خیانت روشنفکران غربی به اسلام و ایران
[صفحه ۱ از ۲]
حجتالاسلام والمسلمین علی شیرازی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️سال هاست که روشنفکران غربی ، بحث جدایی دین و سیاست را مطرح می کنند و مدعی اند که حوزه دین و سیاست با یکدیگر متفاوت است. این مباحث در ذیل موضوع سکولاریسم مطرح می شود.
● معنای سکولاریسم چیست؟
این طایفه برای سکولاریسم معانی ای را بیان می کنند که از درون آن مفاهیم ذیل بیرون می آید :
۱. دین یک رابطه شخصی بین انسان و خداست
۲. سیاست تدبیر امور جامعه است
۳.دین حق ندارد در امور جدی زندگی دخالت کند
۴. دین حق ندارد ، منافع انسان را تهدید نماید
۵. دین هیچ نقشی در تشکیلات اجتماعی و حکومتی ندارد
۶. تمام مسائل اجتماعی که در قرآن آمده ، باید کنار گذاشته شود
۷. فرهنگ پویای شیعه و اسلام ناب باید تعطیل گردد
۸. دین تحریف شده به دست قدرت طلبان باید جایگزین اسلام ناب شود
۹. قانون حکومت ها باید برگرفته از انسان محوری و اومانیسم باشد
۱۰. قانون گذاری و حکومت نباید در انحصار خداوند باشد
۱۱. پیامبران و اولیای الهی و فقهای جامع الشرایط حق حکومت ندارند
۱۲. اساس تشکیل نظام دینی و جمهوری اسلامی باطل است.
● نتیجه سکولاریسم چیست؟
اگر ما تسلیم نگاه روشنفکران غربزده شویم، نتایج زیانباری به بار خواهد آورد که ما در این نوشتار به برخی از آن اشاره می کنیم :
۱. تاخت و تاز به فرهنگ شیعه و اسلام ناب محمدی ( ص )
۲. نفی دین و اسلام حقیقی و ناب
۳. تعطیل شدن احکام اجتماعی ، اقتصادی ، جزایی ، و حقوقی اسلام
۴. بازداشتن مردم از دخالت در سرنوشت سیاسی خود
۵. بیرون کردن دین از صحنه سیاست
۶. تحکیم پایه های قدرت دنیاطلبان ، طاغوت ها و مستکبرین
۷. دستیابی بیشتر قدرت طلبان به منافع شخصی خود
۸. حاکمیت انسان محوری به جای خدامحوری
۹. ترویج فساد ، طغیان ، فحشا و بی بند و باری
۱۰. واگذاری حق قانون گذاری و حاکمیت به غیر خدا
۱۱. رشد ظلم و تعدی و ستمگری و طغیان
۱۲. جدا کردن مردم از اولیای الهی و رهبران دینی
۱۳. رشد دنیاگرایی و زدودن معاد باوری
۱۴. تهی کردن جامعه از اندیشه دینی و معنویت
۱۵. تحکیم پایه های استعمار فرهنگی و ترویج فرهنگ غرب.
● تاریخچه سکولاریسم چیست؟
نگاه معتقد به تفکر جدایی دین از سیاست ، ریشه ای طولانی دارد. ما در این نوشتار ، به برخی از آن ها اشاره می کنیم :
۱. مرزی که خلفای اموی و عباسی برای اولیای الهی و ائمه دین ( ع ) قرار داده بودند ، عدم ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی و اموری بود که به نوعی به حکومت آن ها ارتباط پیدا می کرد. این در واقع همان چیزی است که امروزه به نامنظریه سکولاریسم می شناسیم.
۲. مرحله بعدی سکولاریسم ، مربوط به دوران رفورمیسم و نهضت اصلاح دینی است. در این دوران ، جریان پروتستانیسم به انگیزه اعتراض و اصلاح دین پدید آمد.
مارتین لوتر که خود کشیش یک کلیسا در آلمان بود ، به این باور رسید که دین مسیحیت با گذشت زمان ، تحت تاثیر عوامل محیطی و افکار شخصی کشیشان ، آلوده شده است و باید فعالیت های اعتراض آمیز خود را شروع کند. وی با حرکت اعتراضی خود ، پایه گذار مکتب سکولاریسم شد.
۳. در مرحله بعدی ، این جریان به رنسانس که دوره دوری از دین است ، منجر شد و اندیشه سکولاریسم به شکل افراطی آن مطرح گشت.
رنسانس ، یک تحول ۳۰۰ ساله است که از فلورانس ، در ایتالیا آغاز شد و به عصر روشنگری در اروپا انجامید. همین نگاه ، پایه های اقتصادی ، سیاسی ، هنری ، و علمی تمدن های کنونی غرب را بنا نهاد.
اساس رنسانس بر اومانیسم ( انسان مداری ) متمرکز است.
اولین بار در تاریخ ، در قرن ۱۶ میلادی ، فرانسوی ها واژه رنسانس را مطرح کردند. اصطلاح سکولاریسم نیز برای نخستین بار در سال ۱۸۴۶ توسط جورج هالی اوک یک نویسنده بریتانیایی استفاده شد.
