May 11
@pand_saadat-99-06-23.MP3
1.11M
🔈||صوت|| نکات شنیدنی جناب استاد #شب_زنده_دار پیرامون آثار و اقتضائات #آموزش_مجازی_طلاب(99/06/23)
@rozaneebefarda
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
18.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 در این چهل منزل امان ز شهر شام
🚩 مرثیهسرائی #حاج_منصور_ارضی در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره).
۹۹/۶/۲۴
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
20.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 امامت تو به طوفان گریه شد آغاز
🚩 مرثیهسرائی #حاج_محمدرضا_طاهری در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره).
۹۹/۶/۲۴
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
16.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سلام حضرت سجاد علیهالسلام
🚩 مرثیهسرائی #حاج_سید_مجید_بنی_فاطمه در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره).
۹۹/۶/۲۴
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
22.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 راوی نوشته است غروبی عجیب بود
🚩 مرثیهسرائی #حاج_میثم_مطیعی در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره).
۹۹/۶/۲۴
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | خوش خط و خالِ سمّی
🔻رهبر انقلاباسلامی: «فراعنه عالَم اصرار دارند با مواردی مثل همین سند 2030 در آموزش و پرورش کشورها نفوذ کنند؛ چون کارهایی را که به وسیله نظامی بهآسانی نمیتوانند انجام بدهند، با تأثیر آموزش و پرورش میتوانند انجام بدهند. متأسّفانه در کشور ما هم بعضی از اجزای 2030 به وسیله آدمهای ناباب یا غافل اجرا میشود».۹۹/۶/۱۱
💻 @khamenei_ir
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
22.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 دلم پَر میزند سوی بقیع حضرت سجاد علیهالسلام
🚩 مرثیهسرائی #حاج_سعید_حدادیان در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره).
۹۹/۶/۲۴
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
هدایت شده از حسینیه امام خمینی
19.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 بگذار بگریم، کمی از شام بگویم
🚩 مرثیهسرائی #حاج_مهدی_سلحشور در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام در حسینیه امام خمینی(ره).
۹۹/۶/۲۴
🚩 صفحه ویژه مراسمهای حسینیه امام خمینی
💻 @hoseinie_emamkhomeini
محتوای کتب درسی دانش آموزان و سخنی با جناب آقای #علی_ذوعلم
💥اختصاصی/ #تلنگر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط کرونا، مصادف شد با چالش محتوای کتب درسی و حرف و حدیث های پردامنه در فضای مجازی.
جالب و عجیب آنکه طیف های مختلف فکری و سیاسی به محتوای کتب درسی معترض بودند؛ از متدینین و انقلابیون گرفته تا لاقیدها و ضدانقلاب خارج نشین.
برخی به حذف سریالی محتوای مبتنی بر جهاد و شهادت در سالهای اخیر اعتراض داشتند، برخی از حذف قرآن و برخی نمادهای دینی مانند حجاب و محاسن و... گلایه می کردند و برخی جریان های غرب اندیش داخلی و خارجی نیز با تمسک قرار دادن برخی موارد، مسئله عدالت جنسیتی را مطرح کردند.
جالب تر آنکه از میان متولیان آموزش و پرورش، تنها شخص وزیر به طور جدی به میدان آمد و شوربختانه کاملا در زمین مخالفان نظام بازی کرد و ضمن پذیرش موضوع ناعدالتی جنسیتی، قول جبران داد!
در این یادداشت مختصر با یادکرد برخی مواضع و مناصب اجرایی جناب حجت الاسلام علی ذوعلم، از ایشان درخواست می شود نسبت به حذف نمادهای دینی و محتوای مرتبط با جهاد و شهادت روشنگری نمایند و از دیگر سو، دلیل عدم مواجهه فعال با بهانه تراشی های واهی ایده پردازان و مجریان یواشکی #سند_منحوس2030 را توضیح دهند.
طبعا این قبیل تذکرها و تلنگرها، تعریضی نسبت به خدمات پیشین و سوابق انقلابی یا جایگاه حوزوی ایشان نداشته، بلکه این سوابق، انتظارات ویژه ای از ایشان ایجاد می کند که مع الاسف تا کنون برآورده نشده است!
