#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/29
روایت حجتالاسلام مهدیان از خدمت رسانی جهادی روحانیان در مقابله با کرونا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴 دکتر توضیح داد که اینجا سه منطقه داریم . سیاه که مربوط به کسانی است که تست کرونایشان مثبت شده. مدل لباسی که باید بپوشید مثل آدم فضاییهاست . یک منطقه قرمز که مشکوکها آنجا هستند . شما آنجا میرید. آنجا هم قرنطینه است شما مثل همراه بیمارها خواهید بود چون خانواده شان اجازه ندارند بیایند داخل.
🔶 لباس سبز رنگی پوشیدم. دستکش و کلاه و ماسک و غیره. گفتند حاج آقا عمامه را هم باید در آوری.
وارد بخش شدم. یکی گفت حاجی این لباس آبی را بپوش بهتره. پوشیدم. حالا همرنگ همه شده بودم هم بیماران و هم پرستارها....
🔺اکثرا پیرمرد ها و پیرزن ها بودند . مرا یاد پدر بزرگ و مادر بزرگم میانداختند که دیگر نیستند و دلم خیلی هوایشان را کرده. اینها شبیه آنها هستند لبخندشان و صدای خس خس نفسشان. یکی گفت پسرم پرتقال را پوست میکنی؟ گفتم چشم پر پر کردم یک پر را خورد گفت خودت هم بخور عزیزم گفتم پدر جان میل به چیزی ندارم. لبخندی زد. مهربان و آرام
🔺دیگری گفت قرصهایم را میدهی؟ پرستار گذاشته بود جلویش که بخورد. اجازه گرفتم و بهش دادم آمد بردارد بغض کرد گفت توان برداشتن قرصهایم را هم ندارم. کف دستش گذاشتم و آب به او دادم. خورد و گفت سلام بر حسین...
⚪️ یکی را گفتند مرخص است گفتند زنگ بزن به پسرش، زنگ زدم پسرش گفت ببخشید میترسم کرونا بگیرم لطفا به برادرم زنگ بزنید. زنگ زدم برادرش گفت شما همراه بیمارید گفتم بله، ناراحت شد گفت پس چرا نگذاشتند من پیش بابام باشم، گفتم نه من همراه همه هستم....
💠 پرستارها مرا یاد خاله هام میانداختند خیلی مهربان، خیلی پر روحیه اهل مدارا با مریض ها...
🔺من یک روحانی ام کنار خیلی از روحانیون دیگر. روحانیونی که کار میکنند با اخلاص و بی سر و صدا. این روحانی ها جدیدند دیشب ندیده بودمشان. امروز دو تا روحانی هم آمده بودند دم در بیمارستان به نگهبان میگفتند کاری از ما بر میآید، او هم انگار برایش عادی بود میگفت صبر کنید تماس بگیرم.
چقدر اینجا خوب است چقدر برایم پر عبرت است....
📝 راوی: حجت الاسلام و المسلمین مهدیان
#قرارگاه_جهادگران_سلامت
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
@rozaneebefarda
💥فوری
بیانیه مدیر حوزه های علمیه پیرامون نهضت حوزوی مقابله با کرونا
صفحه۱از۲
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/30
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِا فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ
با حمد و ثنا به پیشگاه الهی و با سلام و صلوات بر انبیاء عظام و اولیای الهی و ائمه هدی بویژه خاتم انبیاء(ص) و خاتم اوصیاء(عج) و شهدای اسلام.
حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت جمعی از مردم شریف قم و هموطنان عزیز گشت و همه ملت بزرگ ایران و بزرگان حوزه و مراجع عظام و شورای عالی و مدیریت حوزه را نگران ساخت.
ضمن اعلام همدردی مراجع عظام و اساتید و طلاب و فضلا و مدیریت حوزههای علمیه و همه نهادهای حوزهای با داغدیدگان و مصیبتزدگان و رنجکشیدگان و آرزوی علو درجات برای جانباختگان و شفای عاجل برای بیماران، نکاتی محضر شریف ملت قهرمان و مقاوم ایران و مردم شریف قم و حوزه های علمیه تقدیم میشود:
۱. حوادث و بلایای طبیعی در منطق اسلام پدیدههایی است برای آزمون بشر و زمینه ساز تکامل، رشد و تعالی انسان و نیز هشداری برای بیداری آدمی و نیز عاملی در جهت پیشرفتهای علمی جامعه بشری؛ نکته مهم آن است که وظیفه ما دربرابر بلایا و آزمونهای الهی عبارت است از تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت اصلاح وتزکیه نفس و صیانت جامعه از ناهنجاریها و آلودگیها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال و توسل به ذات اقدس الهی و استمداد از ارواح تابناک اولیای الهی، و بویژه درماه مبارک رجب اهتمام به دعا و مناجات و اذکار و اوراد معتبر و تضرع در پیشگاه خداوند ونیز احیا و تقویت رویکرد معنوی و روحی و اخلاقی و عبادی، توصیه میشود.
۲. وظیفه همگان حرکت براساس تعالیم حیات بخش اسلام ورهنمودهای مراجع عظام و توجه به اصول سلامت و بهداشت و کارشناسی معتبر نهادهای مسئول بهداشت و درمان و رعایت توصیههای بهداشت فردی و اجتماعی است و روحانیت و حوزههای علمیه همواره بر عنایت و اهتمام و کاربست توصیههای علمی و کارشناسانه و بهرهگیری از همه تجارب و دستاوردهای علمی و ایمانی تأکید ورزیدهاند و دراین راه پیشگام بودهاند و در این دوره نیزهمه نهادهای حوزه درهمه زمینهها از جمله در قلمرو مراودات بین المللی و مسافرتهای طلاب عزیز غیر ایرانی و در مسائل اخیر کاملاً مقررات و احتیاطات را رعایت کردهاند.
۳. برنامه ریزی فنی و دقیق و جامع شرط مهم پیروزی بر مشکلات و بلایای طبیعی از جمله کرونا است و وظیفه مسئولان کشور در این زمینه حساس است و همگان باید همکاری و همراهی نمایند و البته نقد ناصحانه و با رعایت مصالح کشور و مردم میتواند این برنامه ریزی را ارتقا دهد و میهن اسلامی ایران باید نمونهای از تدبیر و برنامهریزی اساسی و راهبردی در برابر حوادث و بلایای عمومی و مبتنی بر ارزشهای معنوی و اسلامی و نظریات عمیق علمی و فنی و کارشناسی و شفافیت باشد و البته شرط موفقیت در این زمینه برخورداری از منطق علمی و روح انقلابی است.
۴. توسعه تحقیقات و پژوهشهای ناظر به معالجه آسیبها و معضلات اجتماعی و حوادث طبیعی مقولهای است که باید بدان اهمیت داد و پیشرفت در صنایع دارویی نیز ضرورت دارد؛ قدرت و عزت و انقلاب و کشور به رشد سریع علمی و فناوری وابسته است و مجموعه نظام اسلامی در این زمینه کارنامه درخشانی دارد و این فرایند باید درهمه زمینهها و در قلمرو مبارزه با اپیدمیها گسترش یابد. وتقویت پدافند غیر عامل برای شرائط اضطراری وظیفه همگان است.
۵. استمرار شور و نشاط اجتماعی و اقتصادی و اکتفای به حد ضرورت در تعطیلات و محدودیتها؛ ضمن اهتمام لازم به توصیههای پزشکی و بهداشتی، اصلی است که مسئولان برآن تاکید دارند و باید برای آن برنامهریزی و تصمیمات لازم اتخاذ نمود و نیز چارهاندیشیهای نو و ابتکارات خلاقانه و بکارگیری فناوریهای نوین در شرائط اضطراری نیز برای به حداقل رساندن خسارتها باید مدنظر قرار گیرد و بویژه حوزه و دانشگاه باید به این مقوله بیاندیشند و مدارس و مراکز حوزوی لازم است بهرهگیری از فضای مجازی برای همه فرایندهای آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و فرهنگی را در دستور کارقرار دهند.
@rozaneebefarda
بیانیه مدیر حوزه های علمیه پیرامون نهضت حوزوی مقابله با کرونا
صفحه۲از۲
۶. اصل همبستگی و تعاون و تکافل اجتماعی و هماهنگی و همکاری همگانی براساس فقه و اخلاق اسلامی و ارزشهای انسانی در بحرانهای اجتماعی موضوع دیگری است که نباید از آن غفلت ورزید و فائق آمدن بر انواع آسیبها و چالشها و مشکلات در گرو همبستگی و همافزایی آحاد جامعه و گروههای اجتماعی و رعایت اصول اخلاقی در اقتصاد و بازار و رعایت مردم و محرومان است و بفضل الهی ملت رشید ما بارها این هویت و فرهنگ را نشان داده است و در مدیریت سیل آغاز سال ۹۸ این امر بخوبی نمایان شد و حوزههای علمیه و روحانیت همبستگی همیشگی خود را با همه مردم و آسیب دیدگان در آن نشان دادند و در شرایط امروز نیز استمرار خواهد یافت .