۴. مسئله جدایی دین از سیاست ، در ایران ، از دوره مشروطیت ، به ویژه در عصر پهلوی ، توسط روشنفکران غرب زده مطرح شد.
محمد رضا پهلوی می گفت : ما به امور مربوط به حکومت و سیاست و اداره کشور می پردازیم و روحانیت هم به فکر دین و امور دینی مردم باشد و مسائل و مشکلات دینی آن ها را حل و فصل کند.
۵. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران ، روشنفکران غربی و ملی گراها برای شکستن نظام دینی و تفکر و خط امام خمینی ( ره ) ، و برای بقاء سلطه امریکا در ایران ، ترویج سکولاریسم را برنامه اصلی خود قرار دادند.
@rozaneebefarda
خیانت روشنفکران غربی به اسلام و ایران
[صفحه ۲ از ۲]
● نگاه اسلام به سکولاریسم چیست؟
نگاه اسلام ناب محمدی (ص) برخلاف نگاه غرب زده هاست. ما در این نوشتار برخی از نکات را اشاره می کنیم:
۱. در اسلام ناب ، دین و دولت از یک منبع و منشاء سرچشمه می گیرد و آن ، وحی الهی است
۲. اصل تولد اسلام در اول ، با رویکرد سیاسی بود. پیامبر اکرم ( ص ) اولین کاری که در مدینه کرد ، تشکیل حکومت دینی بود.
۳. ولایتی که در حدیث غدیر است، به معنای حکومت است. مسئله، مسئله سیاست است. حکومتی که عجین با سیاست است، در روز غدیر برای حضرت علی(ع) ثابت شد.
۴. در دوران دویست سال و اندی زندگی ائمه دین ( ع ) تا وقت وفات امام حسن عسکری ( ع ) یعنی سال ۲۶۰ هجری قمری ، ائمه ما سعی شان بر این بود که حکومت اسلامی را سر کار بیاورند. مبارزات سیاسی آنان برای این بود که حکومت دینی تشکیل بدهند و در نهایت نیز امامعصر(عج) برای شکل دادن به حکومت دینی جهانی قیام می کنند و آن حکومت را بر پا می سازند.
۵. سید جمال الدین اسد آبادی هم با الگو گیری از اولیای الهی ، همبستگی دین و سیاست را تبلیغ می کرد و معتقد بود که مسئله جدایی دین از سیاست ، نیرنگی است که سیاست بازان جهان ساخته اند.
۶. مرحوم مدرس نیز معتقد بود که دیانت ما عین سیاست ما ، و سیاست ماعین دیانت ما است
۷. امام خمینی ( ره ) و امام خامنه ای هم با همین نگاه ، بر این باورند که دین با سیاست عجین است.
۸. پذیرش ولایت ائمه دین ( ع ) با اعتقاد به سکولاریسم ، ناسازگار و در تناقض است
۹. تشکیل حکومت ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است چون ادامه حیات انسان ، مبتنی بر زندگی اجتماعی و حکومت است :
الف : انسان حکومتی می خواهد که در پی تامین آسایش و معراج او باشد
ب : کسی شایستگی حکومت بر انسان را دارد که :
- به مصالح و منافع واقعی انسان آگاه باشد
- ابعاد و زوایای وجودی انسان را بشناسد.
ج : بنابر این حاکم اصلی برای انسان ، خداوند است ، چون:
- حقیقت انسان را می داند
- حقیقت جهان را می داند
- حقیقت آخرت را می داند
- ارتباط متقابل انسان و جهان را می داند
- ارتباط متقابل انسان و آخرت را می داند
- ارتباط متقابل انسان و خالق انسان را می داند.
د : غیر از خدا ، تنها کسی می تواند بر انسان حکومت کند که :
- حکومتش مستند به اراده خدا باشد
- حکومتش ناشی از اذن خدا باشد
- از پیامبران ، اولیای الهی یا فقهای جامع الشرایط باشد
- حکومتش به اسلام ناب محمدی ( ص ) قدرت بدهد
- حکومتش به مسلمانان واقعی شوکت و عزت بدهد
- حکومتش ، جامعه ای معنوی و توحیدی بوجود بیاورد
- حکومتش پایه گذار تمدن نوین اسلامی باشد
- حکومتش ظلم و ستم را برچیند
- حکومتش عدالت اجتماعی را حاکم کند
- حکومتش ، ریشه طاغوت و مستکبرین را بخشکاند.
۱۰. قرآن به همه انبیاء دستور طاغوت زدایی می دهد :
در آیه ۳۶ سوره نحل می فرماید : ما در میان هر امتی ، پیامبری برانگیختیم تا به مردم بگوید :
۱. خدا را بپرستید
۲. از طاغوت دوری کنید.
دعوت به توحید ، دعوت به دوری از طاغوت است. خداپرستی با پذیرش فرمانبری و سلطه طاغوت ها و ستمگران نمی سازد. مگر امکان دارد دین الهی را بپذیریم و بگوییم کار به سیاست نداریم. طاغوت زدایی عین سیاست است. اگر باید طاغوت زدایی کرد ، روشن است که باید به حکومت انسان دیندار تن داد. این نگاه اسلام و قرآن است.
