eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنه
مواضع مغلطه‌آمیز و انحرافی یک بی‌سواد پیرامون شرع و قانون در #شبکه_چهار @Rozaneebefarda
پاسخی به شبهات سست سعید شریعتی در برنامه شیوه [صفحه 1 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 29شهریور1401 در شبکه4 مناظره‌ای میان جلیل محبی و سعید شریعتی برگزار شد. متأسفانه باید اذعان کرد که مسئولان برنامه شیوه در انتخاب طرف مناظره دقت لازم را به‌خرج نداده‌اند و برنامه‌ای که بنا بود نخبگانی باشد به تکرار جوک‌های بی‌معنی واتس‌اپی و شبهات سست تلگرامی علیه دین‌داری مردم و حجاب شرعی گذشت. در این برنامه آقای سعید شریعتی، که توان خواندن صحیح آیه حجاب را هم نداشت، تفسیر عجیبی از این آیه ارائه کرد و گفت: « قل للمؤمنین و المؤمنات یَغُضن أبصارِهِنّ [شریعتی در این لحظه که فهمید توان خواندن آیه را ندارد به سخنان مبهم رو آورد و گفت:] فلان آیه سوره نور که مبنای فقهی و استدلالی شما در مسئله حجاب هم هست.» در ادامه از زبان شخص ثالث، که مخالف حجاب هست، می‌گوید: «من اصلا نخواستم. من اصلا مؤمن نیستم من به آن چیزی که تو می‌گویی مؤمن اسم من را مؤمن می‌گذاری، مؤمن نیستم، مورد خطاب خداوند نیستم...این آیات حتی به مسلمین هم نگفته، نگفته قل للمسلمین و المسلمات آقا فرق مؤمن و مسلم را که شما بهتر از من می‌دانید گفت و قالت الاعراب آمنّا قل لم تؤمنوا و لکن قولوا اسلمنا شما ایمان نیاوردید جزء مؤمنین حساب نمی‌شوید جزء مسلمین حساب می‌شوید احکام مؤمنین با احکام مسلمین فرق می‌کند.» خلاصه شبهه سعید شریعتی این است که «حجاب مختص مؤمنان است.» در ادامه به نقد این برداشت سطحی خواهیم پرداخت. @rozaneebefarda
پاسخی به شبهات سست سعید شریعتی در برنامه شیوه [صفحه 2 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شبهه اول: اختصاص حجاب به مؤمنان قلبی در ابتدا می‌بایست آیات مورد بحث را به‌صورت کامل و صحیح ملاحظه کنیم: وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ‏ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفينَ مِنْ زينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَميعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (31) نقد اول: در قرآن کریم آیه‌ای با این کلمات «قل للمؤمنین و المؤمنات یَغُضن أبصارِهِنّ » وجود ندارد و کلمات سر هم بندی شده‌ی آقای شریعتی با قواعد ابتدایی ادبیات عرب نیز هم‌خوانی ندارد. نقد دوم: خداوند متعال در انتهای این آیه شریفه فرموده‌اند :«توبوا إلی الله جمیعاً أیها المؤمنون » و با شاغول معوج آقای شریعتی لابد باید بگوییم توبه کردن صرفاً برای مؤمنین لازم است و مسلمین، که از نظر رتبه ایمانی پایین‌تر از مؤمنین هستند، نیازی به توبه کردن ندارند. نقد سوم: فرد نامبرده گمان کرده هرجا کلمه «مؤمن» به‌کار رفته، مراد از آن مؤمن واقعی و معتقد و ملتزم به احکام و اخلاق اسلامی است در حالی که در بسیاری از آیات قرآن کریم مراد از «مؤمن» فردی است که ایمان ظاهری را، در حد مسلمان بودن، داشته باشد. به آیات ذیل توجه کنید: « وَ لا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ »(بقره/221) طبق برداشت معوج فرد مورد نظر تنها وقتی با یک دختر مشرک می‌توان ازدواج کرد که او اولاً شهادتین را بگوید بعد هم التزام تام به احکام شریعت داشته باشد و اخلاقش در حد یک مؤمن متعالی باشد و لابد نماز شبش ترک نشود و... . در حالی که مسلما این برداشت اشتباه است و صرف شهادتین برای جواز ازدواج کافی است. « وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ أَنْ يَقْتُلَ مُؤْمِناً إِلاَّ خَطَأً وَ مَنْ قَتَلَ مُؤْمِناً خَطَأً فَتَحْريرُ رَقَبَةٍ مُؤْمِنَةٍ وَ دِيَةٌ مُسَلَّمَةٌ إِلى‏ أَهْلِه‏ »(نساء/92) طبق تفسیر نوین(!) جناب شریعتی آیه ذکر شده صرفا به مؤمنین اختصاص دارد و فرد «مسلمان» اصلا مورد خطاب خداوند متعال نیست در نتیجه فردی که مؤمن نیست و صرفا «مسلم» است می‌تواند بقیه را بکشد و دیه هم لازم نیست پرداخت کند. حقیقتاً باید گفت که این نحو تفسیر چیزی نیست جز امتداد تفاسیر اکبر گودرزی و گروه فرقان. « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِيَ مِنَ الرِّبا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ‏ »(بقره/278) با شاغول فرد نامبرده آیه تحریم ربا هم مختص مؤمنین است در نتیجه مسلمان می‌تواند ربا بخورد و طبق رساله توضیح‌المسائل جناب سعید شریعتی این کار جایز است! نقد چهارم: روایات بی‌شماری از ائمه اطهار علیهم‌السلام در خصوص پرهیز از تفسیر به رأی صادر شده است. در روایتی نبوی آمده است :«الله جلّ جلاله فرمود کسی که کلام من را با رأی خودش تفسیر کند به من ایمان نیاورده است.»