۷. جامعه درهمه شرایط و بویژه در موقعیتهای سخت و دشوار نیازمند آرامش و اعتماد و مهربانی و صمیمیت است و همه باید این اصل را نیز مهم شمرده، رعایت نما ییم و این نکته را توجه نماییم که ایمان و تعلق خاطر به عالم غیب و قدس نقش مهمی در آرامش روانی و اجتماعی دارد و ایمان و فضیلتهای اخلاقی و عبادت و نیایش بسیار موثر است.
۸. روحیه استوار و اراده پولادین و عزم مقاومت راز پیشرفت و پیروزی در همه صحنهها است و درمیدان حوادث و بلایا نیز باید با این روحیه و فرهنگ مترقی مقاومت و ایستادگی و تلاش کرد و دچار هراس و انفعال نشد و همه باید با وحدت و همبستگی بر این مشکل فائق آییم .
۹. آشکار است که نباید از سوء استفاده دشمنان کشور و بدخواهان کشورها و ملتهای مستقل از هربهانهای برای هجوم به فرهنگ و تخریب اقتصاد کشورها و مستضعفان جهان و تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی، غفلت ورزید و باید هوشمندانه آن را دربرنامهها مدنظر قرار داد، دستگاهها و اختاپوسهای تبلیغاتی غرب مشکلات خود را کوچک و مشکلات دیگران را برای تضعیف فرهنگ و اقتصاد آنان بزرگ نشان میدهند آنطور که در مسائل اخیر چین مشاهده شد، از اینرو توجه همگان به صیانت از زیرساختهای اقتصادی و تداوم کار و تلاش و هوشمندی نسبت به جنگ روانی دشمنان ضرورت دارد.
۱۰. همانطور که از اعلام دیر هنگام برخی از کشورها در منطقه غرب آسیا آشکار است که قبل از ایران در کشورهای دیگر منطقه ویروس کرونا انتشار یافته است و معالاسف تلفاتی هم داشته است، ضمن آرزوی دفع بلا از همه جهان و کشورهای اسلامی، انتظار میرود همه کشورها با شفافیت کامل و همگرایی و همکاری همهجانبه در مبارزه با این آسیب و ویروس و حل سایر مسائل منطقه اقدام نمایند.
۱۱. مدیران محترم حوزهها و مدارس و مراکز و نهادهای حوزوی در استانها لازم است با بهرهگیری از اختیارات تفویض شده، نهایت ابتکار و تلاش خود را بکار گیرند تا روند علمی و آموزشی و تبلیغی حوزه آسیب نبیند و از همه فناوریها و فضای مجازی باید بهره گیرند و با رعایت نظرات کارشناسان و مسئولان استان و نهادهای همسو برای یاری رسانی به آسیب دیدگان از سیل اخیر و کرونا و پاسخ به نیازهای فرهنگی و روانی و معنوی جامعه و مردم عزیز در این ماه شریف، برنامهریزی و اقدام نمایند والبته جریان علمی حوزه باید همچنان بانشاط و سرزنده استمرار یابد و توقف و تعطیل آن باید به حداقل برسد .
۱۲. حوزه و روحانیت همواره بر سر ارادت و عهد و پیمان خود با مردم عزیز و شریف ایران و قم ایستاده است و خواهد ایستاد و فداکاری و ایثار در راه سعادت و سلامت و آرامش آنان را وظیفه خود میداند؛ حوزه قم و حوزههای سراسر کشور و جهان و همه مراکز و نهادهای حوزه، این پیوند ناگسستنی را افتخار خود میدانند و اکنون نیز حوزه و نهادهای آن و یکایک حوزویان و بویژه طلاب و اساتید و فضلای جوان حوزه و تشکلهای حوزویان در قم و سراسر کشور آمادگی مشتاقانه خود را برای هرخدمت ممکن در زمینه مبارزه با کرونا و نیز سیل و زلزله اخیر، به مردم شریف و مسئولان محترم اعلام مینمایند و از هیچ اقدامی در کمک و امداد معنوی و مادی دریغ نمیورزند و بفضل الهی این جریان استمرار دارد و اکنون نیز باهماهنگی مسئولان ذی ربط امداد دراشکال گوناگون آغاز شده است .
در پایان از همه مسئولان و مردمی که در مهار این آسیب و سایر حوادث طبیعی تلاش مینمایند و بویژه از پزشکان ارجمند و پرستاران عزیز و همه دستاندرکاران سلامت جامعه، که در خط مقدم این جبهه ایثار مینمایند، تقدیر و تشکر مینمایم و متضرعانه از حضرت ربوبی(جل وعلا) دفع این بلا و سلامت و عزت هموطنان و پیروزی ملت ایران و امت اسلامی را مسألت مینمایم.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزههای علمیه
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
خبرسازی غربی ها پیرامون کرونا، بخشی از عملیات روانی برای ضربه اقتصادی به ایران
تحلیل حجتالاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم /31
#مهم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 ویروس کرونا به سرعت منتشر می شود، این در حالی است که بیش از چهل کشور دنیا درگیر آن هستند.
▫️متأسفانه ضریب انتشار اخبار کرونا در ایران و چین بالاتر از سایر کشورهاست، و به همین دلیل رسانههای غربی تمرکز ویژهای در این باره داشتهاند.
▫️حتما ما باید موضوع کرونا را در کشورمان جدی گرفته و اقدامات مقابلهای ویژهای با آن داشته باشیم و انصافا همه بخشهای مختلف کشور در حال تلاش برای مبارزه با این ویروس هستند.
▪️ برخی اخبار مرتبط با کرونا در رسانههای دنیا پررنگتر شده و ما شاهد آن هستیم که بیبیسی از ۳۰ خبری که با موضوع کرونا ۲ روز گذشته منتشر کرده است، ۲۶ خبر مرتبط با ایران بود که نشاندهنده آن است که رسانههای غربی با هدف ایجاد عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی، دستورکار ویژه داشتهاند.
◽️ آمریکا و انگلیس و عربستان میکوشند تا اقتصاد جمهوری اسلامی را مختل کرده و کرونا و FATF را در کنار یکدیگر در قالب یک سناریو و پازل ببینند.
◽️ متأسفانه با آنکه آقای ظریف در مجلس به صراحت اعلام کرد که تضمین نمیدهند که پیوستن به FATF میتواند مشکلات کشورمان را حل کند و بانک مرکزی هم میگوید که پیوستن به FATF نمیتواند با توجه به تحریمهای ثانویه آمریکا نقش چندانی در اقتصاد کشورمان داشته باشد. همچنین بدنه دولت هم موضوع کرونا و FATF را در کنار یکدیگر قرار داده و مرتب بیانیه میدهد، لذا مشخص است که با هدف زمینگیر کردن اقتصاد کشورمان، سناریویی خاص در حال اجراست.
▪️نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است آقایان عینک غربمحوری خود را برداشته و ترفند دشمنان علیه جمهوری اسلامی را ببینند، ضمن اینکه باید کرونا را جدی گرفت و هیچکس در این زمینه شکی ندارد، اما واقعیت آن است که غرب با هدف افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی، در حال انتشار اخبار منفی علیه ایران است، لذا آنها بنا دارند که خطر کرونا در کشورمان را چند برابر جلوه دهند.
◽️کرونا در کشورهای غربی و اروپایی گسترش پیدا کرده و عربستان و پاکستان و افغانستان و عراق و ترکیه و امارات درگیر این موضوع هستند، اما رسانههای آمریکایی، عبری و سعودی کرونا در ایران را پررنگتر جلوه میدهند که باید نسبت به نگاه آنها با شک و تردید نگریست.
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
برای این روزهای #قم
یادداشت حدادپور جهرمی در مورد ابعاد رسانه ای #کرونا
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/32
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
❌ داده ها:
🔺خط رسانه ای مرموزی اصرار دارد که همچنان #قم را در صدر اخبار و کانون توجهات، نه به خاطر مسائل معنوی و مذهبی، بلکه به خاطر #رعب_و_وحشت از بیماری نه چندان مهم و نه چندان خطرناک (البته در مقایسه با سایر بیماری های مشابه مثل آنفولانزا و...) نگه دارد.
🔺همان جریان رسانه ای اقدام به تحریک عواطف معنوی عده ای از #اهالی_قم کرده و آن عده، با حضور در حرم و تهیه عکس و کلیپ در کنار ضریح، به شدت مظلومیت اهل بیت و حرم آنان اشاره کرده و حتی در چندین کلیپ، تقصیر خلوت شدن حرم را به ضعف اعتقادی مردم و لقمه های ناپاک و ... مربوط می داند.
