به من از وقاحت و بی شرمی خبر دادند که هیچ مسلمانی نمی تواند آن را تحمل کند. 🔻 در خانه دختر پیامبر(ص)، در خانه خواهر امام رضا(ع)، در خانه پاره جگر موسی بن جعفر(ع)، در خانه فاطمه معصومه(س) یک مشت عیاش بی دین و از خدا بیخبر، با سر و صورت بزک کرده و روی باز نشسته‌اند، در این آستانه که محل رفت و آمد فرشتگان الهی است، شاه و گدا در یک ردیف اند، بلکه گدای با تقوا هزار بار بر شاه بی تقوا شرف دارد! 🔻 می‌گويند این زنان که اینقدر بی‌توجه و بی‌ادب و بی آبرویند، از تهران آمده اند و اهل و عیال رئیس حکومت اند! 🔻ای وای بر مردمی که رئیس حکومت شان چنین کسانی باشند اما بدانند که مردم اگر در برابر خوشگذرانی ها بی دینی ها چپاول ها زورگویی ها و حیف میل های آنان از سر ناچاری دم بر نیاوردند، این توهین را در خانه دختر پیغمبر(ص) بر نخواهند تافت! 🔻من از سوی مردم اخطار می‌کنم، من به نام قرآن، به نام اسلام، به نام سیدالشهدا(ع) که خون خود را پای آیین محمد(ص) نهاد، اخطار می کنم و می گویم: آهای خانم ها! رفع حجاب حرام است؛ خصوصاً کنار مرقد مطهر دختر پیامبر! یا خود را بپوشانید، یا فوراً از اینجا بروید! ⭕️بعد از فریاد و اخطار سیدناظم واعظ، صدای صلوات های پیاپی مردم به عنوان تصدیق بلند شد؛ عده‌ای نزد حاج شیخ محمدتقی بافقی شتافتند. او در مسجد بالاسر در حالی که جمعیت در اطراف او موج می زد، مشغول خواندن دعای ندبه بود؛ کاری که هر جمعه در همان مکان انجام می داد. آن روز نیز حاج شیخ با خضوع و تضرع کامل در حالی که قطرات اشک از انتهای محاسن بلندش جاری بود، این جمله ها را می خواند: أَيْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَةِ أَيْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ أَيْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ أَيْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِيدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ أَيْنَ الْمُتَخَيَّرُ لِإِعَادَةِ الْمِلَّةِ وَ الشَّرِيعَةِ أَيْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْيَاءِ الْكِتَابِ وَ حُدُودِهِ أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ؛ کجاست آنکه آماده است تا ریشه ستم را بر کند کجاست آنکه او را برای درست کردن نادرستی ها و راست کردن کجی ها انتظار می برند کجاست آن کس که در زدودن ستم بارگی و تجاوز به او امید بستند کجاست آن ذخیره الهی تا آداب و فریضه های دین راه دگرباره برپا دارد آن برگزیده که تا کیش و آیین را برگرداند کجاست آن کسی که در زنده کردن قرآن و حدود آن بر او آرزو می برند کجاست آنکه به آثار دین و اهل دین جان می بخشد‌ مردم با دیدن حال حاج شیخ چند لحظه ایستادند، بالأخره یک نفر جلوتر رفت و گفت: جناب آقای حاج شیخ! زن شاه آمده و با یک عده زن های همراهش توی رواق بالای ایوان آیینه حرم نشسته و حجاب ندارند، ما از حضرت معصومه(س) خجالت می‌کشیم چه امر می‌فرمایید؟ تکلیف ما چیست؟ ▫️باشنیدن این کلام، شیخ دعای ندبه را قطع کرد و گفت: الله اکبر! الله اکبر! بگویید سیدناظم فوراً بیاید اینجا. چند نفر به طرف مسجد مجاور حرم دویدند و دیگران در کنار حاج شیخ ایستادند. سید ناظم واعظ شاگرد برجسته حاج شیخ نفس زنان سر رسید و سلامی شتاب زده کرد و گفت چه امر می فرمایید؟ [حاج شیخ گفت:] بروید توی ایوان و از آنجا با صدای بلند از طرف من بگویید: رفع حجاب حرام است خاصّه در حرم دختر پیغمبر(ع)! @rozaneebefarda ادامه 👇
