eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ ویژه ۲۸صفر 📹 نماهنگ | حکومت ده ساله پیغمبر(ص)؛ الگوی نظام اسلامی ☝ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در دهه شصت 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️چرا مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) از جهتی از امام‌حسین(ع) هم بیشتر است؟ ⚫️ به مناسبت سالروز شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام
هدایت شده از مهدوی زادگان
🖌 نقش خودی های نا اهل در صلح تحمیلی پیمان صلح به همان اندازه ی جنگ ممکنه تحمیلی و اجباری باشد. دلایل آن نیز یکسان است. ترس قوم و ملت از دشمن با خود جنگ و صلح می آورد. وقتی شرایط برای پیروزی در جنگ مهیا باشد ولی فرمانده شجاع و با غیرت تن به صلح می دهد، حکایت از تحمیلی بودن آن صلح دارد. برخی از یاران و نزدیکان صدیق امام حسن علیه السلام از پذیرش صلح آن حضرت با معاویه شگفت زده و متعجب شدند. به عقیده آنان می بایست وارد جنگ با معاویه شد و او را شکست داد. صلح با معاویه معنا ندارد. لذا چنین صلحی، تحمیلی است. پاسخ هایی هم که امام حسن مجتبی علیه السلام به معترضینی مانند ابی سعید عقیصا، سلیمان بن صرد خزاعی و حجر بن عدی می دهد یا خطبه روشنگرانه ای که در مسجد کوفه خطاب به مردم و معاویه می خواند دلالت قطعی دارد که آن حضرت راه درست را در جنگ با معاویه می دانست و صلح انتخاب او نبوده است. صلح بر امام حسن علیه السلام تحمیل شد. اما مسأله مهم آن است که به گمان خیلی ها عامل اصلی در تن دادن به صلح تحمیلی همواره از ناحیه دشمن است. در حالی که این سخن کلیت ندارد بلکه عاملیت برخی از عناصر خودی ملت بویژه اهل نظر در پذیرش صلح تحمیلی بعضاً مهم است. ای بسا که جریان خودی در این امر نقش اصلی را ایفا می کنند. مانند جنگ صفین که امام علی علیه السلام داشت کار معاویه را برای همیشه خاتمه می داد ولی جهال حاضر در لشکر آن حضرت به سر کردگی ابو موسی اشعری و اَشعَث بن قیس کِندی خیانت کردند و مانع شکست معاویه شدند. بنابراين، نباید در مقابله با توطئه صلح تحمیلی فقط به خنثی سازی عملیات روانی دشمن پرداخت بلکه باید جهالت و خیانت برخی از خودی های ذی نفوذ را نیز رصد و خنثی کرد. اگر دشمن ملت قدرت خود را بزرگ می کند، خودی های نا اهل ضعف و ناتوانی ملت را بزرگ نمایی می کنند. هر دو به یک اندازه ترس را به دل ملت می اندازند تا شجاعت ایستادگی و مقاومت برابر دشمن را از آن ملت بگیرند. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
21.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شرح حديثی از حضرت امام رضا عليه‌السلام توسط رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
.
‍ . درباره سخن ناروای آقای پناهیان 🔹بی دقتی آقای پناهیان در اظهار نظر اخیر درباره روزنامه کیهان، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است. 🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است. 🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند. 🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت. 🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند. 🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است. 🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.» 🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند. @IMANI_mohammad
. ♨️ زیارت مختصر امام رضا علیه السلام ☘️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِىَّ اللَّهِ وَابْنَ وَلِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّهَ اللَّهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْهُدى وَالْعُرْوَهَ الْوُثْقى وَرَحْمَهُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّکَ مَضَیْتَ عَلى ما مَضى عَلَیْهِ آبآؤُکَ الطّاهِرُونَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلى هُدىً وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ اِلى باطِلٍ وَاَنَّکَ نَصَحْتَ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ وَاَدَّیْتَ الاَمانَهَ فَجَزاکَ اللَّهُ عَنِ الاِْسْلامِ وَاَهْلِهِ خَیْرَ الْجَزآءِ اَتَیْتُکَ بِاَبى وَ اُمّى زائراً عارِفاً بِحَقِّکَ مُوالِیاً لاَوْلِیآئِکَ مُعادِیاً لاَعْدآئِکَ فَاشْفَعْ لى عِنْدَ رَبِّکَ 🍀اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَهُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّکَ الاِمامُ الْهادى وَالْوَلِىُّ الْمُرْشِدُ اَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ مِنْ اَعْدآئِکَ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ بِوِلایَتِکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ وَرَحْمَهُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 @rozaneebefarda
حلول ماه ربیع مبارک باد @rozaneebefarda
ملاک دوقطبی‌های کاذب در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️رهبر حکیم انقلاب در دیدار با بسیجیان(۱۴۰۲/۹/۸) ملاک دوقطبی کاذب را بیان کردند: از بپرهیزید. در کشور مدام دوقطبی درست میکنند: طرف‌دار زید، طرف‌دار عمرو؛ طرف‌دار فلان فکر، طرف‌دار [فلان]؛ این حرفها چیست! آن کسانی که شما را، شما را، شما را، شما را، را، این چیزها را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلاف‌سلیقه‌ای هم با شما داشته باشند. یکی از چیزهایی که انسان واقعاً باید از آن شِکوه کند و گله کند، بعضی از اظهارات در این فضای مجازی است؛ سر یک چیز بیخود، این به آن می‌پرد، آن به این می‌پرد! پرهیز کنید؛ شما که بسیجی هستید [این کار را] نکنید. 🔶حاشیه روزنه بعد از اتفاقات تلخ انتخابات اخیر که با تخریب دو طرفه فراگیر طرفداران دو کاندیدای انقلابی علیه یکدیگر همراه بود و رأی‌آوری کاندیدای رقیب را به دنبال داشت، عده‌ای از هسته سخت دو اردوگاه انتخاباتی همچنان آن نزاع‌ها را ادامه داده‌اند و هر روز یک طعنه و کنایه جدیدی تولید می‌شود! عجیب‌تر از تحرکات مجازی جوان‌ها، اقدامات برخی چهره‌های با سابقه جریان انقلابی است که مع الاسف به روی آورده‌اند! نمونه مهم این طیف، برخی خطبای ارجمند هستند که گاه در توصیف گفتمان مطالبی بیان می کنند که پیکان آن هجمه به حزب‌الهی‌ها است و موجب تفرقه و حاشیه در جبهه مؤمنین می شود و گاهی دیگر در مذمت دوقطبی‌سازی سخن می‌گویند که مورد خوشایند رسانه‌های برجامی واقع شده است! حتما تحجر در تضاد با انقلابی‌گری است و اصولا امام این ادبیات را در توصیف ولایتی‌های سکولار تولید کردند و همیشه باید مراقب این خطر باشیم. چنان که دوقطبی‌سازی کاذب هم خطری بزرگ و مستمر است. اما خوب است برای موضع‌گیری‌های مان داشته باشیم و بهترین ملاک مراجعه به محکمات و تصریحات امام و آقا ست. بر اساس بیانات آقا، اختلافات بی‌مبنا و سلیقه‌ای را باید کنار گذاشت! بر این اساس، تمام موضع‌گیری‌های درون‌گروهی برخی حضرات صاحب تریبون که تمام توان و تمرکز شان را بر کوبیدن برادران انقلابی خود قرار داده‌اند، برخلاف نظر آقا و مصداق نهی صریح ایشان است! بله برادر عزیز! خود شما که با تمسک به ادعای نفی دوقطبی‌سازی، یک گروه انقلابی‌ها را می کوبی، برخلاف نظر آقا داری حرکت می‌کنی! رهبر عزیزمان ملاک دوقطبی‌سازی را شفاف بیان کرده‌اند؛ با چه کسانی نباید دوقطبی‌سازی کرد؟ با کسانی که مبانی و اصول و دین و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند! حالا سؤال اساسی آن است که، اگر کسانی این چیزها را قبول نداشته باشند چه؟ با آنها هم نباید فاصله‌گذاری کرد؟ قطعا و حتما باید مرزبندی و موضع‌گیری‌ داشت. برخی نظرپراکنی‌های ناپخته بعضی عزیزان نشان‌گر آن است که اطلاع دقیق و درستی از مبانی اسلام ناب و دیدگاه‌های امام و آقا ندارند. این دوستان برای حفظ دین‌شان هم که شده خوب است قبل از اظهارنظر در موضوعات حساس _که گاهی احساسات عده زیادی از مؤمنین را جریحه‌دار می‌کند و هیچ مبنای درستی هم ندارد_ به مبانی و محکمات امام و رهبری مراجعه کنند یا از اهل اطلاع بپرسند. @rozaneebefarda
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت‌الاسلام نبویان: نزاع جلیلی_قالیباف را تمام کنید! این اختلافات حتی اگر نادانسته باشد به نفع دشمن و ضدانقلاب است... @rozaneebefarda
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
وحدت یک ارزش مطلق است یا مقید؟ 🔸️گاهی چنین القا می‌شود که وحدت یک ارزش مطلق است و هر چه انسان‌ها با هم متحدتر باشند، در یک مسیر باشند، نیروهایشان متراکم باشد، بدون هیچ قید و شرطی مطلوب است. وحدت خیلی خوب است اما در صورتی که در راه یک هدف ارزنده‌ای باشد. اگر کسانی اتحاد کنند بر این‌که حقی را احیا کنند، جلوی ظلمی را بگیرند، این بسیار وحدت خوبی است؛ بسیار اتحاد مقدسی است. اما اگر کسانی با هم توطئه و اتحاد کنند بر این‌که حقی را پایمال کنند، ظلمی را شایع کنند، فسادی را رواج بدهند، این وحدت و اتحاد هیچ مطلوبیتی ندارد، به همان اندازه‌ای که خود آن گناه بد است، وحدت آن هم بد است. ۱۳۸۹/۰۵/۲۳ 📱 @mesbahyazdi_ir
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻آقا اینقدر مرزبندی فکری و عقیدتی نداشته باشید... اتحاد و همدلی داشته باشد... همه درست میگن... حقیقت مثل آینه شکسته است... یکم تواضع معرفتی داشته باشید❗️ ⬅️ افرادی که این حرف رو میزنند کلاهبردارند❗️ ✅کانال/عضوشوید👇 @rahimpourazghadifans @rahimpourazghadifans