🔺در این اثنا، سایت اطلاع رسانی و رسمی تبریزیان، این بیماری ها را به بی وفایی مردم و #عذاب_الهی به خاطر آنچه بی حرمتی علیه تبریزیان میداند، مربوط دانسته و از این آب گل آلود، قصد صید ماهی بزرگی دارد.
🔺تنی چند از #مسئولان_استانی_و_دانشگاهی_قم بیمار شده و وقتی صندلی نماینده قم (پس از آن همه آمارهای کذایی درباره تعداد قربانیان و کل انداختن با معاون وزیر بهداشت) را در مجلس ضدعفونی کردند، ناراحت شده و به صدرنشینی کلیدواژه قم در اخبار داخلی و خارجی کمک شایانی کرد.
🔺و اما عده ای اکانت فیک و خارج از کشور، ادعا کردند که به خاطر حضور #طلاب خارجی در ایران به این روز گرفتار شده ایم و اصلا چرا مرکز علمی جهانی #جامعه_المصطفی_العالمیه اینقدر فعال است؟!
🔺مجری خانه نشین صدا و سیما از علت العلل انتقال این ویروس اطلاع داده و یکی از شرکت های هواپیمایی مربوط به #سپاه را نشانه گرفته و حتی با خورد کردن کارت اختصاصی آن شرکت، اقدام به تشدید عملیات روانی در این شرایط کرد.
🔺جالب تر از همه، مجری شبکه من و تو (بخوانید: مهدکودک من و تو) بود که از آیت الله بهجت، به عنوان برجسته ترین #مرجع_تقلید قم درباره کورونا دستورالعمل صادر کرده و فصل جدیدی در ارتباط معنوی و ماورای ماده ای آن شبکه با عالم پس از مرگ در تاریخ رسانه ای دنیا باز کرد.
⛔️ تحلیل ابتدایی:
اتفاق خاصی نیفتاده اما قرار است قم و آنچه مربوط به آن است در صدر توجهات داخلی و خارجی قرار گرفته و تصور مأمن اهل بیت و مردم آخرالزمان بودن قم را از اذهان عمومی کدر و تیره نمایند.
👈 پیامد این مسئله: این است که هر چشم و توجهی به پلاک قم، طلبه ای که از قم آمده، حتی محصولات معمولی و یا فرهنگی شرکت های قمی، حساس شده و حداقل به چشم تردید و آلودگی به آن نگاه کنند.
⛔️تحلیل ثانوی:
فعلا از بیان این تحلیل و پیامدش تا تکمیل شدن داده ها خودداری میکنیم.
✅ تکلیف ما چیست؟
➖ اولا: به خاطر خلوت شدن حرم و اجتماعات مومنین حساس نشویم و تلاش کنیم مدیریت کلان کشور در این زمینه تصمیماتش را به طور شایسته و کامل عملی نماید.
➖ ثانیا: کم کم واژه قم و اخبار مربوط به بیماری و شرایط و جو عمومی آن شهر مقدس را از صدر اخبار و فضای مجازی، پس از اعلام چندین خبر درست و امیدوارانه کاهش دهیم.
➖ ثالثا: از تولید و بازنشر هر پیامی درباره اجتماعات مومنین (از نماز جمعه و جماعت گرفته تا اعتکاف و راهیان نور و هیئت و ...) که منجر به حساس شدن مردم و ایجاد تکلیف خود ساخته و خود پرداخته شرعی مبنی بر سرپیچی از دستورات ستاد مبارزه با این مهمان ناخوانده میکند، جدا پرهیز کنیم.
➖ رابعا: از هر گونه نزاع در گروه ها بر سر توجیه روایات اهل بیت و اخبار تاریخی مربوط به قم و شیعیان و آخرالزمان و امثال آن پرهیز کنیم و کار را به دست کارشناس مربوطه داده و از هرگونه تفسیر به رای پرهیز کنیم.
➖ خامسا: از هجوم به مراکز درمانی قم، تحت عنوان بسیج مردمی و حرکت جهادی برای رفع این بیماری پرهیز کنیم. این مقابله کاملا تخصصی و ویژه است و اگر نیاز به کمک های مردمی باشد، قطعا اعلام خواهند کرد. لذا از قرار گرفتن در دست و پای پرسنل محترم بیمارستان ها پرهیز کنیم.
👈 متولیان فضای مجازی و ادمین های محترم کانال ها و گروه ها لطفا و عاجزانه مراقب کلید واژگان هشتک شده در این متن باشند.
نکند خدایی نکرده با اخبار و آمارهای تند و تیز و دامنه زدن به شایعات، به اسم روشنگری و بیان اخبار محرمانه، آب در آسیاب دشمن و امپراطوری رسانه ای معاندین بریزیم.
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
@mohamadrezahadadpour
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
💥فوری
انا لله و انا الیه راجعون
جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، مورخ برجسته معاصر و پژوهشگر عرصه جنبش های مبارز اسلامی، درگذشت.
@Rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر قرار بر گمانهزنی، برای عامل انتقال ویروس کرونا به ایران باشد.
ظریف و دستگاه دیپلماسی در صدر متهمان است نه مردم قم!
احتمال اینکه یک بیاحتیاطی ظریف، کار دستمان داده باشد زیاد است. خاطره #برجام هنوز از یادمان نرفته است...
چراکه هم بیشتر در معرض ابتلا بوده و هم ممکن است او را عمدا مبتلا کرده باشند.
از #ظریف #تست_کرونا بگیرید...
@rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی #فدائیان_اسلام
[صفحه 1از4]
بازنشر یک مصاحبه مکتوب به مناسبت ارتحال ایشان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#سؤال: آیا كسروی قبل از ادعای ضرورت برانگیختگی هم از اسلام و تشیع انتقاد میكرد؟ آیا دلیلی وجود دارد كه نشان دهد مراد او از برانگیختگی همان پیامبری و آوردن آئینی جدید بهجای اسلام است؟
#پاسخ: بسماللهالرحمنالرحیم. احمد كسروی قبل از انحراف یا به اصطلاح او «برانگیختگی» مدافع سرسخت اسلام و قرآن بود و حتی در این باره مینویسد:
«...سخنانی كه درباره خداشناسی میگویم كسانی آنها را دین نوینی پنداشته و به دشمنی با آن برخاستهاند... ولی این سخنان همه از اسلام است. خدا به من فیروزی داد كه آیات قرآن را میدانم و اسلام را چنان كه هست میشناسم و هر آنچه درباره خداشناسی میگویم جز گفتههای قرآن نیست... .» (ماهنامه پیمان، سال یکم، شماره 13، ص 10 و 13.1)
▪️ولی كسروی بهتدریج و به بهانه برانداختن «پندارها» و «خرافات» حمله به اسلام و تشیع را آغاز و سرانجام آئین جدیدی را مطرح كرد كه «پاكدینی» نام گرفت. در واقع كسروی نخست با نیرنگ و خدعه از اسلام راستین! منهای خرافات دفاع میكرد و حتی خواستار وحدت ادیان و مذاهب در چارچوب «كلیت اسلام» شد و نوشت: «همه مذاهب، كیشها و فرقهها اختلافات را كنار بگذارند و متوجه اصول مشترك و كلی مذهب باشند و به كلیت اسلامی بودن بهجای تفاوتهای فرقهای توجه كنند!» او بعد برای نفی فرق اسلامی میگوید: «این دین به مذاهب مختلف منشعب شده و اسلام اصلی به شكل مذاهب اصالت خود را از دست داده است. نخست باید دانست اسلام دو تاست، یكی آنكه بنیانگذارش آورده و در 1350 سال پیش بوده و یكی آنكه امروز میان مسلمانان روان است... باید این دو را از هم جدا در نظر گرفت.»
كسروی به بهانه ایجاد فرقهها و نحلهها در اسلام بیان كرد که برای حفظ وحدت كشور! باید طرح جدیدی ریخت و آن را پایه و اساس قرار داد كه همان «پاكدینی» است و در این راستا به صراحت مدعی شد: «مرا با خدا پیمانی است كه از پا ننشینم و این راه را به سر برم!» و بعد افزود: «این سخن كه مسلمانان میگویند اسلام بازپسین دین است، بیمبناست!» و سپس نوشت: «این خواست خداست كه هر چند وقت یك بار جنبش خدایی رخ دهد و یك راه رستگاری به روی جهانیان باز شود و گمراهیها از میان بروند، لكن مسلمانان آن را با اسلام پایان یافته میشمارند و بیخردانه دست خدا را بسته میدانند!»
كسروی پس از آنكه این برانگیختگیها را «جنبش خدایی» مینامد، بهطور صریح دوره اسلامگرایی را مانند بعضی از معاصران ما خاتمه یافته میداند و سرانجام مدعی میشود: «پاكدینی با آنكه پایه آن اسلام است، ولی این پاكدینی جانشین اسلام و طبق خواست خدا و لذا آئین اوست» و برای توجیه عرضه پاكدینی خود مینویسد: «در جهان چنان كه باید دانشمندانی باشند كه با كوششهای خود به آگاهیهای مردمان بیفزایند و مخترعانی باشند كه نرمافزارهایی برای زندگی بسازند، همچنان باید گاهی مردان خدایی برخیزند و جهانیان را از رازهای نهان زندگانی آگاه سازند و راه آسایش و خرسندی را به آنها نشان بدهند و آئینی برای زیستن در میان آنان پدید آورند.»