🔹روشنفکر غربزده با تبلیغ سکولاریسم به دنبال خیانت به اسلام است. به دنبال تحریف اسلام ناب است. به دنبال براندازی نظام دینی است. به دنبال خیانت به ایران و ایرانی است.
@rozaneebefarda
انتشار کتاب گرانسنگ #حضرت_حجت(عج)
مجموعه بیانات آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی عصر عجلالله تعالی فرجه الشریف
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹این اثر شامل مجموعهای خواندنی و آخرالزمانی با محوریت حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف، از بیانات فقیه عارف، حضرت آیتالله العظمی بهجت است که همزمان با ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آن فقیه عارف، به همت مرکز نشر آثار ایشان منتشر شد.
🔸کتاب حاضر، عصارهای از سیره و زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و چکیدهای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است که حاوی نگاهی جامع و جدید به اصل #انتظار است.
🔹مشاهده معرفی کوتاه کتاب حضرت حجت(عج):
👇
https://bahjat.ir/fa/content/13097
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طنین آسمانی سرود #سلامفرمانده در حافظیه شیراز
سلام فرمانده که این روزها ورد زبان ایرانیهاست، نشانهای است بر تدین و ایمان و عشق مردم عزیزمان به امام زمان علیه السلام و همه ارزشهای الهی و انقلابیمان.
نشانهای است بر اینکه اگر با دست خالی و توکل و اخلاص حرکت شود، حتی اگر نهادهای فرهنگی نظام حامی و همراه نباشند، حتی اگر معدود مدعیان متکبر فرهنگدانی نپسندند، حتی اگر برخی مخالفخوانهای دائمی جبهه خودی همنوا با بیگانگان علیه یک اثر فاخر فرهنگی قلم بزنند، باز هم گوشه چشم عنایتی که در میان باشد، دلها تکان میخورد و #میدانفرهنگی فتح میشود.
سلام فرمانده، زبان سادهای را برگزیده، ترانهاش نیز گرفتار قالبهای پیچیده ادبی نیست اما خوشمضمون است و توانسته بین مفاهیمی همچون انتظار و نسل جدید دهه نودی و ارزشهای انقلابی به خوبی ارتباط برقرار کند. و این مهم را البته نباید و نمیتوان کوچک شمرد.
اصلا اگر دیگران بهتر میدانند و بهتر میتوانند، بسمالله! گر تو بهتر میزنی بستان بزن!
سلام فرمانده حالا هر چه بیشتر نقد شود، بیشتر دیده میشود، هرچه بیشتر اشکال بنیاسرائیلی برایش بتراشند، بیشتر مقبول میافتد، چرا؟
چون رازآلود است و به دل و جان و زبان مردم راه یافته است و هر اثری که چنین شود، ماندگار خواهد شد.
زودا که این نوای دلنشین، به یکی از خواندنیترین مصادیق فلکلر/ فرهنگ توده بدل شود، چیزی نزدیک به سرود ایران ایران.
چه اینکه هم ریشه در فرهنگ کهن و انگارههای اصیل این مردم دارد و هم بر زبانشان ترنم یافته است.
@rozaneebefarda
شاعرانهای در سوگ شهید_صیاد_خدایی
▪️دریغ است در آرزو ماندن ما
▪️خوشا از لب او، فراخواندن ما
▪️بهاری میاید...بهاری میاید
▪️جهان است و اسفند سوزاندن ما
▪️شهابیم و پیغامی از صبح داریم
▪️که شب حرص دارد به تاراندن ما
▪️شکوه حیاتیم و این مُردهماران
▪️ندارند قدرت به میراندن ما
▪️شهادت بده ای شهادت! : «که بودیم؟»
▪️غریبیم و با تو شناساندن ما
▪️برو جوهر از خون بیاور که سخت است
▪️به دنیای امروز فهماندن ما
#عرفانپور
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر مصیبت حاج #علی_انسانی در منزل #شهید_صیاد_خدایی
🔹شهید صیاد خدایی، خادم #حسینیه_دلریش تهران و پای ثابت محفل عصر جمعه حاج علی انسانی بود.
@hosenih
------
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وداع با پیکر شهید حسن صیادخدایی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور حماسی مردم شهیدپرور در مراسم تشییع پیکر شهید «صیادخدایی»
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور در قم
تعهد سرخ از حجره تا سنگر
🕟 زمان: چهارم خرداد ۱۴۰۱
🔰 مکان: شهر مقدس قم - مصلای بزرگ قدس
✅ سخنران: ریاست محترم جمهوری
#روحانیت_و_انقلاباسلامی
#روحانیت_و_دفاعمقدس
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگرهی بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی. ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
📝 متن کامل بیانات را بخوانید👇
https://khl.ink/f/50291
سرود #سلامفرمانده و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ
[ص ۱ از ۲]
#اختصاصی|| صادق علیپور
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سرود محبوب و پرنفوذ #سلام_فرمانده علاوه بر آنکه همدلیهای فراوانی را موجب شد، مخالفتهای جالبی را نیز با خود برانگیخته است. بسیار جالب خواهد بود اگر آرشیوی از این مخالفتها توسط کارشناسان رسانهای و مذهبی جمعآوری و سپس تحلیل گردد زیرا به نظر میرسد دم خروس بسیاری از تفکرات و جریانها و همچنین رسانههای خارجی و حتی داخلی، با همین سرود ساده اما پربسامد و تأثیرگذار بیرون زده است.