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) [ص ۲ از ۴] 🔹همسر شاه به همراهانش گفت: اصلاً اعتنائی نکنید و زیر لب ناسزا می‌گفت و بدون حجاب با بادبزن چتری زیبای کوچکی خودش را باد می‌زد! ‌ سید چند بار دیگر پیام را تکرار کرد و چون هیچ اثری ندید نزد حاج شیخ بازگشت و سردر بیخ گوش حاج شیخ نهاد و گفت:من پیغام شما را رساندم اما آنها اعتنایی نکردند شیخ با شگفتی فریاد زد: لا اله الا الله! چقدر وقاحت!چقدر بی‌شرمی‌! و خود به سوی ایوان آیینه راه افتاد. شیخ محمدتقی بافقی در حالی که جمعیت خشمگین با مشت های گره کرده در کنار او بود و همهمه اعتراض سخت بلند بود، خود را به ایوان آیینه رساند. وقتی شیخ شروع به صحبت کرد مردم هم به احترام او و هم برای این که صدای حاج شیخ به زن‌هایی که در غرفه بالای ایوان آیینه نشسته بودند برسد، کاملاً سکوت کردند. شیخ با تمام قدرت و سطوت یک رهبر مسلمان خروش برداشت و فریاد کشید: آهای خانم‌ها! حجاب ضروری اسلام است رفع حجاب در اسلام حرام است مخصوصا در حرم دختر پیغمبر اگر مسلمانید حجاب را رعایت کنید و اگر هم مسلمان نیستید به احترام حضرت معصومه این کار را بکنید مردم با فریادهای کوبنده تایید، همهمه عظیم به راه انداختند و عده‌ای به طرف غرفه‌ها مشت ها را گره کردند و ناسزا گفتند و آماده شدند که بالا بروند و آنها را خود از آنجا بیرون کنند. زن‌ شاه وقتی خشم مردم و مشت‌های گره کرده آنان و موج حرکت جمعیت به طرف غرفه را دید و اوضاع را کاملاً خطرناک یافت، در فکر چاره افتاد.دریافت اگر بیشتر در در غرفه بمانند، مردم حتماً هجوم می‌آورند بنابراین در حالی که سخت به خود می‌پیچید، برخاست به همراه ندیمه هایش از غرفه بیرون رفت و در اتاق پشت غرفه از انظار ناپدید شد. مردم با شادمانی و پیروزی صلوات فرستادند زن شاه پس از این جریان فورا تولیت آستانه را خواست و جریان را به او گفت سپس از او خواست ترتیبی دهد که او بتواند به شاه تلفن کند تولیت دستور را انجام داد و وقتی ارتباط برقرار شد در حالی که صدایش می‌لرزید و به گریه هم افتاده بود با شاه صحبت کرد: اعلیحضرت شما زنده باشید و ملکه را چند شیخ بی نزاکت بی آبرو کنند؟ شاه پرسید چه شده به جای گریه حرف بزن ببینم چه شده؟ گفت: ما توی غرفه ایوان حرم نشسته بودیم اول یک سید بعد یک شیخ پیرمرد آمدند و هرچه از دهانشان درآمد به ما گفتند. شاه گفت:آخر برای چه؟ زن‌ گفت: من چه می‌دانم می‌گفتند ما حجاب نداریم شاه گفت پس این توله سگ پدر سوخته رئیس شهربانی قم چه... می خورد چرا به او نگفتید؟ زن گفت: چشمم روشن! به ملکه توهین کنند شاه از جایشان تکان نخورد و رئیس شهربانی بفرستد دیگر کلاه اعلاحضرت در هیچ جای مملکت پشم خواهد داشت شاه گفت: خیلی خوب الان میآیم قم به رئیس شهربانی بگویید تا من برسم آن سید و آن شیخ را دستگیر کنند. بعد از این که سال تحویل شد، همه جمعیتی که در حرم و اطراف آن اجتماع کرده بودند به خانه ها و یا مسافرخانه ها رفتند و حرم و صحن تقریباً خلوت شد ولی آنها که از تلفن زن شاه به شاه و اینکه شاه گفته بود من الان به قم می آیم خبر داشتند، می‌دانستند که حوادثی در پیش هست. تقریبا ۳ ساعت از تلفن زن‌ شاه میگذشت که افراد دولتی، رئیس شهربانی، افسران، تولیت و خدمه آستانه مقدسه، با نگرانی و بی تابی در صحن مطهر، هر یک در جای خود به انتظار ایستادند. از درِ شمالی صحن تا حدود یکصد متر افراد پلیس مسلح به احترام ایستاده بودند و زن شاه و همراهانش هنوز در یکی از غرفه های پشت ایوان به انتظار شاه نشسته بودند.