در این باره او كتاب «ورجاوند بنیاد» ـ بنیاد خدایی مقدس ـ خود را در سه جلد منتشر كرد كه در بالای صفحه اول آن شعار «خدا با ماست» را با خط درشتی میآورد و در ذیل صفحه بعد مینویسد: «این كتاب بنیاد پاكدینی است.» و سپس فصولی در هر مجلد با شماره آیاتی میآورد كه گویا احكام! پاكدینی است و در پاورقیها هم زندها یا «تفسیر» آن احكام را میآورد. ما چون قصد بسط این مسئله را در این بحث نداریم، همین مقدار بسنده میكنیم و میپرسیم آیا این ادعاها و این اعلام برانگیختگی و بستن پیمان با خدا و آوردن پاكدینی به عنوان جانشین اسلام ادعاهای پیغمبری و آوردن یك دین جدید نیست؟
#سؤال: در مورد مسئله ارتداد و چگونگی و احكام مربوط به آن توضیحاتی را بفرمایید.
#پاسخ: هدف از سخنرانی كوتاه بنده، بررسی مسئله ارتداد و حكم آن نبود و این مسئله در كتب فقهی جدید و قدیم، تجزیه و تحلیل شده و حقایق مربوط به آن و كیفیت ارتداد و قبول یا عدم قبول «توبه» بهطور كامل تبیین شده است و نیازی به ورود ما در آن موضوع نیست،
@rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی #فدائیان_اسلام
[صفحه 2از4]
▪️اما نقل یك حدیث از امام صادق(ع) میتواند بیانگر نوع كیفر كسانی باشد كه نبوت پیامبر را انكار و تكذیب میكنند. در این حدیث به هر كسی كه توان اقدام داشته باشد، اجازه داده شده است این حكم را اجرا كند و شاید همین حدیث مبنای حكم امام درباره «اقدام هر كس كه توان دارد» در مورد سلمان رشدی باشد.
امام صادق(ع) میفرمایند: «كلُّ مُسْلِمٍ بَینَ مُسْلِمَینِ ارْتَدَّ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ جَحَدَ رَسُولَ اللَّهِ (ص) نُبُوَّتَهُ وَ كذَّبَهُ فَإِنَّ دَمَهُ مُبَاحٌ لِمَنْ سَمِعَ ذَلِك مِنْهُ»(وسائل الشیعه، ج18، ص545)
آیا كسروی و سلمان رشدی در این دایره از انحراف و گمراهی قرار ندارند؟!
#سؤال: آیا این نوع اقدامات مقبول همه مراجع، از جمله امام خمینی هم بوده است و هیچكدام موضع منفی نسبت به آن نداشتهاند؟
#پاسخ: برای روشن شدن دیدگاههای بعضی از علما و مراجع معاصر در این باره و نظریات فقهی، منفی یا مثبت آنان درباره «ترور» مراجعه شود به كتاب «خشونت قانونی» تألیف كاظم مقدم، جلد اول، فصل دهم، صفحات 407 تا 490، ناشر مؤسسه چاپ و نشر عروج، سال 1390 (این كتاب تحقیقی به عنوان گزیده تاریخ معاصر ایران، از سلطنت محمدرضا پهلوی تا ترور منصور و پیروزی انقلاب اسلامی در دو مجلد جمعاً 1500 صفحه چاپ و منتشر شده است.)
در این كتاب با استناد به اقوال شاهدان و خاطرات شخصیتهای مختلف، موضع منفی امام خمینی(ره) درباره اقدام به ترور، بهویژه در جریان درخواست فتوا یا حكم برای ترور حسنعلی منصور تبیین شده و اصولاً امام خمینی هیچوقت اجازه كتبی یا شفاهی برای اقدام به این نوع عملیات نداده و همواره مراجعان را از آن نهی كرده كه مشروح آن در كتابهای مربوط به ایشان آمده است.
#سؤال: در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت نواب صفوی در مورد ترورهای زمان پیامبر اسلام(ص) به چند نمونه اشاره كردهاید كه ما در این مقوله اطلاعاتی نداریم. آیا میتوانید دلایل، چگونگی و منابع خبری آن را توضیح دهید؟
#پاسخ: البته در این زمینه، اگر به كتب معتبر تاریخی و كتابهایی كه درباره سیره پیامبر اكرم(ص) نوشته شده است مراجعه كنید، مطلب كاملاً روشن میشود. من در سخنرانی خود به بعضی از آن منابع و كتابهای تاریخی اشاره كردهام و این البته یك روش متداول و مستمر همراه با مخفیكاری نبوده است، بلكه در دفاع از نظام نوپای اسلام كه مورد تهاجم و توطئه دشمنان یهودی و بعضی از سران قبایل عرب جاهلی قرار گرفته بود، احكامی از طرف پیامبر(ص) صادر و توسط عناصر داوطلب اجرا شده است. بیمناسبت نیست در اینجا توضیح آیتالله خامنهای را درباره اعدامهای انقلابی دوران پیامبر نقل كنیم:«آن روزی كه پیامبر(ص) دستور داد آن افراد را ترور كنند در گوش كسی نگفت، علناً گفت: هر كس هند را پیدا كرد او را بكشد. هر كس فلان بن فلان را پیدا كرد او را بكشد. امام« قدس سره» گفت: هر كس سلمان رشدی را پیدا كرد بكشد. امروز هم رهبری اگر طبق احكام اسلام یك جا تكلیفش اقتضا كند، علنی خواهد گفت مخفیانه و در گوشی نیست.» (اسلام و مسأله ترور،مرتضی شیرودی، ماهنامه «رواق اندیشه»، شماره 18، 1382)
پس اقدام به این امر هنگام ضرورت و برای دفع شر دشمن و به حكم حاكم شرع، امری كاملاً مشروع و قانونی است.
#سؤال: جنابعالی در سخنرانی خود اشاره كردید زندهیاد نواب صفوی در دوران حكومت آقای دكتر مصدق 20 ماه در زندان به سر برد. دلیل بازداشت و زندانی شدن ایشان چه بود؟
#پاسخ: مسئولان به اصطلاح قضایی آن دوران، به دستور آقای شمسالدین امیرعلایی وزیر كشور كابینه آقای دكتر مصدق، حكم غیر قابل اجرای دوران قبلی را درباره اتهام «تحریك مردم برای تخریب مشروبفروشی در ساری» اجرایی كرد و ایشان را بازداشت كردند و به زندان بردند. این اقدام ظالمانه و ناجوانمردانه - كه بدون تردید با انگیزه سیاسی برای حذف فدائیان اسلام و ایجاد اختلاف بین آنها و آیتالله كاشانی بود- بیش از 20 ماه طول كشید و همین امر باعث رنجش شدید شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام از دولت موقت و آیتالله كاشانی شد، چون ایشان را به تعبیر شهید نواب، گرداننده حكومت فعلی میدانستند.
@rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی #فدائیان_اسلام
[صفحه 3از4]
▪️شهید نواب صفوی سابقه این داستان را در بازجویی «طائفی» بازپرس شعبه 27 بیان میكند و با خط خود در بخش 14 پاسخها چنین مینویسد: «14 ـ در حكومتهای جابر سابق سفری به ساری كردم، سه شب منبر رفتم؛ مردم را به سوی حق و خدا دعوت كردم، پروندهای غیاباً برایم ساختند، حكم غیر قابل اجرا نیست تا وقتی كه مراحل بعدی قانونی را طی كند برایم ساختند. آن حكومتهای جابر در این باب بسیار نانجیبی كردند و اما حكم را اجرا نكردند و موفق به اجرای آن نشدند و در آن هم قید «قابل اجرا نیست» را گذاشتند، اما این حكومت فعلی كه عنوانش از آن جهت نام یافت و مردمی را به دنبال خود انداخت كه خود را مبارزه با حكومتهای ین سلف معرفی كرده بود، حكم غیر قابل اجرای جابرین سلف را در حقم اجرا و تمام سخنان خود را كه مبنی بر آزادیخواهی است تكذیب كرد و بعد از سه ماه كه در زندان بودم، خواستند همان حكم را به رؤیتم برسانند كه امضا نكردم و در آن نوشته بود صریحاً قابل اجرا نیست و تا مراحل بعدی از اجرای آن خودداری شود.
