eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
70 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علی
🌐〰❄️〰❄️〰❄️〰❄️〰🌐 *هاشمی رفسنجانی مرد هزار چهره ی انقلاب*👇👇 *دانستنِ حق، حقِ مردم است. شما از هاشمی فقط استخر او را گفتی، هاشمی نخ تسبیح بسیاری نگفته هاست. بخوان👇👇👇👇 ⛔در کتاب خاطراتش می گوید: به امام ره درسال ۵۸ در قم گفتم، شما از اوضاع مملکت مطلع نیستی، بدون مشورت ما کاری مکن، امام ره ناراحت شد و در جواب گفت حواست باشد با کی حرف می زنی (او که تازه از زندان به لطف هدایت امام و شهادت ملت آزاد شده بود، خود را فهیم تر از امام می دانست! خود برتر بینی هاشمی تا آخر عمر با او بود) ⛔در کتاب خاطرات می گوید به امام گفتم: شما نظراتی در رابطه با حجاب خانمها و مسائل دیگر دارید و ما مجبوریم مواضع شما را پیگیری کنیم و این برای ما دردسر دارد و مورد شماتت قرار می گیریم، شما محفوظ می مانید و ما سپر شما شده ایم، این قابل قبول نیست. امام چیزی نفرمود. (مگر هاشمی قرار نبود منویات ولایت را پیگیری کند، چون نظر امام با او تعارض داشت، نظر خود را صائب می دانست) ⛔در جریان ترور مشکوک، قضیه این بود که گروه فرقان، شهید مطهری و شهید مفتح را با شلیک به سر آنها درب منزل و دانشگاه به شهادت رساند، اما هاشمی، بنا به نقل خودش در منزل، در حالیکه همسرش عفت خود را روی او پهن کرده بود، فرقانی ها، به سر و روی خانم او و خودش شلیک نکردند، دلشان برای خانمش سوخت، گفتند حاج خانم شما کنار برو، فقط به شکم او آنهم بصورت افقی، که آسیب جدی نبیند!!!!!!!! با شرلوک هلمز، زیرک ترین کارآگاه دنیا تماس گرفته شد، نتوانست، تشخیص دهد. ⛔در جریان انفجار حزب، تنها کسانی که در جلسه شرکت نکردند، هاشمی و رفیق تواب او میرحسین موسوی بود. تعجب نمی کنی!!!!! ⛔کسی که میرحسین موسوی را بعنوان نخست وزیر با در دست گرفتن جو مجلس به حضرت آقا در هر دو دوره قالب کرد، ایشان بود. امام ره که در دور دوم به حضرت آقا پیام داد، مصلحت آنست که میرحسین باشد، از جوسازی ایشان در مجلس مطلع بودند. آقا تبعیت کردند. ⛔اولین کسی که در مجلس امام خامنه ای را به خاطر نظرش درمورد اختیارات ولایت فقیه کوبید او بود. تا آنکه امام ره به دفاع از حضرت آقا آن پیام بلند را داد که: شما در انقلاب همچون خورشید می درخشید. رفاقت او با رهبری تا آنجا بود که تضارب نظر با رهبری پیدا نمی کرد. ⛔اولین کسی که امام ره و قانون را دور زد و منتظری را بر خلاف و بدون اطلاع امام ره به گفتهٔ محمدی گیلانی بعنوان نایب الامام در خبرگان تثبیت کرد تا بعد از رحلت امام ره همه چیز مملکت دست خودش باشد و در واقع ولایت در سایه باشد هاشمی بود. ⛔تنها کسی که در دوران دفاع مقدس با نظرات غیر کارشناسی باعث شکست برخی عملیاتها و شهادت رزمندگان بنا بقول فرماندهان ارشد جنگ، هاشمی بود. ⛔تنها کسی که بعد از فتح خرمشهر، مبحث صلح با صدام و اتمام جنگ را بر خلاف نظر ولی امر مطرح و دنبال کرد تا به نوشیدن جام زهر توسط امام شد، هاشمی بود. ⛔تنها کسی که بعد از رحلت امام ره اصرار داشت کشور بر خلاف متمم قانون اساسی شورایی مدیریت شود و نگذارد نظر امام ره مبنی بر اینکه، آقاسیدعلی برای رهبری مناسب هستند، تحقق پیدا کند، هاشمی بود. ⛔تنها کسی که بعد از انتخاب رهبری در نماز جمعه کلمه امام را مختص امام ره دانست و نگذاشت بر اساس معارف شیعه که به ولی امر، امام اطلاق می کند، به رهبری امام خامنه ای گفته شود هاشمی بود......