🔆 سهشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ هجری خورشیدی
🌛الثلاثاء ۱۸ رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری
🎄 Tuesday 12 May 2020 AD
📿 #اوقات_شرعی به #افق_تهران
احتیاط یک تا دو دقیقهای لحاظ شود🌱
وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱
@Roznegaar
#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️ سه شنبه
👈 ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ه.ش
👈 ۱۸ رمضان ۱۴۴۱ ه.ق
👈 ۱۲ می ۲۰۲۰ م
❇️روز مبارک و مختاری است برای:
✅انجام امور قضایی.
✅بنایی و شروع خشت بنا نهادن.
✅و خرید و فروش خوب است.
👶مناسب زایمان و نوزاد زندگی خوبی دارد.ان شاءالله.
🤕بیمار امروز زود خوب می شود ان شاءالله.
✈️ مسافرت خوب است.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
✳️از شیر گرفتن کودک.
✳️درو غلات.
✳️و تشکیل شرکت نیک است.
👩❤️👨مباشرت و مجامعت.
امشب شب چهارشنبه مباشرت و عروسی مکروه است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) باعث غم و اندوه است.
💉💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز موجب قوت دل است.
✂️ناخن گرفتن
سه شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید برهلاکت خود بترسد .
👕👚دوخت و دوز.
سه شنبه برای بریدن،و دوختن #لباس_نو روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید.
( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد)
✅ وقت #استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
😴😴تعبیر خواب
تعبیر خوابی که شب چهار شنبه دیده شود طبق آیه ۱۹ #سوره_مریم علیها السلام است...
قال انما انا رسول ربک لاهب لک غلاما زکیا.....
و مفهوم ان این است که فرستاده ای از جانب فرد بزرگی نزد خواب بیننده اید و خبرهای دلپسند و خاطر خواه به او برسد. ان شاءالله. و شما مطلب خود را قیاس کنید.
@taghvimehamsaran
@Roznegaar
Juz_18.pdf
6.27M
تصویر صفحات #قرآن_کریم
#جزء۱۸
صفحات ۳۴۲ تا ۳۶۱
به خط #عثمان_طه
با ترجمه و معنی روان در ذیل آیات
@Roznegaar
#کانال_روزنگار ::
🔹 امروز: سه شنبه #بیست_و_سوم_اردیبهشت 1399 هجری خورشیدی
☀️ رویدادهای مهم امروز در #تقویم_هجری_خورشیدی :
894 ه.ش : استقرار پرتغالیها در جزیره هرمز و آغاز مداخلهی غرب در خاورمیانه
1289 ه.ش : دولتین روس و انگلیس پیشنهاد نمودند که حاضرند هر یک دویست هزار لیره به دولت ایران وام بدهند مشروط بر اینکه قرارداد 1907 به مرحله اجرا درآید
1300 ه.ش : کلنل کاظم خان حاکم نظامی تهران از طرف سردار سپه وزیر جنگ به ریاست ارکان حرب برگزیده شد
1300 ه.ش : میرزا عیسی خان وزیر مالیه به علت کسالت مزاج از کابینه کنار رفت
1300 ه.ش : میرزا محمودخان مدیرالملک وزیر خارجه به وزارت مالیه تعیین شد
1302 ه.ش : عده کثیری از موافقین و مخالفین دولت در میدان بهارستان دست به تظاهرات زدند
1307 ه.ش : قانون حکمیت که از طرف وزارت عدلیه تهیه شده بود تسلیم مجلس شورای ملی گردید
1309 ه.ش : انحصار چاپ اسکناس در ایران توسط بانک ملی ایران: قراردادی بین دولت و بانک شاهی در مورد واگذاری حق صدور اسکناس به بانک ملی امضاء شد
1309 ه.ش : محمدعلی فروغی وزیر اقتصاد ملی با کفالت آن وزارتخانه به سمت وزیر امور خارجه تعیین شد
1311 ه.ش : تاگور در تهران چندین کنفرانس درباره ادب و فرهنگ هند ایراد نمود و با غالب دانشمندان و ادباء ایرانی به بحث پرداخت
1324 ه.ش : ابراهیم حکیمی نخست وزیر برنامه کار خود را به مجلس تقدیم نمود و وزیران کابینه را معرفی کرد
1330 ه.ش : تهیه و تنظیم اولین آیین نامه راهنمایی و رانندگی در ایران