یکی دو ساعت از شب نگذشته بود که اتومبیلهای شاه و همراهانش غرش کنان مقابل در صحن آستانه ایستاد اول اتومبیل شاه پشت سرش اتومبیل تیمورتاش سپهبد امیر احمدی و آجودان مخصوص و پشت سر آنها چند ریو ارتشی پر از سرباز مسلح. رئیس شهربانی جلو دوید و در اتومبیل شاه را بازکرد و خبردار ایستاد شاه مثل برج زهرمار از ماشین بیرون آمد شنل بلند روی دوش چکمه به پا با لباس نظامی و یک تعلیمی در دست صدای رئیس شهربانی با لحن مخصوص ارتشیان برخاست: اعلیحضرت همایون رضا شاه کبیر! گارد احترام که از دو سوی در با تفنگ ایستاده بود پیش فنگ کرد. شاه بی اعتنا به همه درحالی که با تعلیمی به ساقه بلند چکمه هایش می کوبید یکراست به طرف ایوان آیینه راه افتاد و با چکمه وارد ایوان و مدخل حرم شد. جایی که زنش و ندیمه ها اکنون در آنجا به خاطر استقبال از وی ایستاده بودند. در این حال عده‌ای از افسران ارتش و نظامیان که به دنبال شاه به داخل شهر آمده بودند به پاسبانها دستور دادند هر معممی را که در اطراف صحن ببینند بگیرند و بیاورند آن‌ها هم جمعی از طلاب را که در گوشه و کنار پیدا کردند کشان کشان به طرف ایوان آوردند، برای خوشامد شاه و زنش، جلوی چشم آنان آنها را زیر باتوم و شلاق گرفتند. برخی را خود شاه نیز با تعلیمی و لگد میزد. @rozaneebefarda
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) [صفحه ۳ از ۴] 🔹شاه رئیس شهربانی را خواست و گفت آن سید و آن شیخ کجا هستند؟ در طول اینمدت که در حالت سلام نظامی ایستاده بود گفت جان نثار آن شیخ را گیر آورده است و اکنون همینجا در یکی از غرفه‌های صحنه حاضر است اما آن سید متأسفانه فرار کرده و هرجا گشتیم اثری از او پیدا نشد. شاه با تعلیمی محکم به دهان رئیس شهربانی کوبید به‌طوری که یکی دو دندان او شکست و خون از دهانش راه افتاد و چند ضربت دیگر به کتف رئیس شهربانی کوبید و به یکی از افسران عالی رتبه فرمان داد درجه این توله سگ بی‌عرضه را بکن بفرستش تهران. افسر جلو رفت و درجه های او را در حالی که او همانطور با سلام نظامی و در حال خبردار ایستاده بود کند و به دو تا پاسبان اشاره کرد آنها جلو دویدند و بازوهایش را گرفتند و او را از صحنه و صحن بیرون بردند. شاه بعد از اینکه از مجازات رئیس شهربانی فارغ شد با قیافه خشم آلود فریاد زد شیخ پدر... و... را بیاورید سپهبد احمدی و ضی از افسران درصدد جستجو بر آمده به مسجد بالاسر که عبادتگاه شیخ بود آمدند و شیخ را دیدند که در آنجا نشسته است جلو آمدند و دست‌های خود را روی سر او بلند کرده و فرمان دادند بی‌حرکت و را به طرف شاه می بردند 🔹شیخ با قدم هایی محکم و دلی سرشار از اطمینان و اخلاص به طرف آن می رفت و از اینکه توفیق انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در جای خود به دست آورده است خوشحال بود و بالأخره شیخ محمدتقی بافقی آمد و بدون هیچ تشویش و هراس روبروی شاه ایستاد. ایستادن این عالم مجاهد و فریادگر شجاع در برابر این طاغوت روزگار، یادآور مواردی از تاریخ حوادث آفرین اسلام است؛ یادآور ایستادن مسلم بن عقیل در برابر ابن زیاد همچنین ایستادن میثم تمار در برابر ابن زیاد و ایستادن حجربن عدی و رشید هجری در برابر زیاد است و بالاخره ایستادن سعیدبن جبیر و کمیل بن زیاد رو در روی حجاج بن یوسف