تا آنجا که آقای جوادی آملی نگفتن امام را به رهبری ظلم و جفا دانست. چه کسی این ظلم و جفا را در حق رهبری اعمال کرد؟! ⛔اولین کسی که در دوران ریاست جمهوری خود «قاعدهٔ» حیف و میل در بودجهٔ عمرانی را بلا اشکال دانست و جاده ی خوردن و بردن را بر کارگزاران صاف کرد، هاشمی بود. ⛔اولین کسی که خط تولید اشرافیت را در نظام اسلامی افتتاح کرد، هاشمی بود. ⛔اولین کسی که پدیدهٔ زشت آقازاده ها را در نظام نهادینه کرد، هاشمی بود. ⛔اولین کسی که به رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در خطبه اهانت کرد و آنان را مشتی یقه چرکین و جُلمبُر خطاب نمود، هاشمی بود ⛔اولین کسی که اختلاف طبقاتی را در نظام بوجود آورد. هاشمی بود ⛔دولت تقدس زدا و ارزش ستیز خاتمی باغی نتیجه عملکرد غلط هاشمی بود ⛔عالیجناب سرخ پوش وخاکستری در نظام هاشمی بود. ⛔فتنهٔ ۸۸ با مدیریت هاشمی بود. ⛔بی حرمتی اصلاح طلبان و تنها گذاشتن رهبری در دوران فتنه های پس از رحلت امام تا مرحله اثبات این مطلب به خبرگان که رهبری قادر به مدیریت کشور نیست، هاشمی بود. ⛔نامه بدون سلام و والسلام برای اهانت به ولایت رهبری، کار هاشمی بود ⛔سنگ اندازی در کار دولت احمدی نژاد برای انتقام از رهبری، کار هاشمی بود ⛔تمرد از نظر مشورتی با رهبری مبنی بر اینکه شما صلاح نیست شما کاندید شوید و شد، کار هاشمی بود ⛔آمدن روی کار دولت لیبرال و خائن روحانی کار هاشمی بود. 👈هاشمی در استخر یا توالت مرد ولی خط سیاه هاشمی تا انقلاب هست، ادامه دارد 🌹 صلی الله علیک یا امیرالمومنین[ع] 🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🌹🇮🇷🌴🍀🌹🍀🌴🇮🇷 🌹
هدایت شده از تبیین
⭕️به مردم باورانده بودند که ما نمی‌توانیم 🔹نوع دوّم [استضعاف در دوره قبل از انقلاب] این بود که به ، به ، باورانده بودند که ما نمی توانیم. در دوران ملّی شدن ، زمان مصدّق، در مجلسِ شورای ملّیِ آن روز بحث شد که بیاییم صنعت نفت را کنیم، از دست بگیریم؛ نخست‌وزیر رژیم شاه ـ حاج‌علی رزم‌آرا که یک سپهبد ارتشی بود ـ آمد در مجلس و گمانم در مجلس این حرف را زد؛ 🔹در ذهنم این هست که آمد گفت «این حرفها چیست که شما راجع به شدن و اداره‌ی پالایشگاه آبادان می‌زنید؟ مگر ما می توانیم؟ ایرانی یک نمی تواند درست کند» شماها نمی‌دانید لولهنگ چیست، ندیده‌اید لولهنگ را؛ لولهنگ یعنی آفتابه‌ی از جنس سفال... یعنی پایین‌ترین و پست‌ترین چیزی که ممکن است یک انسانی درست کند. میگفت ایرانی همان لولهنگ را هم نمی‌تواند درست کند، حدّاکثر لولهنگ درست میکند! 🔹یعنی این‌جوری تلقین میکردند. یعنی این؛ می خواستند بباورانند که توِ قادر نیستی، چرا بی‌خودی اصرار میکنی، چرا تلاش میکنی. لذا در دوره‌ی ، این سالهای آخر که دیگر با شوروی هم ارتباطاتِ نسبتاً بهتری پیدا کرده بودند، از گندم می‌خریدند، سیلویش را شوروی‌ها می‌ساختند! یعنی قادر به ساختن سیلو نبودند، حالا سد و اتوبان و مانند اینها به جای خود محفوظ؛ یعنی وضع این‌جوری بود. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️نقش حضرت معصومه در رابطه با نشر معارف اهل بیت علیهم السلام 🔹بدون‌تردید نقش (سلام الله علیها) در قم شدن و عظمت‌ یافتن این شهر عریقِ مذهبیِ تاریخی، یک نقش ما لا کلام فیه است. این ، این دختر جوانِ تربیت‌ شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌ السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر و در طول مسیر در میان مردم، 🔹و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی (علیهم‌ السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار را به سراسر از شرق و غرب منتقل کند. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری ۸۹/۰۷/۲۹ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️برکات مزار حضرت معصومه (سلام الله علیها) در نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) از قم 🔹ورود (سلام الله علیها) به باعث برکات فراوانی گردید، و به یمن وجود بارگاه ایشان در قم، امروزه از بزرگترین و با شکوه ترین جهان می باشد. اهمیت ، علما و دانشمندان فراوانى را به سوى این شهر جذب و بركات فراوانى را نصيب قم كرد، 🔹كه مهم ترين آنها گسترش مراكز علمى بود، و نقش بسزايى در تحكيم و گسترش حوزه علميّه و رفت‏ و آمد و ارتباط علما و راويان و شاگردان برجسته امامان (عليهم السلام) داشت. ورود ايشان به ، و مرقد مطهر او، و سپس ورود امامزادگان و راويان احاديث و دانشمندان كوفه و ديگر شهرها به قم، موجب تحوّلات تازه و مؤثّرى در استحكام و گرديد. [۱] 🔹هم اینک آن بانوى سرفراز و عمل و مركز نور و هدايت به صور گوناگون است: تدريس، تدرّس، مباحثه، مناجات، دعا، اذان، نماز جماعت، اقامه عزا و سوگوارى عزيزان خدا، مراسم جشن و سرور در اعياد مذهبى، سخنرانى ‏هاى سودمند مذهبى، ارشاد، وعظ و خطابه، قرائت قرآن كريم، ذكر مصيبت امام حسين (عليه‏ السّلام)، مديحه و مرثيه سرایى خاندان عصمت، نشر معارف اهل بيت، آشنايى ملل مسلمان جهان با يكديگر و ده‏ ها عناوين افتخارآميز ديگر از فيوضات اين كانون فيض لاينقطع و گسترده الهى است. [۲] 🔹جمله ای درباره در روایات معصومین (علیهم السلام) هست که درباره کمتر جایی و شاید هم درباره هیچ مکانی وارد نشده باشد. آن جمله این است که: «زمانی فرا می رسد که از علم و به تمام صادر می شود». در نهایت این جمله، این عبارت وجود دارد که: «حتّى لا يبقى في الأرض مستضعف فی الدين حَتَّى الْمُخَدَّرَاتُ فِي الْحِجَال‏» [۳] (تا جايى كه در روى زمين، مستضعفى در دين باقى نماند، حتی دخترانی که در حجله ها هستند). 🔹این اتمام حجت عمومی بسیار عمومی است و ما می بینیم که امروزه در پرتوی حضرت (سلام الله علیها)، تأسیس شد و در پرتو این حوزه علمیه علم از اینجا به مناطق مختلف جهان منتشر گردید. پ نوشت‌ها؛ [۱] همراه زائران قم و جمكران، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات امام على بن ابيطالب(ع)، قم، چ ۱، ص ۴۰ و ۲۶ [۲] بانوی ملکوت، کریمی جهرمی، علی، انتشارات بوستان کتاب، قم، ۱۳۹۳ش، چ ۱، ص ۳۶ [۳] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربى، چ ۲، ج ‏۵۷، ص ۲۱۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چرا در قرآن کریم از «خواب» به عنوان یکی از آیات الهی نام برده شده است؟ (بخش دوم و پایانی) 🔸خداوند در آیه ۲۳ سوره روم را در شب و روز يكى از نشانه‌ هاى علم و قدرت خدا شمرده و می فرماید: «وَ مِنْ آياتِهِ مَنامُكُمْ بِالَّليْلِ وَ النَّهارِ»؛ (و از نشانه هاى او شما در و است). حتى در پايان آيه باز تأكيد مى‌ كند (در این امور هایى است براى آنان که گوش شنوا دارند)؛ «اِنَّ فى ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَسْمَعُوْنَ». 🔹همچنین در آیه ۴۷ سوره فرقان بعد از آنكه تصريح مى‌كند: (او کسى است که را براى شما پوشش قرار داد)؛ «هُوَ الَّذِىْ جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِباسا» روى مسأله تكيه كرده و مى‌ فرمايد: ( را مایه استراحت قرار داده)؛ «وَ النَّوْمَ سُباتا». تعبير به «هُوَ اَلَّذِى»؛ (او كسى است كه...) مى‌ تواند اشاره به جنبه توحيدى اين امور باشد كه هر كدام اى از ذات پاك او است و يا جنبه بخشندگى نعمت كه انسان، خود را بشناسد، و مسلّمآ شناخت ولى نعمت نيز مقدّمه‌ اى براى معرفت او خواهد بود. 🔹جالب اينكه به دنبال آن مى‌ فرمايد: (و روز را وسیله حیات [و حرکت] قرار داد)؛ «وَ جَعَلَ النَّهارَ نَشُورا». [۱] كه اشاره به گسترش انسان‌ ها در صحنه زندگى و حركت آنها به سوى مقاصد مختلف حيات باشد؛ و به اين ترتيب با ورود تاريكى ، شيپور و استراحت نواخته مى‌ شود، و با طلوع آفتاب شيپور بيدارى. و اين احتمال نيز وجود دارد که بتوان گفت: در روشنايى روز، روح گسترش پيدا مى‌ كند و انسان كاملا بيدار مى‌ شود؛ كه بى‌ شباهت به نشور روز قيامت و زنده شدن بعد از مرگ نيست. علاوه بر این در سوره نبأ نيز همين معنى با مختصر تفاوتى تكرار شده؛ 🔹و مى‌ فرمايد: (و شما را مایه قرار دادیم - و را پوششى [براى شما])؛ «وَجَعَلْنا نُومَكُمْ سُباتا - وَ جَعَلْنا اللَّيْلَ لِباسا». همان‌گونه كه لباس، انسان را از بسیاری چیزها حفظ مى‌ كند و مايه سلامت او است، نيز چنين اثرى دارد. همچنین در آیه ۱۱ سوره انفال که از ماجراى جنگ بدر سخن مى‌ گويد به اين نكته اشاره مى‌ كند كه يكى از نعمت‌ هاى خدا به مؤمنان در آن شب تاريخى اين بود كه خواب سبكى شما را فرو گرفت، و اين از سوى خداوند مايه آرامش جسم و جان شما گرديد؛ «اِذْ يُغَشِّيْكُمُ النُّعاسُ أَمَنَةً مِنْهُ»؛ (و [یادآورید] هنگامى را که خواب سبکى که مایه آرامش بود از سوى خدا، شما را فرا گرفت). 🔹اين خواب آرام‌بخش مخصوصا بعد از طى آن مسافت نسبتا طولانى، براى آنها سبب تجديد قوا و آمادگى براى جنگ سرنوشت ساز فردا در ميدان بدر بود. جنگى كه به پيروزى چشمگير مسلمانان منتهى شد. تعبير به «نُعاسْ»؛ (خواب سبك) شايد اشاره به اين است كه در عين استراحت آن چنان خواب عميقى بر آنها مسلّط نشد كه دشمن بتواند از موقعيّت استفاده كرده و بر آنها شبيخون زند. به اين ترتيب اصل آن خواب نعمت بود و كيفيّت آن نيز نعمتى ديگر. به هر حال آيه فوق نيز تأكيدى بر در تمام مراحل، بر روى و و انسان و تجديد قوا براى تلاش بيشتر و جهاد نيرومند تر است. پی نوشت: [۱] توجّه داشته باشيد كه «نُشُور» معنى مصدر و «سُبات» نيز معنى مصدرى يا اسم مصدرى دارد؛ و اطلاق آنها بر «ليل» و «نهار» به عنوان مبالغه و تأكيد است. 📕پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چ نهم، ج ۲، ص ۱۵۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
📸 اجتماع بانوان زنجانی در حمایت از طرح نور فراجا https://eitaa.com/joinchat/3885695215C88f3118c1c
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
جهان آرا - شنبه 22 اردیبهشت 1403.mp3
49.36M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: عفاف و حجاب‌؛ تکلیفی شرعی، سیاسی و قانونی چرا اجرایی شدن لایحه ی عفاف و حجاب هر بار به تاخیر می افتد؟ 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤 امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 47 مگابایت ◽️شنبه ٢٢ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کانال عفاف وحجاب شهرستان نجف آباد 🌹🌹https://eitaa.com/joinchat/3885695215C88f3118c1c🌹🌹🌹🇮🇷
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا قرآن تربیت خانوادگی و وراثت را در شکل گیری اخلاقیات انسان ها موثر می داند؟ (بخش اول) 🔹اوّلين مدرسه براى تعليم و تربيت محيط است، و بسيارى از زمينه هاى اخلاقى در آنجا رشد و نمّو مى كند؛ محيط سالم يا ناسالم تأثير بسيار عميقى در پرورش فضائل اخلاقى، يا رشد رذائل دارد، و در واقع بايد سنگ انسان در آنجا نهاده شود. اهمّيّت اين موضوع، زمانى آشكار میشود كه توجّه داشته باشيم اوّلاً ، بسيار اثر پذير است، و ثانياً آثارى كه در آن سنّ و سال در روح او نفوذ مى كند، ماندنى و پابرجا است! 🔹اين حديث را غالباً شنيده ايم كه (عليه السلام) فرمود: «اَلْعِلْمُ (فى) الصّـِغَرِ كَالنَّقْشِ فى الْحَجَرِ» [۱] (تعليم در همانند نقشى است كه روى سنگ كنده مى شود [كه ساليان دراز باقى و برقرار مى ماند]). بسيارى از سجاياى اخلاقى را از و و برادران بزرگ و خواهران خويش مى گيرد؛ شجاعت، سخاوت، صداقت و امانت، و مانند آنها، امورى هستند كه به راحتى كودكان از بزرگترهاى خانواده كسب مى كنند؛ و رذائلى مانند دروغ و خيانت و بى عفّتى و ناپاكى و مانند آن را نيز از آنها كسب مى نمايند. 🔹افزون بر اين، پدر و مادر از طريق ديگرى نيز كم و بيش به فرزندان منتقل میشود، و آن از طريق و ژنها است. ژنها تنها حامل صفات جسمانى نيستند، بلكه صفات اخلاقى و روحانى نيز از اين طريق به فرزندان منتقل میشود، هرچند بعداً قابل تغيير و دگرگونى است، و جنبه جبرى ندارد تا مسؤوليّت را از فرزندان بطور كلّى سلب كند. به تعبير ديگر، و از دو راه در وضع اخلاقى فرزند اثر مى گذارند: از طريق و ؛ منظور از تكوين در اينجا صفاتى است كه در درون نطفه ثبت است و از طريق ناآگاه منتقل به فرزند مى شود، و منظور از تشريع، تعليم و تربيتى است كه آگاهانه انجام مى گيرد، و منشأ پرورش صفات خوب و بد میشود. 🔹درست است كه هيچكدام از اين دو جبرى نيست، ولى بدون شك زمينه ساز و انسانها است، و بسيار با چشم خود ديده ايم كه فرزندان افراد پاك و صالح و شجاع و مهربان، افرادى مانند خودشان بوده اند و بعكس، آلوده زادگان را در موارد زيادى آلوده ديده ايم. بى شك اين مسأله در هر دو طرف استثنائاتى دارد كه نشان میدهد تأثير اين دو عامل (وراثت و تربيت) تأثير جبرى غير قابل تغيير نيست. با اين اشاره به مراجعه میکنیم و مواردى را كه قرآن به آن اشاره كرده است، مورد بررسى قرار ميدهيم. 🔹در سوره نوح آيه ۲۷، سخن از قوم نوح است، كه وقتى تقاضاى نابودى آنها را به عذاب الهى میكند، تقاضاى خود را با اين دليل مقرون مى سازد، كه اگر آنها باقى بمانند ساير بندگان تو را ميكنند و جز نسلى فاجر و كافر از آنها متولّد نمیشود؛ «اِنَّكَ اِن تَذَرْهُمْ يُضِلّوُا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا اِلاّ فاجِراً كَفّاراً». اين سخن ضمن اين كه نشان میدهد و مفسد كه داراى نسل تبهكار هستند، از نظر سازمان خلقت، حقّ حيات ندارند و بايد به عذاب الهى گرفتار شوند و از ميان بروند، اشاره به اين حقيقت است كه ، ، و حتّى عامل مى تواند در و عقيده مؤثّر باشد. 