1347 ه.ش : بازی فوتبال تیم ملی ایران با جمهوری چین در ورزشگاه امجدیه تهران با عنوان جام ملتهای آسیا 1968 و نتیجه برد 4برهیچ ایران
1349 ه.ش : پنج کشور عربی با اسرائیل وارد جنگ شدند و اسرائیل با تانک به لبنان حمله کرد
1349 ه.ش : سرتیپ بنی اعتماد شهردار مشهد بعنوان شهردار نمونه انتخاب شد
1351 ه.ش : بازی فوتبال تیم ملی ایران با تایلند در بانکوک تایلند با عنوان جام ملتهای آسیا 1972 و نتیجه برد 3بر2 ایران
1352 ه.ش : بازی فوتبال تیم ملی ایران با کویت در ورزشگاه امجدیه تهران با عنوان مقدماتی جام جهانی 1974 و نتیجه برد 2برهیچ ایران
1357 ه.ش : حضرت آیت الله خمینی در نجف به مناسبت اربعین شهدای یزد گفتند: حالا یک جنبشی در ملت ایران پیدا شده و آنطور که گفته شده است بیش از 30 شهر تظاهرات بر ضد این مرد کرده اند و مرگ بر شاه گفته اند، اینها به منطق شاه، از خارج از کشور وارد ایران شده اند
1357 ه.ش : در پی تظاهرات روز 1357/2/18در دانشگاه آذرآبادگان تبریز و شهادت چندین نفر، دانشجویان این دانشگاه با صدور قطعنامه ای خواستار عدم حضور گارد در دانشگاه و آزادی مجروحان و دستگیرشدگان شدند
1357 ه.ش : دکتر جهانشاه صالح سناتور و رئیس نهمین کنگره پزشکی رامسر به آلودگی دریای خزر اشاره کرد و گفت بزودی بحر خزر تبدیل به مرداب بزرگی خواهد شد
1357 ه.ش : روزنامه لوموند چاپ فرانسه با انتشار مقاله ای تحت عنوان «خشم شدید بازاریها در تهران» به نقش سیاسی بازار پرداخت
1358 ه.ش : لغو نهایی کاپیتولاسیون در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی
1364 ه.ش : تولد محسن یگانه خواننده سبک پاپ ایرانی
1365 ه.ش : شهادت شهید مسعود ارشادی
1371 ه.ش : بازی فوتبال تیم ملی ایران با هند در کلکته هند با عنوان مقدماتی جام ملتهای آسیا 1992 و نتیجه برد 3برهیچ ایران
1375 ه.ش : بهرهبرداری از راه آهن مشهد-سرخس-تجن در جاده ابریشم
1393 ه.ش : درگذشت حجةالاسلام و المسلمین سید محمدباقر شیرازی، از مراجع تقلید
1398 ه.ش : درگذشت بهنام صفوی خواننده موسیقی پاپ
@Roznegaar
صبح شد؛ چشم بگشای که خورشید شِکُفت.
باز کن پنجره را با دمِ صبح،
باید از خانهی دل گرد پریشانی رُفت!
#سلام
#صبح_بخیر
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
🌺 بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 🌺
«فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُوا الْكِتَابَ يَأْخُذُونَ عَرَضَ هَٰذَا الْأَدْنَىٰ وَيَقُولُونَ سَيُغْفَرُ لَنَا وَإِن يَأْتِهِمْ عَرَضٌ مِّثْلُهُ يَأْخُذُوهُ ۚ أَلَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِم مِّيثَاقُ الْكِتَابِ أَن لَّا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ وَدَرَسُوا مَا فِيهِ ۗ وَالدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ ۗ أَفَلَا تَعْقِلُونَ»
پس از آنها، فرزندانى (ناصالح) جاى آنها را گرفتند که وارث کتاب (تورات) شدند. (امّا با این حال،) متاع زودگذر این دنیاى پست را گرفته (براطاعت فرمان خدا ترجیح مى دهند) و مى گویند:
«(اگر ما گنهکاریم توبه مىکنیم) و بزودى بخشیده خواهیم شد.»
امّا اگر متاع دیگرى همانند آن به دستشان بیفتد، آن را(نیز) مىگیرند، آیا در کتاب آسمانى از آنها پیمان گرفته نشده که بر خدا (دروغ نبندند، و) جز حق نگویند؟! و آنها آنچه را در آن (کتاب آسمانى) است آموختهاند و سراى آخرت براى پرهیزگاران بهتر است. آیا نمىاندیشید؟!
#سوره_اعراف آیه ۱۶۹
@Roznegaar
❇ #تفسیر_آیه
پاداش مصلحان ضایع نخواهد شد
در آیات گذشته، سخن از نیاکان آنها بود، ولى در آیه فوق، بحث از فرزندان و اخلاف آنها به میان آمده است.