آقای ذوعلم تا 27اردیبهشت99 در جایگاه «معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» بود و لذا در مورد محتوای کتب درسی امسال مسئولیت مستقیم دارد:
(http://pana.ir/news/1030872)
و از این حیث، انتظار آن است در چالش های مرتبط با محتوای متون درسی، بسیار فعال و پرتکاپو به شبهات مرتبط پاسخ داده، در صورت بروز اشتباهات و خطاهای احتمالی، دلیل و عوامل آن را به طور شفاف با مردم در میان بگذارد تا مشخص شود کدام جریان فکری و سیاسی، در مسیر اصلاح متون درسی کارشکنی می کند.
گفتنی آنکه جناب ذوعلم در دهه هشتاد و در جایگاه «مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی آموزش و پرورش» قرار داشت و در سال 85 وعده داده بود: «نظام تنظیم و تالیف کتاب های درسی را متحول می کنیم.»👇
(magiran.com/n1172218)
اکنون با گذشت 14سال از آن وعده، خوب است مصادیق و میزان این تحول و جهتگیری آن به عموم مردم و نخبگان توضیح داده شود تا ضمن تقدیر از زحمات مجموعه، نواقص موجود علت یابی گردد و زمینه اصلاح و تکامل آن فراهم شود.
جناب آقای ذوعلم از سال 93 تا کنون در جایگاه معاون پژوهشی و آموزشی مؤسسه پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی(نشر آثار مقام معظم رهبری) مشغول خدمت است و ضمنا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هم هست. آنگونه که ایشان در سخنرانی های مختلف عنوان کرده،هم با ضرورت تحولات بنیادین تربیتی آشناست و هم دغدغه نقش آفرینی موفق در گام دوم انقلاب اسلامی را دارد و آنگونه که خود فرموده؛«نخستین ویژگی یک فعال انقلابی تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است. یک فعال انقلابی باید اهل تدبر و آیندهنگر باشد تا از این طریق بتواند در تحقق اهداف بلند انقلاب به صورت نظام مند نقش آفرینی کند.»👇
http://iict.ac.ir/zooelm
طبعا در مواجهه با چنین چهره باسابقه ای، پیگیری منویات رهبری و بازتکرار شعارها و شعائر مذهبی و انقلابی، زیره به کرمان بردن است و لذا اکنون تنها این پرسش مطرح است که مجموعه تحت مدیریت ایشان در اصلاح متون درسی با این نگاه راهبردی، تا چه میزان توفیق داشته و اگر موانعی بر سر راه قرار دارد، دقیقا چیست؟
در شرایطی که #برجامیان_عاشق_آمریکا، در سایه عدم مواجهه قابل قبول نخبگان دانشگاهی و انفعال تعجب برانگیز متولیان عالی حوزه های علمیه، با پذیرش و اجرای دزدانه سند منحوس2030 به مواجهه مستقیم با آموزه های دینی و ملی نسل آینده ایران اسلامی برخواسته اند، و علیرغم تذکرات پرشمار و فرامین صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتظار آن است که امثال جناب ذوعلم اعتبار و موقعیت خود را زمینه ای برای اجماع سازی نخبگانی در حوزه و دانشگاه قرار داده، از ظرفیت نخبگان متدین و متعهد برای پیشبرد امور استفاده کنند. اگر طبق گفته اخیر جناب ذوعلم، باور داریم که «ماهیت سند ۲۰۳۰ را تقابل با ارزشهای انقلاب اسلامی تشکیل میدهد»، چه جای تعارف و تساهل است؟
(https://rasanews.ir/002mZA)
در شرایطی که ارزش های اسلامی و انقلابی نسل آینده ایران در معرض هجوم ناجوانمردانه عناصر بداندیش و بدعمل قرار گرفته و افرادی در درون نظام به طور جدی با این پروژه همراهی دارند، آیا اقدامات تقابلی صورت گرفته،کفایت می کند یا باید طرحی نو درانداخت؟!
🔶پی افزود
جناب ذوعلم 99/2/27 از آ.پ خداحافظی کرد:
mehrnews.com/xRSZL
@rozaneebefarda
May 11
کروناز و #برجامیان!
گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان #نواندیشی_دینی!
احمد هاشمی
[صفحه 1 از 2]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸از ابتدای شیوع کرونا در کشور رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به یکی از چالشی ترین مباحث در بین حوزویان و مجامع دینی تبدیل شد، که علی رغم آنکه بنوعی همه گروه ها بر رعایت پروتکل ها تاکید داشتند، ولی در حدود و ثغور آن دچار اختلافات جدی بودند که نمونه بارز در بحث هایی که درباره برگزاری هیئت ها و عزاداری های محرم انجام گرفت، قابل مشاهده بود.