🔹قابل توجّه اين كه نوح پيامبر بطور قاطع مى گويد: تمام فرزندان آنها فاسد و كافر خواهند بود، چرا كه موج فساد در جامعه آنها به قدرى قوى بود كه نجات از آن، كار آسانى نبود؛ نه اين كه اين عوامل صددرصد جنبه جبرى داشته باشد و انسان را بى اختيار به سوى خود بكشاند. بعضى گفته اند آگاهى نوح (عليه السلام) بر اين نكته به خاطر وحى الهى بوده، كه به نوح فرمود: «اَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ اِلاّ مَنْ قَدْ آمَنَ» [هود، ۳۶] (جز آنها كه [تاكنون] ايمان آورده اند، ديگر هيچكس از قوم تو ايمان نخواهد آورد!). 🔹ولى روشن است اين آيه، شامل نسل آينده آنها نميشود، بنابراين بعيد نيست كه نسبت به نسل آينده بر اساس امور سه گانه (محيط، تربيت خانوادگى و عامل وراثت) قضاوت كرده باشد. در بعضى از روايات، آمده كه فاسدان قوم نوح هنگامى كه فرزند آنها به حدّ تميز ميرسيد، او را نزد نوح (عليه السلام) مى بردند، و به كودك میگفتند اين پيرمرد را مى بينى، اين مرد دروغگويى است، از او بپرهيز، پدرم مرا اين چنين سفارش كرده (و تو نيز بايد فرزندت را به همين امر سفارش كنى)! و به اين ترتيب ، يكى پس از ديگرى مى آمدند و مى رفتند. [۲] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ۲، ج۱، ص۲۲۴، ب۷ [۲] مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، دار احياء التراث العربى، چ۳، ج ۳۰، ص۶۵۹، [سورة نوح، آية ۲۷] منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
مداحی_آنلاین_امام_زمان_عج_رو_برا_چی_میخوایی؟_استاد_رفیعی.mp3
3.36M
♨️امام زمان عجل الله تعالی فرجه رو برا چی میخوایی؟ 🎙حجت الاسلام رفیعی ✨ _🌺_✨_🌼_✨_🌺_✨ کانال عفاف وحجاب شهرستان نجف آباد https://eitaa.com/joinchat/3885695215C88f3118c1c
هدایت شده از شهید حاج حسین خرازی
تفاوت دختر معمولی و دختر ملکه جذاب-.mp3
6.39M
. 🦋 دوست داری کدومش باشی ⁉️ (تفاوت دختر معمولی با دختر جذاااب )
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا قرآن تربیت خانوادگی و وراثت را در شکل گیری اخلاقیات انسان ها موثر می داند؟ (بخش دوم) 🔸اوّلين مدرسه براى تعليم و تربيت محيط است، و بسيارى از زمينه هاى اخلاقى در آنجا رشد و نمّو مى كند؛ محيط سالم يا ناسالم خانواده تأثير بسيار عميقى در پرورش فضائل اخلاقى، يا رشد رذائل دارد، و در واقع بايد سنگ زيربناى اخلاق انسان در آنجا نهاده شود. اهمّيّت اين موضوع، زمانى آشكار مى شود كه توجّه داشته باشيم اوّلاً ، بسيار اثر پذير است، و ثانياً آثارى كه در آن سنّ و سال در روح او نفوذ مى كند، ماندنى و پا برجا است! 🔹در قرآن مجيد در داستان (سلام الله علیها) زنى كه از مهمترين و با شخصيّت ترين زنان جهان است، تعبيراتى آمده كه نشان ميدهد مسأله و و محيط پرورشى انسان در او بسيار اثر دارد، و براى پرورش برومند پاكدامن بايد به تأثير اين امور توجّه داشت. از جمله اوست كه از زمان باردارى، پيوسته او را از وسوسه هاى شيطان به خدا مى سپرد، و آرزو مى كرد از خدمتگزاران خانه خدا باشد و حتّى براى اين كار نذر كرده بود. 🔹آيه ۳۷ سوره آل عمران مى‌ فرمايد:  «فَتَقَبَّلَها رَبُّها بَقَبُول حَسَن وَ اَنْبَتَها نَباتاً حَسَناً» (خداوند او را به پذيرفت و به طرز شايسته اى را پرورش داد). تشبيه وجود به گياه برومند، اشاره به اين حقيقت است كه همانطور كه براى برخوردارى از يك بوته گل زيبا يا يك درخت پرثمر بايد نخست از بذرهاى اصلاح شده استفاده كرد و سپس وسائل پرورش آن گياه را از هر نظر فراهم ساخت، و باغبان نيز بايد بطور مرتّب در تربيت آن بكوشد، نيز چنين اند، هم عامل در روح و جان آنها مؤثّر است، و هم خانوادگى و هم . 🔹و قابل توجّه اين كه در ادامه آيه شریفه مى افزايد: «وَ كَفَّلَها زَكَرِيّا» (و خداوند را براى سرپرستى و كفالت او (مريم) برگزيد). [۱] پيداست حال كسى كه در آغوش حمايت پيامبر عظيم الشأنى است كه خداوند او را براى كفالت او برگزيده است. و جاى تعجّب نيست كه با چنين تربيت عالى، (سلام الله علیها) به مقاماتى از نظر ايمان و اخلاق و تقوا برسد كه در ادامه همين آيه به آن اشاره شده:  🔹«كُلَّما دَخَلَ عَلَيْها زَكَرِيّا الْمِحْرابَ وَجَدَ عِنْدَها رِزقاً قالَ يا مَرْيَمُ اَنّى لَكِ هذا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللهِ اِنَّ اللهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِساب» (هر زمان وارد محراب او مى شد، غذاى مخصوصى در آنجا مى ديد؛ از او پرسيد اى ! اين را از كجا آورده اى؟ گفت: اين از سوى خداست؛ خداوند به هر كس بخواهد، بى حساب روزى مى دهد). آرى آن نتيجه اش اين اخلاق و غذاى بهشتى است! در سوره آل عمران آیات ۳۳ و ۳۴ باز سخن از تأثير و تربيت در پاكى و و فضيلت است؛ 🔹مى فرمايد: «اِنَّ اللّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ اِبْراهيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمينَ ـ ذُرِيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْض وَ اللّهُ سَميعٌ عَلِيمٌ» (بی تردید خدا آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را [به خاطر های ویژه ای که در آنان بود] بر جهانیان برگزید - [را برگزید] که [از نظر پاکی، تقوا، درستی و راستی] برخی از [آنان از نسل] برخی دیگرند؛ و خدا شنوا و داناست). 🔹گرفته شدن بعضى از آنها از بعضى ديگر، يا اشاره به عامل است، و يا و يا هر دو، و در هر حال شاهد گويايى براى مسأله مورد بحث، يعنى تأثير وراثت و تربيت در و و فضيلت است. در رواياتى كه ذيل اين آيه نقل شده است، به اين معنى اشاره شده [۲] و به هر حال دلالت آيات فوق، بر اين كه يك انسان و مسأله ، تأثير عميقى در ها و لياقت هاى او براى پذيرش مقام رهبرى معنوى خلق دارد، قابل انكار نيست، و هرگز نمى توان، اين گونه افراد را كه از چنين وراثت ها و تربيت هايى برخوردارند، با افراد ديگرى كه از يك و تربيت نادرست برخوردار بوده اند، مقايسه كرد. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] بايد توجّه داشت «كفل» اگر بدون تشديد باشد به معنى به عهده گرفتن سرپرستى و كفالت است، و اگر به صورت ثلاثى مزيد (كفّل با تشديد) استعمال شود، به معنى انتخاب كفيل براى ديگرى است، و طبق تعبير بالا، خداوند زكريّا را براى كفالت مريم برگزيد (بنابراين كفّل در اينجا دو مفعول گرفته، يكى ضمير هاء كه به مريم بر مى گردد، و دوم زكريّا). [۲] تفسير نور الثقلين، عروسى حويزى، انتشارات اسماعيليان، چ چهارم، ج ۱، ص۳۳۱، [سورة آل‏ عمران، آيات ۳۳ الى ۳۷] ... منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel