📚دانلود رایگان متن کامل ۱۰ عدد کتاب پیرامون حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام
📓مسلم بن عقیل علیه السلام قصّه شراء والدته
سید علی جمال اشرف
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/16615
📔محمد و ابراهیم ابنا مسلم بن عقیل علیهم السلام
سید علی جمال اشرف
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/16513
📕مسلم بن عقیل علیهما السلام وقایع الشهاده
سید علی جمال اشرف
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/16616
📗مسلم بن عقیل علیه السلام قصه التطیر
سید علی جمال اشرف
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/16507
📘مسلم بن عقیل علیه السلام قصّه معقل
سید علی جمال اشرف
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/16571
📙مسلم بن عقیل بن ابی طالب
محمد البغدادی
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/18253
📓مسلم بن عقیل علیه السلام
محمد البغدادی
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/12329
📒اولین فدایی امام حسین علیه السلام ، حضرت مسلم بن عقیل
حسین رفوگران
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/3910
📕سفیر عشق: نوحه های حضرت مسلم علیه السلام
محمد محبی
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/12940
حماسه خاندان عقیل در قیام حسینی
محمد جواد مروجی طبسی
لینک: https://www.ghbook.ir/Book/5522
📣 قائمیه را به دیگران معرفی کنید👇
https://zil.ink/ghaemiyeh
@ghboook
46.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈غدیر، قاعده اسلام
بیاناتی از رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای در بیان معنا، مفهوم و جایگاه غدیر...
@rustaei110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 #کلیپ_تصویری
حجتالاسلام والمسلمین دکتر روستایی
✍️ کراهت عمر بن خطاب از خلافت امیرالمومنین علیه السلام
#امیرالمومنین
#شیعه
#ولایت
#شبکه_جهانی_حضرت_ولی_عصر_عج
#حجت_الاسلام_دکتر_روستایی
#ایران #تهران
#اهل_سنت #وهابیت
#استاد_روستایی #دکتر_روستایی
#ostad_rustaei
#امیرالمومنین #امام_علی
#صحابه #مناظره
#شبکه_ولی_عصر #شبکه_جهانی_ولیعصر
با ما همراه باشید
اینستاگرام
آپارات
ایتا
تلگرام
روبیکا
یوتیوب
توییتر
ارتباط با ما
#اعلام_برنامه #برنامه_زنده #ویژه_برنامه
🔹 ویژه برنامه افضل الاعیاد
🔻 به مناسبت دهه ولایت
🕠 جمعه 1 تیر ماه، ساعت 20:30
🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر روستایی
موضوع: شرح فرازهایی از زیارت غدیریه بر پایه منابع اهل سنت
@rustaei110
✍️حجتالاسلام دکتر روستائی
🔖ابراز علاقهی ابوحنیفه به امام صادق علیه السلام
ارتباط با مذاهب اسلامي و تاليف قلوب و همگرايي با يكديگر امري بسيار پسنديده و مورد تاكيد اهل بيت عليهم السلام و عالمان اماميه به ويژوه امامين انقلاب است. زيرا در اين راستا اتحاد و همدلي مسلمانان بيشتر گشته و در برابر دشمنان اسلام يد واحده و قدرتي شكست ناپذير خواهند بود، بنا بر اين در اصل این مسئله ترديدي نيست. بايسته ذكر است كه نيل به اين مقصود زماني امكان پذير است كه از طريق صحيح و علمي صورت پذيرد چرا كه پيمودن راه نادرست نه تنها به مقصد منتهي نميگردد بلكه موجب شكاف در امت اسلامي گشته و در نتيجه هدف اصلي محقق نميگردد. از جمله مواردي كه كنشگران و فعالان در اين عرصه براي غرض ياد شده دنبال ميكنند اثبات ارتباط حسنه امامان معصوم عليهم السلام با فقهاي مذاهب چهارگانه است، به عنوان مثال القاي انگاره قبول نداشتن حاكمان اموي و عباسي از سوي ابوحنيفه، رابطه نيكوي وي با امام صادق عليه السلام در قالب كاربست جمله «بابي انت و امي»، از اين دست امور است. بديهي است در صورت درست بودن مورد مذكور، این امر ميتواند سرمايهاي بزرگ در ايجاد همدلي و همگرايي مذاهب اسلامي محسوب گردد، از اين رو سزاورار است به صورت روشمند مطلب فوق بررسي گشته و گزارههاي مقابل آن نيز واكاوي گردد تا از اين منظر حقيقت امر آشكار شود.
بر پايه گزارش «ابو الحجاج يوسف بن محمد البلوى» در كتاب الف باء، روايت مرسلي از عبد الرحمان بن ليلي بيان گرديده كه طبق آن ابوحنيفه محضر امام صادق عليه السلام شرفياب شده و وقتي امام از او درباره روش فقهي قياس محورش سوال ميپرسد، ابوحنيفه در مواجهه امام صادق علیه السلام با کاربست تعبير «نعم بابي انت و امي»، روش خود را تاييد ميكند و سپس امام ششم عليه السلام به شدت او را نقد نموده است.۱
اين گزاره از چند جهت مخدوش است:
1️⃣ نويسنده كتاب «يوسف بن محمد البلوى» از عالمان متمايل به صوفيه در قرن ششم هجري بوده كه با علم فقه، اصول، لغت، نحو، رياضي، هندسه و ادبيات آشنايي داشت اما وجهه غالب علمي او، ادبيات بود كه البته در زمينه شعر نيز رونق چنداني نداشت و شعرش داراي تكلف بسيار بود چنانچه نثر نيز او همين ويژگي را داشت.۲ بنا بر اين نويسنده در دانش حديث و تاريخ تسلط نداشت، افزون بر اين، محتواي اين كتاب تفسير لغات و مطالبي كشكولي است،۳ كه مولف ياد شده اين كتاب را براي پسرش نابالغش عبد الرحيم نگاشت كه بعد از مرگ پدر اين كتاب را مطالعه كند،۴ از این رو كتاب یاد شده، کتابی دانشی در زمینه تاریخ و حدیث نبوده و اثری انگیزشی است و در مجامع علمی قابل عرضه نيست.
2️⃣ نقل ياد شده مرسل است و نويسنده كه متولد 526 يا 529 هجري است،۵ واسطه ميان خود و «عبد الرحمان بن أبي ليلى» را ذكر نكرده، از اين رو گزارش مذكور مرسل بوده و از نظر اكثريت قريب به اتفاق عالمان حديث شناس اهل سنت، در شمار روايات ضعيف و غير قابل احتجاج است.۶
3️⃣ فرد استناد كننده به اين نقل، تنها سخن ابوحنيفه را نقل و آن را نشانه ارتباط حسنه وي با امام صادق عليه السلام دانسته و نكوهش شديد امام عليه السلام نسبت به ابوحنيفه را ناديده انگاشته است.
