14000506_41603_1281k.mp3
7.2M
🎙بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با اعضای هیئت دولت اعتدال. ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
@rozaneebefarda
تحلیلی اجمالی بر بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با کارگزاران #دولت_اعتدال
#اختصاصی
@rozaneebefarda
ابراهیم ع از خداوند درخواست می کند که ذریه اش را امام قرار دهد( بقره:24 )
موسی ع درخواست می کند که وزیری از اهلش تعیین کند( طه:29 )
زکریا ع درخواست ولی می کند تا میراث دار او باشد( مریم:5).
اما خداوند پیش از درخواست رسولش،علی بن ابی طالب(ع) را امام و وزیر و ولی تعیین کرد.
#غدیر_مبارک
https://t.co/uVBxrwwe3a
@rozaneebefarda
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی
مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیهالسلام)
[صفحه ۱ از ۲]
فؤاد کرمانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی
نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی
شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی
چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یا علی
نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یا علی
هله ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری
که ندیدهام به دو دیدهام، چو تو گوهری چو تو جوهری
هله ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری
چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و همسَری
به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی
توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیدهای
فَقرات نفس شکستهای، سُبحاتِ وَهم دریدهای
همه دیدهای نه چنین بود شه من تو دیدهی دیدهای
ز حدودِ فصل گذشتهای، به صعودِ وصل رسیدهای
ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی
چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف
همه گفتهاند و نگفته شد ، ز کتابِ فضل تو یک الف
ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف
فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف
بُلغای عصر به نطقِ خود، شدهاند لالِ تو یا علی
تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین
شده از وجودِ مقدّست، همه سرّ کَنزِ خفا مبین
تویی آن که از کُشِفَ الغطا، نشود ترا زیاده یقین
ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی، بزن بدلیل این
که به نورِ حق شده منتهی، شرفِ کمال تو یا علی
تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقهی دنیوی
أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی
ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخلهی موسوی
ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانهی معنوی
که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی
تویی آن تجلّیّ ذوالمنن ، که فروغ عالم و آدمی
هله ای مشیّتِ ذاتِ حق ، که به ذات خویش مُسلّمی
ز بروز جلوه ماخلق، به مقام و رتبه مقدّمی
به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی
همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی
تو چه بندهای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت
احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت
رسدت ز مایهی بندگی، که رسی به پایهی سلطنت
همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت
شده ختم دورهی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی
تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک
پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک
شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنهی مَلَک
به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک
مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی
تویی آنکه تکیهیِ سلطنت، زدهای به تخت مؤبّدی
ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی
به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی
متصرّف آمده در یَدَت ، ملکوتِ دولتِ سرمدی
تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی
به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان
به پیالهی دلِ عارفان ، شده ترکِ چشمِ تو میفشان
ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان
نه منم ز بادهی عشق تو ، هله مست و بیدل و بینشان
همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یا علی
منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو میزنم
ره کوه و دشت گرفتهام قدم از برای تو میزنم
به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو میزنم
شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو میزنم
نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یا علی
تویی آنکه سِدرهی مُنتهی، بُودَت بلندیِ آشیان
به مکان نیائی و جلوهات، به مکان ز مشرقِ لامکان
رسد استغاثهی قدسیان، به درت ز لانهی بینشان
چو به اوج خویش رسیدهای ، ز عِلوّ قدر و سُموشّان
همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یا علی
نه همین بس است که گویمت ، به وجودِ جود مکرّمی
تو مُنزّهی ز ثنای من ، که در اوجِ قُدس قدم نَهی
نه همین بس است که خوانم اَت ، به ظهورِ فیض مقدّمی
به کمال خویش معرّفی ، به جلالِ خویش مُسلّمی
نه مراست قدرت آنکه دم ، زنم از جلال تو یا علی
تویی آن که میم مشیّتت ، زده نقشِ صورتِ کاف و نون
به کتابِ عِلم تو مُندرج ، بُوَد آن چه کان و مایکون
فلک و زمین به ارادهات ، شده بی سکون شده با سکون
تویی آن مُصوّرِ ماخَلَق ، که من الظّواهر و البطون
بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یا علی
تویی آن که ذات کسی قرین ، نشده است با احدیتّت
نرسیده فردی و جوهری ، به مقام مُنفردیتت
تویی آن که بر احدیّتت ، شده مُستند صمدیّت
نشناخت غیر تو هیچکس ، ازّلیتت ابدّیتت
تو چه مبدأیی که خبر نشد ، کسی از مآلِ تو یا علی
تو که از علایق جان و تن ، به کمالِ قُدس مُجرّدی
تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی
@rozaneebefarda
نه مراست قدرت آنکه دم زنم از جلال تو یا علی
مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(علیهالسلام)
[صفحه ۲ از ۲]
تو که بر سرائرِ معرفت، به جمالِ اُنس مُخلّدی
به شؤنِ فانیِ این جهان، نه مُعطّلی نه مقیّدی
بود این ریاست دنیوی ، غم و ابتهالِ تو یا علی
تو همان تجلّیِ ایزدی، که فراز عرشی و لا مکان
خبری ز گردش چشم تو، حرکات گردش آسمان
دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان
تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشارهی ابروان
دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی
هلهای موحّدِ ذاتِ حق، که به ذات ، معنی وحدتی
به تو گشت خِلقتِ کُن فکان ، که ظهورِ نورِ مشیّتی
هله ای ظهورِ صفاتِ حق، که جهان فیضی و رحمتی
چو تو در مداینِ علمِ حق ، ز شرف مدینهی حکمتی
سَیَلانِ رحمت حق بُوَد ، همه از جِبال تو یا علی
بنگر [فؤاد] شکسته را ، به دَرَت نشسته به التجا
اگرش بِرانی از آستان ، کُند آشیان به کدام جا
به سخا و بذل تواش طمع ، به عطا و فضلِ تواش رجا
ز پناهِ ظلِّ وسیع تو ، هم اگر رود برود کجا
که محیط کون و مکان بُوَد فلکِ ظلالِ تو یا علی
@rozaneebefarda
عید غدیر و یادی از مرحوم محقق کرکی
در روز عید غدیر، یادی کنیم از محقق کرکی که در راه ترویج و تثبیت تشیع در ایران تلاش کرد و سرانجام با زهر متعصبین، مسموم و در روز عید غدیر سال 940ق در نجف اشرف به شهادت رسید، و در جوار مرقد نورانی علی بن ابیطالب (ع) به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
🔶پیافزود
جناب محقق کرکی، فقیه بزرگ شیعه در ابتدای صفویه، حق بزرگی به گردن ملت ایران دارد و به برکت تلاشهای تبلیغی این مرجع تقلید، ملت ایران به طور یکپارچه شیعه شدند و رنگ ایمان به خود گرفتند.
از این جهت از ایشان بابد بعنوان پدر معنوی ملت ایران یاد کرد، که ملت ایران را در قرن دهم احیا کرد و نور تشیع را بر قلوب ملت ایران تاباند.
ضمنا این عالم بزرگ لبنانی، از جمله تئوریسینهای بزرگ طرح #حکومت_اسلامی و مسئله #ولایت_فقیه است.
@rozaneebefarda
توصیفات شخصیتی آیتالله مشکینی در کلام علامه مصباح
به مناسبت ۸مردادماه، سالگرد وفات #آیتالله_مشکینی(رضوان الله علیه)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸️مرحوم آقای مشکینی رضواناللهعلیه این گونه بود که حتی در زمستان نیز عبای نازک و ارزان قیمت میپوشید. هیچ گاه انسان از دیدن ایشان، به یاد لباسهای فاخر، زینتها و امثال آن نمیافتاد. من با اینکه نزدیک به چهل سال با ایشان معاشرت داشتم، یادم نمیآید که سخن بیفایده و نامربوطی از ایشان شنیده باشم. هر چه بود یا درباره علم و تقوا بود و یا مسائل اجتماعی برای شناختن وظیفه. مجلس ایشان طوری بود که کمتر کسی بود که در آن متأثر نشود.
🔹️در دیدارهای اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری که هر سال دو مرتبه خدمت ایشان میرسیدیم، آقا به ایشان امر میفرمودند که موعظه کنند و ایشان در حضور مقام معظم رهبری خبرگان را موعظه میکرد. روایات بسیار ناب و مطالب مفید و ارزندهای میگفتند که امثال بنده تحت تأثیر واقع میشدیم و احساس میکردیم که تفاوت کردهایم.