(الاحتجاج، ج2، ص420) از همین‌رو مراجعه به روایات اهل بیت علیهم‌السلام یکی از شروط ابتدایی تفسیر صحیح و اصولی است. گفتنی است روایات متعددی در تشریح ابعاد آیه محل بحث ذکر شده است. در این روایات حدود و ثغور حجاب و موارد واجب و غیرواجب پوشش بانوان آمده است اما هیچ‌کدام از این روایات، حجاب را مختص مؤمنین، به‌معنای افرادی که دارای رتبه بالای اعتقادی و اخلاقی و عملی هستند، ندانسته است.(برای نمونه ر.ک: البرهان فی تفسیر القرآن، ج4، صص63-59) نقد پنجم: نه‌تنها هیچ‌کدام از فقهای متقدم یا متأخر یا معاصر شیعه این آیه را مختص مؤمنان ندانسته‌اند بلکه برخی فقهای متقدم تصریح کرده‌اند که طبق این آیه شریفه حجاب بر زن مسلمان واجب است.(ر.ک: أحکام النساء(للشیخ المفید)، ص56) @rozaneebefarda
پاسخی به شبهات سست سعید شریعتی در برنامه شیوه [صفحه 3 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شبهه دوم: عدم تکلیف غیرمسلمانان به حجاب مهمان برنامه شیوه در ادامه گفت: «[حجاب] دستور قرآن است. می‌گوید:«من اصلا قرآن را قبول ندارم حالا چند چندیم با هم؟» این یعنی دین‌گریزی شما با اصرار بر چیزی که خود علما، خودتان هم‌لباس‌های شما سر و کله هم می‌زنید ما هم شهروندان تماشاچی هستیم در این ماجرا، خودتان به توافق نرسیدید حدود و ثغور این مداخله تا کجاست؟» نقد اول: مهمان مزبور ادعا می‌کند که جوان امروز قرآن را قبول ندارد و دین‌گریز است. از نگاه این حضرات مردم ایران مردمی کافر، بی‌دین، ضدقرآن، ضداهل‌بیت، بریده از اخلاق اسلامی و در یک کلمه، جامع رذایل دینی و مسلکی هستند. کافر همه را به کیش خود پندارد. بدیهی است این نگاه هرچند در مورد آقایان غرب‌زده، که جامع رذایل تمدن غرب و فاقد محاسن آن هستند، صحیح است اما برخلاف تصور ایشان مردم ایران در سال‌های متمادی ارادت خود به دین و قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام را نشان داده و می‌دهند. باید این آقایان پاسخ دهند که اگر جوانان و مردم تا این حد از قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام دور شده‌اند چرا با کمپین‌های شبکه‌های ضددین در خصوص عدم مشارکت در عزاداری محرم همراهی نکردند؟! آیا مردم از سر بی‌دینی در ایام اربعین به مرز عتبات هجوم می‌آورند و در صورت عدم توفیق زیارت اربعین با اشک و آه نظاره‌گر زیارت مردم از شبکه‌های تلوزیونی می‌شوند؟! آیا جوانان به‌خاطر بی‌دینی در مراسم سالیانه اعتکاف، پرشور و پرشوق، شرکت می‌کنند؟! بنابراین باید گفت ادعای مهمان برنامه شیوه گزاف و بی‌حساب است و اظهار ارتداد را عادی‌سازی می‌کند. نقد دوم: فرد مذکور ادعا کرد که علما در خصوص حدود و ثغور اجرای احکام در جامعه اسلامی (به تعبیر فرد مورد نظر: مداخله) به‌توافق نرسیده‌اند. اولا این حرف نیز ادعایی باطل و ناشی از بی‌سوادی و عدم آشنایی نامبرده با فضای علمی حوزه علمیه است ثانیا این ادعا به‌منزله نفی امور بدیهی است. «حاکمیت اسلام»، «حاکمیت اسلام» است و وظیفه حاکم اسلامی چیزی جز اجرای احکام اسلام، که ضامن مصلحت عموم مردم و قطع‌کننده دست دزدان حرفه‌ای و سرمایه‌داران زالوصفت است، نیست. حاکمیت اسلام از نظر آقایان شبه‌روشنفکر به این معناست که اسلام حکومت کند اما تمام احکام اسلام را کنار بگذارد و احکام و قواعد و قوانین منسوخ و پوسیده لیبرالیستی و سکولاریستی را جایگزین آن کند. اسلامی که این آقایان می‌خواهند همان اسلام اموی و عباسی است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در خصوصش فرمود :« لُبِسَ الإسلامُ لُبسَ الفَروِ مَقلُوبا »(نهج‌البلاغه/خطبه107) این آقایان حکومت اسلامی را می‌خواهند که ولنگاری و بی و بند و باری را رها کند، دزد و مفسد اقتصادی را آزاد بگذارد و هیچ‌کدام از احکام اسلامی را علیه این طایفه ضددین و ضدبشریت اجرا نکند. نقد سوم: سعید شریعتی در مناظره مورد بحث گمان کرده که کفار مکلف به فروع نیستند. در نقد این مطلب باید گفت که بسیاری از فقها کفار را مکلف به فروع می‌دانند و قضیه آن‌گونه که شریعتی با جزم‌اندیشی جاهلانه ادعا کرد نیست. از آیت الله جوادی در این باره چنین نقل شده است: «قرآن «هدی للناس» است و با «انسان» کار دارد نذيراً للعالمین» و «ذكرى للبشر» است، لذا حکمت قرآن برای بشر است و هم احکام آن برای همه انسان‌هاست به این جهت که در قیامت به مشرکین و کفار می‌گویند چرا زکات ندادی « و ويل للمشركين الذين لا يؤتون الزكاة» (سوره فصلت، آیه ۷ . پس آن‌ها هم مکلف به فروع هستند، آن‌ها هم به خاطر اینکه اهل