🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
والد بعد از تعجب زياد از اين جواب ناصواب فرمودند: اى مرد! من كه به تو حالى كردم كه اقامه دليل وظيفه مدعى است نه منكر، تو هنوز در امور بديهيه هم كه
جاهلى گفت: دليل من تصديق علماء فرمودند: علمايى كه تصديق تو را كرده اند با اغلبشان من ملاقات كرده آنها را صاحب عقل درستى نديدهام و تصديق سُفَها مناط حقيقت كسى نمى باشد، گذشته از اين اگر تصديق علما دليل حقيقت باشد، اينك در ميان جميع ملل باطله اسلاميه و غير اسلاميه علماى متبحر بوده و هستند كه تصديق مذهب خود را مى كنند بنابراين، پس بايد جميع مذاهب و ملل باطله حق باشند و هذا شي ء عجيب. گفت: دليل من نوشته هاى من. فرمودند: نوشتجات تو را هم اكثرش را من ديدهام جز كلمات مزخرفه مهمله معتلّ المعانى و مختل المبانى چيزى در آنها مشاهده نكردم و در حقيقت آن نوشتجات دليل روشن بر بطلان دعاوى تست نه دليل حقيقت. گفت:
آنهائى كه اين نوشتجات را ديده اند همه تصديق كرده اند. والد فرمودند: تصديق ديگرى بر ما حجت نيست و آنگاه اين ادعاها كه تو مى كنى از دعوى امامت و وحى آسمانى و امثال آن ثبوت آن جز معجزه يا تصديق معصومى، ديگر راه ندارد؛ اگر دارى بياور و الّا حجتى بر ما ندارى؟ گفت: خير دليل همان است كه گفتم. فرمودند: حال باز در آن دعاوى كه در مجلس همايونى در حضورما كردى از دعوى صاحب الامرى و انفتاح باب وحى، تأسيس و اتيان به مثل قرآن و غيره آيا در سر آنها باقى هستى؟ گفت: آرى فرمودند: از اين عقائد برگرد خوب نيست، خود و مردم را عبث به مهلكه مينداز، گفت:
حاشا و كلّا.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۴۹
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫
@bahaiyat🚫