🔸️روشن است که چنین افرادی را انسان دوست میدارد و این محبت به خاطر امور دنیایی نیست. این محبت بهخاطر این است که دیدن، صحبت کردن، رفتار، حقشناسی، قدرشناسی و تواضع ایشان انسان را به یاد خدا میاندازد.
@mesbahyazdi_ir
@rozaneebefarda
🔴 پخش مستند #عقلا از شبکه ۳
🔹 این مستند روایت ماه های پایانی جنگ تحمیلی و روند پذیرش قطعنامه ۵٩٨ توسط ایران است.
▫️این مستند پرنکته و مهم، امروز جمعه ٨ مرداد ١۴٠٠،ساعت ١٨،شبکه سوم سیما پخش شد.
✅تماشای این مستند مهم را از دست ندهید.
@rozaneebefarda
شیخ شهید در بیان امام خمینی
به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه آیتالله شهید شیخ فضلالله نوری
▫️امام خمینی:
در دوران مشروطه یک عدهای که نمیخواستند که در این کشور اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال این بودند که اینجا را آن وقت به طرف اروپا بکشند لذا جوسازی کردند به طوری که مثل مرحوم آقا شیخ فضل الله که آن وقت یک آدم شاخصی در ایران بود و مورد قبول بود همچو جوسازی کردند که در میدان علنی، ایشان را به دار زدند و پای آن هم کف زدند.
و این یک نقشهای بود برای اینکه اسلام را منعزل کنند و کردند.
و از آن به بعد دیگر نتوانست مشروطه، یک مشروطهای باشد که علمای نجف میخواستند. حتی قضیۀ مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف هم یک جور بدی منعکس کردند، که آنجا هم صدایی از آن درنیامد.
این جوی که ساختند در ایران و در سایر جاها، این جو اسباب این شد که آقا شیخ فضل الله را با دست بعضی از روحانیون خود ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان و به دار کشیدند و پای آن هم ایستادند کف زدند و شکست دادند اسلام را و این بخاطر غفلت علما و غفلت مردم حاصل شد! ۶۲/۹/۲۶
▫️صحيفه امام، ج18، صص247-248.
@rozaneebefarda
دولت روحانی و عقاب اخروی!
میفرماید: وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللهِ کَانَ اللهُ خَصْمَهُ...
نافرمانی از ولایت، معطل گذاردن سرمایههای ملت به اخم و لبخند دشمن، ناکارآمدی انباشته و عصبانی کردن ملت نجیب ایران، آیا اجحاف نیست؟
این است که غربزدههای بیعرضه باید منتظر عقوبت الهی باشند...
@rozaneebefarda
اندر مصائب صیانت و حکمرانی!
به بهانه جدالهای پیرامون #طرح_صیانت از فضای مجازی
محمدجواد کریمی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
این روزها فضای رسانهای کشور تحت تاثیر اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موضوع تعیین تکلیف فضای مجازی و قانونمند کردن آن تحت عنوان صیانت از فضای مجازی است!
اقدامی که به معرکه جدیدی از تقابل بین موافقان و مخالفان طرح بدل شده است.
عمده دلیل مخالفان به عدم اولویت آن با توجه به مشکلات معیشتی از قبیل تورم و گرانی، کم آبی و آلودگی هوا و ادامه بیماری کرونا بر می گردد.
نکته ای که غالبا در این نوع نقد به طرح مورد غفلت قرار گرفته است، این است که لزوما بین پرداختن به امور اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مختلف جامعه که قانون برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است، تمانع و تزاحمی نیست.
تاخیر بلاوجه بررسی مقوله های فرهنگی- اجتماعی به امید حل مسائل اقتصادی جامعه جز افزایش خسارت های عظیم فرهنگی ثمری نخواهد داشت.
اصل طرح و برنامه ریزی برای ساماندهی ضرورتی اجتنابناپذیر است؛ چه اینکه اساسا حکمرانی فضای مجازی، بخشی اجتنابناپذیر از حکمرانی و از وظایف هر حکومتی است.
بحث بر سر محتوای طرح صیانت است که باید به صورت کارشناسی مورد نقد و نظر قرار گیرد که متاسفانه جای آن در فضای رسانهای اعم از حقیقی و مجازی خالی است!
دعواها غالبا در حد بله و خیر است. دعوایی قبیله ای و نبردی حیدری نعمتی!!!
@rozaneebefarda
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 ویژه
📺 ببینید | عبرت آیندگان
🔰 مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda