هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
۱۸ شهید و ۳۳ زخمی با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان
🔹شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود خبر داد که طبق گزارشهای اولیه در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک «الدویر» در جنوب لبنان ۷ نفر به شهادت رسیدند.
🔹وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ۱۸ نفر به شهادت رسیده و ۳۳ نفر دیگر زخمی شدهاند.
🔹شبکه خبری الجزیره از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ارتفاعات شهرک «سجد» در شهرستان جزین و شهرک «زلایا» در البقاع غربی در شرق لبنان خبر داد.
@TasnimNews
روزنه
۱۸ شهید و ۳۳ زخمی با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان 🔹شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگا
واکنش رسمی دولت محترم
به این نقض توافق
باید اعلان شود
هر لحظه تأخیر موجب محاسبات غلط دشمن خواهد شد
هدایت شده از مهدوی زادگان
✍ پیام صریح و روشن ولی فقیه درباره تفاهم نامه
امضای تفاهم نامه میان روسای جمهور ایران و آمریکا به جهت قرار گرفتن در پیچ تاریخی بودن یا نبودن، ماندن یا نماندن بسیار مهم است. به همین خاطر، ولی فقیه برای مدیریت درست و عقلانی این تحول تاریخی و بستن دهان رندان سیاسی بهانه جو و مسئولیت ناپذیر پیام صریح و روشنی را صادر کردند که از جهات مختلف قابل تامل و توجه دقیق است.
١. نظر صریح ایشان درباره تفاهم نامه این است که: « بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» ( پیام ولی فقیه: ٢٨ خرداد ١۴٠۵). مسلما نظر دیگر هر چه که باشد امضای تفاهم نامه ای با چنین محتوایی نیست. اما آن اصولی که نظر ولی فقیه را به سمت و سوی دیگری هدایت کرده است اصولی چون عزت و حکمت و مصلحت همراه با اصل عقلانی و شرافتمندانه بودن است که رهبر شهید همواره بر آنها تاکید داشتند. بنابر این، تفاهم نامه امضا شده معلوم نیست که مبتنی بر چه اصولی است مگر اصل تعهد و قبول مسئولیت رئیس جمهور محترم.
٢. این بیان ولی فقیه دلالت بر حکم ثانوی بودن نظر مساعد ایشان با تفاهم نامه دارد. زیرا حکم ثانوی مبتنی بر اصول اولیه نیست. چنانکه حکم اولی هم مبتنی بر اصول ثانویه نیست. سه اصل عقلایی اولیه حکمت و عزت یا شرافت و مصلحت حکم نمی کند که با دشمن جانی بد عهد کین توز تفاهم نامه امضا کرد.
٣. ولی فقیه در این پیام به دو تعهد عملی اشاره کرده است. نخست، تعهد طرف آمریکایی که هیچ اعتماد و امیدی بر آن نیست. دوم، تعهد ریاست محترم جمهوری اسلامی بر نتیجه بخش بودن تفاهم نامه است: « ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم.» ( پیام ولی فقیه: ٢٨ خرداد ١۴٠۵).
۴. اخذ چنین تعهدی از رئیس محترم دولت از سوی ولی فقیه مبتنی بر تجربه گذشته است. چنانکه جماعت تصمیم گیرنده برجامی در دهه نود با آزادی و اختیار در عمل قرارداد برجام را امضاء کردند ولی هرگز حاضر نشدند مسئولیت بی ثمر بودن برجام و خسارات ناشی از آن را بر عهده بگیرد بلکه رندانه مسئولیت بی حاصل بودن برجام را متوجه رهبری کردند و گفتند که قرار داد برجام زیر نظر رهبر فقید منعقد شده بود. در حالی که رهبر شهید همان زمان نظرات انتقادی مولوی خود را بیان فرموده بودند ولی متاسفانه آن نظرات بر زمین ماند و پيامد آن شهادت حاج قاسم سلیمانی و تحمیل دو جنگ ظالمانه و شهادت رهبر امت اسلامی شد.
۵. ولی فقیه با این پیام تهدید پیش رو را به فرصت تبدیل کرده است. اکنون می بایست رندان سیاسی برجامی متعهدانه رئیس جمهور محترم را در به نتیجه رساندن تفاهم نامه یاری کنند. نگاه ملت متوجه کنش گری آنان شده است و در خیابان منتظر تحقق وعدههای مذاکره ای باقی می مانند: « از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود». ( پیام ولی فقیه: ٢٨ خرداد ١۴٠۵). انشاالله
@mahdavizadegan
قاضی شریح های زمانه ما!
