✍حسین طریقت بخش 1⃣ ✳️نوشته های عینی: این درس به چگونگی نگارش نوشته های عینی (دیداری و حسی )با بهره گیری از حواس پنج گانه می پردازد. ◀️دراین درس آموزش مراحل نوشته های عینی به شرح زیر آمده است: 1⃣۱-پرسش سازی 2⃣۲-شناسایی و جدا کردن پرسش های عینی 3⃣۳-گزینش و سازماندهی پرسش ها ✳️اهداف درس سوم: ◀️تقویت توانایی به کارگیری حواس پنج گانه در نوشته های عینی . ◀️آشنایی بیشتر در بهره گیری از حواس پنج گانه . ◀️آشنایی با مفهوم نوشته های محسوس ،دیداری وواقعی. ◀️تقویت تونایی بهره گیری از پرسش و پاسخ های عینی در نوشتن موضوعات عینی. ◀️تقویت سامان دهی پرسش های عینی از ذهنی. ◀️ایجاد نگرش مثبت به طرح پرسش کلی وجزیی در سامان دهی پرسش ها به منظور تولید یک نوشته عینی. ✳️مراحل پرسش سازی روش های گوناگونی برای پرسش سازی وجود دارد .یکی از این روش ها به شرح زیر است: 1⃣در مرحله اول می توان برای پرسش سازی از قیدهای پرسشی بهره گرفت سپس بر اساس آن ها پرسش سازی کرد. مثال: چه؟ چرا؟چگونه؟ آیا؟ کی؟ کجا ؟چه وقت؟ چیست؟ 2⃣ مرحله دوم: شناسایی وجدا کردن پرسش های عینی از ذهنی پرسش هایی که پاسخ شان بر اساس حواس پنج گانه صورت می گیرد، عینی و پرسش هایی که با ذهن وخیال پاسخ داده شود، ذهنی هستند. 3⃣مرحله سوم: جدا سازی پرسش های عینی جذاب و مهم از سایر پرسش های عینی کم اهمیت است. در این صفحه پرسش های کمی مطرح شده، اما دانش آموزان می توانند پرسش های بیشتری مطرح کنند تا راحتتر عینی و ذهنی و سپس مهم ها را تفکیک کنند. 4⃣ مرحله چهارم: حرکت از کل به جز است .در این مرحله ابتدا پرسش های عینی که کلی هستند بر اساس ارتباط مفاهیم شان بهم سازماندهی و طبقه بندی می کنیم. و بعد ازآن پاسخ سازی وتولید متن شروع می شود . 💢ادامه دارد... @adabiyatjame1112