نخست یادآور مى شود که بعد از آنان فرزندانى جانشینشان شدند که کتاب آسمانى یعنى تورات را از پیشینیان خود به ارث بردند، اما با این حال، فریفته متاع بى ارزش این جهان ماده شدند، حق و هدایت را با منافع مادى خویش معاوضه مى کردند (فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُوا الْکِتابَ یَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الأَدْنى).
خَلْف (بر وزن حرف) ـ چنان که بعضى از مفسران گفته اند ـ غالباً به معنى فرزندان ناصالح است در حالى که خَلَف (بر وزن شرف) به معنى فرزند صالح مى آید.
🌼🌼🌼
پس از آن، اضافه مى کند: هنگامى که آنها در کشمکش وجدان از یک سو، و منافع مادى از سوى دیگر قرار مى گیرند، دست به دامن امیدهاى کاذب زده، مى گویند (ما این منفعت نقد را مشروع یا نامشروع به چنگ مى آوریم خداوند، رحیم و مهربان است) به زودى مورد بخشش و غفران قرار خواهیم گرفت (وَ یَقُولُونَ سَیُغْفَرُ لَنا).
این جمله نشان مى دهد آنها بعد از انجام چنین کارى یک نوع پشیمانى زودگذر و حالت توبه ظاهرى به خود مى گرفتند، ولى به طورى که قرآن مى فرماید: این ندامت و پشیمانى آنها به هیچ وجه ریشه دار نبوده است، به همین دلیل مى فرماید: اگر سود مادى دیگرى همانند آن به دستشان مى آمد، آن را مى گرفتند (وَ إِنْ یَأْتِهِمْ عَرَضٌ مِثْلُهُ یَأْخُذُوهُ).
عَرَض (بر وزن غرض) به معنى موجود عارضى، کم دوام و ناپایدار است و به متاع جهان ماده از این رو عَرَض گفته اند که معمولاً ناپایدار است. روزى به سراغ انسان مى آید، آن چنان که حسابش از دست مى رود، و روزى آن چنان از دسترس انسان دور مى شود که در انتظار ذره اى از آن، آه مى کشد، به علاوه اصولاً همه نعمت هاى این جهان ناپایدار و فناپذیر است.
🌼🌼🌼
در هر حال این جمله به رشوه خوارى هاى جمعى از یهود، و تحریف آیات آسمانى به خاطر آن، و فراموش کردن احکام پروردگار به خاطر تضاد با منافع آنها اشاره مى کند.
لذا به دنبال آن مى فرماید: آیا پیمان کتاب خدا از آنها گرفته نشده که بر خدا دروغ نبندند و احکام او را تحریف نکنند و جز حق چیزى نگویند ؟! (أَ لَمْ یُؤْخَذْعَلَیْهِمْ میثاقُ الْکِتابِ أَنْ لایَقُولُوا عَلَى اللّهِ إِلاَّ الْحَقَّ).
سپس مى فرماید: اگر آنها از آیات الهى آگاهى نداشتند و دست به این اعمال خلاف مى زدند، ممکن بود براى خودشان عذرى بسازند، ولى اشکال کار این است که آنها کراراً محتویات تورات را دیده و فهمیده بودند (وَ دَرَسُوا ما فیهِ). در عین حال آن را ضایع ساختند و فرمانش را پشت سر انداختند.
دَرَسُوا از ماده دَرْس در لغت، به معنى تکرار چیزى است و از آنجا که به هنگام مطالعه و فرا گرفتن چیزى از استاد و معلم، مطالب تکرار مى گردد به آن، درس گفته شده است، و نیز اگر مى بینیم کهنگى و فرسودگى را درس و اندراس مى گویند به خاطر آن است که باد و باران و حوادث دیگر پى درپى بر بناهاى کهنه، گذشته و آنها را فرسوده ساخته است.
سرانجام، مى فرماید: اینها اشتباه مى کنند، و این اعمال و متاع ها سودى براى آنها نخواهد داشت، بلکه سراى دیگر براى پرهیزکاران بهتر است (وَ الدّارُ الآْخِرَةُ خَیْرٌ لِلَّذینَ یَتَّقُونَ).
آیا شما حقایقى به این روشنى را درک نمى کنید؟ (أَ فَلا تَعْقِلُونَ).
#تفسیر_نمونه
ذیل آیه ۱۶۹، #سوره_اعراف
@Roznegaar