📜سند ۶۱: 📌مناسب است به برخی دیگر از اسناد جالب کتاب میراث ماندگار نگاهی بیفکنیم. به عنوان مثال در سند شماره ی ۶۱ (صفحات ۳۷۶ و ۳۷۷) که واقف آن حاجیه خانم ننه کاظمی اهل ابهر زنجان بوده‌ است فهرست موقوفات به قرار ذیل احصا گردیده است: ۱/ شش دانگِ یک قطعه باغ انگوری؛ ۲/ سه دانگ مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۳/ دو دانگ مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۴/ شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۵/ پنج سیر و سه هشتم سیر مشاع از ۲۴۰ سهم قنات امام جمعه و اراضی آن؛ ۶/ شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۷/ شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۸/ سه دانگ مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۹/ شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۱۰/ شش دانگ یک قطعه زمین زراعی؛ ۱۱/ چهل و پنج ساعت آب از چشمه‌سار؛ ۱۲/ یازده ساعت آب از قنات خونین‌آب؛ 📌به این ترتیب مساحت اراضی و باغات وقف شده تنها طی همین یک سند بالغ بر صدها هزار متر مربع است که عواید همه ی آنها به تأمین داروی مورد نیاز فقرا اختصاص یافته است. 📜سند ۸۸: 📌سند جالب دیگر، وقف‌نامه ی بانو «شکار آزرمی واحد» اهل مراغه، مندرج در صفحات ۳۸۷ و ۳۸۸ کتاب به عنوان سند شماره ی هشتاد و هشتم است. به موجب این سند، در تاریخ بیست و ششم آبان ۱۳۶۴، بانوی مذکور خانه‌ای را به جمعیت هلال احمر مراغه منتقل می‌کند تا پس از فوت واقف «به هر ترتیب که 🏥جمعیت هلال احمر صلاح بداند به نفع فقرا و مستضعفین استفاده نماید». 👇 📌متن این سند گویاست که خانه ی مورد وقف تنها سرپناه این بانوی شصت ساله بوده، و اختیار تامّی که از حیث تعیین نوع استفاده از ملک به هلال احمر می‌دهد، ✨بازتابی از رابطه ی اعتقادی او با هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای مأمور حمایت از مستضعفین در نظام 🇮🇷جمهوری اسلامی است. 👇 📜سند ۸۹: ➕همین رابطه ی اعتقادی را به نوعی دیگر در وقف‌نامه ی آقای علی خوش‌رفتار ـ سند شماره ی ۸۹ ـ می‌توان دید که در تاریخ بیست و یکم اسفند ۱۳۶۴، ضمن وقف چهار قطعه زمین به مساحت مجموع ۱۰۳۳ متر مربع در قم، تصریح می‌کند: 👇 📄 «وقف دائمی و ابدی نمود.... جهت احداث واحدهای اداری و آموزشی و درمانی و فرهنگی جمعیت🏥هلال احمر شهرستان قم، و تولیت آن را قرار داد با جمعیت هلال احمر شهرستان قم؛ و هیچ یک از ادارات و ارگان‌های دولتی و نهادهای انقلابی حق مداخله و تصرف در مورد وقف ندارند». 📜سند ۹۰: 📌اما شاید جالب‌تر از همه ی اینها، شریک شدن هلال احمر با 🕌آستان قدس رضوی به موجب سند شماره ی ۹۰ کتاب در منافع موقوفه ی آقای دکتر علی حاج صادقی در سیرجان است. 📌موقوفه ی ایشان به تاریخ دوازدهم اسفند ۱۳۶۸ مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد است که یک‌عُشر منافع سالانه ی آن را وقف آستان قدس رضوی، یک‌عُشر دیگر را وقف هلال احمر سیرجان برای هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، و یک‌عُشر را نیز وقف👈 بیمارستان امام رضای سیرجان کرده و از آستان قدس رضوی به عنوان تولیت موقوفه خواسته است هر سال پس از عمل به وقف، باقی‌مانده ی منافع را به اصل مبلغ وقف‌شده اضافه و در حساب سپرده بلند مدت منظور نماید تا اصل موقوفه و منافع آن همواره در حال تزاید باشد. 👇 📄در صدر وقف‌نامه به نیت واقف این گونه اشاره شده است: «حرفه ی پزشکی حرفه‌ای شریف و معنوی است و رابطه ی مادی بین پزشک و بیمار به معنویت این حرفه ی مقدس لطمه زده و خواهد زد. به امید از میان برداشته شدن رابطه ی مادی موجود بین پزشک و بیمار. الحمد لله الواقف علی الضمائر...». 👇 📄در ذیل وقف‌نامه نیز اختیار مصرحی به تولیت موقوفه داده شده که شیوه ی نگارش آن قابل تأمل است: «در هر یک از موارد اجرای عمل به وقف و در هر زمان که به واسطه ی موانع و معاذیر شرعی و قانونی اجرای شرایط وقف متعذر گردد، متولی و مجری با احراز محل انسب به نیت واقف، مجاز به اجرای آن خواهد بود». 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2513 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ادامه👇👇