را تداعی می کند. یکی با دلی مست و مغرور مقام و جاه و جلال دنیا، یکی با دلی سرشار از اخلاص و عشق به نیکی ها و محبت خدا شیخ محمدتقی محکم و قاطع رو در روی شاه ایستاده بود و به چشم هایش نگاه می کرد شاه در منتهای درجه عصبانیت فریاد زد شیخ... (از همان فحش های آبدار و مخصوص و منحصر به فرد خویش نثار شیخ نمود) و با تعلیمی و لگد به جان او افتاد و بعد با اشاره او، شیخ محمد تقی را دمر خوابانیدند و شاه با عصای ضخیم خود بر پشت او می نواخت و شیخ تنها می گفت یا امام زمان یا امام زمان شیخ چون این برای امر به معروف و نهی از منکر را از اثنای دعای ندبه آغاز کرده بود لذا این سرباز مجاهد امام عصر(ع) از آن ساعت تا این لحظه که زیر چکمه و شلاق جلاد است پیوسته به یاد آن حضرت است و برای جلب خوشنودی و احیای آرمان او همه این مصیبت ها را تحمل می‌کند و می‌گوید یا امام زمان و یا امام زمان و خوشحال است که در راه او چوب می خورد بعداز کتک زدن های بسیار شاه از حاج شیخ محمدتقی پرسید:چه کسی به تو گفت که به ملکه ایران توهین کنی؟ حاج شیخ درکمال اطمینان و قوت نفس گفت توهین نبود امر به معروف بود من گفتم بی حجابی در اسلام حرام است خاصه در حرم مطهر دختر پیغمبر هنوز هم همین را ميگويم! شاه که به خیال خودش با توهین و کتک رضایت خاطر ملکه را حاصل کرده بود و زهر خود را نیز ریخته بود، راه افتاد و گفت این شیخ را برای استنطاق با ما بیاورید تهران آن سید را هم پیدا کنید و به تهران بفرستید مأمورین شیخ محمدتقی را به تهران و از آنجا یکسره به زندان شهربانی بردند ولی سیدناظم در همان گیر و دار اول از میان جمعیت خارج شد و مأمورین نتوانستند او را پیدا کنند و بعدها معلوم شد به نجف اشرف رفته و در آنجا مشغول تحصیل گردید و تا بعد از شهریور۱۳۲۰ به ایران مراجعت نمود. طلاب علوم دینی و علما و اهالی مذهبی شهر قم از اعمال خشن و شدید رضاشاه سخت ناراحت شدند و در حال بهت و حیرت بودند؛ چون تصور نمی کردند که کار به اینجا بکشد و شامل چنین اقدامات سختی که نسبت به آستانه حضرت معصومه و مقام روحانیت در انظار عامه توهین آمیز بود جرات نماید لذا چون نمی توانستند به سکوت بگذرانند و اقدامی نکنن جمعی از علما و مردم در این بین به محضر موسس حوزه علمیه آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم شتافته و از ایشان تقاضا کردند که حکم جهاد صادر کنند ولی آیت‌الله العظمی حائری چون از خوی ددمنشانه شاه اطلاع داشتند که اگر حرکتی از ناحیه مردم صورت بگیرد مأمورینی برای سرکوب خواهد فرستاد و این جریان از قم به شهرهای دیگر هم (بر اساس این که آیت الله حائری یک مرجع عالی مقام مذهبی است حکم جهاد صادر کرده) سرایت خواهد کرد یک بلوای عمومی به وجود خواهد آمد و خونریزی وسیعی به راه خواهد افتاد و ایادی رضاخان حوزه علمیه را متلاشی و نابود خواهند ساخت. @rozaneebefarda ادامه👇
ماجرای علیه در حرم حضرت معصومه(س) [صفحه ۴ از ۴] 🔶قبل از آنکه از مردم حرکتی سر بزند، آیت‌الله حائری بر اساس حسن تدبیر و درایت حکیمانه خود این حکم را صادر نمود: اظهار هرگونه عکس‌العملی در مورد واقعه ضرب و شتم و دستگیری حضرت آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی دامت برکاته و یا حتی صحبت کردن در مورد معظم له تا اطلاع ثانوی حرام است! اگر چه حد زیادی از مردم فلسفه چنین حکم ظاهراً شگفت‌آوری را نفهمیدند اما بنا به انضباط دینی و اعتقادی ایمانی قلبی و اطاعت از رهبر مذهبی اطاعت کرد و در قم آب از آب تکان نخورد و بدین ترتیب مؤسس کبیر حوزه علمیه، حوزه را از خطر حفظ کرد. 