eitaa logo
روز‌نوشت
563 دنبال‌کننده
737 عکس
355 ویدیو
1 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
بویِ عطرت را میانِ کلماتم حس می‌کنم! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
جنگ، بد است! نابرابرش، بدتر! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
اگر می‌خواهید نویسنده شوید، قلم را زمین نگذارید! نادر ابراهیمی در یکی از برنامه‌ریزی‌های روزانه‌اش که با خط خودش نوشته و الان هم آن دست‌خطِ خوش، در موزه نگهداری می‌شود به خودش توصیه کرده که فقط بنویس! در حد کُشنده‌یی بنویس! به همین دلیل گفتم اگر می‌خواهید نویسنده شوید، قلم را زمین نگذارید! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی برای همه‌ی ما عزیز است! عزیز بودنش نزدِ ما به خاطرِ حبی‌ست که به اهل‌البیت داشته است! شهادت، امری مقدس است! و تقدس واژه‌‌ای‌ست که باید محتاطانه خرج شود. اگر بخواهیم برایِ تمام مصادیق کوچک و بزرگی که نشانی از حب اهل‌البیت دارند، تقدس‌زایی کنیم، تقدس مفهوم حقیقی‌اش را از دست می‌دهد؛ به همین دلیل باید در به‌کار‌گیری این واژه، خساست به‌خرج داد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
مهربان باش! مهربان حرف بزن! با کلماتت آدم‌ها را در آغوش بگیر! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
محسن حسام مظاهری را زیاد می‌خوانمش. حرف‌هایش در رابطه با دین، فرهنگ و جامعه را دنبال می‌کنم. برخی از نظراتش در رابطه با موضوع فربهی مناسک را هم قبول دارم مخصوصا آنجاهایی که از تقدس‌زایی حرف می‌زند و آسیب‌هایش را می‌گوید. اخیرا یادداشتی با موضوع جنبش زنانه از خیابان تا خانه نوشته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: 《مهم‌تر از آنچه در جنبش مهسا در خیابان رخ داد، امتداد جنبش در داخل خانه‌ها است. تغییرات فضاهای غیررسمی و خصوصی از جنبش مهسا به‌مراتب بیشتر، وسیع‌تر و عمیق‌تر از تغییرات فضاهای رسمی و عمومی بوده است. پس‌لرزه‌ها و پی‌آمدهای این جنبش را نه در سیاست ایرانی که در خانواده‌ی ایرانی باید جست》. این بخش از حرف‌های حسام مظاهری را قبول دارم. حداقل در فرآیند تبلیغ و پاسخگویی به شبهات در یک سال اخیر که تجربه‌ی شخصی خودم بوده، با سوالات و شبهاتی که متاثر از جریان فتنه بوده به مراتب بیشتر از قبل مواجه شده‌ایم. حتی برخی از شبهات قبلا مورد پرسش قرار نمی‌گرفتند اما در یک سال اخیر زیاد پرسیده شدند. نکته‌ی مهمتر این‌که والدین هم از تغییر رویه‌ی بچه‌ها شاکی‌اند. نوجوانان و جوانان به‌شدت از رسانه‌ها تاثیر گرفته‌اند و تغییرات خویش را به خانواده تحمیل می‌کنند. پدرها و مادرها خودشان را در مقابل خواسته‌های بچه‌ها، دست‌بسته می‌بینند و حرمت والد و فرزندی به راحتی شکسته می‌شود. اینکه همگان معتقدیم خانواده، جامعه را می‌سازد حرف درستی است اما وقت آن است که بپذیریم گاهی زور جامعه بر خانواده می‌چربد و اینجاست که تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در اجتماع بنیان خانواه را متزلزل می‌سازد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
22.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صد روز می‌گذرد و غزه همچنان مظلوم و مقاوم است! اسرائیل هرچه تلاش کرد تا از طریق رسانه‌ها آبروی رفته را بازگرداند، نشد که نشد! رسوایی‌اش، نقل مجالس شد و هیبت پهلوان پنبه‌ای که برای خود ساخته بود از هم پاشید. آخرِ جنگِ غزه، هرچه که باشد مهم نیست! آنچه مهم است این است که اسرائیل هرگز به اسرائیل صد روزِ پیش برنمی‌گردد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
قسمت اول اسکار مدیری را دیدم. به‌نظرم خیلی سخیف بود! مدیری به‌خودش اجازه میده هر ادبیاتی را که بخواد در مورد مهمانش به‌کار ببره! مثلا یه‌جایی به نصرالله رادش میگه: رادش مزخرف زیاد می‌گه! یا یه بخشی همگی خساست نیکخواه را به‌رخش می‌کشند و بهش می‌خندند! خط‌کش طنز، اخلاقه! اگر اخلاق تو دلِ طنز نباشه چیزی که میمونه لودگیه نه طنز! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
بیرون از وجودت دنبال تغییر نگرد! از درون که عوض شوی، جهانِ پیرامونت تغییر خواهد کرد! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
زنان علیه زنان وقتی دررابطه‌با حضور عفیفانهٔ زنان در اجتماع صحبت می‌شود، آنچه را پررنگ‌تر نمایش می‌دهند تأثیر این امر بر امنیت روانی و اخلاقی مردان جامعه است. درحالی‌که حضور عفیفانهٔ زن در اجتماع بیش از اینکه بخواهد امنیت مردان را تأمین کند امنیت روانی و اخلاقی سایر زنان را تأمین می‌نماید. متأسفانه، امروزه شاهد زیست غیراخلاقی برخی زنان هستیم که نمودش را هم در متن اجتماع و هم در فضای مجازی شاهدیم. زنان با ردکردن خط‌قرمزهای پوشش، رفتار، گفتار، حرکات و سکنات به جلوه‌گری می‌پردازند و غافل از این موضوع هستند که این حضور، آرامش زنان دیگر را بر هم زده است. طبیعتاً آرایش‌کردن و بهره‌بردن از جذابیت‌های ظاهری باعث زیباتر شدن زن می‌شود. شما هم حتماً معجزهٔ بزک‌کردن را در کلیپ‌هایی که آرایشگران از یک زن شصت‌ساله جوان سی‌ساله می‌سازند، دیده‌اید. این زیبایی مصنوعی زنانی که ابایی از جلوه‌گری ندارند منجر به عدم اعتمادبه‌نفس در برخی زنان دیگر می‌شود. اگرچه برخی از بانوان با حفظ هویت خویش و تکیه بر استعدادهای علمی، هنری، فرهنگی و... جایگاه و اعتبار واقعی خویش را در خانه و اجتماع پیدا می‌کنند؛ اما همگان این‌گونه نیستند. به همین دلیل زنان زیادی را سراغ داریم که از جلوه‌گری سایر زنان نه به‌خاطر ترس گرفتار شدن مردانشان بلکه به‌خاطر برهم‌خوردن امنیت روانی خودشان معترض‌اند. این مسئله ما را با بحران خود زشت پنداری زنان مواجه می‌کند. برخی از زنانی که به‌صورت خود دست نمی‌زنند و خود را درگیر جراحی‌های زیبایی و انواع و اقسام روش‌های تغییر قیافه نمی‌کنند دائماً احساس خود زشت پنداری دارند و همین احساس امنیت روانی آنها و به‌تبع آن فرزندانشان را به خطر می‌اندازد. زیست عفیفانه زنان فقط در پوشش خلاصه نمی‌شود. امروزه در فضای مجازی افراد با به اشتراک گذاشتن تمام جزئیات زندگی خویش جذب مخاطب می‌کنند. سبک زندگی، وسایل خانه و آشپزخانه، آشپزی‌ها و سفره‌های رنگین، نوع کودک پروری، جشن ازدواج و زایمان و تولد و انواع و اقسام سورپرایزها یا همان شگفتانه‌هایی که زنان برای خودشان ترتیب می‌دهند و بعد هم به اشتراک می‌گذارند نوعی سَرخوردگی را برای سایر زنان ایجاد می‌کند. احساس طردشدن، حس تنهایی، عدم اعتمادبه‌نفس، حسادت