▪️بدون شک یکی از گروه های حوزوی که از ابتدای کرونا و در هر مناسبتی بطور موکد و تا حدودی افراطی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتند، مرحوم صانعی، شاگردان و همفکران وی بودند که در کوچکترین تعارض ها بین مناسک دینی و مذهبی رعایت پروتکل ها را قاطعانه ترجیح می دادند، که مرور برخی از این مواضع، خالی از لطف نیست:
-اولین اقدام آقای صانعی در نیمه بهمن ماه 98 و قبل از ورود کرونا به کشور بود که در تذکری قبل از درس خود اینطور بیان می کند:
اضرار و تلف خود و غیر معصیت است و احتمال مریض کردن دیگران منجز است و عدم رعایت آن معصیت می باشد، پس لهذا کسانی که علائمی همچون سرماخودگی ویا تب و... دارند باید به دکتر مراجعه کنند و از حضور در مجامع خودداری نمایند.
در ادامه در تاریخ 5 اسفند هم ضمن اطلاعیه ای تاکید کردند که:
«بر همگان لازم شرعی و عقلی است که از حضور در اماکن و مجامع عمومی و مذهبی خودداری نمایند»
همچنین او در تاریخ 15 فروردین 99 هم ضمن استفتائی درباره روزه گرفتن در شرایط کرونایی این طور جواب داده اند که:
«چنانچه مکلف احتمال عقلایی بدهد روزه گرفتن موجب تشدید بیماری و یا احتمال بیمار شدن می گردد، روزه بر او واجب نمی باشد.»
در تاریخ 19 مرداد هم در استفتائی درباره عزاداری محرم با بیانی انکاری چنین می گوید که:
«آیا چنانچه شرکت در عزاداری ابی عبدالله و ائمه معصومین موجبات گسترش بیماری یا خطرات جانی برای خود شخص یا سایر افراد و یا ایجاد ضرر و مشقت برای کادر درمان گردد، آیا این گونه مراسمات تعظیم شعائر حسینی حسینی است و مرضی امام حسین می باشد، به نظر اینجانب رعایت هرچه که موجب پیشگیری از بیماری مذکور گردد واجب و لازم است.»
◽️علاوه بر مرحوم صانعی، مریدان و پیروان حوزوی ایشان هم در این ماجرا بسیار فعال بودند، و تندترین واکنش را #مسیح_مهاجری سردبیر روزنامه جمهوری انجام داد که در واکنش به صحبت های حسن روحانی درباره لزوم برگزاری مراسمات عزاداری در سرمقاله روزنامه جمهوری در تاریخ 5 مردادماه چنین نوشت:
«اگر جمع کردن میان عزاداریهای محرم و رعایت پروتکلهای بهداشتی امکانپذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکانپذیر نیست....در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیسجمهور توصیه اکید میکند عزاداریهای محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود. پروتکلها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دستها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداریها وجود ندارد.»
🔸در همین راستا محمدتقی #فاضل_میبدی هم در 11 مرداد در توئیتی خطاب به روحانی چنین نوشت:
«از رئیس جمهور محترم تقاضا می شود، اینقدر بر برگزاری مراسم محرم اصرار نورزند، حرف خود را دست آویز متعصبان نکنند، پروتکل ها رعایت نمی شود...»
▫️محمد سروش محلاتی هم از دیگر مروجان مرحوم صانعی در سخنرانی شب اول محرم با موضوع «خطرپذیری و خطرگریزی در انجام مناسک مذهبی» به شدت با برگزاری مراسمات عزاداری به شکل سابق مخالفت کرد.
◽️حال با توجه به این مواضع صریح و علیرغم اعلام اولیه مبنی بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری هرنوع مراسم ختم و اجتماع مرتبط با فوت وی، سوال اینجاست که چرا مراسم خاکسپاری ایشان آن گونه برگزار شد؟
آیا حضور این حجم از جمعیت، در شرایط بحرانی کرونا، و در وضعیت قرمز قم، و آنهم بدون مراعات اولیات بهداشتی، باعث شیوع بیماری نمی شد؟ نکند کرونا در مواجهه با این حضرات، به #کروناز تبدیل می شود و یا اینکه این جماعت، به واسطه برخورداری از کرامت خاص، در مقابل این قبیل بیماری های مرگبار مصونیت دارند!؟!
ادامه یادداشت را اینجا بخوانید👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4921
@rozaneebefarda
ادامه👇