1️⃣0️⃣ ⭕️ نتیجه قرب 🔸 قرابت جستن با اشتراک در صفات کمالی و جلب و جذب آن سبب می شود در جایی عجم که هیچ خویشی یا قرابت نسبی و سببی با حضرت نبی اکرم(ص) ندارد مخاطب عبارت دلنشین: «سلمان از ما اهل بیت است.» قرار گیرد و به رغم قرابت خونی، مخاطب: «تَبتْ یدَا أَبِی لَهَبٍ». 🔸 اشتراک در مقصد و طریق، یعنی اشتراک در معنی بودن و نحوه بودن در عرصه حیات، در خود قرابت و محرمی را دارد. 🔸 آنگاه که بزرگ مردی چون نبی اکرم(ص) ذوب در می شود و با سلب حیثیت و سلب اراده و اختیار تام و تمام از خود، تمامیت عبودیت را سبب می شود، در این مرتبه به چنان درجه ای از قرابت رسیده که در ، مخاطب «قَابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنَی» می گردد. 🔸 بی ‏گمان در این ساحت در خدمت اوست؛ چنانکه در همان سفر در ساحتی حضرت جبرئیل اعلام داشت: «اگر نزدیک تر بیایم، به اندازه یک سر انگشت، خواهم سوخت.» استعداد و استحقاق برکشیده شده رسول مرسل، برتر و والاتر از جبرئیل است. 🔸 معنای اراده خداوند در خلقت ، در همین جا ظاهر می شود. خلیفه خدا، خلیفه و و اسوه بر ما سوی الله است. پهنه حکمرانی او از حضرات ملکوتیان مقرب چون جبرائیل آغاز می شود تا کمترین آنها در میان عالم ملک. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org