4️⃣ اين گزارش با برخي مواضع ديگر ابوحنيفه سازگار نيست، نمونه آن سخن وي در جسارت به روايت رسول خدا صلي الله عليه و آله۷ و نيز آماده سازي چهل مسئله دشوار به سفارش منصور داونيقي براي مقابله با امام صادق عليه السلام است.۸
5️⃣ استناد كننده به داستان مذكور نظر خود درباره ارتباط حسنه اهل بيت عليهم السلام با ابوحنيفه را به گونهاي القا نموده كه گويا امامان معصوم عليهم السلام رابطه حسنه متقابل با او داشتهاند در حالي كه شمار قابل توجهي از روايات معتبر اماميه در نكوهش ابوحنيفه است كه نمونه آن لعن وي توسط امام هفتم عليه السلام ميباشد.۹
@rustaei110
=========================
پانوشت:
۱. «يروى عن عبد الرحمان بن أبي ليلى أنه قال حججت في السنة التي حج فيها أبو حنيفة رض إلى مكة فكنا في الطريق حتى أتينا المدينة فلما صرت إلى المدينة قال لي أبو حنيفة : أحب أن أدخل إلى هذا الرجل فأسلم عليه ، يريد جعفر ابن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب رضي الله عنه وأسئله وأخاف أن لا يأذن لي قال عبد الرحمان بن أبي ليلى فقلت له : أخلق به إن علم بمكانك أن لا يأذن لك ولكن كن معي فإن أذن لي دخلت معي ، قال : قضينا إلى بابه فقلت لغلامه : إقرأه السلام وقل له : عبد الرحمان بن أبي ليلى ورجل من أهل الكوفة ، قال : فرجع إلينا بالإذن فدخلنا عليه فرحب بنا وقرب حتى إذا اطمأننا أقبل علي قال : من هذا الرجل ؟ فقلت : بأبي أنت وأمي أبو حنيفة فقيه أهل الكوفة قال : فأقبل عليه فقال : أنت النعمان بن ثابت؟ قال : نعم ، بأبي أنت وأمي ، قال : أنت الذي تقيس الدين برأيك؟ قال : بأبي أنت وأمي إنما أقول ذلك في النازلة أو الحادثة تحدث ليس لها في كتاب الله خبر ولا في سنة رسول الله ( ص ) ولا في إجماع عليه . قال : فتبسم ثم قال : ويحك يا نعمان ما لم يكن له في كتاب الله ولا في سنة رسول الله ولا في إجماع المسلمين ولا في خبر المتصل حجة فقد زال عنك حكمه ووضع عنك فرضه فلم تتكلف لم تؤمر ، ويحك يا نعمان إياك والقياس فإن أهل القياس لا يزالون في التباس حتي يهلكوا إنّ أول من قاس إبليس ...». أبو الحجاج يوسف بن محمد البلوى، ألف باء، ج2، ص 305، مصر،المطبعة الوهبية، 1287ق.
۲. «مشاركا في عدد كبير من فنون المعرفة: الفقه والأصول واللغة والنحو والأدب والحساب والمساحة (الهندسة) و مائلا إلي التصوف. ولكن غلب عليه الأدب. وكذلك كان شاعرا مكثرا، ولكن شعره نظم عادي كثير التكلف قليل الرونق. أما نثره فمتين وإن كان كثير التكلف جدا». عمر فروخ، تاريخ الأدب العربي، ج5، ص 574- 575، بيروت، دار العلم للملايين، چاپ دوم، 1985م.
۳. «وفيه آداب ونوادر وملح وتفاسير لغوية مرتبة على حروف الأبجدية». أدورد فنديك، اكتفاء القنوع بما هو مطبوع، ص 453، بيروت، دار صادر، 1896م.
۴. «جمع فوائد بدائع العلوم لابنه عبد الرحيم ليقرأه بعد موته إذ لم يلحق بعد لصغره إلى درجة النبلاء». مصطفى بن عبدالله القسطنطيني الرومي الحنفي، كشف الظنون، ج1، ص 150، دار الكتب العلمية - بيروت – 1413ق– 1992م.
۵. عمر فروخ، تاريخ الأدب العربي، ج5، ص 574.
۶. «وما ذكرناه من سقوط الاحتجاج بالمرسل والحكم بضعفه هو المذهب الذي استقر عليه آراء جماهير حفاظ الحديث ونقاد الأثر». أبو عمرو عثمان بن عبد الرحمن الشهرزوري، مقدمة ابن الصلاح، ص 54، تحقيق : نور الدين عتر، بيروت، دار الفكر المعاصر، 1397هـ - 1977م.
۷. «عن بن عيينة قال حدثت أبا حنيفة بحديث عن النبي صلى الله عليه وسلم فقال بُل على هذا». محمد بن حبان بن أحمد بن أبي حاتم التميمي البستي، المجروحين من المحدثين والضعفاء والمتروكين، ج3، ص 70، تحقيق: محمود إبراهيم زايد، حلب، دار الوعي، چاپ اول، 1396ق.
۸. «سمعت حسن بن زياد يقول: ... لما أقدمه المنصور الحيرة ، بعث إلي فقال : يا أبا حنيفة ، إن الناس قد فتنوا بجعفر ابن محمد فهيئ له من مسائلك الصعاب ، قال : فهيأت له أربعين مسألة ...». يوسف بن الزكي عبدالرحمن أبو الحجاج المزي، تهذيب الكمال، ج5، ص 79، تحقيق: بشار عواد معروف، بيروت، مؤسسة الرسالة، چاپ اول، 1400ق – 1980م.
۹. «عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيه عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَكِيمٍ قَالَ قُلْتُ لأَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع جُعِلْتُ فِدَاكَ فُقِّهْنَا فِي الدِّينِ وأَغْنَانَا اللَّه بِكُمْ عَنِ النَّاسِ حَتَّى إِنَّ الْجَمَاعَةَ مِنَّا لَتَكُونُ فِي الْمَجْلِسِ مَا يَسْأَلُ رَجُلٌ صَاحِبَه تَحْضُرُه الْمَسْأَلَةُ ويَحْضُرُه جَوَابُهَا فِيمَا مَنَّ اللَّه عَلَيْنَا بِكُمْ فَرُبَّمَا وَرَدَ عَلَيْنَا الشَّيْءُ لَمْ يَأْتِنَا فِيه عَنْكَ ولَا عَنْ آبَائِكَ شَيْءٌ فَنَظَرْنَا إِلَى أَحْسَنِ مَا يَحْضُرُنَا وأَوْفَقِ الأَشْيَاءِ لِمَا جَاءَنَا عَنْكُمْ فَنَأْخُذُ بِه فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ فِي ذَلِكَ واللَّه هَلَكَ مَنْ هَلَكَ يَا ابْنَ حَكِيمٍ قَالَ ثُمَّ قَالَ لَعَنَ اللَّه أَبَا حَنِيفَةَ كَانَ يَقُولُ قَالَ عَلِيٌّ وقُلْتُ ...». الكليني، محمد بن يعقوب، الكافي، ج1، ص 56، تهران، دار الكتب الاسلامية، 1363ش.
@rustaei110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊💯🔥 کلیپ داااغ غدیر 🔥💯🔊
🛑تا حالا همچین چیزایی شنیده بودید⁉️
📜 افشای زوایای موازی با #حدیث_غدیر🔎
از منابع اهل سنت!!!!📚
سوالی 1400 ساله... 😳😍
التماس تفکر 💡⚖🔬
از دست نده و ببین😍😱😱⁉️
🎙#سیدمحمدمهدی_حجازی
#استاد_روستایی
#استاد_ابوالقاسمی #نشرحد_اکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 #کلیپ_تصویری
حجتالاسلام والمسلمین دکتر روستایی
✍️هدف پیامبر(ص) از حدیث قرطاس
#امیرالمومنین
#شیعه
#ولایت
#شبکه_جهانی_حضرت_ولی_عصر_عج
#حجت_الاسلام_دکتر_روستایی
#ایران #تهران
#اهل_سنت #وهابیت
#استاد_روستایی #دکتر_روستایی
#ostad_rustaei
#امیرالمومنین #امام_علی
#صحابه #مناظره
#شبکه_ولی_عصر #شبکه_جهانی_ولیعصر
با ما همراه باشید
اینستاگرام
آپارات
ایتا
تلگرام
روبیکا
یوتیوب
توییتر
ارتباط با ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃ما به خاطر امیرالمومنین علی علیه السلام....
🌷امیرالمومنین علی علیه السلام به خاطرِ ما.....
@rustaei110