عجبا آقایان متظاهر به جنگ با پیشینیان سلف حكم غیر قابل اجرای آنها را اجرا كردند و حائری شاه باغ، دادستان كل وقت آن سید بزرگواری كه زیر بار مظالم دستوری حكومت وقت نرفت و بالصراحه نوشت حكم مذكور نافذ نیست و بازداشت نواب صفوی مجوز قانونی ندارد، با تمام سوابق خدمت قضاییاش به خدمتش خاتمه دادند.»
#سوال: در مورد اظهار پشیمانی مرحوم نواب صفوی از مخالفت با حكومت آقای دكتر مصدق یا اظهار ندامت آقای محمد مهدی عبدخدایی از اقدام خود، اگر توضیح بیشتری ارائه كنید ممنون خواهیم بود.
#پاسخ: چگونگی امر در مورد شهید نواب صفوی را قبلاً توضیح دادهام و خلاصه آن این بود كه شهید نواب صفوی برای مبارزه با رژیم كودتایی در جلسه نهضت مقاومت ملی در منزل آیتالله زنجانی، برای همكاری اظهار آمادگی كرد و این به مفهوم پشیمانی از مخالفت با حكومت دیكتاتوری و به ظاهر قانونی آقای مصدق نبود. البته این مطلب در روزنامه شرق از قول برادر ارجمند، آقای محمدمهدی جعفری نقل شده است و اتفاقاً اخیراً در اسفند ماه سال 1394 در جلسه یادبود درگذشت مرحوم سیدمحمدصادق طباطبایی در سالن مركز فرهنگی شهر كتاب تهران، در دیدار كوتاهی با ایشان این موضوع را پرسیدم كه پاسخ دادند: مطلب ذكرشده صحیح نیست و كلمه پشیمانی را در مصاحبه به كار نبردهام و اگر در روزنامه چنین آمده، بیتردید، بهطور اشتباهی از سوی خبرنگار نقل شده است.
اما در مورد به اصطلاح «ندامت» آقای محمدمهدی عبدخدایی از شلیك به دكتر فاطمی و اینكه میگوید؛ ای كاش به این كار اقدام نمیكرد! این ادعا نیز صحت ندارد، بلكه آنچه آقای عبدخدایی چندی پیش در مصاحبهای مطرح ساخت این بود كه: از اینكه با اقدام خود موجب ناراحتی خانواده دكتر فاطمی شدهام، ناراحت بودم و چندی قبل كه همسر وی از امریكا به تهران آمد، به دیدارش رفتم و از اینكه موجب ناراحتی او و فرزندانش شدهام، عذرخواهی كردم و نامبرده هم با گشادهرویی، ادب و احترام از من استقبال كرد.
خود آقای عبدخدایی به من گفت: امروز روحیهام و پس از 70 سال كار، تلاش و كوشش آمادگی كشتن یك موش را هم ندارد، ولی اگر به همان سن و سال و روحیه سال 1332 برگردم و ظلم و ستمی را كه به رهبرم شهید نواب صفوی و دیگر برادران فدائیان اسلام در زندان آقایان ملیگرا روا رفت را شاهد باشم، بیتردید همان كاری را انجام میدهم كه قبلاً به آن اقدام كرده بودم!
برای اینكه این مطلب ـ كه جنبه تاریخی دارد ـ مستندتر باشد، بیمناسبت نیست كه خلاصهای از مصاحبه وی را با روزنامه شرق نقل كنیم: آقای عبدخدایی نخست درباره موضعگیریهای دكتر فاطمی اشاراتی دارد و میگوید:«رابط شاه با دكتر مصدق، دكتر فاطمی بود. عكس فاطمی را كه شعبان بیمخ محافظ وی است، دارم. دكتر شایگان بعد از انقلاب گفت: مصدق معتقد بود باید با شاه كنار بیاید و ائتلاف كند و به همین دلیل دست ثریا را هم میبوسد. نشان همایونی شاه برای دكتر فاطمی هم موجود است. در مصاحبه آقای شاهحسینی آمده كه افراطكاری دكتر فاطمی به علت آن است كه فكر میكند دیگر شاه رفته است و علیه شاه تند میشود. البته قبل از آن فاطمی برای خوشایند شاه، در سال 1330 مینویسد: جلسه آینده فدائیان در لندن تشكیل میشود! البته همان فدائیانی كه صفیر گلوله آنها اینها را به مجلس برده و نفت را ملی كرده است. دكتر فاطمی 26 مرداد سال 1332 با دكتر فاطمی 20 مرداد سال 1330 دو دكتر فاطمی متفاوت است.»
@rozaneebefarda
سیدهادی خسروشاهی، حامی همیشگی #فدائیان_اسلام
[صفحه 4از4]
◽️خبرنگار شرق میپرسد: اگر دوباره با اندیشه و تجربه امروز به آن سالها باز گردید باز هم دست به اقدام برای كشتن فاطمی میزنید؟ عبدخدایی بلافاصله و قاطعانه میگوید: بله.
از اندیشه گذشته خود پشیمان نیستم و صحت هم دارد، اما اصولاً گلوله به دكتر فاطمی نخورد! شما به موزه وزارت خارجه بروید. كیف دكتر فاطمی هست كه گلوله به كیف چرمی خورده و از یك طرف رفته و از سوی دیگر بیرون نیامده و خود گلوله هم در قوطی كارت ویزیت گیر كرده و تمیز تمیز است!
خبرنگار پرسید اینكه میگویند دكترفاطمی تا آخر عمر از آن سوءقصد رنج میبرده، درست است؟ عبدخدایی پاسخ داد:«الان اسناد و مستندات هست. گزارش مأمور هم هست كه میگوید؛ دكتر فاطمی سالم است! دكترها كه میآیند، خود را به بیماری میزند! افسانهای ساختهاند كه رودههای دكتر فاطمی را جمع كردند و در ملحفه ریختند! این را به هر پزشكی بگویید میخندد.»
... و اینجانب شخصاً كیف چرم چهار لایه دیپلماتیك آقای دكتر فاطمی را - كه در مركز اسناد وزارت امور خارجه نگهداری میشود- دیدهام كه گلوله نتوانسته است از چهار لایه چرم عبور كند و لذا در همان لایه چهارم گیر كرده و داخل كیف افتاده و مانده است!
عجیبتر آنكه در عكسهایی كه موجود است و چاپ هم شده است، وقتی آقای دكتر شایگان و آقای حسین مكی به عنوان نخستین عیادتكنندگان از دكتر فاطمی به بیمارستان میروند، آقای دكتر فاطمی روی تخت دراز كشیده است و صحبت میكند و ورقهای را مطالعه میكند، ولی از لوله اكسیژن خبری نیست و حتی یك سرم هم به او وصل نشده است و معلوم نیست كه ایشان چگونه گلوله خورده كه از یك طرف رودههایش به بیرون ریختهاند!
و ازسوی دیگر مجروحی است كه حتی به اكسیژن و سرم هم نیاز ندارد! ای كاش كسی پیدا شود و اسناد بیمارستانی و وزارتی مربوط به دكتر فاطمی را منتشر سازد تا حقایق آنطور كه هست روشن شود، انشاءالله.
▪️برای مشاهده متن مصاحبه در سایت مرحوم خسورشاهی، بنگرید به:
http://www.khosroshahi.org/main/index.php?Page=definition&UID=3983534
@rozaneebefarda
💥فوری
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/33
#مدافعان_سلامت #خط_رسانه_ای_ضدانقلاب_را_شکستند!
#اختصاصی/خبر خوب
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرکت جهادی طلاب و روحانیون قم، داد رسانه های مزدور ضدانقلاب را درآورده است.
آنگونه که پیشتر هم نوشته بودیم، #خط_رسانه_ای_دشمن در حال شکستن است.
بازهم باید همت کنیم....
اگر اینجا در #_المقدسه، مچ مزدورهای بدبخت بیگانه(داخلی باشند با خارجی) خوابانده شود، در سایر شهرها همین #تجربه_جهادی اپیدمی خواهد شد.
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
#زوزه_اینترنشنال
@rozaneebefarda
یک روز کرونایی در شهر کریمه(س)
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/34
💥اختصاصی/ یادداشت وارده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
امروز سوم رجب سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام بعد یک هفته قرنطینه در خانه و عدم حضور در شهر با وجود اینکه دلمان خیلی حرم میخواست، راهی داخل شهر شدم، شهر نسبتا خلوت بود و اکثر مغازه ها و مراکز تعطیل بود، پمپ بنزین هم خلوت بود، کار اداری هم داشتم مراجعه کردم نسبتا خلوت و بود و برخلاف انتظار به سرعت خوبی کارم انجام شد.
▪️دیگه وقت برنامه اصلی ام رسید میخواستم حرم مطهر مشرف شوم، اول بر اثر تبلیغاتی که در ذهنم پر شده بود گمان میکردم حرم الن بگیر و ببند هست و بدو ورود باید پاستوریزه شیم، اما الحمد لله اینطور نبود، روال بازرسی و صحن های حرم مطهر عادی بود، اما خودم بخاطر بهداشت فردی رفتم دستم را تمیز شستم، بعد وارد حرم مطهر شدم.
▪️به مناسبت روز شهادت مثل همیشه یک ساعت به ظهر مراسم عزاداری در شبستان داشت شروع میشد، طبق عادت اول باید کنار ضریح مطهر عرض ادب میکردم سپس به مراسم میرسیدم، وقتی چشمم به ضریح افتاد حال دیگری داشتم غیر از حال 12 سالی که مکرر به حرم مشرف شده ام، امروز احساس غربتی در حرم دختر باب الحوائج عالم دیدم، اشک در چشم و بغض در گلو پیچید، اما زیارت امروز فقط یک عرض ادب و حالت معنوی نمیدیدم، زیارت در چنین ایامی که هجمه دشمن به قم و دو قطبی سازی معنویت و سلامت بالا گرفته است، یک حرکت سیاسی هم بود درست مثل اوقاتی که متوکل زیارت کربلا را ممنوع کرد و زائران آزمایش سختی برای زیارت میشدند.
▫️شکر خدا! مردم همت کرده بودند امروز که روز شهادت بود حرم غریب و تنها نمانده بود جمعیت خوبی در حرم جهت عرض ادب حاضر بودند، بعد از سخنرانی و روضه نماز جماعت ظهر و عصر هم با امامت تولیت محترم حرم و امام جمعه بصیر قم برپا شد، و بعد نماز هم با زیارت جامعه به حضرت هادی علیه السلام عرض ادب شد.
▪️اعلان خبر ادامه برنامه ها و مراسمات حرم مطهر از تربیون هم خبر خوب دیگری بود که شنیدیم.
یقینا از کسی غیر از تو کاری از کسی بر نمی آید
شبیه مادرت همسایه هات را دعایی کن!
8اسفند98
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پیشگیری و #درمان_آسان_ویروس_کرونا
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/35
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
توصیه های آیه الله ضیایی متخصص طب سنتی و اسلامی پیرامون مقابله با #کرونا
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ویروس کرونا و موجسواری شبکههای ضدانقلاب
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/36
واکاوی ابعاد پنهان یک #کودتای_رسانه_ای علیه ارزشهای دینی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🎬: وقتی عواطف مردم به بازی گرفته میشود
باید کاری کرد: این خط باید بشکند
همه ظرفیت های رسانه ای را به میدان بیاوریم
بسم الله الرحمن الرحیم....
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
#جهاد_رسانه_ای
@rozaneebefarda
اطلاعیه شورای سیاستگذاری مبنی بر تعطیلی نماز جمعه این هفته برخی استانهای کشور
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع مردم شریف و انقلابی ایران به ویژه مومنان خداجوی و نمازگزار جمعه می رساند ،پیرو در خواست وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت حقوق شهروندان عزیز و مومن ایران اسلامی و ضرورت رعایت آن ،باعنایت به نامه مکتوب جناب آقای دکتر نمکی نمازجمعه مورخه ۹۸/۱۲/۹ درمراکز استانهایی که ازسوی ستاد اعلام گردیده است و ذیلا نام آنها می آید، برگزار نخواهد شد.
۰۱تهران
۰۲قم مقدسه
۰۳رشت
۰۴مشهدمقدس
۰۵تبریز
۰۶ارومیه
۰۷همدان
۰۸اصفهان
۰۹ساری
۰۱۰اردبیل
۰۱۱کرج
۰۱۲اهواز
۰۱۳سمنان
۰۱۴ زاهدان
۰۱۵شیراز
۰۱۶قزوین
۰۱۷سنندج
۰۱۸کرمانشاه
۰۱۹یاسوج
۰۲۰گرگان
۰۲۱خرم آباد
۰۲۲بندر عباس
۰۲۳یزد
همچنین در مراکز استان ها و شهرستان ها و شهرهایی که حسب اعلام کتبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استانداران محترم ،به طور قطعی نقطه حساس شناسایی شده است نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد.
بدیهی است نماز جمعه در سایر شهرستانها و مناطقی که با رعایت اصول و مقررات بهداشتی با هماهنگی ستاد استانی و شهرستانی برگزار می شود.
فرصت را مغتنم شمرده و در این ایام نورانی و معنوی مراتب سپاس و قدرشناسی خود و ائمه جمعه محترم ایران اسلامی را از مدافعان سلامت ملت - پزشکان،پیراپزشکان،پرستاران تلاشگر و کادر خدماتی و اداری - و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این جهاد مقدس، اعلام میدارم.
در این شب ها و روزهای عزیز به خصوص اولین شب و روز جمعه ماه نورانی رجب المرجب ،بهترین تقدیرها را برای همگان بخصوص ملت بزرگ و صبار و شکور ایران ازدرگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می کنم.
والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
@rozaneebefarda
روزنه
اطلاعیه شورای سیاستگذاری مبنی بر تعطیلی نماز جمعه این هفته برخی استانهای کشور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻
#تذکار_و_ایده
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم/35
💥 #نشر_حداکثری/ #پویش_صدای_انقلاب_اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
تعطیلی مراکز تجمعات مذهبی، همزمان با تعطیلی مراکز آموزشی در حال پیگیری است.
تصمیمات راهبردی در مواقع خاص، پذیرفتنی است و جای ان قلت ندارد اما:
1)تمرکز بی رویه رسانه های معاند بر کانون های مذهبی کشور، نباید بر تصمیمات راهبردی تأثیر بگذارد و مؤثرین را به انفعال بکشاند.
2) مراقب دوگانه های کاذب با محوریت کلیدواژه های برساخته بیگانه، باید باشیم. دوگانه #بهداشت_معنویت یکی از آنهاست.
3) مراکز آموزشی کشور در حوزه و دانشگاه در تدارک زیرساخت های #آموزش_مجازی هستند.
چرا نباید #شورای_سیاست_گذاری_ائمه_جمعه از همین روش عقلایی، برای احیای #خطبه_جمعه و رساندن صدای امامان آدینه به کشور استفاده کند؟
4) برای پیشگیری از آثار مخرب تعطیلی نمازهای جماعات، و فروپاشی شبکه تبلیغی روحانیت، خصوصا خطبه جمعه که بعد از انقلاب اسلامی همواره بلندگوی #صدای_مظلومین_و_مستضعفین بوده است، #پیشنهاد می شود ائمه جمعه ارجمند، خطبه های سیاسی-مذهبی جمعه را به صورت آنلاین به گوش مخاطبان ارجمند برسانند.
#صدای_انقلاب_نباید_قطع_شود.
#روزنه آماده انعکاس صدای خطبای جمعه خواهد بود.
بسم الله الرحمن الرحیم
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
#جهاد_یاری_رسانی
#روحانیت_در_خط_مقدم
#جهاد_سلامت
#جهاد_رسانه_ای
#خطبه_جمعه
@rozaneebefarda
May 11
بیانیه تکذیب شده تولیت آستان حضرت معصومه(س) در واکنش به مصوبه شورای تامین استان قم درباره کورنا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در بخشی از این بیانیه آمده است:
آنچه که شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود!
اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است، ساختارهایی که از چند ده قرن گذشته از سوی عالمان و فقهای خاصه شیعه برای تطهیر و حراست از بیماریهای واگیردار در اعتاب مقدسه بکار گرفته شده است.
در اینجا هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیر ایمانی شد؛ همانطور که آیت الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم کریمه اهل بیت(س) بیان داشت: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می کنیم».
ساختارهای شناختی معماری حرم مطهر نشان میدهد که علاوه بر الگوی حقیقی تقابل با کرونا که همان آرامش و سکینه عمومی است، سازه های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماریهای واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است.
@rozaneebefarda
روزنه
بیانیه تکذیب شده تولیت آستان حضرت معصومه(س) در واکنش به مصوبه شورای تامین استان قم درباره کورنا @r
#بیانیه_رسمی_حرم_مطهر مبنی بر تکذیب متن یادداشت سایت آستان که با عنوان بیانیه تولیت حرم، دستمایه سایت های معاند شده است.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📰 #خبر
گلایه از انتشار یک یادداشت بهعنوان بیانیه آستان مقدس/میان حرم مطهر و شورای تامین هیچ اختلافی نیست
به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان « آرامش و سکینه عمومی تنها واکسن شناخته شده برای مقابله با یک اپیدمی/معماری ایمانی حریم فاطمی سد پولادین مبارزه با اپیدمی کرونا» در کانال و پایگاه خبری آستان مقدس آستان مقدس برخی از شبهات و برداشتهای نادرست مطرح شده که مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس جوابیهای را صادر کرده است.
این مطلب فقط یک “یادداشت” و نظر شخصی نویسنده بوده و مطرح شدن این مطلب به عنوان “بیانیه” آستان مقدس در برخی از رسانهها کار نادرست و غیر اخلاقی است. البته با فرد خاطی که بدون هماهنگی های لازم “یادداشت” مذکور را بارگذاری کرده است برخورد خواهد شد.
محتوای این یادداشت برخلاف سیاستهای رسمی آستان مقدس کریمه اهلبیت(س) است چرا که میان آستان مقدس و شورای تامین استان قم در مناسبت های مختلف، همکاریهای بسیاری رقم خورده است.
مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها همانند دیگر مسئولان استان و کشور به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت و درمان به فکر سلامت زائران بوده و تاکنون نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار دادهاند.
ناگفته نماند که بارگاه مطهر حضرت معصومه سلامالله علیها سالهاست که پناهگاه مردم بوده و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و گرفتاران زیادی با توسل به ایشان دردها و مشکلات خود را رفع کردهاند.
🔷🔸💠🔸🔷
📎لینک بیانیه:
https://news.amfm.ir/?p=61013
@rozaneebefarda
یادداشت موهن #جماران در پاسخ به یادداشتی که بعنوان «بیانیه تولیت حرم» بازنشر شد!
از دمیدن بر دوگانه غلط #بهداشت_معنویت تا استخدام #ادبیات_هتاکانه!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
«جای امام خالی»
اول آنکه شیوع بیماری هیچ منافاتی با تقدس و قداست یک مکان ندارد. مگر حرم یک امام زاده یا یک معصوم ، از شخص آن بزرگوار قداست بیشتری دارد؟ در حالیکه شخص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها توسط یک ویروس یا میکروب بیمار شده و در قم درگذشته است. مگر کم بوده است که در تاریخ ، طاعون و وبا در شهرهای مذهبی به همان اندازه اماکن غیر مذهبی شیوع یافته است؟ پس اینکه کسی چنین بپندارد که حرم و یا مسجد نمی تواند محل شیوع بیماری باشد ناشی از اشتباه و نا آگاهی است.
نکته دوم آنکه چرا تولیت یک مرکز دینی باید در مقابل مصوبه «حکومت دینی» مقاومت کند؟ اگر امروز مثلا آمریکا یا سازمان بهداشت جهانی چنین خواسته ای را مطرح کرده بود، می شد در آن به دیده تردید نگریست و آن را ناشی از سوء نیت آنان و تلاش برای «تضعیف ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» دانست. ولی اکنون این شورای تأمین استان قم است که چنین خواسته ای را مطرح کرده است. این شورا متشکل از کسانی است که در جمهوری اسلامی در منصب مسئولیت هستند و همه از صدها فیلتر عقیدتی و سیاسی گذشته اند. اینکه به ناگاه تولیت حرم مطهر ، همه ایشان را به «عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» متهم کند ،فقط ناشی از بی سلیقگی و کمی بالاتر است. کافی بود تولیت حرم با حضور در شورای تأمین نظرات خود را مطرح می کرد و به سخنان آنها هم گوش می داد.
نکته سوم هم اینکه ، این نگاه که در مدیریت حرم قم حاکم است ، نمی تواند یک نگاه سنتی باشد. چراکه سنت یک روش عقلایی ولی غیر مطابق با ارزش های جدید است در حالیکه این بیانیه از کمترین میزان عقلانیت برخوردار نیست. و حتی نمی تواند یک عملکرد متحجرانه نامیده شود چون تحجر هم ایستادگی «بدون دلیل» بر روی روش های قدیمی است. در حالیکه اکنون صدها دلیل در مقابل این مبنا وجود دارد. این نگاه فقط ناشی از یک فهم غلط و لجاجت کور در مقابل بداهت های عقلانی است. این نگاه نه تنها روشی دینی و عقلانی نیست که با هر گونه توجیه فقهی و شرعی غیر منطبق است.
و نکته آخر اشاره به داستانی است که حاج سیاح در خاطرات خود از روزگار منحوس قاجاریه ارائه می دهد. او در باره انتشار وبا در ایران می نویسد:«سال (1282 ه.ش.) که صدارت با عینالدوله است و ایران بیچاره دچار گرانی غله چندین ساله میباشد، هنوز این بلا و بلاهای تعدیات حکام رفع نشده وباء در ایران ظاهر شد. شیوع این مرض اول در عتبات و عربستان بود، در کرمانشاه قرنطینه گذاشته شد، مأمورین و اطباء مواظب بودند که کسی مبتلا باین مرض عبور نکند. یک نفر از علماء معروف از نجف با جمعیت و طلاب زیادی بعزم مشهد حرکت کرده وارد کرمانشاه شد. اطباء و مأمورین خواستند ایشان را در قرنطینه نگاه داشته اطمینان از نبودن مریض پیدا کنند. ایشان گفتند: «قدوم حضرت آقا برکت و رحمت است، هر جا وارد شود بلا رفع میشود! نباید قرنطینه شوند.» مأمورین گفتند: «حضرت آقا و غیر ایشان از امثال ایشان در نجف و کربلا بودند پس چطور بلا وارد شد؟» همراهان آقا باین دلیل واضح با چماق جواب داده، طبیب و مأمورین را کتک سخت زدند. در ایران هم بخلاف حکم خدا بر اعمال و جنایات اهل عمامه مؤاخذه و مجازات نیست، بزور وارد کرمانشاه شدند وبا هم که همراه خود آورده بودند در کرمانشاه طلوع کرد و همان روز جمعی مبتلا شدند و بیست و سه نفر همان روز اول مردند. همراهان حضرت آقا متفرقاً بروجرد و اصفهان و همدان و سایر جاها رفتند و مردم که آن چماق را دیده بودند دیگر جلوگیری نکردند، وباء هم همراه ایشان بهرجا وارد شدند، نشر کرد.
دستهای با آقا بقم آمدند، قم مشتعل شد، بحضرت عبدالعظیم وارد شدند، در آنجا ظاهر شد. خواستند برای طهران جلوگیری کرده قرنطینه بگذارند در طهران هم طلوع کرد. با این کثافت و بیپرستاری و نبودن مریضخانه وباء بنای کشتار گذاشت، مردم دچار وحشت شدند، بزرگان و مقتدران بشمیران و سایر دهات و ییلاقات رفتند. کشتار اینطور بلاها غالباً در فقراء و بیچارگان میشود، تمام بلیات و صدمات همیشه بضعفاء متوجه است. (خاطرات حاج سیاح/ ص ۵٣۶)
واقعا جای امام خالی است که دین و دینداری را از نگاه غیر عاقلانه برخی وارهاند.
در عین حال می توان حدس زد که شاید این نوع مواجهه با واقعیت ناشی از ظاهر گرایی و تمایل به حفظ ویترین ولو به قیمت آسیب به جان و سلامتی مردم باشد؛ ممکن است برخی خیال کنند تعطیلی حرم ضعف در مقابل دشمن، مایه خوشحالی آنان یا به معنای «تعطیلی دست و شریعت»است! تصوری که گرچه غلط بودن آن بدیهی است اما هرچه باشد از آسیب احتمالی به سلامت مردم و بهانه دادن برای خرافی خواندن دین ضرر کمتری دارد.
متن کامل:
https://b2n.ir/951049
@rozaneebefarda
حاشیهای بر یادداشت موهن سایت جماران
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سایت جماران وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام که مستقیما زیر نظر دفتر جناب آقای #حسن_مصطفوی(نواده امام) اداره میشود، معمولا در موضوعات داغ سیاسی و اجتماعی وارد میشود و از موضعی بالا، با ادبیاتی گاه تند و خشن و غیرمؤدبانه، به برخی مخالفان خود هجوم میبرد.
🔸عجیب آنکه برخی موضوعات مطرح شده در این رسانه، هیچ تناسبی با ماموریت مؤسسه تنظیم و نشر نداشته، استفاده از بودجه عمومی و بیت المال که با عنوان نشر آثار امام در اختیار آنان قرار گرفته، در امور غیرمرتبط، قطعا محل اشکال شرعی و حقوقی است. که امید است مجلس آتی، در ایام تخصیص بودجه، این موارد را لحاظ کند.
🔸در آخرین نمونه، جماران در یادداشت «جای امام خالی» به یادداشت سایت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (که به غلط با عنوان «بیانیه تولیت حرم مطهر» بازنشر شده) پاسخ داده است.
در حاشیه این یادداشت موهن، نکاتی قابل ذکر است:
۱)بیانیه رسمی حرم مبنی بر #تکذیب یادداشتی که با عنوان بیانیه تولیت بازنشر شده بود، در چهارشنبه، ۷اسفند حدود ده شب در سایت و کانال رسمی آستان مقدسه قرار گرفت.
اما متولیان سایت جماران با بی توجهی به آن، و بدون لحاظ اصول اخلاقی و ضوابط حرفهای رسانهای، بعد از انتشار #تکذیبیه، علیرغم انتشار جوابیه موهن به #بیانیه_تکذیب_شده، از بازنشر تکذیبیه حرم مطهر، و #عذرخواهی بابت نسبت ناروا به تولیت محترم حرم، امتناع کردند!
این قبیل اقدامات، نشان از عدم حسن نیت تیم رسانهای جماران دارد که مانند یک ویروس، در میان #برجامیان_عاشق_آمریکا به اپیدمی تبدیل شده است!
هم اکنون یادداشت موهن جماران در سایر رسانهها و کانالهای برجامیان در حال بازنشر است!
۲)حتی اگر همه پیامهای مندرج در یادداشت موهن جماران از نظر محتوا قابل قبول و درست باشد، قطعا ادبیات آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و در چارچوب اصول اخلاقی نمیگنجد.
خاصه آنکه که نویسنده مجهولالهویه یادداشت، از منظر امام خمینی و با سوءاستفاده از نام ایشان به اظهارنظر پرداخته است.
تیم رسانهای جماران و شخص تولیت مؤسسه تنظیم و نشر باید پاسخ دهند که در سیره امام خمینی کجا از چنین ادبیات موهنی استفاده شده که اکنون آنها به خود جرأت داده از موضع امام، چنین سخنانی را خطاب به یک عالم دینی مطرح سازند.
۳)در سلوک سیاسی امام خمینی، اظهارنظر بر اساس اخبار کذب، معنا ندارد و ایشان بدون اطمینان از صحت و سقم یک خبر، هرگز به اظهارنظر پیرامون آن مبادرت نمی فرمودند. چنانکه در ماجرای شهادت #آیت_الله_سعیدی، تا مدتها بعد از واقعه، به صرف عدم اطمینان از وقوع جنایت به دست عمال رژیم، از صدور پیام خودداری نمودند و بعد از وصول خبر از ایران مبنی بر اطمینان استاد مطهری از ماجرا(بعد از مشاهده پرونده و سایر قرائن قطعی)، به محکوم کردن این واقعه اقدام و از تعبیر شهادت استفاده فرمودند.
مگر جناب آقای حسن مصطفوی(خمینی) از خاطرات آقای #سیدمحمود_دعایی، بی خبرند که امام خمینی با نقد عملکرد وی در رادیو بغداد،او را از نسبت های ناروا حتی به خاندان پهلوی هم منع کرده بود؟!
آیا خبر ندارند که امام به دعایی تذکر داده بود که در فعالیت های رسانهای اش از #دروغ پرهیز کند؟!
۴) از کی تا حالا، روشنفکران غرب اندیش و خودباخته مانند #حاج_سیاح_محلاتی، به عنوان منبع معتبر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام قرار گرفته خدا می داند، اما جهت اطلاع عزیزان باید عرض شود امثال حاج سیاح در نزد حضرت امام هیچ وجاهتی نداشته اند و بلکه بالاتر، به عنوان تئوریزه کنندگان غرب زدگی و خودباختگی فرهنگی، همواره مورد ملامت و نکوهش شدید امام بوده اند.
از این گذشته، در خاطرات او و سایر غرب اندیشان، اهانت و دروغ پردازی علیه #روحانیت و #خرافه_پنداری آموزههای دینی، یک اصل حاکم شمرده میشود که بر تمام آثار آنان سایه افکنده و بعنوان مفروضه ثابت تلقی شده است.
۵) نسبت دادن ارتحال حضرت معصومه(س) به ویروس یا میکروب، اوج بی سوادی نویسنده، و از قبیل ورود در امور غیرتخصصی است. او بعد از چند قرن چگونه تشخیص داده که آن بانوی عالی مقام بر اثر ویروس از دنیا رفته اند؟!
اساسا مطرح کردن این امور شائبه برانگیز و خلاف آداب، چه وجهی دارد؟
۶)عدم برخورداری از کمترین میزان عقلانیت، فهم غلط و لجاجت های کور در مقابل بداهت های عقلی، نگاه غیرشرعی، نمونه ای از فحاشی به تولیت محترم است، که باید جبران شود.
۷) نقل جمله موهن و کینه ورزانه حاج سیاح که: «در ایران هم بخلاف حکم خدا، بر اعمال و #جنایات_اهل_عمامه، مواخذه و مجازات نیست» نشان از نوع نگاه نویسنده به روحانیت دارد که از همان دیدگاه دین ستیزانه غرب اندیشان خودباخته نشأت میگیرد.
۸)نتیجه تسلط اعضای #بیت_منتظری، در امور راهبردی مؤسسه تنظیم ونشر، این قبیل تولیدات رسانهای است!(فتأمل)
#ویروس_نفوذ
@rozaneebefarda
در هیاهوی #کرونا، #برجامیان به دنبال تحمیل لایحه ننگین faft
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
تمرکز خبری بی رویه بر ویروس کرونا که از ابتدا مشکوک به نظر میرسید، در واقع پوششی است برای انجام #مذاکرات_یواشکی و زمینهسازی برای تحمیل لوایح ننگین و #برجام_های_سلسلهوار
انتشار اسامی مخالفان پالرمو در مجمع تشخیص، در روزنامه سازندگی توسط #محمد_قوچانی(مشاور رسانهای روحانی) و موج سواری روزی نامههای حامی دولت بر بیانیه گروه اقدام مالی، نشانه ای است از تجدید فشار برای تصویب استعماری.
در دور نخست با روشنگری بهنگام #طلاب_انقلابی، تصویب این لوایح با مانع مواجه شد، و اکنون با درگیر کردن حداکثری قم، تعطیلی حوزه و نمازهای جمعه، دوران گذار از مجلس وکیل الدوله به مجلس انقلابی، دیگر هیچ تریبونی برای مخالفت با اقدامات خلاف مصالح ملی دولت روحانی وجود ندارد.
برجامیان اکنون با دمیدن بر آتش اپیدمی ترس، به دنبال سوار شدن بر موج ترس مردم هستند تا به طور یواشکی، به تحمیل اموری بپردازند که در شش سال گذشته، با مقاومت جریان انقلابی نتوانسته اند!
خدای ناکرده با افزایش سم پاشی رسانهای و احتمال ورود فاز مقابله با کرونا به شرایط امنیتی، شرایط کشور برای تحمیل قراردادهای مخالف مصالح ملی و تکثیر برجامهای نافرجام دیگر فراهم خواهد شد.
#باید_به_هوش_باشیم.
#ویروس_نفوذ
#کرونای_سیاسی
@rozaneebefarda
روزنه
#تذکار_و_ایده #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم/35 💥 #نشر_حداکثری/ #پویش_صدای_انق
درنگی در پیامدهای تعطیلی تریبون نماز جمعه
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
معلوم نیست مبارزه با ویروس منحوس #کرونا دقیقا چقدر طول بکشد
هنوز هیچ کشوری به طور کامل عملیات پایان مبارزه با کرونا را اعلان نکرده
با این وجود اگر تدبیری نشود
تریبون نماز جمعه را برای مدت طولانی از دست خواهیم داد
در تاریخ جمهوری اسلامی، این وضعیت بی سابقه است.
حتی در شرایط خفقان بار پهلوی هم، در برخی بلاد، نماز جمعه با حضور جمعی اندک، اقامه می شد تا #خط_گم_نشود.
خطبه های جمعه را می توان در جمع محدود و با مراعات همه استانداردهای بهداشتی اقامه کرد
خطبه امام جمعه هر شهر، خصوصا مراکز استان، در همان جمع محدود قابل ایزوله سازی، به طور زنده پخش شود در اینستاگرام و ...
اگر این هم ممکن نشد، خطیب جمعه تحلیل خطبه سیاسی اش را همزمان با وقت اقامه نماز جمعه، در رسانههای اختصاصی خود منتشر کند.
خلأ #خطبه_جمعه، در هفته های آتی حتمن آثارش نمایان خواهد شد و یک خلا گفتمانی را موجب می شود.
ضمن آنکه اتصال شبکه حزبالله در سراسر کشور که نوعا با نخ تسبیح نماز جمعه متصل بود، از هم می پاشد که برخلاف مصالح عالیه کشور و منویات مقام معظم رهبری است.
در روزهای آتی، نیروهای دلسوز و بصیر، حتمن بیش از این متوجه این خلا خطرناک خواهند شد؛ اما فردا ممکن است دیر باشد.
باید به فکر باشیم.
#صدای_انقلاب_اسلامی
#نماز_جمعه
#ویروس_نفوذ
#ویروس_سیاسی
#روحانیت_در_کنار_مردم
#روحانیت_در_خط_مقدم
#پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سخنان واقع بینانه و دقیق دکتر #زاکانی در رابطه با ویروس #کرونا
🔸بسیاری از بیماران کرونا بهبود پیدا کردند و این بیماری ریشه کن خواهد شد.
قم در حال حاضر نیازمند آرامش فضای روانی و انسجام رسانهای است.
🔸اظهارنظر های غیرتخصصی در تشدید فضای هراس واهی، گره کور ماجراست.
@rozaneebefarda