🔹حتی بنده از اساتید بزرگ خود شنیده‌ام که گاهی مردم متعهد و علمای بزرگ از اعمال خلاف شرع و رضاخان از قبیل کشف حجاب اجباری زنان و قدغن کردن عزاداری از سید الشهدا(ع) و خلع لباس روحانیت و برداشتن و عمامه ها از سر و اهانت به علما سخت ناراحت می‌شدند و از آیت‌الله حائری با اصرار می خواستند که ایشان که یک مرجع بزرگ مذهبی بود حکم کند که مردم مسلمان در مقابل این رژیم به نحوی قیام کنند، لااقل مالیات ندهند، ولی ایشان امر به صبر و سکوت می‌کرد تا اینکه روزی علما را جمع کردند و فرمودند می‌دانید که در جریان عاشورا چرا اصحاب سیدالشهدا(ع) آن‌قدر عظمت پیدا کردند و نسبت به شهدای دیگر اسلام برتری یافتند؟ ایشان فرمودند: رمز عظمت چشمگیر و مهم آنان این است که تا زنده بودند و می‌توانستند نگذاشتند امام حسین(ع) به میدان برود و تا آخرین نفر و آخرین نفس جنگیدند و کشته شدند ولی وجود حضرت امام حسین(ع) را حفظ کردند و چند دقیقه شهادت فرزند پیغمبر(ع) را به تأخیر انداختند، ما هم لازم است چند روز هم شده این حوزه را حفظ کنیم و کاری نکنیم بهانه دست دشمن بدهیم تا حوزه علمیه را به هم بزند و نابود بکند، صبر کنیم تا خداوند فرج عنایت بفرماید و این درحالی بود که رضاخان دیکتاتور حوزه‌های اصفهان و مشهد و شهرهای دیگر را به تعطیلی کشانده بود و بسیاری از رجال علمی و دینی در زندان ها و تبعید گاه ها به سر می بردند و یا اساساً به دستور شاه آنها را کشته بودند. ⭕️این مرد بزرگ با تدبیر حکیمانه و بردباری عظیمی که شایسته نائب لایق و مقتدر امام عصر(عج) است حوزه را حفظ کرد تا اینکه حوزه علمیه رشد کرد و جمعیت آن از هزار نفر آن روز امروز تقریباً به [چندین] هزار نفر می‌رسد و در آغوش این مرکز بزرگ علمی رجال بزرگ فقهی ادبی فلسفی و مفسرین و محدثین و متکلمین تربیت و هر یک مشعل نورانی گردیدند که چهره اسلام را متجلی ساختند و علوم اهل بیت عصمت(ع) را به سراسر دنیا رساندند و به اسلام قدرت و قوت بخشیدند و مهمتر از همه اینکه این شجره طیبه که به بار نشست، از میان آنها به موازات طلوع چهره های درخشان فقهی و علمی چهره درخشنده، ابرمردی فقیه با صلابت ایمان و شجاعت و شهامت فوق‌العاده نیز ظاهر شد که ریشه ۲۵۰۰ساله را خشکاند و به جای آن که منتهای آرزوی علمای بزرگ قرون و اعصار بود را برقرار کرد. 🔹امروز تاریخ در برابر عمق و عظمت فکر آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه سر تعظیم فرود می‌آورد و صبر و حلم او را شایسته هزاران تکریم و تمدید می‌داند و کاملاً درک می‌کند که آن مرد بزرگ چه نظر صائبی در حفظ این شجره طیبه داشته است. آیت‌الله حائری با متانت و پیگیری دقیق از طریق علمای تهران، عظمت مقام حاج شیخ محمدتقی بافقی را به حکومت وقت ابلاغ کرد و زمینه آسایش او را در زندان فراهم نمود؛ از جمله به پدر آیت‌الله سیدمحمود طالقانی پیام فرستاد که برای حاج شیخ مرتب از منزل خود غذا بفرستد زیرا می‌دانست که حاج شیخ اهل خوردن غذای دولتی نیست. در نتیجه پیگیری آیت‌الله حائری، شیخ محمدتقی بافقی پس از حدود ۶ ماه از زندان آزاد شد. اما کینه رضاخان بیش از آن بود که بگذارد ها چه به قم باز گردد پس او را به شهر ری تبعید کرد و او در آن شهر به تبلیغ معارف اسلامی و اقامه نماز جماعت و تربیت افراد (مخصوصاً با زهد و ساده‌زیستی و اخلاصی که داشت) تا پایان عمر اشتغال داشت. این متن برگرفته از آثار حضرت آیت‌الله نوری همدانی است. 🔶حاشیه روزنه پهلوی‌ها با این سابقه سیاه، به واسطه تبلیغات دروغین و اطلاعات کم نسل جدید، تلاش می‌کنند از رضاخان خائن، یک قهرمان ملی بسازند. شوربختانه با گذشت ۴ دهه از استقرار نظام اسلامی، هنوز در گوشه و کنار حوزه مقدسه، کسانی پیدا می‌شوند که گفتمان سیاه پهلوی‌ها را تکرار می‌کنند و به تضعیف حکومت اسلامی مشغول اند و روحانیان را از خدمت به نظام باز می‌دارند. آیا می‌خواهند آن دوران سیاه دوباره بر کشور حاکم شود که چنین کفر نعمت می‌کنند؟ ▫️روزنه؛ دریچه‌ای به تاريخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تجلیل میراث فرهنگی دولت انقلابی از هنرمند ضدانقلاب و دین ستیز! مرتضی عبداللهی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️اصلا کاری نداشته باشیم که طرف، قبل از به اسم هنر نو، مرد مبارزه با بوده و نزدیک انقلاب هم خودش و همه بستگانش از فرار کرده اند. باز کاری به مرام و مسلکش نداشته باشیم که عضو کلوپ فراماسونری شهر بوده و در فیلمی که در ماههای اخر عمرش از او ساخته اند رشحات همجنسباز بودنش آشکارا بیان شده. سفارشی بودن آثارش برای رژیم ، شاه و شهبانو را هم نادیده بگیریم. 🔻بد دهنی، زن ستیزی، خانواده گریزی، شرب خمر، و بی قید و بندی اش را هم کاری نداشته باشیم. تاکیدش بر ساخت پر تکرار نقاشی و مجسمه مردان لخت با تصریح بر نمایش اندامهای جنسی را چگونه تاویل کنیم؟! او که ایران را به خاطر کنار گذاشتن مجسمه مرد نیلبک زن لخت، مورد هجمه قرار می داد و اظهار ناراحتی می کرد، اصلا ماموریت خود را ساخت چنین هیکلهایی می دانست تا جوانان در کنار آن عکس یادگاری بگیرند. همینقدر سخیف! 🔹نمی دانم اصلا ارزشگذاری آثار نقاشی و مجسمه هایش را چه کسی برعهده داشت و بر چه اساس و معیاری باید آنها را کار هنری نامید؟! ایا هرج و مرج ذهنی و پوچ انگاری، نوگرایی است و او نقاش برجسته نوگرای ایران؟! 🔹نمیدانم چندبار باید در این زمینه ها نوشت و ربطش را به انقلاب اسلامی و مسئولین سوال کرد. او که حتما ربطی به جمهوری اسلامی نداشت و با پوزخندی گفته بود: «مردم ایران آریامهر داشتند با آیت اله عوضش کردند،معلوم است از الفبا فقط حرف آ را میشناختن.» ولی شاید این مسئولین که پیگیر احیای اینچنین افرادی هستند با انها هم فکر باشند و اشتباهی مسئول جمهوری اسلامی شده اند. 🔹اصلا انقلاب اسلامی به کنار؛ کارهایش را اگر به زور هم بتوان اثر هنری نام نهاد، هیچ، ارتباط و سنخیتی با فکر ما ندارد بعد در ادارات جمهوری اسلامی و با پول بیت المال مسلمین خانه اش را می خرند و چند اثرش را به عنوان کار فاخر هنری در همان خانه، می کنند 🔹این طور کارها دهها بار است که در طول سی سال اخیر در حال انجام است. کاری به دولت الف و ب هم ندارد. خیلی زیبا و رسمی یک جریان مشاوره ای و فکر دهنده و تصمیم ساز در هر دولتی همین کارهای خود را به راحتی پیش می برد. 🔹مسئولین فرهنگی از جمله ارشاد، میراث و ... فکری برای اولویت های فرهنگی هنری خود کنند. وظیفه ماست که به فکر انقلاب اسلامی و مردم باشیم. 🔹بعد از تذکر دهها باره ما به این افراد و سازمانها، لازم است دستگاه قضایی فکری برای ترویج و تعمیق اینگونه افکار کند. گویا برخی مدیران، هنوز نمی دانند که جمهوری اسلامی برپا شده است و اولویتهای چیست. البته قبل از اینکه اینها مدیر باشند، مسئول هستند. آن هم در برابر خدا، در برابر انبیاء و اولیاء و در برابر آرمانهای انقلاب اسلامی پ.ن: 1. میخواستیم برخی از آثار او را منتشر کنم ولی ارزش این کار را نداشت! 2. انقدر مطالب درباره او واضح است که با اندکی جستجو به راحتی از زبان خودشان همه این حرفها را تصدیق خواهید کرد. @rozaneebefarda
مجلس از معرکه گریخت: فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع» بازنشر|| مهدی جمشیدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [1]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند: «اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاه‌مدّت» و «میان‌مدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است. این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاه‌مدّت» باید چاره‌ای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااین‌حال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفت‌های درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید. [2]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کردند و گفتند: در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخش‌های دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم. رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسأله‌ای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداق‌های دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر می‌رسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمام‌عیار آن باشد. [3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامه‌ای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته می‌شود باید در چهارچوبِ سیاست‌های کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاه‌مدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، می‌دانیم که نگارش و تصویب چنین سیاست‌هایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد. [4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضع‌گیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخاب‌نکردن» است. ازاین‌رو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دست‌کم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بی‌صاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» می‌دهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان می‌ستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظه‌کاران»، نه‌فقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامی‌خوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطه‌ور خواهد شد و این دین‌دارانِ عافیت‌طلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبه‌اصول‌گرایان ... 🔶حاشیه روزنه ۱. ادبیات متن مربوط به نویسنده است و بازنشر آن لزوما به معنای تأیید کامل محتوا و ادبیات آن نیست. ۲. دغدغه دقیق نویسنده قابل تقدیر است و امید است موجب توجه و تلنگر گردد. ۳. ما نشان داده که هرگاه به هر بهانه‌ای امر ولایت بر زمین بماند، متولیان امر سیلی خواهند خورد. خداوند نسبت به آبروی ولی حق غیور است. ۴. مقام معظم رهبری سال‌هاست نسبت به فضای مجازی هشدار داده‌اند اما کو گوش شنوا! زهی تأسف! @rozaneebefarda
136K
نوای روح‌افزای حسینی از حرم مطهر امام الرئوف علیه‌السلام @rozaneebefarda