«پرمدعی ترین ، مدعی دروغین در تاریخ بشریت ، یمانی کذاب » دجال بصره « احمد اسماعیل (احمد الحسن) » مدعی دروغینِ مهدویت 🔻
قسمت (پایانی) 4️⃣
♦️ باید توجه نمود که این استدلال تمام نیست و محصول ناتوانی از فهم دقیق روایت شریف است زیرا:
🔷 اولٱ: در روایت فرموده است «فان الشیطان لا یتمثل بی» شیطان نمی تواند به صورت من متمثل شود، اما نفرموده است «شیطان نمی تواند به صورت های مختلف متمثل شود»
🔶 مقصود این است که هر چند شیطان نمی تواند به «صورت واقعی پیامبر و امام» ظاهر شود اما می تواند به «صورتی بدلی» متمثل شود و خود را امام معصوم جلوه دهد.
🔷 در این صورت افرادی که صورت واقعی معصوم را نشناسند طبیعتا این معصوم بدلی را – که ای بسا چهره ای نورانی و دلفریب داشته باشد – به جای خود معصوم تصور می نمایند.
🔶 به عبارت دیگر تنها کسانی در خواب خود معصوم را می بینند که قبلا چهره واقعی او را بشناسند و الا ممکن است شیطان در چهره ای بدلی خویش را به جای معصوم به شخص بقبولاند.
🔷 ثانیٱ: در همین حدیث شریف فرموده است رویای صادقه جزئی از نبوت است و نفرموده هر رویایی اینچنین است؛ و چنانچه در بحث قبل گذشت بدون شک نمی توان هر رویایی را صحیح و حجت قلمداد نمود.
🔶 گذشت که یکی دیگر از استدلال های احمد اسماعیل بر حقانیتش، استخاره است. او مدعی است افراد بسیاری در امامت او تردید داشته اند اما با رجوع به قرآن و استخاره از آن آیه ای را ملاحظه نموده اند و تردید ایشان مرتفع شده است. (ر.ک: دجال البصره، ص ۷۱)
🔻 در مطالب قبل بیان شد که استخاره جایگاهی در تشخیص حق از باطل ندارد اما باید توجه نمود که این جماعت برای اینکه ثابت نمایند که استخاره حجت است به روایت ذیل استناد می نمایند:
🔷 علی بن معاذ روایت کرده است: به صفوان بن یحیی گفتم که چگونه به امامت امام رضا علیه السلام اعتقاد پیدا کردی❓
🔶 گفت: «نماز خواندم و دعا کردم و استخاره نموده و به امامت ایشان یقین پیدا کردم» (الغیبه للطوسی، ص ۶۱)
🔻 با این همه، استدلال به عبارت فوق تمام نیست زیرا:
🔷 اولا : چنانچه گذشت مطلب فوق روایت نیست بلکه گزارش عمل یکی از صحابه است و هیچ فقیهی عمل صحابی را به تنهائی حجت نمی داند.
🔻 ثانیا : شیخ طوسی که این عبارت را نقل کرده است به جهت سستی و ضعف آن حتی استناد آن را به صحابی مانند صفوان بعید می شمارد. و می نویسد:
🔷 «چگونه ممکن است با آن مقام علمی و در مساله بزرگی مانند امامت با مخالفین خود از طریق استخاره استدلال نماید❓ مگر اینکه طرف مقابل خود را فردی ابله دانسته باشد.» (همان، ص ۶۲)
♦️ ثالثا ممکن است مراد صفوان از استخاره معنای عام آن یعنی «طلب خیر از خداوند» بوده است نه آنچه امروزه به عنوان استخاره معهود است. (ر.ک: بررسی و رد ادعاهای احمد اسماعیل، ص ۱۲۶-۱۳۴)
#ادعاهای_عجیب
#مدعیان_دروغین
#مدعیان_دروغین_مهدویت
#بدعت_در_دین
#پرستش_جن
#پرستش_جن_شیطان
#تحریف_پیامبران_الهی
#خلسه_نشئگی_توهم
#فرقه_سازی_دراسلام
#منتظران_ظهور
#آرماگدون_نبرد_آخرالزمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#یا_صاحب_الزمان
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2