توضیحی در مورد کشته شدن ام قرفه توسط مسلمین !!!!
🤔
#پرسش
❓یكى ادعاهای مسلمین این است که جنگهاى صدر اسلام همه دفاعى بوده اند. زمانی بین ادعاى ديگرشان اين است كه: مسلمین به افرادی که در جنگ شرکت نداشته اند آسيبى نميرساندند.. اما در معتبرترين كتب تاریخی اسلامى مخالف هر دو ادعاى بالا نوشته شده است.
▪️شرح داستان:
رمضان سال ششم بعد از هجرت سریه زید بن حارثه برای کشتن ام قرفه "زید به همراه ديگر مسلمانان، به خانه ام فرقه حمله كردند، جاریه دختر مالک بن حذیفه و مادر او را که معروف به ام قرفه بود به اسارت گرفتند، سلمه در مورد جاریه و زیبایی او با پيامبرشان صحبت کرد وى نيز اين دختر بينوا را بعنوان كنيز به شخصى به نام ابن وهب داد.
هرچند كه خود محمد نير به اين دختر بنوي تمايل داشته است. قيس بن مسحر پاهاى ام قرفه را كه يك بانوى بسيار سالخورده بود، به دو شتر سرکش بست و از هم دریده شد.
ديديد كه مسلمین دو زن را از خانه های خود (در جنگ شرکت نداشتند) اسیر كرده يكى را به كنيزى برده و پیرزن سالخورده را وحشیانه اعدام كردند.
#منبع: مغازی واقدی، جلد ٢، صفحه ٤٢٨-٨ ❗️❗️
💠
#پاسخ💠
👌بارها گفته ایم که کسانی به اسیری و بردگی و کنیزی گرفته می شوند که به سرزمین اسلامی حمله کرده باشند و قصد نابود سازی مسلمین و دین و آیین آنها را داشته باشند ، اینان همان کفار حربی هستند که تنها اجازه جهاد با آنان داده شده است ، در گذشته در رابطه چرایی به بردگی گرفتن چنین کفاری توضیحات لازم را داده ایم ؛
💠
https://t.me/Rahnamye_Behesht/9717
💠
https://t.me/Rahnamye_Behesht/12052
❕حال معاند با استدلال به نقلی از کتاب مغازی واحدی مدعی شده است که مسلمین به کسانی که در نبرد شرکت نداشتند هجوم می بردند و آنان را اسیر می گرفتند , در حالی که استدلال به نقل واقدی در جایی که نقل واقدی خلاف مسلمات تاریخی و حدیثی است , نمی تواند صحیح باشد , چرا که واقدی حتی در نزد علمای اهلسنت هم جایگاهی ندارد و علمای اهلسنت , نقلهای او را جعلی و دروغین تلقی می کنند .
❕
❕بخاری و ابوحاتم در مورد واقدی می گفتند متروک است و به نقلهای او توجه نمی شود ، احمد در موردش می گفت احادیث رادگرگون می کند ، ابوحاتم و نسائی می گویند وضع و جعل حدیث می کرده است ، ابن راهویه می گوید او در نزد من از جاعلان حدیث است ، ابن معین گفته است او ثقه نیست ، دار قطنی گفته است در او ضعف است ، ابن خلکان گفته است او را در حدیث تضعیف کرده اند ، یافعی گفته است ، ائمه حدیث او را ضعیف می دانند ، ذهبی نیز گفته است بر ترک نقلهای او اجماع است »
📚میزان الاعتدال ج 6 ص 273 _ المغنی فی الضعفاء ، ج 2 ص 354 _ الکاشف ج 3 ص 65 _ مراه الجنان ج 2 ص 36 _ الانساب ج 5 ص 567 _ تقریب التهذیب ج 2 ص 117 _ طبقات الحفاظ ص 149
💠ادامه 👇