🤔 ❔تا قبل از سال ١٣٧٤ در تقويم های رسمی ایران نامى از فاطمة الزهرا رضی الله عنها برده نشده بود بلکه از كلمه براى روز درگذشت ايشان استفاده شده بود؛ و حتی روز تعطیل در تقویم برای آن منظور نشده بود. البته لازم به ذکر است که تعدادی از علمای معروف مذهب شیعه مانند شیخ مفید و علامه حسین فضل الله و قبانجی و ... این داستان افسانه ای را منکر شده و آن را از اصل جعلی میدانند ❗️❗️ 💠💠 1⃣مگر تقویم ملاک شرعی است که بگوییم که چون تا قبل سال 74 مثلا در تقویم در مورد فاطمه صدیقه سلام الله علیها از واژه وفات استفاده شده است ، پس فاطمه س وفات کرده یعنی به مرگ طبیعی از دنیا رفته است ❗️ 👌در همین تقویم ، روز نهم ربیع که سالروز هلاکت خلیفه دوم و فرحه الزهراء است ، به عنوان روز به امامت رسیدن امام زمان ثبت کرده اند ، تا درگذشت خلیفه دوم در این روز و شادی شیعیان را تحت الشعاع قرار دهند که در گذشته مفصلا مورد نقد و رد ما قرار گرفته است ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3034 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2596 ❕آیا ما باید بپذیریم که چون در تقویم نهم ربیع ، سالروز به امامت رسیدن امام زمان ع ثبت شده است ، نه سالروز هلاکت عمر ، دیگر آن روز حق شادی در مورد هلاکت عمر را نداریم و باید به خاطر امام زمان ع شاد باشیم در حالی که هیچ مستند شرعی در این مساله نیست ❗️آیا این معقول است که ما به خاطر تقویم از مسلمات تاریخی و حدیثی چشم بپوشیم ❕❕ 👌یا مثلا در تقویم روز میلاد امام کاظم ع ، در ماه ذی الحجه ثبت شده است در حالی که ایشان در ماه صفر به دنیا آمدند ، چنان که در ذیل گفته ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1455 2⃣اگر در تقویم از واژه « وفات » استفاده شده است ، باز این واژه قابل دفاع است ، زیرا این واژه هم در مورد مرگ طبیعی به کار می رود و هم در مورد شهادت ، در ذیل مفصل این قضیه را طبق اسناد شیعه و سنی بررسی کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2376 3⃣حتی خود امام خمینی ( ره ) ، در زمان حیات خود و قبل از سال هفتاد شمسی ، در مورد فاطمه صدیقه س ، از واژه شهادت استفاده می کرده اند . ❕ایشان در مورخه 18 اسفند سال 1360 ، در سخنرانی خود ، چنین فرمودند ؛ « من هم « شهادت » بانوی بزرگ اسلام را بر همه مسلمین و بر شما برادران عزیز ارتشی ، سپاهی ، بسیج و بر حضرت بقیه الله _ ارواحناه فداه _ تسلیت عرض می کنم » 📚صحیفه نور ج 16 ص 87 4⃣علما و بزرگان شیعه در طول تاریخ قائل به شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها بوده اند که در ذیل به برخی از آنها اشاره داشته ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2386 ❕و برخلاف دروغگویی وهابی ، شیخ مفید نیز قائل به شهادت فاطمه س ، بوده اند چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2945 ❕با این تصریحات و نصوص صریح در شهادت فاطمه ، مخالفت های عده ای چون فضل الله و قبانچی و ... که در برابر بزرگان شیعه ، عددی محسوب نمی شوند ، به اصل ماجرا لطمه ای وارد نمی کند . 👌البته سید فضل الله در سخنرانی دیگر تصریح کرد و گفت ؛ ❕ « به من دروغ بسته اند و من قضیه شهادت فاطمه س ، را به صورت قطعی منکر نشده ام و تنها گفته ام که باید در این زمینه تحقیقات و بررسی های بیشتری صورت گیرد ، و من کسانی را که به خانه علی ع هجوم آوردند و قصد آتش زدن آن را داشتند ، تبرئه نمی کنم و روایات زیادی در کتابهای اهلسنت و شیعه وجود دارد که زهرا س محسن را سقط کردند ، قضیه غصب فدک از فاطمه س ، از واضح ترین قضایا در مظلومیت زهرا س است ، قضیه فدک را شیعه و اهل سنت روایت کرده اند ، این امر قطعی است که هیزم آوردند و می خواستند خانه زهرا را آتش بزنند . » ❕کلیپ صحبت های او را در ذیل ببینید ؛ 🌐https://youtu.be/qZO1h8zVXtA @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir