اشکالات دیگری نیز به این روایت شده است ؛ از جمله: ▪️ذکر نشدن در کتب جامع قدماء همچون کافی و من لا یحضره الفقیه و امثال آنها.. 👈این اشکال را به علت واضح بودن جواب آن، بررسی مفصل نمی کنیم. ▪️تعارض معنای حدیث با ضرورت شیعه؛ آنجا که از قول رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می شود که خداوند متعال می فرماید: "وَ أمَرتُ کرامَ الکاتِبینَ أن یَرفَعُوا القَلَمَ عَنِ الخَلقِ کُلِّهِم ثَلاثَةَ أیَّامٍ مِن ذٰلِکَ الیَومِ..." چرا که هرگز در دین، مجوز گناه کردن عمدی، داده نمی شود. 👈ان شاء الله در روز های آینده، به پاسخ به این اشکال خواهیم پرداخت. ▪️تعارض حدیث با سیره معصومین علیهم السلام مبنی بر حفظ وحدت مسلمانان. 👈در آینده پاسخ هایی را خواهیم آورد؛ ان شاء الله. ▪️عدم تطابق با تاریخ ؛ تاریخ نگاران سنی، و بسیاری(برخی) از علمای امامیه، قائل به وقوع قتل عمر، در اواخر ماه ذی الحجة هستند. 👈نکات این نظریه تاریخی نیز باید در آینده بررسی شود.