تحولات عظیم ناشی از دفاع مقدّس سوم و سرکوب همهجانبه دشمنان خونریز ملت اسلام، به برکت خون مطهر رهبر عظیمالشأن شهیدمان اعلیاللهمقامهالشریف و به پاس مجاهدتهای رزمندگان اسلام و ایستادگی بینظیر #ملت_مبعوث_شده و صدالبته با هدایتهای الهی رهبر عزیزمان(حفظهالله تعالی) رقم خورده است و امروز دشمنان ما در موقعیت انفعال و عقبنشینی و
سرافکندگی و ذلت جهانی قرار گرفتهاند.
الحمدلله رب العالمین
در داخل کشور هم تهدیدهای توخالی دشمنان به فرصتهای تاریخی تبدیل شده و اکنون بعد از توقف موقت صحنه نبرد، در موقعیت #تثبیت_پیروزی قرار داریم
اقتضای این دوره، رفتو آمدهای دیپلماتیک بود و لذا هیئت ایرانی هم از مدتها قبل در این جهت فعال است
رهبر معظم انقلاب اسلامی، #فریادهای_خیابان را به عنوان یک عامل تعیینکننده و مؤثر در #نتیجه_مذاکرات معرفی کردهاند
و این است که ملت ایران دقیقا با همان حساسیتی که تحولات میدان را در دوران تبادل آتش دنبال میکرد، فرایند رفتوآمدهای دیپلماتیک را دنبال میکند و نسبت به کنشها و واکنشهای عرصه سیاسی هم حساس است!
شاید آنچه موجب حساسیت بیشتر شده، #تجربه_تاریخی گذشته در گفتگوهای سیاسی با رژیم استعماری آمریکا است
آمریکاییها در اکثریت قریب به اتفاق گفتگوهای سیاسی _خواه رسمی یا محرمانه و مخفی_ با انواع خدعه و نیرنگ و فریب و دغل، منافع ملی ما و ارزشهای انقلابی ما و عزت ایرانی ما را مورد تهدید و تهاجم مضاعف قرار دادهاند
تاریخ به ما میگوید که آمریکاییها را با #نقض_عهد و #خیانت بشناسیم و به قول حکیم الهی زمانه ما جناب آیتالله استاد جوادی آملی(حفظهالله) بعد از دست دادن باید انگشتان دست را شمرد!
آنقدر که اینها خيانتپیشه اند!
رهبر شهیدمان(قدسسره) در نحوه مواجهه با رژیم آمریکا مثل همه عرصههای راهبردی حکمرانی، در خط امام حرکت کردند و تا پای جان برای ممانعت از تسلیم این کشور امام زمان علیه السلام و ملت امام حسین علیه السلام مقاومت کردند و جان نازنین شان را در این راه مقدس تقدیم کردند.
آن #دو_امام_مجاهد که رهبر حکیم و عزیز ما شاگرد ممتاز مکتب آنها و عصاره وجود بابرکت آنهاست، فرهنگ آمریکاستیزی را در جان این جامعه آخرالزمانی نهادینه کردهاند و بارها و بارها تجربه خيانتهای این رژیم ضدبشری را گوشزد کردهاند
اکنون در میانه #جنگ_وجودی با چنین اژدهایی، طبیعیست که ملت ما نسبت به گفتگوهای سیاسی مرتبط با پایان مخاصمه، کاملا هشیار و بیدار و پرسشگر و حساس باشند!
حالا چه کسی میخواهد این ملت برخلاف محکمات هر سه رهبرشان و برخلاف حکم قطعی عقل سلیم شان و برخلاف تجربههای تلخ تاریخی شان، بیتفاوت و ساکت و صامت باشند؟!
آن کس که این ملت گرانقدر با آن سوابق درخشان و این بصیرت و حماسهسازی جهانی را ساکت و صامت میخواهد در امتداد خواص بدسابقه عهد سیدالشهدا علیهالسلام حرکت میکند؛ این خط مقلدین امثال شریح قاضی ست که از انذار و هشدار و بیدارباش پیشگیری میکنند!