نماز نیستند، عذاب می‌شوند: «قالوا لم نك من المصلين »سوره مدثر، آیه (۴۳) اشتراک احکام بین مسلمان و غیرمسلمان و مکلف بودن کفار به احکام فرعی بین الرشد و پیام مستقیم قرآن کریم است لذا هیچ زنی نمی‌تواند بگوید: من کافرم پس روسری بر سر نمی‌کنم مخصوصاً اگر این حکم قانون باشد امروز یک زن یهودی در این کشور نمی‌تواند بگوید دین من اجازه می‌دهد که بدون روسری در جامعه حکومت کنم، چون اولاً دین شما منسوخ است، ثانیاً: دینی که حاکم است روسری را لازم می‌داند و می‌گوید: «ولیضربن بخمرهن على جيوبهن» (سوره نور آیه ۳۱) این دین و این حکم مال همه است تو یهودی هستی، حرفی برای گفتن نداری این دین می‌گوید هر کس روی زمین است « وليضربن بخمرهن على جيوبهن». اگر ما الآن دسترسی به سایر جاها نداریم، ولی در داخل کشور باید این جور باشد، دین حاکم نمی¬گوید: مسلمانان باید این کار را بکنند بلکه می‌گوید انسان هر زن و مرد باید این کار را انجام دهد. (درس‌های کتاب النکاح جلسه ٤٠١، ١٣٩٧/١٠/٠٣) @rozaneebefarda
پاسخی به شبهات سست سعید شریعتی در برنامه شیوه [صفحه 4 از 4] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نقد چهارم: جناب سروش محلاتی که در موارد متعدد نشان داده شأنیت علمی و اخلاقی تبیین دین را ندارد و در تفسیرهای انحرافی و بافتن توجیهات فقهی برای پشتیبانی از فتنه و تضعیف نظام شهره است، پیش از شروع فتنه مهر ماه، در امکان الزام حجاب برای غیر مسلمانان (بلکه مؤمنان) مناقشه کرده است که در مقابل؛ جناب سیدضیاء مرتضوی، رفیق دیرین او، پاسخ¬هایی به این شبهه داد -با توجه به ماهیت عقد ذمه و شرایطی که فقهاء برای آن برشمرده‌اند- که از طرف محلاتی بی¬پاسخ ماند. http://www.ensafnews.com/367848/ بنابراین ادعاهای سعید شریعتی از میان آراء فقهای مسلط به مبانی و متعهد به موازین هیچ پشتوانه‌ای ندارد و سخن معدود سکولارهایِ حوزویِ هم‌سلک سعید شریعتی نیز قابل اعتنا نیست. شبهه سوم: قابل تغییر بودن تمام قوانین در مناظره 29شهریور1401 ادعا شد:«قانون چیزی است که اکثریت مردم بتوانند هروقت تصمیم گرفتند تغییرش بدهند.» این سخن مهمان برنامه شیوه معارض با اعتقادات ثابت مردم بوده و صرف کپی‌برداری از متون سکولاری است که احیانا در شبکه‌های اجتماعی مطالعه کرده است. بریدگی جریان شبه‌روشنفکری از مردم و جامعه یکی از حقایق تلخ ایران معاصر است و باعث شده افراد تابع این جریان توان درک و تحلیل پایبندی مردم ایران به‌طور خاص و مردم منطقه و جهان اسلام به‌طور عام، به دین و دین‌داری را نداشته باشند. اتباع این جریان یک معادله ساده‌دلانه را در ذهن خود پرورش می‌دهند:«جوامع غربی سکولار هستند پس جوامع مسلمان هم سکولار هستند» و بر اساس این معادله به این نتیجه می‌رسند:«همانطور که قانون در جوامع غربی سکولار است پس در جوامع مسلمان هم باید سکولار باشد.» این در حالی است که جامعه مسلمان، که امروز در دفاع از قرآن کریم به‌خروش آمده، زندگی و هستی خود را گره‌زده با کتاب آسمانی و مبانی و احکام دینی خود می‌بیند. فرد مسلمان به‌محض تولد، با قرائت اذان در گوش نوزاد، با شعائر دینی پیوند می‌خورد و با موازین شرعی رشد می‌کند و رعایت احکام الهی و اسلامی را، بدون تفکیک و تفصیل‌های تحمیلی، بر خود لازم می‌بیند. کدام فرد مسلمان است که بداند احکام حدود و ارث و ازدواج و... در قرآن کریم است اما از حکومت توقع اجرای آن را نداشته باشد؟ البته عده‌ای همچون جبهه به‌اصطلاح ملی بودند که احکام ضروری قرآنی را به نفع احکام سکولار نفی کردند که با اعلام ارتداد این جبهه توسط امام نه‌تنها مردم از آن جبهه مرتد حمایت نکردند بلکه علیه آن به تظاهرات نیز پرداختند و جوّ جامعه مسلمان ایران علیه آن حزب آنقدر سنگین شد که اتباع نهضت آزادی نیز جبهه ملی، پدر سیاسی خود، را گردن نگرفت. امروز هم اگر احزاب لیبرال و سکولار پرده نفاق، یا به اصطلاح خودشان «ابهام استراتژیک» را کنار بگذارند و به نفی صریح احکام قرآنی بپردازند پاسخ مقتضی را از مردم دریافت خواهند کرد و همین مقدار که این جریانات جرأت و جسارت چنین کاری را ندارند ثابت می‌کند که هنوز هم از واکنش‌های مردم مسلمان در هراس‌اند و الا همه می‌دانند که سران این جریانات هیچ ارادتی به احکام قرآنی و اسلامی نداشته و ندارند و در صورت قدرت یافتن به هدم تک‌تک احکام قرآنی خواهند پرداخت. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| سخنان صریح و روشنگرانه علیه و مسئله اپوزسیون‌نمایی یک جریان خاص در دل رسانه ملی 🔶حاشیه روزنه زمانی که ماهیت واقعی امثال رشیدپور برای بسیاری ناشناخته بود، ابراهیم حاتمی‌کیا به درستی و با شجاعت این جریان را معرفی کرد. جای تعجب است که یک جریان سیاسی خاص و به تبع آن برخی مدیران رسانه ملی در حال بازسازی چهره این جریان همگرا با فتنه‌گران هستند. خدا کند این خبط‌ها و خطاهای راهبردی، صرفا ریشه در داشته باشد وگرنه رسما با نوعی از روبرو هستیم که به دنبال تریبون و پرچم جبهه حق و عناصر حزب‌اللهی و متعهد در درون برخی نهادهای اصیل و انقلابی است. در مورد ماهیت و کارنامه این جریان خطرناک که سال‌هاست در دل فرهنگ و هنر و برخی نهادهای خدوم و خوش سابقه لانه کرده و در پی نوعی از درون سیستم است(فارغ از اینکه آگاهانه و با هماهنگی بیگانه باشد یا ناشی از فساد و انحراف درونی)، گفتنی‌های فراوانی هست. مسئله بسیار فراتر از بود و نبود یک یا چند فرد در عرصه مجری‌گری رسانه ملی باید دیده شود. این فقط بهانه‌ای بود برای باز شدن سر صحبت! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‌ ببینید|| اخراج مجری تلويزيون به خاطر نماز خوندن؟ 🔸بهروز بینشیان مجری انقلابی رادیو و تلویزیون از لغو قراردادش به دلیل نماز خواندن در استودیو اخبار رادیو خبر داد! 🔶حاشیه روزنه آقایان جبلی و جلیلی که با شعار بر سر کار آمدند، انتظار نمی‌رود که از دستگاه تحت می‌مدیریت‌شان این سنخ اخبار به گوش برسد. اگر این خبر صحت داشته باشد مایه تعجب و تأسف شدید است. اگر صحت ندارد هر چه زودتر باید توضیح داده شود که مردم دچار تشویش ذهنی نشوند. امیدواریم در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه اش به گوش مردم برسد. آیا رواست در دل فتنه رسانه‌ای همه‌جانبه دشمن علیه نظام و ملت ایران، هر روز یک حاشیه در رسانه ملی داشته باشیم؟ @rozaneebefarda
4_5978848196930047607 (2).mp3
20.1M
🎙بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
🎥‌ ببینید|| اخراج مجری تلويزيون به خاطر نماز خوندن؟ 🔸بهروز بینشیان مجری انقلابی رادیو و تلویزیون ا
یکی از مجریان شبکه خبر با انتشار برخی اسناد اداری مربوط به آقای بینشیان، برخورد با این مجری را ناشی از بی‌نظمی دانسته است. ۱. در مورد این روش اطلاع‌رسانی نقدهایی وجود دارد. دسترسی یک مجری به اسناد اداری و کاری یک مجری دیگر رویه درستی نیست. ۲. سند و گردش کار مربوط به اخراج مجری(حسب ادعای خود بینشیان) که مربوط به فروردین ۱۴۰۲ است باید نشر شود تا نشان دهد اخراج او قانونی بوده یا نه. ۳. حتی اگر قانونا این فرد مشمول جریمه و اخراج باشد با توجه به شرایط خاص رسانه‌ای که در آن قرار داریم لازم است از مخالف پروری جلوگیری گردد لذا باید با تدبیر بیشتر با این موضوع برخورد کرد. ۴. شفافیت در فرآیند تصمیمات مربوط به رسانه ملی همواره ضامن ثبات مدیریتی خواهد بود. پی افزود روابط عمومی رسانه ملی هم در این موضوع روشنگری کرد @rozaneebefarda
🔸دکتر علیرضا جوادزاده: از جمله زمینه‌های ، خالی شدن پشتوانه نهضت ملی از جریان قدرتمند مذهبی انقلابی بود. شهید نواب و فدائیان اسلام، از عوامل مهم پیروزی نهضت ملی نفت بودند. اما پس از موفقیت اولیه نهضت، با مشاهده کم‌توجهی دولت به تحقق ارزش‌های اسلامی، دچار سرخوردگی شده، راه خود را جدا کردند. https://virasty.com/javadzadeh/1692379185971524987 @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5983312046635093816.mp3
8.34M
🎧 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
مرد پولادین پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به مناسبت سالگرد شهادت سیداسدالله لاجوردی اطلاعیه شهید لاجوردی در خصوص توقیف روزنامه میزان؛ ارگان نهضت آزادی رنج شهید لاجوردی از بی‌عملی مسؤولین در برابر انحرافات فکری پیش‌بینی سرنوشت اپوزوسیون‌نماهای داخلی توسط شهید لاجوردی دغدغه شهید لاجوردی نسبت به تکرار مشروطه دعای انقلابی شهید لاجوردی پیام تسلیت مقام معظم رهبری به‌مناسبت شهادت اسدالله لاجوردی گزیده‌ای از دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید لاجوردی/صفحه نخست گزیده‌ای از دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید لاجوردی/صفحه دوم 🎥روایت شهید لاجوردی از شهادت یک پاسدار برای نجات جان فرزند خردسال مسعود رجوی 🎥حمایت روزنامه آلمانی از تروریسم در ماجرای شهادت سیداسدالله لاجوردی توصیه مقام معظم رهبری به سینماگران در خصوص پرداختن به زندگی شهید لاجوردی وساطت منتظری برای آزادی یک تروریست و رنج‌نامه تاریخی شهید لاجوردی پیرامون آن 🔴یکم شهریور سالروز شهادت سیداسدالله لاجوردی 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از KHAMENEI.IR
33.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند | مرد پولادین 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «من آقای لاجوردی را در دوره‌ى مبارزات، به عنوان مرد پولادین مى‌شناختم. در بین دوستان، آن کسى که از کتک خوردن و اقدام کردن و زندان رفتن و آمدن بیرون و دوباره رفتن، خسته نمى‌شد، آقاى لاجوردى بود؛ در دوره‌ى کار و تلاش براى حکومت اسلامى هم الحمدلله ایشان همین‌طور عمل کردند.» ۱۳۷۷/۲/۱۴ 🌷 یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز ترور مجاهد فی سبیل الله شهید سید اسدالله لاجوردی، مبارز انقلابی و دادستان پیشین انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان زندان‌ها که در محل کار خود در بازار تهران و به دست عوامل سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۷۷ به شهادت رسید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
امثال آقای بندانی نیشابوری را به مجالس حسینی دعوت نکنید/ زشتی گناه دروغگویی به نام دین و در لباس روحانیت و بر روی منبر مقدس حسینی بیانیه صریح جناب استاد در نقد عملکرد آقای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ✔️ زشتی گناه دروغگویی به نام دین و در لباس روحانیت و بر روی منبر مقدس حسینی بر کسی پوشیده نیست. ✔️لذا صریحا عرض می‌کنم که اساسا پذیرفتنی نیست بزرگواران حوزوی (دامت برکاتهم) امثال آقای را  به مجالس خود دعوت کنند. ✔️وظیفهٔ شرعی ما طلاب این است که مصرانه و با پیگیری مستمر از امثال این آقا تقاضای مدرک معتبر کنیم تا شاید.... يا إلهي ورَبّي وسَيِّدي ومَولايَ، لِأَيِّ الاُمورِ إلَيكَ أشكو؟! حوزهٔ علمیهٔ قم بی‌مقدارترین خادم حسینی محمد عندلیب همدانی سوم شهریور ۱۴۰۲ 🔶حاشیه روزنه ۱. جناب استاد عندلیب همدانی علاوه بر فقه و اصول در امر تاریخ صدر اسلام نیز مطالعات و تحقیقاتی دارد و البته دغدغه فراوان در جهت مقابله با تحریفات تاریخی موجب نقدهای صریح می‌گردد که صدالبته ممکن است در مواردی به لحن یا مفاد آن نقد وارد باشد (کما اینکه پیشتر برخی مطالب ایشان در روزنه مورد نقد واقع شده) اما اصل هوشیاری نسبت به تحریف تاریخ عاشورا و نیز شجاعت بیان آن ستودنی است. ۲. از ایشان انتظار داریم برخی اشکالات مربوط به منابر آقای بندانی نیشابوری را جهت اطلاع عموم حوزویان منتشر سازند. ۳. همچنین مطلوب است جناب ایشان نسبت به احیای مجدد خط انحرافی ‌و نیز حساس باشند و برای نمونه برخی سخنرانی‌های در سال‌های اخیر را ملاحظه نمایند. ۴.ادبیات متن عینا از کانال رسمی ایشان نقل شده و بازنشر آن لزوما به معنای موافقت با لحن و تعابیر آن نیست. ۵.جوابیه احتمالی آقای نیز (جهت مراعات انصاف و عدالت رسانه‌ای) در همینجا درج خواهد شد. @rozaneebefarda
هدایت شده از پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسول جعفریان: ما در دو جنگ جهانی بیطرف بودیم و کما بیش سالم ماندیم!!!😳 📝 پاورقی 📌 شنبه تا چهارشنبه 🕗 ساعت ۱۹:۴۵ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
🔴عاشقانه های با ابی عبدالله(علیه السلام)؛ از پیاده روی با معرفت تا موکب‌داری و خرجی روضه اختصاصی/بخش اول آیت الله شب زنده دار: 🔹واقعاً زندگی ، زندگی علمی ایشان و حتی زندگی معنوی ایشان، [الگوست؛] ایشان از کسانی است که ولاءاش نسبت به ائمه و سیدالشهدا سلام‌الله‌علیه [مثال‌زدنی‌ است] که پیاده مشرف شدن به کربلا از سیره ایشان است. 🔸آقای حلیمی کاشانی می‌گفتند که در مقطع‌هایی سالی چند بار کاروان راه می‌انداختند از نجف به کربلای معلی. آن وقت در این مسیر هم بحث‌های علمی می‌کردند. «لا يشغله شان عن شان» این اظهار ولاء به اهل بیت(ع)، التزام به تشرف به زیارت کربلا در مقاطع مختلف، اینها روحیات بسیار بلندی است که ما طلبه‌ها باید [در این جهات] به ایشان اقتدا بکنیم؛ هم در جهت معنویت و هم در جهت تلاش علمی. ان‌شاءالله منبع: مصاحبه با آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره53، پاییز 1396 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️عاشقانه های با ابی عبدالله(علیه السلام)؛ از پیاده روی با معرفت تا موکب داری و خرجی روضه اختصاصی /بخش دوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا حیدری یزدی: 🔹ما با چندین بار با هم پیاده کربلا رفتیم. چون مراجع نجف هر کدام پیاده‌روی داشتند. مثلاً آقای داشتند، آقای داشتند، آقای داشتند، امام هم داشتند. آن وقت ما در کاروان امام بودیم و من هم جزء آشپز کاروان بودم. زودتر می‌رفتیم فرش‌ها را پهن می‌کردیم. و کاروان هم می‌آمدند می‌نشستند و ما از آن‌ها پذیرایی می‌کردیم. 🔸در آن وقت امام فرموده بودند که به حائرین حرم امام حسین علیه‌السلام و هم زوارش، ناهار و شام و یا غذای سرپایی بدهند. آن وقت یک جا با که بودیم، آن فرد [میزبان عرب] آمد گفت که ما هنوز ناهار نخوردیم. ما رسم داریم که اول زوار غذا بخورند بعد ما بخوریم. گفتیم: ما ناهار خوردیم. گفتند: نه، بنشینید، بنشینید اینجا، ناهار بخوریم، کم بخوریم، که این‌ها بتوانند ناهارشان را بخورند. آن وقت یکی از این طلبه‌ها این قاشق برنج تو راه تنفسی‌اش گیر کرد، و برنج‌ها از دهانش درآمد و ریخت توی سینی. آنجا توی سینی غذا می‌دادند. برای ایرانی‌ها قاشق هم می‌دادند. آن وقت این‌ها را فوری همش زد خودش، و گفت: به‌به، شفا شد، شفا شد. همه را هم زد. ما هاج واج مانده بودیم. 🔹یک جا دیگر هم نزدیک کربلا که رسیدیم، به همه زوارها چای می‌دادند، بود. بعد از نوزدهم، آن وقت من و آقای محدث (باجناق آقای خاتم [یزدی]) زوارهایی که از مسیر آب [=از راه شط] می‌آمدند را شمارش کردیم، هر پنج دقیقه 450 نفر وارد می‌شدند. از جاهای دیگر هم می‌آمدند. این‌ها می‌خواهند این همه زوار را چای بدهند. آب را توی این دیگ‌های آش می‌جوشاندند و آب گرم را توی کتری می‌ریختند و سینی سینی چای می‌بردند برای زوار. 🔸استکان را هم نمی‌توانستند بشورند چون هر 5 دقیقه باید 700-600 تا چای بدهند. آن وقت ما پسندمان نبود؛ همه تویش چای خورده‌اند، مریض و غیر مریض و... حاج آقا مصطفی گفت: بچه‌ها بنشینید. آن استکان‌ها را از ظهر تا حالا نشسته بودند. گفت این [استکان] چای به دهن 30 تا 40 تا زوار رسیده است؛ شفای شفا است. خودش هم یکی برداشت خورد، بعدش هم ما همه خوردیم. وقتی من دیدم ایشان خورد دیگر بعدش ما هم خوردیم. خودش هم پیاده از نجف می‌آمد کربلا. منبع: مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا حیدری یزدی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره53، پاییز1396. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️عاشقانه های حاج آقا مصطفی با ابی عبدالله(علیه السلام)؛ از پیاده روی با معرفت تا موکب داری و خرجی روضه اختصاصی/بخش سوم حجت‌الاسلام والمسلمین سجادی: 🔹در تفسیر هست که می‌گوید: «خدایا اگر این تفسیر من ثوابی دارد، من هدیه می‌کنم به اباعبدالله(ع)». تعبیر ایشان در این مورد، به قرار ذیل است: 🔸«روحی و ارواح العالمین لک الفداء یا اباعبدالله و یا سیدالشهدا فیا رب ان کان فیما اسطره و اضبطه حول الکتاب الالهی شیء لی یسمی بالجزاء و الثواب، فنهدیه الیه و نرجوا من حضرته التفضل علی بقبول و المنة علی المفتاق المفتقر الی شفاعته بعدم رده». 🔹ترجمه: ای اباعبدالله و ای سرور شهیدان! روح من و همه عالمیان فدای تو باد. پروردگارا اگر آنچه که در پیرامون کتاب الهی (قرآن کریم) می‌نگارم و ضبط می‌کنم، چیزی از ثواب و جزای خیر برای من دارد، آن را هدیه می‌کنم به سیدالشهدا(ع) و امیدوارم که حضرتش آن را از روی تفضل قبول فرماید و بر من محتاج به شفاعت منت نهاده، رد نفرمایند. 🔸ایشان یک علاقه خاصی به و به (ع) داشتند؛ سالی چند مرتبه ایشان در شرکت می‌کردند، با 40، 50 نفر از طلاب. ما هم در خدمتشان بودیم. گاهی هم بنده‌خدا پابرهنه می‌آمد و پایش زخم می‌شد. 🔹یک مدتی پابرهنه می‌آمدند، پایشان هم خیلی زخم می‌شد اما به این راه خیلی علاقه داشتند. مثلاً ایشان یکی از چیزهایی که خیلی علاقه داشت، شرکت در بود؛ مثلاً [می‌فرمود] من همه هفته را پیدا کرده بودم کجا روضه برقرار است، مثلاً شنبه را خواستم پیدا کنم، یکجا که شنبه روضه باشد. آن را هم پیدا کرده بود! بعد از نماز امام در ، یک شیخ افغانی بود دو کلمه، یک، دو، سه دقیقه روضه می‌خواند، خیلی مخالف داشت و بعضی از علما می‌گفتند نخواند و فلان. یواشکی به او پول می‌داد می‌گفت بخوان! تنهایی من می‌نشینم گوش می‌دهم! خیلی سر این قصه [پیگیر] بود گاهی وقت‌ها آخر [آن شیخ افغانی] یک چیزهایی می‌گفت [که به مذاق برخی خوش نمی‌آمد] یک شیخ پیرمردی بود، باحال بود. یک چیزهایی می‌گفت به یک عده‌ای برمی‌خورد. 🔸می‌گفت که اگر شما یک خروس‌تان گم بشود چقدر دنبالش می‌گردید؟ به اندازه یک خروس دنبال امام زمان(عج) [نمی‌گردید]! خیلی شیرین بود. یک، دو دقیقه روضه می‌خواند، مرحوم خیلی حمایت می‌کرد، به او پول می‌داد و می‌گفت بخوان. بعد یکی دو کلمه روضه می‌خواند. یکی دیگر هم بود که برای ایشان روضه می‌خواند. اسمش را یادم رفته، آقای ، مرحوم دریاب یک شیخ پیرمردی بود. [آقا مصطفی] به او گفته بود بیاید خانه‌شان مثلاً روضه بخواند و هر وقت هم [اگر در خانه] نیست به او گفته بود بنشین، تکیه بده به درِ خانه، روضه را بخوان و برو! بعد من پولش را به تو می‌دهم هر وقت دیدی ما نبودیم این‌ها، [این کار را بکن] آن فرد هم می‌نشست تکیه می‌داد به درِ خانه ایشان، روضه را می‌خواند [و می‌رفت]. می‌گویم یک علاقه باطنی عاشقانه‌ای به سیدالشهدا(س) و به روضه به روضه‌خوان‌ها داشت. اینها خیلی جالب بودند. رحمت‌الله علیه. منبع: مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین سجادی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره53، پاییز1396. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از خط فرهنگ
47.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تکیه بر خائن! 🔺•روایتی از کودتا ۲۸ مرداد و پیوست های آن• ▫️تهیه شده توسط:حلقه شهید علیدوست
استاد عندلیب همدانی.mp3
3.64M
🎙بشنوید|| توضیحات استاد عندلیب همدانی پیرامون اطلاعیۀ اخیر در مورد برخی آقای 🔻در مقابل: از سوی که به تبدیل شده و به هم اعتنایی نمی‌کند، چه باید کرد؟ 🔻اگر فردا یک چیزی به نام نوشته شود و دست دیگران بیفتد چه باید کرد؟ 🔻راهی نداشتم جزاینکه سخن ایشان را از اعتبار بیندازم و اعلان کنم روضه‌های ایشان حجیت ندارد. 🔻اگر اینجور روضه‌خوانی کنیم یک افسانه سرایی می‌ماند از کربلا و بس! 🔻با علم وارد شدم و بر قصد خودم هم استوارم اما از حرف خودم کوتاه نمی آیم! 🔻آقای بندانی بیاید برای حرف خودش مدرک صحیح و معتبر تاریخی ارائه کند؛از سنخ مدارک نفس المهموم و منتهی الامال! مدارک ضعیف و ساختگی که اسمش مدرک نیست! 🔻اگر آقای بندانی مدرک معتبر ارائه کند و معلوم شود اشتباه کرده‌ام، به همان حسین بن علی که من و ایشان از او دم می‌زنیم، در میان بیشترین جمعیت قم، دست و پایش را خواهم بوسید. 🔻رویه را نباید در پیش گرفت‌. جایگاه فقهی و شخصیت ایشان محفوظ اما مقتلش هیچ اعتباری ندارد. 🔶حاشیه روزنه تضارب آرا و حتی از سنت‌های رایج در حوزه‌های علمیه بوده و حتما امر مبارکی است لذا در فقره اخیر نیز بهترین راه آن است که با حضور جمعی از اساتید فن و فضلای ارجمند، بین آقایان و برگزار شود. ▫️پاسخ احتمالی آقای بندانی نیشابوری نیز در روزنه منتشر خواهد شد. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیروی دولت از امام در کلام شهید رجایی 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/٧ 🔹آنچه که من تعهد دارم و آنچه که وزرای همکار من با من تعهد کرده‌اند که در خدمت شما آنچنان باشم بودن است. 🔸یعنی ما در رابطه با امام آنچنان حرکت می‌کنیم که آگاهانه می‌دانیم امام ما آنچنان رابطه‌ای دارد که کلیه روابط ما چه شخصی چه اجتماعی به فرمان اوست. 🔹همانطور که برای قبل از ٢٢ بهمن به رساله عملیه‌اش می‌نگریستیم امروز نیز رهنمودهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی هرنوع رهنمودی را به مثابه همان احکام موجود در رساله‌ها می‌نگریم. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | چهار روایت از شهید رجائی 🎤 گفتگوی رسانه Khamenei.ir با علی رجبی، از همکاران شهید رجائی در زمان نخست وزیری و ریاست جمهوری 🔹 ما با آقای رجائی در یک ساختمان بودیم. من همان ساعت یک ربع، بیست دقیقه به سه از این طرف آمدم پایین. ایشان از سمت راست آمد پایین و به همدیگر برخوردیم و من به ایشان سلام دادم. معمولاً وقتی به ایشان سلام می‌کردیم، حال و احوال می‌‌کرد، و مثلاً می پرسید کارها چه جوری است؟ فلان قضیه حل شد؟ فلان نامه رسید؟ ولی آن روز حتی جواب سلام من را با یک حالت نصفه نیمه جواب داد، من بعدها احساس کردم که اصلاً در دنیا نبود و یک حالت دیگری داشت. بعد ایشان رفتند بالا در جلسه‌ی شورای امنیت ملی. ما رفتیم پایین با عجله غذا خوردیم و موقع برگشت همین طور که به موازات پاستور می‌آمدیم، پنجره‌ی سمت چپ ما به ارتفاع دو سه متری در طبقه‌ی اول بود. من اول دیدم پنجره به حالت نور افشانی منفجر شد و بعد صدا را شنیدم. 🔹 ما دویدیم از پله‌ها بالا رفتیم. ولی دیگر هیچ کاری نمی‌شد کنیم. دود چنان ساختمان را گرفته بود که چشم، چشم را نمی‌دید. دیدم کاری نمی‌توانیم بکنیم. آمدیم پایین ببینیم چه خبر است و چه کار می‌شود کرد. مرحوم شهید وحید دستجردی، رئیس پلیس آن موقع، از همان پنجره‌ خودش را انداخته بود پایین. صورتش خاکستری شده و تاول زده بود و داشت با صدای ناله‌ای می‌گفت یاحسین(ع) یا حسین(ع). در این فاصله ما دست و پایش را گرفتیم گذاشتیمش در آمبولانس. آمدیم در قسمت شمالی ساختمان که پنجره‌اش به خیابان پاستور هم باز می‌شد. از آن پنجره‌ شهید کلاهدوز که بعدها شهید شد، پریده بود پایین. البته او سرپا بود و مشکلی نداشت. 🔹 در تقاطع فلسطین و پاستور هم هلی کوپتری آوردند و به زحمت نشست. واقعاً فکر می‌کردیم پره‌های آن ممکن است به جایی برخورد کند ولی از هلی کوپتر استفاده‌ای نشد. چون شهید رجایی شهید شده بودند. ظاهراً بمب آتش‌زا هم بوده که باعث شده بود ساختمان آتش بگیرد و دیدم که داشت ذوب می‌شد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/46367
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: بنده در سی و چندسال اخیر از همه دولتها با گرایشهای مختلف حمایت کردم چرا که در جمهوری اسلامی قوه مجریه در وسط میدان است و همه باید به آن کمک کنند/ درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، تمجید کنم / بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز میکنند این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد. ۱۴۰۲/۶/۸ 💻 Farsi.Khamenei.ir
4_6015039614295740460.mp3
13.6M
🎧 بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت.(۱۴۰۲/۶/۸) @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ دستخط | از خداوند توفیق و هدایت بخواهید 🌷 رهبر انقلاب در پاسخ به نامه جمعی از دانش‌آموزان درباره راه‌پیمائی اربعین: زیارتتان قبول باشد عزیزان. در این راه‌پیمائی مقدس، فرصت توجه و توسّل را از دست ندهید، و نیز فرصت تأمل و تفکر در مجاهدت سیدالشهداء علیه‌السلام و هدف آن و برکاتی را که خداوند به این فداکاری بزرگ عطا کرده است. آن هدف، باید هدف هر انسان مؤمن باشد. از خداوند توفیق و هدایت بخواهید و در راه آن هدف ثابت قدم بمانید. 🖼 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
توقیف پایگاه خبری انتخاب! بازخوانی روشنگری‌های «روزنه» پیرامون یک بنگاه خبری غرب‌زده به‌گزارش خبرگزاری‌های رسمی، پایگاه خبری انتخاب به سبب تخلف از قانون مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی بر اساس تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقیف و پرونده آن به مرجع قضائی ارجاع شد. هیأت نظارت بر مطبوعات موضوع انتشار ویدئو و گزارشی با عنوان «حراج برند ایران/ سیاست خارجی ایران چرا اینقدر تضعیف شده است؟» که در آن مطالبی خارج از حدود قانون و مغایر با منافع ملی و بر علیه سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی منتشر شده بود، را مورد بررسی قرار داد و بر اساس تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات رای به توقیف این پایگاه خبری صادر نمود و مقرر شد پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع شود. پیش از این نیز تخلفات این رسانه از حدود قانون مطبوعات در انتشار مطالبی با عناوین «شورش‌های بزرگ، قربانیان اندک؛ انسان‌ها علف نیستند که وجین شوند» و نیز «در شرایط فعلی انتظار اینکه حرف کارشناسی در لوایح و مصوبات زده شود بیهوده است...» از سوی هیات نظارت بر مطبوعات جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شده است. همچنین انتشار مطالب مشابه و متعدد دیگری از این رسانه در طول یکسال گذشته با عناوینی مثل «سه پیشنهاد برای حل و فصل زمستان سرد روابط ایران و اروپا/ ...»، «سقوط آزاد ارزش پول ملی ناشی از انفجار حجم نقدینگی است/ در ماه‌های آینده با تورم بیشتری روبرو ‌خواهیم شد/ ... » و یا «تیم اقتصادی دولت در خواب، دلار سوار بر قطار ترمز بریده... » در جلسات هیات نظارت مطرح و منجر به ارایه تذکر یا گفتگو و مذاکره با مدیرمسئول این رسانه برای رعایت حدود قانونی و اصلاح رویه و حفظ اصول و اخلاق حرفه‌ای و مصالح عمومی در انتشار مطالب شده است. همانطور که قابل پیش‌بینی بود جریانات و رسانه‌های غرب‌زده همچون گذشته از اجرای قوانین ابراز نارضایتی کردند. حسام‌الدین آشنا با خرج کردن از نام مقام معظم رهبری در دفاع از انتخاب، نوشت:«توقیف انتخاب را نمی‌توان اولین پاسخ مناسب به انتقادات صریح رهبری از ضعف ارتباطی دولتیان دانست.» عباس عبدی، روزنامه‌نگار معلوم‌الحال جریان اصلاحات، نوشت: «توقیف پایگاه خبری انتخاب،گامی به سوی تقویت رسانه های فرامرزی و انتقال مرجعیت رسانه ای از داخل به خارج است.» گفتنی است هیأت تحریریه روزنه حدود سه سال قبل در دو مقطع به جریان‌شناسی و هشداردهی پیرامون انحرافات این پایگاه خبری پرداخته بود. مروری بر پیشینه تاریخی و عقبه تشکیلاتی سایت خبری تحلیلی انتخاب/ تاریخ یادداشت: 17اردیبهشت1399 صفحه نخست: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4183 صفحه دوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4184 صفحه سوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4185 🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای در موضوع ( 118 صفحه)/ تاریخ یادداشت: 19اردیبهشت1399 https://eitaa.com/rozaneebefarda/4200 @rozaneebefarda