و... را می‌توان از جمله اثرات این سرخوردگی دانست و در نهایت نتیجهٔ برهم‌خوردن نظام فکری و روانی زن چیزی جز آشفتگی اجتماعی نیست. خداوند در قرآن امنیت را عاملی در جهت افزایش ایمان معرفی می‌کند. «هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدادُوا إِیماناً مَعَ إِیمانِهِمْ»، او کسی است که آرامش را در دل‌های مؤمنان نازل کرد تا ایمانی بر ایمانشان بیفزایند. (فتح، آیه ۴) در واقع هرچقدر امنیت در جهات مختلف در جامعهٔ اسلامی برقرار باشد ایمان افراد آن جامعه نیز تقویت می‌شود. ناامنی و عدم امنیت روانی آرامش را از انسان می‌گیرد و انسان ناآرام ممکن است برای آرام نمودن خویش به هر ابزاری متمسک گردد. زنان بی‌عرضه نسبتی است که متأسفانه برخی از مردان با تحت‌تأثیر قرارگرفتن از فضای مسموم جامعه و اینترنت، به زنان ساده و عفیف خویش می‌دهند درحالی‌که از نگاه اسلام عرضه‌داشتن زن هرگز به معنی توانایی در جذب نامحرم نیست. هدف نویسنده از این نوشتار این است که دو گروه را متوجه خطایشان کند. گروه اول زنانی که با بهره‌بردن از تبرج، خود را برتر از سایر زنان تصور می‌کنند و گروه دوم مردانی که متأثر از رفتار این زنان با همسران خویش بدرفتاری می‌کنند. ارزش‌گذاری به زنان باحیا باید هم‌زمان از سوی خانواده و اجتماع مدنظر قرار داده شود. وقتی زن باحیا و ساده مورد مدح قرار گیرد توانایی‌اش در مدیریت فیزیکی و عاطفی خانواده به‌مراتب افزایش می‌یابد. زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
یادداشت زنان علیه زنان را اینجا هم می‌توانید بخوانیدش👇 https://hawzahnews.com/xcDzb https://eitaa.com/roznevesht
اینکه ما همواره و بیشتر از سایر بخش‌ها، در شرق کشور و مخصوصا سیستان و بلوچستان شاهد حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی هستیم می‌تواند این مساله را به ذهن متبادر سازد که وضعیت فقر و استضعاف عمیق مادی و فرهنگی در آن مناطق، بسترساز تقویت تفکر تروریستی و تکفیری‌ست. به‌نظر می‌رسد لازم است در کنار تعبیه‌ی موشک برای پاسخ سخت به دشمنانِ خارجی، به پاسخ نرمی همچون تسهیل امکانات و فقرزدایی در آن مناطق هم بیندیشیم! استضعاف مردم به راحتی زمینه‌ی استثمار را برای استکبار فراهم می‌کند؛ پس در کنار پاسخ به استکبار، به ریشه‌هایش نیز نظر افکنید! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
خوب اینکه صبح اول وقت در اتفاقی بی‌سابقه در صدا و سیما، مجری برنامه را با کت و دامن تویِ قابِ تلویزیون ببینیم ذهنِ هر آدمِ بی‌غرضی را هم می‌برد به سمتِ تلاش حاکمیت برای جذبِ مخاطب البته این‌بار نه برای تلویزیون بلکه برای انتخابات! ذهنِ آدم‌های مغرض که دیگر هیچ! لطفا و حتما این همه خلاقیت را زمان انتخابات رو نکنید! و الا متهم می‌شوید! موضوع "معین" تجربه‌ی خوبی نبود؟! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
هدایت شده از صاحب نیوز
