بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
🔆 سهشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ هجری خورشیدی
🌛الثلاثاء ۲۲ رجب ۱۴۴۱ هجری قمری
🎄 Tuesday 17 March 2020 AD
🔹 ۳۶۳مین روز سال، ۰۰۲روز مانده از سال
🔸 ۵۲مین هفته سال، آخرین هفته از سال
🌹 امروز متعلق است به :
حضرت امام سجاد علیهالسلام و
حضرت امام محمدباقر علیهالسلام و
حضرت امام جعفرصادق علیهالسلام
📿 اذکار توصیه شده سهشنبه ::
الف) ۹۰۳ مرتبه " یا قابض " بعد از نماز صبح
که موجب "رسیدن به آرزوها" میگردد.
ب ) ۱۰۰ مرتبه :
«یا اَرْحَمَ الرّاحِمین»
«ای مهربانترین مهربانان»
ج ) ۱۰۰۰ مرتبه :
یا الله یا رحمان
#کانال_روزنگار
www.Roznegaar.ir
@Roznegaar
🔆 سهشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ هجری خورشیدی
🌛الثلاثاء ۲۲ رجب ۱۴۴۱ هجری قمری
🎄 Tuesday 17 March 2020 AD
📿 #اوقات_شرعی به #افق_تهران
احتیاط یک تا دو دقیقهای لحاظ شود🌱
وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱
@Roznegaar
#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️ سه شنبه
👈 ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ه.ش
👈 ۲۲ رجب ۱۴۴۱ ه.ق
👈 ۱۷ مارس ۲۰۲۰ م
❇️روز خوبی و برای همه امور و حوائج خوب است ان شاءالله.
✅صدقه مقبول و ثواب چند برابر دارد.
✅خواستگاری عقد عروسی.
✅و خرید و فروش پسندیده است.
✅رؤیای ان (شب سه شنبه)در نهایت خوبی و درستی باشد و نباید برای کسی بازگو گردد.
👶مناسب زایمان و نوزاد مبارک و محبوب دلهای مردم گردد ان شاءالله.
🤕بیمار امروز خوب خواهد شد. ان شاءالله
✈️ مسافرت خیلی خوب است.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
✳️خرید و فروش و تجارت.
✳️شکار و صید.
✳️دید و باز دید.
✳️فعالیت های سیاسی.
✳️امور کشاورزی.
✳️ و معالجه و درمان نیک است.
👩❤️👨مباشرت و مجامعت.
امشب شب چهارشنبه مباشرت و عروسی مکروه است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) خوب نیست و سبب فقر و بی پولی است.
💉💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز خوب و موجب نیروی دل است.
✂️ناخن گرفتن
سه شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید برهلاکت خود بترسد .
👕👚دوخت و دوز.
سه شنبه برای بریدن،و دوختن #لباس_نو روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید.
( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد)
✅ وقت #استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
😴😴تعبیر خواب
تعبیر خوابی که شب چهار شنبه دیده شود طبق ایه 23 سوره مبارکه مؤمنون است...
و لقد ارسلنا نوحا الی قومه فقال یا قوم اعبدوا الله..
و مفهوم ان این است که خیر و خوبیی از جانب بزرگی به خواب بیننده برسد که باور نکند. ان شاءالله.. و شما مطلب خود را قیاس کنید.
@taghvimehamsaran
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
🌺 بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 🌺
«وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ ۖ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ»
(ما) به موسى وحى کردیم که «عصاى خود را بیفکن.» ناگهان (به صورت مار عظیمى در آمد و) وسایل دروغین آنها را (بسرعت) بلعید.
#سوره_اعراف آیه ۱۱۷
@Roznegaar
❇ #تفسیر_آیه
در آیه بعد، توضیح این معنى آمده که موسى(علیه السلام) چگونه به معارضه پرداخت: هنگامى که همه مردم به جنب و جوش افتاده بودند، غریو شادى از هر سو بلند بود و فرعون و اطرافیانش تبسم رضایت بخشى بر لب داشتند و برق شادى از چشمانشان مى درخشید، وحى الهى به سراغ موسى(علیه السلام) آمد و او را فرمان به انداختن عصا داد، ناگهان صحنه به کلّى دگرگون شد، رنگ ها از چهره ها پرید و تزلزل بر ارکان فرعون و یارانش افتاد، قرآن مى فرماید:
ما به موسى وحى کردیم که عصایت را بیفکن ناگهان (به صورت اژدهائى درآمد و) با دقت و سرعت، مارهاى دروغین و وسائل قلابى ساحران را جمع کرد (وَ أَوْحَیْنا إِلى مُوسى أَنْ أَلْقِ عَصاکَ فَإِذا هِیَ تَلْقَفُ مایَأْفِکُونَ).
🌼🌼🌼
تَلْقَفُ از ماده لقف (بر وزن وقف) به معنى برگرفتن چیزى با قدرت و سرعت است، خواه به وسیله دهان و دندان باشد، یا به وسیله دست، ولى در پاره اى از موارد به معنى بلعیدن نیز آمده است، و در آیه مورد بحث، نیز ظاهراً به همین معنى است.
یَأْفِکُونَ از ماده افک (بر وزن کتف) در اصل، به معنى منصرف ساختن از چیزى است و از آنجا که دروغ انسان را از حق باز مى دارد به آن افک گفته مى شود.
بعضى از مفسران در اینجا احتمال دیگرى در معنى آیه داده اند و آن این که: عصاى موسى، پس از آن که به صورت مار عظیمى درآمد، وسائل سحر ساحران را نبلعید، بلکه آنها را از کار انداخت و به صورت نخست بازگردانید، و چنین تصور کرده اند که: این کار، راه هر گونه اشتباه را بر مردم مى بست در حالى که بلعیدن آن وسائل نمى تواند، مردم را قانع سازد که موسى ساحرى قوى تر از آنها نبوده است.
ولى این احتمال، نه با جمله تَلْقَفُ سازگار است و نه با تناسب مطالب آیه; زیرا تَلْقَفُ همان طور که گفتیم به معنى برگرفتن چیزى با دقت و سرعت است نه دگرگون ساختن آن.
به علاوه اگر بنا بود اعجاز موسى(علیه السلام) از طریق ابطال سحر ساحران آشکار شود، لزومى نداشت که عصا به شکل مار عظیمى درآید، آن چنان که قرآن در آغاز این سرگذشت بیان کرده است.
از همه اینها گذشته، اگر بنابر ایجاد تردید و وسوسه باشد، بازگشتن وسائل ساحران به شکل اول نیز، قابل تردید و وسوسه است; زیرا ممکن است احتمال داده شود که موسى(علیه السلام) آن چنان در سحر استاد است که توانسته سحر دیگران را ابطال کند و به حال اول برگرداند.
بلکه چیزى که سبب شد، مردمبدانند عمل موسى(علیه السلام) یک امر خارق عادت الهى است که به اتکاى نیروى بى انتهاى پروردگار انجام گرفته، این است که: مصر در آن زمان، ساحران فراوان و بسیار آزموده داشت، و اساتید این فن و ساحران پر سابقه چهره هاى شناخته شده اى در آن محیط بودند.
در حالى که موسى به هیچ یک از این صفات متصف نبود، مردى به ظاهر گمنام از میان بنى اسرائیل برخاست و دست به چنان کارى زد که همه در مقابل آن عاجز و ناتوان ماندند، از اینجا معلوم شد که یک نیروى غیبى در کار بوده و موسى(علیه السلام) یک فرد عادى و معمولى نیست.
#تفسیر_نمونه و نور
ذیل آیه ۱۱۷ #سوره_اعراف
@Roznegaar