صد البته که بگومگوهای برادرانه و مؤمنانه طیفهای مختلف از امت حزبالله، تخصصا از موضوع این یادداشت خارج است و انشاءالله با عمل به تذکرهای حکیمانه رهبرمان مبنی بر رها کردن اختلافات پوچ ناموجه و حتی موجه، این عارضه داخلی حل و فصل میشود
اما
#خط_سازش و #خط_تسلیمطلبی با سه هدف شیطانی در پی تکرار تجربه #اسب_تروا در ایران است؛
نخست برهم ریختن اتحاد مقدس و وحدت کلمه آحاد ملت
دوم تحمیل محاسبات غلط در مسئولان
و سوم تعطیلی یا اگر نشد، مصادره، حساسیتزدایی، تحریف، جهتدهی جناحی و باندی یا به سکوت کشاندن تجمعات ملت مبعوث شده
این توطئه خطرناک _که حتما باید رد پای بیگانه را ولو با چند واسطه در اطراف آن جستجو کرد_ با کارشکنی مقلدان قاضی شریح و خواص وابسته به بیگانه رقم میخورد! بسیار باید هشیار و بیدار بود.
نا گفته نماند که اهانت به مردم مبعوث شده و مسئولان انقلابی نظام و شکستن حریم ساختارهای قانونی و پمپاژ ناامیدی و آیه یأس خواندن و انگ زدن به مسئولان یا نخبگان انقلابی (از طیفهای مختلف) و ... از جمله شگردهای همیشگی دشمن و از جمله قطعههای دیگر تکمیل #جورچین_دشمن است!
گاهی دشمن با چند واسطه و به واسطه نفوذ جریانی، خطای محاسباتی و خط انحرافی را دنبال میکند برای بر هم زدن این #نظم_ولایی که بر پایه #عقلانیت_ایمانی و #سیاستورزی_مؤمنانه شکل گرفته و محور آن ولایت فقیه و محکمات رهبری معظم انقلاب اسلامی است.
خوب است دیگرباره سخنرانیهای عاشورایی #امام_شهید پیرامون نقش خواص را بازخوانی کنیم تا انشاءالله قاضی شریح های زمانه ما ره به جایی نبرند که نمیبرند!
@rozaneebefarda
اعترافات دشمنان ما
به خفگی استراتژیک
ناشی از دفاع هوشمندانه
جمهوری اسلامی ایران
جای هزار شکر دارد
سران استکبار
برای توجیه توافق با ایران
مجبور به افشای برخی اطلاعات حياتی نسبت به نقطه ضعفهای استراتژیک شان شدند
حالا ما با اطلاعات دقیقتر و اطمینان بیشتر و انشاءالله تصحیح خطای محاسباتی در داخل
میتوانیم در وقت خود
دوباره به معرکه انتقام و ادامه جنگ وجودی برگردیم
این جنگ ناتمام با این توافقنامه های نیم بند کذایی ره به پایان نمیبرد
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
حملات مجدد رژیم صهیونیستی به نبطیه
🔹خبرنگار الجزیره از وقوع حمله هوایی جدید رژیم اسرائیل به شهر نبطیه در جنوب لبنان خبر داد.
@TasnimNews
روزنه
حملات مجدد رژیم صهیونیستی به نبطیه 🔹خبرنگار الجزیره از وقوع حمله هوایی جدید رژیم اسرائیل به شهر نبط
حملات رژیم صهیونی
همزمان با امضای توافقنامه کذایی
فرصتی ست برای صاحبات خرد
که کشور را از تله محاسبات غلط
نجات دهند
طبعا با این روند
استمرار رفتوآمدهای دیپلماتیک
معقول نیست
و پیام بدی به دشمن منتقل میکند
ماجرا چیست که برخی حزباللهی ها از فهمیدن مخالفت علی الأصول با روند و محتوای توافقنامه کذایی، عاجز ماندهاند؟!
در تأویل و تفسیرهای پسینی شان هم مع الاسف همان خطای راهبردی در حال تکثیر و تکرار است!
ماجرا آن است که
وقتی ذهن صاف حزباللهی
به ویروس دیپلماسی
آلوده شود
دستگاه تحلیلی اش
از افق ولایت فاصله میگیرد
و این مصیبت است
وقت آن رسیده
که مسئولان محترم
در سطوح مختلف
از حلقه نامشاوران سیاستنابلد
خلاص شوند
تا بلکه از تله خطای محاسباتی
رهایی یابند و
با افق ولایت بیشتر تنظیم شوند
این مهمترین نصيحتي است که باید دلسوزانه به عزیزان تقدیم کرد
در ملامت و طعنه خیری نیست
علت آنکه رهبری معظم انقلاب اسلامی
اینگونه با صراحت لهجه
به بیان منویات شان میپردازند
از برکات #حضور_حماسی #امت_مبعوث_شده در #خیابان_انقلاب است!