🔴 زنان علیه زنان! 🔹 وقتی دررابطه‌با حضور عفیفانهٔ زنان در اجتماع صحبت می‌شود، آنچه را پررنگ‌تر نمایش می‌دهند تأثیر این امر بر امنیت روانی و اخلاقی مردان جامعه است. درحالی‌که حضور عفیفانهٔ زن در اجتماع بیش از اینکه بخواهد امنیت مردان را تأمین کند امنیت روانی و اخلاقی سایر زنان را تأمین می‌نماید. 🔹 متأسفانه، امروزه شاهد زیست غیراخلاقی برخی زنان هستیم که نمودش را هم در متن اجتماع و هم در فضای مجازی شاهدیم. زنان با ردکردن خط‌قرمزهای پوشش، رفتار، گفتار، حرکات و سکنات به جلوه‌گری می‌پردازند و غافل از این موضوع هستند که این حضور، آرامش زنان دیگر را بر هم زده است. 📝 جزئیات بیشتر در لینک زیر🔻 ↪ snai.ir/1160626 🆔 @sahebnews_ir
روز‌نوشت
🔴 زنان علیه زنان! 🔹 وقتی دررابطه‌با حضور عفیفانهٔ زنان در اجتماع صحبت می‌شود، آنچه را پررنگ‌تر نمای
صاحب نیوز هم زحمت کشیده و این یادداشت را کار کرده. بازتاب این یادداشت خیلی زیاد بود و مخصوصا خانم‌ها‌ی مذهبی معتقد بودند حرفِ دلشان را زده‌ام. خیلی‌‌ها به معضل خودزشت‌پنداری اعتراف کردند و گفتند زندگی‌مان از دستِ این خانم‌هایِ اهل تبرج، سخت شده است. باز هم تاکید می‌کنم و این بار به آقایان توصیه می‌کنم همسران و دختران و خواهران و مادران محجبه و ساده‌پوش و قانع خود را بیش از پیش دوست بدارید و ارج نهید. تغییر فرهنگِ اجتماع و ارزش‌گذاری‌‌ها، از همین ریزرفتارهای فردی و خانوادگی شروع می‌شود. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند کودک! چند زن! اگرچه جنگ را مردان به‌پا می‌کنند اما زنان و کودکان، قربانیان اصلی جنگ‌اند! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
درست است که خمینیِ عزیزِ ما فرمودند: بکُشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود! اما حقیقتا معنایِ حرفِ امام این نبوده که راهی جز مُردن، برای بیدار شدن وجود ندارد! زندگی موهبت عظیمِ الهی‌ست که نباید مفت از دستش داد. حاکمیت، برای اقناعِ اذهانِ عمومی و کم‌کردنِ رنجی‌ که به‌واسطه‌ی تروریست‌ها بر مردم عزیز تحمیل شد، خود را موظف به گرفتنِ انتقام سخت می‌داند و این بسیار ارزشمند است. اما انتقامِ سخت، لزوما به معنی مقابله‌به‌مثل نیست. می‌شود با تدابیرِ نرم در داخل کشور، انتقامی سخت از بیرون مرزها گرفت و این‌گونه مردم را قانع و همراه ساخت. منظور از تدابیر نرم هم، به‌کارگیری مدیریت صحیح در برخورداری از امکانات است. من که چیزی از سیاست حالی‌ام نمی‌شود، اما تنها چیزی که می‌دانم این است که جهانِ اسلام امروز بیش از تمام روزهایی که به‌خود دیده، به وحدتِ میانِ مسلمانان نیازمند است. اگر قلبِ مردمِ ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و ... نسبت به یکدیگر تکه‌تکه شود، این وحدت آسیب می‌بیند. در جنگ‌ها، مراقبِ تکه‌تکه‌شدنِ قلب‌ها هم باشید! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
خوب راستش را بخواهید قدردان بودن یک ویژگی درونی‌ست که نیازمند تمرین است. اینکه تو بتوانی زحمتِ دیگران را ببینی نه نیاز به دوتا چشمِ درشت دارد و نه نیاز به نزدیک بودن و هم‌نشینی! تو از تهِ دلت می‌توانی قدردانِ لطفِ آدم‌ها باشی حتی از فرسنگ‌ها فاصله! قدرِ زندگی را بدانید، شاکرِ خدا باشید و از آدم‌هایِ خوبِ زندگی‌تان به‌خاطرِ بودن‌شان تشکر کنید. برایِ وجودِ همسر، فرزند، والدین، دوستان و رفقا، کشورِ شیعه، رهبرِ مقتدر، سلامتی، عزت و هزاران نعمتِ دیگر باید قدردان بود. نمک‌شناسی ریشه در فطرتِ پاکِ آدم‌ها دارد اگر فطرتت را پاک نگه‌نداری تاجرِ نمک هم که باشی باز هم نمک‌نشناسی! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
در چه هماهنگ بودند ناخبرنگار! در کشتن زن و بچه‌ها؟! این چه تحلیل‌های آبکی‌ست که به خورد مخاطب می‌دهید؟! وقتی رسانه‌ی ملی، بی‌که به ظرفیت افراد بنگرد، سلبریتی‌‌پروری می‌کند نتیجه‌اش همین می‌شود. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
اگرچه معنایِ "شب آرزوها" برای "لیله‌الرغائب" معنای درستی نیست، اما اگر مفهومِ آرزو کردن را مساوی با دعا بدانیم، امشب را می‌توان شبی مختص دعا دانست. دعا کنید تا به آرزوهای قشنگ‌تان برسید! روزنوشتی‌ها را هم در لیستِ دعاهای‌تان بیاورید. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
تا که مقابلم نشست، مقنعه‌اش را مرتب کردم و دست‌های سردش را دو دستی گرفتم. بعد هم زُل زدم توی چشم‌هاش و تا خواستم بگویم چه کمکی از دستم برمی‌آید، یک‌‌هو زودتر از من حرف زد و گفت: "مامانم منا دوست نداره، خودش گفت" در آن لحظه به‌نظرم این غیرطبیعی‌ترین حرفی بود که شنیده بودم. انگار که مثلا کسی بگوید آتشی هست که سوزانندگی ندارد! یا آبی هست که تَری ندارد! خوب مگر می‌شود؟! مگر می‌شود مادری باشد که بچه‌اش را نخواهد؟! نمی‌توانستم حرفِ دخترک را باور کنم. حداقل برایِ منی که مادرم خیلی مادر است، پذیرش این حرف سخت بود. من هنوز که هنوز است بعد از دوتا بچه، باز باید هر روز صدایِ مادرم را بشنوم تا قوتم بیاید! همه می‌دانند که من چایِ داغِ خانه‌ی مادرم در ظهر تابستان را با شربتِ خنکِ هیچ‌جای دنیا عوض نمی‌کنم! من نایاب‌ترین حالت گذشت را تویِ وجودِ مادرم دیده‌ام! همه‌ی مادرها همین‌اند. همه‌شان دستِ بچه‌ها را می‌گیرند از پله‌های موفقیت بالا می‌برند و وقتی همه‌ی نورها زوم می‌کنند تا موفقیت بچه را ببینند، مادر است که تویِ تاریکی‌ها می‌ایستد و بچه‌اش را تشویق می‌کند. تاجی را که مادر، با محبتش روی سرِ فرزندش می‌گذارد، هیچ انقلابی نمی‌تواند بردارد. کمی که حرف زد فهمیدم پدر و مادرش طلاق گرفته‌اند. مادرش ازدواج کرده و دخترک پیشِ بابایِ مذهبیِ وسواسی‌اش زندگی می‌کند. دختر، هر موقع از دستِ رفتارهایِ وسواس‌گونه‌ی بابا خسته می‌شود، متوسل می‌شود به شماره‌ی موبایل مادر. مادر روزهاست که دخترش را طرد کرده و گفته که زنگش نزند و دختر هم که چاره‌ای نداشته حرفِ مادر را نشنیده گرفته و دوباره زنگ زده است. حالا چندروزی‌ست که مادر شماره‌اش را عوض کرده و نخواسته حتی صدایِ دخترک را بشنود‌. من جایِ آن دختر دبیرستانی نیستم! جایِ بابایش هم نیستم! خودم را هم نمی‌توانم جایِ مادرش بگذارم! من نمی‌دانم روزگار چه بر سرِ آن آدمی می‌آورد که بچه‌اش را رنج می‌دهد! اما هرجا که هستید! تحتِ هر شرایطی که هستید! با هرغمی که روزها را شب می‌کنید! به‌بچه‌هایتان نگویید که دوستشان ندارید! بعضی حرف‌ها خیلی سنگین‌اند. اصلا مثلِ لودِر از رویِ آدم رد می‌شوند. پدرها و مادرها، تا اطلاع ثانوی بغض‌ها را در دل خفه کنید و به‌بچه‌ها نگویید که دوستشان ندارید. بچه‌ها میانِ این دو کلمه دفن می‌شوند. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
بعد از فاتحه خواندن بر سر مزار اموات، یک‌هو چشمم به قبر یک آشنا افتاد. پیرمردِ آشنایِ مداحی که سال‌ها با نَفَس گرمش توی دسته‌های عزاداری میدان‌داری می‌کرد. داشتم نوشته‌های روی سنگِ قبر را می‌خواندم که چشمم افتاد به دو تا کلمه‌ی ریزی که گوشه‌ی سنگِ قبر نوشته بودند: "یاحبیبی یاحسین" اصلاً با خواندن این دو تا کلمه ویران شدم! خوب شاید شنیدن و خواندن "یاحبیبی یاحسین" برای آدم‌هایی که آن دسته‌های عزاداری را ندیده بودند فقط ذکر اباعبدالله باشد؛ اما برایِ ما مردمِ آن محله، معنایش فراتر از این حرف‌هاست. "یاحبیبی یاحسین" دُکمه‌ی ارجاعات عاطفی ما را می‌زند و ما را می‌برد به سال‌های دور. برایِ ما مردمِ آن روزگار، این ذکر عجین شده است با اشک، با غم، با سینه‌زنی، با لباس‌های مشکی، طبل‌های بزرگ و عَلَم‌ها و کُتَل‌هایی که جوانان بر دوش می‌کشیدند. دسته‌ی عزاداری از مسجد جامع محل شروع می‌شد سر شب بعد از نماز و طبق قاعده‌ای که بزرگترها چیده بودند واجب بود که پانزده گذر را طی کنند تا دوباره آخر شب به همان مسجد برسند. زن‌ها اشک می‌ریختند؛ حتی بازی ما بچه‌ها هم غمناک بود؛ ما هم توی بازی‌های کودکانه "یاحبیبی یاحسین" را شعر کرده بودیم و می‌خواندیمش! لایِ آن شلوغی‌ها، اکسیژن هوا تمام می‌شد و ما فقط در هوایِ حسین نفس می‌کشیدیم! آن‌سال‌ها کِیف دنیا خیلی بیشتر بود. محرم بود. غم بود. حسین (ع) را کشته بودند؛ اما من نمی‌دانم این نشاط روحی همه‌ی آن آدم‌ها از کجا بود! خوشحال بودند که ماه محرم رسیده، با وجودی که قرار بود دو ماه پشت‌سر‌هم گریه‌کنند! صدا توی گذرها می‌پیچید. حاج باقر " یا‌حبیبی یا‌حسین" را می‌خواند و غم را پُمپاژ می‌کرد به قلبِ تمامِ عاشقانِ ابا‌عبدالله! ماه رجب است و نباید غم را قاطی شادی‌هایمان کنیم؛ اما به نظر من رنگ همه‌ی شادی‌های ما شیعیان رنگ "یاحبیبی یا حسین" است. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
اینکه سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام می‌کند که متاسفانه با رهاشدگی سالمندان روبرو هستیم به آن معنا که با سالمندانی مواجه هستیم که در سطح شهر رها شده‌اند، آدم را از زنده‌بودن مایوس می‌کند! مگر پیامبرِ عزیزِ ما نفرمودند البَرَكَةُ مَعَ أكابِرِكُم یعنی برکت با بزرگترهاست! پس چرا فرزندان، این برکت‌های عظیم الهی را نمی‌بینند! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
همیشه یکی دو ماه مانده به عید، بساط دست‌فروش‌ها در سطح شهر گسترده‌تر می‌شود و برخوردِ مامورانِ شهرداری هم شدیدتر! بحثِ حقوقِ جزا و کیفرشناسی یک بحثِ تخصصی است و آدمِ خودش را می‌خواهد؛ اما حتی اگر دست‌فروشی جرم هم محسوب شود، باز در نگاه اخلاقِ اسلامی ما حقِ آسیب رساندن به جان و مال و آبرویِ مسلمان را نداریم. اگر اخلاق در متن اجتماع جاری شود، خیلی از مشکلاتِ فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی حل خواهد شد. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
حفظ وحدت، نیازمند همدلی‌ست. میانِ ما و کشورهایی که هم‌مرزِ ما هستند باید اُلفت و اُنسی برقرار شود تا دشمن جراتِ خودنمایی نکند. اُنس و اُلفت و یکی‌شدن هم باید در ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، دینی و سیاسی مدنظر قرار گیرد. مثلا همین کشورِ دوست و همسایه‌ی ما افغانستان! نهایت تلاشی که توسطِ صدا و سیما برای نشان دادنِ این وحدت انجام گرفته این بوده که مثلا در فیلمی یا سریالی، چندتا ایرانی و یکی دوتا کارگر افغانستانی دور هم جمع شده‌اند و فوقش یکی از آن افغان‌ها ترانه‌‌ای را خوانده که ظاهرا تویِ آن ترانه یک‌نفر التماسِ مُلا‌ ممدجان را می‌کرده تا با هم بروند به مزار! این اوجِ خلاقیتِ صدا و سیما بوده برای نشان دادن وفاق و همدلی دو ملت! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
حتما شما هم شنیدید که چند روز پیش یک سرباز، به هم‌خدمتی‌های خودش که در آسایشگاه بودند تیراندازی کرد، پنج نفر را کُشت و بعدش هم از پادگان فرار کرد! البته چند ساعت بعد از این اتفاق دستگیرش کردند و حالا هم دارند بررسی می‌کنند انگیزه‌ی قتل را! به‌نظر می‌رسد در جامعه‌ی ما، بیش از این‌که بخواهند از حیث روانشناختی موضوع را بررسی کنند مجبورند تاثیرِ سیاست و اقتصاد و فرهنگ را در این اتفاقات مورد واکاوی قرار دهند. به‌راستی چه اتفاقی برایِ روانِ یک آدم می‌افتد که این‌گونه عمل می‌کند؟! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
24.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کشف بیش از یک میلیون قرص لاغری غیرمجاز توسط پلیس فقط در طی یک سال! این‌قدر به چاقی همدیگر، گیر ندهید! گاهی سرزنش و تخریب افراد بابت فیزیک و ظاهرشون، اون‌ها را مجبور می‌کنه برای تغییر ظاهر، سراغ هر روشی بروند! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
در جریان پلاسکو هم بارها هشدار داده بودند! خدا را شکر این بار به‌خیر گذشت! اما چرا جانِ مردم، نزد شما این‌قدر بی‌اهمیت است؟! https://eitaa.com/roznevesht
اگرچه کسی قصد اذیت کردنِ گُلش را ندارد، اما او اصرار دارد به همگان تاکید کند که گلِ منو اذیت نکنید! و با این شیوه حضورش را در اینستا پررنگ می‌کند. تا این جای کار اشکال بزرگی وجود ندارد اما وقتی پایِ این شخص حتی به استیج تهران می‌رسد، آدمی تازه می‌فهمد هنر چه بسیار به سُخره گرفته می‌شود در این مملکت و هنرمند چه عجیب مفهوم خودش را از دست داده است! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
یکی از روش‌هایی که تازگی‌ها اهلِ مجازی از آن به‌عنوان تراپی استفاده می‌کنند، کامنت‌تراپی است. خلاصه‌اش این است که یک عده در فضای مجازی دور هم می‌نشینند و یک عده‌ی دیگر را مسخره می‌کنند! شیوه‌ی کار هم اینگونه است که صاحب پیجی، کلیپی را به اشتراک می‌گذارد و از آن‌جا که محتوای کلیپ، محتوایی سخیف، طنز‌گونه، مضحک و غیرعادی‌ست، دست‌آویزی می‌شود برای تمسخر! ملت هم شروع می‌کنند زیر این پست، کامنت گذاشتن. از فحش و بد‌وبیراه گرفته تا مسخره‌کردن و دست‌انداختن! و اسم همین روشِ غیراخلاقی را گذاشته‌اند کامنت‌تراپی! یعنی وقتی کسی حوصله‌اش برود یا دلش گرفته باشد یا غم خونه کرده باشد تویِ چشمهایش، می‌تواند با خواندن این کامنت‌ها، خوشحال شود و غمش را یادش برود! در نگاه اسلام، تمسخر به‌شدت مذموم شده است و عملی حرام محسوب می‌گردد. تخریبِ شخصیتِ دیگران نیز که محصولِ تمسخر است، مورد مذمت قرار گرفته است. درمانِ روان یا همان تراپی از جاده‌ی تمسخر، نتیجه‌ای جز بی‌اخلاقی اجتماعی نخواهد داشت. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht