هدایت شده از KHAMENEI.IR
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت. ۱۴۰۲/۷/۱۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مرتضی عبداللهی 🇵🇸
نمیدونم تیتر آرمان ملی، فحش به لاریجانی و روحانیه یا جوکی برای ملت
«کابوس تندروها؛ همراهی لاریجانی و روحانی!»
معنای کابوس:
بختک ، حالت سنگینی و اختناقی که در خواب به انسان دست می دهد. (فرهنگ معین)
علتی است که مرد اندر خواب پندارد که شخصی گران بر سینه او افتاده و او را میفشارد و نفس او تنگ شود و خواهد که بجنبد و آواز دهد، نه آواز تواند داد و نه تواند جنبید و بیم باشد که خفه شود. (ذخیره ٔ خوارزمشاهی)
دیوی که مردم را در خواب فروگیرد. به اعتقاد عوام، جنی است که بر روی آدم می افتد. (فرهنگ نظام)
بعد چرا تو عکس
#روحانی عصبانیه؟ چرا داره از #لاریجانی کناره گیری می کنه؟ چرا لاریجانی دستکش سیاه پوشیده؟
چرا بعد از جمله تیتر، علامت تعجب گذاشتن؟
بعد مگه تندروتر از اینها هم داریم؟
#لاریجانی_روحانی_پیوندتان_مبارک
#روزنامه_آرمان
#مرتضی_عبداللهی
https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
روزنه
مبادا ما با خون شهدا تجارت کنیم! مروری بر مواضع تند و موهن سروش محلاتی و متهم کردن پژوهشگران متعهد
مکتب شهید سلیمانی مولود فقه جواهری است
جوابیه حجتالاسلام #داوود_مهدویزادگان به اظهارات حجتالاسلام #سروش_محلاتی
به تازگی یکی از حوزویان که گمان کرده عَلم دفاع از دین و حوزه را به دست گرفته است ولی بیتوجه از این که گفته هایش کاملا به سود بدخواهان کینه توز دین و حوزه تمام می شود، به دور از فهم و درک علمی، اعتراض نابجایی از نحوه انتخاب موضوع پایان نامه های حوزوی را ابراز کرده است.
ایراد وی این است که چرا در حوزه علمیه پایاننامههای زیادی درباره شهید سلیمانی نوشته می شود. درحالی که باید پایان نامه های طلاب درباره امثال شهید مدرس و شهید بهشتی باشد که حوزوی بودند.
مسلما این اعتراض معطوف به ناچیز بودن توجه پایان نامه های حوزوی به اندیشه علمای حوزه نیست بلکه اعتراض شان به توجه طلاب به شخصیت شهید سلیمانی و مکتب سیاسی رزمندگان اسلام است. چون اگر اینچنین نبود چه لزومی دارد که پای موضوع مکتب شهید سلیمانی به میان کشیده شود و عناوین برخی از پایان نامه های طلاب که به این موضوع پرداخته فهرست شود.این معترض می توانست مشفقانه از اولیا و طلاب حوزههای علمیه بخواهد که درباره شهیدان مدرس و بهشتی بیشتر کار شود.
معترض حوزوی برای توجیه ایراد خود دلیل نابجایی توأم با بهتان ذکر کرده است. به زعم وی اینگونه موضوعات هیچ تناسبی با دروس حوزوی ندارد! مگر هر شهیدی دارای مکتب است!مبادا با خون شهدا تجارت کنیم!ما در این مسیر دچار توهم شده ایم و الگوی دیگری را در حوزه رواج میدهیم!
توجيهات معترض حوزوی فراتر از این است که چرا طلاب درباره شهید مدرس و شهید بهشتی پایان نامه نمی نویسند بلکه اعتراض به این است که چرا طلاب به موضوع مکتب شهید سلیمانی و موضوعات مشابه که جنبه سیاسی و اجتماعی دارد، می پردازند.
طلبه درس آموخته مذهب امامیه هر قدر که به مسائل سیاسی و اجتماعی ورود کند و سخن بگوید و یادداشت بنویسد ولی نسبت به شهدا و رابطه شان با حوزه و معارف تشیع چنین دیدگاهی داشته باشد،تردیدی در تحجر فکری او باقی نمیماند.
مقام همه شهدای انقلاب اسلامی متعالی است اما برخی از آنها تا سرحد مکتب سازی و گفتمان سازی پیش رفته اند. شهید سلیمانی یکی از همان شهدای مکتب ساز است و جز برترین های شهیدان است.
خوب بود ایشان لااقل همان ده پایان نامه ای را که اعتراضاً نام برده است می خواند و بعد اشکالش را بیان می کرد. این اندازه سطحی نگری از یک فرد حوزوی خیلی بعید است.
بی تردید، شهید سلیمانیها مولود فکر و اندیشه حوزه امامیه است. این شهدا رهروان راه امام خمینی ره و مکتب سیدالشهداء سلام الله علیه هستند و اندیشه شان از کتاب و سنت اشراب شده است.هیچ مرزی میان شهید مدرس و شهید سلیمانی نیست.
چگونه است که ایشان بر این عقیده است که حوزه علمیه در حال انحراف از مسیر خود است و به الگوی دیگر می پردازد؟
آیا سرداران مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام الگوی دیگر و انحرافی است؟!
اگر خاستگاه فکری مکتب شهید سلیمانی متن اندیشه ی حوزة امامیه نیست؛توضیح دهند که این تفکر از کجا نشأت گرفته است.
حسب تعالیم مرحوم امام خمینی، اساساً ویژگی دروس فقه اجتهادی و فقه جواهری در این است که حماسه آفرین و گفتمان ساز و مکتب شهید ساز باشد. فقهی که مدافع حرم و امنیت و رزمنده اسلام و جهادی محور مقاومت نسازد، فقه جواهری نیست.
بدخواهان حوزه انقلابی با چنین فقهی مخالف و معاند اند. آنها با دروس فقهی که فقط به مسائل فردی مانند احکام دماء ثلاث می پردازد که مشکل ندارند.
از جناب ایشان سوال می شود که مباحث سیاسی و اجتماعی که تا کنون بدانها پرداخته است، چه ربطی به دروس حوزه دارد.حکمرانی های عرفی و الگوهای غربی چه نسبتی با کتاب و سنت دارد که از آنها دفاع می کند و بر نظریه سیاسی فقه جواهری(ولایت مطلقه فقیه) ترجیح میدهد؟
کدام درس حوزوی به وی آموخته است که علمای امامیه (علامه شعرانی و علامه طباطبایی) را عرفی گرا و سکولار معرفی کند؟
اگر قرار بر این است که از دانشگاه غربی مطلب بیاموزیم، گمان نمی کنم که اندیشه غربی موالیدش را از خود دور کند و بگوید آنها از ما نیستند. پرداختن پایان نامه ها حوزوی به موضوعاتی مانند مکتب شهید سلیمانی اهتمام شایسته ای در بیان خاستگاه حوزوی آنها است.
به هر روی، چنین دیدگاهی نسبت به موضوعات پایان نامه های طلاب، جدای از آنکه باطن فکر متحجرانه خود را معلوم می سازد و نشان میدهد هر حوزوی که به مباحث سیاسی و اجتماعی می پردازد لزوماً نو اندیش نیست، خطر دور شدن حوزه از متن جامعه و سیاست را نیز آشکار میکند. تردیدی نیست با ترویج اینگونه نگرش ها مسیر انسداد فکری حوزه و تحجرگرایی حوزویان هموارتر می گردد.
از این رو، حوزه انقلابی نسبت به چنین دیدگاههای متحجرانه ای، آنگونه که در «منشور روحانیت» امام خمینی آمده مسئولیت خطیری بر دوش دارد و نباید به سادگی از کنار آن بگذرد.انشالله
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
16.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران همایش بزرگداشت آیتالله ناصری دولتآبادی. ۱۴۰۲/۷/۴
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱واکنش کاربران فضای مجازی به َکوچهگردی ناقص آقای رسول جعفریان
افزونه :
در حالی که چهرههایی نظیر رسول جعفریان و جعفر شیرعلینیا با سرعت هرچه تمامتر برای نابودی نیماعتبار باقیماندهشان تلاش میکنند برادرانی همچون آقای امیرحسین ثابتی آثار تحریفآمیز ایشان را فاخر و بیاشکال معرفی میکنند.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
هدایت شده از احمد صابری تولایی
❌رسول بی رسالت
🔹نقدی بر توئیت حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان
◀️توئیت جناب جعفریان👇
نام خیابان های اصلی مشهد را نگاه کنید، مجلسی، مفتح، صدوق، هاشمی نژاد، عبادی، خزعلی، مطهری، حر عاملی، کاشانی، کامیاب، آخوند خراسانی، شیرازی، نواب صفوی، واعظ زاده و...
هیچ نشانی از بیرونی و منجمان و ریاضی دانان بزرگ نیست. از علمای غیر روحانی معاصر مشهد هم خبری نیست. مرگ علم.
◀️نکته اول :
بزرگترین ضربه به تاریخ و حقایق تاریخی ، سیاست بازی مورخان قلم به دست بوده است و شما خوب به این حقیقت واقفید و همیشه از این خیانت مورخان گلایه کرده آید لیکن مدتی است که جنابتان نیز با اغراض سیاسی و حتی حزبی مبتلا به این ویروس شده اید
◀️نکته دوم:
ساختار شهر متشکل ازمجموعه خیابانها ، شهرکها ، میادین اصلی ،مجموعه های مقوم هویت شهری، نمادهای تمدنی و... است، تمرکز بر یکی از این عناصر حتما نگارنده وخواننده را به انحراف خواهد برد
◀️نکته سوم:
لا شک در اینکه هویت شهر مشهد با نام مقدس علی ابن موسی الرضا علیه السلام گره خورده و هیچ نام دیگری در شعاع نور شمس الشموس جلوه ای ندارد
◀️نکته چهارم:
متاسفانه حضرتعالی با تمرکز فقط بر خیابانها ،آن هم با انتخاب گزینشی، در پی اثبات ادعای خود بوده اید در حالی که نه خیابانهایی که نام بردید( آخوند خراسانی ،مطهری، خزعلی ، واعظ زاده و..)جزو خیابانهای اصلی شهر است و نه خیابانهای اصلی شهر خالی از نام شخصیتهای علمی و هنری
◀️نکته پنجم:
دلم میخواست فرمایش شما را با ۷۰توجیه حمل به صحت کرده ، گمان کنم که همه آنچه نوشته اید حاصل بی اطلاعی شما از خیابانهای مشهد باشد، امانمیتوانم خودم را قانع کنم ،چه اینکه
📎اولا شما اهل تحقیق هستید و برای شما سخت نبود که اسمهای مد نظر خودتان را در نرم افزارهای مکان یابی سرچ بفرمایید تا نتیجه آن ، قلمتان را از غیر واقع نویسی و سیاست بازی متوقف کند
📎ثانیا همین نتیجه را درباره شهر خودتان (اصفهان)که احتمال عدم اطلاع از خیابانهای آن نسبت به حضرتعالی منتفی است نیز توئیت کرده اید
◀️نکته ششم:
یقینا نامگذاری خیابانها در مشهد و خیلی از شهرهای دیگر خلاء دارد ولی نه آنچه شما مرقوم فرموده اید
متاسفانه مشهد مبتلا به سندروم ناتوانی مسئولین مدیریت فرهنگی شهر است ، آنقدر آقایان درگیر دعواهای حزبی و سیاسی هستند که فرهنگ شهر برایشان در اولویت نیست
مثلا در حوزه نامگذاری ،بین صدها خیابان بزرگ وهزاران خیابان کوچک اسم زنبق و لاله و لادن و نیلوفر و شقایق و... خودنمایی میکند اما دریغ از یک خیابان کوچک به نام بزرگ بانوی اول اسلام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها
علیرغم مطالبه از مسئولین مربوطه اصلاح طلب و اصول گرا
◀️نکته هفتم:
افراد مغرض دنبال بهانه هستند ، اگر همه خیابانهای مشهد به نام علما و اندیشمندان باشد ، یحتمل شما به نحو دیگری قلم فرسایی خواهید کرد و سوژه دیگری را برای تخریب و تضعیف علم خواهید کرد و الا مشهد در حوزه نامگذاری خیابانها از جامعیت ابعادی برخوردار است
نظر حضرتعالی را به ابعاد مختلف نامگذاری خیابانها جلب میکنم👇
✅با نام اهل بیت :
امام رضا ،عبدالمطلب ، ابوطالب ،موسی ابن جعفر ، فاطمیه ، سجاد، امام علی، ثامن الائمه ،صاحب الزمان ، الزهرا ، امیرالمومنین ، امام هادی و...
✅با نام هنرمندان:
پروین اعتصامی سعدی،فردوسی،خاقانی ، حافظ،اقبال لاهوری ملک الشعرا,رودکی،جلال ال احمد، خیام ، نظامی، سنایی،فرشچیان و...
✅با نام دانشمندان:
حر عاملی، ادیب نیشابوری ، ابن سینا، دکتر شیخ، دکترحسابی، زکریا رازی، ابوریحان ،پور سینا ملاصدرا،فارابی،بزرگمهر،غزالی، ابو سعید ابوالخیر و...
✅مرتبط با مفاهیم علم:
دانش آموز،دانشجو ، دانشگاه، دانش ،آموزگار ، هنرستان ،فارغ التحصیلان،پژوهش و..
✅با نام شهداء:
شهید صادقی ، رجایی، باهنر ، اندرزگو، قرنی ،ساجدی،فرامرز عباسی، میرزا کوچک خان، مدرس، میرزایی ،قاضی طباطبایی، کلاهدوز، و...
✅با مفاهیم انقلابی:
جمهوری اسلامی ، ایثارگران ، جانبازان ،فجر ،ازادی، جانباز ،استقلال، بهمن، سرافرازان، دلاوران ، فلسطین
✅بامفاهیم هویتی ،سنتی:
ملک آباد ،وکیل آباد ، سناباد ، آبکوه ،ته پل محله و...
✅با مفاهیم دینی:
غدیر ، امامت ، رسالت ، نبوت ، هدایت ،فدک، معاد ، عدل ، کرامت
⛔️جناب استاد جعفریان عزیز نگذارید تاریخ آینده، شما را در سبد مورخان غیر امین جا داده و قضاوت نابجایی از شما را در خود ثبت کند .
⛔️مدتهاست جرات نمیکنم حتی کتابهای علمی و پژوهشی حضرتعالی را به مردم معرفی کنم ،چه اینکه هراس دارم نکند تعصبات سیاسی جنابتان بر رسالت علمی شما سایه انداخته ،تحقیقاتتان مشوب به حب و بغض های شخصی شده باشد
🙏نهایتا اگر جوابیه ای رو مرقوم فرمودید،خود را موظف به انتشار در ظرفیتهای رسانه ای خود میدانم
#احمد_صابری_تولایی
🔹به سوی ملکوت👇
https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062