🔸از مخالفخوانیهای بیمبنای برخی خودیهای بیاطلاع و متحیر که بگذریم، یکی از لوسترین و بینمکترین مخالفتها، بهانه حمایت از حقوق کودکان بود!
مدعیان میگویند که نباید ایدئولوژی را به ذهن معصومانه کودکان تزریق کرد و آنان باید فارغ از باورهای مذهبی رشد یابند و اساساً کودکان درکی از این محتواها به صورت مطلوب ندارند و همین هم ارزش اشکها و احساسات آنها را زیر سؤال میبرد!
چنین چیزی نیز قبلتر بارها در مورد عزاداری و گریههای کودکان در مراسمهای مذهبی به خصوص محرم و صفر شنیده شده و میشود.
🔸تمنای آنها همواره چنین بوده که کودکان سراسر دنیا، در یک نظام آموزشی سکولار پرورش یابند که اتفاقاً برخلاف ادعای آنان خود متضمن یک ایدئولوژی بوده و بر شالوده آرمانها و تفکرات لیبرالی بنا شده است.
در این ایدئولوژی کودکان، باید با سیستم فکری مبتنی بر فرضیه تکامل و نه خلقت (متضمن انکار جنبههای مختلف الوهیت تا ربوبیت و حتی اصل وجود خدا) مأنوس شده و از لحاظ گرایشها و رفتار به سمت آزادی غریزهها سوق داده شوند که یکی از عیانترین نمودهای آن آزادی بی قید و بند (و حتی با اعمال فشار اجتماعی-رسانهای) در برقراری روابط مختلف جنسی است که تا مرز برخورداری از حق سقط جنین در دختران باردار زیر ۱۸ سال نیز رفته است!
این همان چیزی است که در ایران تلاش میشد تا با استمرار اجرای سند ۲۰۳۰ تحقق یابد و تنها با دستور رئیس دولت سیزدهم بود که متوقف شد و از این منظر باید به عنوان یکی از مطالبات اساسی برای محکومیت قضایی مقامات مرتبط با آن در دولتهای یازدهم و دوازهم مد نظر باشد.
🔸در هر صورت اکثر آنهایی که صدایشان علیه ایدئولوژی نهفته در سرود سلام فرمانده بلند شده است، یا حامی ایدئولوژی مستکبرانه و دیکتاتورمآبانه لیبرالها هستند و یا در بهترین حالت نسبت به آن سکوت میکنند.
ایدئولوژیای که رقص و روابط مختلط را برای کودکان توصیه میکند و نسبت به درک و آمادگی ذهنی آنها در این مورد حساسیتی نشان نمیدهد، اما از شیفتگی این کودکان نسبت به سوگواری اباعبدالله و آرمان ظهور صاحبالزمان نگران و مشوش میشود!
🔸این شیوه همیشگی لیبرالهاست؛ آنان از آزادی دم میزنند اما به محض آنکه رسانهای در مخالفت با آنان به جایگاهی برسد، آن را سانسور و بلکه حذف میکنند. از لزوم عدم دخالت سیاست در ورزش سخنفرسایی میکنند و تصمیم ورزشکارانِ با وجدانِ جهان در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را محکوم و بلکه مجازات میکنند اما در دخالت دادن سیاست در ورزش در خلال جنگ اوکراین، سر از پا نمیشناسند و نه تنها تمامی ورزشکاران و باشگاههای یک کشور را به خاطر یک مسئله سیاسی از همه چیز محروم و حذف میکنند بلکه حتی روستبارانی را که در صحنههای ورزشی و هنری خارج از کشور خود، حاضر به موضعگیری علیه روسیه نشوند، از همه چیز ساقط میکنند.
🔸این استاندار دوگانه، استاندارد دائمی این مدعیان حقوق بشر و آزادی است و توقعی هم از آنان نیست که در عرصه آموزشها و حتی تولیدات رسانهای در مورد کودکان نیز از این خصلت شیطانی عقب بنشینند؛ همچنان که اعلام کردهاند کمپانیهای عظیم ساخت انیمیشن در ایالات متحده از این پس در گنجاندن شخصیتها و محتواهای همنجسگرایانه در تولیدات خود عزمی جدی خواهند داشت؛ به همان صورت که اسکار به صراحت از لزوم پرداخت به محتواهای همجنسگرایانه در فیلمهای ارسالی به خود خبر داده است. چنین چیزهایی به صورت آشکار نشان میدهد که حساسیت آنان نسبت به تزریق ایدئولوژی در ذهن کودکان و لزوم حمایت از حقوق کودکان چقدر صادقانه است!
@rozaneebefarda
سرود #سلامفرمانده و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ
[ص۲ از ۲]
🔸پروپاگاندای رسانهای استکبار و دنبالههای داخلی آنها بهتر است به جای دغدغه نسبت به سلام فرمانده، به این توجه کنند که در قبلهگاه آزادی و دموکراسی جهان لیبرال، ۱۹ کودک معصوم در یک مدرسه به رگبار بسته شدهاند! ضارب هم یک پسر ۱۸ ساله است که به راحتی توانسته با تهیه سلاح، از آزادیهای مشروع خود برای نقض بزرگترین حقوق تعدادی از کودکان معصوم یعنی حق حیات آنان استفاده کند! چیزی که اگر یک صدم آن در ایران اتفاق میافتاد، یک توفان رسانهای علیه تمامی ارکان نظام و دین به راه میانداختند. آیا این خروجی نظام فرهنگی و آموزشی مبتنی بر تفکر لیبرال نیست؟! آیا این همان چیزی نیست که در ایران نیز به صورت موریانهوار توسط مجذوبان بی عقل و منطق غرب تبلیغ میگردد و بعضاً نتایج فرهنگی و اجتماعی نامبارک آن را در ایران میبینیم؟
🔸سلام فرمانده، چیزی را دنبال میکند که برای جبهه حق در طول تاریخ بسیار مهم و برای جبهه باطل و استکبار بسیار هراس آور است و آن تربیت دینی کودکان و نهادینه کردن فرهنگِ انتظار و بلکه یاری ولی الله الاعظم میباشد. اساساً دلیل اصلی مخالفتها با این سرود نیز دست گذاشتن بر این شاهرگ حیاتی و مهم است همچنان که دلیل اصلی در مخالفت با جمهوری اسلامی توسط جبهه استکبار، عزم راسخ این نظام و ملت در اجتناب از ولایت طاغوت و تلاش برای کسب ولایت الله و ولی الله الاعظم(عج) و حرکت در جهت زمینهسازی ظهور بوده است. این همان خط اصلی مخالفت شیاطین و طواغیت با ولایت الله در طول تاریخ است! عجیب نیست که در سالهای اخیر، جریان سکولار حوزوی نیز برای زیر سوال بردن این مفهوم بنیادین شیعی دست به تولیداتی زده است!
🔸 سلام فرمانده این نوید بزرگ را میدهد که میتوان با اخلاص و صد البته تدبیر و برنامهریزی صحیح، بزرگترین ظرفیت انسانی موجود یعنی قلبهای پاک و فطرتهای دست نخورده کودکان معصوم را به سمت قطب و امام مخلوقات هدایت کرد و اساساً راز محبوبیت و نفوذ سلام فرمانده نیز همین ایجاد ارتباط میان فطرتهای پاک این کودکان با شخص بقیة الله الاعظم(عج) بوده است.
🔸این مطلب هرچند نویدآور است اما از طرفی:
🔹اولا نیازمند مراقبت جدی متولیان نیز میباشد تا با سهلانگاریها و بلکه خطرناکتر، با کارشکنیهای همیشگی جریان تحریف و نفوذ به چالش کشیده نشود.
🔹ثانیا نباید قانع بود و یا به چرخه تکرار افتاد. البته منظور، نسخههای بومی سلام فرمانده که به زبانهای مختلف در حال ترجمه و اجرا میباشد، نیست. این تولیدات قلب هر دلداده به مکتب اهل بیت را شاد ساخته و در رسوخ تفکر بنیادین موجود در ورای این سرود در امت اسلامی بسیار مؤثر است. منظور ادامه راه سلام فرمانده نه فقط در قالب راهبردی و جایگزین ناپذیرِ سرود بلکه در قالبهای پر تاثیر دیگر به خصوص انیمیشن میباشد؛ آن هم با محتوای صاحبالزمانی و آخرالزمانی و صد البته با قرائت فرقه ناجیه که بسیار پر ضرورت و پر اهمیت است.
@rozaneebefarda
252189561.out (2).mp3
7.89M
یادی از قهرمان همیشه جاوید خرمشهر شهید #جهانآرا
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1264656129_997197372.mp3
8.29M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس
🏷 #دیدار_مجلس | 📥 Khl.ink/f/50314
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس منتشر شد.
🏷 #دیدار_مجلس
🔍 بخوانید👇🏻
https://khl.ink/f/50317
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه آبادان و فرمان برخورد عبرتآموز با عوامل این حادثه
@rozaneebefarda
رپرتاژ رسانه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای کتاب تحریفآمیز #الفلامخمینی
▫️رئیس مؤسسه تنظیم و نشر اخیرا (۳خرداد۱۴۰۱) گفته است:
موسسه امام خمینی وظیفه خود می داند که در مقابل تحریف اندیشه امام خمینی بایستد و از خود دفاع کند.
و اصولا فلسفه وجودی این موسسه همین است. اندیشه امام خمینی باید تمامه به مردم برسد و اگر بخواهیم از زاویه خود به ارائه اندیشه بپردازیم، تحریف است.
یکی از راه های جلوگیری از تحریف اندیشه امام خمینی را آشناکردن جامعه با اندیشه های امام راحل است.
اگر مردم با اندیشه فردی آشنا شدند، طبیعتا جلوی تحریف آن اندیشه گرفته خواهد شد.
🔶حاشیه روزنه
حسب اظهارات برخی مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر در برخی جلسات تخصصی، این مجموعه به اشکالات کتاب الف لام خمینی واقف بوده، تعداد زیادی از اغلاط و تحریفات کتاب مزبور را به ناشر ارسال کرده است!
اگر این مطلب درست باشد، باید از حضرات پرسید با چه استدلالی به ترویج مطالب چنین کتاب مخدوش و مغلوطی پرداختهاید؟!
با وجود این گافهای سریالی تمام ناشدنی، چگونه باید ادعاهای مسوول موسسه تنظیم و نشر در مورد مقابله با تحریف را بپذیریم؟!
علیرغم کارنامه سؤالبرانگیز مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در موضوع تحریف امام؛ اخیرأ تلاشهایی صورت گرفته که با استفاده از وجهه برخی علمای قم، به کسب اعتبار در میان حوزویان بپردازند.
این در حالیست که عالمان بصیر و انقلابی حوزه کارنامه مجموعهها را ملاک قضاوت قرار میدهند و با برخی ظواهر نمیتوان واقعیتها را تغییر داد.
#حامیانتحریفامام؟
@rozaneebefarda
#پروندهویژه روزنه در نقد #تحریفات کتاب #الفلامخمینی
روزنه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی منتشر میکند.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
گفتنی است کتاب تحریفآمیز الف لام خمینی تا کنون تقریبا تمام جوایز معتبر داخلی را از آن خود کرده و از سوی صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی و مجموعههایی مانند مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای آن به طور گسترده رپرتاژ رسانهای صورت گرفته است.
اینکه یک کتاب پرغلط تا این اندازه مورد تجلیل قرار میگیرد جای تأسف و تعجب دارد.
جالب آنکه تمجیدگران برخی آثار تحریفآمیز، همچنان خود را در خط مقابله با تحریف امام نیز جا میزنند!
آیا نمیدانند تحریف چیست یا به آنچه میگویند باور ندارند؟
مقابله با تحریف امام فرمان صریح رهبری حکیم انقلاب اسلامی است، آیا حامیان الف لام خمینی به این فرمان رهبری باور ندارند یا خود را به آن راه زدهاند؟!
تا کی باید در مقابل تهاجم علیه حافظه تاریخی مردم ایران سکوت و تسامح کرد؟!
عجیب آنکه نویسنده الف لام خمینی از ابتدای انتشار تا کنون حاضر نشده حتی یک کلمه از این کتاب را ویرایش کند!
این اعتماد به نفس کاذب از کجا ناشی میشود؟
متولیان دلسوز و معتقد به راه و اندیشه امام خمینی کجا هستند که از امام دفاع کنند؟!
چه زود نسبت به تحریف امام و مخدوش سازی چهره امام بیتفاوت شدهایم!
خدا ما را ببخشاید و توفیق جبران مافات عنایت کند.
حال که نویسنده کتاب الف لام بنای اصلاح رویه غلط را ندارد و از مراکز متولی مقابله با تحریفات تاریخی نیز آبی گرم نمیشود، در این پرونده ویژه برآنیم که برخی تحریفات الف لام خمینی را در معرض قضاوت مخاطبین ارجمند قرار دهیم.
طبیعی است پاسخهای احتمالی آقای هدایتالله بهبودی به مطالب این پرونده نیز عینا در روزنه درج خواهد شد.
از عموم خوانندگان ارجمند و عاشقان امام خمینی عزیز انتظار داریم در بازنشر مطالب این پرونده ویژه یاریگر مان باشند.
انشاالله این گام کوچک در مسیر #جهاد_تبیین مورد قبول و عنایت حضرت حق واقع گردد.
▫️یادداشت اول:
صفحه ۱: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11067
صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11068
▫️یادداشت دوم:
صفحه ۱:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11076
صفحه ۲:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11077
▫️یادداشت سوم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11079
▫️یادداشت چهارم:https://eitaa.com/rozaneebefarda/11085
▫️یادداشت پنجم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11094
▫️یادداشت ششم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11098
▫️یادداشت هفتم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11150
▫️یادداشت هشتم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11155
▫️یادداشت نهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11157
▫️یادداشت دهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11161
▫️یادداشت یازدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11165
▫️یادداشت دوازدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11168
▫️یادداشت سیزدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11170
▫️یادداشت چهاردهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11175
▫️یادداشت پانزدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11184
▫️یادداشت شانزدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11190
▫️یادداشت هفدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11197
▫️یادداشت هجدهم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11210
@rozaneebefarda
آرایش و پالایش چهره سیاه پهلویها در الف لام!
[صفحه1 از 2]
#اختصاصی|| الف لام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۱
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️نویسنده الف لام در امتداد يك سلسله روايتهای ناروا و غيرمستند، با اشاره به ديدار امام خمينی با محمدرضا پهلوی (به نمايندگی از آيت اللهالعظمی بروجردی)، به ارايه روايتی ساختگی و ناهماهنگ با محكمات انديشه و سيره سياسی امام دست زده و تلويحا امام را ستايشگر رضاشاه نمايانده است. در بخشی از الف لام چنين آمده است:
... شاه نشست. آقای خمينی احترام لازم را گذاشت و لابد پس از گفت وگوهاي مقدماتی و ارايه شرحی از حوادث تلخ ابرقو، خطاب به محمدرضا پهلوي اظهار داشت: «[پدر شما] اين گروه ضاله را داد به طويله بستند... الان هم مردم ايران همان جريان را از شما انتظار دارند.» شاه آهی كشيد و گفت شما الان را با آن وقت مقايسه نكنيد. آن وقت همه وزرا و همه رجال مملكت از پدرم حرف شنوی داشتند. جرئت نميكردند تخطی كنند. الان حتی وزير دربار من هم از من حرف شنوی ندارد. من چطور میتوانم اين كار را بكنم؟.(الف لام، ص161)
آنگونه که از متن برداشت میشود نویسنده الف لام در این بخش، به شکلی خاص، رضاشاه را از مخالفان گروهک بهايی- پرورش يافته استعمار انگليس- نمايانده و ادعا كرده است كه او بهايیها را به صلابه كشيده و به طويله بسته است! نويسنده دانسته يا نادانسته اين نقل خلاف واقع كه شواهد قطعی كذب بر آن وجود دارد را به امام نسبت داده و از زبان امام برای رضاخان فضل تراشی كرده است؛ از همين رو احتمال باور و پذيرش اين موضوع برای خوانندگان بالا خواهد رفت!
در نقد مدعای پيشين، گفتنی آن كه:
اولا رضاشاه وامدار بهايیها بود و آنها در رسيدن او به قدرت نقش بسزايي داشتند. اصولا اين بهايیها بودند كه رضاخان ميرپنج را كشف و با اردشيرجي آشنا كردند و زمينه را براي كودتاي سوم اسفند 1299 هموار ساختند.
دوم اينكه رضاشاه برخلاف ادعای نويسنده الف لام، نه تنها هيچگاه بهايیها را زير فشار نگذاشت بلكه آنها در دوران سلطنت او از جايگاه بلندي برخوردار بودند. حبيبالله خان عينالملک، مجيد آهی، سلطان يوسف خان، سرهنگ شعاع الله علايی، سرگرد صنيعی، علی محمدخان موقرالدوله و... از بهايیهايی بودند كه در رژيم رضاشاه، پست و مقام گوناگونی داشتند. (نیمه پنهان: واکاوی در لجنه: نقش بهائیان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، ج49، ص112-109)
در پي كودتاي سوم اسفند يكي از سران برجسته بهايی به نام علیمحمدخان موقرالدوله در كابينه سيد ضياء به عنوان وزير فوايد عامه و تجارت و فلاحت برگزيده شد. (جستارهایی از تاریخ بهائیگری در ایران، تاریخ معاصر ایران، ش37، پاییز 1382، ) آرامش خاطر رضاشاه به بهايیها تا آن پايه بود كه او سرگرد صنيعی را كه يك بهايی طراز اول بود، به عنوان آجودان ولیعهد گماشت.(ظهور و سقوط پهلوی، ج1، ص56)
اصولا باید دانست همان دستی که یک قزاق بیفرهنگ و بیسواد، دائمالخمر و لات به نام رضاخان را به عنوان شاهنشاه بر گرده ملت ايران سوار كرد، مشتی جاسوسان بیوطن به نام بهايی را پرورش داد و به عنوان ستون پنجم خود در ايران، برای جاسوسی، فتنهگری و خيانت به ايران، اسلام و ملت ايران واداشت. چگونه شدنی است دو جريانی كه هر دو دست پرورده و اجير يک قدرت استعماری هستند، عليه يكديگر اقدام كنند؟!
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
آرایش و پالایش چهره سیاه پهلویها در الف لام!
[صفحه 2 از 2]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️در خوشبینانهترین حالت، ناآشنایی نویسنده الف لام با سیره و اندیشه سیاسی امام خمینی موجب شده وی به غلط چنين بپندارد كه امام نيز مانند برخی رهبران سياسی غيرالهی، بر پايه خوی و خصلت انتقامجويی و كينهتوزی شخصی، هر گونه ظلم و تجاوز و رفتار غيرانسانی با گروهک بهايی را روا میدانسته و از اينكه رضاشاه آنها را به طويله بسته، خرسند و خشنود بوده است و از اين رو همان شيوه خشونت آميز را به محمدرضاشاه سفارش و از او مطالبه كرده است!
در صورتی كه امام انجام هر گونه رفتار غيرانسانی و غيرضابطهمند نسبت به بزهكاران كه هر جرم و جنايت و ظلم و خيانتی مرتكب شده باشند- حتی افراد كافر و ملحد را- برخلاف مقررات اسلامی و موازين انسانی میدانستند و آن را مورد نكوهش قرار میدادند.
امام در خلال درسشان در نجف بيان كردند كه وقتی متهمی را كه محكوم به اعدام شده است و او را به پای چوبه دار میبرند، اگر كسی به ناحق سيلی به گوش او زد بايد اجرای حكم اعدام را پس بيندازند تا متهم آن سيلی را كه به ناحق خورده است، قصاص كند. خمينی پيرو راستين مولا علی(عليه السلام) و از پرورشيافتگان مكتب آن بزرگوار است كه نسبت به قصاص قاتل خويش نيز توصيه به مراعات ضوابط شرعی نمودهاند. اگر فرضا رضاشاه بهايي را به طويله بسته بود، از نظر امام اين كار او محكوم و مورد نكوهش و مستوجب كيفر بود و او هرگز آن رفتار غيرانسانی را به ديگران سفارش نمیكرد.
🔹 نويسنده در ادامه تطهير رضاشاه، به بزك دوم پرداخته و از او قيافه اي بي گناه! و حق به جانب، ساخته است كه انگار تا آن پايه فروتن و بي ريا بود كه با امام به درد دل پرداخته و با صراحت به ناتواني خود اذعان كرده است و از آن مهم تر اينكه او نيز همانند پدر ضد بهايي خويش(!!) از بهايي ها نفرت داشته و بر آن بوده است كه آنها را به طويله ببندد! اما طفلك از اختيار و اقتدار لازم برخوردار نبوده و حتي وزير دربارش نيز از او حرف شنوي نداشته است!!
واكاوی اسناد برجای مانده از پهلوی نشان میدهد كه محمدرضا شاه نيز همانند پدرش وامدار بهايي ها بود و به آنها بيش از هر كس ديگر براي حفظ تاج و تخت خود اعتماد داشت. علاوه بر اين، كيست نداند كه آن شاه مغرور و تازه به قدرت رسيده و فرزند خلف رضاخان تا آن پايه كبر و نخوت و خودخواهي داشت كه هرگز كاستي و ناتواني در خود نمي ديد، خود را از پدرش قدرتمندتر مي پنداشت و اقتدار خود را از چرچيل و روزولت و استالين كمتر نمي دانست! «اين تكبر، ظالمان را عادت روزانه است»!لیکن گندزدایی از چهره دیکتاتورها از آن خودباختگانی است که کِلک را با کَلَک در هم میآمیزند.
به كار گماردن برخی چهره های بهائی و بهائی زادگان سرشناس در صدر ساختار حكومتی پهلوی و اندرونی دربار پهلوی دوم، نشان از ناراستی مدعای نویسنده الف لام دارد، افرادی همچون هویدا (نخست وزير محبوب شاه با طولانیترين دوره تصدی صدارت در عصر پهلوی)، هژبر يزدانی (سرمايهدار معروف)، ثابت پاسال (مدير راديو تلويزيون رژيم شاه)، فرخ رو پارسا (وزير آموزش و پرورش كابينه هويدا)، دكتر شاهقلی (وزير بهداری فرزند سرهنگ شاهقلی، مؤذن بهايیها)، تيمسار ايادی (پزشک مخصوص شاه)، پرويز ثابتی (رئيس اداره سوم ساواک)، اسدالله صنيعی (وزير جنگ و وزارت خواربار) و هوشنگ نهاوندی (از كارگزاران فرهنگی مؤثر رژيم و رئيس دانشگاه شيراز و دانشگاه تهران).
روابط پيچيده و پيوسته دربار پهلوی با فرقه بهائيت، در منابع علمی مختلف مورد بررسی تفصيلی قرار گرفته است.(ر.ک: دربار پهلوی و بهائیان، تاریخ معاصر ایران، ش50، تابستان 1388، صص703-681، بهائیت و رژیم پهلوی، تاریخ معاصر ایران، ش50، تابستان 1388، صص328-317)
امامی که در کتاب الف لام معرفی شده، چه نسبتی با امام واقعی دارد؟!
چه کسانی و با کدامین حجت شرعی و عقلی، به دفاع از چنین خزعبلات تاریخی پرداختهاند؟!
آیا میتوان به دفاع از چنین آثار مخدوش پرداخت و همزمان خود را طرفدار مقابله با تحریف امام نشان داد؟!
گرچه برخي نهادهای رسمی در انجام وظیفه ذاتی خود در مقابله با تحریف امام نه تنها کارنامه قابل دفاعی ندارند بلکه خود در جرگه حامیان آثار تحریفآمیز قرار گرفتهاند اما جریان انقلابی و فرزندان معنوی امام خمینی در میدان تحریفزدایی ایستادهاند و به لطف خدا این میدان مجاهدت علمی هرگز خالی نیست.
#در_ثواب_بازنشر_شریک_شویم
#جهاد_تبیین
#تحریفامام
#الفلامخمینی
#مؤسسهتنظیمونشر
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053