الی الحبیب
🔎تحلیل و بررسی رسانه_بافتار: 🔰 به عنوان یکی از پیشروانِ گسترش و توسعه مفهومی «نوحه‌های انقلابی» شناخته می‌شود. 🔺تنوع مضمونی نوحه‌های انقلابیِ مطیعی به حدی‌ست که در موضوعات خاص انقلابی مانند هم، از او سراغ داریم. یکی از مسائل مهم در نگاه ، مقاومت و جهان اسلام است؛ اما در همین موضوع هم، ورود مطیعی، ورودِ متفاوت و پرکارتری نسبت به دیگر بوده است. در مسائل جهان اسلام نیز، یمن، جزو غریب‌ترینِ مسائل است که در هیئت، کمتر به آن پرداخت شده است. غیر از چند نوحه از معدود مداحانی، چندان نوحه‌ای برای سروده و خوانده نشده است؛ اما ، بیش از ده اثر فقط برای یمن خوانده است. دقت نظر و سنگرگشایی فرمی و مضمونی مطیعی در این آثار، یکی از وجوه اصلی تمایز او با سایر مداح‌هاست. 🔹اشعار این آثار عموماً عربی-فارسی‌ست. این بدان معناست که نسبت به انتشار نوحه‌ها دقت شده است کما اینکه مطیعی جزء مداحانی است که در هیئات کشور‌های اسلامی مانند عراق، لبنان و سوریه مداحی کرده و توانسته در بین مستمعین عرب‌زبان هم مخاطب پیدا کند. قابل ذکر است که عربی آثارش را معمولاً به شاعران عربِ غیرایرانی می‌سپارد. تعامل هنری بین‌ملل‌های جهان اسلام نیز یکی دیگر از برکات کار‌های اوست. 🔹به لحاظ مضمونی، مجموع آثاری که برای محور مقاومت تولید شده است عموماً از موضع دفاع از مظلوم و با نگاه مرثیه‌‌خوانی‌ست. این نگاه در زمان خود اقدام به‌جایی بوده چرا که تاکنون ملت‌های مظلوم، مورد کشتار و ظلم واقع می‌شدند بی‌آنکه بتوانند چندان از خود دفاعی بکنند؛ اما در موقعیت کنونی، شاهد آن هستیم که در صحنه نبرد، چرخش قدرت اتفاق افتاده است و دیگر، این ملت‌ها، منفعلِ عرصه جنگ نیستند بلکه می‌جنگند و فتوحات کسب می‌کنند. از این رو لازم است تولیدات هیأت از جهت مضمون به این سمت برود که بیشتر از فتوحات محور مقاومت بخواند و لحن و را محور تولیدات خود قرار دهد. البته مطیعی از معدود مداحانی است که با صدای رسا و حماسی‌ای که دارد، در برخی از کارهایش به پرداخته است. 🔹فرسته حاضر، ۸ برش از آثاری‌ست که مطیعی برای یمن خوانده است. این نوحه‌ها در زمان یمن با ائتلاف عربستان و امارات خوانده شده؛ به همین دلیل، اسامی این آثار، بیشتر ناظر به آل سعود است. در این فرسته، تلاش کردیم که بر‌ش‌های انتخابی، بیشتر حال‌وهوای فتح داشته و متناسب با رزم‌آوری‌های این روزهای ملت یمن نیز باشد. 🚩 🆔 @elalhabib_ir