eitaa logo
روز‌نوشت
589 دنبال‌کننده
753 عکس
363 ویدیو
2 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
یه نکته بگم: اون صد وهفده میلیون باری که هشتگ مهسا امینی زده شده واسه توئیتر هست نه ایتا. اینجا زدن این هشتگ جزء آمار ایتا حساب میشه و نهایتا در لیست داغ‌ترین‌ها در ایتا. پس نگرانش نباشین. البته اینم بدونین که تعداد اکانت‌های شرکت کننده در این هشتگ ۴۴۳ هزار اکانت بوده، ضمن اینکه خیلی از این اکانت‌ها فیک بودند، خیلی‌هاشون ربات یعنی با یه بازیه رسانه‌ای قوی روبروایم. هشیار باشیم. https://eitaa.com/roznevesht
این روزها دوباره همان قصه‌ی تکراری را که در خرمشهر شش شهید دادیم تا جنازه‌ی دختری را از بعثی‌ها پس بگیریم، زیاد می‌شنویم. اما این‌بار دشمن است که از این حقیقت، به نفع خویش بهره می‌برد و اینگونه قصه را ادامه می‌دهد که چرا امروز دختران این سرزمین محکوم به خشونت‌اند. لطفا حقایق جنگ را مصادره به مطلوب نکنید. حرف ما هم دقیقا همین است. ما شش شهید تنها برای بازپس گرفتن یک جنازه دادیم، چگونه می‌توانیم نسبت به ناموس خویش بی‌تفاوت باشیم. حجاب، موثرترین شیوه برای حفظ ناموس است و دشمنان حجاب، دشمنان هویت شیعی زن مسلمان‌اند. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
یکی از آسیب‌های تجزیه و تحلیل شرایط اجتماعی، مطلق‌گرایی است. منظور این است که نسبت به دلایل آنچه رخ می‌دهد، نگرش صفر و صدی داشته و همگان، مطلق قضاوت شوند. در شرایطی که با آن مواجهیم خیلی‌ها که اتفاقا تریبون هم دارند، سعی در مرمّت اوضاع دارند؛ اما نگاه مطلق‌شان به قضایا نه تنها ترمیمی را نتیجه نمی‌دهد بلکه منجر به تخریب نیز می‌گردد. به عنوان مثال همه‌ی معترضان را خراب‌کار فرض کردن، همه‌ی آن‌ها را ضد دین نامیدن، اطلاق نجاسات بر تمام حاضران در خیابان و یا همگی را کف روی آب خواندن از آسیب‌های همین مطلق‌گرایی‌ست. ما سالهاست که داریم عوارض خس‌و خاشاک خواندن این مردم توسط آن به اصطلاح رئیس‌جمهور را پس می‌دهیم. من موافق دیدگاه آن‌ها که در خیابان‌اند نیستم. اما می‌دانم که برخی از آن‌ها دشمن‌اند، برخی خودشان برای براندازی نظام نقشه کشیده‌اند، حتی برخی جزء اراذل و اوباش‌اند، اما باید بپذیریم که عده‌ای نیز تنها فریب خورده‌اند و تحت‌تاثیر تبلیغات و خسته از شرایط موجود به خیابان آمده‌اند. شرایطی که ما در ایجادش بی‌تقصیر نبوده‌ایم. همین نگاه مطلق را شبکه‌های غربی هم دارند آنجا که تمام معترضان را از مردم می‌دانند و هیچ معترضی را اغتشاش‌گر نمی‌نامند. آقای نماینده‌ی مجلس، آقای امام جمعه و بقیه‌تان لطفا در خطاب قرار دادن مردم مرزبندی کنید و همگان را با واژه‌های یکسان خطاب نکنید. این‌ها فرزندان من و شمایند. 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
خطاب به مخالفان حجاب در خیابان‌ها: چه نسبت عجیبی‌ست میان فریادهای شما و دستان ما؟! که هرچه بیشتر بر علیه حجاب شعار می‌دهید، ما چادرهای‌مان را محکم‌تر می‌گیریم! 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
آشفته است جهان بی‌حضورتان...
اصالت فرد یا اجتماع؟ اگر می‌خواهیم زندگی همراه با آرامش را تجربه کنیم، باید با داسِ دیگرخواهی به جنگ علف‌های خودخواهی برویم و آن‌ها را ریشه‌کن کنیم. تا وقتی «من» تبدیل به «ما» نشود، زندگی رنگ قشنگی نخواهد گرفت. یادمان بماند جوانه‌های آرامش از دل خاکی سر برمی‌آورند که با محبت و دیگرخواهی آبیاری شده باشد. https://yun.ir/svknrc https://eitaa.com/roznevesht
*ذبح یک زن در عربستان سعودی به صورت قانونی و با حضور مجریان قانون... شبکه‌ی کثیف اینترنشنال که از قضا خود سعودی‌ها مدیریتش می‌کنند یک کلمه در رابطه با این خبر هولناک حرفی نمی‌زند. اما تا دلتان بخواهد اراجیف زیادی در رابطه با مهسا امینی ردیف می‌کند. نمونه‌اش همان نامه‌ی برخی طلاب و اساتید حوزه، که مدعی بود بر علیه نظام نگاشته‌اند اما نه اسم داشت و نه رسم. *فیلمش را ترسیدم تا آخر ببینم و به دلیل رعایت حال مخاطب اینجا هم ارسال نکردم. https://eitaa.com/roznevesht
⚡️هر کوتاه نیامدنی به معنی دیکتاتوری نیست؛ برخی تصور می‌کنند وقتی کسی از حرفش کوتاه نیاید یعنی دیکتاتور است و بعد این‌گونه نتیجه می‌گیرند که در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی وقتی مثلاً حکم حجاب آزاد نمی‌شود پس نوعی استبداد رأی وجود دارد این در حالی‌ست که کوتاه نیامدن از حکم خدا معنی دیکتاتوری نمی‌دهد. 🖋زهرا ابراهیمی بقیه‌اش را اینجا بخوانید👇 https://hawzahnews.com/xbTMh https://eitaa.com/roznevesht
اگر حساب آنهایی که با نیت براندازی نظام به خیابان آمده‌اند را از سایر افراد جدا کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که خیابان، امروز شاهد بچه‌های دهه هشتادی است. نوجوانان و جوانانی که بسیار با والدین خویش متفاوتند. این نسل، نسلی است که بی‌اقناع، تسلیم نمی‌شود بر خلاف ما والدین که تسلیم و تبعیت را مقدم بر اقناع می‌دانستیم. نسل ما با احساس قانع می‌شد؛ اما این نسل با استدلال. برای تفهیم حقیقت به این نسل کوتاهی‌های زیادی شده که من و شما نیز در آن دخیلیم. خدا ببخشدمان... 🖋زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
پشت سیستم نشسته‌ام. چندخطی از مقاله‌ای را می‌خوانم. ساعت نه شب است. وعده‌‌ی رسانه‌ها این بوده که سر ساعت، آهنگ شروین را پخش کنند. محوطه‌ای که هستیم دورتادورمان آپارتمان است. ما طبقه‌ی چهارمیم. بالایی‌ها، پایینی‌ها، آپارتمان‌های روبرو و ...همه آهنگ را پخش می‌کنند. کمی هم‌خوانی و بعد شعار... تمرکزم به‌هم می‌ریزد. سروصدای‌شان اجازه نمی‌دهد مقاله را تاآخر بخوانمش. دلم آشوب است. فرزندم باید می‌رسید. هنوز نرسیده است. گفت که مسیر اتوبوس بسته است. دلم آشوب است. حالا فصل پاییز است. همان که همه دوستش داشتند. فصل هوای دو نفره و سوئیشرت منا بپوش سردت نشه و چای داغ و نارنجی‌ها و نارنگی‌ها.... اما حالا نوجوانان وجوانان سرشان گرم جایی دیگر است. سیستم را خاموش می‌کنم. تکه‌های وجودم را جمع می‌کنم. غمگین‌تر از آنم که حتی گریه‌ام بگیرد. انگار غمی متحرکم. چرا تمام نمی‌شود این کابوس. https://eitaa.com/roznevesht
خانمی از پشت پنجره داد می‌زند همسایه‌ی باغیرت، حمایت حمایت. گو اینکه ما را که اهل همراهی‌اش نیستیم بی‌غیرت می‌داند. ما غیرت‌مان را با عربده‌کشی نشان نمی‌دهیم. ما موافقان این نظام غیرت‌مان را خرج پاسداری از خون شهدایی می‌کنیم، که از زمان پیامبر تا کنون با بذل خون خویش حیات ما را تضمین نمودند. ما غیرت‌مان را با خشونت رنگ نمی‌کنیم. ما لبخندهای کم‌رمق عزتمندی را با قهقهه‌‌ی مستانه‌ی ذلت عوض نمی‌کنیم. https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فارغ از تمام مصائبی که در این آشوب‌ها گریبان‌گیر ایران عزیزمان شد، این حوادث یک فایده داشت و آن اینکه مذهبی‌ها را از مذهبی‌نماها جدا کرد. این جریانات، فیلتر خوبی برای محک زدن ایمان بود. آن‌ها که انزوای خویش و قلم خویش را برگزیدند و آن‌ها که از فریاد قلم‌ها گوش‌هایشان را گرفتند و در یک کلام نان‌به‌نرخ روزخورها شناخته شدند. اینجاست که آدمی می‌فهمد چه حجمی از ایمانش، یافته‌های اوست و چه مقدارش بافته‌‌های تقلیدی. اینجاست که خط ایمان مستقر از ایمان مستودع جدا می‌شود. https://eitaa.com/roznevesht